Fixedquote:Op zondag 24 juli 2011 22:03 schreef L0we het volgende:
ai, das zonde! Asociaal, maar het gebeurt...
Edit, wil iemand anders een nieuwe maken? Ik zit mobiel...
quote:Op zondag 24 juli 2011 20:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Luchtfilter kan bijvoorbeeld niet mis gaan met vervangen.
Maar remblokjes... Het zijn en blijven toch je remmen.
Je moet inderdaad niet zomaar gaan hobbyen, maar als je van tevoren een beetje info opzoekt en Youtubet weet je genoeg. Kwestie van wat clipjes loshalen, pinnetjes terugdrukken e.d. Heel kort door de bocht: als een LTS-zwakstromer dat kan op zaterdagochtend bij zijn beunvriend, dan moet iemand met een universitaire studie het ook kunnenquote:Op zondag 24 juli 2011 20:45 schreef Marco001 het volgende:
REMMEN ed ga ik echt niet zelf vervangen, kan wel, maar liever 300 euro ofzo kwijt en het laten doen, als dat ik mijn auto total-loss rij op een andere..
Dat was ik niet van planquote:Op zondag 24 juli 2011 20:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ze maar geen brokkenpiloot wordt.
Wel klote aan autorijden: onderhoud. Was ik van de winter toe aan nieuwe winterbanden, mag ik nu voor nieuwe zomerbanden. En ik heb ze nodig, want ik ging straks door een gebrek aan grip compleet dwars bij een plasje
Kon 'm eenvoudig corrigeren en doorrijden, maar dat was wel een teken aan de wand (los van de APK waar ie met deze banden maar net doorheen kwam). Oh, en nieuwe remblokken. En een oliebeurtje. Kortom: genoeg te doen de komende tijd.
thnx!quote:
Inderdaad! Je moet ff goed kijken, en vooral geen schroefjes & clipjes overhoudenquote:Op maandag 25 juli 2011 00:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Je moet inderdaad niet zomaar gaan hobbyen, maar als je van tevoren een beetje info opzoekt en Youtubet weet je genoeg. Kwestie van wat clipjes loshalen, pinnetjes terugdrukken e.d. Heel kort door de bocht: als een LTS-zwakstromer dat kan op zaterdagochtend bij zijn beunvriend, dan moet iemand met een universitaire studie het ook kunnen. Dus het gaat gewoon lukken.
It isn't rocket science
was me helemaal niet opgevallenquote:Op maandag 25 juli 2011 09:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Vorige deel ook al!
[..]
Déze micra is wel een hele grote fout ja!
ik moet wel toegeven dat ik deze uitvoering niet zo mooi vindquote:
Ja, daar heb je het al. Ik ben niet bang voor vieze handen maar ik geen liever geen geld uit aan onnodige zaken als ik zelf thuis niks zit te doen. In de tijd dat ik naar de garage rij en weer terug, kan ik ook de auto opkrikken en het zelf monteren. Dat scheelt me geen tijd, maar wel 60 euro arbeidsloon. Makkelijk verdiend.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben te bang om aan essentiële onderdelen zoals remmen te gaan zitten + bang om vieze handjes te krijgen. Lekker uitbesteden die hap!
ohhh ben benieuwd! Succes!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:06 schreef Purdey het volgende:
Morgen gaat de Micra voor de APK, benieuwd wat ze allemaal vinden. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat er he-le-maal niks mis mee is
Op zijn minst ja. Als ik zie hoeveel arbeidskosten ik inmiddels bespaard heb, dat loopt echt flink in de papieren!quote:Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, daar heb je het al. Ik ben niet bang voor vieze handen maar ik geen liever geen geld uit aan onnodige zaken als ik zelf thuis niks zit te doen. In de tijd dat ik naar de garage rij en weer terug, kan ik ook de auto opkrikken en het zelf monteren. Dat scheelt me geen tijd, maar wel 60 euro arbeidsloon. Makkelijk verdiend.
Succesquote:Op maandag 25 juli 2011 10:06 schreef Purdey het volgende:
Morgen gaat de Micra voor de APK, benieuwd wat ze allemaal vinden. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat er he-le-maal niks mis mee is
Zelf klussen FTW! Ieder zn hobby he?quote:
Jep. Laatst ook even zitten vergelijken: 12,50 per liter 5W30 volsynthetische, maar merkloze olie bij de universele garage, ex. btw. Incl btw is een olieverversing dus zo'n 100 euro (want er gaat ruim vijf liter in). Vervolgens zelf 12 liter BMW LL04-olie gekocht, ook 5W30 volsynthetisch, voor omgerekend iets van 8 euro per liter, incl. btw en verzending. Dat scheelt bijna de helft. Filtertje erbij, zelf even klussen en klaar voor 50-60 euro!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Op zijn minst ja. Als ik zie hoeveel arbeidskosten ik inmiddels bespaard heb, dat loopt echt flink in de papieren!
Dat valt dan nog meequote:Op maandag 25 juli 2011 10:56 schreef Hitomi het volgende:
Mijn ouders dachten een keer dat ze eindelijk eens met een 500 euro bak schroot door de APK konden komen. Ik had al direct het idee: nuh-uh, dat gaat jullie niet lukken.
Ik had namelijk tijdens mijn rijlessen eens in die bak gereden (op privéterrein bij een vriend van me) en op het moment dat je het stuur een stuk naar links of rechts draaide, bleef de auto gewoon rechtdoor rijden.
Conclusie APK: hele auto goed, behalve de stuurkolom, die was bijna afgebroken.
Dat bleek wel, want het ding stuurde dus nog amper. Maar blijkbaar rijden die mensen er toch mee door. En dan verbaasd zijn als het een keer fout gaat...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:25 schreef L0we het volgende:
Neuh, daar wordt je niet zo vrolijk van inderdaad. Al breekt dat ding ook niet zomaar af, dat voel je toch wel aankomen.
Heb je er al met haar over gepraat?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:19 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij heb ik een probleempje met m'n auto...
dingen als de stuurinrichting zou ik toch even naar laten kijken, ook als ik geen geld heb voor de reparatie...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:51 schreef Hitomi het volgende:
Nou, hij stuurde nog wel, maar je moest 'm iets verder doordraaien als normaal. En als je echt helemaal geen geld hebt voor een "nieuwe" auto, en je kan er nog mee rijden, dan doe je dat echt wel.
Er zijn geen ongelukken gebeurd, dus
Waarom denk je dat? Achter heb je per wiel maar 1 setje remblokjesquote:Op maandag 25 juli 2011 12:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja...
Maar volgens mij is mijn remblok van m'n handrem los/vast geschoten bij m'n achterwiel.
Trommelrem. Maar als ik achteruit rij, dan duwt hij aan 1 kant de auto omhoog. En als ik vooruit rij, kom ik geen meter vooruit.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:12 schreef L0we het volgende:
[..]
dingen als de stuurinrichting zou ik toch even naar laten kijken, ook als ik geen geld heb voor de reparatie...
[..]
Waarom denk je dat? Achter heb je per wiel maar 1 setje remblokjes
Bekend probleem, remvoeringen waarschijnlijk versleten. Je kan gewoon naar de garage rijden (vooruit rijden is helemaal geen probleem, en geen risico) en ze laten vervangen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Trommelrem. Maar als ik achteruit rij, dan duwt hij aan 1 kant de auto omhoog. En als ik vooruit rij, kom ik geen meter vooruit.
Dus straks maar even kijken, anders de ANWB er maar bij roepen.
Volgens mij wilde hij dat testraks ook nietquote:Op maandag 25 juli 2011 13:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Bekend probleem, remvoeringen waarschijnlijk versleten. Je kan gewoon naar de garage rijden (vooruit rijden is helemaal geen probleem, en geen risico) en ze laten vervangen.
Hij moet dan weer even losschietenquote:Op maandag 25 juli 2011 13:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Volgens mij wilde hij dat testraks ook niet
Straks nog maar even proberen, ben namelijk aan het werk.
Het moet maar hè? Autorijden kost nou eenmaal geld.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij moet dan weer even losschieten. Denk dat het een goed idee is gelijk allebei de kanten te vervangen. Gaat je wel tegen de 100 euro per kant kosten verwacht ik...
Ik heb altijd een bedragje opzij staan voor mn auto, ik heb hem nodig voor mn werk, dus wil hem altijd zonder problemen kunnen reparerenquote:Op maandag 25 juli 2011 13:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het moet maar hè? Autorijden kost nou eenmaal geld.
Het komt alleen altijd op 't verkeerde moment.
Ja, ik ook hoor. Maar ik kreeg mijn boekenlijst van de week voor mijn studie...quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb altijd een bedragje opzij staan voor mn auto, ik heb hem nodig voor mn werk, dus wil hem altijd zonder problemen kunnen repareren
ah, fijn!quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik ook hoor. Maar ik kreeg mijn boekenlijst van de week voor mijn studie...![]()
Medische studie.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:15 schreef Marco001 het volgende:
dure studie dan.. Ik was maar 230 euro kwijt aan boeken..
Ik zou op bandenkwaliteit niet besparen. Het is je enige contact met de weg. Nokian staat in Scandinavië vrij goed bekend dus zou je kunnen doen. De Conti's zou ik laten staan. De ts810 is al in 2004 ontwikkeld en daarmee een verouderd model. Da's niet erg, maar voor twee tientjes per band meer zou ik dan liever een recente band hebben die nog verder doorontwikkeld en geoptimaliseerd is. Bovendien kun je beter je banden niet te oud hebben ivm uitdroging en achteruitgang in kwaliteit.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:00 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil voor de winter alvast een nieuw setje winterbanden aanschaffen, ik moet alleen wel op de centjes letten.
Ik dacht zelf aan:
Nokian W+: EUR 314,-
Pirelli Snowcontrol Serie II: EUR 392,-
Of toch maar iets meer uitgeven en voor andere banden gaan?
Het moet trouwens 205/55/16 zijn.
Of hiervoor gaan? http://link.marktplaats.nl/468622605
Dat is voor mij een beetje een niets-zeggende kreet tbh. Het is inderdaad het enige contact met de weg, maar vaak kan je daar prima op besparen door een wat goedkopere band te nemen, zonder dat je heel veel kwaliteit inlevert.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou op bandenkwaliteit niet besparen. Het is je enige contact met de weg.
Het principe van een winterband is al eventjes uit. Natuurlijk zal er in de marge wel wat verbeterd zijn, maar ik denk niet dat je daar heel veel van zal merken. Deze band scoort nog prima, ook in vergelijking met nieuwere bandenquote:Nokian staat in Scandinavië vrij goed bekend dus zou je kunnen doen. De Conti's zou ik laten staan. De ts810 is al in 2004 ontwikkeld en daarmee een verouderd model. Da's niet erg, maar voor twee tientjes per band meer zou ik dan liever een recente band hebben die nog verder doorontwikkeld en geoptimaliseerd is.
Dat is heel belangrijk inderdaad. Ookal denk ik niet dat deze banden uit 2004 komen is het toch goed ff te checkenquote:Bovendien kun je beter je banden niet te oud hebben ivm uitdroging en achteruitgang in kwaliteit.
je kan ook overwegen een iets smallere band aan te schaffen, die schijnen nog meer grip te hebben ook...quote:Wil je per se 16"? 15" scheelt je alweer twintig euro per band.
Au.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, dit topic gaat opeens weer hard![]()
Morgen naar de schadeherstellerThanks mom
![]()
[ afbeelding ]
auch, wat deed mom?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, dit topic gaat opeens weer hard![]()
Morgen naar de schadeherstellerThanks mom
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |