abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100775640
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
Claudia? Trimetal heeft afwasbare verven.

Echt geniaal gewoon, we hebben een puppie die haar speeltjes en kluifjes overal tegenaan mikt en ik ben zelf niet zo handig dus er komt wel vaker wat op/tegen de muur en alles gaat er mbv een beetje cif af
Klinkt goed! Ik denk dat we toch maar voor de burgerlijke tegel gaan. Ik heb niks tegen tegels en ze zijn zo praktisch.

En als we geld op de vloer blijken te besparen dan nemen we ook een upgrade van het tafelblad. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100776371
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.
Weet je wat het voordeel is? Je verft je vloer en als het over een paar jaar niets blijkt te zijn, heb je misschien wel iets anders gevonden dat op je wensen aansluit. Voor het bedrag dat je noemde (en dat was voor je hele huis toch?) kun je best nog ooit iets anders nemen als dit het niet blijkt te zijn. :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100776498
Het scheelt dat ik de vloer al goed ken van het oude huis van mijn schoonzus en haar man. En inderdaad, je legt er zo een hoogpolig tapijt overheen. :+

Het idee van een gietvloer van zo'n 10.000 euro benauwt me nogal.
pi_100776689
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het scheelt dat ik de vloer al goed ken van het oude huis van mijn schoonzus en haar man. En inderdaad, je legt er zo een hoogpolig tapijt overheen. :+

Het idee van een gietvloer van zo'n 10.000 euro benauwt me nogal.
Heel begrijpelijk want met 10 000 euro kan je heel veel doen. Ik denk dat dit een goed alternatief is.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100951526
Morgen gaan we coatingvloeren bekijken!
pi_100951632
En ik ben weer wat over kleuren aan het nadenken nu we besloten hebben dat de vloer niet Rosemary green gaat worden (wat ik wel jammer vind, want dat is zo'n mooie kleur vloer).

Ik ben voor onze slaapkamer op zoek naar een kleur die hier tussenin zit:

pi_100951772
Voor Lena's kamer zit ik hieraan te denken:

pi_100954272
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Morgen gaan we coatingvloeren bekijken!
*O*

En mooie kleuren voor de muren :)
Hele mooie kleur voor Lena's kamer.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100965181
Ik vind het zo irritant dat je bij Flexa geen stalen kunt bestellen van de Pure-collectie. Weet jij misschien waar ik die kan vinden, wickie? Mijn ervaring is dat bouwmarkten vaak ook veel niet hebben.

Wat voor verf kies jij meestal?
pi_100965664
Wat raar dat je die stalen niet kan bestellen, ik zou er even een mailtje uitdoen naar de Flexa.
Ik kijk meestal eerst op de Flexa site en maak dan een voorselectie. Ook kijk ik graag kleurcombi's op Colourlovers.com (dat gebruik ik erg veel voor werk, maar is ook heel fijn voor gewone kleurinspiratie).

Daarnaast gaan we vaak naar de bouwmarkt om staaltjes te jatten. En dan zoeken we thuis altijd verder uit. Ik ben heel erg moeilijk in kleuren kiezen, dat is de reden dat bijna ons hele huis nog steeds wit is. De kleur voor Mette 's kamer heb ik R. Laten kiezen, ik kon het telkens niet als we in bouwmarkt waren... Ik had natuurlijk van te voren samen met hem de flexasite uitgebreid bezocht.

Ik ben erg benieuwd naar jullie vloer ervaringen die jullie vandaag gaan opdoen.
pi_100972192
Haha, dat staaltjes jatten is heel herkenbaar! Er zit hier een Praxis in de buurt, dus dat ga ik binnenkort maar even doen.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik ben heel makkelijk in kleuren kiezen. Met de Pure-collectie van Flexa kun je ook bijna niet de fout ingaan. Wat een mooie kleuren zijn dat! Ik twijfel altijd alleen erg over of ik net de donkere of lichte variant moet nemen. Ik houd wel van diepe kleuren in slaapkamers. In onze woonkamer gaan we niets in een opvallende kleur verven.
pi_100972327
Het bezoek van vandaag beviel goed! We zijn bij www.coatingvloer.nl langsgeweest. Dat is in Amsterdam-Oost. Toffe locatie! Ze zitten in een oude koffiefabriek aan de Amstel. We hebben de vloercoatings alleen op stalen kunnen bekijken, maar ze gaan er nog hun grote fabrieksvloer coaten zodat je er in de toekomst wel een coatingvloer kunt bekijken.

Ze waren erg te spreken over vloercoatings van epoxy, dus al onze twijfels zijn weg. Een paar nadelen van een coatingvloer ten opzichte van een gietvloer zijn:

- de vloer is dunner, harder en kouder
- je ziet oneffenheden
- de toplaag slijt op den duur en dan kan je vloer gaan verkleuren

Daar staat tegenover dat het een veel goedkopere vloer is (meer dan 2x zo goedkoop) en dat de naadloze uitstraling hetzelfde is, net als de slijtvastheid (zolang de toplaag goed is) en het onderhoudsgemak. Bovendien kun je na een jaar of 5 de vloer betrekkelijk eenvoudig van een nieuwe toplaag voorzien.

Wat het mogelijk scheuren en verkleuren van een gietvloer betreft: dit bedrijf geeft 5 jaar garantie op o.a. het niet verscheuren van hun vloer (maar dat staat los van het scheuren van de ondervloer). Ze hebben het nog nooit meegemaakt dat een van hun eigen vloeren ging scheuren. Volgens de verkoper verkleurt de gietvloer bovendien niet en ook daar wordt garantie op gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 20-08-2011 14:58:59 ]
pi_100972402
Ik ben nu trouwens offertes aan het opvragen. Bij dit bedrijf verwachten we toch wel zo'n 4000 euro kwijt te zijn all-in en ik denk dat dat goedkoper moet kunnen.
pi_100972457
Ergens vind ik het wel grappig dat je blijkbaar heel makkelijk met kleuren bent, maar met vloeren.. Succes nu met de knoop doorhakken! ;)
pi_100972480
Een vloer is veel meer een structurele aankoop, en ook nog eens een heel dure. Als we er eenmaal wonen gaan we de vloer niet meer vervangen. Verven doe ik zo en dat vind ik zelfs leuk.
pi_100982837
Ja kijk, via Werkspot heb ik al een aanbieding van een betrouwbaar iemand voor 2400 euro. *O*
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:56:11 #117
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100982999
Ik wil de keuze niet weer moeilijker maken, maar heb je goed nagedacht over dat scheuren. Wij hebben in de garage een egalisatielaag op de vloer en daarover heen een betoncoating van alabastine (doe het zelf versie van een epoxy). De professional die de egalisatie op onze vloer heeft aangebracht gaf aan dat deze egalisatie eigenlijk nooit scheurt (dit omdat bij ons de betonvloer al was gescheurd). Maar wij hebben een heel plakaat met scheuren. Nu vind ik dit voor de garage niet zo erg, maar in je huiskamer lijkt me dat minder prettig.

Daarentegen heeft een vriendin van ons in haar nieuwbouwhuis alleen betonverf op haar vloer en dit ziet er na bijna 3 jaar nog prima uit. Dus het kan zeker goed uitpakken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100983248
Ik ben er niet bang voor, SV-tje. De vloer ligt er straks al lang genoeg in voor het voornaamste droogwerk, en er is een speciaal protocol voor het opstoken van de vloerverwarming om te zorgen dat de vloer al genoeg heeft 'gewerkt'. Het enige wat er echt mis kan gaan is dat de vloer gaat scheuren omdat de aannemer een slecht product heeft geleverd, maar dan gaan alle vloeren die je 'vast' aanbrengt (bijv. ook marmoleum dat je verlijmt) scheuren. Met een epoxy coating vind ik dat bovendien net iets minder rampzalig dan met een gietvloer die ruim 2 keer zo duur is.
pi_100984361
Leuke huizen! Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. :) Kom er nog wel eens langs. Hoop dat het een leuk deel om te wonen wordt, want de buurt eromheen vind ik namelijk niet echt gezellig. :o
Leuk :) ff volgen..
pi_100993839
Ja, niet de hele omgeving is fantastisch. Van Floradorp word ik niet vrolijk, maar daar hebben we verder niks mee te maken. Er staat tegenover dat het stukje op de dijk en al het groen eromheen erg leuk is. De overige nieuwbouwwoningen in de buurt (aan de andere kant van de grote weg en verder de Banne in) zijn niet spectaculair maar wel oké. Wat ik wel echt lelijk vind zijn de paar lage 'flats' (zo'n 3 verdiepingen) in de buurt. Die mogen ze van mij wel slopen.

En ons buurtje wordt natuurlijk gewoon heel gezellig. :7
pi_100994044
Ik heb een bank gevonden waar ik verliefd op ben:

pi_100994172
Ze hebben hem ook in leeruitvoering!

pi_100998211
Oeh doe mij die rode maar <3
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_100999569
Ja, die is mooi, hè? Maar ik doe het niet vanwege de rode stoel die we al hebben. En ik denk dat het toch stof wordt als we de bank kopen.

Ik kom er net trouwens achter dat het precies dezelfde bank is als mijn schoonouders hebben. :D Maar die ziet er heel anders uit doordat er een chaise longue bij zit, hij donkerbruin is en strak tegen de muur staat. Nou ja, ik weet in ieder geval hoe de bank zit. :Y)
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:34:52 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_101017102
Dan ben ik heel benieuwd welk merk die bank is (of waar hij te koop is) want donkerbruin met chaise longue in dat model klinkt goed :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_101031937
Claudia, welke kleur wil je je vloer dan doen? Want het is toch een soort van 'verf'? Zou je die dan niet kunnen laten mengen in de kleur van de rosemary green?

En je kleur voor Lena's kamer vind ik super!

Wickie, thanks voor de tip. Is hier opgeslagen als inspiratiebron voor onze eigen verbouwing.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101088792
In de folder van onze nieuwbouwwoning stond expliciet vermeld dat de ondervloer niet geschikt was voor een gietvloer. De toplaag had onvoldoende isolerende werking om warmte van buizen tegen te houden en dan zou de gietvloer kunnen verkleuren waar de buizen door de vloer lopen. Heb je dat bij jullie ook gecheckt? Wel interessant, die epoxy vloer.
Aldus.
pi_101205575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:34 schreef SV-tje het volgende:
Dan ben ik heel benieuwd welk merk die bank is (of waar hij te koop is) want donkerbruin met chaise longue in dat model klinkt goed :D
Het is de Monty van Roderick Vos (gemaakt voor Bert Plantagie). Je kunt de bank o.a. bij Eijerkamp vinden.
pi_101205601
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:48 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, welke kleur wil je je vloer dan doen? Want het is toch een soort van 'verf'? Zou je die dan niet kunnen laten mengen in de kleur van de rosemary green?
Je kunt de vloer in heel veel kleuren kiezen, sowieso in alle RAL-kleuren. Ik denk dat wij voor een vrij lichte, off-white vloer gaan.
pi_101206324
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:28 schreef Z het volgende:
In de folder van onze nieuwbouwwoning stond expliciet vermeld dat de ondervloer niet geschikt was voor een gietvloer. De toplaag had onvoldoende isolerende werking om warmte van buizen tegen te houden en dan zou de gietvloer kunnen verkleuren waar de buizen door de vloer lopen. Heb je dat bij jullie ook gecheckt? Wel interessant, die epoxy vloer.
De opbouw van onze vloer is heel gebruikelijk voor nieuwbouwwoningen en daar worden vaak gietvloeren in 'gelegd', ook over vloeren met vloerverwarming. Ik zal er nog eens expliciet naar vragen, maar er is me nu door verschillende leveranciers verzekerd dat het prima kan als je vloer er lang genoeg in heeft gelegen en je je aan een opstookprotocol houdt voor de verwarming zodat de vloer maximaal gewerkt heeft. Je krijgt bovendien vrij standaard 5 jaar garantie op de gietvloer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 26-08-2011 10:35:58 ]
pi_101206869
Ik kwam door mijn buurvrouw trouwens dit artikel tegen:

5 IDEEËN VOOR EEN BETER AMSTERDAM NOORD

1. Behoudt het karakter van elke unieke wijk en versterk deze.
Amsterdam Noord is een lappendeken van losse wijkjes en buurtjes, die elk hun eigen charme hebben. Of je nou op de Nieuwendammerdijk bent of op het Purmerplein, elke buurt heeft zijn eigen type woningen en bewoners. Er is behoefte aan meer woningen in Noord, want Amsterdam groeit dicht. Daarom is het van belang dat juist deze wijken in Noord nieuwbouw krijgen die bij ze past: rekening houdend met hun geschiedenis en haar bewoners. Een goed voorbeeld hiervan is Thuis bij Marjolein. Hier worden o.a. woningen in de typerende jaren 20-30 stijl gebouwd.
pi_101251244
Interessante wereld wel, de coatingvloerwereld. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat je heel goed moet letten op wat er allemaal in de prijs zit: wel/geen egaliseren van de vloer, wel/geen topcoating, inclusief/exclusief BTW. We gaan vermoedelijk op 3200-3500 euro uitkomen inclusief alles.

We hebben ook nog een voordelige prijsopgave gehad voor een gietvloer (via via en dus met korting), maar we gaan toch voor de coatingvloer. Van het prijsverschil kan ik weer de bank kopen die ik op het oog heb.
pi_101330480
Ik ben heel benieuwd, heb je al een kleur bepaald?
En is die prijs voor heel het huis, of alleen de beneden verdieping? Misschien heb ik er wel overheen gelezen afgelopen bladzijden hoor.. :D
pi_101331283
Voor het hele huis! En ik wil graag deze kleur (maar weet niet welke kleur dit is):

pi_101337263
Ow! Dat is zeker een betaalbare optie! En dat is dus een epoxy vloer? Ik ga het zeker onthouden voor als wij tzt zo ver zijn! Hebben jullie ook vloerverwarming toch? Ook op de verdiepingen?

Mooie kleur, goed te combineren met veel meubels. Misschien wel een beetje besmettelijk, maar makkelijk af te doen denk ik?

[ Bericht 18% gewijzigd door Jipster op 29-08-2011 17:45:56 ]
pi_101367986
Claudia, ziet er mooi uit! Ik ben echt heel benieuwd. Wanneer verwacht je de sleutel te krijgen?
pi_101370261
Dat weten we nog niet! Ik weet eigenlijk niet eens wanneer we dat dan wel te horen krijgen. Het kan niet lang meer duren, want over 3 maanden zou de verwachte opleverdatum al moeten zijn.
pi_101370304
Over de prijs: als de vloer vlak is zijn we 2400 euro kwijt, en als er geëgaliseerd moet worden komt er een kleine 900 euro bij. De kleur is denk ik wel besmettelijk, maar ach. :+
pi_101371339
Wij hebben ook meteen nog wat leidingen voor speaker kabels onder de vloer door gelegd. Als er dan toch geëgaliseerd moet worden is dat misschien handig om even te bekijken?
Met een meidenkwartet
pi_101371448
Dat soort keuzes hadden we al vrij eenvoudig kunnen maken omdat het een nieuwbouwwoning is, Cathmar. Maar we hebben geen behoefte om de opstelling van meubels vantevoren vast te leggen.
pi_101371688
Snap ik. Lekker schuiven met je meubelen totdat het naar je zin staat is ook veel fijner.
Wij hadden ook nieuwbouw, maar toch achteraf nog wel dingen over het hoofd gezien die we makkelijk(er) tijdens de bouw hadden kunnen laten doen.
Met een meidenkwartet
pi_101373043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:21 schreef Cathmar het volgende:
Snap ik. Lekker schuiven met je meubelen totdat het naar je zin staat is ook veel fijner.
Wij hadden ook nieuwbouw, maar toch achteraf nog wel dingen over het hoofd gezien die we makkelijk(er) tijdens de bouw hadden kunnen laten doen.
Welke dingen hebben jullie over het hoofd gezien?
Ik moet binnenkort ook de opties voor mijn nieuwbouwwoning doorgeven.
pi_101373259
Stopcontacten, lichtschakelaars (dat je bv vanaf de zolder het licht op de overloop niet uit kunt doen). Maar ook wand om een cv/wasmachine hok te maken. Dat is nu open op de voor-zolder. Dat gaan we nu na twee jaar alsnog zelf doen terwijl dat in de bouw maar 300 euro meerwerk was. Dat hoorden wij pas achteraf.
Ook lichtpunt(en) op onze slaapkamer. Loze ruimte onder de trap die makkelijk een kast had kunnen worden (en nu sinds kort is).

Nu terug naar het huis van Claudia. Waar ik heel benieuwd ben hoe die vloer er uit gaat zien. Het ziet er op het plaatje heel strak uit! Wel fijn om dat eindelijk uit de weg te hebben, die enorme bepalende beslissing over de vloer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 30-08-2011 21:19:34 ]
Met een meidenkwartet
pi_101385322
Ik volg met veel interesse je zoektocht naar de perfecte vloer. Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht, we hopen dat het eind oktober opgeleverd wordt. We houden erg van de look van gietvloeren maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. In jouw topic las ik over epoxyvloeren als goedkoper alternatief voor een gietvloer. Gisteren wat vragen gemaild naar 2 leveranciers. Ik las namelijk ergens dat een epoxyvloer niet aan te raden is icm vloerverwarming. Jullie krijgen ook vloerverwarming toch? De prijs die ze mij gaven was 46 euro exclusief BTW. (als je beschikt over een beton of cement-dekvloer) Dat is volgens mij wel wat meer dan waar jij het nu over hebt? Voor hoeveel vierkante meters betaal je dan die 2400 euro?
Ik blijf waarschijnlijk nog wel even twijfelen. Ik lees overal verschillende dingen over de kras en scheurgevoeligheid. We hebben ook 2 kleine kinderen dus het moet wel tegen een stootje kunnen...
pi_101386339
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:02 schreef Cathmar het volgende:
Stopcontacten, lichtschakelaars (dat je bv vanaf de zolder het ligt op de overloop niet uit kunt doen). Maar ook wand om een cv/wasmachine hok te maken. Dat is nu open op de voor-zolder. Dat gaan we nu na twee jaar alsnog zelf doen terwijl dat in de bouw maar 300 euro meerwerk was. Dat hoorden wij pas achteraf.
Ook lichtpunt(en) op onze slaapkamer. Loze ruimte onder de trap die makkelijk een kast had kunnen worden (en nu sinds kort is).
Oh, dit vind ik heel interessant om te lezen! Ik zie nu dat wij ook niet zo'n lichtschakelaar op zolder hebben. Stom dat ik er niet aan gedacht heb, want ik herinner me nog van het huis van mijn vader dat dat wel eens onhandig was. Verder kan ik niet zo gauw iets bedenken wat ik zou willen laten veranderen ten op zichte van de standaardindeling. Maar goed, het is nu ookal te laat ervoor.
pi_101386747
Claudia, ik zou er toch nog even snel een mail of telefoontje op wagen om te kijken of je die hotelschakeling nog kan regelen. Waarschijnlijk is de elektra namelijk nog niet gedaan. Van een hotelschakelaar wordt je echt enorm blij.
pi_101387367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:52 schreef No_Promises het volgende:
Ik volg met veel interesse je zoektocht naar de perfecte vloer. Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht, we hopen dat het eind oktober opgeleverd wordt. We houden erg van de look van gietvloeren maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. In jouw topic las ik over epoxyvloeren als goedkoper alternatief voor een gietvloer. Gisteren wat vragen gemaild naar 2 leveranciers. Ik las namelijk ergens dat een epoxyvloer niet aan te raden is icm vloerverwarming. Jullie krijgen ook vloerverwarming toch? De prijs die ze mij gaven was 46 euro exclusief BTW. (als je beschikt over een beton of cement-dekvloer) Dat is volgens mij wel wat meer dan waar jij het nu over hebt? Voor hoeveel vierkante meters betaal je dan die 2400 euro?
Ik blijf waarschijnlijk nog wel even twijfelen. Ik lees overal verschillende dingen over de kras en scheurgevoeligheid. We hebben ook 2 kleine kinderen dus het moet wel tegen een stootje kunnen...
46 euro exclusief BTW is belachelijk veel geld. Onze duurste prijsopgave was 3630 euro exclusief BTW. Ik heb in mijn berekening rekening gehouden met 110 m2.

Je moet in ieder geval uitgaan van zo'n 22 euro per m2 voor het voorbewerken van de vloer (bijv. primen) en het aanbrengen van een een tweecomponenten epoxycoating en een topcoating (mat) van polyurethaan. Niet iedereen biedt dat laatste aan, maar we hebben de indruk dat het wel heel verstandig is. Hierbij wordt er wel vanuit gegaan dat je vloer vlak en glad is. Als dat niet zo is moet je nog laten egaliseren en dat kost zo'n 8-10 euro per m2. Deze bedragen zijn inclusief BTW.

Ik kan me geen concreet antwoord meer herinneren op de vraag naar de combinatie vloerverwarming en epoxy. Volgens het bedrijf waar we zijn geweest was het in ieder geval geen enkel probleem, en ik zou ook niet weten waarom het niet kan. Ze hebben een opstookprotocol in de week voorafgaand aan het aanbrengen van de vloer en dat is het wel. Ze brengen in veel nieuwbouwwoningen epoxy coatings aan en dat is volgens hen heel goed te doen.

Er is een reden dat epoxy coatings gebruikt worden voor bedrijfsvloeren en in bijvoorbeeld magazijnen: het is juist een vloer die tegen een stootje kan. Ik heb mijn nagels in een staal gezet en kon er geen kras in krijgen. Ik weet wel dat krasgevoeligheid een issue is omdat bijvoorbeeld geadviseerd wordt een goede uitloopmat bij de voor- en achterdeur te leggen. Het is denk ik moeilijk om een vloer te vinden die waarbij het gevaar van krassen niet bestaat.

Over scheurgevoeligheid was het bedrijf waar we zijn geweest heel duidelijk: ze hebben het in hun eigen praktijk nog nooit meegemaakt. De epoxy coating gaat scheuren als de ondervloer gaat scheuren - je moet het zien als een soort verflaag. Het scheuren van de ondervloer is een probleem voor alle vloeren die niet-zwevend zijn, ook marmoleumvloeren bijvoorbeeld. Dat scheuren mag niet gebeuren en schijnt een teken te zijn dat de aannemer zijn werk niet goed gedaan heeft. Ik hoop dat ik het verhaal zo goed samenvat.
pi_101387432
Over de polyurethaan toplaag schrijft het bedrijf waarmee wij in zee willen gaan:

Eigenschappen
- Mat
- Oplosmiddelvrij
- Zeer slijtvast
- Stofvrij en goed te reinigen
- Goed chemicaliënbestendig
- Hoge mate van UV-stabiliteit onder normale daglichtbelasting

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 30-08-2011 21:32:18 ]
pi_101387890
Wow bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dat is idd een behoorlijk prijsverschil zeg. De vloer klinkt toch wel als een serieuze optie. Mag ik vragen met welk bedrijf jullie in zee gaan? (pb-tje?)
pi_101388093
Gedaan!

wickie, 'hotelschakelaar'?
pi_101388232
Trouwens, NP: als je bereid bent zelf aan de slag te gaan kun je de epoxycoating ook zelf aanbrengen. Mijn schoonzus en zwager hebben indertijd hun coating besteld bij www.coatingshop.nl en hebben het zelf gedaan. Volgens hen was het heel goed te doen. En het kost dan helemaal geen drol. Ik heb eens berekend dat we voor ons huidige appartement (ongeveer 90 m2) 800 euro kwijt zouden zijn. Alleen heb ik daarin geloof ik geen topcoating meegenomen, maar dat weet ik niet zeker meer.
pi_101388248
Claudia, zo'n schakelaar waarmee je op twee plaatsen de lamp kan bedienen, boven en onderaan een trap bv
pi_101388314
We sturen meteen even een mail naar de aannemer.
pi_101388483
Oe, bedankt voor die link, is hier opgeslagen. En die hotelschakeling is de moeite van het navragen waard. Als ze de elektriciteitsbuizen er nog niet in hebben zitten, is het misschien nog moeilijk.

Zo zit onze schakelaar voor de gang alleen bij de voordeur en niet bij de deur naar de kamer. De lamp in de gang is vaak uit en als je em dus aan wilt doen moet je eerst naar de voordeur en dan terug om de trap op te gaan.
pi_101388668
Dikke kans dat ze die buizen nog niet erin hebben zitten! Ik ben benieuwd.

Ik heb een epoxy coating dus al ooit bij mijn schoonzus en zwager gezien en vond het een mooie vloer. Dat was volgens mij wel een hoogglans variant waarop je alles nog veel beter ziet. Het scheelt een hoop als je voor een matte toplaag kiest. Ik moet wel benadrukken dat het resultaat niet net zo strak als een gietvloer is. Het is een soort verflaag en dus zie je de contouren van de vloer. Maar ik ben een muggenzifter en voor mij is het goed genoeg. Het lijkt me wel vrij hard en 'koud' voor op de slaapkamers, maar dat is gauw verholpen met een kleed her en der.
pi_101389283
Bij ons zou de vloer eventueel in de speelkamer komen. Het is of de epoxy of vinyl, egaliseren moet dan toch en ik vind het voor een speelkamer wel prima.
pi_101389799
Hoe groot is de speelkamer?
pi_101389968
Mefke heeft je vraag al beantwoord zie ik :)
Maar ja, het is echt heel erg fijn, zeker voor de verdiepingen. Ik zou eigenlijk niet zonder willen.
pi_101390146
We hebben het wel op de overige verdiepingen.
pi_101390464
De speelkamer wordt ongeveer 18m2. Dan zou je dus 25m2 kopen en dan ben je echt goedkoop uit als je het zelf doet.

ik vind het zo ontiegelijk onhandig dat nog steeds niet zeker is dat het doorgaat. We moeten eerst een begroting hebben en dan kijken of het hypotheektechnisch kan en als dat niet kan, werken aan een andere oplossing. En dan is het winter. Dus voor maart gebeurt hier niets. Ik erger me helaas wel elke dag aan het feit dat het speelgoed geen echte plek heeft
pi_101390517
Maar hoeveel bij hoeveel is de speelkamer?
pi_101390551
3 bij 6 meter. Ongeveer.
pi_101400214
Het fijne is dat je novilon dan zonder naden zou kunnen leggen. Maar epoxy zelf aanbrengen moet prima te doen zijn in één ruimte!

Wat moet er dan gebeuren voor jullie een speelkamer hebben?
pi_101634560
Joehoeee Claudia, nieuws over de oplevering:

waarschijnlijk in week 46. Ook nog kijkdag op 8 oktober en inmeetdagen gepland voor keuken- en vloerenboeren etc..

Het gaat nu echt snel!!
pi_101634655
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:04 schreef loeszie het volgende:
Joehoeee Claudia, nieuws over de oplevering:

waarschijnlijk in week 46. Ook nog kijkdag op 8 oktober en inmeetdagen gepland voor keuken- en vloerenboeren etc..

Het gaat nu echt snel!!
Hoe lang heeft de bouw dan geduurt?
pi_101635271
Nog geen jaar. Volgens mij ging in december vorig jaar de eerste paal in de grond.
pi_101642214
Jeetje dat is al over 10 weken :o
Wat spannend zeg!!
pi_101645044
Jaa, ik lees het net! *O* Echt geweldig. Dat betekent dat de eerste woningen rond 14 november worden opgeleverd. Onze woning zal als een van de laatste aan de beurt zijn, waarschijnlijk zo'n twee weken later.

En ook fijn dat we zo snel weer een kijkdag hebben! De inmeetdagen vallen helaas precies tijdens onze vakantie. Kom jij naar deze kijkdag, loeszie?
pi_101651153
Oe, Claudia, spannend! Dat wordt dan kerst in het nieuwe huis. Of til je het over de feestdagen?
pi_101651907
We tillen het zeker over de feestdagen heen. Ik denk zelfs dat we er 2 maanden voor uit gaan trekken. We hebben geen zin in gestress. Ik ga ervanuit dat het 1 februari wordt.
pi_101652290
En gelijk heb je, stressen kan altijd nog. Wel leuk, kan je helemaal een planning gaan maken enzo.
pi_101652350
Ja, om alles te LATEN doen. ;) Echt heerlijk. Mijn moeder zit inmiddels al jaren in een verbouwing...
pi_101665532
Natuurlijk kom ik op de kijkdag!! Ik heb de vorige gemist dus ik kan niet wachten totdat ik in ons huis kan rondlopen. Die inmeetdagen zijn toch niet per se voor ons maar voor de mensen die vloeren komen leggen enzo? Ik hoef daar verder niet bij te zijn. Waar gaan jullie heen met vakantie? wat heerlijk dat jullie nog gaan. Wij gaan pas in februari als alles is gedaan in het huis en we verhuisd zijn.

Wij gaan trouwens ook iets van half januari pas verhuizen. Eerst rustig het huis in orde (laten) maken.
pi_101669293
We gaan naar Bretagne, dus het zal wel meer een herfstvakantie worden. :+ En we zijn al bijna 1,5 jaar niet meer op vakantie geweest. :o Dus het werd hoog tijd. We zitten er ook echt een beetje doorheen. Ik denk dat wij in het voorjaar ook nog maar een keer gaan, of misschien met de kerstdagen. Jullie gingen op wintersport, toch?
pi_101673420
wintersport? Ik haat wintersport! Nee wij gaan uitrusten op Curaçao :+
pi_101673812
Zo hé, dat klinkt goed! Neem je M. mee?
pi_101673983
Ja natuurlijk! We huren een klein huisje aan een baaitje met een huurauto erbij.
pi_101674781
Oh, dat klinkt héérlijk! O+

Hebben jullie recentelijk nog nieuwe dingen uitgezocht/gekocht?
pi_101676662
Nee wij moeten echt aan de slag met sanitair kopen. Vanmiddag wel even de vloer bekeken in Oost. Verder wel veel met Milou's kamertje bezig en behangetjes enzo..
pi_101679524
Hier kun je ongeveer zien wat ik allemaal leuk vind.. http://pinterest.com/loeszie/

Is trouwens superhandig om alles wat je online leuk vindt te bewaren en zo je eigen moodboard te maken.
pi_101686773
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:38 schreef loeszie het volgende:
Hier kun je ongeveer zien wat ik allemaal leuk vind.. http://pinterest.com/loeszie/

Is trouwens superhandig om alles wat je online leuk vindt te bewaren en zo je eigen moodboard te maken.
Leuke stijl heb je!
pi_101687324
Ah, ik zie het al: ik kan voor Lena gewoon de kamer van M. kopiëren. :Y)

Ik zie zelfs de poster die ik hier laatst postte! :D
pi_101687412
Echt een heel goede tip trouwens, die site!
pi_101687704
Welke poster is dat?

Ooi thanks!
pi_101687764
Voor Ivan was ik al een tijdje op zoek naar natuurgetrouwe dierenprenten, en ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht! Dit zijn er een paar:

pi_101687837
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef loeszie het volgende:
Welke poster is dat?

Ooi thanks!
Die met de olifant (Claudettes ansichtkaart)! Wickie was er zo weg van dat ze de zeefdruk wou kopen, maar die was helaas uitverkocht.
pi_101687899
Ik heb vandaag een houten legerkist gescoord die ik ga verven. Voor Milou's haar speelgoed!
pi_101688077
Ja die olifant is cute. Ik dacht dat je een poster bedoelde in Milou haar kamer. Die heb ik wel in huis maar is nog nooit opgehangen :@
pi_101688144
Ik ben trouwens in diezelfde winkel als waar ik die opbergkist heb gevonden verliefd geworden op een pastoe dressoir. Ik heb al een mooi design dressoir maar aangezien de slaapkamer huge is... Maar goed, toch wel weer een hoop geld voor iets wat ik niet echt nodig heb...
pi_101688180
Ik heb nog een scheepskist die van de familie van mijn lief is geweest. Die wil ik op gaan knappen voor Ivans slaapkamer (hij staat nu op het balkon).

Welke winkel was dat?
pi_101688244
Ik sta op een wachtlijst voor Pinterest. Wtf? :')
pi_101689121
Heel Phil heet die winkel.

Huh een wachtlijst?????
pi_101690422
Ik zie in het laatste berichtje van Lille Lyke deze foto. Volgens mij is dit een epoxy coating!

pi_101693519
Deze ga ik voor Lena's kamer kopen:

pi_101694021
*uit lurkstand*

Oeh, die uil is echt ontzettend leuk! O+
Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag? :@

En wat de natuurgetrouwe prenten betreft; zoek je echt exotische dieren?
Zo niet; Rien Poortvliet is dan misschien nog een idee?
(Het kwam zo in me op hoor, geen idee of het wat is)
pi_101701134
Etsy!
pi_101703096
Danku! Zitten leuke tussen!
ik kan niet kiezen....
pi_101705651
Haha, dat probleem had ik ook. Ik heb mijn lief laten beslissen.
pi_101705693
Weet je wat het is: als ze zo klein zijn hebben ze zelf nog zo weinig voorkeuren en kun je dus moeilijk een kamer inrichten naar wat zij leuk vinden. Voor Ivan die nu bijna 22 maanden oud is ligt dat al heel anders. Hij houdt van beesten - toegegeven, het is geen bijzonder unieke voorkeur - en dus er komen beesten in zijn kamertje.

Lena is een baddermeisje, dus dit uiltje leek me wel geschikt. O+ En ze heeft al een uiltje als muziekdoosje (gekregen van Twinkly).
  donderdag 8 september 2011 @ 13:05:23 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101706345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie in het laatste berichtje van Lille Lyke deze foto. Volgens mij is dit een epoxy coating!

[ afbeelding ]
Het lijkt wel of er visgraat(parket? Stenen?) onder de epoxylaag ligt.

En ik wil graag een wereldkaart in de stijl van het menselijk lichaam op die foto! O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')