quote:Mogelijk 20 tot 30 doden op Noors eiland Utøya
Volgens ooggetuigen zijn er mogelijk twintig tot dertig doden op het Noorse eilandje Utøya. Dat lieten ooggetuigen vrijdagavond weten aan de kranten VG en Dagbladet. Een als politieagent vermomde man schoot tijdens een AUF-jeugdkamp - de Noorse arbeiderspartij - op Utøya wild om zich heen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet.
Ooggetuigen maakten eerder al melding van een rij van minstens zeven lijken langs de oever van het eiland. Jongeren probeerden zwemmend het eiland af te komen en anderen verstopten zich. De Noorse premier Jens Stoltenberg spreekt van een dramatische situatie, meldt de Noorse tv-zender TV2. Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst, meldde hij.
Noors uiterlijk
Volgens een verslaggever van de Noorse publieke televisiezender NRK gaat het om een lange man met een stevig postuur en een Noors uiterlijk. Er zouden al vier dodelijke slachtoffers zijn, melden Noorse media. Het is nog niet bekend of er een direct verband is met de bomaanslag in Oslo. Volgens Reuters, de BBC en NRK is de man gearresteerd.
Toespraak premier
Op het eiland op ongeveer dertig kilometer van Oslo zouden meer dan 500 mensen bijeen zijn gekomen, onder wie oud-premier Gro Harlem Brundtland. De nep-agent stapte het traditionele zomerfeest van de AUF binnen, zogenaamd voor een routinecontrole in verband met de bomaanslag eerder op de middag in Oslo. Noorse anti-terrorismetroepen spoedden zich meteen naar het eiland, waar de vermoedelijke dader door de politie werd aangehouden.
quote:Bomaanslag bij overheidsgebouw Oslo
OSLO – Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn minstens twee mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar.
Volgens de politie was de aanslag gericht op het ministerie van Olie.
Het Noorse persbureau NTB meldde aanvankelijk dat de Noorse premier Jens Stoltenberg onder de gewonden was. Later werd dat ontkend. De premier zou niet in de regeringswijk zijn geweest op het moment van de ontploffing.
Volgens een woorvoerder van de Noorse overheid zitten er nog steeds mensen ingesloten in het gebouw. Over hun situatie is nog niets bekend.
Op foto's zijn hevig bloedende mensen te zien.
Treinstation
Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd in verband met de vondst van een verdacht object. Het gaat om een tas, zo meldde de staatsomroep NRK.
Het gebouw van de tv-zender TV2 is eveneens ontruimd op last van de politie. Agenten doorzoeken het centrum van de hoofdstad van Noorwegen, omdat nog niet valt uit te sluiten dat er meer explosieven zijn geplaatst.
De politie heeft de bevolking van Oslo opgeroepen om grote groepen mensen voorlopig te mijden. Bewoners van het centrum kunnen zich beter naar elders begeven.
Auto
De Noorse krant Dagbladet meldt op basis van verschillende bronnen dat de bomaanslag op het regeringsgebouw is uitgevoerd met een auto waarin meerdere bommen zouden zijn ontploft.
Getuigen hebben een autowrak voor een van de gebouwen zien staan. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.
Bijna alle ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende overheidsgebouw. Mensen renden in paniek weg.
''Het is een chaos hier'', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.
De buurt ligt bezaaid met glasscherven en brokstukken. "Ik hoorde een verschrikkelijke klap, en zag rook omhoog komen. Ik voelde een reusachtige druk, die me tegen de grond sloeg. Het was verschrikkelijk'', zei een ooggetuige tegen de krant Aftenposten.
Autowrak
In het ministerie is brand uitgebroken. De politie heeft de omgeving afgezet. De explosie was in grote delen van de stad te horen.
De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.
Ministers
De Noorse ministers van Justitie (Knut Storberget), Olie en Energie (Ola Borten Moe) en Financiën (Sigbjörn Johnsen) hadden vrijdag geen afspraken in het regeringskwartier van Oslo en zijn net als de overige leden van de regering in veiligheid.
Hun kantoren liggen wel, net als dat van premier Stoltenberg, in het getroffen gebied. Dat meldt de ambtelijke staf van de Noorse minister-president.
Geheim
Stoltenberg houdt zijn verblijfplaats geheim in verband met de bomaanslag. Hij doet dat op advies van de politie.
Stoltenberg zei in een interview met de staatsomroep dat het te vroeg is om te concluderen dat de bomaanslag bij het ministerie van Olie een terroristische aanslag is. De politicus zei ook dat hij en zijn ministers veilig lijken te zijn.
Wraakacties
Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.
Ook komt de aanslag op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging. Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.
Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen.
Islamitische terroristen
Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. ''Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië'', zei hij tegen de staatsomroep.
Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. ''Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.''
quote:Ook schietpartij nabij Oslo op jeugdkamp van Noorse arbeiderspartij
Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig. De schietpartij vond plaats ndat in Oslo een autobom afging bij het ministerie van Olie. Daarbij kwamen minstens vier personen om en raakten zeker negen mensen zwaargewond.
De agent was het traditionele zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten. Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop.
De politie ging massaal naar het kleine eiland (circa 500 bij 500 meter groot). Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.
quote:Leger ingezet in centrum Oslo
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben vrijdagavond militairen ingezet om het centrum van de hoofdstad Oslo te beveiligen. Dat gebeurde in verband met de bomaanslag eerder op de dag, waarbij zeker zeven mensen om het leven kwamen
Het leger levert bijstand aan de politie, die leiding geeft aan de veiligheidsoperatie. Politieagenten staan strategisch opgesteld bij ziekenhuizen en bij het hoofdkwartier van de politie in Oslo.
De politie heeft de bagagecontrole overgenomen op de internationale luchthaven van Oslo.
Ik vraag me nog steeds af waar die haren uit komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:58 schreef Melting het volgende:
Het zou dus om deze pipo gaan!
