Bartholomeus | maandag 25 juli 2011 @ 00:19 | |
Aanschouw hier; het 71e autorij topic. ![]() De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto gateway Volkswagen Golf, 1.9 Diesel, 1994 Foto 1 Foto 2 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 00:20 | |
Omdat niemand anders het deed... | ||
Bartholomeus | maandag 25 juli 2011 @ 00:21 | |
Fixed ![]() | ||
Mikkie | maandag 25 juli 2011 @ 00:35 | |
Je moet inderdaad niet zomaar gaan hobbyen, maar als je van tevoren een beetje info opzoekt en Youtubet weet je genoeg. Kwestie van wat clipjes loshalen, pinnetjes terugdrukken e.d. Heel kort door de bocht: als een LTS-zwakstromer dat kan op zaterdagochtend bij zijn beunvriend, dan moet iemand met een universitaire studie het ook kunnen ![]() It isn't rocket science ![]() | ||
house_is_a_feeling | maandag 25 juli 2011 @ 00:47 | |
Ik ben te bang om aan essentiële onderdelen zoals remmen te gaan zitten + bang om vieze handjes te krijgen. Lekker uitbesteden die hap! | ||
Sjoegerd | maandag 25 juli 2011 @ 01:06 | |
Heh, vriendin wilt misschien wel mijn auto als ik m wegdoe ![]() ![]() | ||
Hitomi | maandag 25 juli 2011 @ 02:16 | |
Dat was ik niet van plan ![]() Als vervanging voor mijn ritje naar Texel: een vriendin van me heeft aangegeven dat als 't mooi weer is, we wel naar 't strand zouden rijden met haar autootje. Ik achter het stuur uiteraard. Maar ja, dan moet het wel mooi weer zijn en dan moet het weer niet denken dat het al oktober is.... ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 08:27 | |
thnx! ![]() Inderdaad! Je moet ff goed kijken, en vooral geen schroefjes & clipjes overhouden ![]() | ||
TommyGun | maandag 25 juli 2011 @ 08:50 | |
Aanschouw hier; het 71e autorij topic. ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 08:56 | |
Foutje, gok ik zo... ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 09:34 | |
Micra in de op! | ||
von_Preussen | maandag 25 juli 2011 @ 09:39 | |
Ook een foutje wilde je zeggen? ![]() ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 09:43 | |
Vorige deel ook al! ![]() Déze micra is wel een hele grote fout ja! ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 09:50 | |
was me helemaal niet opgevallen ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 09:51 | |
ik moet wel toegeven dat ik deze uitvoering niet zo mooi vind ![]() | ||
Mikkie | maandag 25 juli 2011 @ 09:59 | |
Ja, daar heb je het al. Ik ben niet bang voor vieze handen maar ik geen liever geen geld uit aan onnodige zaken als ik zelf thuis niks zit te doen. In de tijd dat ik naar de garage rij en weer terug, kan ik ook de auto opkrikken en het zelf monteren. Dat scheelt me geen tijd, maar wel 60 euro arbeidsloon. Makkelijk verdiend. | ||
Purdey | maandag 25 juli 2011 @ 10:06 | |
Morgen gaat de Micra voor de APK, benieuwd wat ze allemaal vinden. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat er he-le-maal niks mis mee is ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 10:07 | |
ohhh ben benieuwd! Succes! | ||
JDude | maandag 25 juli 2011 @ 10:22 | |
Uitbesteden ftw. | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 10:26 | |
Op zijn minst ja. Als ik zie hoeveel arbeidskosten ik inmiddels bespaard heb, dat loopt echt flink in de papieren! Succes ![]() Zelf klussen FTW! Ieder zn hobby he? ![]() | ||
Mikkie | maandag 25 juli 2011 @ 10:31 | |
Jep. Laatst ook even zitten vergelijken: 12,50 per liter 5W30 volsynthetische, maar merkloze olie bij de universele garage, ex. btw. Incl btw is een olieverversing dus zo'n 100 euro (want er gaat ruim vijf liter in). Vervolgens zelf 12 liter BMW LL04-olie gekocht, ook 5W30 volsynthetisch, voor omgerekend iets van 8 euro per liter, incl. btw en verzending. Dat scheelt bijna de helft. Filtertje erbij, zelf even klussen en klaar voor 50-60 euro! | ||
Hitomi | maandag 25 juli 2011 @ 10:56 | |
Mijn ouders dachten een keer dat ze eindelijk eens met een 500 euro bak schroot door de APK konden komen. Ik had al direct het idee: nuh-uh, dat gaat jullie niet lukken. Ik had namelijk tijdens mijn rijlessen eens in die bak gereden (op privéterrein bij een vriend van me ![]() Conclusie APK: hele auto goed, behalve de stuurkolom, die was bijna afgebroken. ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 11:15 | |
Dat valt dan nog mee ![]() Mijn auto is vorige week ook vrij snel door de APK gekomen. Enige wat eraan mankeerde was een stuurkogel en de uitstoot van CO die niet helemaal goed was. (10pct ipv de 1,5 die toegestaan is). Stuurkogeltje was 15 euro, het afstellen kostte me een kwartiertje, daarna was de uitstoot 0.1 pct. Uiteindelijk voor 45 euro een hagelnieuwe APK ![]() | ||
Hitomi | maandag 25 juli 2011 @ 11:19 | |
Het lijkt me niet dat mijn ouders er heel erg blij van geworden zouden zijn als de stuurkolom nog voor de APK (en dus ontdekking) tijdens het rijden was afgebroken of iets dergelijks ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 11:25 | |
Neuh, daar wordt je niet zo vrolijk van inderdaad. Al breekt dat ding ook niet zomaar af, dat voel je toch wel aankomen. | ||
Hitomi | maandag 25 juli 2011 @ 11:27 | |
Dat zou ik dan niet weten. ![]() ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 11:41 | |
Ook wel zo fijn ja... Ik heb een keer speling gehad in mijn stuurkolom, dat is ook absoluut niet fijn... | ||
Mikkie | maandag 25 juli 2011 @ 11:45 | |
Dat bleek wel, want het ding stuurde dus nog amper. Maar blijkbaar rijden die mensen er toch mee door. En dan verbaasd zijn als het een keer fout gaat... | ||
Hitomi | maandag 25 juli 2011 @ 11:51 | |
Nou, hij stuurde nog wel, maar je moest 'm iets verder doordraaien als normaal. En als je echt helemaal geen geld hebt voor een "nieuwe" auto, en je kan er nog mee rijden, dan doe je dat echt wel. Er zijn geen ongelukken gebeurd, dus ![]() | ||
xaban06 | maandag 25 juli 2011 @ 12:00 | |
Ik wil voor de winter alvast een nieuw setje winterbanden aanschaffen, ik moet alleen wel op de centjes letten. Ik dacht zelf aan: Nokian W+: EUR 314,- Pirelli Snowcontrol Serie II: EUR 392,- Of toch maar iets meer uitgeven en voor andere banden gaan? Het moet trouwens 205/55/16 zijn. Of hiervoor gaan? http://link.marktplaats.nl/468622605 [ Bericht 8% gewijzigd door Danny op 10-03-2016 10:20:12 ] | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 12:19 | |
Volgens mij heb ik een probleempje met m'n auto... | ||
Piles | maandag 25 juli 2011 @ 12:20 | |
Heb je er al met haar over gepraat? | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 12:22 | |
Ja... Maar volgens mij is mijn remblok van m'n handrem los/vast geschoten bij m'n achterwiel. ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 13:12 | |
dingen als de stuurinrichting zou ik toch even naar laten kijken, ook als ik geen geld heb voor de reparatie... Waarom denk je dat? Achter heb je per wiel maar 1 setje remblokjes ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 13:24 | |
Trommelrem. Maar als ik achteruit rij, dan duwt hij aan 1 kant de auto omhoog. En als ik vooruit rij, kom ik geen meter vooruit. ![]() Dus straks maar even kijken, anders de ANWB er maar bij roepen. | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 13:26 | |
Bekend probleem, remvoeringen waarschijnlijk versleten. Je kan gewoon naar de garage rijden (vooruit rijden is helemaal geen probleem, en geen risico) en ze laten vervangen. | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 13:35 | |
Volgens mij wilde hij dat testraks ook niet ![]() Straks nog maar even proberen, ben namelijk aan het werk. | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 13:42 | |
Hij moet dan weer even losschieten ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 13:43 | |
Het moet maar hè? Autorijden kost nou eenmaal geld. Het komt alleen altijd op 't verkeerde moment. ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 13:47 | |
Ik heb altijd een bedragje opzij staan voor mn auto, ik heb hem nodig voor mn werk, dus wil hem altijd zonder problemen kunnen repareren ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 13:47 | |
Ja, ik ook hoor. Maar ik kreeg mijn boekenlijst van de week voor mijn studie... ![]() ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 13:48 | |
ah, fijn! ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 13:52 | |
Even 1200 euro. En dan nog collegegeld. En dan nog m'n auto. Katching! | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 14:15 | |
dure studie dan.. Ik was maar 230 euro kwijt aan boeken.. ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 14:35 | |
Medische studie. ![]() | ||
Mikkie | maandag 25 juli 2011 @ 15:40 | |
Ik zou op bandenkwaliteit niet besparen. Het is je enige contact met de weg. Nokian staat in Scandinavië vrij goed bekend dus zou je kunnen doen. De Conti's zou ik laten staan. De ts810 is al in 2004 ontwikkeld en daarmee een verouderd model. Da's niet erg, maar voor twee tientjes per band meer zou ik dan liever een recente band hebben die nog verder doorontwikkeld en geoptimaliseerd is. Bovendien kun je beter je banden niet te oud hebben ivm uitdroging en achteruitgang in kwaliteit. Wil je per se 16"? 15" scheelt je alweer twintig euro per band. | ||
JDude | maandag 25 juli 2011 @ 15:41 | |
Eerst maar eens zien of er wel een winter komt. De zomer zijn ze ook al vergeten. | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 15:50 | |
Dat is voor mij een beetje een niets-zeggende kreet tbh. Het is inderdaad het enige contact met de weg, maar vaak kan je daar prima op besparen door een wat goedkopere band te nemen, zonder dat je heel veel kwaliteit inlevert. Het principe van een winterband is al eventjes uit. Natuurlijk zal er in de marge wel wat verbeterd zijn, maar ik denk niet dat je daar heel veel van zal merken. Deze band scoort nog prima, ook in vergelijking met nieuwere banden ![]() ![]() Dat is heel belangrijk inderdaad. Ookal denk ik niet dat deze banden uit 2004 komen is het toch goed ff te checken je kan ook overwegen een iets smallere band aan te schaffen, die schijnen nog meer grip te hebben ook... ![]() | ||
FalleNk810i | maandag 25 juli 2011 @ 15:52 | |
Wow, dit topic gaat opeens weer hard ![]() Morgen naar de schadehersteller ![]() ![]() ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 15:52 | |
Au. ![]() | ||
L0we | maandag 25 juli 2011 @ 15:55 | |
auch, wat deed mom? ![]() | ||
xaban06 | maandag 25 juli 2011 @ 17:07 | |
Ik heb nog een setje 16" velgen staan waarmee ik niks doe, vandaar 16" en past sowieso 15" niet onder mijn auto. @Lowe: minder breed schijnt inderdaad meer grip te hebben met sneeuw, echter weet ik niet of bijvoorbeeld 195 zal passen op mijn velgen. | ||
PerryVogelbekdier | maandag 25 juli 2011 @ 19:36 | |
Nu we het toch over banden hebben.. Weet iemand waar je banden echt op maat kunt laten maken? Ik zoek een niet normale maat, die gewoon nergens ter wereld gemaakt wordt (185/30/R15) Nee, het is niet normaal.. Ja, dat zal wel flink auw gaan doen in de portomonnee.. | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 19:47 | |
Is het ernstig als je, terwijl je er net 4000 km oude banden oonder hebt zitten, alvast aan he tzoeken bent naar een nieuw setje? En ze zelfs al hebt gevonden? (Kumho KU39) Perry, mail eens naar een paar bandenboeren? [ Bericht 7% gewijzigd door Marco001 op 25-07-2011 19:54:25 ] | ||
Sjoegerd | maandag 25 juli 2011 @ 20:20 | |
Iemand enig idee of het normaal is als je luchtbellen omhoog hoort komen in de tank? ![]() | ||
Goddelijker | maandag 25 juli 2011 @ 22:09 | |
![]() | ||
PerryVogelbekdier | maandag 25 juli 2011 @ 22:14 | |
Emm ligt eraan welke zin van erg.. ![]() Bandenboeren ben ik hier in de buurt allemaal al af geweest, ze verklaren me voor gek en willen me niet helpen ![]() | ||
Bartholomeus | maandag 25 juli 2011 @ 22:22 | |
Als het een niet bestaande maat is, is hij gewoon niet leverbaar, zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet? Of heb je nu een set van die banden en moet je nieuwe? In dat geval zou je het aan de fabrikant kunnen vragen, er vanuit gaand dat de naam op de band staat ![]() Al lijkt mij 185/30 wel extréém plat ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:17 | |
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ![]() Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget. | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:23 | |
206? Kan ie denk ik net voor je budget krijgen, weegt onder de 1000 kg, en er zijn genoeg met airconditioning. Of moet het sedan zijn? Dan misschien astra, cordoba(bouwjaar 2000 denk ik..) | ||
Dennis101 | maandag 25 juli 2011 @ 23:24 | |
Formaat clio/206 ook goed? Dat moet goed lukken voor dat bedrag. | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:25 | |
Een 206 zou ik een goede optie vinden. Helaas is die maar een fractie groter dan een micra. Een sedan kan opzich ook wel, zolang het dus niet te zwaar wordt. | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:26 | |
Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugots | ||
Dennis101 | maandag 25 juli 2011 @ 23:27 | |
Hmm, ik heb geen ervaring met micra's, maar ik vind mijn clio ruim genoeg om er goed met 4 man in te zitten. Maar anders een Peugeot 306 bijvoorbeeld? | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:30 | |
In de micra kun je met zn 4en redelijk zitten, maar daar houdt het ook op. De 306 vind ik niet zo mooi (ik neem ten minste aan dat je er een bedoelt van '98? ) | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:31 | |
206 is wel redelijk groot hoor.. met de5-deurs heb je en redelijke bagageruimte en kan je vrij fatsoenlijk achterin zitten... En jehebt ook nog de SW-versie.. (ik denk zelf dat een 206 stukken groter zal zijn als je micra... Binnenin is ie zelfs groter als mijn Seat, terwijl die volgens mij langer is...) | ||
Dennis101 | maandag 25 juli 2011 @ 23:32 | |
Ik ben even niet zo op de hoogte van de occasionprijzen van een 306, dus ik weet niet of je er 1 kan kopen van na de facelift (die er een stuk frisser uitzien). | ||
house_is_a_feeling | maandag 25 juli 2011 @ 23:33 | |
pssst, monsterd heeft eens in de Laguna gezeten hoor ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:34 | |
De moeder van House heeft een 206, wel een 3deurs uitvoering. En hij is idd wel wat ruimer, maar nog niet zo ruim dat ik denk van goh, dit is wel een auto waar ik minstens 3 jaar in ga rijden ofzo. En dat wil ik wel eigenlijk. Is de 5 deurs toevallig ruimer dat je weet? | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:34 | |
En ook de greppel ingereden ![]() | ||
Dennis101 | maandag 25 juli 2011 @ 23:34 | |
Het geeft een iets minder bedrukt gevoel, maar de hoofdruimte achterin is echt 3x niets (zeg ik als man van bijna 1,90 die er heel wat jaren heeft doorgebracht). Ik ervaar mijn Clio als ruimer dan de 206. | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:37 | |
als gewicht geen bezwaar is.. http://www.autotrack.nl/tweedehands/alfa_romeo/156/8036344 beauty... rest zijn veelalautomaat... | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:38 | |
geloof het wel... zal even op de carbase kijken.. | ||
Sjoegerd | maandag 25 juli 2011 @ 23:41 | |
Hehe ik ben ook aan t rondkijken.. Aan de ene kant wil ik de AX nog niet kwijt maar wil ook wel wat snellers/luxers. Groter hoeft nog niet eens. | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:41 | |
Dat is een station? Een station is weer overdreven kwa grootte ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:42 | |
Zoiets heb ik ook, alleen heb ik nu ook last van irritantiepunten wat betreft de micra. ![]() | ||
Sjoegerd | maandag 25 juli 2011 @ 23:45 | |
Heb nog niet echt irritatiepunten. Kijk vind de auto van mijn ouders een stuk fijner maar zoiets zit er gewoon nog niet in ![]() Zat te kijken voor een Peugeot 106 Rallye of XSi. In feite technisch gezien net een AX ![]() | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:46 | |
zelfde e 206 3-deurs: 3822 lang, 245 liter 5-deurs: zelfde eigenlijk. SW is zoń 20 cm langer.. Als et je om beenruimte achterin gaa, moet je een sedan of station gaan zoeken... | ||
Dennis101 | maandag 25 juli 2011 @ 23:47 | |
Een sedan heeft niet per definitie meer beenruimte dan een hatchback. | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:48 | |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vrm3y1eubdhp is dat niks? | ||
house_is_a_feeling | maandag 25 juli 2011 @ 23:48 | |
Ik stelde eigenlijk net een Audi A4 voor ![]() | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:49 | |
anders gewoon een Astra sedan, Focus(hele goede auto!) of willekeurige Nubira... | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:53 | |
Goed voorbeeld: Seat.. Ibiza en Cordoba zijn exact hetzelfde, tot aan de C-stijl... | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:54 | |
Ik vind een renault megane ook wel gaan, alleen van sommige modellen vind ik de achterlampen niet zo mooi, maargoed dat is maar een optisch iets.![]() Wat betreft ruimte gaat het me meer om spullen die ik kwijt wil in een auto. Wat betreft beenruimte maak ik me eigenlijk niet zoveel zorgen,. In de micra was het voor mezelf ook genoeg (niet voor een ander, maar oke ![]() | ||
monsterd. | maandag 25 juli 2011 @ 23:54 | |
seatjes vind ik ook wel mooi ![]() | ||
Marco001 | maandag 25 juli 2011 @ 23:57 | |
ZIjn ook heel mooi, maar voor jouw wensen zou je al een leon/toledo moeten hebbn.. ![]() Volgende meet mag je er wel eens in proefrijden.. ![]() bij Meganeś zou ik niet te lang stilstaan... Renault en electronica..... | ||
house_is_a_feeling | maandag 25 juli 2011 @ 23:59 | |
Elk knopje van mijn Laguna doet het! | ||
Dennis101 | maandag 25 juli 2011 @ 23:59 | |
Zo ook van mijn Clio. | ||
monsterd. | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:00 | |
De ideale vind ik eigenlijk een renault thalia, zonder te kijken naar betrouwbaarheid enzo. Helaas verkopen ze die niet in NL. ![]() | ||
Dennis101 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:01 | |
Gelukkig maar eigenlijk, wat een lelijk hok. | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:03 | |
nouja, onze buren hadden ook een Laguna, daar kwam letterlijk elke week weleen monteur langs, omdat hij het weer eens niet deed, niet wou starten, accu leeg omdat de radio spontaan aan ging, de auto regelmatig tijdens hetrijden er gewoon mee ophield... Maar goed, je hebt ook altijd goede exemplaren... | ||
monsterd. | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:03 | |
Nouja, lelijk.. Het verdient niet de "mooiste auto prijs". Het ziet er iig degelijk en ruim genoeg uit. Misschien is dit een betere foto: ![]() | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:03 | |
de Thalia: een Clio met zonneterras. ![]() | ||
Dennis101 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:04 | |
Vooral de eerdere series van de vorige laguna's waren een regelrechte ramp, daarna ging het al snel een stuk beter. | ||
Dennis101 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:05 | |
Nope, dat maakt het er alleen maar slechter op, de voorkant ziet er goed uit, maar de achterkant van die auto is echt verschrikkelijk lelijk (naar mijn mening dan). | ||
monsterd. | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:06 | |
Heb je enigzins gelijk in. Maargoed, heb vele exemplaren in Polen rond zien rijden, het went! | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:09 | |
ooh, ik heb net wel de opvolger van mijn Ibiza gezien.. een lime groen 207 met zat opties, lpg, nog geen 100.000 km voor 7000 ,- ![]() | ||
monsterd. | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:10 | |
Haha, zo krijgen we iedereen hier nog aan een opvolg auto ![]() | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:12 | |
mwah, eerst een hobby-auto.. Wil heel graag ee 944 Turbo of een Nissan S14 spec aero ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:19 | |
LINK Dan wil ik deze wel ![]() | ||
monsterd. | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:21 | |
Mooi rood! ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:23 | |
En licht! Goede 800 kg en 100 pk ![]() | ||
Mikkie | dinsdag 26 juli 2011 @ 00:34 | |
Mja, die keuze maakt iedereen voor zich. Ik kies liever voor een kleinere en minder chique velgmaat, maar wel topbanden. Ik ken genoeg mensen die liever 18" rijden, maar vervolgens een B-merk banden er onder leggen omdat ze dat voldoende vinden. Prima, ieder z'n keuze ![]() Ik weet dat ik het verschil duidelijk merk: met m'n eigen banden kon ik een stuk beter hoeken dan met de plastic banden die een kennis van me onder een nagenoeg identieke auto had liggen. Dat maakt voor mij de overweging simpel. Maar zoals ik zei: ieder z'n keuze ![]() Klopt, meer druk per cm². Waar heb je die voor nodig dan? Een verlaagde Golf I? Dat ligt eraan of het pure interesse is, of dat je ze alweer nodig hebt ![]() Het ligt aan het bouwjaar dat je wil. Ik heb een Almera uit '97 gehad waar ik prima tevreden over was. Ruimte voldoende om met vier man in te zitten (niet supercomfortabel natuurlijk, maar da's logisch), zijn ermee naar Zwitserland geweest op minivakantie. Die dingen koop je voor een appel en een ei. Het nieuwe model is wel wat duurder natuurlijk, maar technisch nog prima. Een Twingo is meer een vergelijking met een Micra, al is een Clio inderdaad niet veel groter. Wat denk je van een Alfa 147? Of een Focus inderdaad, zijn er voldoende van te krijgen. | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 01:43 | |
Dan hebben wij achterin nog iets staan dat precies is wat u zoekt, mevrouwtje. ![]() http://auto.marktplaats.n(...)-16v-difference.html http://auto.marktplaats.n(...)foto-s-zeer-net.html Klasse 1050-1150 kg, vijfdeurs, airco, niet stug geveerd want Citroën. Betrouwbare auto's ook naar Franse maatstaf. | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 02:10 | |
Filmpje nog van die tweede, ik moet zeggen dat ie er voor die prijs nog erg strak uitziet. | ||
PerryVogelbekdier | dinsdag 26 juli 2011 @ 07:09 | |
Hobbybak.. En het moet gewoon lager, maar daarvoor heb ik plattere banden nodig.. Zit nu 185/45/15 op, maar er wordt niks lager gemaakt. Das moeilijk te begrijpen ja: P En om nu velgen smaller te laten maken om er een 165 bandje op te trekken vind ik een raar plan, want dan is het hele idee van een bredere velg (8J) weg.. 185/30 is extreem plat.. Maar wel iets waarmee we nog iets kunnen. Dus vandaar.. Maargoed, ik heb een tijd geleden al eens gebeld met fabrikanten, en hun zeggen dat ze dan een hele nieuwe lijn moeten bouwen, en dat gaat natuurlijk niet gebeuren.. | ||
Mikkie | dinsdag 26 juli 2011 @ 07:14 | |
En met zo'n afwijkende bandenmaat heb je ook zomaar standaard 10% tellerafwijking, da's best veel. Logisch wel dat ze die banden niet kunnen maken: het is niet zomaar een compound samenstellen en dat in een vormpje gieten, er komt zo veel bij kijken rondom kwaliteit en veiligheid... | ||
PerryVogelbekdier | dinsdag 26 juli 2011 @ 07:33 | |
Met 165/40/16 had ik eerst 12% afwijking.. Maar dat geeft niet.. ![]() Ik snap wel dat het allemaal niet 1-2-3 kan, maar er zullen toch wel meer mensen om zulke dingen vragen? ![]() | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:03 | |
Daarom is hij ook op zoek naar iemand die ze op maat kan maken... ![]() Kan je eventjes meten. als je velg smaller is dan 195, gaat het zeker wel passen ![]() Alleen jammer dat weinig km's zó weinig zegt, en men de prijs er toch aardig voor op durft te drijven... ziet dr leuk uit! Nette prijs ook wel ![]() | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:10 | |
Das zeker waar! Maar tussen plastic bandjes en topbanden zitten natuurlijk ook nog wel heel veel stapjes. Ik hoef geen topbanden, omdat banden net onder de top bijna even goed zijn, voor een veel lagere prijs ![]() Zeker, maar ik denk niet dat er zoveel zijn dat het de moeite loont om een hele lijn voor op te zetten ![]() | ||
Goddelijker | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:12 | |
206-jes zijn leuke auto's, je moet alleen wel op de bekende punten letten als je er 1 gaat kopen. ![]() | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:23 | |
Dat is eigenlijk wel met alle auto's ![]() Hoe ist afgelopen met je remmen? | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:27 | |
http://link.marktplaats.nl/468954103 Suzuki Baleno, vind je dat wat? | ||
Goddelijker | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:27 | |
Die man van de ANWB kwam, ging even proberen en zei: Remvoering losgeschoten, bekend probleem. Hij had het al vaker meegemaakt en opgelost. Hij alles losgemaakt, zodra hij de trommel iets losmaakte, kwam er al allemaal zwarte remtroep uit. En toen lagen de remvoeringen inderdaad los. Dus toen heeft hij de remvoeringen verwijderd en ben ik op 3 remmen naar huis gereden, met heel veel afstand houden. En nu donderdag naar de garage om remvoeringen en hoofdremcilinder aan beide zijden, aangezien de hoofdremcilinder iets zweette, als alles dan toch al open ligt... | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 09:50 | |
Ah, wat ik al dacht ![]() | ||
Goddelijker | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:03 | |
Remcilinders dan. ![]() Maar ik laat ze inderdaad aan beide kanten vervangen. | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:34 | |
Gaat wel een duur grapje worden ben ik bang, maar dan kan je er ook weer eventjes tegenaan! | ||
Goddelijker | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:40 | |
Begin 200 euro, dus het is te doen. ![]() | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:45 | |
oh, dat valt me nog mee inderdaad. Zeker omdat je aan materiaal toch al minimaal 150 euro kwijt bent... | ||
JDude | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:53 | |
Zo, APK+beurt ingepland. | ||
Catch_me | dinsdag 26 juli 2011 @ 11:25 | |
Ach 75% van je remkracht ligt op je voorwielen dus trek die andere achterleiding ook gewoon los ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:11 | |
Ga er alleen qua luxe niet op vooruit ![]() ![]() | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:19 | |
Nu wil ik dus heel graag weten wat er wél in je AX zit dat die 106 mist. Ik dacht dat die ook echt barebones was. | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:21 | |
Dat zal zeker, maar blijf je daar niet in stuiteren? Hij zegt niet dat hij er op achteruit gaat... ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:23 | |
Het zijn echt hoekbakjes, dus stuiteren kan best ja ![]() | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:27 | |
Oh, van nul naar nul dus. Nu vat ik 'm. | ||
Sjoegerd | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:45 | |
Qua luxe wel ja ![]() | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:47 | |
Klopt, beter rijden zal wel lukken met die dingen. | ||
Purdey | dinsdag 26 juli 2011 @ 16:16 | |
APK en toch maar een kleine beurt, niks aan te merken, alles was in orde ![]() Rekening viel me alles mee, 160,- en dat voor een echte Nissan merkdealer ![]() | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 16:17 | |
Dat valt alles mee ja ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 26 juli 2011 @ 16:25 | |
Ga zo weer verder met de auto, was gisteren bezig met het interieur. Plafond is nogal ranzig nog van de vorige eigenaren.. Rokers ![]() | ||
Mikkie | dinsdag 26 juli 2011 @ 16:49 | |
Da's niet duur. Wat is er allemaal vervangen? Filtertjes en olie? | ||
FalleNk810i | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:20 | |
Ze reed iets te enthousiast achteruit de schuur uit. ![]() Mijn polo staat inmiddels bij de schadehersteller ![]() Vindt het echt helemaal niks als er andere mensen aan mijn auto sleutelen, maar goed het moet maar he... | ||
Goddelijker | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:24 | |
Maar schade herstellen is best een kunst ![]() En zéker goed herstellen. | ||
FalleNk810i | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:28 | |
Daarom, ik zeg ook niet dat ik dat graag zelf had willen doen, maar gewoon het idee dat ik tot nu toe alles zelf heb gedaan en dit moet laten doen terwijl ik niet kan meekijken ofzo ![]() Zometeen draaien ze me velgen weer achtelijk hard aan met zo'n luchttol enzo ![]() | ||
gateway | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:31 | |
denk dat dat voor een knipperlicht wel meevalt??? | ||
Purdey | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:59 | |
I guess haha, filters en olie. Een 4 gas test? Die was gratis, netals de APK en afmelding. Geen idee waarom dat allemaal gratis was, service, zullen we maar zeggen ![]() | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 20:02 | |
Pa was vandaag naar Duitsland met de nieuwe Mazda, vanavond 'ns even vragen of ie nog goed mee kon komen op de linkerbaan. Zou me niks verbazen, dat ding rijdt echt uitmuntend en trekt ook hard, ook ver boven 120. ![]() Ik wil eigenlijk nog wat plaatjes schieten, maar het weer werkt maar niet mee. | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 22:28 | |
Sta nu met een e200cdi langs de weg, net even delfzijl>nunspeet.. valt onderweg cruisecontrol, esp, stuurbekrachting en de airbags en het abs uit... even later deed de automaatbak het niet keer.... fijne auto dus.. Maar wat wil je, na 460000 km.. | ||
Dennis101 | dinsdag 26 juli 2011 @ 22:29 | |
Een nieuwe auto ![]() | ||
L0we | dinsdag 26 juli 2011 @ 22:41 | |
Doorrijden! ![]() | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 22:57 | |
Dan ben ik 30 minuten te vroeg op mijn volgend ophaaladres... Oh, geen esp +rwd = ![]() | ||
Kriegel | dinsdag 26 juli 2011 @ 23:03 | |
Dikke pret. ![]() | ||
Marco001 | dinsdag 26 juli 2011 @ 23:05 | |
Inderdaad, net bij een afslag de snelweg op nam ik de bocht volledig dwars... en het was niet eens de bedoeling... | ||
Bartholomeus | dinsdag 26 juli 2011 @ 23:40 | |
Iets anders. Wat maakt niet uit, als het maar geen benz is ![]() | ||
Marco001 | woensdag 27 juli 2011 @ 00:12 | |
Hihi, net paar 6jes op een parkeerplaats getekend..:P Oh, 1 tip, niet te snel rondjes draaien... word je duizelig van.. | ||
FalleNk810i | woensdag 27 juli 2011 @ 00:16 | |
Zit een deuk in t voorscherm, dus die moeten ze demonteren, en dat gaat makkelijker als het wiel even eraf is. | ||
L0we | woensdag 27 juli 2011 @ 12:38 | |
Vastzetten met een luchtsleutel is niet fijn nee... | ||
gateway | woensdag 27 juli 2011 @ 13:51 | |
Hmm, na een vakantie met de auto van een kleine 4500km in totaal, wou gisterochtend de auto slecht starten (net of ie geen diesel kreeg) maar daarna geen problemen meer. Vanmorgen ineens, "Abgas Werkstatt!".... ik gelijk naar de garage, uit laten lezen, "Kommunikation Drosselklappe Fehlerhaft". Gereset, en nu is er niks meer aan de hand. Hopen dat dit zo blijft! Gelukig bleef het nu bij het uitlezen & resetten a 15 euro. | ||
Kadooosh | woensdag 27 juli 2011 @ 14:02 | |
Bah auto wil opeens niet meer starten, accu is nog wel in orde. ANWB komt er aan... | ||
Purdey | woensdag 27 juli 2011 @ 14:33 | |
Even een kleine aanprijzing, misschien hier een gegadigde? [TK] Opel Astra 1.6 Tailgate 1996, benzine. | ||
L0we | woensdag 27 juli 2011 @ 14:40 | |
Waar ben je geweest? Probeer eens een flesje injector reiniger. Ik heb dezelfde probleempjes gehad na zoveel km's in zuid-frankrijk. Oeps, vervelend! Is het geen mogelijkheid om hem in te ruilen? ![]() | ||
Purdey | woensdag 27 juli 2011 @ 15:24 | |
De auto is van m'n pa, hij heeft de 'oude' Ford fiësta van m'n broer gekocht vorige week, omdat hij een hele nieuwe fiësta heeft gekocht ![]() ![]() | ||
gateway | woensdag 27 juli 2011 @ 16:38 | |
inderdaad wel in Frankrijk.... Getank in spanje (keer of 3) Frankrijk (2x, 1x vol en een keer eenbeetje om luxemburg te halen) en 3x in luxemburg ofzo.... Gemiddeld litertje of 45 a 50.... Zou dus kunnen.... Eens ff kijken wat dat kost ![]() ![]() | ||
Kadooosh | woensdag 27 juli 2011 @ 16:47 | |
Ze hebben hem natuurlijk pratend gekregen ![]() Was ook sowieso de laatste tijd dat ie moeilijk aanging, moest echt 5 seconden "startte". Ga volgende week maar eerst kijken wat de APK doet, anders ga ik hem verkopen/naar de sloop. [ Bericht 6% gewijzigd door Kadooosh op 27-07-2011 17:13:36 ] | ||
t.coenraad | woensdag 27 juli 2011 @ 19:13 | |
Ik zo straks in de vijfde versnelling inhalen op een 80-weg met tegenliggers. Mislukt en moest terug laten zakken. Was ook wel eng. Net een maand rijbewijs :| Reed opgefokt, doe ik ook niet nog een keer! | ||
Piles | woensdag 27 juli 2011 @ 19:14 | |
Inhalen op zulke wegen, ik ben er na 5 jaar nog steeds geen fan van ![]() | ||
t.coenraad | woensdag 27 juli 2011 @ 19:22 | |
Nee, ik ook niet meer. Voorligger reed een beetje moeilijk, wilde daarom hem achter me laten. Uiteindelijk pas thuis na kunnen zwaaien ![]() | ||
Dennis101 | woensdag 27 juli 2011 @ 19:24 | |
Ik doe dat ook niet snel, op de N57 vind ik het ook altijd maar een drama (op de weinige plekken waar het wel kan). Maar dan terug naar zijn 4 en een flinke dot gas, gelukkig is mijn wagen wel aardig snel, maar de auto van mijn ouders durf ik het ook niet zo snel te doen. | ||
Piles | woensdag 27 juli 2011 @ 19:28 | |
Mooi weggetje geworden trouwens, Middelburg - Vrouwenpolder ![]() ![]() ![]() | ||
Dennis101 | woensdag 27 juli 2011 @ 19:30 | |
Ik ben daar al een paar keer asociaal hard overheen gereden, nog nooit zo snel vanaf de bioscoop in Vlissingen naar Haamstede kunnen knallen. Inderdaad een heerlijk weggetje. | ||
Piles | woensdag 27 juli 2011 @ 19:40 | |
Jammer dat ze toch weer voor enkelbaansrotondes hebben gekozen, gemiste kans ![]() ![]() ![]() | ||
Dennis101 | woensdag 27 juli 2011 @ 19:45 | |
's nachts/'s avonds kan je er inderdaad heerlijk doorrijden, maar flitspalen lijken mij weinig effect te hebben op zo'n overzichtelijke weg. Die rotondes hadden ze inderdaad beter 2-baans kunnen maken om toeristen of vrachtverkeer te kunnen inhalen. | ||
Marco001 | woensdag 27 juli 2011 @ 21:13 | |
2 baans rotondes kosten wel extra ruimte, en zijn gevaarlijker... | ||
Dennis101 | woensdag 27 juli 2011 @ 21:22 | |
Ruimte genoeg in Zeeland, en de doorstroom wordt er aanzienlijk door bevordert, ik zie alleen niet in waarom ze gevaarlijker zouden moeten zijn? | ||
Piles | woensdag 27 juli 2011 @ 21:33 | |
Die rotonde in Vrouwenpolder is al bijna zo groot als 2 baans, alleen de strepen missen zo'n beetje ![]() | ||
L0we | woensdag 27 juli 2011 @ 22:20 | |
Kost een 10tje, en kan je bij 2 tankbeurten gebruiken volgens mij... kan verder ook geen kwaad ![]() | ||
gateway | donderdag 28 juli 2011 @ 08:14 | |
Dan eens kijken waar ik dat vandaan haal.de real,- heeft dat ook staan. Of dat ik naar de automaterialenzaak ga. Zal ook eens foto's uploaden van de nieuwe auto. | ||
Mikkie | donderdag 28 juli 2011 @ 14:02 | |
Ik zeg: dynamo om zeep! Volgens mij moet het bij één volle tank. Overigens is het wel raadzaam om daarna een tank lang niet te rustig te rijden: aangezien die cleaner soms wel wat vuil losweekt. Wel handig om dat even goed te verbranden. | ||
L0we | donderdag 28 juli 2011 @ 14:09 | |
Ligt aan je tankinhoud natuurlijk ![]() ![]() | ||
Purdey | donderdag 28 juli 2011 @ 16:08 | |
Het valt me nu pas op dat m'n karretje gewassen is na de beurt/apk. M'n pa had het alleen al door toen ik thuiskwam, en ik nu pas ![]() | ||
Sjoegerd | donderdag 28 juli 2011 @ 16:53 | |
Vandaag voor het tanken ook bij mij even een busje injectorreiniger er in gemikt. Half jaar terug ook al eens gedaan, kan nooit kwaad. | ||
Piles | donderdag 28 juli 2011 @ 17:28 | |
![]() | ||
CoolGuy | donderdag 28 juli 2011 @ 17:30 | |
Zo, morgen om 11u kan ik mijn nieuwe auto op gaan halen ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
gateway | donderdag 28 juli 2011 @ 17:45 | |
ik moet ook tanken, maar moet eerst ff zo'n buske kopen.... vanavond ff aan denken bij de Real,- , die hebben dat ook dacht ik... autozaken zijn zo dicht, daar ben ik te laat voor. Of moet het morgen doen | ||
L0we | donderdag 28 juli 2011 @ 17:52 | |
Bemande tankstations hebben het ook vaak ![]() | ||
Marco001 | donderdag 28 juli 2011 @ 17:55 | |
Nog nooit nodig gehad zo'n busje.. (maarja, ik rij ook nooit zoveel op benzine..) | ||
Sjoegerd | donderdag 28 juli 2011 @ 19:46 | |
Oudere auto's zijn er ook gevoeliger voor dan nieuwere ![]() | ||
FalleNk810i | donderdag 28 juli 2011 @ 19:46 | |
De Jetta toch? Mooi ding ![]() | ||
CoolGuy | donderdag 28 juli 2011 @ 20:32 | |
De Jetta idd ![]() | ||
Mikkie | donderdag 28 juli 2011 @ 20:56 | |
Wat voor uitvoering? ![]() | ||
CoolGuy | donderdag 28 juli 2011 @ 21:30 | |
Comfortline DSG, met Executive Plus en Telefonie Premium ![]() | ||
gateway | donderdag 28 juli 2011 @ 22:42 | |
dat vraagt natuurlijk om uitgebreide specificatie & foto's, veeeeeeeel foto's! | ||
CoolGuy | donderdag 28 juli 2011 @ 23:57 | |
Dat is goed. Ik moet even kijken wanneer ik ze post, ik denk maandag wel. Ik zal als ik er aan denk morgen de camera mee nemen, kan ik vast wat plaatjes schieten ![]() | ||
gateway | vrijdag 29 juli 2011 @ 09:49 | |
weet ik het, motor, de opties die erop zitten? | ||
gateway | vrijdag 29 juli 2011 @ 10:37 | |
Voor in de OP, de Touran:![]() ![]()
| ||
Kadooosh | zaterdag 30 juli 2011 @ 11:41 | |
Kan het kloppen dat het normaal is dat je maar 1 licht heb als je achteruit rijdt? Moet binnenkort naar de APK dus vroeg mij af of er 1 stuk is. Ik zie het namelijk wel heel vaak bij andere ook. | ||
Marco001 | zaterdag 30 juli 2011 @ 11:52 | |
Hangt van het merk + type af.. Mijn Ibiza heeft b.v. ook maar 1 achteruitrijlicht... | ||
gateway | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:19 | |
mijn touran heeft er 2. Mijn golf 3 had er ook 2. Kan je toch zo zien als je hem loshaalt of er een lampje inzit? | ||
Kadooosh | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:19 | |
Ah oke dus zal het wel normaal zijn bij mijn polotje uit 1990. Ben erg benieuwd of ie door de apk gaat(vorige apk waren er geen aandachtspunten), iemand trouwens ervaring met garage Erdi in duivendrecht/amsterdam. Werd mij aanbevolen door de ANWB | ||
Hitomi | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:51 | |
Gisteren voor het eerst in de auto van mijn vader gereden.. in het donker op een onverlichte weg en ik ben half nachtblind ![]() ![]() Net even heen en weer geweest van Noordwolde FR naar Zwolle om wat extra spullen te halen. Straks boodschappen doen en daarna met een salontafel achterin weer naar Wolvega... (voor het eerst met een groot log ding achterin rijden, help! ![]() | ||
Piles | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:08 | |
Leuk om te lezen dat je al zoveel aan het rijden bent ![]() Dat is toch niet eng ![]() ![]() ![]() | ||
Sjoegerd | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:14 | |
Moest laatst een stukje rijden met een gammel aanhangwagentje waar een kuub zand op lag.. Dat was wel even billenknijpen ![]() | ||
Hitomi | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:15 | |
Ik had vaker willen rijden, maar ik heb niet zoveel auto's tot mijn beschikking ![]() En ik weet niet hoe het is om met iets achterin te rijden en hoe dat met zicht zit en weet ik veel ![]() ![]() | ||
Sjoegerd | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:17 | |
Buitenspiegels heb je genoeg aan ![]() | ||
JDude | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:20 | |
Dat is goed te oefenen door je binnenspiegel een keer weg te klappen ![]() Vanaf maandag weer hele dagen in busjes/bakwagens zonder zicht naar achteren rijden. Zal ook wel weer (heel) even wennen zijn. | ||
Sjoegerd | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:22 | |
Vind bij busjes het zicht naar achteren nog niet eens het probleem... Meer de immense dode hoek ![]() | ||
Piles | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:23 | |
Een kuub, op 1 karretje, dat is wel optimistisch ja ![]() | ||
JDude | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:23 | |
Ja, bij afslaan naar rechts en onderweg een fietspad kruisen is dat wel even goed opletten. | ||
Sjoegerd | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:24 | |
Karretje van triplex geloof ik ![]() ![]() | ||
JDude | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:25 | |
Een kuub zand weegt anderhalve ton. Waarschijnlijk mocht je er niet eens mee rijden ![]() | ||
Sjoegerd | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:27 | |
BE heb ik al een tijdje in de broekzak zitten ![]() | ||
Piles | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:30 | |
Maar niet op zo'n karretje ![]() | ||
gateway | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:30 | |
of dat op een aanhangertje mag, das een grotere vraag ![]() ![]() | ||
Sjoegerd | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:38 | |
Toen ze zeiden dat ik het moest gaan halen met dat karretje.. Zat ik wel even zo van... Juist ![]() | ||
Mikkie | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:40 | |
Daarvan leer je alleen maar beter autorijden. Doordat je niet meer makkelijk achteruit kan kijken, leer je op tijd in je spiegels te kijken en het verkeer in totaliteit in de gaten te houden. Zodat je wéét of er iets naast je zit, zonder dat je hoeft te kijken, puur doordat je het stuk voordat je moet afslaan in je spiegels hebt gekeken. | ||
Piles | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:41 | |
Dat wel, maar dat die busjes zonder dodehoekspiegel mogen/kunnen rijden heb ik nooit begrepen ![]() | ||
Goddelijker | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:15 | |
Net even een setje nieuwe automatten bestelt. | ||
gateway | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:24 | |
moet ik eigenlijk ook nog doen, mis de bijrijdersmat in de touran | ||
Goddelijker | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:28 | |
Heb ze net besteld bij www.automatten.nl nee, is geen reclame, daar kun je hem helemaal zelf samenstellen, met de kleur van de mat, kleur van de rand, wel of geen hakstuk etc. | ||
gateway | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:30 | |
op die site was ik ook al eens uitgekomen ja ![]() | ||
Goddelijker | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:32 | |
36 euro incl. verzendkosten. Heb ze helemaal zwart genomen, is mooier dan het antraciet dat er nu in ligt. ![]() | ||
JDude | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:42 | |
Klopt, heb er ook al eerder gewerkt, maar da's wel 4,5 jaar geleden ![]() | ||
Hitomi | zaterdag 30 juli 2011 @ 21:49 | |
Zo, alles is gelukkig goed gegaan ![]() | ||
Mikkie | zondag 31 juli 2011 @ 07:40 | |
Ik zoek een toko waar ik gewoon een losse mat kan bestellen. Alleen bij de bestuurder dus. Daar zit inmiddels een gat in, maar de andere drie matten zijn nog perfect. Weggegooid geld om die ook te gaan vervangen. | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 11:17 | |
Sloop? | ||
Mikkie | zondag 31 juli 2011 @ 14:53 | |
Da's een idee, maar die keken me hier al leip aan toen ik een tijdje terug op zoek was naar één parkeersensor. Bovendien zal overal de bestuurdersmat het meest versleten zijn, dus een half versleten mat zet nog weinig zoden aan de dijk. | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:27 | |
Zo. Mijn Jetta is geleverd afgelopen vrijdag. Ik heb wat foto's, maar aangezien ik niet weet of het gewenst is in dit topic om te spammen met foto's heb ik hier 1 foto. Bij interesse kan ik er meer posten ![]() [edit] foto weg gehaald voor nu ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door CoolGuy op 31-07-2011 22:01:48 ] | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:28 | |
Kom maar op ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Goddelijker op 01-08-2011 12:19:08 ] | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:31 | |
Foto's voor nu maar even weg gehaald ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door CoolGuy op 31-07-2011 22:01:33 ] | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:34 | |
Héle mooie bak ![]() Nu binnenkort even goed in de wax zetten, dan kan ie er weer even tegenaan! | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:44 | |
Ja, ik ben er ook erg blij mee. Iemand hier vroeg om de specs van de auto. In het kort is het een Jetta in Comfortline uitvoering, 1.6 TDI BlueMotion, met DSG bak. Aan extra opties heb ik niet zo heel erg veel: Standaard heeft ie (wat boeiend is): Comfortstoelen Regensensor Lichtsensor Automatisch dimmende binnenspiegel Extra opties: RNS510 navigatie Speedshift (schakelen achter het stuur, zoals F1) Klein lederpakket (stuur, versnellingspook & handrem) Multifunctioneel stuur Alarm plus Telefonie Premium Parkeersensoren voor en achter Licht & zicht pakket I Maar de meeste van die opties zitten in het Executive Plus pakket, en dat pakket heb ik dus genomen. ![]() Dat speedshift zit gewoon in de executive pakketten, daar heb ik dus verder weinig aan te willen ![]() Het Telefonie Premium heb ik wel los erbij besteld, omdat de executive pakketten standaard wel bluetooth telefonie hebben, maar standaard heb je zo'n ding op je dashboard waar je dan een houder voor je telefoon op kunt klikken. Dat vind ik er niet uit zien, en dat kun je ook niet weg laten. De enige manier om dat ding niet te hebben is te upgraden naar Premium. Dat kost maar 160 euro extra, dus dat heb ik wel gedaan. ![]() | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:45 | |
En ben je een wasstraat-wasser? ![]() | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:48 | |
Dat was ik met deze auto niet van plan nee ![]() | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:48 | |
Gewoon interesse, misschien leuk om je naar dit topic te wijzen? Het grote autopoets- en -wastopic #4 | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:50 | |
Ik reed mijn vorige auto (Golf VI) wel altijd door de wasstraat. Maar nu heb ik niet zo heel ver bij mij vandaan een plek gevonden waar je je auto gewoon in een box kunt rijden, en dan kun je em dus met de hand wassen, maar daar hebben ze dus ook hogedrukreinigers etc etc. Daar heb ik die Golf de laatste keer gewassen, en daar wil ik toch steeds heen blijven gaan nu met deze auto ![]() | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:51 | |
Oké. ![]() Ik weet niet waar je ergens woont? Anders kun je wel een keer een test-wax van mij krijgen, die blijft 4-5 maanden zitten. ![]() | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:51 | |
Laten we zeggen dat ik onder de rivieren woon ![]() | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:52 | |
Oké, dat is jammer. | ||
CoolGuy | zondag 31 juli 2011 @ 21:54 | |
Ja maar geen probleem. Tof aangeboden van je ![]() | ||
gateway | zondag 31 juli 2011 @ 21:54 | |
klinkt interresant ![]() jetta is gaaf, zeker de radio &telefoonzaken! | ||
Goddelijker | zondag 31 juli 2011 @ 21:58 | |
Het gaat om: http://www.carclean.nl/pr(...)PB-EXP16_100728.aspx Als je meer wilt weten, stuur maar een DM of PM. ![]() | ||
Grielen | zondag 31 juli 2011 @ 22:04 | |
Mooie bak! ![]() De Subaru heeft last van ratelende klepstoters ![]() Nieuwe auto zal een coupé of mooie sedan worden! Ik zit te twijfelen tussen: Peugeot 406 coupe (2 liter) Hyundai Coupe (heel misschien de V6) Alfa Romeo 156 Renault Megane coupe '03 2l (moeders heeft de sedan 1.6, best fijne wagen) Mochten er geen te vinden zijn die voldoen of niet in het plaatje passen, dan ga ik voor de peugeot 307 2.0hDi uit 2004... Heel wat anders dan m'n huidige auto dus. Misschien nog mensen met tips, ideeën, adviezen? ![]() | ||
gateway | zondag 31 juli 2011 @ 22:12 | |
eerst maar eens zien hoe het met de blanke lak afloopt, die laat los, op steeds meer plaatsen.... | ||
Kriegel | zondag 31 juli 2011 @ 23:32 | |
Aardige wagen, CoolGuy. ![]() Lekker wat loos rond wezen karren vandaag met het eerste fatsoenlijke weer sinds tijden. Ook nog wat 'off-road' stukjes voor de leukigheid, maar toen kwam ik er al snel weer achter dat mijn auto niet zo van diepe kuilen in de weg houdt. Auw. ![]() Neuh, je komt al met zat leuks. Iemand die een 156 wil en wat frequenter (preventief) onderhoud accepteert kan ik moeilijk op andere ideeën gaan brengen, wat een toffe wagens blijven dat toch. Prachtig. En goedkoop in aanschaf, lang leve Alfa-afschrijving zolang je maar tweedehands koopt. Een luxe uitgevoerde 406 Coupe moet ook best te genieten zijn, al is het schijnbaar meer in comfort dan sportief rijgedrag, en de Tuscani Tiburon ( ![]() Ik zou dan de V6 nemen als het eruit kan, met de gemiddelde Subaru ben je dorstigheid toch al wel een beetje gewend denk ik. En op buitenwegen/snelweg verschilt het verbruik niet eens veel met de 2.0 i4, in stadsverkeer wel aanzienlijk. Als je veel lange stukken rijdt is er dus eigenlijk geen probleem. [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 01-08-2011 00:06:41 ] | ||
Sjoegerd | maandag 1 augustus 2011 @ 01:31 | |
Waarom niet de 406 coupé met V6? ![]() | ||
Mikkie | maandag 1 augustus 2011 @ 07:46 | |
Leuke car hoor, Coolguy ![]() ![]() En ik hoop dat je goed verzekerd bent (al scheelt het dat je onder de rivieren woont), want die RNS510 staat bekend om z'n goede 'handelswaarde'... | ||
CoolGuy | maandag 1 augustus 2011 @ 11:15 | |
Thx man. Ja die kofferbak is inderdaad huge. 510 liter ofzo is dat dacht ik. Ja, die type emblemen heb ik geen moeite mee. Die sticker van de dealer zint me ook niet. Op mijn vorige auto had ik dat ook, dus ik had nu gezegd dat ik die sticker niet wilde. Maar er dan tóch op plakken he ![]() Dat weet ik. Die verzekering zit wel snor ![]() | ||
FalleNk810i | maandag 1 augustus 2011 @ 11:31 | |
Heb ik ergens gemist waarom je de foto hebt weggehaald? (Je kan m overigens nog wel zien in de quote eronder ![]() Mooie wagen en leuk pakket ![]() | ||
Goddelijker | maandag 1 augustus 2011 @ 11:31 | |
Anders weten ze die auto met dat navi-systeem nog makkelijker et vinden. | ||
FalleNk810i | maandag 1 augustus 2011 @ 11:32 | |
Oh, dan moet jij ook even je quote bewerken anders heeft t nog geen zin ![]() | ||
Goddelijker | maandag 1 augustus 2011 @ 11:33 | |
Het was maar een grapje, ik weet zijn reden niet. ![]() | ||
FalleNk810i | maandag 1 augustus 2011 @ 11:43 | |
Oh doh, stond geen smiley achter ![]() | ||
Mikkie | maandag 1 augustus 2011 @ 11:49 | |
Ik kan het me voorstellen, je hoeft 't het dievengilde niet makkelijker te maken dan het al is. Overigens zou ik bij de dealer wel stampij hebben gemaakt over die sticker. Opdonderden met die zooi. Net als die kentekenplaathouder. Gewoon clean en zwart. | ||
Goddelijker | maandag 1 augustus 2011 @ 11:52 | |
Ik gebruikte een PI. | ||
CoolGuy | maandag 1 augustus 2011 @ 12:08 | |
Ja, dat is de reden. Daarom heb ik ook geen foto van het navigatie systeem op 'map', omdat je dan de locatie ziet. Dus wellicht zou jij zo vriendelijk willen zijn je post ook te editen? ![]() | ||
FalleNk810i | maandag 1 augustus 2011 @ 12:08 | |
gebruik en kijk ik nooit naar | ||
FalleNk810i | maandag 1 augustus 2011 @ 12:09 | |
Dealer kentekenplaathouder vindt ik niet eens zo erg, maar zo'n lelijke van zo'n dorpsgarage is echt afschuwelijk.. | ||
Goddelijker | maandag 1 augustus 2011 @ 12:19 | |
Done. | ||
CoolGuy | maandag 1 augustus 2011 @ 12:20 | |
Bedankt man ![]() | ||
house_is_a_feeling | maandag 1 augustus 2011 @ 16:23 | |
Shit, de Laguna verbruikt koelvloeistof en ventilator loopt even na nadat ik hem uitzet. ![]() | ||
Grielen | maandag 1 augustus 2011 @ 17:58 | |
Is me net iets te duur in aanschaf, wil je er een met een knappe km-stand. De verzekering is ook erg duur vergeleken met de Hyundai V6.. is ook vaak een automaat terwijl ik liever handgeschakeld rij. | ||
Mikkie | maandag 1 augustus 2011 @ 18:20 | |
Ook in Duitsland gekeken? Kan lonend zijn. | ||
JDude | maandag 1 augustus 2011 @ 18:23 | |
250 km. Rustig eerste werkdagje. | ||
Kriegel | maandag 1 augustus 2011 @ 23:06 | |
Dan is er wel een probleempje, want de tweede generatie Hyundai Coupe is hier in V6 vorm ook bijna alleen maar besteld als automaat. Waardeloos als je liever schakelt, maar in ieder geval is er nog een tiptronic stand. Zit je echter nog altijd met een vierbak. Overigens zijn ze er wel, maar je moet flink zoeken. Tikkeltje aan de prijs ook. | ||
Kriegel | maandag 1 augustus 2011 @ 23:18 | |
Voor dat geld kan je trouwens ook al een Mazda RX-8 kopen, ziet er naar mijn mening nog cooler uit (heel erg cool zelfs) en dan heb je een achterwielaandrijver met ongeëvenaarde handling, dus een 100% sportwagen. Eén nadeel: de wankelmotor is een mooi stukje techniek, maar hij zuipt als een V8 Mustang met zo'n 100 pk meer. Kwetsbaar beestje ook, erg onderhoudsgevoelig. Als ze deze auto toch 'ns zouden leveren met een V6 of een viercylinder turbomotor... Zelfs al hoort rotatie natuurlijk bij de RX-serie en zou het een beetje heiligschennis zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 02-08-2011 01:17:27 ] | ||
Marco001 | maandag 1 augustus 2011 @ 23:49 | |
Inderdaad, ik zou danook voor de rx8 gaan,ubercooele auto, alleen het benzine en olieverbruik is wat minder... | ||
xaban06 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 06:51 | |
Bij de dealer? | ||
L0we | dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:48 | |
Geweldige auto! Van het weekend ben ik daarmee naar Luxemburg (en terug) gereden, daar zit genoeg pit in, en hij ligt erg lekker op de weg. Leuk, op die kronkelweggetjes daar ![]() Verbruik viel me ook heel erg mee! Met heel flink doorrijden (in duitsland zelfs even de top, 213 op de gps, iets over de 220 op de teller ![]() De coupe is wel onpractisch als je veel spul mee moet nemen. Voor 2 personen kampeer + klimspul, en hij zit erg vol ![]() Dat de ventilator nog eventjes doorloopt is geen probleem, hij koelt dan nog eventjes. Hoeveel koelvloeistof gebruikt hij? Zie je het ergens lekken? | ||
CoolGuy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:39 | |
Zo, inmiddels vanmorgen mijn eerste echte rit gehad met de Jetta, van zo'n 170km. Overall indruk is goed te noemen, solide auto. Afwerking binnen tov de Golf VI die ik hiervoor had is op sommige punten merkbaar minder, zoals het plastic bovenop het dashboard. Dat was bij de Golf toch net iets mooier, net als de afwerking van de deurgrepen. Omdat de Jetta een stuk groter is dan de Golf merk je dat met rijden. Hij is zeer comfortabel. Wat me absoluut in zeer positieve zin opvalt aan de Jetta is de gretigheid waarmee hij op het gas reageert. Ik heb een 1.6 TDI BlueMotion 105pk met 7-DSG. De Golf had een 2.0 TDI 110pk met 6-DSG. Daarnaast is de Jetta ook zwaarder dan de Golf. Toch is de Jetta gretiger dan die Golf. Ik ben autotechnisch niet onderlegd dus ik weet niet waar dit door komt. Wat ik wel weet is dat mijn verwachting was dat de Jetta trager zou zijn/reageren dan de Golf, maar het tegenovergestelde is waar. Omdat de Jetta natuurlijk groter is reageert hij anders. Ik vind hem comfortabeler rijden dan de Golf. De Golf was voor mijn gevoel wat strakker afgeveerd, de Jetta is wat comfortabeler, wat limousine-achtiger als 't ware, het is echt een feest om er in te rijden ![]() | ||
Marco001 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:43 | |
Wacht maar tot je eens in nog een klasse groter rijd: Skoda Superb/VW Passat bluemotion, dat rijd helemaal super! En gewoon 1:24 halen op een rit van 700 km, voornamelijk snelweg en voornamelijk 120 km/h... (in de passat) (en ruim 1200 km op 1 tank kunnen rijden volgens de BC) | ||
Mikkie | dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:46 | |
Zou eens kunnen kijken ja, en dan zien wat het kost. Op internet (meestal een stuk goedkoper) is het in elk geval alleen maar mogelijk om complete sets te bestellen, sund. Dat verbruik is wel ok ja. Nadeel van die auto vind ik het dashboard. Dat is zo saai en vreselijk plastic, daar ben ik op compleet afgeknapt toen ik aan het kijken was voor een andere auto. Mooi dat je er zo tevreden over bent! Had je geen proefrit gemaakt (desnoods in de oude Jetta) dat je zo verbaasd bent? Overigens is de Golf met 110pk op papier wel sneller dan de Jetta. Het verschil in gretigheid kan 'm zitten in het feit dat de DSG anders is afgesteld en je bovendien een versnelling extra hebt. Daardoor wordt sneller geschakeld waarbij je makkelijk in het optimale toerenbereik van een versnelling zit. Hoe optimaler, hoe efficiënter en vlotter. Wel jammer dat de afwerking minder is. Ik verbaas me vaak over hoe mensen in het algemeen makkelijk over een matig interieur heen stappen (zowel qua materiaalgebruik als vormgeving). Een mooie buitenkant is goed, maar uiteindelijk moet je tegen dat interieur ook de nodige tijd aan kijken. Die nieuwe Superb schijnt prima te zijn ja. Een kennis van me rijdt er eentje, kan er makkelijk achterin zitten met m'n bijna twee meter, was oprecht verbaasd! Zou voor mij in de toekomst zeker een kandidaat zijn. Prima motorisering ook inderdaad. | ||
CoolGuy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:47 | |
Ik heb nog niet hoeven tanken met die Jetta, dat zal morgen gebeuren voor het eerst, dus ik heb ook geen idee hoeveel liter dr in kunnen. Ik heb er nu rond de 730km mee gereden, en ik moet straks nog 170km terug en dat haal ik nog makkelijk op wat er nu nog in de tank zit, dus dan heb ik al 900km gereden. Dat zal dan niet veel verschil zijn met de Golf, daarmee kwam ik maximaal 900km, maar dan was wel het lampje aan en dan moest ik als de sodemieter tanken. | ||
CoolGuy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:53 | |
Nee, ik heb inderdaad geen proefrit gemaakt. Ik heb de auto in februari besteld. Toen stond ie net bij de dealer, en aangezien ik automaat móet rijden en die niet voorhanden was (en ik ben bij nogal wat verschillende dealers geweest..) heb ik er nooit in kunnen rijden. De oude Jetta heb ik een paar jaar geleden als voorloopauto gehad, maar dat kun je niet met deze auto vergelijken. Oh sneller? Als in topsnelheid? Dat zal best, ik heb met die Golf nooit topsnelheid gereden. Ik heb het echt over het reageren op het gas. Het klinkt als een plausibel verhaal wat je zegt, want ik merk het vooral bij optrekken vanuit stilstand. Nou ja, dat moet je misschien lezen als 'de afwerking is minder'. De afwerking is absoluut goed, maar de gebruikte materialen zijn niet op alle plaatsen (bovenkant dashboard + deurpanelen bij de handgrepen) van hetzelfde niveau als de Golf. Maar dat betekent niet dat de afwerking slecht is, want het is nog steeds van hoog niveau, maar de subtiele verschillen met de Golf zie ik wel ja. Wat luxe betreft qua dashboard, ik heb nu meer opties d'r op dan bij de Golf, en vooral het VW-telefonie premium systeem is een verademing, en het VW-navi systeem werkt heel erg prettig. ![]() Daarnaast heb ik nog wel 1 puntje van kritiek, en dat is het deksel van de kofferbak. Toen ik bij de dealers ging kijken ging die kofferbak volledig open m.b.v. de afstandsbediening. Ik heb toen ook in de kofferbak gekeken, en daar zag je gewoon letterlijk een veer zitten. Dus zodra de klep uit het slot kwam trok die veer samen en ging de kofferbak volledig open. Bij de Jetta die ik heb is geen veer gebruikt maar zo te zien een gasveer. Het resultaat daarvan is dat de kofferbak wel uit het slot komt, en ook een stukje naar boven gaat, maar je moet em wel een zetje geven om 'm helemaal open te laten gaan. Dat vind ik vervelend, omdat ik nu alsnog niet als ik een doos vol boodschappen voor me heb die gewoon in de kofferbak kan dumpen, want ik moet em nog een zetje geven. Ik vraag me af of zo'n gasveer ook af te stellen is ofzo? | ||
Mikkie | dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:09 | |
Zoiets zou ik dus nooit doen. Anderzijds: een Jetta verschilt niet schokkend veel van een Golf en als je al een keer de DSG-bak hebt gehad zal het vast wel goed zijn ![]() Nee, ik bedoel met de sprint van 0-100, maar daarmee dus ook de tussenacceleratie. Dat is immers wat je in dagelijks gebruik nodig hebt, die topsnelheid geloof ik allemaal wel. Daar zou je het voordeel van een 7-bak ipv een 6-bak wel kunnen merken. Ook gunstig voor je verbruik meestal. Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar vind het wel altijd jammer als fabrikanten daar op besparen bij een nieuw model. Eigenlijk ga je er vanuit dat het altijd vooruit gaat, maar die vlieger gaat niet altijd op... Poeh, geen idee. Ik zou er eens een ritje langs de dealer aan wagen. Zou zomaar kunnen dat er nog wel iets aan te doen is. | ||
CoolGuy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:13 | |
Heb ik eind 2008 ook gedaan bij de Golf. Ik had de Golf V besteld icm DSG, maar dat feest ging niet door omdat de Golf VI er aan kwam, en dus werd de V niet meer geleverd icm DSG. Of ik dan een andere auto wilde of wilde wachten op de VI. Ik heb gewacht op de VI. Die heb ik op google opgezocht, en gewoon 'blind' besteld. Auto werd geleverd op 7 januari 2009, en nooit een seconde spijt van gehad. Nu heb ik datzelfde dus gedaan bij de Jetta min of meer, en wederom pakt dat erg goed uit ![]() Ik zal daar inderdaad eens een keer een ritje langs de dealer aan wagen. Misschien is het een kwestie van even gauw wat aanpassen en dan werkt 't wel zoals ik voor ogen heb. Zo niet, dan heb ik pech gehad, maar we kunnen het allicht proberen. ![]() | ||
FalleNk810i | dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:23 | |
Gisteren even wezen touren met de Polo langs de lek van Lekkerkerk tot Utrecht Echt een hele leuke route met al die bochten. Terug via de N210 en toen begon het.. Schakelen ging raar, kreeg hem niet meer in zn 2.. Naja okay kut, misschien verkeerd gedaan en aangezien ik toch door moest rijden maar snel in zn 3 gezet en wat gas erop en weg. Bij het volgende stoplicht in zn 1 gezet maar tot mn verbazing wou de polo totaal niet vooruit komen, blijkt dat alleen de 3de en 4de versnelling het doen. ![]() En dat de hele schakelpook een pollepel in een pan met soep is geworden en zelfs al stond die in zn 3 kon ik de pook overal heen bewegen ![]() Snel naar huis en zoveel mogelijk proberen om geen lage snelheid of stilstand te behalen, wie weet kom ik er niet eens meer weg... Gelukkig gehaald tot thuis en gelijk op mn soort van brug geplaatst en ja hoor, de hele schakelstang lag los. (Had al zo'n vermoeden) Nu nog fixen.... | ||
Goddelijker | dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:38 | |
Beter een schakelstang dan de hele versnellingsbak in de kreukels. ![]() | ||
house_is_a_feeling | dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:04 | |
Ik kwam toen van een snelwegritje af, ±50km, en merkte dus dat de ventilator draaide. Niets aan de hand dacht ik, tot het een volgende rit ook weer gebeurde - maar het was een warme dag, dus weer niets aan de hand. Voor de zekerheid markeerde ik het koelvloeistofpeil en een dag later 15km gemaakt in de stad. Daarna zat er zo'n 7mm minder in. Vandaag weer snelweg, ±60km, leek niet echt wat uit te zijn maar heb het iig gemarkeerd of het weer verbruikt gaat worden. Motor wordt niet abnormaal heet verder, alleen zodra ik stop en de motorkap open doe sist het koelvloeistofbakje, of iig de omgeving ervan, met een kleine interval. | ||
L0we | dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:52 | |
Inderdaad, niets aan de hand. Zeker op de snelweg wordt je motor lekker warm, en op het moment dat je dan stilstaat slaat hij eventjes aan. Mijn thermocontact is kapot (die regelt het aanslaan van de ventilator), en ik had binnen een minuut nadat ik vanaf de snelweg kwam een te warme motor, waardoor de koelvloeistof ging koken en het temperatuurlampje ging branden. Das niet fijn... ![]() Dat is compleet normaal. Als je motor warm is bouwt het koelsysteem altijd wat druk op. Daarom moet je ook nooit het expansievat of de radiator zomaar opendraaien met een warme motor. ik zou het een paar keer checken met een koude motor, maar verwacht dat het allemaal wel mee valt ![]() | ||
house_is_a_feeling | dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:55 | |
Ik hoop het! Bedoeling is om zaterdag richting 't moederland te gaan ermee ![]() | ||
L0we | dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:56 | |
Oh, daar kan ik niet zo van wakker liggen eerlijk gezegd ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:30 | |
Laatste berichtje tot zondagavond denk ik ![]() ![]() ![]() ![]() Auf Wiedersehen! ![]() | ||
Kriegel | dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:47 | |
Wacken? | ||
L0we | dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:51 | |
Veel plezier ![]() | ||
Sjoegerd | dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:51 | |
Jup.. Toch niet laatste berichtje dus ![]() | ||
JDude | dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:06 | |
120 km. maar vandaag. Wel weer even achteruitrijden kunnen oefenen op een redelijk smalle bedrijfsinrit incl blinde hoek van 90 graden. | ||
Piles | dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:31 | |
Net even toeristische route genomen, maar dan tegendraads. Om te zwaaien naar alle strandidioten die weer konden aansluiten in de file ![]() ![]() | ||
house_is_a_feeling | dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:44 | |
Koelvloeistof is weer boven het markeringspunt. Dus er is niets gelekt/verdampt, maar zat het gewoon in de motor/radiator/waar dan ook. Is dat een logische redenatie of is het magisch bijgevuld? | ||
Goddelijker | dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:51 | |
Logisch. | ||
Mikkie | dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:36 | |
Verschillen hè ![]() ![]() | ||
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:57 | |
Logisch. Het nivo verschilt nogal tussen een warme / koude motor. | ||
house_is_a_feeling | woensdag 3 augustus 2011 @ 01:07 | |
Dan maak ik me daar vanaf nu geen zorgen meer om, bedankt! Nu nog wel even voor zaterdag dashboard verlichting repareren. | ||
Hitomi | woensdag 3 augustus 2011 @ 02:05 | |
![]() ![]() Was net een kennis bij ons op visite, die in het bezit is van een Fiat Panda automaat. Halverwege de dag werd er besloten naar de film te gaan en het leek hem een heel goed excuus om mij eens te zien rijden. Ondanks dat ik tegen mezelf gezegd had dat ik het eerste jaar geen automaat wilde rijden, besloot ik het toch maar te doen, want elke meter geeft weer wat ervaring in het verkeer. Ik bleef maar gas loslaten en in de lucht stampen om te proberen te koppelen, wat bij mij vervolgens weer tot lichte paniek vervolgde, om mezelf daarna weer gerust te kunnen stellen dat het een automaat was.. ![]() Maaaar, wel voor het eerst door de McDrive als bestuurder zijnde. Dat is ook iets wat genoemd mag worden ![]() | ||
JDude | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:11 | |
Heb je nog geluk dat je in de lucht stampte en niet op de rem. | ||
Hitomi | woensdag 3 augustus 2011 @ 09:47 | |
Dat deed ik in de McDrive, zonder iemand achter me ![]() | ||
Marco001 | woensdag 3 augustus 2011 @ 10:27 | |
Dan sta je wel snel stil..:P | ||
CoolGuy | woensdag 3 augustus 2011 @ 10:33 | |
whehehe ja, ik heb dat probleem niet (maar dat komt omdat ik automaat gewend ben, omdat ik niet handgeschakeld mag rijden) ![]() Vanmorgen weer 110km in de Jetta gereden. Straks nog 110km terug. Ik word alleen niet goed van die tering vliegjes die op mn voorruit uit elkaar klappen bij 140km/u. Overigens word ik ook niet goed van die regensensor ![]() Niet dat ie 't niet doet, hij doet 't dus té goed. dan valt er 1 miezerig druppeltje en dan wist ie. Dat is op zich niet erg, maar op een verder droge ruit levert dat alleen maar strepen op ![]() | ||
PerryVogelbekdier | woensdag 3 augustus 2011 @ 10:47 | |
Vaker ramen reinigen dan ![]() ![]() Maarre is die regensensor niet in te stellen? | ||
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 10:50 | |
Best wel eventjes wennen he? ![]() ![]() Ik had dat een keer bij de auto van mn broertje, die remt een heel stuk gevoeliger dan mijn eigen auto. Ik zat bijna met mn tanden in het stuur ![]() Zo, vervelend is dat he? Hoe harder je rijdt, hoe meer last je ervan hebt. Van het weekend ruim 800 kilometer gereden, heb zeker een paar liter gesproeid, maar zelfs dat helpt op een gegeven moment niet meer... Is die gevoeligheid niet in te stellen? | ||
CoolGuy | woensdag 3 augustus 2011 @ 10:52 | |
Niet dat ik weet. Er zijn verschillende standen 0 Sensor uit 1 Sensor aan 2 Ruitenwisser op interval (met knopje hoe lang die intervallen moeten zijn) 3 Ruitenwisser continue 4 Ruitenwisser continue, snel Als de sensor aan staat, en het regent, dan hangt het van de hoeveelheid regen af hoe snel die ruitenwissers gaan. Dus, als er maar 3 druppels vallen, en 1 van die 3 druppels komt toevallig op het gedeelte van de ruit waar de sensor zit, dan gaan die ruitenwissers. Volgens mij kan ik daar verder niks aan doen. | ||
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:02 | |
Tip: met de instelbare interval kun je vaak de gevoeligheid van de regensensor regelen. Hoe hoger het interval, hoe gevoeliger. Zo is het bij BMW in elk geval wel. Ik werd ook ooit gek van die sensor en het feit dat ie op de meest leipe tijden onnodig begon te wissen, tot iemand me dat vertelde ![]() Dus op standje 1 voor de sensor en dan aan die intervalknop slingeren. Misschien werkt 't ![]() | ||
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:21 | |
Eigenlijk zijn het ook best wel loze dingen, regensensors. Elke zot kan toch ook zelf wel dat hendeltje bedienen en inschatten wanneer dat nodig is? | ||
Goddelijker | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:22 | |
Sommige mensen zijn al gevaarlijk genoeg als ze 2 handen aan het stuur hebben, als ze dan ook nog eens 5x de ruitenwisser moeten bedienen... ![]() | ||
CoolGuy | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:29 | |
T is gewoon een vorm van luxe. Elke zot kan ook zelf zn lichten aan zetten, maar toch is er ook een licht sensor. Dan kun je nog argumenteren dat je je lichten makkelijker vergeet dan je ruitenwissers aangezien water op je ruit direct voor slecht zicht zorgt, maar als je, als het schemerig begint te worden 'vergeet' om je lampen aan te zetten moet je gewoon helemaal niet autorijden. Het zijn allemaal gewoon snufjes die het makkelijker (niet per se minder irritant ![]() ![]() | ||
Mikkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:32 | |
Klopt, maar daar gaat het niet om ![]() Btw Coolguy, ben benieuwd of de BMW-methode bij jou ook werkt (gevoeligheid van de sensor instellen dus). Laat maar horen als het binnenkort weer heeft geregend ![]() | ||
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:35 | |
Hoe is het met je remmen afgelopen? Of had je dat al gepost? ![]() | ||
CoolGuy | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:41 | |
Nou, d'r schijnt een hoop regen aan te komen, dus ik vermoed dat ik vanavond alle tijd heb om dat uit te proberen ![]() Als er ook maar iets van water, hoe fijn ook, op mn ruit komt, dan wist dat ding. Bv, een auto die een stuk voor me rijdt op de snelweg gebruikt zn ruitensproeiers. Nou, dat waait altijd naar achteren, maar hoe verder je er achter rijdt, hoe 'fijner' die mist wordt van waterdruppels. Op je eigen ruit is het dan soms niet eens meer dan een speldenknopje, en dan nog kleiner (itt tot regen waar er gewoon echt druppels op je ruit komen) en dan alsnog direct wissen. ![]() | ||
L0we | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:48 | |
Van wat ik zo lees op het internet is dat niet 123 mogelijk. Zelfs de dealer heeft daar geen instelmogelijkheden voor. Dat is wel apart! | ||
gateway | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:51 | |
wat een nacht.... Waren op bezoek in Remscheid, wilden naar huis om 1:00, auto wil niet starten, draait wel rond, maar slaat niet aan. Nog een paar keer geprobeerd, niks. Bellen. Afsleepwagen. Die nog ff de ECU gereset door de accu eraf te halen, hielp ook niks. toen begon het: Naar huis, dat was te ver (dik 2 a 2,5 uur met zo'n vrachtwaggel). een plaats dichterbij (waar de schoonouders wonen) kon wel volgens de man (die weer emt zijn chef had gebeld en die weer met onze verzekering). Eindelijk daar, auto midden op straat afgezet.... Handig. Schoonvader start de auto (in de versnelling) en wil hem zo het oprit op hobbelen. Na 10 sec start ineens de auto! En sinds toen geen problemen meer gehad. Lekker... ook geen foutmeldingen in het systeem volgens de garage..... Alleen, vanmorgen de verzekering gebeld; Eigenlijk hadden ze ons gewoon naar huis moeten brengen, of we hadden een hotyelovernachting betaald gekregen. Die wisten van niks, ze hebben de van de afsleepdienst helemaal niet meer gebeld met de verzekering! Eikels! mjah. Wel irritant dat je zo niet echt op je auto kan vertrouwen.... Enigste wat de garage nog melde was evt. de komende tijd ook de reservesleutel meenemen. als ie dan niet start, andere sleutel proberen, om uit te sluiten dat het iets met de startblokkering te maken heeft. Nu nog een vraagje van mijn kant: De garage zegt, dat als het motorstoringslampje niet brandt, er ook geen fouten in het systeem staan (ok, spannningsuitval bv, omdat de accu eraf was, maar verder geen storingen?). Klopt dit? Want uitlezen kost 15 euro, en als er echt niks instaat, dan heeft dat ook geen zin.... Wie weet het? Zaterdag is de zoon van de eigenaar van de garage er weer hoop ik, die moet dan maar ff kijken, en dan kost het ook niks denk ik. Vooralsnog niks geen problemen, starten en lopen! | ||
Kriegel | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:23 | |
Vis een optie? |