abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99830117
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum voor de eerste koopwoningen is in november. Onze woning wordt waarschijnlijk begin december opgeleverd.

We hebben de eerste kijkdag erop zitten:

Inmiddels heb ik een indeling van de woonkamer gevonden waar ik blij mee ben:

Maar over een vloer twijfel ik nog. Ik ben verliefd op Rosemary Green uit de marmoleum-collectie van Forbo:

Alleen vraag ik me af of de naden in die vloer niet te opzichtig zijn. Knorretje liet foto's uit hun toekomstige woning zien: 1 en 2. Inmiddels ben ik ook naar troffelvloeren aan het kijken:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 09:58:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99830493
Andere ontwikkelingen:

* We hebben een kinderdagverblijf gevonden waar we blij mee zijn en de kinderen hebben allebei een plek.
* Ik heb een voorlopige indeling van de kinderkamers bedacht.

Dit wordt de kamer van Ivan, de oudste:

Op de muur bovenin komt naast zijn bed een behangbeest (hebben we al):

Rechts komt een kast uit de Stuva-serie van de Ikea, een hoge en twee lage kasten waarvan één zonder lade (deze hebben we nog niet):

Voor de hoek linksonderin moet ik nog iets bedenken. Ik zit te denken aan een schilderijhouder met daarin lijsten van (natuurgetrouwe) dierenprenten. Misschien verf ik de onderste helft van de muur zoals op onderstaande Ikeafoto. Onderin is er dan ruimte voor het speelgoed waar hij behoefte aan heeft als hij ouder wordt. Ik had vroeger ook een schoolbord. O+

De kamer van de jongste, Lena, is een stuk kleiner:

De kast hebben we al en die verhuist in principe mee. Als ze ouder wordt wil ik een bedbank onder het raam, maar daar is nu ze nog in haar ledikant slaapt geen ruimte voor. Misschien komt er tegenover de kast een zitbankje, bijvoorbeeld:

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 10:31:23 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:24:46 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_99830756
Durf het bijna niet te vragen, maar woont daar ook nog een vent?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_99830779
Ja hoor, ik ben de voortrekker maar hij denkt over alles mee en heeft een uitgesproken mening. Alleen de kinderkamers vindt hij niet zo interessant. Ons interieur is ook niet zo girly als je in veel andere topics vaak ziet met grote bloemenstickers en zo. :+

We houden gelukkig allebei niet van superstrakke interieurs met tegelvloeren en zwarte (of juist witte) meubels. Het moet knus zijn met zoveel mogelijk ruimte en een klein beetje retro.

[ Bericht 22% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2011 10:31:57 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:44:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99831090
Ik vind het vrij strak, zeker niet overmatig vrouwelijk of 'girly'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99831245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie doen me weer de andere kant op twijfelen. O+

Ik vind grindvloeren op zich wel oké, maar ik houd niet van die sterke korrelstructuur. Ik heb nog nooit een grindvloer in het echt gezien en weet dus niet hoe die voelt, bijvoorbeeld als je er met blote voeten overheen loopt. Op deze foto vind ik de vloer wel heel mooi:

[ afbeelding ]

Ik heb ook een close-up gevonden. We hebben ons voorgenomen om in ieder geval naar een showroom met troffelvloeren, gietvloeren en zo te gaan.
Wij hebben een grijze grindvloer op de badkamer. En je voelt dat het korreltjes zijn en je ziet het natuurlijk ook omdat het grovere korrels zijn als bij een troffelvloer.

Ik denk dat je idd het beste naar een showroom kan gaan zodat je behalve alles van dichtbij kan zien, ook kan voelen hoe de structuur is en hoe het bijvoorbeeld aanvoelt als je erover loopt met blote voeten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99836692
Van alle vloeren die ik heb gehad (laminaat, hout, tegels, gewoon zeil, vloerbedekking) vind ik onze huidige vloer verreweg het fijnst. Dat heeft voornamelijk te maken met het gevoel van over de vloer zelf lopen. Het is geen zachte vloer maar ook weer niet zo hard als steen en de temperatuur van de vloer is aangenaam (al is dat laatste argument niet zo relevant, aangezien we vloerverwarming hebben). Ik heb om die reden ook zo mijn twijfels bij een gietvloer.

Gister was Ivan flink met zijn meubels aan het schuiven en toen besefte ik weer eens hoe fijn het is om me niet druk te hoeven maken over beschadigingen in de vloer.
pi_99874057
We gaan nog naar de vloerenman maar ik denk dat wij eruit zijn. We nemen de lichtste vloer van M-flor. Dat ziet er ongeveer zo uit.

pi_99874086
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
pi_99888013
Ziet er goed uit ^O^

Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_99890729
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef loeszie het volgende:
Waar hebben jullie plek op het kinderdagverblijf? Ik moet ook maar eens gaan bellen. Heb Milou wel al maanden geleden ingeschreven...Jij moest ze toch nog inschrijven? In ieder geval geen wachtlijsten gelukkig!
Ik heb je er een pm over gestuurd! Niet ontvangen? Of heb ik het niet gemeld?

Mooie vloer trouwens! Als ik voor houtachtig zou gaan zou ik ook voor zo'n lichte vloer gaan.
pi_99890766
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ziet er goed uit ^O^

Wat die hoekbank betreft, wij hadden er ook een maar hebben nu een 2,5 zits en twee fauteuils en wat ben ik er blij mee, je kunt er meer mee, neemt minder ruimte in beslag en de kamer lijkt/is een stuk minder vol.
Modulaire hoekbank is dan idd ook een optie maar een vaste hoekbank komt hier echt niet meer.
In een hele grote kamer is het prima.
Waar hebben jullie je bank gekocht?

Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken. :+
  zondag 24 juli 2011 @ 21:32:17 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_99895426
Claudia, wij hebben 2 keer jullie huidige bank en daar toen zelf een hoekbank mee geknutseld. Die opstelling is ook al lang en breed gesneuveld vanwege te lomp en te weinig ruimte. Hier staan nu nog twee losse stoelen, dat is stukken makkelijker.

Die troffelvloer valt voor mij af als ik zo kijk, ik heb een pesthekel aan korreltjes.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 juli 2011 @ 08:11:05 #14
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_99911200
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar hebben jullie je bank gekocht?

Grappig dat de meningen zo unaniem zijn over hoekbanken. :+
Niet helemaal unaniem ;) want ik mis onze hoekbank enorm! Wil jij onze bank niet overnemen, kopen wij een nieuwe hoekbank :D.
pi_99912002
Wij hebben ook een hoekbank! En gelukkig past die wel in het huis.. Komt ook omdat we onze eettafel voor het keukenraam hebben vanwege de opstelling van de keuken.
pi_99913702
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
pi_99950742
quote:
17s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:35 schreef loeszie het volgende:
Ik weet niet precies hoe je hier het ontwerp van onze indeling kunt laten zien maar ik heb wel een linkje http://pl.an/tvmtq4
Leuk om te zien! Je houdt bovenin veel meer ruimte over met die tafel onderin. Zie ik goed dat jullie de keuken iets door hebben laten trekken?
pi_99957671
Klopt het rechterblokje is langer dan op de oorspronkelijke bouwtekening. We hebben een ronde tafel dus deze opstelling kwam het beste uit. En we konden niet veel meer veranderen wat betreft aansluitingen omdat we de woning pas laat kochten. Maar ik ben er wel blij mee. Links boven krijgen we nog keukenkastjes, rechts alleen een afzuigkap. We zitten nog erg te dubbel over de achterwand van de keuken. Ik vind tegels afgrijselijk. Een RVS achterplaat heb ik slechte ervaringen mee en glas vind ik ook niet zo. Het liefste laat ik alles gewoon verven met speciale schrobvaste verf. Maar we zijn er nog niet uit. Gisteren hadden we ook ineens twijfels over de kleur van de keuken (wit). Ineens dachten we aan een donkere keuken. Maar uiteindelijk gaan we gewoon voor wit. Al is het alleen maar omdat het een kleine ruimte is en het zo licht mogelijk te laten.

Pffff keuzes maken is soms best lastig }:|
pi_99963211
Haha, dat laatste is heel herkenbaar. Het is de eerste keer dát we zulke keuzes kunnen maken, maar het is ook wel een grote verantwoordelijkheid. Wat als het allemaal verkeerd uitpakt?

Van een witte keuken krijg je volgens mij geen spijt. Het is hooguit wat doorsnee, maar je kunt je interieur met andere middelen opleuken. Ik heb me nog niet verdiept in tegels/verf voor in de keuken, maar ik had de indruk dat verf niet ideaal is en je de muur nooit echt vlekvrij kunt houden. Klopt dat?

De mensen op de hoek hebben iets heel slims gedaan. Die hebben natuurlijk een erker aan de zijkant waardoor ze meer licht en ruimte in de woonkamer hebben maar ook minder muurruimte om bijvoorbeeld een grote kast neer te zetten. Ze hebben de keuken aan de bovenkant dicht laten maken en gekozen voor de optie van een deur naar de keuken vanuit de gang. Hierdoor hebben ze ook een keuken in U-vorm kunnen nemen, alleen niet onder het raam.

Ik heb ineens twijfels over de tegels die we hebben gekozen voor het toilet. Wordt het niet te 'gelikt'? Maar goed, het is maar het toilet. Ik vind het trouwens nogal suf dat we geen raam in het toilet hebben!
pi_99963249
Oh, en ik ben benieuwd naar de opstelling in jullie badkamer! Hebben jullie door het groter maken van de badkamer ruimte voor een bad én een douche?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:41 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99964680
Geen verf in de keuken! ik heb een eiland, met gootsteen aan de kant, vlakbij een muur. met handen wassen (denk ik) spettert het echt als de ziekte en die muur was áltijd vies. Ik heb daar nu lambrizering en dat is makkelijk af te nemen. Erboven is nog latex, maar het ziet er niet uit. :') blijkbaar met afwassen, handen wassen weet ik wat kinderen zoal uitvoeren dat het toch best spettert.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99966682
Achterwand vd keuken kun je rustig na het stucken gewoon verven mits je de juiste verf gebruikt.
Hier zit al bijna 2 jaar Sikkens Alphatex Q10 (meen ik maar kan even niet bij de pot komen) ral 9010 op de muren in de keuken en ik kook veel en ben een knoeikoker, of ik biefstukken bak die spetteren, pastasauzen met mooie rode spetters, gerechten met kerrie dus gele spetters, maakt allemaal niks uit, veeg het er zó met een doek af, zelfs na een dag.
Heb dan wel composiet áchter de kookplaat zelf maar vd rest enkel een spatrandje van 10 cm hoog rondom.
Bijkomend voordeel is dat deze verf, als-ie al verkleurd (is kleurvast maar roken of kaarsen...), gewoon schoongemaakt kan worden met óf een sopje óf, indien verkleurd met sierpleisterreiniger van HG.
Muren zijn hier écht brandschoon na dus bijna 2 jaar. Geen vlek te zien.
Latex is absoluut niet geschikt voor in een keuken. Overigens is die Sikkens Alphatex gewoon mat dus geen glimverf.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:46:52 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99967903
*notities maakt*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_99972023
Heet trouwens Sikkens Alphatex IQ, ik twijfelde al :+
is in elke kleur te mengen en echt gewoon topverf.

(Q10 smeer ik op mijn bekkie in de allang verloren strijd tegen de rimpels maar dat helpt echt niet op een muur :P )
pi_99973959
Ja wat een ellende he met die keuzes allemaal. Vind het soms jammer dat je niet even live alles in je woning kon zien hoe het staat :')

Goed om te horen dat er wel een geschikte verf is. Vind het ook veel mooier dan zo'n lelijke plaat aan de muur.

Onze badkamer is inderdaad een stukje vergroot doordat we de slaapkamer ernaast hebben verkleind. Nog is de badkamer erg klein maar we hebben nu net een inloopdouche naast het bad kunnen plaatsen. Of in ieder geval dat gaat mijn vriend doen..Die offerte van de sanitairman was om te huilen dus nu gaan we (of ik) zelf al het sanitair bestellen online. Scheelt echt honderden euro's. vriend gaat muurtjes metselen en we laten het dan wel tegelen door de tegelboer. Al met al scheelt het dan iets van 1500 euro! :o
Kunnen we die mooi aan andere zaken besteden.

Oh en Claudia wij hebben precies dezelfde toilet haha, is vast heeeeel er mooi 8-)
pi_99974033
Ik probeer me te visualiseren hoe de buren hun keuken nu hebben dan..keuken aan de bovenkant dicht? Ik vind zelf een U-keuken een beetje overdreven groot, hoeveel kastjes moet je dan wel niet hebben :+
pi_99995757
Een keuken is nooit groot genoeg. :+ Nou ja, misschien heb ik het verkeerd begrepen. We zien het allemaal over een tijdje wel! *O*

1500 euro, dat scheelt echt veel! Wilde je veel extra's in de badkamer? De offerte van de sanitairman vonden wij ook belachelijk. We hebben vrijwel al onze meerwerkopties geannuleerd en gaan maar even bij de Ikea shoppen of zo.

Dat wou ik ook nog vragen: als we een standaard wasbak laten monteren door de aannemer, is het dan lastig om een kast te vinden die daarbij past?
pi_99995822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
Heet trouwens Sikkens Alphatex IQ, ik twijfelde al :+
is in elke kleur te mengen en echt gewoon topverf.
Dank voor de tip! Ik zou ook nooit gewoon latex gebruikt hebben, want ik zie in onze huidige keuken hoe snel er vlekken in komen. Het gaat om een muur waar de keuken niet eens tegenaan staat en toch krijgen we het op een of andere manier vor elkaar.

Is die verf goedkoper dan tegelen?

quote:
(Q10 smeer ik op mijn bekkie in de allang verloren strijd tegen de rimpels maar dat helpt echt niet op een muur :P )
:D!
pi_99995888
Wij hebben geen hoekbank, maar we hebben een bijpassende poef die er een hoekbank van maakt. Dat is ook best handig.

Over vloeren, ik ben echt heel erg benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan kiezen!
Een troffelvloer vind ik wel heel wat anders dan een grindvloer overigens. Een grindvloer is veel groffer en korreliger.
Ik had nog nooit van troffelvloeren gehoord, totdat onze vrienden ermee kwamen. Ik was dus positief verrast. Iniedergeval het checken waard.

Ik zou geen standaard wasbak laten monteren. Kijk ook eens op marktplaats, daar kan je een hele mooie wasbak vinden voor zeer weinig waarschijnlijk. Mensen schaffen namelijk vaak ver van te voren een badkamer aan maar komen er dan achter dat ze wat anders willen of dat het toch niet past. Vaak vind je dus ongebruikte merk dingen voor weinig geld. En iemand die de afmontage doet vinden is ook niet moeilijk.
Alweer diezelfde vrienden hebben zo hele mooie villeroy wasbakken gevonden voor 80 euro, terwijl die bakken per stuk meer dan 300 euro kostte.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99996001
Hebben die vrienden van jullie ook een troffelvloer, wickie?

Wij hebben de standaardwasbak al geaccepteerd. We kunnen hooguit vragen of ze hem niet willen monteren zodat we eventueel nog voor iets anders kunnen kiezen. Maar is het lastig om bij zo'n wasbak een kast te vinden dan? Ik hoef niet zo nodig een andere wasbak, maar het lijkt me gewoon fijn om er een goede, ruime kast onder te hebben.
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:18:53 #31
5428 crew  miss_sly
pi_99996147
Ik vind de wasbakken die Ikea tegenwoordig in het assortiment heeft erg mooi! Als ze die hadden gehad toen wij onze badkamer sanitair zochten, hadden we er waarschijnlijk zo een gekocht!

En wat betreft kastjes in de keuken: mijn ervaring is ook dat je niet snel te veel keukenkastjes hebt :+
Gelukkig komt er hier volgende week een uitbreiding op de bestaande keuken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99996168
Ja dat zijn dezelfde vrienden, ze hebben net als ons een klushuis gekocht (ik stuur je zo even een pm met hun fotoblog). Ik ga morgen even kijken bij ze, ze zijn een maand op vakantie geweest en ondertussen is hun vloer gelegd, ben heel erg benieuwd. Ik kan wel even foto's maken voor je van de troffelvloer als je wil. Ook hebben ze testjes liggen. Ik maak wel even een mooie fotoserie voor je.

Je wil een kast onder je wasbak? Dan zou ik gewoon een combi meubel kopen en dat laten monteren. Die van de ikea vind ik best mooi.
Meestal is het moeilijk een passende kast te vinden bij een standaard wasbak, die ook mooi erbij past zeg maar. En dat het dan ook helemaal je smaak is.

Wat Miss zegt, wij hadden die ikea bak ook gekocht als die toen is het assortiment had gezeten. Wij hebben nu wel een grote kast van die Godmorgen serie, ben er heel erg blij mee. En heeft ons een hoop geld bespaard.
pi_99996257
Oeh ja, ik ben heel benieuwd naar foto's van de troffelvloer! Ik heb inmiddels wat stalen van novilon binnen en daar zitten ook wel vloeren tussen die ik prima zou vinden voor de verdiepingen.

In dat laatste geval ga ik maar even met m'n vriend overleggen of we niet door moeten geven dat ze de wasbak niet monteren. Dan kunnen we in ieder geval nog Ikeaspul kopen. Kun je dat ook door Ikea laten monteren?
pi_99996453
Geen idee eigenlijk.. Keukens kan je wel door hun laten monteren. Jammergenoeg wonen jullie in Amsterdam, ik had nog een heel goed klusjesduo voor je geweten. Die hebben onze wc's gedaan.
pi_100000900
De offerte van de badkamer was heel erg duur. Niet alleen het sanitair maar voor het metselen van een muurtje rekende hij bijvoorbeeld 800 euro! We hebben in de sanitairshop alles uitgezocht wat we mooi vonden en ik ga op internet alles bestellen. Scheelt echt veel geld! Alle aansluitingen zitten precies op de juiste plek dus we hoeven alleen maar alles zelf te installeren. Of nou ja we :@ mijn vriend dus.

Wij hebben dus de hele badkamer laten vervallen. Alleen laten vergroten en tegelen dus. Daar deden ze trouwens heel moeilijk over. Want als je het sanitair zou laten vervallen dan verviel automatisch het tegelwerk :?
Anyway via de tegelboer kan het alsnog gedaan worden en waarschijnlijk nog goedkoper ook.
pi_100006668
Klinkt heel verstandig, loes! Heb je het bad aan de raamkant?

Ik zat even bij de Ikea te kijken en zoiets zou prima zijn voor ons (249 euro):

Spiegelkast erboven, klaar.

Ik was vergeten dat de Ikea een montageservice heeft, en die hebben ze ook voor badkamermeubels. Als we zelf geen klusjesman hebben tegen die tijd zou dat nog een optie zijn.
pi_100011026
Superleuke kast is dat!
pi_100019229
Mooi inderdaad! En handig zijn die lades! Ben ik nu ook achtergekomen in onze badkamer. Wij hebben dan een dubbele wastafel en die lades zijn echt heel groot! En kan heel veel in.
Hou er wel rekening mee dat in die prijs de wasbak zelf nog niet zit
pi_100019447
Weet je dat zeker, mrien? Ik heb op de site namelijk bij wastafel-meubelcombinaties gekeken. Edit: ik heb nog een keer beter gekeken en de wastafel lijkt er echt bij te zitten.

Opzetje voor de achtertuin:

pi_100019581
loeszie: weet jij aan welke kant de schuifpui straks opengaat?
pi_100019694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je dat zeker, mrien? Ik heb op de site namelijk bij wastafel-meubelcombinaties gekeken. Edit: ik heb nog een keer beter gekeken en de wastafel lijkt er echt bij te zitten.

Opzetje voor de achtertuin:

[ afbeelding ]
Mmm dat dacht ik, maar nu ik het plaatje even goed bekijk lijkt hij er toch wel bij te zitten.

Leuke opzet!!
pi_100019752
Dankzij mefke moet en zal ik nu ook een pergola. :Y) Kunnen we een schommel aan hangen.
pi_100019924
Ooooh jij ook een pergola..Ik wil hem ook ongeveer achterin de tuin. Met inderdaad een schommel eraan O+

Volgens mij gaat die schuifpui open zoals je zelf wilt..als ik de foto zo bekijk..
pi_100019967
Leuke opzet! Ook erg leuk om daarachter een pergola te maken. Ik zat vanmiddag te denken, misschien is een afdakje wat doorloopt bij jullie te heftig (de tuin is minder diep) dit is een hele mooie tussenweg zeg maar.

Wat heerlijk lijkt me dat trouwens, zo'n grote schuifpui.
pi_100020009
Ik dacht dat de tuin maar 7 meter diep was?
pi_100020144
pi_100020155
Wij hebben dit huis uitgekozen omdat we na lang gepuzzel ontdekt hadden dat het de grootste tuin had van de gewone rijtjeshuizen. :+ Maar zeker weten hoe diep de tuin is doe ik niet, hoor. Het is maar wat gegok op basis van een tekening die ik heb gezien, maar dat was geen duidelijke plattegrond. Hoe kom jij op die 7 meter?

En wat bedoel je met 'de schuifpui gaat open zoals je wilt'? Kun je zelf een kant kiezen? Wat ziet het er op de foto trouwens mooi uit, vind je niet? O+ Ik vind de kleur baksteen ook mooi.
pi_100020270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:09 schreef wickie het volgende:
Leuke opzet! Ook erg leuk om daarachter een pergola te maken. Ik zat vanmiddag te denken, misschien is een afdakje wat doorloopt bij jullie te heftig (de tuin is minder diep) dit is een hele mooie tussenweg zeg maar.
Nou, precies. Ik zat te bekijken hoe het eruit zou zien met een groter terrasdeel achterin en met één grasstuk in plaats van twee aparte, en de tuin lijkt daardoor veel kleiner. Het is denk ik goed om zoveel mogelijk gras in de lengte te hebben.

Een pergola boven het deel waar je zit lijkt me erg gaaf, maar dat gaat in ons geval te veel licht wegnemen, vrees ik.
pi_100020276
Volgens mij schuiven de deuren langs elkaar heen. Dus dan kun je zelf een kant kiezen. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb het niet gezien. Lief heeft de tekening in floorplanner gemaakt en daar stonden de pijltjes ook beide kanten op.

En hoe kom ik aan die 7 meter? Eeeeh ik dacht ergens te hebben begrepen dat de tuinen 5 bij 7 zijn. Hyves misschien?
pi_100020330
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:15 schreef loeszie het volgende:
Volgens mij schuiven de deuren langs elkaar heen. Dus dan kun je zelf een kant kiezen. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb het niet gezien. Lief heeft de tekening in floorplanner gemaakt en daar stonden de pijltjes ook beide kanten op.
Dat zou gaaf zijn! :o

quote:
En hoe kom ik aan die 7 meter? Eeeeh ik dacht ergens te hebben begrepen dat de tuinen 5 bij 7 zijn. Hyves misschien?
Ik zal even de plattegrond uploaden waar ik het op baseer.
pi_100020440
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.

De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:25:23 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_100020718
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_100021334
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:19 schreef loeszie het volgende:
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.

De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
Ik heb het als volgt bepaald. Hieronder zie je onze woningen. De lengte van de woonkamer is 8,77 meter. Als ik een rode lijn trek langs die muur en de lijn kopieer dan zie je dat dat net iets langer is dan onze tuinen. In mijn geval zou de diepte van de tuin aan de bergingkant 8 meter moeten zijn en aan de andere kant 7,6 meter. Jullie hebben weer een grotere voortuin. Maar ik weet natuurlijk niet hoe precies deze tekeningen zijn. Het maffe is dat de tuin nergens op de gedetailleerde plattegronden staat.

Weet jij misschien of er bij de schuifpui door de aannemer iets van tegels wordt gelegd? Ik vraag me namelijk af wat die stippellijnen betekenen.

pi_100021407
quote:
6s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:25 schreef E.T. het volgende:
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel :Y
Ja, ik zie op het rechterdeel ook geen handvat. Helaas vertelt deze foto me weinig over onze woning, want de woningen die naast elkaar liggen zijn gespiegeld aan elkaar.
pi_100021622
Er kan misschien wel een handvat aan de binnenkant zitten toch? Ja wat zullen die stippellijnen betekenen? Geen idee!
pi_100021748
Dit behangetje komt bij Milou op de kamer O+
pi_100021773
Sorry voor het kapen van jouw topic Claudia..Vind het wel fijn om over dingen na te denken :+
pi_100021978
Ik heb even de foto's van de huurwoningen zitten bestuderen en daarop zie ik dat het handvat aan de buitenkant niet aan de kant van de gangkast zit maar aan de kant van de keuken. Alleen zegt dat nog steeds niks over de binnenkant. :+

Leuk juist dat je je ideeën deelt! Ik vind dat behang van Ferm Living héél gaaf. Ik ben er al sinds de zwangerschap van Ivan verliefd op! Alleen ga ik hier niet aan behangen beginnen.
pi_100022048
Ik krijg wel de indruk dat er maar één bewegend deel in de schuifpui zit.

Close-up:

woensdag 27 juli 2011 @ 22:58:52 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_100025470
Claudia, mooi ontwerp voor de tuin. Nog een tipje: als het de regenkant is waar je schuifpui zit, dan kan je het terras beter laten beginnen met zeg 10 cm grint. Dan spat het niet zo tegen je pui als het regent.

Enne, behang kan je ook op panelen plakken en die weer op de muur schroeven. Mijn man is ook geen fan van behangen, maar deze oplossing kan ie mee leven. Bovendien makkelijk te vervangen als het niet meer mooi gevonden wordt.
pi_100025619
Komt regen dan altijd of meestal vanuit één kant? Ik weet niet meer zo goed hoe dat nou zat met die winden.
pi_100035437
claudia, ehhh, ik geloof dat het meestal zuidwest of west is. Dacht ik...zou te google'n moeten zijn...
En dat behang! Zooooo mooi. Maar ik hou dan ook van geel voor een kinderkamer.
pi_100117841
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)

Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
pi_100117872
Kan je een keer gaan kijken bij hem?
pi_100118026
Mijn lief wil niet.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:41:31 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100118275
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
pi_100118323
Ik denk dat je gewoon zelf even moet gaan kijken als dat kan natuurlijk. Je hebt krassen en je hebt krassen.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:56:45 #68
12888 Skull-splitter
pi_100118442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)

Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
Rare gevolgtrekking :{
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
pi_100119354
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief wil niet.
:o }:| Nou ja..
Ik zou die man even mailen en zelf gaan kijken, ik denk dat hij je met alle liefde een rondleiding wil geven.

En ik vind natuurlijk nog steeds dat jullie een gietvloer / troffelvloer moeten nemen O-)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:45:33 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100120369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker :D

[..]

Rare gevolgtrekking :{
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
Nou ja, híj zegt dat het krast, niet ik. en schoolvloeren worden anders onderhouden dan de vloer thuis.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:05:04 #71
100412 mefke79
komt goed!
pi_100120744
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:06:13 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100120776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef mefke79 het volgende:
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
precies. Of het líjkt marmoleum, maar is wat anders. Rubber bijvoorbeeld. :P
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:10:27 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_100120871
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia :P
pi_100123353
Claudia nog steeds niet uit de vloer?

Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes :P
pi_100129260
Sorry voor de late reactie . Claudia, jij vroeg of die muurverf goedkoper is dan tegels.. Nou, had voor die paar muren aan een halve pot genoeg (twee keer gedaan), en ik weet het niet meer precies maar geloof dat die 1 liter me wel een hele 25 of 30 euri heeft gekost.
Als het stucwerk goed is is het een fluitje van een cent.
Gebruik wél een gladde roller voor een strak resultaat, heb het hier gedaan met notabene een lakroller en het ziet er goed uit.
Ben er nog steeds erg blij mee :Y
En als er één precieze meut is die alles schoon wil hebben ben ik dat dus als ik blij ben met die muren...... _O_
pi_100129322
Voorlopig wordt het huis nog niet opgeleverd, dus je reactie is geenszins laat, Lottekoekkie. :+ Da's een goedkope oplossing!
pi_100129440
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:42 schreef loeszie het volgende:
Claudia nog steeds niet uit de vloer?

Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes :P
Wauw, ik ben jaloers op jullie badkamer! Ziet er heel goed uit zo met die inloopdouche. Is jullie kledingkast 3 meter breed? Onze kast gaat net wel of net niet in die nis passen.

Zijn jullie eigenlijk geïnteresseerd in een stel goedkope, hardwerkende Slowaken? O-)
pi_100129536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef mefke79 het volgende:
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia :P
Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.

Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.

Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
pi_100129691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
:D!

Mijn lief vroeg zich af hoe je in hemelsnaam krassen op een vloer zou kunnen krijgen. Daarop verschoof Ivan zijn tafeltje en stoeljes, rende achter zijn loopkar de gang op en neer en smeet de wipstoel van Lena door de woonkamer. :Y)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:33:10 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100133449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.

Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.

Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
Dan zou ik voor rubber gaan. Maar weet niet of dit voor zo'n relatief klein oppervlak te krijgen is.
pi_100670154
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
pi_100670190
Ik ben heel erg benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen! Succes!
pi_100670744
Heel veel plezier vandaag!

Ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen.
pi_100671309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
Have fun! Ben heel benieuwd naar je bevindingen :)
pi_100681909
Nou, we zijn terug! We hebben 4 soorten vloeren bekeken:

- grindvloeren: vinden we niet mooi
- gietvloeren van polyurethaan (alfatisch en zouden kleurvast moeten zijn): prachtig, helemaal onze smaak maar zó duur (96,10 euro per m2 bij deze leverancier)
- een zogenaamde 'concretefloor', een gietvloer met betondesign: tegen verwachting in mooi en goedkoper dan een gietvloer, maar nog steeds prijzig (80 euro per m2)
- woonbeton (lijkt op een troffelvloer maar is het niet): ook mooi, maar minder mooi dan de betondesign gietvloer en ongeveer even duur

We zijn er eigenlijk nog steeds niet uit. We vinden de gietvloeren het mooist en de 'concretefloor' vonden we ook wel gaaf (zie foto hieronder, er zitten van die vegen doorheen). Grindvloeren vallen af, dat is niet onze smaak (dat dacht ik al, maar dat werd bevestigd). Woonbeton vind ik op zich heel mooi, maar vanwege de gespikkelde textuur valt de vloer toch af. We hebben begrepen dat echte troffelvloeren amper verkrijgbaar zijn voor consumenten en daar gaan we ook niet meer verder naar kijken.

pi_100681923
Wat we pas bedachten toen we thuis waren is dat we vergeten zijn te vragen naar epoxy coatings. :o We raken er meer en meer van overtuigd dat dat voor ons wel een goede optie is.
pi_100686900
Die van het plaatje is mooi zeg!
pi_100687989
We denken nu dus hieraan:

Mijn schoonzus had het in haar vorige woning en was er zeer over te spreken. De twee grootste nadelen zijn dat het een koude vloer is (de laag die aangebracht wordt is zo dun dat er geen isolerende werking vanuit gaat) en dat je alle oneffenheden van de cementvloer ziet. Dat eerste is voor ons niet zo'n probleem omdat we vloerverwarming hebben. Het tweede vinden we niet erg als de prijs daardoor veel lager blijft. Ik heb het idee dat we voor het hele huis voor zo'n 2500 euro klaar zouden kunnen zijn.

We gaan binnenkort naar een showroom in Amsterdam om al onze vragen te stellen. We moeten even uitzoeken hoe duur zo'n vloer gaat worden als we ook willen dat er geëgaliseerd wordt.
pi_100705856
Dit zijn vrij duidelijke foto's van de manier waarop de vloer wordt aangebracht en het eindresultaat:

pi_100705982
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.

En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
pi_100706178
Zo'n epoxy coating ziet er mooi uit! Kun je als je dan bijvoorbeeld slijtageplekken hebt, die plekken gewoon bijwerken? Of moet je de hele vloer dan opschuren en opnieuw in de coating laten zetten?
pi_100708955
Met de slijtageplekken zal het meevallen. Het is zulk sterk spul dat het in bedrijfsruimtes wordt gebruikt met een behoorlijk zware belasting. Ik weet niet of je plekken bij kunt werken. Ik denk dat het het handigst is om dan toch een ruimte vrij te maken en de boel opnieuw te verven, maar dat is relatief eenvoudig en snel te doen. Je kunt het ook allemaal zelf doen (dat hebben mijn schoonzus en haar man gedaan) en dan is het helemaal een goedkope oplossing. Let wel: het resultaat wordt nooit zo strak als een gietvloer.
pi_100731437
Claudia, ziet er mooi uit! Wel hard en koud, maar dat lost de vloerverwarming voor een deel wel op. Ben benieuwd wat het gaat worden, uiteindelijk.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:08:07 #95
12888 Skull-splitter
pi_100733540
Is dat niet gewoon betonverf?
pi_100735148
Nee, het is veel duurzamer dan betonverf. Mijn schoonouders hebben betonverf op hun balkonvloer en dat is heel snel lelijk geworden.
pi_100736066
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.

En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
savonds is het nog veel leuker :) (zal danny eens vragen of dat ook te fotograferen valt (het is dat glow in the dark spul)
pi_100736927
Claudia? Trimetal heeft afwasbare verven.

Echt geniaal gewoon, we hebben een puppie die haar speeltjes en kluifjes overal tegenaan mikt en ik ben zelf niet zo handig dus er komt wel vaker wat op/tegen de muur en alles gaat er mbv een beetje cif af
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100743296
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis. :)

Bijwerken kan op zich wel, maar dan krijg je snel kleurverschil.
pi_100775626
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 00:51 schreef k_man het volgende:
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis. :)
Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.
pi_100775640
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
Claudia? Trimetal heeft afwasbare verven.

Echt geniaal gewoon, we hebben een puppie die haar speeltjes en kluifjes overal tegenaan mikt en ik ben zelf niet zo handig dus er komt wel vaker wat op/tegen de muur en alles gaat er mbv een beetje cif af
Klinkt goed! Ik denk dat we toch maar voor de burgerlijke tegel gaan. Ik heb niks tegen tegels en ze zijn zo praktisch.

En als we geld op de vloer blijken te besparen dan nemen we ook een upgrade van het tafelblad. *O*
pi_100776371
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.
Weet je wat het voordeel is? Je verft je vloer en als het over een paar jaar niets blijkt te zijn, heb je misschien wel iets anders gevonden dat op je wensen aansluit. Voor het bedrag dat je noemde (en dat was voor je hele huis toch?) kun je best nog ooit iets anders nemen als dit het niet blijkt te zijn. :)
pi_100776498
Het scheelt dat ik de vloer al goed ken van het oude huis van mijn schoonzus en haar man. En inderdaad, je legt er zo een hoogpolig tapijt overheen. :+

Het idee van een gietvloer van zo'n 10.000 euro benauwt me nogal.
pi_100776689
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het scheelt dat ik de vloer al goed ken van het oude huis van mijn schoonzus en haar man. En inderdaad, je legt er zo een hoogpolig tapijt overheen. :+

Het idee van een gietvloer van zo'n 10.000 euro benauwt me nogal.
Heel begrijpelijk want met 10 000 euro kan je heel veel doen. Ik denk dat dit een goed alternatief is.
pi_100951526
Morgen gaan we coatingvloeren bekijken!
pi_100951632
En ik ben weer wat over kleuren aan het nadenken nu we besloten hebben dat de vloer niet Rosemary green gaat worden (wat ik wel jammer vind, want dat is zo'n mooie kleur vloer).

Ik ben voor onze slaapkamer op zoek naar een kleur die hier tussenin zit:

pi_100951772
Voor Lena's kamer zit ik hieraan te denken:

pi_100954272
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Morgen gaan we coatingvloeren bekijken!
*O*

En mooie kleuren voor de muren :)
Hele mooie kleur voor Lena's kamer.
pi_100965181
Ik vind het zo irritant dat je bij Flexa geen stalen kunt bestellen van de Pure-collectie. Weet jij misschien waar ik die kan vinden, wickie? Mijn ervaring is dat bouwmarkten vaak ook veel niet hebben.

Wat voor verf kies jij meestal?
pi_100965664
Wat raar dat je die stalen niet kan bestellen, ik zou er even een mailtje uitdoen naar de Flexa.
Ik kijk meestal eerst op de Flexa site en maak dan een voorselectie. Ook kijk ik graag kleurcombi's op Colourlovers.com (dat gebruik ik erg veel voor werk, maar is ook heel fijn voor gewone kleurinspiratie).

Daarnaast gaan we vaak naar de bouwmarkt om staaltjes te jatten. En dan zoeken we thuis altijd verder uit. Ik ben heel erg moeilijk in kleuren kiezen, dat is de reden dat bijna ons hele huis nog steeds wit is. De kleur voor Mette 's kamer heb ik R. Laten kiezen, ik kon het telkens niet als we in bouwmarkt waren... Ik had natuurlijk van te voren samen met hem de flexasite uitgebreid bezocht.

Ik ben erg benieuwd naar jullie vloer ervaringen die jullie vandaag gaan opdoen.
pi_100972192
Haha, dat staaltjes jatten is heel herkenbaar! Er zit hier een Praxis in de buurt, dus dat ga ik binnenkort maar even doen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik ben heel makkelijk in kleuren kiezen. Met de Pure-collectie van Flexa kun je ook bijna niet de fout ingaan. Wat een mooie kleuren zijn dat! Ik twijfel altijd alleen erg over of ik net de donkere of lichte variant moet nemen. Ik houd wel van diepe kleuren in slaapkamers. In onze woonkamer gaan we niets in een opvallende kleur verven.
pi_100972327
Het bezoek van vandaag beviel goed! We zijn bij www.coatingvloer.nl langsgeweest. Dat is in Amsterdam-Oost. Toffe locatie! Ze zitten in een oude koffiefabriek aan de Amstel. We hebben de vloercoatings alleen op stalen kunnen bekijken, maar ze gaan er nog hun grote fabrieksvloer coaten zodat je er in de toekomst wel een coatingvloer kunt bekijken.

Ze waren erg te spreken over vloercoatings van epoxy, dus al onze twijfels zijn weg. Een paar nadelen van een coatingvloer ten opzichte van een gietvloer zijn:

- de vloer is dunner, harder en kouder
- je ziet oneffenheden
- de toplaag slijt op den duur en dan kan je vloer gaan verkleuren

Daar staat tegenover dat het een veel goedkopere vloer is (meer dan 2x zo goedkoop) en dat de naadloze uitstraling hetzelfde is, net als de slijtvastheid (zolang de toplaag goed is) en het onderhoudsgemak. Bovendien kun je na een jaar of 5 de vloer betrekkelijk eenvoudig van een nieuwe toplaag voorzien.

Wat het mogelijk scheuren en verkleuren van een gietvloer betreft: dit bedrijf geeft 5 jaar garantie op o.a. het niet verscheuren van hun vloer (maar dat staat los van het scheuren van de ondervloer). Ze hebben het nog nooit meegemaakt dat een van hun eigen vloeren ging scheuren. Volgens de verkoper verkleurt de gietvloer bovendien niet en ook daar wordt garantie op gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 20-08-2011 14:58:59 ]
pi_100972402
Ik ben nu trouwens offertes aan het opvragen. Bij dit bedrijf verwachten we toch wel zo'n 4000 euro kwijt te zijn all-in en ik denk dat dat goedkoper moet kunnen.
pi_100972457
Ergens vind ik het wel grappig dat je blijkbaar heel makkelijk met kleuren bent, maar met vloeren.. Succes nu met de knoop doorhakken! ;)
pi_100972480
Een vloer is veel meer een structurele aankoop, en ook nog eens een heel dure. Als we er eenmaal wonen gaan we de vloer niet meer vervangen. Verven doe ik zo en dat vind ik zelfs leuk.
pi_100982837
Ja kijk, via Werkspot heb ik al een aanbieding van een betrouwbaar iemand voor 2400 euro. *O*
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:56:11 #117
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100982999
Ik wil de keuze niet weer moeilijker maken, maar heb je goed nagedacht over dat scheuren. Wij hebben in de garage een egalisatielaag op de vloer en daarover heen een betoncoating van alabastine (doe het zelf versie van een epoxy). De professional die de egalisatie op onze vloer heeft aangebracht gaf aan dat deze egalisatie eigenlijk nooit scheurt (dit omdat bij ons de betonvloer al was gescheurd). Maar wij hebben een heel plakaat met scheuren. Nu vind ik dit voor de garage niet zo erg, maar in je huiskamer lijkt me dat minder prettig.

Daarentegen heeft een vriendin van ons in haar nieuwbouwhuis alleen betonverf op haar vloer en dit ziet er na bijna 3 jaar nog prima uit. Dus het kan zeker goed uitpakken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100983248
Ik ben er niet bang voor, SV-tje. De vloer ligt er straks al lang genoeg in voor het voornaamste droogwerk, en er is een speciaal protocol voor het opstoken van de vloerverwarming om te zorgen dat de vloer al genoeg heeft 'gewerkt'. Het enige wat er echt mis kan gaan is dat de vloer gaat scheuren omdat de aannemer een slecht product heeft geleverd, maar dan gaan alle vloeren die je 'vast' aanbrengt (bijv. ook marmoleum dat je verlijmt) scheuren. Met een epoxy coating vind ik dat bovendien net iets minder rampzalig dan met een gietvloer die ruim 2 keer zo duur is.
pi_100984361
Leuke huizen! Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. :) Kom er nog wel eens langs. Hoop dat het een leuk deel om te wonen wordt, want de buurt eromheen vind ik namelijk niet echt gezellig. :o
Leuk :) ff volgen..
pi_100993839
Ja, niet de hele omgeving is fantastisch. Van Floradorp word ik niet vrolijk, maar daar hebben we verder niks mee te maken. Er staat tegenover dat het stukje op de dijk en al het groen eromheen erg leuk is. De overige nieuwbouwwoningen in de buurt (aan de andere kant van de grote weg en verder de Banne in) zijn niet spectaculair maar wel oké. Wat ik wel echt lelijk vind zijn de paar lage 'flats' (zo'n 3 verdiepingen) in de buurt. Die mogen ze van mij wel slopen.

En ons buurtje wordt natuurlijk gewoon heel gezellig. :7
pi_100994044
Ik heb een bank gevonden waar ik verliefd op ben:

pi_100994172
Ze hebben hem ook in leeruitvoering!

pi_100998211
Oeh doe mij die rode maar <3
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_100999569
Ja, die is mooi, hè? Maar ik doe het niet vanwege de rode stoel die we al hebben. En ik denk dat het toch stof wordt als we de bank kopen.

Ik kom er net trouwens achter dat het precies dezelfde bank is als mijn schoonouders hebben. :D Maar die ziet er heel anders uit doordat er een chaise longue bij zit, hij donkerbruin is en strak tegen de muur staat. Nou ja, ik weet in ieder geval hoe de bank zit. :Y)
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:34:52 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_101017102
Dan ben ik heel benieuwd welk merk die bank is (of waar hij te koop is) want donkerbruin met chaise longue in dat model klinkt goed :D
pi_101031937
Claudia, welke kleur wil je je vloer dan doen? Want het is toch een soort van 'verf'? Zou je die dan niet kunnen laten mengen in de kleur van de rosemary green?

En je kleur voor Lena's kamer vind ik super!

Wickie, thanks voor de tip. Is hier opgeslagen als inspiratiebron voor onze eigen verbouwing.
pi_101088792
In de folder van onze nieuwbouwwoning stond expliciet vermeld dat de ondervloer niet geschikt was voor een gietvloer. De toplaag had onvoldoende isolerende werking om warmte van buizen tegen te houden en dan zou de gietvloer kunnen verkleuren waar de buizen door de vloer lopen. Heb je dat bij jullie ook gecheckt? Wel interessant, die epoxy vloer.
Aldus.
pi_101205575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:34 schreef SV-tje het volgende:
Dan ben ik heel benieuwd welk merk die bank is (of waar hij te koop is) want donkerbruin met chaise longue in dat model klinkt goed :D
Het is de Monty van Roderick Vos (gemaakt voor Bert Plantagie). Je kunt de bank o.a. bij Eijerkamp vinden.
pi_101205601
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:48 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, welke kleur wil je je vloer dan doen? Want het is toch een soort van 'verf'? Zou je die dan niet kunnen laten mengen in de kleur van de rosemary green?
Je kunt de vloer in heel veel kleuren kiezen, sowieso in alle RAL-kleuren. Ik denk dat wij voor een vrij lichte, off-white vloer gaan.
pi_101206324
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:28 schreef Z het volgende:
In de folder van onze nieuwbouwwoning stond expliciet vermeld dat de ondervloer niet geschikt was voor een gietvloer. De toplaag had onvoldoende isolerende werking om warmte van buizen tegen te houden en dan zou de gietvloer kunnen verkleuren waar de buizen door de vloer lopen. Heb je dat bij jullie ook gecheckt? Wel interessant, die epoxy vloer.
De opbouw van onze vloer is heel gebruikelijk voor nieuwbouwwoningen en daar worden vaak gietvloeren in 'gelegd', ook over vloeren met vloerverwarming. Ik zal er nog eens expliciet naar vragen, maar er is me nu door verschillende leveranciers verzekerd dat het prima kan als je vloer er lang genoeg in heeft gelegen en je je aan een opstookprotocol houdt voor de verwarming zodat de vloer maximaal gewerkt heeft. Je krijgt bovendien vrij standaard 5 jaar garantie op de gietvloer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 26-08-2011 10:35:58 ]
pi_101206869
Ik kwam door mijn buurvrouw trouwens dit artikel tegen:

5 IDEEËN VOOR EEN BETER AMSTERDAM NOORD

1. Behoudt het karakter van elke unieke wijk en versterk deze.
Amsterdam Noord is een lappendeken van losse wijkjes en buurtjes, die elk hun eigen charme hebben. Of je nou op de Nieuwendammerdijk bent of op het Purmerplein, elke buurt heeft zijn eigen type woningen en bewoners. Er is behoefte aan meer woningen in Noord, want Amsterdam groeit dicht. Daarom is het van belang dat juist deze wijken in Noord nieuwbouw krijgen die bij ze past: rekening houdend met hun geschiedenis en haar bewoners. Een goed voorbeeld hiervan is Thuis bij Marjolein. Hier worden o.a. woningen in de typerende jaren 20-30 stijl gebouwd.
pi_101251244
Interessante wereld wel, de coatingvloerwereld. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat je heel goed moet letten op wat er allemaal in de prijs zit: wel/geen egaliseren van de vloer, wel/geen topcoating, inclusief/exclusief BTW. We gaan vermoedelijk op 3200-3500 euro uitkomen inclusief alles.

We hebben ook nog een voordelige prijsopgave gehad voor een gietvloer (via via en dus met korting), maar we gaan toch voor de coatingvloer. Van het prijsverschil kan ik weer de bank kopen die ik op het oog heb.
pi_101330480
Ik ben heel benieuwd, heb je al een kleur bepaald?
En is die prijs voor heel het huis, of alleen de beneden verdieping? Misschien heb ik er wel overheen gelezen afgelopen bladzijden hoor.. :D
pi_101331283
Voor het hele huis! En ik wil graag deze kleur (maar weet niet welke kleur dit is):

pi_101337263
Ow! Dat is zeker een betaalbare optie! En dat is dus een epoxy vloer? Ik ga het zeker onthouden voor als wij tzt zo ver zijn! Hebben jullie ook vloerverwarming toch? Ook op de verdiepingen?

Mooie kleur, goed te combineren met veel meubels. Misschien wel een beetje besmettelijk, maar makkelijk af te doen denk ik?

[ Bericht 18% gewijzigd door Jipster op 29-08-2011 17:45:56 ]
pi_101367986
Claudia, ziet er mooi uit! Ik ben echt heel benieuwd. Wanneer verwacht je de sleutel te krijgen?
pi_101370261
Dat weten we nog niet! Ik weet eigenlijk niet eens wanneer we dat dan wel te horen krijgen. Het kan niet lang meer duren, want over 3 maanden zou de verwachte opleverdatum al moeten zijn.
pi_101370304
Over de prijs: als de vloer vlak is zijn we 2400 euro kwijt, en als er geëgaliseerd moet worden komt er een kleine 900 euro bij. De kleur is denk ik wel besmettelijk, maar ach. :+
pi_101371339
Wij hebben ook meteen nog wat leidingen voor speaker kabels onder de vloer door gelegd. Als er dan toch geëgaliseerd moet worden is dat misschien handig om even te bekijken?
Met een meidenkwartet
pi_101371448
Dat soort keuzes hadden we al vrij eenvoudig kunnen maken omdat het een nieuwbouwwoning is, Cathmar. Maar we hebben geen behoefte om de opstelling van meubels vantevoren vast te leggen.
pi_101371688
Snap ik. Lekker schuiven met je meubelen totdat het naar je zin staat is ook veel fijner.
Wij hadden ook nieuwbouw, maar toch achteraf nog wel dingen over het hoofd gezien die we makkelijk(er) tijdens de bouw hadden kunnen laten doen.
Met een meidenkwartet
pi_101373043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:21 schreef Cathmar het volgende:
Snap ik. Lekker schuiven met je meubelen totdat het naar je zin staat is ook veel fijner.
Wij hadden ook nieuwbouw, maar toch achteraf nog wel dingen over het hoofd gezien die we makkelijk(er) tijdens de bouw hadden kunnen laten doen.
Welke dingen hebben jullie over het hoofd gezien?
Ik moet binnenkort ook de opties voor mijn nieuwbouwwoning doorgeven.
pi_101373259
Stopcontacten, lichtschakelaars (dat je bv vanaf de zolder het licht op de overloop niet uit kunt doen). Maar ook wand om een cv/wasmachine hok te maken. Dat is nu open op de voor-zolder. Dat gaan we nu na twee jaar alsnog zelf doen terwijl dat in de bouw maar 300 euro meerwerk was. Dat hoorden wij pas achteraf.
Ook lichtpunt(en) op onze slaapkamer. Loze ruimte onder de trap die makkelijk een kast had kunnen worden (en nu sinds kort is).

Nu terug naar het huis van Claudia. Waar ik heel benieuwd ben hoe die vloer er uit gaat zien. Het ziet er op het plaatje heel strak uit! Wel fijn om dat eindelijk uit de weg te hebben, die enorme bepalende beslissing over de vloer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 30-08-2011 21:19:34 ]
Met een meidenkwartet
pi_101385322
Ik volg met veel interesse je zoektocht naar de perfecte vloer. Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht, we hopen dat het eind oktober opgeleverd wordt. We houden erg van de look van gietvloeren maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. In jouw topic las ik over epoxyvloeren als goedkoper alternatief voor een gietvloer. Gisteren wat vragen gemaild naar 2 leveranciers. Ik las namelijk ergens dat een epoxyvloer niet aan te raden is icm vloerverwarming. Jullie krijgen ook vloerverwarming toch? De prijs die ze mij gaven was 46 euro exclusief BTW. (als je beschikt over een beton of cement-dekvloer) Dat is volgens mij wel wat meer dan waar jij het nu over hebt? Voor hoeveel vierkante meters betaal je dan die 2400 euro?
Ik blijf waarschijnlijk nog wel even twijfelen. Ik lees overal verschillende dingen over de kras en scheurgevoeligheid. We hebben ook 2 kleine kinderen dus het moet wel tegen een stootje kunnen...
pi_101386339
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:02 schreef Cathmar het volgende:
Stopcontacten, lichtschakelaars (dat je bv vanaf de zolder het ligt op de overloop niet uit kunt doen). Maar ook wand om een cv/wasmachine hok te maken. Dat is nu open op de voor-zolder. Dat gaan we nu na twee jaar alsnog zelf doen terwijl dat in de bouw maar 300 euro meerwerk was. Dat hoorden wij pas achteraf.
Ook lichtpunt(en) op onze slaapkamer. Loze ruimte onder de trap die makkelijk een kast had kunnen worden (en nu sinds kort is).
Oh, dit vind ik heel interessant om te lezen! Ik zie nu dat wij ook niet zo'n lichtschakelaar op zolder hebben. Stom dat ik er niet aan gedacht heb, want ik herinner me nog van het huis van mijn vader dat dat wel eens onhandig was. Verder kan ik niet zo gauw iets bedenken wat ik zou willen laten veranderen ten op zichte van de standaardindeling. Maar goed, het is nu ookal te laat ervoor.
pi_101386747
Claudia, ik zou er toch nog even snel een mail of telefoontje op wagen om te kijken of je die hotelschakeling nog kan regelen. Waarschijnlijk is de elektra namelijk nog niet gedaan. Van een hotelschakelaar wordt je echt enorm blij.
pi_101387367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:52 schreef No_Promises het volgende:
Ik volg met veel interesse je zoektocht naar de perfecte vloer. Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht, we hopen dat het eind oktober opgeleverd wordt. We houden erg van de look van gietvloeren maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. In jouw topic las ik over epoxyvloeren als goedkoper alternatief voor een gietvloer. Gisteren wat vragen gemaild naar 2 leveranciers. Ik las namelijk ergens dat een epoxyvloer niet aan te raden is icm vloerverwarming. Jullie krijgen ook vloerverwarming toch? De prijs die ze mij gaven was 46 euro exclusief BTW. (als je beschikt over een beton of cement-dekvloer) Dat is volgens mij wel wat meer dan waar jij het nu over hebt? Voor hoeveel vierkante meters betaal je dan die 2400 euro?
Ik blijf waarschijnlijk nog wel even twijfelen. Ik lees overal verschillende dingen over de kras en scheurgevoeligheid. We hebben ook 2 kleine kinderen dus het moet wel tegen een stootje kunnen...
46 euro exclusief BTW is belachelijk veel geld. Onze duurste prijsopgave was 3630 euro exclusief BTW. Ik heb in mijn berekening rekening gehouden met 110 m2.

Je moet in ieder geval uitgaan van zo'n 22 euro per m2 voor het voorbewerken van de vloer (bijv. primen) en het aanbrengen van een een tweecomponenten epoxycoating en een topcoating (mat) van polyurethaan. Niet iedereen biedt dat laatste aan, maar we hebben de indruk dat het wel heel verstandig is. Hierbij wordt er wel vanuit gegaan dat je vloer vlak en glad is. Als dat niet zo is moet je nog laten egaliseren en dat kost zo'n 8-10 euro per m2. Deze bedragen zijn inclusief BTW.

Ik kan me geen concreet antwoord meer herinneren op de vraag naar de combinatie vloerverwarming en epoxy. Volgens het bedrijf waar we zijn geweest was het in ieder geval geen enkel probleem, en ik zou ook niet weten waarom het niet kan. Ze hebben een opstookprotocol in de week voorafgaand aan het aanbrengen van de vloer en dat is het wel. Ze brengen in veel nieuwbouwwoningen epoxy coatings aan en dat is volgens hen heel goed te doen.

Er is een reden dat epoxy coatings gebruikt worden voor bedrijfsvloeren en in bijvoorbeeld magazijnen: het is juist een vloer die tegen een stootje kan. Ik heb mijn nagels in een staal gezet en kon er geen kras in krijgen. Ik weet wel dat krasgevoeligheid een issue is omdat bijvoorbeeld geadviseerd wordt een goede uitloopmat bij de voor- en achterdeur te leggen. Het is denk ik moeilijk om een vloer te vinden die waarbij het gevaar van krassen niet bestaat.

Over scheurgevoeligheid was het bedrijf waar we zijn geweest heel duidelijk: ze hebben het in hun eigen praktijk nog nooit meegemaakt. De epoxy coating gaat scheuren als de ondervloer gaat scheuren - je moet het zien als een soort verflaag. Het scheuren van de ondervloer is een probleem voor alle vloeren die niet-zwevend zijn, ook marmoleumvloeren bijvoorbeeld. Dat scheuren mag niet gebeuren en schijnt een teken te zijn dat de aannemer zijn werk niet goed gedaan heeft. Ik hoop dat ik het verhaal zo goed samenvat.
pi_101387432
Over de polyurethaan toplaag schrijft het bedrijf waarmee wij in zee willen gaan:

Eigenschappen
- Mat
- Oplosmiddelvrij
- Zeer slijtvast
- Stofvrij en goed te reinigen
- Goed chemicaliënbestendig
- Hoge mate van UV-stabiliteit onder normale daglichtbelasting

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 30-08-2011 21:32:18 ]
pi_101387890
Wow bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dat is idd een behoorlijk prijsverschil zeg. De vloer klinkt toch wel als een serieuze optie. Mag ik vragen met welk bedrijf jullie in zee gaan? (pb-tje?)
pi_101388093
Gedaan!

wickie, 'hotelschakelaar'?
pi_101388232
Trouwens, NP: als je bereid bent zelf aan de slag te gaan kun je de epoxycoating ook zelf aanbrengen. Mijn schoonzus en zwager hebben indertijd hun coating besteld bij www.coatingshop.nl en hebben het zelf gedaan. Volgens hen was het heel goed te doen. En het kost dan helemaal geen drol. Ik heb eens berekend dat we voor ons huidige appartement (ongeveer 90 m2) 800 euro kwijt zouden zijn. Alleen heb ik daarin geloof ik geen topcoating meegenomen, maar dat weet ik niet zeker meer.
pi_101388248
Claudia, zo'n schakelaar waarmee je op twee plaatsen de lamp kan bedienen, boven en onderaan een trap bv
pi_101388314
We sturen meteen even een mail naar de aannemer.
pi_101388483
Oe, bedankt voor die link, is hier opgeslagen. En die hotelschakeling is de moeite van het navragen waard. Als ze de elektriciteitsbuizen er nog niet in hebben zitten, is het misschien nog moeilijk.

Zo zit onze schakelaar voor de gang alleen bij de voordeur en niet bij de deur naar de kamer. De lamp in de gang is vaak uit en als je em dus aan wilt doen moet je eerst naar de voordeur en dan terug om de trap op te gaan.
pi_101388668
Dikke kans dat ze die buizen nog niet erin hebben zitten! Ik ben benieuwd.

Ik heb een epoxy coating dus al ooit bij mijn schoonzus en zwager gezien en vond het een mooie vloer. Dat was volgens mij wel een hoogglans variant waarop je alles nog veel beter ziet. Het scheelt een hoop als je voor een matte toplaag kiest. Ik moet wel benadrukken dat het resultaat niet net zo strak als een gietvloer is. Het is een soort verflaag en dus zie je de contouren van de vloer. Maar ik ben een muggenzifter en voor mij is het goed genoeg. Het lijkt me wel vrij hard en 'koud' voor op de slaapkamers, maar dat is gauw verholpen met een kleed her en der.
pi_101389283
Bij ons zou de vloer eventueel in de speelkamer komen. Het is of de epoxy of vinyl, egaliseren moet dan toch en ik vind het voor een speelkamer wel prima.
pi_101389799
Hoe groot is de speelkamer?
pi_101389968
Mefke heeft je vraag al beantwoord zie ik :)
Maar ja, het is echt heel erg fijn, zeker voor de verdiepingen. Ik zou eigenlijk niet zonder willen.
pi_101390146
We hebben het wel op de overige verdiepingen.
pi_101390464
De speelkamer wordt ongeveer 18m2. Dan zou je dus 25m2 kopen en dan ben je echt goedkoop uit als je het zelf doet.

ik vind het zo ontiegelijk onhandig dat nog steeds niet zeker is dat het doorgaat. We moeten eerst een begroting hebben en dan kijken of het hypotheektechnisch kan en als dat niet kan, werken aan een andere oplossing. En dan is het winter. Dus voor maart gebeurt hier niets. Ik erger me helaas wel elke dag aan het feit dat het speelgoed geen echte plek heeft
pi_101390517
Maar hoeveel bij hoeveel is de speelkamer?
pi_101390551
3 bij 6 meter. Ongeveer.
pi_101400214
Het fijne is dat je novilon dan zonder naden zou kunnen leggen. Maar epoxy zelf aanbrengen moet prima te doen zijn in één ruimte!

Wat moet er dan gebeuren voor jullie een speelkamer hebben?
pi_101634560
Joehoeee Claudia, nieuws over de oplevering:

waarschijnlijk in week 46. Ook nog kijkdag op 8 oktober en inmeetdagen gepland voor keuken- en vloerenboeren etc..

Het gaat nu echt snel!!
pi_101634655
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:04 schreef loeszie het volgende:
Joehoeee Claudia, nieuws over de oplevering:

waarschijnlijk in week 46. Ook nog kijkdag op 8 oktober en inmeetdagen gepland voor keuken- en vloerenboeren etc..

Het gaat nu echt snel!!
Hoe lang heeft de bouw dan geduurt?
pi_101635271
Nog geen jaar. Volgens mij ging in december vorig jaar de eerste paal in de grond.
pi_101642214
Jeetje dat is al over 10 weken :o
Wat spannend zeg!!
pi_101645044
Jaa, ik lees het net! *O* Echt geweldig. Dat betekent dat de eerste woningen rond 14 november worden opgeleverd. Onze woning zal als een van de laatste aan de beurt zijn, waarschijnlijk zo'n twee weken later.

En ook fijn dat we zo snel weer een kijkdag hebben! De inmeetdagen vallen helaas precies tijdens onze vakantie. Kom jij naar deze kijkdag, loeszie?
pi_101651153
Oe, Claudia, spannend! Dat wordt dan kerst in het nieuwe huis. Of til je het over de feestdagen?
pi_101651907
We tillen het zeker over de feestdagen heen. Ik denk zelfs dat we er 2 maanden voor uit gaan trekken. We hebben geen zin in gestress. Ik ga ervanuit dat het 1 februari wordt.
pi_101652290
En gelijk heb je, stressen kan altijd nog. Wel leuk, kan je helemaal een planning gaan maken enzo.
pi_101652350
Ja, om alles te LATEN doen. ;) Echt heerlijk. Mijn moeder zit inmiddels al jaren in een verbouwing...
pi_101665532
Natuurlijk kom ik op de kijkdag!! Ik heb de vorige gemist dus ik kan niet wachten totdat ik in ons huis kan rondlopen. Die inmeetdagen zijn toch niet per se voor ons maar voor de mensen die vloeren komen leggen enzo? Ik hoef daar verder niet bij te zijn. Waar gaan jullie heen met vakantie? wat heerlijk dat jullie nog gaan. Wij gaan pas in februari als alles is gedaan in het huis en we verhuisd zijn.

Wij gaan trouwens ook iets van half januari pas verhuizen. Eerst rustig het huis in orde (laten) maken.
pi_101669293
We gaan naar Bretagne, dus het zal wel meer een herfstvakantie worden. :+ En we zijn al bijna 1,5 jaar niet meer op vakantie geweest. :o Dus het werd hoog tijd. We zitten er ook echt een beetje doorheen. Ik denk dat wij in het voorjaar ook nog maar een keer gaan, of misschien met de kerstdagen. Jullie gingen op wintersport, toch?
pi_101673420
wintersport? Ik haat wintersport! Nee wij gaan uitrusten op Curaçao :+
pi_101673812
Zo hé, dat klinkt goed! Neem je M. mee?
pi_101673983
Ja natuurlijk! We huren een klein huisje aan een baaitje met een huurauto erbij.
pi_101674781
Oh, dat klinkt héérlijk! O+

Hebben jullie recentelijk nog nieuwe dingen uitgezocht/gekocht?
pi_101676662
Nee wij moeten echt aan de slag met sanitair kopen. Vanmiddag wel even de vloer bekeken in Oost. Verder wel veel met Milou's kamertje bezig en behangetjes enzo..
pi_101679524
Hier kun je ongeveer zien wat ik allemaal leuk vind.. http://pinterest.com/loeszie/

Is trouwens superhandig om alles wat je online leuk vindt te bewaren en zo je eigen moodboard te maken.
pi_101686773
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:38 schreef loeszie het volgende:
Hier kun je ongeveer zien wat ik allemaal leuk vind.. http://pinterest.com/loeszie/

Is trouwens superhandig om alles wat je online leuk vindt te bewaren en zo je eigen moodboard te maken.
Leuke stijl heb je!
pi_101687324
Ah, ik zie het al: ik kan voor Lena gewoon de kamer van M. kopiëren. :Y)

Ik zie zelfs de poster die ik hier laatst postte! :D
pi_101687412
Echt een heel goede tip trouwens, die site!
pi_101687704
Welke poster is dat?

Ooi thanks!
pi_101687764
Voor Ivan was ik al een tijdje op zoek naar natuurgetrouwe dierenprenten, en ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht! Dit zijn er een paar:

pi_101687837
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef loeszie het volgende:
Welke poster is dat?

Ooi thanks!
Die met de olifant (Claudettes ansichtkaart)! Wickie was er zo weg van dat ze de zeefdruk wou kopen, maar die was helaas uitverkocht.
pi_101687899
Ik heb vandaag een houten legerkist gescoord die ik ga verven. Voor Milou's haar speelgoed!
pi_101688077
Ja die olifant is cute. Ik dacht dat je een poster bedoelde in Milou haar kamer. Die heb ik wel in huis maar is nog nooit opgehangen :@
pi_101688144
Ik ben trouwens in diezelfde winkel als waar ik die opbergkist heb gevonden verliefd geworden op een pastoe dressoir. Ik heb al een mooi design dressoir maar aangezien de slaapkamer huge is... Maar goed, toch wel weer een hoop geld voor iets wat ik niet echt nodig heb...
pi_101688180
Ik heb nog een scheepskist die van de familie van mijn lief is geweest. Die wil ik op gaan knappen voor Ivans slaapkamer (hij staat nu op het balkon).

Welke winkel was dat?
pi_101688244
Ik sta op een wachtlijst voor Pinterest. Wtf? :')
pi_101689121
Heel Phil heet die winkel.

Huh een wachtlijst?????
pi_101690422
Ik zie in het laatste berichtje van Lille Lyke deze foto. Volgens mij is dit een epoxy coating!

pi_101693519
Deze ga ik voor Lena's kamer kopen:

pi_101694021
*uit lurkstand*

Oeh, die uil is echt ontzettend leuk! O+
Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag? :@

En wat de natuurgetrouwe prenten betreft; zoek je echt exotische dieren?
Zo niet; Rien Poortvliet is dan misschien nog een idee?
(Het kwam zo in me op hoor, geen idee of het wat is)
pi_101701134
Etsy!
pi_101703096
Danku! Zitten leuke tussen!
ik kan niet kiezen....
pi_101705651
Haha, dat probleem had ik ook. Ik heb mijn lief laten beslissen.
pi_101705693
Weet je wat het is: als ze zo klein zijn hebben ze zelf nog zo weinig voorkeuren en kun je dus moeilijk een kamer inrichten naar wat zij leuk vinden. Voor Ivan die nu bijna 22 maanden oud is ligt dat al heel anders. Hij houdt van beesten - toegegeven, het is geen bijzonder unieke voorkeur - en dus er komen beesten in zijn kamertje.

Lena is een baddermeisje, dus dit uiltje leek me wel geschikt. O+ En ze heeft al een uiltje als muziekdoosje (gekregen van Twinkly).
  donderdag 8 september 2011 @ 13:05:23 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101706345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie in het laatste berichtje van Lille Lyke deze foto. Volgens mij is dit een epoxy coating!

[ afbeelding ]
Het lijkt wel of er visgraat(parket? Stenen?) onder de epoxylaag ligt.

En ik wil graag een wereldkaart in de stijl van het menselijk lichaam op die foto! O+
pi_101707200
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het lijkt wel of er visgraat(parket? Stenen?) onder de epoxylaag ligt.
Nu je het zegt, zou heel goed kunnen! Maar het resultaat is sowieso niet net zo strak als een gietvloer. Hier valt het wel heel erg op omdat er geen matte toplaag overheen zit.
pi_101707410
Ik vind het wel charmant als het er niet zo heel strak uitziet, anders is het net een gymzaal.
Aldus.
pi_101708341
Een gietvloer is ook net een gymzaalvloer! Maar voelt daardoor wel heel comfortabel, hoor.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, het heeft z'n charme, het rauwere karakter van de coatingvloer. Vind ik ook.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:19:18 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101708744
Ik vind dat hele strakke juist wel heel mooi! Rommel genoeg om er op te zetten. Het lijkt anders zo gauw alsof er een rommelig stukkie zeil in gelegd is. Al zou ik noooooit kiezen voor een witte vloer. We hebben nu grijze plavuizen en die zou ik zo weer kiezen. Ergens iets gevonden wat naast hele dure tegels had gelegen, dus op een koopie ook nog. Dezelfde tegels hebbem we buiten ook doorgelegd. Nog steeds blij mee ook al is het soms snotglad
pi_101708828
Mijn schoonzus heeft een gietvloer en mijn neefje kan daar niet op lopen zonder antislip-zooltjes aan te hebben! Achja, zo heeft elke vloer wel weer iets.
pi_101709150
Een vriend van mij heeft z'n (betonnen) vloer geverfd met betonverf, dat is ook heel mooi geworden. Valt alleen wat hard als je een baby bent.
Aldus.
pi_101710137
Betonverf slijt alleen heel snel. Mijn schoonzus had dat op haar vloer voor ze een coatingvloer (en later een gietvloer) nam. Mijn schoonouders hebben betonverf op hun balkonvloer maar gaan nu ook een epoxycoating nemen.
pi_101763297
oja, dat was het, pinterest! En nu sta ik dus ook op de wachtlijst.
Die uil is heeeel gaaf claudia. Krijgt Ivan een gewoon bed of een peuterbed.
pi_101763743
Die wachtlijst bleek niks voor te stellen: ik had de dag erna al een berichtje dat ik me kon aanmelden.

Ik weet nog niet wat voor bed Ivan krijgt! Voorlopig blijft hij gewoon in zijn ledikant slapen. Vandaag hoorde ik van een fok!ster nog het verhaal over een gebroken sleutelbeen door het uit bed vallen, dus ik heb geen haast. :+
pi_101764512
Wij hadden ook geen haast, Tienus wel. Die past niet meer in de wieg, vandaar. Driekus lag nog prima in zijn ledikant-zonder-zijkant. Overigens, hij blijft ook nu in het bed gewoon liggen. Wij hebben gewoon een lui jongetje.
pi_101782297
Ik kwam pas trouwens op www.ilovenoord.nl, alles waar je blij van wordt in Noord. Erg leuke site! Zo te zien gebeurt er op cultureel gebied nogal wat en ik vind er ook leuke winkeltips.
pi_101782794
Ik ben alvast naar inbraakpreventie-tips aan het kijken. Hierdoor kwam ik op www.woonveilig.nl terecht met een alarmsysteem voor 300 euro (eenmalig) en 9 euro per maand. Het klinkt wel goed!
pi_101784747
Dit is ook leuk:
http://www.noordjeskinderkunst.nl/
Is van m'n schoonzusje.
Aldus.
pi_101786618
Ah dank, Z!

Ik zie net dat de bergingen inmiddels staan. En wat ik niet verwacht had blijkt het geval te zijn: er is ook een terrasje bij de schuifpui aangelegd! Wat zou je hier nou mee moeten als je een groter terras wilt? Zelfde tegels zien te scoren, met andere tegels uitbreiden of alles eruit halen?

pi_101791825
Zien eruit als vrij standaard stoeptegels toch dus die moet je er wel bij kunnen vinden lijkt me :)

Wij hebben ons vandaag op e wachtlijst laten zetten voor 2 nieuwbouw eengezinswoningen in Weesp :o Ging echt in een opwelling en nu wil ik het gewoon... Ben alleen bang dat we zeker niet de enige zijn...

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiemie op 10-09-2011 22:30:50 ]
pi_101813094
Oh die schuurtjes zijn best leuk geworden! Waar heb je die foto vandaan?
  Moderator zondag 11 september 2011 @ 13:43:59 #217
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_101813888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ah dank, Z!

Ik zie net dat de bergingen inmiddels staan. En wat ik niet verwacht had blijkt het geval te zijn: er is ook een terrasje bij de schuifpui aangelegd! Wat zou je hier nou mee moeten als je een groter terras wilt? Zelfde tegels zien te scoren, met andere tegels uitbreiden of alles eruit halen?

[ afbeelding ]
Zijn gewoon standaard grijze trottoir tegels van 30 x 30; die kun je bij iedere winkel met bestratingsmaterialen wel kopen. Maar of je daar perse je terras van wilt maken ;)
pi_101814539
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zijn gewoon standaard grijze trottoir tegels van 30 x 30; die kun je bij iedere winkel met bestratingsmaterialen wel kopen. Maar of je daar perse je terras van wilt maken ;)
Ja ach, dat weet ik ook niet. Eerst maar eens in het echt beoordelen. Voor goedkoop valt ook iets te zeggen. :+

loeszie: er stonden 2 nieuwe foto's op de Hyves!
pi_101814570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:29 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben ons vandaag op e wachtlijst laten zetten voor 2 nieuwbouw eengezinswoningen in Weesp :o Ging echt in een opwelling en nu wil ik het gewoon... Ben alleen bang dat we zeker niet de enige zijn...
Weesp! :o Wat gaaf!
pi_101815235
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja ach, dat weet ik ook niet. Eerst maar eens in het echt beoordelen. Voor goedkoop valt ook iets te zeggen. :+

loeszie: er stonden 2 nieuwe foto's op de Hyves!
Als je ze niets vind ga je op zoek naar nieuwe en zet je deze op MP. ;) En als je ze wel mooi vind, dan zou je eventueel nog op zoek kunnen gaan naar een andere steen die er goed bij past en met deze stoeptegels een plateau in het midden van het terras leggen.
pi_101815263
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:15 schreef Cyan het volgende:

[..]

Als je ze niets vind ga je op zoek naar nieuwe en zet je deze op MP. ;) En als je ze wel mooi vind, dan zou je eventueel nog op zoek kunnen gaan naar een andere steen die er goed bij past en met deze stoeptegels een plateau in het midden van het terras leggen.
Het voelt wat tegennatuurlijk om werk ongedaan te maken.
pi_101815288
Ik vind dat bruin van die deuren in de berging trouwens best lelijk!
pi_101815643
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het voelt wat tegennatuurlijk om werk ongedaan te maken.
Ik denk dat het in dit geval wel mee valt met dat werk. Zo te zien hebben ze de tegels gewoon op het zand neergelegd want ik zie er geen bandjes omheen en volgens mij hebben ze ook geen rekening gehouden met de afwatering.
pi_101815907
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:26 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik denk dat het in dit geval wel mee valt met dat werk. Zo te zien hebben ze de tegels gewoon op het zand neergelegd want ik zie er geen bandjes omheen en volgens mij hebben ze ook geen rekening gehouden met de afwatering.
Dan klinkt het zelfs verstandig om het ongedaan te maken. Afwatering is toch wel prettig en bandjes er om heen tegen het verzakken ook.
pi_101828349
Wat voor bandjes moeten er dan omheen? (Ik weet niets van bestraten.)
pi_101829897
Oh die dieren prenten zijn mooi, ik heb die hele oude schoolkaarten met de onderwater wereld en de oeverkant. Helaas geen ruimte nu in dit huurhuis. Als wij groter gaan komen die ook in de kamer te hangen. O+
pi_101830298
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor bandjes moeten er dan omheen? (Ik weet niets van bestraten.)

Zo'n rand. Die banden gaan wat dieper de grond in en zorgen er voor dat je tegels niet kunnen verschuiven.
pi_101830327
Gaaf zulke schoolkaarten, Aloria!

Ik was daar ook naar op zoek maar toen kwam ik deze prenten tegen. Ze staan digitaal op www.hetgeheugenvannederland.nl (ze komen uit de collectie van Artis).
pi_101830381
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:22 schreef Puala het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo'n rand. Die banden gaan wat dieper de grond in en zorgen er voor dat je tegels niet kunnen verschuiven.
Dank voor de uitleg! Ik vraag me af waarom ze die terrasjes dan uberhaupt hebben geplaatst.
pi_101830483
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank voor de uitleg! Ik vraag me af waarom ze die terrasjes dan uberhaupt hebben geplaatst.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.. Het is niet zo moeilijk om hier nu randen omheen te leggen. Kwestie van opmeten, buitenste tegels weg halen, randje er omheen zetten en binnenste tegels weer terug leggen volgens mij.

Zelf zou ik op zoek gaan naar andere stenen/tegels, want vind het weinig sfeer hebben.. :@
pi_101830620
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:25 schreef Puala het volgende:

Zelf zou ik op zoek gaan naar andere stenen/tegels, want vind het weinig sfeer hebben.. :@
Kan ik me voorstellen, hoor! Ik word er altijd een beetje naar van om de bedragen te horen die mensen uitgeven aan de aanleg van hun tuin. Maar als we alleen het bestraten uitbesteden dan zal het vast wel een beetje meevallen.

Ik zal de aannemer er trouwens bij de komende kijkdag naar vragen.
pi_101830795
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, hoor! Ik word er altijd een beetje naar van om de bedragen te horen die mensen uitgeven aan de aanleg van hun tuin. Maar als we alleen het bestraten uitbesteden dan zal het vast wel een beetje meevallen.

Ik zal de aannemer er trouwens bij de komende kijkdag naar vragen.
Kan ik me voorstellen, maar zoals in alles zijn er goedkope stenen en dure stenen. Is met meubels en vloeren etc. ook zo :D

Ben benieuwd wat de aannemer zegt :)
pi_101830904
Ik ben ervan overtuigd dat we stenen zullen vinden die we mooi en redelijk geprijsd vinden. Een vloer zoeken vind/vond ik veel moeilijker. :+

Ik moet alleen nog een ontwerp maken voor de voortuin. Dat vind ik wel heel lastig.
pi_101832626
Ik wil in ieder geval een wit hekje en rode rozen, net als in Blue Velvet:

zondag 11 september 2011 @ 21:10:14 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101833200
Dan ben je al bijna klaar joh ;)
Kunnen je kids voor en achter het huis spelen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101833795
Ja, een beetje! Het is geen heel grote voortuin maar net genoeg voor een zandbak. Ik had uitgevogeld dat de voortuin 4 meter diep is voor het voorraam en 2,5 meter voor de voordeur en het korte stukje ernaast (met het toilet). En het huis is dik 5 meter breed.
pi_101834145
claudia, onze stenen van het terras zijn eigenlijk hetzelfde idee, alleen dan groter en in rechthoek, die waren helemaal niet zo duur. En wij hebben ze gewoon zelf gelegd, ging prima.
pi_101862000
Een beetje laat, maar nog bedankt voor je pb over de coatingvloer Claudia! Het gaat hem niet worden hier, we gaan uiteindelijk toch maar 'gewoon' voor laminaat. Wie weet ooit in een volgend huis ;)

Omdat jullie huis best een beetje vergelijkbaar is met het onze ben ik ook je eerdeer topics door aan het lezen. Ik zie dat jullie tegen hetzelfde probleem als ons aan zijn gelopen. De ramen aan de vookant zijn te laag om er een keuken tegenaan te zetten terwijl dat wel de ideale plek voor de keuken zou zijn. De ruimte naast het raam is ook te smal om daar een keuken tegenaan te plaatsen. We zijn er nu nog steeds niet aan uit hoe we de opstelling willen hebben. (we gaan voor een Ikea keuken met op maat gemaakte frontjes). Nu zie ik dat bij jullie de keuken uiteindelijk toch voor het raam terecht is gekomen. Ik kan zo snel niet terugvinden hoe jullie dat opgelost hebben icm het te lage raam. Of maken jullie het aanrecht lager? Dat is bij ons sowieso geen optie, wij zijn lang en ons raam is volgens mij nog wat lager dat die van jullie.
pi_101870864
NP, we hebben deze vraag aan de keukenboeren voorgelegd en ze zeiden allemaal hetzelfde: geen enkel probleem om de keuken voor het raam te plaatsen. We weten niet precies hoe ze het af gaan werken, maar ze hebben ons gegarandeerd dat het er mooi uit komt te zien, ook als je van buitenaf naar binnen kijkt. Er zal wel een soort spatrandje gemaakt worden. Binnenkort gaan we weer bij de keukenboer langs en dan vragen we er nog eens naar.

We hebben bewust niet voor bovenkasten gekozen en de kast die wel aanwezig is is geen hoge maar middelhoge kast. Ook staat de kast aan de muur met een bredere rand naast het raam. Daardoor moet er zo weinig mogelijk kijk op het raam weggehaald worden. Een impressie van onze keuken:

pi_101881430
Tnx! Dat ziet er mooi uit. Wij neigen nu ook naar keuken onder het raam ondanks dat de ramen dus eigenlijk te laag zijn. Ik moet wel even wennen aan het zicht, zo'n werkblad tot halverwege het raam (op jouw afbeelding). Maar anders belanden er waarschijnlijk toch een stel suffe bloempotten op de vensterbank om de inkijk te verminderen, dan kunnen we er net zo goed een aanrechtblad plaatsen ;).
Ik ben wel erg benieuwd naar de afwerking! Bij jullie wordt de keuken waarschijnlijk ook pas na de oplevering geplaatst? Ik denk dat ons huis half november opgeleverd wordt. Dan kunnen we dus niet meer afkijken bij jullie.

Ik ben ondertussen aanbeland bij deel 3 in jouw topic-reeks en nu kwam ik weer iets tegen. Jij schrijft dat laminaat niet mogelijk is met vloerverwarming? Ik heb daarover een tijd terug geïnformeerd en begreep dat het goed mogelijk was als je een goede ondervloer kiest. Heb jij andere informatie gekregen? Anders moeten we toch weer iets anders gaan verzinnen.
pi_101911550
Ik herinner me in ieder geval dat een keukenboer vertelde ook wel eens een keuken geplaatst te hebben voor een raam dat van grond tot plafond liep. Ik vind het er op de plaatjes ook een beetje maf uitzien dat het raam doorloopt achter de keuken, maarja, het voordeel was zo groot. Bij ons kan dan alleen het raam niet meer goed open, dat is wel jammer. (Opendraaien gaat niet, maar kiepen wel). Mijn tweede optie was trouwens bij het raam een bankje plaatsen in een U-vorm met daaraan een tafel en de keuken iets verderop aan weerszijden laten plaatsen (met bovenkasten).

Ik heb indertijd gekeken naar laminaat van een bepaald merk (Loft van VT Wonen geloof ik) en daar stond bij de specificaties dat het niet goed met vloerverwarming ging. Ik heb er verder geen informatie over ingewonnen. Mijn idee is dat er al gauw geroepen wordt dat een bepaalde vloer niet goed samengaat met vloerverwarming maar dat het best kan als je je aan bepaalde richtlijnen houdt. Zo zei sigme dat vloerverwarming bijvoorbeeld ook prima met hout samengaat terwijl dat in de regel wordt afgeraden.
pi_101911672
Ik ben trouwens heel benieuwd naar jullie woning! Heb je plaatjes/impressies/plattegronden? Waar gaan jullie wonen?

De oplevering van onze woningen is dus ongeveer tegelijkertijd! De keuken wordt bij ons inderdaad pas na de oplevering geplaatst. Dat zal waarschijnlijk wel een tijdje duren omdat eerst de muren aan de beurt zijn.
pi_101912097
Mooie keuken, had de onze kunnen zijn. Wil je geen planken aan de muur? Vind ik altijd wel decoratief met wat boeken en potjes/pannetje er op.
Aldus.
pi_101912482
Dat zien we tegen die tijd wel! We kunnen altijd nog iets ophangen waar we potten met pasta/bloem/whatever opzetten, maar mijn ervaring is dat die potten zo gauw ranzig worden door de kookwalmen. Er zal in ieder geval iets op de lage kast komen (grote schaal, kookboeken).

Dit is gewoon een kale impressie van de opstelling van de keuken zelf, maar wij nemen een lichte vloer en tegels in de keuken. Ik denk dat we toch maar witte tegels gaan nemen. Dat maakt alles wel heel wit, maar tegen die tijd bedenk ik nog wel iets ter decoratie.
pi_101912642
Ik kijk erg uit naar de nieuwe keuken!

- Nooit meer keramisch koken;
- Grotere kookplaat dan we nu hebben;
- Geen bestekla meer die te klein is en helemaal onderin de keuken zit;
- Geen combimagnetron meer die te klein is en helemaal onderin de keuken zit;
- Een apothekerskast;
- Quooker;
- Draaikast voor de pannen;
- Meer licht;
- Meer snijdruimte;
- Véél meer opbergruimte;
- Meer lades waardoor we makkelijker bij de spullen kunnen;
- Grotere koelkast.
pi_101913126
Keramisch koken zuigt inderdaad. Je vergeet nog lades die afremmen voor ze dichtgaan. Of heb je die niet?
Aldus.
pi_101913212
Er staat me bij dat alle lades dat tegenwoordig in zekere mate hebben, maar dat weet ik niet zeker meer. Wel is me bijgebleven dat hij in één van die lades ging staan.
pi_101913855
Volgens mij kunnen die ramen bij ons sowieso niet open, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb ook nog aan die opstelling zitten denken ja, een eethoek bij het raam en daarachter de keuken. Bij ons is de ruimte waar de keuken komt wel wat breder dan bij jullie zo te zien. Aan weerszijden een keuken is bij ons dus niet echt handig.

Ja ik geloof dat het iets met het rendement van de verwarming te maken heeft maar dat weet ik niet zeker. Naar dat laminaat hebben wij trouwens ook nog gekeken! Het viel mij behoorlijk tegen toen ik het in de winkel zag.

Bij jullie is het bouwen wel veel sneller gegaan. Ik geloof dat ik ergens las dat de eerste paal in december de grond in ging? Bij ons was dat volgens mij al voor de zomervakantie van 2010.
Het eerste blok is half juli opgeleverd, het tweede blok wordt half oktober opgeleverd en wij zijn hopelijk half/eind november aan de beurt (in totaal zijn het 33 woningen). We hadden verwacht dat we er nu al in zouden zitten, maar dat bleek iets te optimistisch gedacht. (gevolg is nu dat we nu tijdelijk met 2 kleine kinderen bij mijn ouders wonen -O- )

Wij gaan in de buurt van Breda wonen. Hieronder wat plattegronden. Hierop staan een aantal aanpassingen van onze kant niet. De keuken gaat dus naar voren. Het toilet op de begane grond wordt een kwartslag gedraaid zodat er onder de trap bergruimte ontstaat. En dat stuk bij de deur van slaapkamer 3 hebben we bij de badkamer getrokken.
Fijn trouwens dat jullie een berging in de tuin krijgen! Bij ons is er géén bergruimte in de tuin maar ook niet in huis. Zelfs de ruimte onder de schuine kanten op zolder, waar je toch niet kunt staan, is dichtgemaakt :( Ik wilde daar eigenlijk van die knieschotten met schuifdeuren plaatsen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101915222
En die afzuigkap, 'loost' die rechtstreeks buiten? Dat mag geloof ik niet meer maar ik zou het gewoon doen als dat zou kunnen.
Aldus.
pi_101915234
Wat een mooi huis, PM! En de ruimtes zien er ook net iets idealer uit dan die in onze woning. Jullie hebben een grotere badkamer en die bredere keuken had me ook fijn geleken. Maf trouwens dat in de standaardopstelling de keuken bovenin bij de klapdeuren (en de tuin?) zit. Meestal wil je daar toch gewoon zitten? Nou ja, wij zijn geloof ik niet zo van de woonkeuken. :Y)

Waarom neem je niet een (schier)eiland? Iemand heeft zo'n opstelling volgens mij eens voor mij geketekend in een voorgaand deel. Dan zou je de keuken dus tegen de linkermuur kunnen doen en een stuk eruit laten steken:

|
|
|---------
|

Je kunt er ook wat krukjes tegenaan schuiven. Een andere optie zou kunnen zijn om de keuken tegen de lange muur in een L-vorm te plaatsen, ter hoogte van het toilet, zodat je een stuk keuken krijgt tussen de woonkamer en het eetgedeelte. Wij hebben zoiets nu en ik vind dat altijd wel gezellig. Eventueel kun je ook daar een bar van maken, maar wat ik ook heel leuk vind is om er een bankje tegenaan te plaatsen. Ik had daar ooit een mooi plaatje van bij een Ikeakeuken, maar ik kan dat plaatje niet meer vinden. Ik heb wel deze plaatjes nog die misschien interessant voor je zijn:

pi_101915535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef No_Promises het volgende:

Bij jullie is het bouwen wel veel sneller gegaan. Ik geloof dat ik ergens las dat de eerste paal in december de grond in ging? Bij ons was dat volgens mij al voor de zomervakantie van 2010.
Het eerste blok is half juli opgeleverd, het tweede blok wordt half oktober opgeleverd en wij zijn hopelijk half/eind november aan de beurt (in totaal zijn het 33 woningen). We hadden verwacht dat we er nu al in zouden zitten, maar dat bleek iets te optimistisch gedacht. (gevolg is nu dat we nu tijdelijk met 2 kleine kinderen bij mijn ouders wonen -O- )
Jee, wat vreselijk dat je nu bij je ouders moet zitten tijdelijk! Raar ook dat er zoveel tijd tussen de opleveringen zit. Wat dat betreft hebben we geluk dat we in een huurwoning zitten: we zeggen zo laat mogelijk ons appartement op.

De bouw is inderdaad snel gegaan! We hadden al meteen het idee dat het een vrij voortvarend project was. We hadden eigenlijk een ander project op het oog maar hebben hiervoor gekozen omdat we het idee hadden dat er de vaart in zat. En dat blijkt dus te kloppen! We hebben bovendien de indruk dat de aannemer zijn zaken op orde heeft.

quote:
Fijn trouwens dat jullie een berging in de tuin krijgen! Bij ons is er géén bergruimte in de tuin maar ook niet in huis. Zelfs de ruimte onder de schuine kanten op zolder, waar je toch niet kunt staan, is dichtgemaakt :( Ik wilde daar eigenlijk van die knieschotten met schuifdeuren plaatsen.
Hoe groot is je tuin? Kun je die bergruimte zelf niet maken? Dat lijkt me wel heel fijn voor je fietsen bijvoorbeeld, al is het maar een afdakje. Bij ons zijn de schuine kanten op zolder trouwens ook dichtgemaakt, maar als het goed is kunnen we er nog wel bij (al weet ik niet hoe).
pi_101915608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:33 schreef Z het volgende:
En die afzuigkap, 'loost' die rechtstreeks buiten? Dat mag geloof ik niet meer maar ik zou het gewoon doen als dat zou kunnen.
Nee, dat doet 'ie niet. De keukenboeren hebben het ons wel geadviseerd, maar we hadden er geen trek in om dat te regelen. We hebben wel in ons achterhoofd gehouden dat we het misschien nog zouden laten doen, maar je krijgt dan ook weer iets extra's in je keuken wat je weg moet werken.
pi_101918153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jee, wat vreselijk dat je nu bij je ouders moet zitten tijdelijk! Raar ook dat er zoveel tijd tussen de opleveringen zit. Wat dat betreft hebben we geluk dat we in een huurwoning zitten: we zeggen zo laat mogelijk ons appartement op.

De bouw is inderdaad snel gegaan! We hadden al meteen het idee dat het een vrij voortvarend project was. We hadden eigenlijk een ander project op het oog maar hebben hiervoor gekozen omdat we het idee hadden dat er de vaart in zat. En dat blijkt dus te kloppen! We hebben bovendien de indruk dat de aannemer zijn zaken op orde heeft.

[..]

Hoe groot is je tuin? Kun je die bergruimte zelf niet maken? Dat lijkt me wel heel fijn voor je fietsen bijvoorbeeld, al is het maar een afdakje. Bij ons zijn de schuine kanten op zolder trouwens ook dichtgemaakt, maar als het goed is kunnen we er nog wel bij (al weet ik niet hoe).
Ja ideaal is anders. Wij zaten hiervoor in het huis van een vriendin die een jaar ging reizen. Tja... zij kwam na dat jaar natuurlijk gewoon terug :D En dat was dus eigenlijk al een tijdelijke woning waar we een jaar gezeten hebben. We verhuizen dus 3 keer in nog geen 1,5 jaar tijd. En iedere keer valt het weer tegen ;)
Het scheelt wel dat we hier allemaal een eigen kamer hebben itt tot het vorige huis. Toen lag onze dochter, die nogal luidruchtig slaapt :') , bij ons op de kamer.

Ik weet niet precies hoe groot de tuin is, maar we gaan zeker nog een berging regelen. Het was alleen handig geweest als dat al bij de bouw inbegrepen zat aangezien wij beiden 2 linker handen hebben :7

Misschien kunnen wij ook nog wel aan die ruimte. We hebben a.s. vrijdag weer een kijkdag. Mijn vriend is vorige week stiekem in het huis gaan kijken en heeft toen gezien dat ze die schuine kanten dicht aan het maken waren. We kunnen er alleen nog geen vragen over stellen aangezien wij natuurlijk nooit boven zijn gaan kijken :+
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:51:00 #254
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_101920588
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:17 schreef No_Promises het volgende:

[..]

Ja ideaal is anders. Wij zaten hiervoor in het huis van een vriendin die een jaar ging reizen. Tja... zij kwam na dat jaar natuurlijk gewoon terug :D En dat was dus eigenlijk al een tijdelijke woning waar we een jaar gezeten hebben. We verhuizen dus 3 keer in nog geen 1,5 jaar tijd. En iedere keer valt het weer tegen ;)
Het scheelt wel dat we hier allemaal een eigen kamer hebben itt tot het vorige huis. Toen lag onze dochter, die nogal luidruchtig slaapt :') , bij ons op de kamer.

Ik weet niet precies hoe groot de tuin is, maar we gaan zeker nog een berging regelen. Het was alleen handig geweest als dat al bij de bouw inbegrepen zat aangezien wij beiden 2 linker handen hebben :7

Misschien kunnen wij ook nog wel aan die ruimte. We hebben a.s. vrijdag weer een kijkdag. Mijn vriend is vorige week stiekem in het huis gaan kijken en heeft toen gezien dat ze die schuine kanten dicht aan het maken waren. We kunnen er alleen nog geen vragen over stellen aangezien wij natuurlijk nooit boven zijn gaan kijken :+
Even geheel of topic maar waar in de buurt van Breda ga je wonen (kom namelijk uit die buurt)?
pi_101920985
Wij hebben ook dichte knie schotten op zolder. Opening erin gezaagd. Klein kastje ervoor. Ideaal veel bergruimte en zo geregeld.
Met een meidenkwartet
pi_101938729
Dichte knieschotten hebben een reden....
pi_101939067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:06 schreef Fender75 het volgende:
Dichte knieschotten hebben een reden....
vertel
pi_101940067
Een knieschot kan, maar hoeft niet altijd, een constructieve functie vervullen. Dan hebben we het natuurlijk wel over de staanders en niet over de beplating die ervoor zit (meestal). Die beplating kan je dan ook meestal wel gewoon weghalen of openingen in maken, geen probleem.

Zomaar de staanders wegbeuken moet je niet doen zonder eerst duidelijk navraag gedaan te hebben of het wel of geen onderdeel van de dakconstructie uitmaakt.
pi_101948646
loeszie, misschien ook interessant voor jou om te weten: volgens de aannemer komen er bij ons achter geen tegels (misschien waren de foto's van de huurwoningen, of onze contactpersoon zit verkeerd), maar er komen wel 'staptegels' aan de voorkant van het huis, naar de voordeur toe.
pi_101969378
Ik zie nu je eerdere post met de keukenideeën pas. Bedankt voor het meedenken. Mijn vriend wil iig geen eiland. Een L-vorm zou ook kunnen. Ik vind het dan alleen zo jammer dat de ruimte opgedeeld wordt. De keuken voor het raam lijkt houdt de ruimte mooi open. Dan kunnen we ook nog wat schuiven met de eethoek als dat nodig is. Een L-vorm is denk ik wel plan B momenteel.
pi_102683288
Terug van vakantie! En er moet nog zoveel gebeuren dat ik er ineens zenuwachtig van word.
pi_102687439
In de tussentijd heb ik nog een mooie bank gespot:

pi_102702222
Ja herkenbaar! Zaterdag kijkdag, heb er zo'n zin in! Vriend gaat alles meten, even kijken of onze kledingkast in de slaapkamer pas enzo.. Keuken en vloer zijn ingemeten, stucadoor is geweest. Sanitair is besteld (we hebben onszelf gewoon een maandsalaris bespaard door het niet via de aannemer te bestellen!). Geld van ons bouwdepot gaat hard op trouwens! }:|
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:18:00 #264
100412 mefke79
komt goed!
pi_102708433
He Claudia, je was op vakantie, ik dacht al....waar is ze nou. Spannend, het komt dichterbij.

Loeszie, herkenbaar, bouwdepot lijkt wel harder leeg te gaan dan gewoon geld ofzo. Tenminste, dat vond ik destijds bij ons bouwdepot.
pi_102712937
En ineens laat de vloerboer niks meer van zich horen. Ik heb daar toch zo'n hekel aan! De vloer moet ook nog ingemeten worden en met de stucadoor hebben we nog geen definitieve afspraak. Stress, stress.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:25:22 #266
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102731711
Te irritant is dat, overal achteraan te moeten bellen tijdens je (ver)bouw(ing). Bij ons was het ook een grote ramp.

Wat een supergave bank Claudia! O+ Ga je 'm kopen?

Wat je afzuigkap betreft, betekent dat dat jullie een re-circulatiekap krijgen? In dat geval zou ik er persoonlijk nog even goed over nadenken. Wij hebben er hier ook eentje en we hebben echt spijt dat we 'm niet gelijk naar buiten hebben doorgetrokken. We maakten deze keuze omdat we dan niet met een (lelijke) afvoerpijp naar buiten zaten, maar de luchtjes blijven echt veel langer hangen dan anders, om maar te zwijgen over de hoeveelheid vet die hij tegen de muur heeft geblazen... Er zit helemaal een donkere plek op de Pandomo-muur achter het formuis. Wij gaan dat hier dus veranderen, gelukkig kan het met dezelfde kap (die heeft zowel een re-circulatie als gewone afvoermogelijkheid).

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie keuken! En durf je echt witte tegels aan met twee kleintjes? :o Waarom leg je trouwens iets anders in de keuken dan in de rest van de woonkamer? Of heb ik dat niet helemaal goed begrepen?
pi_102731889
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:25 schreef twentemeisje het volgende:
Te irritant is dat, overal achteraan te moeten bellen tijdens je (ver)bouw(ing). Bij ons was het ook een grote ramp.

Wat je afzuigkap betreft, betekent dat dat jullie een re-circulatiekap krijgen? In dat geval zou ik er persoonlijk nog even goed over nadenken. Wij hebben er hier ook eentje en we hebben echt spijt dat we 'm niet gelijk naar buiten hebben doorgetrokken. We maakten deze keuze omdat we dan niet met een (lelijke) afvoerpijp naar buiten zaten, maar de luchtjes blijven echt veel langer hangen dan anders, om maar te zwijgen over de hoeveelheid vet die hij tegen de muur heeft geblazen... Er zit helemaal een donkere plek op de Pandomo-muur achter het formuis. Wij gaan dat hier dus veranderen, gelukkig kan het met dezelfde kap (die heeft zowel een re-circulatie als gewone afvoermogelijkheid).

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie keuken! En durf je echt witte tegels aan met twee kleintjes? :o Waarom leg je trouwens iets anders in de keuken dan in de rest van de woonkamer? Of heb ik dat niet helemaal goed begrepen?
Hoe vaak verwisselen jullie het koolstof filter?
pi_102772244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:25 schreef twentemeisje het volgende:

No way! Véél te duur. Maar ik mag me er graag aan verlekkeren. :Y)

quote:
Wat je afzuigkap betreft, betekent dat dat jullie een re-circulatiekap krijgen?
Is dat het enige alternatief? :+ Ik zit er niet zo in, maar we hebben momenteel hetzelfde in onze huidige woning. We gaan er behoorlijk op vooruit omdat we een betere afzuigkap krijgen en omdat we een raam open kunnen zetten. Ik kan me niet voorstellen dat de luchtjes me dus dwars zullen zitten. Wat je vertelt over vetvlekken baart me wel wat zorgen. Hier hebben we alleen maar tegels en bovenkastjes en dus is er geen muur om onherstelbaar vuil te raken. Then again: op de kastjes en tegels zie ik er niks van.

We nemen zelfs een lichte vloer en een witte keuken met twee kleintjes. Dapper, hè? :7 In de keuken komt gewoon dezelfde vloer, hoor. De vloerboer heeft voor de tekening iets anders ervan gemaakt. We wisten toen nog niet wat voor vloer we zouden nemen.
pi_102772399
Oh, nog een vraag: wat voor gordijnrails kunnen jullie aanbevelen? Wij kopen al jarenlang gordijnrails van de Praxis en die bezorgen me dagelijks een hoop ergernis. Ik wil deze keer betere gordijnrails.

:+
pi_102774061
Wij hebben de gordijnrails bij de gordijnen gekocht. Geen idee wat voor merk of waar hun ze vandaan halen, maar merk dat de kwaliteit een stuk beter is dan bij de bouwmarkt, vooral qua rolletjes. Gordijnen zijn bij een gordijnatelier gemaakt

Hoe lang nog :D
pi_102797515
Wij hebben een steigerpijp, opgehangen van muur tot muur met het Kee Klamp systeem. Je móet dan wel gordijnen met ringen nemen.

En een witte keuken met kleine kinderen is geen probleem, hij is niet viezer dan zonder kinderen.
pi_102799781
Hier ook een witte keuken! niks aan het handje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:12:29 #273
5428 crew  miss_sly
pi_102800119
Wij hebben ook een afzuigkap zonder pijp naar buiten (was ook vrijwel onmogelijk bij ons :+ )maar weinig last van luchtjes. Sowieso is het een goede afzuigkap, gaan de roosters regelmatig in de vaatwasser en kan er een raam open, maar bovendien hebben we zo'n mechanische ventilatie in huis, dus in geval van sterke kookluchtjes zetten we die even aan.

De gordijnen in de slaapkamer hebben we op laten hangen door de leverancier en maker van de gordijnen, een interieurwinkel (die hier tegenover op de Middenweg, Claudia, goede zaak vind ik dat) en die hangen perfect en blijven ook goed hangen. Op Senna's kamer hadden we zelf gedaan en die zijn onlangs naar beneden gekomen :')
pi_102800225
Die zaak ken ik wel, miss. We hebben er eens eerder gordijnen gekocht. Gordijnen zijn zo schandalig duur dat ik het liefst naar de Hema of Kwantum uitwijk, maar ik zal er toch weer eens een bezoekje aan wagen. Ik wil een deel van de gordijnen die we nu hebben misschien ook laten vermaken en dat zouden ze dan ook kunnen doen.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:20:17 #275
5428 crew  miss_sly
pi_102800271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Die zaak ken ik wel, miss. We hebben er eens eerder gordijnen gekocht. Gordijnen zijn zo schandalig duur dat ik het liefst naar de Hema of Kwantum uitwijk, maar ik zal er toch weer eens een bezoekje aan wagen. Ik wil een deel van de gordijnen die we nu hebben misschien ook laten vermaken en dat zouden ze dan ook kunnen doen.
Gordijnen zijn er ook in zo'n zaak in allerlei prijsklassen. Onze slaapkamergordijnen waren erg prijzig, maar dat zijn enorme lappen dikke stof met voeringgordingen er los bij. is het minder in meters en een minder dure stof, is het natuurlijk wel duurder dan Hema of Kwantum, maar wel goed en volgens mij gratis gehangen.
pi_102800477
Klopt, de gordijnen die we er hadden gekocht waren vrij betaalbaar. En uiteindelijk ben je bij de Hema ook honderden euro's kwijt.

Gratis opgehangen? Dat zou fijn zijn! Ik ga er gewoon even naartoe.
pi_102807617
Schiet al aardig op zie ik? Keuken in hoogglans wit, ziet er gaaf uit hoor.

Die bank ook haha! Ziet er iid duur uit, had ik toendertijd ook last van, alle mooie design banken waren te duur haha.

Wij verkopen zelf deze rails
http://www.desterrenleiden.nl/ks-rails.html

KS rails, en die bevalt bij ons in de winkel altijd goed, maar ik weet natuurlijk niet wat je daarvoor wilt uitgeven. Misschien ze je op internet ook andere prijzen, dit is de 1e die ik aanklikte haha.

Suc6!
~ Bonito La Risa ~
pi_102827197
Oeh, dankjewel, Mixende_match! Ik denk dat we dat er wel voor over hebben. Ik zit elke dag weer aan alle gordijnen te rukken om ze fatsoenlijk open en dicht te krijgen. Ik word er gek van.

Enfin, morgen kijkdag. Foto's volgen!
pi_102843896
Kijkdag zit erop! Het blijft bijzonder en onwerkelijk om een huis te bekijken en te beseffen dat het je eigen huis gaat worden, je eigen huis is. Toch voelt het al best vertrouwd. Het is fijn om er rond te struinen en wat met de toekomstige buren te babbelen.

loeszie, leuk ook om jullie dan eindelijk ontmoet te hebben! Nu ik jullie woning heb gezien heb ik wel een beetje spijt dat wij er niet voor hebben gekozen om de badkamer uit te breken naar de slaapkamer ernaast. Ik vond de hap uit de slaapkamer ernaast helemaal niet storend (integendeel). Zelfs als we niet voor een douche én ligbad hadden gekozen dan was het nog fijn geweest om die extra ruimte te hebben voor de wastafel.

Maar goed, fotospam!

Ivan begon met goede zin omdat hij eendjes spotte bij het uit de auto stappen:

Nog maar eens een fotootje van de straat. De straat en het fietspad liggen er nog niet. Ik ben benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen, want over 1 maand en 1 week worden de eerste woningen opgeleverd:

Daar gaan we met z'n allen. O+

De straat van de andere kant:

Burgerlijk maar toch aardig, vind ik:

Je kunt op deze foto goed zien tot hoever we de binnenmuur (tussen gang en keuken rechts) hebben laten komen. Er komt nog een deur in met glas ernaast. De muur wordt dus niet helemaal dichtgemaakt.

Foto vanuit de keuken. De schuifpui was afgeplakt:

Close-up van de vensterbank in de keuken. Die is tegen mijn verwachting in licht!

De gang in:

De trapkast is groter dan ik had verwacht:

Ik vind het mooi dat de ramen echt in de muur liggen, al zal het wel heel standaard zijn. Je krijgt er zo'n mooie, knusse vensterbank van.

Close-up van de vloer omdat ik wilde bekijken of er veel egalisatiewerk nodig zou zijn voor het aanbrengen van de epoxy coating. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten. De vloer lijkt me er redelijk vlak uitzien.

De badkamer is piepklein. Dat blijft telkens slikken. Het bad neemt de helft van de vloerruimte in beslag. Er is amper ruimte voor een wastafel over, aangezien links het toilet komt.

De kamer ernaast, Ivans kamer, is kleiner dan ik had verwacht. Ik heb zo vaak naar de plattegronden gekeken om zijn kamer in te richten en had voor mijn gevoel te veel ruimte voor al zijn meubels. Nu ik de kamer in het echt heb gezien valt dat erg mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).

Ik wist dat Lena's kamer klein zou zijn, maar die viel ook even wat tegen. Het licht dat in die kamer valt is wel ontzettend mooi. O+

Onze slaapkamer vond ik op de plattegronden altijd al groot en in het echt was die nog groter dan ik had verwacht (al komt dat op de foto niet over). Wat moeten we met al die ruimte? Helaas past onze kledingkast net niet tegen de korte wand. Volgens loeszie is die wand 2,99 meter breed. Onze kast is ongeveer zo breed en er moeten nog stucwerk en plinten tegen de muren komen. Over stucwerk gesproken: ik vond de wanden al heel goed eruit zien!

De trap naar de zolder hebben we dicht laten maken. Daar ben ik erg blij mee!

De zolder is groot, hoog en licht. Dat wordt een geweldige plek.

De kleine is er ook blij mee:

Bij een van de buren heb ik foto's gemaakt om te bekijken hoe de woonkamer eruit zou zien zonder plastic voor de schuifpui. Nou, héél licht dus!

En een close-up van hun trapkast. Ik weet nog niet wat ik met onze trapkast wil doen. Het ligt voor de hand om die als bergruimte te gebruiken voor boodschappen, de stofzuiger, enzovoort. Maar er moet toch ook iets leukers denkbaar zijn? Voor een plekje voor de kinderen lijkt het me weer zo opgesloten.

Achterkant van de huizen:

De schuifpui gaat maar aan één kant open. We hebben er trouwens een slot op laten zetten (dat was niet standaard zo):

De berging en een begin van de 'schutting' aan de achterkant staan al. (Ivan is hier aan het opkrabbelen van driftbui #4. Hij wou naar vogels kijken en wij hadden meer interesse voor het huis dan de stadsduiven.)

De tuin vanaf de andere kant. Je ziet hier goed waar we nog zon hebben zo rond het middaguur.

Eindelijk weer eendjes kijken. Daarna was hij in de auto nog 8 minuten woedend omdat we naar huis gingen. 't Arme jongetje was ook zo moe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 08-10-2011 15:09:35 ]
pi_102844071
Oh, en maandag ongeveer zou de definitieve opleverdatum bekend gemaakt moeten worden!

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 08-10-2011 15:07:20 ]
pi_102844440
Voor in de badkamer overweeg ik nu zo'n soort wastafel. Wat denken jullie, is dat groot genoeg voor in een badkamer? Wat doe je er nou helemaal mee behalve tandenpoetsen?

pi_102848099
Wow, wat een leuke foto's! Wat een leuke en mooie huizen worden het. Wat betreft je badkamer, ik denk dat zo'n smalle wastafel moet passen. Het is inderdaad klein, maar als je verder niet al te veel kastenwerk enzo nodig hebt, moet dit prima gaan werken. Gaat de deur van de badkamer naar buiten toe open?
pi_102848168
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:39 schreef Ooi86 het volgende:
Gaat de deur van de badkamer naar buiten toe open?
Ja, gelukkig wel! En als het niet zo was geweest dan hadden we dat veranderd. Dat kun je in het meerwerk op laten nemen.
pi_102848264
Ik heb net in onze huidige slaapkamers gekeken en daarin ligt het raam dus niet diep in de muur (d.w.z., als je van buitenaf kijkt heb je juist die diepte). Zo standaard is het dus niet!
pi_102848325
Ja leuk om jullie in het 'echie' te ontmoeten! Ik vond het ook al heel vertrouwd voelen: de buurt, de mensen, de huizen. Ik kan niet wachten tot we er wonen!

Ik had natuurlijk de eerste kijkdag gemist dus vond het superleuk om rond te kunnen lopen in ons huis. Het wordt zo echt allemaal. Ja ik kan me voorstellen dat jullie het jammer vinden dat de badkamer zo klein is. Ik vind die van ons nog zelfs klein omdat we er per se een bad en een inloopdouche in willen en dat wordt nog erg passen en meten. Die koof van het toilet is ook zo lelijk groot :(

Verder vond ik het veel lichter binnen dan verwacht! De huiskamer is bij ons kleiner doordat we de muur wel moesten door laten lopen maar ik denk dat het bij ons wel leuk is dat we bij het keukenraam kunnen eten met die fijne brede vensterbanken. Maar jullie hebben zo een veel ruimere woonkamer, dat is ook wel erg fijn.
pi_102848348
Milou ging thuis ook direct door naar bed een heeft gelijk 2,5 uur geslapen :P
pi_102848541
Mijn ervaring is dat de vloer sowieso helemaal geëgaliseerd moet worden, anders zie je elk kruimeltje..en de muren stuccen is ook wel een must. Bedenk dat dat wel de belangrijkste delen van je huis zijn en dat je dat niet snel opnieuw gaat doen als je er al woont. Wij zitten ook onwijs te stoeien met het budget, dat eigenlijk al op is :') Het enige waar we nu nog op kunnen besparen is de vloer op zolder. Dus boven een vloer van max. 20 euro per m2 en dan zelf leggen. Maar goed dan moet je het waarschijnlijk nog laten egaliseren, zelf een vloer gaan kopen (dus bus huren want die hebben we niet) en dan nog zelf leggen. Wat levert je dat uiteindelijk voor besparing op vraag ik me dan af? Nu laten we overal de vloer leggen voor 50 euro per m2 inclusief alles. Ook wel fijn! Maar goed we hebben nog wel geld nodig voor allerlei bouwmarktdingen als bepaalde schroeven om dingen op te hangen, plafondlampen, gordijnrails etc. Daar gaat altijd veel geld in zitten :{
pi_102852788
Wij voelen de gelddruk veel minder maar hebben onszelf een budget opgelegd. Je moet ook wel, anders ga je het steeds gekker maken!

Als het huis opgeleverd wordt zijn er nog best veel kosten. Verf is duur, gordijnen zijn duur, en zo zijn er vast nog tig dingen. Oh, vergeet de schutting niet. :+
pi_102852860
Ik ben weer druk aan het herinrichten geslagen nu ik de kamers heb gezien. Ik merk dat dat toch wel veel verschil maakt!
pi_102853979
Verf kunnen we heel goedkoop aankomen aangezien schoonvader een schildersbedrijf heeft :+
Gordijnen gaan we maar meeverhuizen denk ik.. Ik bedoel het geld van ons bouwdepot. We hebben zelf ook wel wat spaargeld maar een deel daarvan is dan weer voor de tuin. En ik wil liever niet eigen geld in een huis stoppen vandaar..

Ik hoop dat we samen een mooie schutting kunnen uitkiezen, dat zou weer schelen!
pi_102854091
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:55 schreef loeszie het volgende:

Ik hoop dat we samen een mooie goedkope schutting kunnen uitkiezen, dat zou weer schelen!
pi_102854111
We kunnen natuurlijk ook geen schutting nemen. Dan hebben we allebei een mooie, grote tuin.
pi_102854294
Jaaa dat is een goed idee. Of een pergola met schommel in plaats van een schutting O+
pi_102854409
Leuke foto's zeg! Gaat echt de goede kant op. Herkenbaar dat de grootte van sommige ruimten tegen of juist meevalt. Hier viel het kleinste kamertje ook wat tegen. Er zit ook een heel klein raam in...
Ik ben jaloers op jullie zolder! Bij ons wordt dat een hele donkere ruimte wegens gebrek aan dakraam/dakkapel. Dat hadden we nog wel kunnen laten plaatsen maar daar vroegen ze behoorlijk veel geld voor. Dat komt ooit nog wel.
pi_102854809
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:04 schreef loeszie het volgende:
Jaaa dat is een goed idee. Of een pergola met schommel in plaats van een schutting O+
pi_102854864
NP, wij hebben het ook even overwogen uit angst dat de zolder donker zou zijn. Maarja, veel geld. En ach, ook weer niet zo nodig. Gelukkig blijkt onze zolder heel licht te zijn. Hebben jullie er minder ramen in zitten?

Oh, en ik heb een eureka-moment gehad! Deze kleur voor in onze slaapkamer:

pi_102855178
Er zitten helemaal geen ramen in! Je ziet er nu dus echt helemaal niks. Ik snap ook echt niet waarom er geen ramen zitten. Al was het maar een klein raampje. Het is de bedoeling dat we de was daar gaan doen dus het zal wel behoorlijk vochtig worden.
pi_102855247
Jee, wat suf! Ruimtes zonder ramen zijn niet fijn. Hoe klein onze toekomstige badkamer ook is, ik ben blij dat er een raam in zit. Mijn eerste huis met badkamer met raam! *O* :+
pi_102855428
Oja, daar zit bij ons ook al geen raam in idd...
pi_102857664
Er zijn nog 2 woningen in ons project vrij, NP. O-)
pi_102857673
Ik gooi 'em even dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')