abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:29:04 #241
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100503666
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:52 schreef maartena het volgende:

Op zich heb je wel een punt dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor fundamentalistische islam.
Nou nou nou, dat kan niet hoor, alle mensen 'in een bepaalde (mentale) situatie' over 1 kam scheren.

Verderop woont een gezin met 4 kinderen, 3 'normale', en een soort forrest gump (uit die gelijknamige film).

Dat jochie is heel stoer, bomen klimmen, van garages in de bosjes springen, vlotten bouwen en varen, maar ook heel gevoelig. Zo kan hij bijv, niet liegen, 'want dat helpt niets' (hij is 11...)
Ziet hij een kat of hond alleen lopen, met een wat verwilderde vacht, dan is het een zwerfdier en wil die dat zijn gezin er voor zorgt. Als hij een dood vogeltje vindt, begraaft hij het. Dit komt niet van zijn ouders af, want die willen dat niet i.v.m. hygiene, ziektes, kortom de karkas 'gevaren'.
Doordat ie altijd bezig is is hij sterk, altijd rennen, conditie. Maar vechten doet ie niet, anderen pesten vindt ie zielig en hem pesten ze bijna niet omdat ie zo sterk is en tja gewoon aardig, behulpzaam, voor nu is er geen gebrek aan vriendinnetjes en vriendjes voor hem.

Zijn moeder moet ik niet, dat is volgens mij een slet gewoon en de vader is een grijze muis, "gemiddelde NLse man".

Het joch loopt wel eens met mij mee als ik de honden uitlaat, (hij mag om hun nek hangen, dat moet niemand anders doen geloof me) bij tijd en wijle gaat het dan over school of ruzie onder buurkinderen, dat ze plannetjes maken om anderen te gaan pesten en dat wil die dan voorkomen. En waarom ze altijd zo schreeuwen en kabaal maken die kinderen, "hoewel dat als je moet lachen gewoon niet anders kan"

Je zou er bijna gelovig van worden, hij is niet slecht gewoon, Allah/G-d, JHWH heeft hem een pure ziel gegeven.

Als je dan die pleuris etters ziet die anderen constant treiteren, dan snap je de ouders wel, die marokkanen die zeggen, politie moet hen bont en blauw slaan.

Spaar de roede niet....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100523915
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen. Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is. Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.

Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben. De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.

Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:26:51 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100526277
We zien overigens in Engeland ook dat het niet altijd maar weer "de allochtonen" zijn.... als je maar lang genoeg heen en weer gegooid wordt door de overheid zonder duidelijke verbetering in de economische situatie, dan kan een klein rotje, opeens exploderen als een granaat. De sociale effecten in bepaalde wijken wegen daarbij een heel stuk zwaarder dan de religie die ze volgen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100527478
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
Dragen capuchonklootzakjes hoofddoekjes dan? Worden die geïnspireerd door fundamentalistische imams?

quote:
De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Als de bizarre aannames die je doet - kloppen wellicht. Je koppelt criminaliteit alleen aan de islam, terwijl het handjevol fundamentalische moslims (zo'n 2500 volgens de AIVD) daar nooit verantwoordelijk voor kan zijn.
pi_100530144
quote:
Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.

Een ander woord voor die volksmoraal is etnische haat.
Foute volksmoraal die soms inderdaad gewelddadig het recht in eigen hand neemt.
Onlangs was daar een akkefietje in Noorwegen ... en we vergeten die 20 aanslagen per jaar op scholen en moskeeën in Nederland
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:40:06 #246
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100530173
quote:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden.
Jij trapt er net zo hard in als Ingrid en Henk. De PVV is inderdaad heel slim door de Islam als een "ideologie" te bestempelen, wat het natuurlijk niet is. Het is een religie, net als het Christendom en het Jodendom. Er mogen facetten in zitten die door politieke leiders in verre landen misbruikt worden, maar dat doen Christelijke Amerikaanse politici ook door het complete budget in gijzeling te houden omdat er ergens wat geld naar abortus-klinieken ging, om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat maakt een Godsdienst nog niet een ideologie.

In Nederland al helemaal niet, omdat er geen politieke beweging is die de Islam Sharia wil invoeren als nationale wet van het land, zoals in Saudie Arabie.

quote:
Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
"Denkt" inderdaad. Dat Marokkanen de grootste etters van Nederland zijn, dat staat zondermeer vast en is een feit. De mensen die dat denken echter, kijken niet naar de werkelijke cijfers, en baseren zich alleen maar op wat een politicus als Wilders zegt.

quote:
De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Het gaat niet werken. Met de maatregelen die volgens Wilders een "oplossing" zouden kunnen zijn, zoals het verbieden van de Koran, Hoofddoekjes, Moskeeën, heb je de Antilliaanse bendes in Rotterdam en Amsterdam echt niet mee. Wat kan hen het nou schelen dat Marokkanen geen Koran meer mogen bezitten: Die bushalte gaat er aan vanavond, de hens erin.

Er is gewoon geen duidelijke link te leggen tussen de Islam en criminaliteit. Als inwoner van een cultureel zeer divers deel van de VS zie ik dat ook wel hier: Ik woon in Orange County, een county met 3 miljoen inwoners, en pakweg 250.000 moslims uit voornamelijk Palestina, Syrie, Egypte, Turkije, Iran, Irak, Jordanie. Het echte midden-oosten dus. Dat is 8% van de bevolking, en als Orange County dus een LAND zou zijn, redelijk vergelijkbaar met de 6% van Nederland.

De grote criminele groepen zijn echter de zwarten (ong. 5% in OC,) en de Latinos (ong 30% in OC). En zij vertonen veelal vergelijkbaar gedrag als de Marokkanen in Nederland: baldadigheid op straat, berovingen, vandalisme, vallen mensen lastig, etc. Het gaat hier nog wat verder denk ik dan de Marokkaanse jeugd, hier zijn autodiefstallen een groot probleem bijvoorbeeld, en volgens mij is dat in Nederland wat minder. (Maar wellicht: Meer gejatte fietsen! :D )

Kijken we naar steden als Melbourne, Australie, dan zie je problemen met een Vietnamese minderheid. In Darwin, Australie zie je problemen met een Indonesische minderheid. In Auckland, Nieuw Zeeland zijn het Chinezen die vaker voor problemen zorgen. Ja inderdaad, Indonesiers zijn veelal moslims, maar de aard van de problemen in Australie hebben net zoals in de VS en Europa meer te maken met de sociale status, de wijken waarin ze wonen, de maatschappelijke situatie, dan dat het ook maar iets te maken heeft met religie.

quote:
Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
Juist. En dat heeft dus veel meer te maken met onderbuik gevoelens (Islam, dat is ENG!) dan met feiten. Antillianen zijn trouwens ook gewoon straatschoffies hoor, niet alleen dealers.

Maar je hebt gelijk. Het is de angst die het niet-nadenkende volk heeft voor de Islam, die er voor zorgt dat 1 bepaalde groep lelijk in de media terecht komt, terwijl een net zo criminele groep veel meer buiten schot blijft. Het is ook niet zo gek dat de PVV voornamelijk stemmen trekt uit het lager opgeleide segment van de Nederlandse bevolking, door vooroordelen jegens Marokkanen zijn zij makkelijker te overtuigen dat het "de Marokkanen" zijn, terwijl het in feite een veel grotere groep is, met ook Antillianen, Surinamers, en zelfs Molukse jongeren die voor problemen zorgen.

Als men het heeft over "buitenlanders" in een gesprek, dan zal 9 van de 10 keer de "Marokkanen" als eerste groep bij naam worden genoemd. En vervolgens wordt "De Islam" aan problemen gekoppeld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100531676
quote:
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen. Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is. Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.

Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben. De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.

Wat een onzinredenering.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101076115
Zo snel mogelijk de theorie godsdienst uit het feitelijke wetboek.en grondwet schrappen. Deze zijn gebaseerd uit de Middeleeuwen.
pi_101112889
Laat ik eens proberen een beter antwoord te geven dan onzin.
quote:
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen.
Het lijkt me heel goed mogelijk dat gedrag te maken heeft met ontwikkeling in groepen en culturen. Dat geldt zowel voor gewelddadig als geweldloos gedrag en zowel voor gebrek als aanwezigheid van ontwikkeling.
Beetje een open deur!
quote:
Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is.
Inderdaad, Maar dat geldt natuurlijk voor elke religie in verband met elke cultuur. Voorbeelden?
In Afrika worden vrouwen besneden en zelfs dichtgenaaid, in Pakistan worden ze met zuur overgoten en in Turkije vermoord. In West-Europa zijn ze verbrand, net als in India.
quote:
Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.
Tja. Als je veronderstelling niet klopt, dan klopt dus je conclusie ook niet.
De reële islam zoals nu uitgedragen, beleden en geleefd is over het algemeen geweldloos en respectvol. Dus dat maakt het voor de kansarme jongeren makkelijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.
quote:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden.
Gemakzucht dus. En onjuistheid!
quote:
Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
die facetten waar men last van denkt te hebben.
Niet: waar men last van heeft, nee waar men last van denkt te hebben.
quote:
De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren.
Que?
De druk op de islam vergelijk je hier met een draai om de oren van kutjochies?
quote:
Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Een volksgericht ter vervanging van van onze democratie en rechtsstaat vid je een vooruitgang?
quote:
Ik heb met geen van beide iets te maken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')