abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99830293

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Mogelijk 20 tot 30 doden op Noors eiland Utøya

Volgens ooggetuigen zijn er mogelijk twintig tot dertig doden op het Noorse eilandje Utøya. Dat lieten ooggetuigen vrijdagavond weten aan de kranten VG en Dagbladet. Een als politieagent vermomde man schoot tijdens een AUF-jeugdkamp - de Noorse arbeiderspartij - op Utøya wild om zich heen. Dat meldt de Noorse krant Dagbladet.

Ooggetuigen maakten eerder al melding van een rij van minstens zeven lijken langs de oever van het eiland. Jongeren probeerden zwemmend het eiland af te komen en anderen verstopten zich. De Noorse premier Jens Stoltenberg spreekt van een dramatische situatie, meldt de Noorse tv-zender TV2. Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst, meldde hij.

Noors uiterlijk

Volgens een verslaggever van de Noorse publieke televisiezender NRK gaat het om een lange man met een stevig postuur en een Noors uiterlijk. Er zouden al vier dodelijke slachtoffers zijn, melden Noorse media. Het is nog niet bekend of er een direct verband is met de bomaanslag in Oslo. Volgens Reuters, de BBC en NRK is de man gearresteerd.

Toespraak premier

Op het eiland op ongeveer dertig kilometer van Oslo zouden meer dan 500 mensen bijeen zijn gekomen, onder wie oud-premier Gro Harlem Brundtland. De nep-agent stapte het traditionele zomerfeest van de AUF binnen, zogenaamd voor een routinecontrole in verband met de bomaanslag eerder op de middag in Oslo. Noorse anti-terrorismetroepen spoedden zich meteen naar het eiland, waar de vermoedelijke dader door de politie werd aangehouden.
quote:
Bomaanslag bij overheidsgebouw Oslo
OSLO – Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn minstens twee mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar.

Volgens de politie was de aanslag gericht op het ministerie van Olie.

Het Noorse persbureau NTB meldde aanvankelijk dat de Noorse premier Jens Stoltenberg onder de gewonden was. Later werd dat ontkend. De premier zou niet in de regeringswijk zijn geweest op het moment van de ontploffing.

Volgens een woorvoerder van de Noorse overheid zitten er nog steeds mensen ingesloten in het gebouw. Over hun situatie is nog niets bekend.

Op foto's zijn hevig bloedende mensen te zien.

Treinstation

Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd in verband met de vondst van een verdacht object. Het gaat om een tas, zo meldde de staatsomroep NRK.

Het gebouw van de tv-zender TV2 is eveneens ontruimd op last van de politie. Agenten doorzoeken het centrum van de hoofdstad van Noorwegen, omdat nog niet valt uit te sluiten dat er meer explosieven zijn geplaatst.

De politie heeft de bevolking van Oslo opgeroepen om grote groepen mensen voorlopig te mijden. Bewoners van het centrum kunnen zich beter naar elders begeven.

Auto

De Noorse krant Dagbladet meldt op basis van verschillende bronnen dat de bomaanslag op het regeringsgebouw is uitgevoerd met een auto waarin meerdere bommen zouden zijn ontploft.

Getuigen hebben een autowrak voor een van de gebouwen zien staan. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.

Bijna alle ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende overheidsgebouw. Mensen renden in paniek weg.

''Het is een chaos hier'', stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.

De buurt ligt bezaaid met glasscherven en brokstukken. "Ik hoorde een verschrikkelijke klap, en zag rook omhoog komen. Ik voelde een reusachtige druk, die me tegen de grond sloeg. Het was verschrikkelijk'', zei een ooggetuige tegen de krant Aftenposten.

Autowrak

In het ministerie is brand uitgebroken. De politie heeft de omgeving afgezet. De explosie was in grote delen van de stad te horen.

De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.

Ministers

De Noorse ministers van Justitie (Knut Storberget), Olie en Energie (Ola Borten Moe) en Financiën (Sigbjörn Johnsen) hadden vrijdag geen afspraken in het regeringskwartier van Oslo en zijn net als de overige leden van de regering in veiligheid.

Hun kantoren liggen wel, net als dat van premier Stoltenberg, in het getroffen gebied. Dat meldt de ambtelijke staf van de Noorse minister-president.

Geheim

Stoltenberg houdt zijn verblijfplaats geheim in verband met de bomaanslag. Hij doet dat op advies van de politie.

Stoltenberg zei in een interview met de staatsomroep dat het te vroeg is om te concluderen dat de bomaanslag bij het ministerie van Olie een terroristische aanslag is. De politicus zei ook dat hij en zijn ministers veilig lijken te zijn.

Wraakacties

Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.

Ook komt de aanslag op een moment dat Noorwegen worstelt met een aan Al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging. Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.

Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen.

Islamitische terroristen

Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. ''Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië'', zei hij tegen de staatsomroep.

Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. ''Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.''
quote:
Ook schietpartij nabij Oslo op jeugdkamp van Noorse arbeiderspartij
Een als politieagent verklede man heeft schoten gelost op een jeugdkamp van de Noorse arbeiderspartij op Utøya. De eerste berichten spreken van vijf dodelijke slachtoffers. Op het Noorse eiland zijn ongeveer 560 jonge sociaal-democraten aanwezig. De schietpartij vond plaats ndat in Oslo een autobom afging bij het ministerie van Olie. Daarbij kwamen minstens vier personen om en raakten zeker negen mensen zwaargewond.

De agent was het traditionele zomerfeest van de partij AUF binnengestapt met de mededeling dat het een routinecontrole was, wegens de aanslag in Oslo. Daarna begon hij te schieten. Een aantal jongeren sprong hierop in het water rond het eilandje en zwommen naar de wal, zo'n 750 meter verderop.

De politie ging massaal naar het kleine eiland (circa 500 bij 500 meter groot). Een Sea-King helikopter met artsen kon aanvankelijk niet landen, omdat er nog geschoten werd. Kort daarna hield de politie één verdachte aan. Het was de bedoeling dat premier Jens Stoltenberg een toespraak zou houden tijdens het evenement.
quote:
Leger ingezet in centrum Oslo
OSLO - De autoriteiten in Noorwegen hebben vrijdagavond militairen ingezet om het centrum van de hoofdstad Oslo te beveiligen. Dat gebeurde in verband met de bomaanslag eerder op de dag, waarbij zeker zeven mensen om het leven kwamen

Het leger levert bijstand aan de politie, die leiding geeft aan de veiligheidsoperatie. Politieagenten staan strategisch opgesteld bij ziekenhuizen en bij het hoofdkwartier van de politie in Oslo.

De politie heeft de bagagecontrole overgenomen op de internationale luchthaven van Oslo.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld

Zie ook voor laatste nieuws en updates
[Upd] Explosie en schietpartij in Noorwegen

Deze meneer deed het allemaal:

Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99830301
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je dat dan?
De "waarom vraag" kan relevant zijn bij de verwerking van dit soort trauma's.
pi_99830307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:58 schreef Melting het volgende:
Het zou dus om deze pipo gaan!

[ afbeelding ]
Ik vraag me nog steeds af waar die haren uit komen.
pi_99830308
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je dat dan?
Ik niet persoonlijk, maar ik wil wel dat onze (laten we eerlijk zijn; nogal incompetente) overheid beter in staat is te reageren op dit soort zaken, ook in een vroeger stadium. En niet alleen overheid, ook burgers kunnen dan beter leren signaleren wanneer iemand gevaarlijk is.

En mogelijk helpt het enkele van de overlevers en nabestaanden het beter te verwerken.
pi_99830309
@TT: ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99830313
84 doden, jezus christus.
pi_99830314
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:00 schreef Cobra4 het volgende:
@TT: ^O^
:')
pi_99830324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:01 schreef ZuidGrens het volgende:
84 officieel, uur geleden was het nog 87.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:02:11 #9
120423 Melting
on Radio 49!
pi_99830327
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

84 officieel, uur geleden was het nog 87.
91 doden nu! :o
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
pi_99830332
Nee het zijn er 91 officieel bevestigd.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:02:39 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_99830334
Wat een catastrofe. Is het Al-Qaida niet, is het wel zo'n contactgestoorde extreme bloeddorstige idioot. :'( Waar ben je nog veilig?
pi_99830335
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:01 schreef ZuidGrens het volgende:
94 al volgens mij, inclusief de bomaanslag.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:02:43 #13
120423 Melting
on Radio 49!
pi_99830336
En ik weet niet of die pipo hierboven de man van de bomaanslagen is, maar i.i.g. wel van de moorden op het eiland.
Ain't it funny how it is
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:02:58 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_99830338
Bij deze bied ik m'n excuses aan ivm mijn voorbarige "conclusies" van gisteren waarin ik de schuld gaf aan moslims. (al lag het in eerste instantie wel zo voor de hand gezien de aard van de bom-aanslag).
Mocht ik enkelen in hun kuif hebben gepikt, excuses bij deze!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_99830341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef Melting het volgende:

[..]

Sacha de Boer zei net honderdduizend in een andere context, schrok me kapot.
pi_99830345
Die gast ziet er nog wel zo vriendelijk uit. Maar ze weten waarschijnlijk wel zeker dat dit hem is want anders gaan ze natuurlijk geen foto posten.

Maar goed wat zou de reden zijn dat hij zich levend heeft laten pakken? Een leven zal hij toch waarschijnlijk nooit meer krijgen aangezien hij natuurlijk de maximale straf, die er mogelijk is in Noorwegen, krijgt.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:03:18 #17
120423 Melting
on Radio 49!
pi_99830346
quote:

[..]

Dit is trouwens exclusief bomaanslag volgens mij.
Ain't it funny how it is
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:03:26 #18
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_99830350
quote:
En ik weet niet of die pipo hierboven de man van de bomaanslagen is, maar i.i.g. wel van de moorden op het eiland.
op de bbc zeggen ze van wel
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:04:11 #19
120423 Melting
on Radio 49!
pi_99830364
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:03 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

op de bbc zeggen ze van wel
Oké.... zou anders ook wel erg toevallig zijn, allemaal.
Ain't it funny how it is
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:04:14 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99830366
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een catastrofe. Is het Al-Qaida niet, is het wel zo'n contactgestoorde extreme bloeddorstige idioot. :'( Waar ben je nog veilig?
Statistisch gezien is thuis zitten veel gevaarlijker dan terrorisme of gekken met geweren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:04:43 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_99830375
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Statistisch gezien is thuis zitten veel gevaarlijker dan terrorisme of gekken met geweren.
Klopt!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_99830385
quote:
Waarschijnlijk was de bomaanslag een afleidingstactiek. Iedereen daar mee bezig zodat hij rustig kinderen kon gaan jagen.
pi_99830387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij deze bied ik m'n excuses aan ivm mijn voorbarige "conclusies" van gisteren waarin ik de schuld gaf aan moslims. (al lag het in eerste instantie wel zo voor de hand gezien de aard van de bom-aanslag).
-O-
  ESF Reporter zaterdag 23 juli 2011 @ 10:05:41 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_99830392
2 uur lang duurde die schietpartij. Als ratten in de val. Ongelofelijk.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:05:42 #25
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99830393
Ik wil ook in een land leven waar de politie geen vuurwapens nodig heeft. :{

Ik zag net het filmpje op telegraaf.nl BAH
Je ziet lijken, rustige golven die tegen de kust slaan en je hoort een zacht geluid van een heli...brrrr
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_99830423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:05 schreef Cee het volgende:
En eerst liet hij ze nog verzamelen (in zijn politieuniformpje) zodat hij ze makkelijker kon raken...
pi_99830432
En dan wordt het ook nog half kutweer vandaag!!!!!!
pi_99830433
Verdomd goed gepland als ie dat in z'n eentje heeft gedaan.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:08:25 #29
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99830439
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

En hoe anders is 'Oh,Oh, Cherso' daarin?
?

Ik schrik vooral dat ik schrik omdat ik nooit moeite heb met rotten.com dingen maar juist deze serene stilte op de heli na en de lijken.. de golvjes, het mooie eiland zorgen voor rillingen bij mij
pi_99830444
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:05 schreef Cee het volgende:
Ik snap ook niet hoe dat mogelijk is?!
pi_99830449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:08 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Ik snap ook niet hoe dat mogelijk is?!
Een eiland...
pi_99830450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 08:25 schreef Zolcon het volgende:

[..]

'The Sun' kopt vandaag het volgende

[ afbeelding ]
AL qaeda massacre WTF :') :') :')
pi_99830464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:08 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

?

Ik schrik vooral dat ik schrik omdat ik nooit moeite heb met rotten.com dingen maar juist deze serene stilte op de heli na en de lijken.. de golvjes, het mooie eiland zorgen voor rillingen bij mij
Omdat je van rotten.com alleen foto's gewend bent.
pi_99830466
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:09 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Een eiland...
Maar toch? De Noren hebben toch helikopters? 2 uur is wel erg lang :/
pi_99830473
wtf, zet ik net de TV aan, spreken ze over meer dan 80doden...
Gister avond/nacht hadden ze het nog over 7/9 doden...

R.i.p
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:10:47 #36
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99830482
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Op die ene foto zie je hem toch nog bezig, en die is genomen vanuit een helicopter.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_99830486
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef Swomp het volgende:
wtf, zet ik net de TV aan, spreken ze over meer dan 80doden...
Gister avond/nacht hadden ze het nog over 7/9 doden...

R.i.p
Toen was dat eiland nog niet duidelijk. Vannacht werd het bekend.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:11:22 #38
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99830491
quote:

[..]

Die helicopter zal ook gelijk beschoten worden, en ze waren bang voor bommen (wat achteraf terecht bleek)
The line is a dot to you!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:11:23 #39
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99830492
quote:

[..]

Je moet de schutter lokaliseren, een anti-terreureenheid opzetten, gewonden helpen etc. dat is lastig met al die paniek
pi_99830496
quote:

[..]

True, ben benieuwd wat het onderzoek zegt.
pi_99830498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:03 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Maar goed wat zou de reden zijn dat hij zich levend heeft laten pakken? Een leven zal hij toch waarschijnlijk nooit meer krijgen aangezien hij natuurlijk de maximale straf, die er mogelijk is in Noorwegen, krijgt.
Benieuwd of ze echt levenslang hebben in Noorwegen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:11:56 #42
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99830502
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat je van rotten.com alleen foto's gewend bent.
Misschien maakt dat uit
pi_99830503
Hier staan nog een aantal filmpjes.

http://www.tv2.no/nyheter(...)lpe-deg-3544636.html
pi_99830509
quote:
..... Een leven zal hij toch waarschijnlijk nooit meer krijgen aangezien hij natuurlijk de maximale straf, die er mogelijk is in Noorwegen, krijgt.
21 jaar in de gevangenis dus. Maar dit zal vast wel voor hem aangepast worden.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:12:22 #45
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99830511
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:03 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Die gast ziet er nog wel zo vriendelijk uit. Maar ze weten waarschijnlijk wel zeker dat dit hem is want anders gaan ze natuurlijk geen foto posten.

Misschien is dat ook wel zijn motief. Over 20 jaar komt hij weer vrij. Misschien wilde hij juist aantonen dat het rechtssysteem voor geen centimeter werkt in Noorwegen.
:-)
pi_99830513
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Toen was dat eiland nog niet duidelijk. Vannacht werd het bekend.
Ja ok, ik had natuurlijk wel al bedacht dat het aantal nog wel op zou lopen. Rond de 20 dacht ik zo... maar meer dan 80 !? :{
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_99830521
quote:

[..]

De politie was en masse bezig met de bomaanslag in Oslo.
pi_99830523
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:09 schreef BradSpit het volgende:

[..]

AL qaeda massacre WTF :') :') :')
OMG! :')
pi_99830524
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef K-lep het volgende:

[..]

Als het een rechtsstaat is niet.
Geen referral hier.
pi_99830526
Zo nondeju, 94 doden nu.. :N
pi_99830530
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:10 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Op die ene foto zie je hem toch nog bezig, en die is genomen vanuit een helicopter.
Ik snap ook niet waarom er geen politieheli hing met gewapende agenten.

Als die foto kan kan een gericht schot ook.
pi_99830535
quote:

[..]

Dat kan niet zo 1,2,3 natuurlijk. Het zal betekenen dat hij op zijn 53e weer vrij rond mag lopen :{
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:13:36 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99830536
90 :{
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  ESF Reporter zaterdag 23 juli 2011 @ 10:13:59 #54
87554 Cee
Welluk?
pi_99830541
quote:

[..]

Alle focus lag eerst op de bomaanslag neem ik aan, nieuws vanaf zo'n eilandje druppelt wat langzamer binnen en dan moet dus de focus verspreid worden over twee locaties. Gezien het feit dat de schutter als politieagent verkleed was en de situatie nog niet helemaal duidelijk was kan ik me voorstellen dat er niet meteen gericht gehandeld kon worden. Denk ik.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:14:58 #55
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99830552
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef aloa het volgende:
Hier staan nog een aantal filmpjes.

Dat geschreeuw van dat meisje. ;(
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_99830553
vreemd bericht op nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)-fundamentalist.html

ze doen alsof het ene het andere uitsluit
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:15:16 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99830561
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom er geen politieheli hing met gewapende agenten.

Als die foto kan kan een gericht schot ook.
Link naar foto?
The truth was in here.
pi_99830562
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Alle focus lag eerst op de bomaanslag neem ik aan, nieuws vanaf zo'n eilandje druppelt wat langzamer binnen en dan moet dus de focus verspreid worden over twee locaties. Gezien het feit dat de schutter als politieagent verkleed was en de situatie nog niet helemaal duidelijk was kan ik me voorstellen dat er niet meteen gericht gehandeld kon worden. Denk ik.
Goeie samenvatting.

Die bomaanslag was het eerste nieuws idd, dat eiland stond in die schaduw.
pi_99830565
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Dagonet het volgende:
90 :{
Dit is rauw wakker worden :{
pi_99830567
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:11 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Je moet de schutter lokaliseren, een anti-terreureenheid opzetten, gewonden helpen etc. dat is lastig met al die paniek
Gewoon het eiland omsingelen met 6 Blackhawk stealth helicopters. Van iedere hoek van het eiland een groep antiterreureenheid gewapend en al laten land. Gewonden zijn ook belangrijk maar het is belangrijker om al eerst te voorkomen dat er meer gewonden en/of doden vallen.

Ik denk toch dat dit aantal doden voorkomen had kunnen worden.
pi_99830572
Doet me denken aan de Aziatische film Battle Royale dit.
pi_99830577
quote:

[..]

Dat zal moeilijk zijn. Maar als hun PvdA net zo is als de onze, hebben ze zelf een grote hand gehad in een over-tolerant rechtssysteem dat meer aan de dader denkt dan aan het leed van slachtoffers en nabestaanden.
pi_99830579
quote:
Je hebt alleen jezelf in de kuif gepikt. Ik raad dan ook aan om aan jezelf excuses te bieden, wel publiekelijk dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_99830590
quote:
Als we zo gaan beginnen zijn er nog aardig wat topics nodig ;)
pi_99830592
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De politie was en masse bezig met de bomaanslag in Oslo.
Weten we wanneer de politie in de gaten had dat er een schietpartij gaande was?
pi_99830595
die 90 doden is dat nou van het eiland of eiland+Oslo?
pi_99830597
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Dat zal moeilijk zijn. Maar als hun PvdA net zo is als de onze, hebben ze zelf een grote hand gehad in een over-tolerant rechtssysteem dat meer aan de dader denkt dan aan het leed van slachtoffers en nabestaanden.
:') !
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:16:40 #68
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99830599
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Doet me denken aan de Aziatische film Battle Royale dit.
Daar dacht ik ook aan.

Is het echt zo dat de politie in Noorwegen geen vuurwapens draagt normaal?
  Admin zaterdag 23 juli 2011 @ 10:16:49 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99830603
Ga nou es weg met die blonde malloot in een TT :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_99830605
Die foto's op HLB.be (van het eiland) :o
pi_99830607
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Gewoon het eiland omsingelen met 6 Blackhawk stealth helicopters. Van iedere hoek van het eiland een groep antiterreureenheid gewapend en al laten land. Gewonden zijn ook belangrijk maar het is belangrijker om al eerst te voorkomen dat er meer gewonden en/of doden vallen.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_99830608
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan.

Vreemd. Noorwegen is echt zo'n jagersland en uitgerekend de politie draagt geen wapens?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:17:30 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99830613
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dit is rauw wakker worden :{
Yup. Toen ik naar bed ging waren het er nog een stuk of 10 op het eiland (al wist je wel dat het er meer zouden worden).

Ik ben heel benieuwd naar wat hij allemaal te zeggen heeft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:17:34 #74
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99830614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Aangezien er weinig/geen terroristische acties zijn geweest in Noorwegen, en de politie zelf ook geen wapens draag, zal het wel even duren voordat ze een SWAT team hebben opgetrommeld. Zeker met de chaos na de bomaanslag in Oslo. Het was een hele slimme aanslag helaas :X
pi_99830615
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik kijk teveel films :')
pi_99830620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Link naar foto?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:18:10 #77
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_99830627
Verschrikkelijk. Laf en zinloos. Bah :r
Géén kloon van tvlxd!
pi_99830628
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:14 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Dat geschreeuw van dat meisje. ;(
Wat een mongool die vent, ik kan er niet over uit :{
Je moet toch compleet geestelijk gestoord zijn om zo iets te doen.
pi_99830629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Duidelijk :)
pi_99830636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dit had ik ook begrepen.
pi_99830640
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als we zo gaan beginnen zijn er nog aardig wat topics nodig ;)
ER heeft tenminste de ballen om het doen. :)
pi_99830641
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Aangezien er weinig/geen terroristische acties zijn geweest in Noorwegen, en de politie zelf ook geen wapens draag, zal het wel even duren voordat ze een SWAT team hebben opgetrommeld. Zeker met de chaos na de bomaanslag in Oslo. Het was een hele slimme aanslag helaas :X
Politie heeft geen wapens? :')
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:18:58 #83
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_99830643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Vreemd. Noorwegen is echt zo'n jagersland en uitgerekend de politie draagt geen wapens?
Een meisje dat op het eiland was zei: we vertrouwde het al niet want de politie draagt hier geen wapens
pi_99830647
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is geen scherpe foto, maar als je weet wat hier gaande was dan is het toch wel erg ziek :{
pi_99830651
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

ER heeft tenminste de ballen om het doen. :)
Waarvoor ook hulde.
pi_99830657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:17 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Ik kijk teveel films :')
Dat blijkt. :)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:19:56 #87
8372 Bastard
Persona non grata
pi_99830665
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:{
The truth was in here.
pi_99830669
Ik heb tot middernacht het nieuws gevolgd en toen werd overal zo'n 10 doden gemeld, behalve wat losse berichten van misschien wel 25 doden. Dan zet je de tv aan en blijken het er meer dan 80 te zijn :{

Vreselijk drama, honderden jongeren opgesloten op een eiland terwijl een maniak een groot deel zit neer te knallen :{
pi_99830670
Vraag me af of hij ook gezellig aan de anti-psychose-middelen zat zoals Tristan.
pi_99830680
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat een mongool die vent, ik kan er niet over uit :{
Je moet toch compleet geestelijk gestoord zijn om zo iets te doen.
Als je de eerste hebt gehad wordt het denk ik routine werk. Maar wel te ziek voor woorden natuurlijk.
pi_99830681
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, het was dus toch die vent?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20:50 #92
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_99830690
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef yvonne het volgende:
Ga nou es weg met die blonde malloot in een TT :{
ik probeerde alleen maar te helpen hoor ;(
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99830691
quote:

[..]

[ afbeelding ]
hebben zie die vanaf de helikopter gemaakt?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:21:00 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99830692
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Is dit al bevestigd dat het om de schutter gaat??? Het schijnt dat dit een echte agent is (lichtgevende strepen op de broek), want de dader had alleen een blauwe blouse aan met politie-tekens.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:21:15 #95
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99830697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef BradSpit het volgende:

[..]

Lijkt me wel...
pi_99830698
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Een meisje dat op het eiland was zei: we vertrouwde het al niet want de politie draagt hier geen wapens
Geen automatische machinegeweren lijkt mij, dat doet de politie hier ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen pistool dragen.
pi_99830707
quote:

[..]

Nee met de boot.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99830708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vraag me af of hij ook gezellig aan de anti-psychose-middelen zat zoals Tristan.
Die middelen zijn het probleem niet, ze krijgen die niet voor niets. Als ze dan niet werken betekent dat niet dat het zonder medicijnen niet gebeurd was...
pi_99830723
quote:

[..]

Nee, vanaf de glijbaan.
pi_99830726
quote:
Anders B wrote 28 January, 2010. 4:22 p.m.
It should be illegal to call themselves conservative while supporting multiculturalism fantastic political doctrines regardless of whether you are a traditional conservative, paleo-conservative, etc., when the practical implementation of multiculturalism wonderful doctrines undoubtedly put the main basis for further Islamization and enklavisering.

I have discussed this issue with a score of English "traditional conservatives" (Tori), which currently is in a serious identity crisis. Tories in the UK, in line with the Conservative Party in Norway is about to be made completely culturally irrelevant to "real" cultural conservative parties such as the Progress Party, Geert Wilders' Freedom Party, etc. who can rightly call himself a true conservative (cultural conservatives).

These "traditional conservatives" refuse to recognize these new options and call them populists. Meanwhile, they are increasingly aware that they will continue their journey towards irrelevance valley as long as they do not take a stand against multiculturalism wonderful doctrines. They know that they will be branded as fascists / racists / populists if they reject multiculturalism, a price they currently are not willing to pay. At the same time, these quasi-conservative multiculturalism seats audacity to continue to call themselves conservative.

I think however this will change over the next 10 years. The old traditional conservatives across Europe is a cultural identity crisis. I'm pretty sure they have earned NOK ideological self-confidence over the next decade that they eventually end up taking away from multiculturalism wonderful doctrines and thus can rightly continue to call themselves conservative.

In the meantime, they should in decency's name failing to call themselves conservative. It's too convulsive and superficial.

PS: Right and Conservative representatives should refer to themselves as liberals and not conservatives. I note however that both Aftenposten (now headed by kulturmarxisten Hilde Scientist) and the Conservatives like to refer to themselves as liberal-conservative, a word that is completely meaningless and misleading in the current political climate. To support the monarchy does not qualify to be able to call themselves conservative.
http://translate.google.c(...)&hl=en&langpair=auto|en&tbb=1&ie=UTF-8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')