Klinkt goed! Ik denk dat we toch maar voor de burgerlijke tegel gaan. Ik heb niks tegen tegels en ze zijn zo praktisch.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
Claudia? Trimetal heeft afwasbare verven.
Echt geniaal gewoon, we hebben een puppie die haar speeltjes en kluifjes overal tegenaan mikt en ik ben zelf niet zo handig dus er komt wel vaker wat op/tegen de muur en alles gaat er mbv een beetje cif af
Weet je wat het voordeel is? Je verft je vloer en als het over een paar jaar niets blijkt te zijn, heb je misschien wel iets anders gevonden dat op je wensen aansluit. Voor het bedrag dat je noemde (en dat was voor je hele huis toch?) kun je best nog ooit iets anders nemen als dit het niet blijkt te zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, kan ik me voorstellen. Het heeft ook iets geks om de vloer alleen maar te verven. Omdat we vloerverwarming hebben zie ik het wel zitten. Op de bovenverdiepingen hebben we geen vloerverwarming, maar die vloer zal ook niet zo koud zijn als de vloer op de begane grond.
Heel begrijpelijk want met 10 000 euro kan je heel veel doen. Ik denk dat dit een goed alternatief is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het scheelt dat ik de vloer al goed ken van het oude huis van mijn schoonzus en haar man. En inderdaad, je legt er zo een hoogpolig tapijt overheen.![]()
Het idee van een gietvloer van zo'n 10.000 euro benauwt me nogal.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Morgen gaan we coatingvloeren bekijken!
Het is de Monty van Roderick Vos (gemaakt voor Bert Plantagie). Je kunt de bank o.a. bij Eijerkamp vinden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:34 schreef SV-tje het volgende:
Dan ben ik heel benieuwd welk merk die bank is (of waar hij te koop is) want donkerbruin met chaise longue in dat model klinkt goed
Je kunt de vloer in heel veel kleuren kiezen, sowieso in alle RAL-kleuren. Ik denk dat wij voor een vrij lichte, off-white vloer gaan.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:48 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, welke kleur wil je je vloer dan doen? Want het is toch een soort van 'verf'? Zou je die dan niet kunnen laten mengen in de kleur van de rosemary green?
De opbouw van onze vloer is heel gebruikelijk voor nieuwbouwwoningen en daar worden vaak gietvloeren in 'gelegd', ook over vloeren met vloerverwarming. Ik zal er nog eens expliciet naar vragen, maar er is me nu door verschillende leveranciers verzekerd dat het prima kan als je vloer er lang genoeg in heeft gelegen en je je aan een opstookprotocol houdt voor de verwarming zodat de vloer maximaal gewerkt heeft. Je krijgt bovendien vrij standaard 5 jaar garantie op de gietvloer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:28 schreef Z het volgende:
In de folder van onze nieuwbouwwoning stond expliciet vermeld dat de ondervloer niet geschikt was voor een gietvloer. De toplaag had onvoldoende isolerende werking om warmte van buizen tegen te houden en dan zou de gietvloer kunnen verkleuren waar de buizen door de vloer lopen. Heb je dat bij jullie ook gecheckt? Wel interessant, die epoxy vloer.
Welke dingen hebben jullie over het hoofd gezien?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:21 schreef Cathmar het volgende:
Snap ik. Lekker schuiven met je meubelen totdat het naar je zin staat is ook veel fijner.
Wij hadden ook nieuwbouw, maar toch achteraf nog wel dingen over het hoofd gezien die we makkelijk(er) tijdens de bouw hadden kunnen laten doen.
Oh, dit vind ik heel interessant om te lezen! Ik zie nu dat wij ook niet zo'n lichtschakelaar op zolder hebben. Stom dat ik er niet aan gedacht heb, want ik herinner me nog van het huis van mijn vader dat dat wel eens onhandig was. Verder kan ik niet zo gauw iets bedenken wat ik zou willen laten veranderen ten op zichte van de standaardindeling. Maar goed, het is nu ookal te laat ervoor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:02 schreef Cathmar het volgende:
Stopcontacten, lichtschakelaars (dat je bv vanaf de zolder het ligt op de overloop niet uit kunt doen). Maar ook wand om een cv/wasmachine hok te maken. Dat is nu open op de voor-zolder. Dat gaan we nu na twee jaar alsnog zelf doen terwijl dat in de bouw maar 300 euro meerwerk was. Dat hoorden wij pas achteraf.
Ook lichtpunt(en) op onze slaapkamer. Loze ruimte onder de trap die makkelijk een kast had kunnen worden (en nu sinds kort is).
46 euro exclusief BTW is belachelijk veel geld. Onze duurste prijsopgave was 3630 euro exclusief BTW. Ik heb in mijn berekening rekening gehouden met 110 m2.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:52 schreef No_Promises het volgende:
Ik volg met veel interesse je zoektocht naar de perfecte vloer. Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht, we hopen dat het eind oktober opgeleverd wordt. We houden erg van de look van gietvloeren maar dat zit er budgettechnisch helaas niet in. In jouw topic las ik over epoxyvloeren als goedkoper alternatief voor een gietvloer. Gisteren wat vragen gemaild naar 2 leveranciers. Ik las namelijk ergens dat een epoxyvloer niet aan te raden is icm vloerverwarming. Jullie krijgen ook vloerverwarming toch? De prijs die ze mij gaven was 46 euro exclusief BTW. (als je beschikt over een beton of cement-dekvloer) Dat is volgens mij wel wat meer dan waar jij het nu over hebt? Voor hoeveel vierkante meters betaal je dan die 2400 euro?
Ik blijf waarschijnlijk nog wel even twijfelen. Ik lees overal verschillende dingen over de kras en scheurgevoeligheid. We hebben ook 2 kleine kinderen dus het moet wel tegen een stootje kunnen...
Hoe lang heeft de bouw dan geduurt?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:04 schreef loeszie het volgende:
Joehoeee Claudia, nieuws over de oplevering:
waarschijnlijk in week 46. Ook nog kijkdag op 8 oktober en inmeetdagen gepland voor keuken- en vloerenboeren etc..
Het gaat nu echt snel!!
Leuke stijl heb je!quote:Op woensdag 7 september 2011 17:38 schreef loeszie het volgende:
Hier kun je ongeveer zien wat ik allemaal leuk vind.. http://pinterest.com/loeszie/
Is trouwens superhandig om alles wat je online leuk vindt te bewaren en zo je eigen moodboard te maken.
Die met de olifant (Claudettes ansichtkaart)! Wickie was er zo weg van dat ze de zeefdruk wou kopen, maar die was helaas uitverkocht.quote:
Het lijkt wel of er visgraat(parket? Stenen?) onder de epoxylaag ligt.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie in het laatste berichtje van Lille Lyke deze foto. Volgens mij is dit een epoxy coating!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |