abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100020440
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.

De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:25:23 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_100020718
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_100021334
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:19 schreef loeszie het volgende:
Even teruggelezen...Mariska had de maat van de tuin opgevraagd en kwam op 40m2.

De breedte van het huis is geloof ik 5,3...dan kom je op 7,4 meter ongeveer.
Ik heb het als volgt bepaald. Hieronder zie je onze woningen. De lengte van de woonkamer is 8,77 meter. Als ik een rode lijn trek langs die muur en de lijn kopieer dan zie je dat dat net iets langer is dan onze tuinen. In mijn geval zou de diepte van de tuin aan de bergingkant 8 meter moeten zijn en aan de andere kant 7,6 meter. Jullie hebben weer een grotere voortuin. Maar ik weet natuurlijk niet hoe precies deze tekeningen zijn. Het maffe is dat de tuin nergens op de gedetailleerde plattegronden staat.

Weet jij misschien of er bij de schuifpui door de aannemer iets van tegels wordt gelegd? Ik vraag me namelijk af wat die stippellijnen betekenen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100021407
quote:
6s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:25 schreef E.T. het volgende:
Bij de schuifpui die op die foto staat is het linkerdeel het bewegende deel :Y
Ja, ik zie op het rechterdeel ook geen handvat. Helaas vertelt deze foto me weinig over onze woning, want de woningen die naast elkaar liggen zijn gespiegeld aan elkaar.
pi_100021622
Er kan misschien wel een handvat aan de binnenkant zitten toch? Ja wat zullen die stippellijnen betekenen? Geen idee!
pi_100021748
Dit behangetje komt bij Milou op de kamer O+
pi_100021773
Sorry voor het kapen van jouw topic Claudia..Vind het wel fijn om over dingen na te denken :+
pi_100021978
Ik heb even de foto's van de huurwoningen zitten bestuderen en daarop zie ik dat het handvat aan de buitenkant niet aan de kant van de gangkast zit maar aan de kant van de keuken. Alleen zegt dat nog steeds niks over de binnenkant. :+

Leuk juist dat je je ideeën deelt! Ik vind dat behang van Ferm Living héél gaaf. Ik ben er al sinds de zwangerschap van Ivan verliefd op! Alleen ga ik hier niet aan behangen beginnen.
pi_100022048
Ik krijg wel de indruk dat er maar één bewegend deel in de schuifpui zit.

Close-up:

woensdag 27 juli 2011 @ 22:58:52 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_100025470
Claudia, mooi ontwerp voor de tuin. Nog een tipje: als het de regenkant is waar je schuifpui zit, dan kan je het terras beter laten beginnen met zeg 10 cm grint. Dan spat het niet zo tegen je pui als het regent.

Enne, behang kan je ook op panelen plakken en die weer op de muur schroeven. Mijn man is ook geen fan van behangen, maar deze oplossing kan ie mee leven. Bovendien makkelijk te vervangen als het niet meer mooi gevonden wordt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100025619
Komt regen dan altijd of meestal vanuit één kant? Ik weet niet meer zo goed hoe dat nou zat met die winden.
pi_100035437
claudia, ehhh, ik geloof dat het meestal zuidwest of west is. Dacht ik...zou te google'n moeten zijn...
En dat behang! Zooooo mooi. Maar ik hou dan ook van geel voor een kinderkamer.
pi_100117841
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)

Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
pi_100117872
Kan je een keer gaan kijken bij hem?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100118026
Mijn lief wil niet.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:41:31 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100118275
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_100118323
Ik denk dat je gewoon zelf even moet gaan kijken als dat kan natuurlijk. Je hebt krassen en je hebt krassen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:56:45 #68
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_100118442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet niet hoe zijn gezinssamenstelling is, maar als 1 homo al krassen maakt dan gaat dat met een gezin van vier (met twee kleine kinderen) veel sneller. Verwacht ik
Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
Een vriend van een collega van mijn lief - volgt u hem nog? - is homo en heeft dus goede smaak. Hij schijnt marmoleum te hebben in een effen dessin en is er zeer over te spreken. De naden vallen nauwelijks op. Het grootste nadeel vindt hij dat er in de loop der tijd veel krassen op komen. Voor een volgend huis neemt hij dus een gietvloer. (Maar een gietvloer is toch ook krasgevoelig?)

Afijn, marmoleum is nog niet afgeschreven.
Rare gevolgtrekking :{
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_100119354
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief wil niet.
:o }:| Nou ja..
Ik zou die man even mailen en zelf gaan kijken, ik denk dat hij je met alle liefde een rondleiding wil geven.

En ik vind natuurlijk nog steeds dat jullie een gietvloer / troffelvloer moeten nemen O-)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 11:45:33 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100120369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daarom dat basisscholen er nog steeds vol mee liggen zeker :D

[..]

Rare gevolgtrekking :{
Gietvloeren heb je in veel verschillende uitvoeringen en soorten, dat scheelt ook natuurlijk, en als je lief niet wil gaan kijken dan ga je toch lekker zelf?
Nou ja, híj zegt dat het krast, niet ik. en schoolvloeren worden anders onderhouden dan de vloer thuis.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:05:04 #71
100412 mefke79
komt goed!
pi_100120744
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:06:13 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100120776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef mefke79 het volgende:
schoolvloeren en ziekenhuisvloeren (ook vaak marmoleum) worden met speciale machines in de was gezet. Die vloeren glanzen ook meer dan die vloer thuis. Ik denk dat dat het verschil is.
precies. Of het líjkt marmoleum, maar is wat anders. Rubber bijvoorbeeld. :P
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:10:27 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_100120871
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia :P
pi_100123353
Claudia nog steeds niet uit de vloer?

Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes :P
pi_100129260
Sorry voor de late reactie . Claudia, jij vroeg of die muurverf goedkoper is dan tegels.. Nou, had voor die paar muren aan een halve pot genoeg (twee keer gedaan), en ik weet het niet meer precies maar geloof dat die 1 liter me wel een hele 25 of 30 euri heeft gekost.
Als het stucwerk goed is is het een fluitje van een cent.
Gebruik wél een gladde roller voor een strak resultaat, heb het hier gedaan met notabene een lakroller en het ziet er goed uit.
Ben er nog steeds erg blij mee :Y
En als er één precieze meut is die alles schoon wil hebben ben ik dat dus als ik blij ben met die muren...... _O_
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_100129322
Voorlopig wordt het huis nog niet opgeleverd, dus je reactie is geenszins laat, Lottekoekkie. :+ Da's een goedkope oplossing!
pi_100129440
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:42 schreef loeszie het volgende:
Claudia nog steeds niet uit de vloer?

Hier een linkje naar de indeling van de 1e verdieping. Let niet op de afzichtelijke kleedjes :P
Wauw, ik ben jaloers op jullie badkamer! Ziet er heel goed uit zo met die inloopdouche. Is jullie kledingkast 3 meter breed? Onze kast gaat net wel of net niet in die nis passen.

Zijn jullie eigenlijk geïnteresseerd in een stel goedkope, hardwerkende Slowaken? O-)
pi_100129536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef mefke79 het volgende:
ik werk in een ziekenhuis, daar is het echt marmoleum. Dat wordt enorm vaak gedweild met zo'n machine en dan eens in het jaar geloof ik, in de was gezet. Maar goed, dat is ook van die hele mooie met printjes en in geel en rood, echt wat voor Claudia :P
Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.

Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.

Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
pi_100129691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
:D!

Mijn lief vroeg zich af hoe je in hemelsnaam krassen op een vloer zou kunnen krijgen. Daarop verschoof Ivan zijn tafeltje en stoeljes, rende achter zijn loopkar de gang op en neer en smeet de wipstoel van Lena door de woonkamer. :Y)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:33:10 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100133449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, precies. Er zit een speciale laag overheen en er is een reden dat er in scholen, ziekenhuizen en kinderdagverblijven voor een lelijk werkje wordt gekozen. Daardoor vallen de krassen minder op. Ik zat pas nog eens op mijn gemakje naar een marmoleumvloer in de wachtkamer van de huisarts te kijken en daar zaten véél krassen op.

Maar goed, dan gaat het om ruimtes die heel intensief gebruikt worden. Het maffe is dat onze novilonvloer geheel krasvrij is. Daaruit blijkt wel weer wat het heel ander spul is.

Ook om deze reden lonkt de troffelvloer. Het lijkt me geweldig om een vloer te hebben waarbij je je niet al te druk hoeft te maken om krassen en afdrukken.
Dan zou ik voor rubber gaan. Maar weet niet of dit voor zo'n relatief klein oppervlak te krijgen is.
pi_100670154
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
pi_100670190
Ik ben heel erg benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen! Succes!
pi_100670744
Heel veel plezier vandaag!

Ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen.
pi_100671309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan vandaag dan eindelijk naar (troffel)vloeren kijken!
Have fun! Ben heel benieuwd naar je bevindingen :)
pi_100681909
Nou, we zijn terug! We hebben 4 soorten vloeren bekeken:

- grindvloeren: vinden we niet mooi
- gietvloeren van polyurethaan (alfatisch en zouden kleurvast moeten zijn): prachtig, helemaal onze smaak maar zó duur (96,10 euro per m2 bij deze leverancier)
- een zogenaamde 'concretefloor', een gietvloer met betondesign: tegen verwachting in mooi en goedkoper dan een gietvloer, maar nog steeds prijzig (80 euro per m2)
- woonbeton (lijkt op een troffelvloer maar is het niet): ook mooi, maar minder mooi dan de betondesign gietvloer en ongeveer even duur

We zijn er eigenlijk nog steeds niet uit. We vinden de gietvloeren het mooist en de 'concretefloor' vonden we ook wel gaaf (zie foto hieronder, er zitten van die vegen doorheen). Grindvloeren vallen af, dat is niet onze smaak (dat dacht ik al, maar dat werd bevestigd). Woonbeton vind ik op zich heel mooi, maar vanwege de gespikkelde textuur valt de vloer toch af. We hebben begrepen dat echte troffelvloeren amper verkrijgbaar zijn voor consumenten en daar gaan we ook niet meer verder naar kijken.

pi_100681923
Wat we pas bedachten toen we thuis waren is dat we vergeten zijn te vragen naar epoxy coatings. :o We raken er meer en meer van overtuigd dat dat voor ons wel een goede optie is.
pi_100686900
Die van het plaatje is mooi zeg!
pi_100687989
We denken nu dus hieraan:

Mijn schoonzus had het in haar vorige woning en was er zeer over te spreken. De twee grootste nadelen zijn dat het een koude vloer is (de laag die aangebracht wordt is zo dun dat er geen isolerende werking vanuit gaat) en dat je alle oneffenheden van de cementvloer ziet. Dat eerste is voor ons niet zo'n probleem omdat we vloerverwarming hebben. Het tweede vinden we niet erg als de prijs daardoor veel lager blijft. Ik heb het idee dat we voor het hele huis voor zo'n 2500 euro klaar zouden kunnen zijn.

We gaan binnenkort naar een showroom in Amsterdam om al onze vragen te stellen. We moeten even uitzoeken hoe duur zo'n vloer gaat worden als we ook willen dat er geëgaliseerd wordt.
pi_100705856
Dit zijn vrij duidelijke foto's van de manier waarop de vloer wordt aangebracht en het eindresultaat:

pi_100705982
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.

En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
pi_100706178
Zo'n epoxy coating ziet er mooi uit! Kun je als je dan bijvoorbeeld slijtageplekken hebt, die plekken gewoon bijwerken? Of moet je de hele vloer dan opschuren en opnieuw in de coating laten zetten?
pi_100708955
Met de slijtageplekken zal het meevallen. Het is zulk sterk spul dat het in bedrijfsruimtes wordt gebruikt met een behoorlijk zware belasting. Ik weet niet of je plekken bij kunt werken. Ik denk dat het het handigst is om dan toch een ruimte vrij te maken en de boel opnieuw te verven, maar dat is relatief eenvoudig en snel te doen. Je kunt het ook allemaal zelf doen (dat hebben mijn schoonzus en haar man gedaan) en dan is het helemaal een goedkope oplossing. Let wel: het resultaat wordt nooit zo strak als een gietvloer.
pi_100731437
Claudia, ziet er mooi uit! Wel hard en koud, maar dat lost de vloerverwarming voor een deel wel op. Ben benieuwd wat het gaat worden, uiteindelijk.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:08:07 #95
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_100733540
Is dat niet gewoon betonverf?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_100735148
Nee, het is veel duurzamer dan betonverf. Mijn schoonouders hebben betonverf op hun balkonvloer en dat is heel snel lelijk geworden.
pi_100736066
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag net wat foto's in het nieuwe huis van Danny en knorretje (Danny, knorretje en de kinderen (en FOK!) zijn verhuizende #2) en de marmoleumvloer valt wat mij betreft definitief af. Ik vind de naden te opzichtig.

En ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat is dat dinobehang leuk!
savonds is het nog veel leuker :) (zal danny eens vragen of dat ook te fotograferen valt (het is dat glow in the dark spul)
pi_100736927
Claudia? Trimetal heeft afwasbare verven.

Echt geniaal gewoon, we hebben een puppie die haar speeltjes en kluifjes overal tegenaan mikt en ik ben zelf niet zo handig dus er komt wel vaker wat op/tegen de muur en alles gaat er mbv een beetje cif af
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100743296
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis. :)

Bijwerken kan op zich wel, maar dan krijg je snel kleurverschil.
pi_100775626
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 00:51 schreef k_man het volgende:
Ik blijf het apart vinden, epoxy in een woonhuis. :)
Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')