[ afbeelding ]
Ik niet persoonlijk, maar ik wil wel dat onze (laten we eerlijk zijn; nogal incompetente) overheid beter in staat is te reageren op dit soort zaken, ook in een vroeger stadium. En niet alleen overheid, ook burgers kunnen dan beter leren signaleren wanneer iemand gevaarlijk is.quote:
91 doden nu!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
84 officieel, uur geleden was het nog 87.
Dit is trouwens exclusief bomaanslag volgens mij.quote:
op de bbc zeggen ze van welquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef Melting het volgende:
En ik weet niet of die pipo hierboven de man van de bomaanslagen is, maar i.i.g. wel van de moorden op het eiland.
Oké.... zou anders ook wel erg toevallig zijn, allemaal.quote:
Statistisch gezien is thuis zitten veel gevaarlijker dan terrorisme of gekken met geweren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een catastrofe. Is het Al-Qaida niet, is het wel zo'n contactgestoorde extreme bloeddorstige idioot.Waar ben je nog veilig?
Klopt!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Statistisch gezien is thuis zitten veel gevaarlijker dan terrorisme of gekken met geweren.
Waarschijnlijk was de bomaanslag een afleidingstactiek. Iedereen daar mee bezig zodat hij rustig kinderen kon gaan jagen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef Melting het volgende:
En ik weet niet of die pipo hierboven de man van de bomaanslagen is, maar i.i.g. wel van de moorden op het eiland.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij deze bied ik m'n excuses aan ivm mijn voorbarige "conclusies" van gisteren waarin ik de schuld gaf aan moslims. (al lag het in eerste instantie wel zo voor de hand gezien de aard van de bom-aanslag).
Mocht ik enkelen in hun kuif hebben gepikt, excuses bij deze!
En eerst liet hij ze nog verzamelen (in zijn politieuniformpje) zodat hij ze makkelijker kon raken...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:05 schreef Cee het volgende:
2 uur lang duurde die schietpartij. Als ratten in de val. Ongelofelijk.
?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
En hoe anders is 'Oh,Oh, Cherso' daarin?
Ik snap ook niet hoe dat mogelijk is?!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:05 schreef Cee het volgende:
2 uur lang duurde die schietpartij. Als ratten in de val. Ongelofelijk.
Een eiland...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:08 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe dat mogelijk is?!
AL qaeda massacre WTFquote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:25 schreef Zolcon het volgende:
[..]
'The Sun' kopt vandaag het volgende
[ afbeelding ]
Omdat je van rotten.com alleen foto's gewend bent.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:08 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
?
Ik schrik vooral dat ik schrik omdat ik nooit moeite heb met rotten.com dingen maar juist deze serene stilte op de heli na en de lijken.. de golvjes, het mooie eiland zorgen voor rillingen bij mij
Op die ene foto zie je hem toch nog bezig, en die is genomen vanuit een helicopter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Maar toch? De Noren hebben toch helikopters? 2 uur is wel erg lang :/
Toen was dat eiland nog niet duidelijk. Vannacht werd het bekend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef Swomp het volgende:
wtf, zet ik net de TV aan, spreken ze over meer dan 80doden...
Gister avond/nacht hadden ze het nog over 7/9 doden...
R.i.p
Die helicopter zal ook gelijk beschoten worden, en ze waren bang voor bommen (wat achteraf terecht bleek)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Je moet de schutter lokaliseren, een anti-terreureenheid opzetten, gewonden helpen etc. dat is lastig met al die paniekquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
True, ben benieuwd wat het onderzoek zegt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Benieuwd of ze echt levenslang hebben in Noorwegen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:03 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Maar goed wat zou de reden zijn dat hij zich levend heeft laten pakken? Een leven zal hij toch waarschijnlijk nooit meer krijgen aangezien hij natuurlijk de maximale straf, die er mogelijk is in Noorwegen, krijgt.
Misschien maakt dat uitquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat je van rotten.com alleen foto's gewend bent.
21 jaar in de gevangenis dus. Maar dit zal vast wel voor hem aangepast worden.quote:..... Een leven zal hij toch waarschijnlijk nooit meer krijgen aangezien hij natuurlijk de maximale straf, die er mogelijk is in Noorwegen, krijgt.
Misschien is dat ook wel zijn motief. Over 20 jaar komt hij weer vrij. Misschien wilde hij juist aantonen dat het rechtssysteem voor geen centimeter werkt in Noorwegen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:03 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Die gast ziet er nog wel zo vriendelijk uit. Maar ze weten waarschijnlijk wel zeker dat dit hem is want anders gaan ze natuurlijk geen foto posten.
Maar goed wat zou de reden zijn dat hij zich levend heeft laten pakken? Een leven zal hij toch waarschijnlijk nooit meer krijgen aangezien hij natuurlijk de maximale straf, die er mogelijk is in Noorwegen, krijgt.
Ja ok, ik had natuurlijk wel al bedacht dat het aantal nog wel op zou lopen. Rond de 20 dacht ik zo... maar meer dan 80 !?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Toen was dat eiland nog niet duidelijk. Vannacht werd het bekend.
De politie was en masse bezig met de bomaanslag in Oslo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Als het een rechtsstaat is niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef K-lep het volgende:
[..]
21 jaar in de gevangenis dus. Maar dit zal vast wel voor hem aangepast worden.
Ik snap ook niet waarom er geen politieheli hing met gewapende agenten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Op die ene foto zie je hem toch nog bezig, en die is genomen vanuit een helicopter.
Dat kan niet zo 1,2,3 natuurlijk. Het zal betekenen dat hij op zijn 53e weer vrij rond mag lopenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef K-lep het volgende:
[..]
Alle focus lag eerst op de bomaanslag neem ik aan, nieuws vanaf zo'n eilandje druppelt wat langzamer binnen en dan moet dus de focus verspreid worden over twee locaties. Gezien het feit dat de schutter als politieagent verkleed was en de situatie nog niet helemaal duidelijk was kan ik me voorstellen dat er niet meteen gericht gehandeld kon worden. Denk ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
http://www.tv2.no/nyheter(...)lpe-deg-3544636.htmlquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef aloa het volgende:
Hier staan nog een aantal filmpjes.
http://www.tv2.no/nyheter(...)lpe-deg-3544636.html
Link naar foto?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom er geen politieheli hing met gewapende agenten.
Als die foto kan kan een gericht schot ook.
Goeie samenvatting.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Cee het volgende:
[..]
Alle focus lag eerst op de bomaanslag neem ik aan, nieuws vanaf zo'n eilandje druppelt wat langzamer binnen en dan moet dus de focus verspreid worden over twee locaties. Gezien het feit dat de schutter als politieagent verkleed was en de situatie nog niet helemaal duidelijk was kan ik me voorstellen dat er niet meteen gericht gehandeld kon worden. Denk ik.
Gewoon het eiland omsingelen met 6 Blackhawk stealth helicopters. Van iedere hoek van het eiland een groep antiterreureenheid gewapend en al laten land. Gewonden zijn ook belangrijk maar het is belangrijker om al eerst te voorkomen dat er meer gewonden en/of doden vallen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:11 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je moet de schutter lokaliseren, een anti-terreureenheid opzetten, gewonden helpen etc. dat is lastig met al die paniek
Dat zal moeilijk zijn. Maar als hun PvdA net zo is als de onze, hebben ze zelf een grote hand gehad in een over-tolerant rechtssysteem dat meer aan de dader denkt dan aan het leed van slachtoffers en nabestaanden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef K-lep het volgende:
[..]
Je hebt alleen jezelf in de kuif gepikt. Ik raad dan ook aan om aan jezelf excuses te bieden, wel publiekelijk dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij deze bied ik m'n excuses aan ivm mijn voorbarige "conclusies" van gisteren waarin ik de schuld gaf aan moslims. (al lag het in eerste instantie wel zo voor de hand gezien de aard van de bom-aanslag).
Als we zo gaan beginnen zijn er nog aardig wat topics nodigquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Weten we wanneer de politie in de gaten had dat er een schietpartij gaande was?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De politie was en masse bezig met de bomaanslag in Oslo.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat zal moeilijk zijn. Maar als hun PvdA net zo is als de onze, hebben ze zelf een grote hand gehad in een over-tolerant rechtssysteem dat meer aan de dader denkt dan aan het leed van slachtoffers en nabestaanden.
Daar dacht ik ook aan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Doet me denken aan de Aziatische film Battle Royale dit.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Gewoon het eiland omsingelen met 6 Blackhawk stealth helicopters. Van iedere hoek van het eiland een groep antiterreureenheid gewapend en al laten land. Gewonden zijn ook belangrijk maar het is belangrijker om al eerst te voorkomen dat er meer gewonden en/of doden vallen.
Ik denk toch dat dit aantal doden voorkomen had kunnen worden.
Vreemd. Noorwegen is echt zo'n jagersland en uitgerekend de politie draagt geen wapens?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan.
Is het echt zo dat de politie in Noorwegen geen vuurwapens draagt normaal?
Yup. Toen ik naar bed ging waren het er nog een stuk of 10 op het eiland (al wist je wel dat het er meer zouden worden).quote:
Aangezien er weinig/geen terroristische acties zijn geweest in Noorwegen, en de politie zelf ook geen wapens draag, zal het wel even duren voordat ze een SWAT team hebben opgetrommeld. Zeker met de chaos na de bomaanslag in Oslo. Het was een hele slimme aanslag helaasquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Gewoon het eiland omsingelen met 6 Blackhawk stealth helicopters. Van iedere hoek van het eiland een groep antiterreureenheid gewapend en al laten land. Gewonden zijn ook belangrijk maar het is belangrijker om al eerst te voorkomen dat er meer gewonden en/of doden vallen.
Ik denk toch dat dit aantal doden voorkomen had kunnen worden.
Wat een mongool die vent, ik kan er niet over uitquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:14 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
http://www.tv2.no/nyheter(...)lpe-deg-3544636.html
Dat geschreeuw van dat meisje.
Duidelijkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Cee het volgende:
[..]
Alle focus lag eerst op de bomaanslag neem ik aan, nieuws vanaf zo'n eilandje druppelt wat langzamer binnen en dan moet dus de focus verspreid worden over twee locaties. Gezien het feit dat de schutter als politieagent verkleed was en de situatie nog niet helemaal duidelijk was kan ik me voorstellen dat er niet meteen gericht gehandeld kon worden. Denk ik.
Dit had ik ook begrepen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Is het echt zo dat de politie in Noorwegen geen vuurwapens draagt normaal?
ER heeft tenminste de ballen om het doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen zijn er nog aardig wat topics nodig
Politie heeft geen wapens?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Aangezien er weinig/geen terroristische acties zijn geweest in Noorwegen, en de politie zelf ook geen wapens draag, zal het wel even duren voordat ze een SWAT team hebben opgetrommeld. Zeker met de chaos na de bomaanslag in Oslo. Het was een hele slimme aanslag helaas
Een meisje dat op het eiland was zei: we vertrouwde het al niet want de politie draagt hier geen wapensquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Vreemd. Noorwegen is echt zo'n jagersland en uitgerekend de politie draagt geen wapens?
Waarvoor ook hulde.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
ER heeft tenminste de ballen om het doen.
Dat blijkt.quote:
Als je de eerste hebt gehad wordt het denk ik routine werk. Maar wel te ziek voor woorden natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een mongool die vent, ik kan er niet over uit
Je moet toch compleet geestelijk gestoord zijn om zo iets te doen.
ik probeerde alleen maar te helpen hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef yvonne het volgende:
Ga nou es weg met die blonde malloot in een TT
Is dit al bevestigd dat het om de schutter gaat??? Het schijnt dat dit een echte agent is (lichtgevende strepen op de broek), want de dader had alleen een blauwe blouse aan met politie-tekens.quote:
Lijkt me wel...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef BradSpit het volgende:
[..]
hebben zie die vanaf de helikopter gemaakt?
Geen automatische machinegeweren lijkt mij, dat doet de politie hier ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen pistool dragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Een meisje dat op het eiland was zei: we vertrouwde het al niet want de politie draagt hier geen wapens
Nee met de boot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef BradSpit het volgende:
[..]
Die middelen zijn het probleem niet, ze krijgen die niet voor niets. Als ze dan niet werken betekent dat niet dat het zonder medicijnen niet gebeurd was...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vraag me af of hij ook gezellig aan de anti-psychose-middelen zat zoals Tristan.
Nee, vanaf de glijbaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef BradSpit het volgende:
[..]
http://translate.google.c(...)&hl=en&langpair=auto|en&tbb=1&ie=UTF-8quote:Anders B wrote 28 January, 2010. 4:22 p.m.
It should be illegal to call themselves conservative while supporting multiculturalism fantastic political doctrines regardless of whether you are a traditional conservative, paleo-conservative, etc., when the practical implementation of multiculturalism wonderful doctrines undoubtedly put the main basis for further Islamization and enklavisering.
I have discussed this issue with a score of English "traditional conservatives" (Tori), which currently is in a serious identity crisis. Tories in the UK, in line with the Conservative Party in Norway is about to be made completely culturally irrelevant to "real" cultural conservative parties such as the Progress Party, Geert Wilders' Freedom Party, etc. who can rightly call himself a true conservative (cultural conservatives).
These "traditional conservatives" refuse to recognize these new options and call them populists. Meanwhile, they are increasingly aware that they will continue their journey towards irrelevance valley as long as they do not take a stand against multiculturalism wonderful doctrines. They know that they will be branded as fascists / racists / populists if they reject multiculturalism, a price they currently are not willing to pay. At the same time, these quasi-conservative multiculturalism seats audacity to continue to call themselves conservative.
I think however this will change over the next 10 years. The old traditional conservatives across Europe is a cultural identity crisis. I'm pretty sure they have earned NOK ideological self-confidence over the next decade that they eventually end up taking away from multiculturalism wonderful doctrines and thus can rightly continue to call themselves conservative.
In the meantime, they should in decency's name failing to call themselves conservative. It's too convulsive and superficial.
PS: Right and Conservative representatives should refer to themselves as liberals and not conservatives. I note however that both Aftenposten (now headed by kulturmarxisten Hilde Scientist) and the Conservatives like to refer to themselves as liberal-conservative, a word that is completely meaningless and misleading in the current political climate. To support the monarchy does not qualify to be able to call themselves conservative.
We nemen het even mee naar achter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Is dit al bevestigd dat het om de schutter gaat??? Het schijnt dat dit een echte agent is (lichtgevende strepen op de broek), want de dader had alleen een blauwe blouse aan met politie-tekens.
Hallo spuit 910011.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
http://translate.google.c(...)&hl=en&langpair=auto|en&tbb=1&ie=UTF-8
Ik ben de daadwerkelijke bron nog niet in dit topic tegengekomen, vandaar dat ik het post.quote:
http://www.abc.net.au/new(...)ian-massacre/2807344quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:26 schreef Sheepcidus het volgende:
Die jongen net op de bbc deed alsof die dood was toen die langskwam
Ik zou dat ook doen jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:26 schreef Sheepcidus het volgende:
Die jongen net op de bbc deed alsof die dood was toen die langskwam
Noorse politie is altijd ongewapendquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen automatische machinegeweren lijkt mij, dat doet de politie hier ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen pistool dragen.
Wat is de reden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Noorse politie is altijd ongewapend
Waarom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat was hier niet echt nuttig geweest. De dader trapte tegen mensen aan om te zien of ze nog leefden of schoot ze gewoon voor de zekerheid nog een keer. Die jongen die deed alsof hij dood was werd in die positie ook door zijn schouder geschoten.quote:
Kan iedereen eens stoppen met aannames?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen automatische machinegeweren lijkt mij, dat doet de politie hier ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen pistool dragen.
Damn, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was hier niet echt nuttig geweest. De dader trapte tegen mensen aan om te zien of ze nog leefden of schoot ze gewoon voor de zekerheid nog een keer. Die jongen die deed alsof hij dood was werd in die positie ook door zijn schouder geschoten.
wtf heftig verhaal zegquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
http://www.abc.net.au/new(...)ian-massacre/2807344
Hij jaEcht een sick story
Doen alsof je dood bent? Hij heeft velen een executie schot in het hoofd gegeven om zeker te zijn dat ze dood waren...quote:
Hij heeft het toch overleefd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was hier niet echt nuttig geweest. De dader trapte tegen mensen aan om te zien of ze nog leefden of schoot ze gewoon voor de zekerheid nog een keer. Die jongen die deed alsof hij dood was werd in die positie ook door zijn schouder geschoten.
De reden is dat ze van de opvatting zijn dat permanente bewapening leidt tot hardere conflicten. Verder is Noorwegen niet het meest criminele land ter wereld.quote:
Linkje? In spoiler graagquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Roflpantoffel het volgende:
Die foto's op HLB.be (van het eiland)
Ik wist niet dat hij ze voor de zekerheid nog een keer neerschoot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Doen alsof je dood bent? Hij heeft velen een executie schot in het hoofd gegeven om zeker te zijn dat ze dood waren...
Precieze reden weet ik niet. Maar Noorwegen is altijd heel open geweest. Paar jaar geleden kon je zo de paleistuinen in lopen.quote:
Ook bizar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Verkeerd woordgebruik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik vind slim nog al relatief. Die gast was gewoon gek.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is echt krankzinnig hoog. Het is wellicht niet gepast om de wapendiscussie weer op te laaien, maar als er iemand anders op dat eiland ook een gun had gehad, dan was het aantal slachtoffers beperkt gebleven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:32 schreef Re het volgende:
zo ziek dit, ik dacht gisteren al met die helicopter beelden dat het veel hoger zou uitvallen maar tering... 94?
Misschien omdat hij het schot niet eens voelde (hij dacht dat hij niet geraakt was, de knal verdoofde z'n gehoor wel op dat moment) en dus geen krimp gaf dacht de dader dat hij al dood was en is doorgelopen. (maar dat is ook maar een aanname natuurlijk)quote:
Net als die afleidings-actie met die explosie op dat gebouw?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik vind slim nog al relatief. Die gast was gewoon gek.
Toch is er altijd een kans dat er iets gebeurd waarbij je wapens nodig hebt. Denk je dat ze nu wel wapens gaan meedragen na dit gebeuren?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
De reden is dat ze van de opvatting zijn dat permanente bewapening leidt tot hardere conflicten. Verder is Noorwegen niet het meest criminele land ter wereld.
Op zich kun je in NO vrij makkelijk aan een wapen komen hoor, maar vraag me zelfs af of in America iemand die mee zou nemen naar een jeugdkamp...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is echt krankzinnig hoog. Het is wellicht niet gepast om de wapendiscussie weer op te laaien, maar als er iemand anders op dat eiland ook een gun had gehad, dan was het aantal slachtoffers beperkt gebleven.
En dan? Hoe had de politie met wapens dit moeten voorkomen dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Toch is er altijd een kans dat er iets gebeurd gebeurt waarbij je wapens nodig hebt. Denk je dat ze nu wel wapens gaan meedragen na dit gebeuren?
Het kan nooit geen kwaad. Je weet nooit wat er gebeurt, dat zien we nu wel weer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Op zich kun je in NO vrij makkelijk aan een wapen komen hoor, maar vraag me zelfs af of in America iemand die mee zou nemen naar een jeugdkamp...
Kwestie van plannen, hoef je nou niet briljant voor te zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Net als die afleidings-actie met die explosie op dat gebouw?
Dat was ook mijn gedachten. Met een wapenverbod zal dit misschien minder vaak voorkomen, maar als het voorkomt en je zit op een locatie waar politie niet snel kan komen dan kun je wel een enorm bloedbad aanrichten. Minder frequent maar een stuk intenserquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is echt krankzinnig hoog. Het is wellicht niet gepast om de wapendiscussie weer op te laaien, maar als er iemand anders op dat eiland ook een gun had gehad, dan was het aantal slachtoffers beperkt gebleven.
Niet, aangezien de politie niet ter plaatse was.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan? Hoe had de politie met wapens dit moeten voorkomen dan?
Ik heb het niet zozeer over wat er gister is gebeurd. Ik heb het meer over het algemeen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan? Hoe had de politie met wapens dit moeten voorkomen dan?
Hij had ook zonder dat naar het eiland kunnen gaan he, dus hij heeft er wel goed over nagedacht.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Kwestie van plannen, hoef je nou niet briljant voor te zijn.Laat een bom afgaan, iedereen gaat daarheen. Jij kan op je gemak weg naar een andere plek.
dat is de camping daar jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dat tenten zijn en geen lijken..
Als je ergens over nadenkt, hoef je niet slim te zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
[..]
Hij had ook zonder dat naar het eiland kunnen gaan he, dus hij heeft er wel goed over nagedacht.
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Niet, aangezien de politie niet ter plaatse was.
Ik gok dat Noorwegen wel tot in de puntjes heeft onderzocht wat in hun land beter is, met of zonder wapen. Deze eenmansactie, tenminste zo lijkt het, doet daar niet veel op uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over wat er gister is gebeurd. Ik heb het meer over het algemeen.
Je kan je tegen zo iets niet beveiligen. Zou jij een wapen meenemen naar een jongerenbijeenkomst op een eilandje in de middle of nowhere?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachten. Met een wapenverbod zal dit misschien minder vaak voorkomen, maar als het voorkomt en je zit op een locatie waar politie niet snel kan komen dan kun je wel een enorm bloedbad aanrichten. Minder frequent maar een stuk intenser
Zo groot zijn leiken niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dat tenten zijn en geen lijken..
Huh?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh nog een 2e bom ook? Die afging nadat de hulpverleners er waren naar aanleiding van de 1e? Fucker.
Want iemand die intelligent is doet dit soort dingen niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Als je ergens over nadenkt, hoef je niet slim te zijnzelfde idee met een bom aflaten gaan. Iedereen probeert mensen te helpen en nog 1 af laten gaan. Daar hoef je ook niet over na te denken.
Maar vanuit dat oogpunt iedereen maar 24/7 bewapenen lijkt me een overtrokken reactie. Je kan ook juist zeggen dat het wél kwaad kan, kijk maar naar het resultaat van gisteren. Je kan nooit iemands werkelijke motieven weten om eenwapen te dragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan nooit geen kwaad. Je weet nooit wat er gebeurt, dat zien we nu wel weer.
Nee ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat in een land als de VS er wel wat volwassenen met wapens rondgelopen hadden op zo'n eiland en dat er dan misschien veel minder doden waren gevallen. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het wapenbeleid in de VS veel beter is, maar beide hebben hun positieve en negatieve kant.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan je tegen zo iets niet beveiligen. Zou jij een wapen meenemen naar een jongerenbijeenkomst op een eilandje in de middle of nowhere?
Psychopaten zijn vaak intelligent en planmatig.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Want iemand die intelligent is doet dit soort dingen niet?
Hoeveel mensen waren er op het eiland eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:42 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik kan het mij nog steeds voorstellen, meer dan 80 mensen doodgeschoten op het eiland.![]()
Wat een horror verhaal.. en meeste lagen in het water.
Maar de mentaliteit rond wapens is daar ook anders (wat ik ervan begrijp). Daar zijn wapens bedoeld als bescherming, hier als gereedschap bij jacht/sport.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat in een land als de VS er wel wat volwassenen met wapens rondgelopen hadden op zo'n eiland en dat er dan misschien veel minder doden waren gevallen. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het wapenbeleid in de VS veel beter is, maar beide hebben hun positieve en negatieve kant.
Gisteren hoorde ik zo'n 500 á 700.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoeveel mensen waren er op het eiland eigenlijk?
+/- 700.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoeveel mensen waren er op het eiland eigenlijk?
Ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan je tegen zo iets niet beveiligen. Zou jij een wapen meenemen naar een jongerenbijeenkomst op een eilandje in de middle of nowhere?
Er is nog nooit een situatie geweest waar dat zo'n ramp kon voorkomen, zelfs niet alle schietpartijen in landen met makkelijke toegang tot wapens zoals Amerika. Dus houd aub op met die naiviteit mbt wapens als verdediging.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met verkeerde bedoelingen komen toch wel aan wapens. Het is de hoogste tijd dat goedwillende burgers zich ook mogen bewapenen om zich te kunnen beschermen tegen dit soort malloten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:41 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Maar vanuit dat oogpunt iedereen maar 24/7 bewapenen lijkt me een overtrokken reactie. Je kan ook juist zeggen dat het wél kwaad kan, kijk maar naar het resultaat van gisteren. Je kan nooit iemands werkelijke motieven weten om eenwapen te dragen.
Jij zou als eerste worden neergeschoten, of je zou zelf onschuldige omstanders hebben geraakt internetheld.quote:
Waren die jongeren bewapend geweest, dan was het wellicht bij 5 a 10 doden gebleven...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Er is nog nooit een situatie geweest waar dat zo'n ramp kon voorkomen, zelfs niet alle schietpartijen in landen met makkelijke toegang tot wapens zoals Amerika. Dus houd aub op met die naiviteit mbt wapens als verdediging.
Je weet niet waar je over praat, puisterig pubertje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij zou als eerste worden neergeschoten, of je zou zelf onschuldige omstanders hebben geraakt internetheld.
Heb je nog iets zinnigs te melden of hang je weer eens het mongooltje uit?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Internetheldje
Edit: ooh het is Halconx 100000
En had je gedurende het jaar 100 schietpartijen van 5 a 10 doden gehad ipv 1 met 90.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waren die jongeren bewapend geweest, dan was het wellicht bij 5 a 10 doden gebleven...
Wordt tijd dat jij eens voorgoed van FOK! oprot, idioot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat, puisterig pubertje.
Waarom weet jij dat wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat, puisterig pubertje.
Noem mij 1 situatie waar zoiets voorkomen is. 1 situatie. 1.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waren die jongeren bewapend geweest, dan was het wellicht bij 5 a 10 doden gebleven...
Bullshit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En had je gedurende het jaar 100 schietpartijen van 5 a 10 doden gehad ipv 1 met 90.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wordt tijd dat jij eens voorgoed van FOK! oprot, idioot.
QFT.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met verkeerde bedoelingen komen toch wel aan wapens. Het is de hoogste tijd dat goedwillende burgers zich ook mogen bewapenen om zich te kunnen beschermen tegen dit soort malloten.
Oh god heeft jezus het hem ingefluisterd?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:44 schreef Darklight het volgende:
Verdachte werkt mee aan onderzoek
Toegevoegd: zaterdag 23 jul 2011, 10:23
Update: zaterdag 23 jul 2011, 10:35
De 32-jarige Anders Breivik is een christen-fundamentalist.de politie zegt dat hij extreem-rechtse sympathieën heeft. Hij wordt later op de dag voorgeleid.
Ik vind het bijna enge vormen aannemen. Mensen die zich zo blijven blindstaren.quote:allemaal het falen van de multiculturele samenleving. de idiote gedachten gang van links. u maakt het elke dag mee. Indien u het nog niet hebt meegemaakt loop dan maar eens 's avonds door die leuke Antwerpse of Brusselse wijken vanaf 22u altijd prijs gegarandeerd! reken niet op de politie, want die komt daar niet.
quote:
Don'tquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wordt tijd dat jij eens voorgoed van FOK! oprot, idioot.
In plaats van zo paranoide te worden is het denk ik verstandiger de zaken in verhouding te zien. Het risico van terrorisme is echt maar een fractie van het risico van thuis zitten of aan het verkeer deelnemen. Maar zoals gewoonlijk is de opwinding over spectaculaire zaken altijd veel groter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met verkeerde bedoelingen komen toch wel aan wapens. Het is de hoogste tijd dat goedwillende burgers zich ook mogen bewapenen om zich te kunnen beschermen tegen dit soort malloten.
Ook in Noorwegen zal wel iets als TBS bestaan, en zo niet dan kunnen ze hem wellicht voor de diverse misdaden apart berechten en de straffen voor de misdaden niet tegelijkertijd laten uitzitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef Saekerhett het volgende:
Mooi dat die dader levend gepakt is. Op TT staat dat hij bereid is mee te werken met het vertellen van zijn motief.
Kunnen ze nou niet voor zo iemand een uitzondering maken voor levenslang in Noorwegen?
Ga daar lezen dan, en neem die rommel niet mee hier naartoe.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op NLN.be lees je dit soort reacties nog steeds:
[..]
Ik vind het bijna enge vormen aannemen. Mensen die zich zo blijven blindstaren.
Jij komt zeker nooit in die delen van Antwerpen of Brussel?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dat zijn doorgaans de gevaarlijkste figuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, dat was Tristan. Het lijkt er op dat deze man gewoon tot de conclusie is gekomen dat "linksmenschen" dood moeten en het vervolgens niet bij posts op internet hield.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh god heeft jezus het hem ingefluisterd?
Eensch, Volkert had ook zo'n ' Noors' uiterlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
Ik vind 'm trouwens qua uiterlijk enorm op Volkert lijken.
Ja, deze man gaat de bak in, en Volkert de ziekeling komt volgend jaar vrij.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
Zelfde gezicht idd. Was mij ook al opgevallen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
Die man uit de op?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:50 schreef yvonne het volgende:
In Nederland bijvoorbeeld hoef je alleen de langste straf uit te zitten. Zal in Noorwegen ook wel zo zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook in Noorwegen zal wel iets als TBS bestaan, en zo niet dan kunnen ze hem wellicht voor de diverse misdaden apart berechten en de straffen voor de misdaden niet tegelijkertijd laten uitzitten.
Die zal maar 1 dag vrij leven. Er is geloof ook een site met de countdown.. en daar komen nog een hoop mensen op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:51 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Ja, deze man gaat de bak in, en Volkert de ziekeling komt volgend jaar vrij.
Die gek in nederland was toch ook een reli idioot?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh god heeft jezus het hem ingefluisterd?
Dus...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit ooggetuigenverslag al gepost? http://bit.ly/ncxNR8
Is getrouwd geweest met een Noorse vrouw.quote:
Maar dat is dan toch geen haar beter?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:52 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Die zal maar 1 dag vrij leven. Er is geloof ook een site met de countdown.. en daar komen nog een hoop mensen op.
Hoe triest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:52 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Die zal maar 1 dag vrij leven. Er is geloof ook een site met de countdown.. en daar komen nog een hoop mensen op.
Dan hoop ik niet TBS voor hem op het eiland Bastøy.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:52 schreef Fogel het volgende:
Noorwegen heeft inderdaad iets wat op TBS lijkt.
Bastøy is al lang geleden opgeheven als "instituut".quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:54 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet TBS voor hem op het eiland Bastøy.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bast%C3%B8y
In Nederland is bij samenloop van meerdere delicten verhoging van de hoogste straf met 1/3 mogelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:52 schreef T.O.P het volgende:
[..]
In Nederland bijvoorbeeld hoef je alleen de langste straf uit te zitten. Zal in Noorwegen ook wel zo zijn.
Hmm dat wist ik niet. Had er alleen vorig jaar een docu van gezien.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bastøy is al lang geleden opgeheven als "instituut".
Oklahoma zag er ook grootschalig uit voor 1 persoon en toch was het door 1 persoon gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Is al bekend of Anders B ook alleen verantwoordelijk wordt gehouden voor de bomaanslagen? Als ik die foto's zie, ziet dat er toch behoorlijk grootschalig uit voor één persoon.
Geen domm geest, en ik ben zéér dubbel in zijn overleven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:53 schreef Re het volgende:
het enge is dat dit natuurlijk meesterlijk is uitgewerkt
En waarom denk je dat een groot aantal van die beelden in de docu in zwart-wit waren?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:55 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Hmm dat wist ik niet. Had er alleen vorig jaar een docu van gezien.
Hij had een maand geleden een bedrijf opgericht waardoor ie aan kunstmest explosieven kon komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Is al bekend of Anders B ook alleen verantwoordelijk wordt gehouden voor de bomaanslagen? Als ik die foto's zie, ziet dat er toch behoorlijk grootschalig uit voor één persoon.
Ja inderdaad. Ik snap niet hoe mensen niet kunnen geloven dat dit door 1 persoon gedaan kan worden. Stop een auto vol explosieven en je hebt een best boem.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oklahoma zag er ook grootschalig uit voor 1 persoon en toch was het door 1 persoon gedaan.
Prima te doen voor 1 persoon, kwestie van een goede bom.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik dacht dat daar meerdere mensen bij betrokken waren?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oklahoma zag er ook grootschalig uit voor 1 persoon en toch was het door 1 persoon gedaan.
Hopelijk geen Noorse Call of Duty dan...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:53 schreef Re het volgende:
het enge is dat dit natuurlijk meesterlijk is uitgewerkt
Ja en hij blowde ook regelmatigquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef epicbeardman het volgende:
Komt ie dan he:
De 32-jarige man is actief geweest in video games en is betrokken geweest bij het online spel World of Warcraft.
Is nooit bewezen, alleen dat Timothy Mcfay? het gedaan had.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat daar meerdere mensen bij betrokken waren?
dat klopt, zijn er ook meerdere voor veroordeeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht dat daar meerdere mensen bij betrokken waren?
Dat heeft die gewoon express op zn FB gezet, geloof er niks van dat die echt gamer wasquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef epicbeardman het volgende:
Komt ie dan he:
De 32-jarige man is actief geweest in video games en is betrokken geweest bij het online spel World of Warcraft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat is als man zijnde meer regel dan uitzondering.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef epicbeardman het volgende:
Komt ie dan he:
Natuurlijk. Blame the videogamesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef epicbeardman het volgende:
Komt ie dan he:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Het sociaal gehandicapte deel ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is als man zijnde meer regel dan uitzondering.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:58 schreef El_Matador het volgende:
Zieke shit. Kinderen kapotknallen.Logisch nadenken is er niet bij met zulke lui.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mannen buiten het GAM subforum op FOK! niet echt hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is als man zijnde meer regel dan uitzondering.
ik denk dat hij a la Jack Ruby wel aan zijn eind komtquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen domm geest, en ik ben zéér dubbel in zijn overleven.
Nu krijgt hij in z'n superieurswaan ook nog de kans om voor de rechtbank z'n verhaal te doen, nog meer aandacht.
Bij zelfmoord blijf je met allerlei losse stukjes zitten.
Dubbel dus.
Ik heb zo'n vermoeden dat hij ook films keek.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:56 schreef epicbeardman het volgende:
Komt ie dan he:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
Oklahoma bom.Klopt ja..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Nee, dat is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Logisch nadenken is er niet bij met zulke lui.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hij ook films keek.
Klopt maar WoW is het einde van de rit, qua games.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je zal weinig jeugd vinden dat nooit videogames speelt.
quote:if these are the acts of a Norwegian lone wolf then this guy is a true terror prodigy, the Muhammad Atta of Norway.
Heb uit betrouwbare bron dat hij wc papier gebruiktequote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hij ook films keek.
Die hadden ze alweer ingetrokken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:01 schreef AMAR420 het volgende:
Dus die extreem rechtse gast heeft samen met jihadisten samengewerkt in Oslo?
http://www.telegraaf.nl/b(...)slagen___.html?p=8,2
Ik vat 'm niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen.
Was het van die schuurpapier-achtige? Dan is dat wel een mogelijk verband.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb uit betrouwbare bron dat hij wc papier gebruikte
Dat was gister om 1 uur al bekendquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zijn twitter
http://mobile.twitter.com/andersbbreivik
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:04 schreef Morendo het volgende:
Conclusie: als er niet zoveel problemen waren geweest met de multiulturele samenleving en de islam dan was dit dus nooit gebeurd.
Freaky, die tweet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zijn twitter
http://mobile.twitter.com/andersbbreivik
Flik*er toch op, als het de multiculti/islam niet was, dan waren er wel weer andere problemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:04 schreef Morendo het volgende:
Conclusie: als er niet zoveel problemen waren geweest met de multiulturele samenleving en de islam dan was dit dus nooit gebeurd.
Er liepen zo'n 700 jongeren rond op een klein eilandje en de enige manier om er af te komen was zwemmen... gewoon prijsschieten dusquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:05 schreef RijstNatie het volgende:
80 doden op dat eiland, hoe heeft tie dat voor elkaar gekregen dan?
Hehequote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Al die mensen die hem nu persoonlijk aanspreken via diverse Facebook haatprofielen.
''Je doet gewoon niet meer mee!"
Eerst ze samenroepen (verkleed als politieagent, dus men gehoorzaamde) en dan beginnen te schieten. In de eerste paar minuten zullen er wel 10 a 20 doden zijn gevallen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:05 schreef RijstNatie het volgende:
Veel jongeren daar, met een automatische wapen schieten, moet dan wel lukken lijkt me.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:05 schreef RijstNatie het volgende:
Dan had je beter gezorgd dat de op was bijgewerkt ipv nuquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:05 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dat was gister om 1 uur al bekend
Alsof het knaapje nu nog dingen gaat roepenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Ook 'grappig' om te zien hoe het aantal followers op die twitter per seconde meer wordt.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:07 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Alsof het knaapje nu nog dingen gaat roepen.
http://www.elsevier.nl/we(...)Noorse-terrorist.htmquote:Geert Wilders beschuldigd van inspireren Noorse terrorist
PVV-leider Geert Wilders wordt op internet door tegenstanders medeverantwoordelijk gehouden voor de aanslagen in Noorwegen. Wilders zelf heeft de dader 'een gewelddadige zieke psychopaat' genoemd.
De terrorist zou fan zijn van Wilders en zijn PVV De terrorist zou fan zijn van Wilders en zijn PVV
Bij de aanslagen in Oslo en het eiland Utoya zijn bijna honderd Noren gedood. De mogelijke dader, Anders Behring Breivik (23), zou de PVV de 'enige echte partij voor conservatieven' hebben genoemd.
'Geert inspireert'
Anti-Wilders-activisten lieten op internet gelijk van zich horen. 'Gearresteerde verdachte extreem-rechts en bewonderaar van Wilders,' schrijft VARA-website joop.nl zaterdagmorgen.
Casper Bleumens, violist van het Radio Filharmonisch Orkest, twittert naar aanleiding van de aanslagen: 'Geert inspireert!'
Journalist Jacques Happe laat zijn volgers op het microblog weten: 'Schutter Oslo ziet Geert Wilders als voorbeeld. Haat zaaien is haat oogsten is dood en verderf.'
Haat
Een aanhanger van GroenLinks meldt: 'Wilders (...) stigmatiseert, zet weg, beschuldigt en zaait haat. En dat heeft inderdaad deze gevolgen. Face it!'
Diverse media noemen de dader een 'aanhanger' en 'bewonderaar' van de PVV.
Wilders reageert verbolgen op de aantijgingen. De PVV-leider noemt de dader 'een gewelddadige zieke psychopaat' en benadrukt dat de PVV 'alles verafschuwt waar die man voor staat en heeft gedaan'.
Wat een fucking lomp bericht van Elsevier.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:08 schreef AryaMehr het volgende:
Wilders heeft inmiddels gereageerd:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)Noorse-terrorist.htm
Ja echt bizar, ik neem aan dat dat vooral journalisten zijn of mensen die hem echt adoreren (zieken) want ik zou echt nooit in verband willen staan met die gast. Zelfs niet via een social netwerk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Ook 'grappig' om te zien hoe het aantal followers op die twitter per seconde meer wordt.
Waar?quote:De mogelijke dader, Anders Behring Breivik (23), zou de PVV de 'enige echte partij voor conservatieven' hebben genoemd.
Is een quote van John Stuart Mill.quote:
http://nos.nl/artikel/258498-schutter-had-afkeer-van-islam.htmlquote:Schutter had afkeer van islam
Volgens de Noorse politie heeft de verdachte op het internet diverse keren geschreven over zijn afkeer van de islam. Hij uitte ook kritiek op het Europese immigratiebeleid.
Hij noemt zich nationalist en vindt dat de media niet kritisch genoeg zijn over de islam. Hij schreef vorig jaar dat veel conservatieve partijen, zoals de Tories in Groot-Brittannië, in een identiteitscrisis zitten.
In hetzelfde stuk schrijft hij dat de PVV zich met recht een echte conservatieve partij mag noemen. In een reactie noemt Wilders de verdachte " een gewelddadige, zieke psychopaat".
Ik regel de op nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dan had je beter gezorgd dat de op was bijgewerkt ipv nu
Inderdaad, wat is het nut denk je dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:07 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Alsof het knaapje nu nog dingen gaat roepen.
Het moest een keer gebeuren dat iemand de pvv in zo'n daglicht stelt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:08 schreef AryaMehr het volgende:
Wilders heeft inmiddels gereageerd:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)Noorse-terrorist.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |