We nemen het even mee naar achter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Is dit al bevestigd dat het om de schutter gaat??? Het schijnt dat dit een echte agent is (lichtgevende strepen op de broek), want de dader had alleen een blauwe blouse aan met politie-tekens.
Hallo spuit 910011.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
http://translate.google.c(...)&hl=en&langpair=auto|en&tbb=1&ie=UTF-8
Ik ben de daadwerkelijke bron nog niet in dit topic tegengekomen, vandaar dat ik het post.quote:
http://www.abc.net.au/new(...)ian-massacre/2807344quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:26 schreef Sheepcidus het volgende:
Die jongen net op de bbc deed alsof die dood was toen die langskwam
Ik zou dat ook doen jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:26 schreef Sheepcidus het volgende:
Die jongen net op de bbc deed alsof die dood was toen die langskwam
Noorse politie is altijd ongewapendquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen automatische machinegeweren lijkt mij, dat doet de politie hier ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen pistool dragen.
Wat is de reden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Noorse politie is altijd ongewapend
Waarom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat was hier niet echt nuttig geweest. De dader trapte tegen mensen aan om te zien of ze nog leefden of schoot ze gewoon voor de zekerheid nog een keer. Die jongen die deed alsof hij dood was werd in die positie ook door zijn schouder geschoten.quote:
Kan iedereen eens stoppen met aannames?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen automatische machinegeweren lijkt mij, dat doet de politie hier ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze geen pistool dragen.
Damn, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was hier niet echt nuttig geweest. De dader trapte tegen mensen aan om te zien of ze nog leefden of schoot ze gewoon voor de zekerheid nog een keer. Die jongen die deed alsof hij dood was werd in die positie ook door zijn schouder geschoten.
wtf heftig verhaal zegquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
http://www.abc.net.au/new(...)ian-massacre/2807344
Hij jaEcht een sick story
Doen alsof je dood bent? Hij heeft velen een executie schot in het hoofd gegeven om zeker te zijn dat ze dood waren...quote:
Hij heeft het toch overleefd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was hier niet echt nuttig geweest. De dader trapte tegen mensen aan om te zien of ze nog leefden of schoot ze gewoon voor de zekerheid nog een keer. Die jongen die deed alsof hij dood was werd in die positie ook door zijn schouder geschoten.
De reden is dat ze van de opvatting zijn dat permanente bewapening leidt tot hardere conflicten. Verder is Noorwegen niet het meest criminele land ter wereld.quote:
Linkje? In spoiler graagquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Roflpantoffel het volgende:
Die foto's op HLB.be (van het eiland)
Ik wist niet dat hij ze voor de zekerheid nog een keer neerschoot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Doen alsof je dood bent? Hij heeft velen een executie schot in het hoofd gegeven om zeker te zijn dat ze dood waren...
Precieze reden weet ik niet. Maar Noorwegen is altijd heel open geweest. Paar jaar geleden kon je zo de paleistuinen in lopen.quote:
Ook bizar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Verkeerd woordgebruik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik vind slim nog al relatief. Die gast was gewoon gek.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is echt krankzinnig hoog. Het is wellicht niet gepast om de wapendiscussie weer op te laaien, maar als er iemand anders op dat eiland ook een gun had gehad, dan was het aantal slachtoffers beperkt gebleven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:32 schreef Re het volgende:
zo ziek dit, ik dacht gisteren al met die helicopter beelden dat het veel hoger zou uitvallen maar tering... 94?
Misschien omdat hij het schot niet eens voelde (hij dacht dat hij niet geraakt was, de knal verdoofde z'n gehoor wel op dat moment) en dus geen krimp gaf dacht de dader dat hij al dood was en is doorgelopen. (maar dat is ook maar een aanname natuurlijk)quote:
Net als die afleidings-actie met die explosie op dat gebouw?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik vind slim nog al relatief. Die gast was gewoon gek.
Toch is er altijd een kans dat er iets gebeurd waarbij je wapens nodig hebt. Denk je dat ze nu wel wapens gaan meedragen na dit gebeuren?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
De reden is dat ze van de opvatting zijn dat permanente bewapening leidt tot hardere conflicten. Verder is Noorwegen niet het meest criminele land ter wereld.
Op zich kun je in NO vrij makkelijk aan een wapen komen hoor, maar vraag me zelfs af of in America iemand die mee zou nemen naar een jeugdkamp...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is echt krankzinnig hoog. Het is wellicht niet gepast om de wapendiscussie weer op te laaien, maar als er iemand anders op dat eiland ook een gun had gehad, dan was het aantal slachtoffers beperkt gebleven.
En dan? Hoe had de politie met wapens dit moeten voorkomen dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Toch is er altijd een kans dat er iets gebeurd gebeurt waarbij je wapens nodig hebt. Denk je dat ze nu wel wapens gaan meedragen na dit gebeuren?
Het kan nooit geen kwaad. Je weet nooit wat er gebeurt, dat zien we nu wel weer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Op zich kun je in NO vrij makkelijk aan een wapen komen hoor, maar vraag me zelfs af of in America iemand die mee zou nemen naar een jeugdkamp...
Kwestie van plannen, hoef je nou niet briljant voor te zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Net als die afleidings-actie met die explosie op dat gebouw?
Dat was ook mijn gedachten. Met een wapenverbod zal dit misschien minder vaak voorkomen, maar als het voorkomt en je zit op een locatie waar politie niet snel kan komen dan kun je wel een enorm bloedbad aanrichten. Minder frequent maar een stuk intenserquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is echt krankzinnig hoog. Het is wellicht niet gepast om de wapendiscussie weer op te laaien, maar als er iemand anders op dat eiland ook een gun had gehad, dan was het aantal slachtoffers beperkt gebleven.
Niet, aangezien de politie niet ter plaatse was.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan? Hoe had de politie met wapens dit moeten voorkomen dan?
Ik heb het niet zozeer over wat er gister is gebeurd. Ik heb het meer over het algemeen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan? Hoe had de politie met wapens dit moeten voorkomen dan?
Hij had ook zonder dat naar het eiland kunnen gaan he, dus hij heeft er wel goed over nagedacht.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Kwestie van plannen, hoef je nou niet briljant voor te zijn.Laat een bom afgaan, iedereen gaat daarheen. Jij kan op je gemak weg naar een andere plek.
dat is de camping daar jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dat tenten zijn en geen lijken..
Als je ergens over nadenkt, hoef je niet slim te zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
[..]
Hij had ook zonder dat naar het eiland kunnen gaan he, dus hij heeft er wel goed over nagedacht.
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Niet, aangezien de politie niet ter plaatse was.
Ik gok dat Noorwegen wel tot in de puntjes heeft onderzocht wat in hun land beter is, met of zonder wapen. Deze eenmansactie, tenminste zo lijkt het, doet daar niet veel op uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over wat er gister is gebeurd. Ik heb het meer over het algemeen.
Je kan je tegen zo iets niet beveiligen. Zou jij een wapen meenemen naar een jongerenbijeenkomst op een eilandje in de middle of nowhere?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachten. Met een wapenverbod zal dit misschien minder vaak voorkomen, maar als het voorkomt en je zit op een locatie waar politie niet snel kan komen dan kun je wel een enorm bloedbad aanrichten. Minder frequent maar een stuk intenser
Zo groot zijn leiken niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef DuTank het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dat tenten zijn en geen lijken..
Huh?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh nog een 2e bom ook? Die afging nadat de hulpverleners er waren naar aanleiding van de 1e? Fucker.
Want iemand die intelligent is doet dit soort dingen niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Als je ergens over nadenkt, hoef je niet slim te zijnzelfde idee met een bom aflaten gaan. Iedereen probeert mensen te helpen en nog 1 af laten gaan. Daar hoef je ook niet over na te denken.
Maar vanuit dat oogpunt iedereen maar 24/7 bewapenen lijkt me een overtrokken reactie. Je kan ook juist zeggen dat het wél kwaad kan, kijk maar naar het resultaat van gisteren. Je kan nooit iemands werkelijke motieven weten om eenwapen te dragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan nooit geen kwaad. Je weet nooit wat er gebeurt, dat zien we nu wel weer.
Nee ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat in een land als de VS er wel wat volwassenen met wapens rondgelopen hadden op zo'n eiland en dat er dan misschien veel minder doden waren gevallen. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het wapenbeleid in de VS veel beter is, maar beide hebben hun positieve en negatieve kant.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan je tegen zo iets niet beveiligen. Zou jij een wapen meenemen naar een jongerenbijeenkomst op een eilandje in de middle of nowhere?
Psychopaten zijn vaak intelligent en planmatig.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Want iemand die intelligent is doet dit soort dingen niet?
Hoeveel mensen waren er op het eiland eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:42 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik kan het mij nog steeds voorstellen, meer dan 80 mensen doodgeschoten op het eiland.![]()
Wat een horror verhaal.. en meeste lagen in het water.
Maar de mentaliteit rond wapens is daar ook anders (wat ik ervan begrijp). Daar zijn wapens bedoeld als bescherming, hier als gereedschap bij jacht/sport.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat in een land als de VS er wel wat volwassenen met wapens rondgelopen hadden op zo'n eiland en dat er dan misschien veel minder doden waren gevallen. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het wapenbeleid in de VS veel beter is, maar beide hebben hun positieve en negatieve kant.
Gisteren hoorde ik zo'n 500 á 700.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoeveel mensen waren er op het eiland eigenlijk?
+/- 700.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoeveel mensen waren er op het eiland eigenlijk?
Ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan je tegen zo iets niet beveiligen. Zou jij een wapen meenemen naar een jongerenbijeenkomst op een eilandje in de middle of nowhere?
Er is nog nooit een situatie geweest waar dat zo'n ramp kon voorkomen, zelfs niet alle schietpartijen in landen met makkelijke toegang tot wapens zoals Amerika. Dus houd aub op met die naiviteit mbt wapens als verdediging.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met verkeerde bedoelingen komen toch wel aan wapens. Het is de hoogste tijd dat goedwillende burgers zich ook mogen bewapenen om zich te kunnen beschermen tegen dit soort malloten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:41 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Maar vanuit dat oogpunt iedereen maar 24/7 bewapenen lijkt me een overtrokken reactie. Je kan ook juist zeggen dat het wél kwaad kan, kijk maar naar het resultaat van gisteren. Je kan nooit iemands werkelijke motieven weten om eenwapen te dragen.
Jij zou als eerste worden neergeschoten, of je zou zelf onschuldige omstanders hebben geraakt internetheld.quote:
Waren die jongeren bewapend geweest, dan was het wellicht bij 5 a 10 doden gebleven...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Er is nog nooit een situatie geweest waar dat zo'n ramp kon voorkomen, zelfs niet alle schietpartijen in landen met makkelijke toegang tot wapens zoals Amerika. Dus houd aub op met die naiviteit mbt wapens als verdediging.
Je weet niet waar je over praat, puisterig pubertje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij zou als eerste worden neergeschoten, of je zou zelf onschuldige omstanders hebben geraakt internetheld.
Heb je nog iets zinnigs te melden of hang je weer eens het mongooltje uit?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Internetheldje
Edit: ooh het is Halconx 100000
En had je gedurende het jaar 100 schietpartijen van 5 a 10 doden gehad ipv 1 met 90.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waren die jongeren bewapend geweest, dan was het wellicht bij 5 a 10 doden gebleven...
Wordt tijd dat jij eens voorgoed van FOK! oprot, idioot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat, puisterig pubertje.
Waarom weet jij dat wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat, puisterig pubertje.
Noem mij 1 situatie waar zoiets voorkomen is. 1 situatie. 1.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waren die jongeren bewapend geweest, dan was het wellicht bij 5 a 10 doden gebleven...
Bullshit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En had je gedurende het jaar 100 schietpartijen van 5 a 10 doden gehad ipv 1 met 90.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wordt tijd dat jij eens voorgoed van FOK! oprot, idioot.
QFT.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met verkeerde bedoelingen komen toch wel aan wapens. Het is de hoogste tijd dat goedwillende burgers zich ook mogen bewapenen om zich te kunnen beschermen tegen dit soort malloten.
Oh god heeft jezus het hem ingefluisterd?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:44 schreef Darklight het volgende:
Verdachte werkt mee aan onderzoek
Toegevoegd: zaterdag 23 jul 2011, 10:23
Update: zaterdag 23 jul 2011, 10:35
De 32-jarige Anders Breivik is een christen-fundamentalist.de politie zegt dat hij extreem-rechtse sympathieën heeft. Hij wordt later op de dag voorgeleid.
Ik vind het bijna enge vormen aannemen. Mensen die zich zo blijven blindstaren.quote:allemaal het falen van de multiculturele samenleving. de idiote gedachten gang van links. u maakt het elke dag mee. Indien u het nog niet hebt meegemaakt loop dan maar eens 's avonds door die leuke Antwerpse of Brusselse wijken vanaf 22u altijd prijs gegarandeerd! reken niet op de politie, want die komt daar niet.
quote:
Don'tquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wordt tijd dat jij eens voorgoed van FOK! oprot, idioot.
In plaats van zo paranoide te worden is het denk ik verstandiger de zaken in verhouding te zien. Het risico van terrorisme is echt maar een fractie van het risico van thuis zitten of aan het verkeer deelnemen. Maar zoals gewoonlijk is de opwinding over spectaculaire zaken altijd veel groter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met verkeerde bedoelingen komen toch wel aan wapens. Het is de hoogste tijd dat goedwillende burgers zich ook mogen bewapenen om zich te kunnen beschermen tegen dit soort malloten.
Ook in Noorwegen zal wel iets als TBS bestaan, en zo niet dan kunnen ze hem wellicht voor de diverse misdaden apart berechten en de straffen voor de misdaden niet tegelijkertijd laten uitzitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:34 schreef Saekerhett het volgende:
Mooi dat die dader levend gepakt is. Op TT staat dat hij bereid is mee te werken met het vertellen van zijn motief.
Kunnen ze nou niet voor zo iemand een uitzondering maken voor levenslang in Noorwegen?
Ga daar lezen dan, en neem die rommel niet mee hier naartoe.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op NLN.be lees je dit soort reacties nog steeds:
[..]
Ik vind het bijna enge vormen aannemen. Mensen die zich zo blijven blindstaren.
Jij komt zeker nooit in die delen van Antwerpen of Brussel?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dat zijn doorgaans de gevaarlijkste figuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |