Dit is de goede, nu gelijk goed gekoppeld enzoquote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:49 schreef mrien het volgende:
[..]
Naar een groter huis inderdaad! En zo mooi <3
Deze medicatie heb ik nog niet gegeven (2x daags), de ijzer vind hij echt maar niks.
Hoop ook dat het nu goed helpt
Ja van een (ikea) ledikantje waar de zijkant uit kan.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:12 schreef danic het volgende:
ff een vraag van een echte spuit 11, waar kan ik makkelijk een co-sleeper vandaan halen? Het lijkt ons toch wel wat
Of maak je dat zelf van een verbouwd ledikantje?
Wij hebben het Ikea hensvik ledikantje en daar een zijkant uitgehaald, extra verstevigingsplank erin en klem geschoven tussen onze boxspring en de muur. De boxspring is electrisch verstelbaar dus er zit een motor onder waardoor het kreng tonnen weegtquote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:12 schreef danic het volgende:
ff een vraag van een echte spuit 11, waar kan ik makkelijk een co-sleeper vandaan halen? Het lijkt ons toch wel wat
Of maak je dat zelf van een verbouwd ledikantje?
Lieve fotoquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:36 schreef ferrari_rood het volgende:
dat doet ze goed MP
Mrien welk ijzerdrankje krijgt jelle? en hopelijk slaat deze AB kuur snel aan
En om nou volgende week weer een paar auberginen in je mik te duwen om het te testen is ook zo bruut he...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:39 schreef mignonne het volgende:
oh en ze heeft nu ook weer wat uitslag in dr gezichtje en is de hele dag aan het spugen geweest (gekolfde melk van gister of eergister ook gehad, niet bij nagedacht); we denken dat ze inderdaad ergens op reageert maar of het nou die aubergine is geweest of toch wat anders... geen idee
nahquote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En om nou volgende week weer een paar auberginen in je mik te duwen om het te testen is ook zo bruut he...
die krijgt ean ook. Staat mooi op de verpakking 3uur na de maaltijd geven. euh ja dan krijgt ze alweer bijna en de mond spoelen na inname. Hoe ga ik dat doen bij een baby? I.o.m. apothekersassistente geef ik het nu halverwege de fles. Het kan nl ook erg zwaar op de maag vallenquote:
Neeeeequote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
nah![]()
t is wel de manier om het te testen en t is altijd nog vriendelijker dan het direct aan haar zelf gevenmaar we gaan over 2 weekjes eerst maar eens beginnen met vast voedsel.
Ding 1 heb ik alvast bedachtrijstwafel, dat moet goed gaan in principe.
En verder moet ik nog even bedenken what's nextik moet nodig dat schema van Kleintjes er maar ns bij trekken weer.
Nee dat is de box van mijn ouders en het is een soort van hoekbox idd bijzonderquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:38 schreef As1981 het volgende:
Sarah wat doe je. Is dat jullie box mamapurk? Een bijzonder formaat of lijkt dat maar zo. Vind hem wel mooi.
FR wat een bijzondere foto en grappig dat je neefje precies op de datum ertussen is geboren. Erg leuke foto.
Troeta geniet van je avond en van het uitslapen morgen. Hopelijk lukt het. In ieder geval geen gespook vannacht.
Danic, toch aan de cosleeper. Succes met fabriceren.
Hij is duidelijk voller maar qua lengte scheelt het niet veel. Ze trekt het al behoorlijk rechtquote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Neeeeeis ze alweer zo oud
F_R, leuk die foto van neef en nicht(heb m vanmiddag nog gezien
)
Ze is echt goed gegroeid he! Ze lijken gewoon even groot!
Sarah draaienwat goed!
gek hoor, dat ik hier niet meer "hoor". Ik heb nog helemaal geen dreumes![]()
Hoe wisselend kunnen adviezen zijn..bij mij staat er op niet met melk geven. Ook lastig met een babyquote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
die krijgt ean ook. Staat mooi op de verpakking 3uur na de maaltijd geven. euh ja dan krijgt ze alweer bijna en de mond spoelen na inname. Hoe ga ik dat doen bij een baby? I.o.m. apothekersassistente geef ik het nu halverwege de fles. Het kan nl ook erg zwaar op de maag vallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb na beide KS ijzer gehad vandaar dat ik het wist
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik.zou idd iemand meenemen. Heb een keer met doek in de IKEA gelopen toen k ook wat grote dingen moest hebben. Dat was ook niet ideaal (buigt zo moeilijkquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:19 schreef danic het volgende:
Oh As, je mannetje!Mocht ik die kaart al wel zien? Nu is het geen verrassing meer.
Ean, wat ga je hard meis, ziet er goed uit zo!
En Sarah, wat een foto![]()
Morgen naar de Ikea, dank je wel DML voor de link. Heb het net even zitten lezen en met de tip van Tico (lijmklemmen) komen we er wel. Moet alleen even denken hoe ik het ga aanpakken. Vriend wil dat ik het morgen dan ga halen, maar hij heeft nachtdienst en ligt te slapen.
Dat wordt denk ik dan ons eerste avontuur met de Beco.... Want én een kinderwagen én een kar met de spullen lijkt me niet zo handig.
Weet je wat, ik neem gewoon mijn schoonmoeder op sleeptouw
Sarah is ook groot! Mijn meiden zijn allebei groot, zitten ook op hoge groeilijnen, maar als ze dan ook nog eens zo snel gaan ontwikkelen lijkt ze nog groter, J draaide pas met 6 maanden..quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:43 schreef Fannetje het volgende:
Sarah, wat knap dat je al kunt rollen! En wat ziet ze er groot uit MP, echt niet zoals een baby van 4 maanden!
Wij zijn nog op vakantie, maar helaas slecht weer hier. Gisteren was het gewoon maar 9 graden! Gelukkig schijnt het vandaag beter te worden. En het voordeel van Center Parcs is wel dat ze ook veel indoor faciliteiten hebben
Heb ik serieus ook bedacht... Maar ja het was net zo donker als altijd.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:19 schreef Vanyel het volgende:
Misschien vond Sarah het te donker vannacht![]()
Vreemd dat het dan opeens over is.
Geborgenheid hebben we haar in ieder geval gegeven Claudia, maar het is inderdaad die machteloosheid en dan doodmoe zijn en weten dat vandaag een lange drukke dag word!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kettienkje met een haartje, met haar naam erop. En een babypop met een reiswiegje en kleertjes
Daar word je ook niet blij van. Jij weet dan nog dat het goed voor hem is, maar leg dat maar eens uit..quote:Op zondag 17 juli 2011 12:31 schreef mrien het volgende:
Vind het ook echt rottig om het elke keer in z'n mond te moeten spuiten, je ziet hem gewoon kijken van komt ze weer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een van de 1e foto's van ean die dus allemaal mislukt zijn
Hij werd gisteravond in paniek wakker en ik maakte me wat ongerust om hem. Hij was zo benauwd. Eigenlijk slaapt hij nooit bij ons.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:43 schreef danic het volgende:
haha IvanEn Lena in haar eigen bedje?
Wilde hij dat graag of wassie niet zo lekker?
Wat een berg medicatie, zeg!quote:Op zondag 17 juli 2011 12:31 schreef mrien het volgende:
Moeilijk zeg MamaPurk!![]()
En beterschap voor Dottir![]()
Nou het ijzerdrankje wordt er elke keer vakkundig uitgewerkt, die vind hij echt niet te pruimen. Die moet 3x per dag, de antibiotica 2x per dag en het puffen ook 2x per dag. Heb het idee dat ik de hele tijd met medicijnen in de weer ben en wordt daar ook niet zo vrolijk van zo. Geef de ijzer nu maar even 1 keertje minder, gelijk met de antibiotica die hij ook niet zo vind.
Vind het ook echt rottig om het elke keer in z'n mond te moeten spuiten, je ziet hem gewoon kijken van komt ze weer...
quote:Op zondag 17 juli 2011 16:23 schreef As1981 het volgende:
Mijn mannetje heeft sinds gisteren wat nieuws ontdekt, mond open, hand er in, heen en weer bewegen en geluid maken.
Ik heb het op film, maar natuurlijk pas nadat hij zijn andere truckjes heeft laten zien. Houdt oordoppen bij de hand, want hij kan ook hard gillen.
Nou ja, het had gekund dat de volksverhuizing geen succes was geweest. Het slapen van Lena is ineens écht veranderd. Ze is langer tevreden met een voeding, maakt lange rukken en ik voed haar vrijwel nooit meer in slaap. Ik leg haar weg op haar zij, stop haar knuffeltje tussen haar armpjes en ze is tevreden. Door dit soort dingen merk je ineens dat je baby groter is geworden. Hoewel ik die eerste periode waarin ze naast me sliep geweldig vond geniet ik hier ook heel erg van, dat ze zich nu geborgen genoeg voelt om me niet meer voortdurend in de buurt te hoeven hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:24 schreef danic het volgende:
Oh ja, suf van me. Dat wist ik natuurlijk wel. Dat jullie die kamers hadden omgegooid. Nou ja, nu kwam de co-sleeper nog even lekker van pas. En inderdaad, het geeft lekker wat extra ruimte. Afgelopen nacht had mijn vriend nachtdienst en had ik dus het hele bed voor mezelf (180x210) en nog presteerde ik het om bijna bij Eva in bed te belanden
Super! Klinkt als een prima oplossing.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:47 schreef danic het volgende:
Dus heb het idee van de co-sleeper geopperd bij mijn vriend en die vond het geen probleem.
Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen.quote:Ik vind die foto's van de kindjes hier met een knuffeltje ook altijd zo schattig, maar vraag me af wanneer zo'n moment precies komt, dat ze echt dat knuffeltje bij zich willen hebben.
Die foto is geniaal.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft nog steeds geen behoefte aan een knuffel maar die ligt ingebakerd en kan dus ook niks vast houden.
Mr.DML had een heel systeem trouwens met een knuffel die de speen in Puck zijn mond hield![]()
![]()
[ afbeelding ]
Afgelopen drie nachten waren DRAMATISCH zonder overdrijven. Beetje zoals MP beschrijft en dan nog erger![]()
Hopelijk herpakt hij zich gauw weer want het ging zo goed 's nachts.
Dat heb ik ook gedaan bij Floris. Ik deed zn knuffel in zn knuistje bij het slapen of legde zo'n tutlapje met kop op zn hoofd (vond ie prettig op een bepaald moment). Uiteindelijk heeft ie nu een knuffel die op de comode lag, die hij zelf meenam naar zn bed.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Super! Klinkt als een prima oplossing.
[..]
Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen.Ik droeg het bij me om mijn geur erin te krijgen, ik ben het tussen ons in gaan leggen als ik haar aan het voeden was en ik legde het tussen haar armen als ze ging slapen (ook toen ze daar nog niks mee had). Je kunt het natuurlijk niet echt afdwingen; Ivan speelt overdag wel met knuffels en heeft er ook twee in zijn bed, maar hij is er niet aan gehecht. (Ik heb het hem ook niet aangeboden zoals ik bij Lena heb gedaan.)
Ik denk dat ze de babypraat ontgroeid zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef Fannetje het volgende:
Ik mis trouwens de meeste grote baby-moeders hier. Waar zijn Orea en ticootje? En van tessie heb ik al héél lang niets meer gelezen
Geen idee, ga ik morgen ff navragen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een berg medicatie, zeg!Is er nog een alternatief voor het ijzerdrankje?
Ik heb het bad gevult en hopa!!!quote:Op maandag 18 juli 2011 08:43 schreef Vanyel het volgende:
Lekker begin van de dag, dat poepscheppen
Werk ze J-net.
Wij kregen vanmorgen niet eens een lachje. Moet ze zich wel heel ongelukkig hebben gevoeld.
Gelukkig keek ze alweer een stuk vrolijker nadat ze net zo ongeveer haar complete voeding er met een grote boog weer uitgooide.
dat is omdat venkelthee de darmen gedeeltelijk stil legt om het zo maar te zeggen.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:04 schreef MamaPurk het volgende:
Ja bij jaël gaven we venkelthee maar dat mag geloof ik niet meer! We hebben nu in ieder geval weer infacol gehaald maar rooibosthee is een goeie dat ik daar neit aan gedacht heb! Thnx Juud!
ik heb me laten vertellen dat venkelthee niet mag omdat het epilepsie zou triggeren mocht je kindje hier aanleg voor hebben ofzo...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat is omdat venkelthee de darmen gedeeltelijk stil legt om het zo maar te zeggen.
Wat sneu dat ze zo'n last heeft![]()
En Dottir ook al ziekjes, sneutje![]()
Beterschap.
Mijn kleine dreutel steunde gister op all fours en kroop twee pasjes![]()
daarna donderde ze genadeloos ommaar toch, we zijn zo trots
![]()
en in haar bedje deed ze het weer een keer (om daarna weer genadeloos face first om te kukelen).
Ik merk wel dat ze een echte probeerder is. 100 keer hetzelfde proberen en als het niet lukt, later nog es proberen. Oudste was meer iemand die observeerde en als ze genoeg vertrouwen in haar skills had deed ze het gewoon ineens. Zij leek relatief langzaam qua ontwikkeling, tot ze 'ineens' ging tijgeren, kruipen, lopen en zelfs praten. Ik vind die verschillen in ontwikkel-maniertjes zo leuk om te zien
tuurlijk, ben al aan het kijken waarin ze moet gaan slapen (ledikant verplaatsen of campingbedje). het is een ex-huurhuis, die wij hebben gekocht (appartement).quote:Op maandag 18 juli 2011 12:30 schreef mefke79 het volgende:
Tankgirl, haar verplaatsen want het is echt niet gezond (en het stinkt). En als het een huurhuis is meteen woningbouw inschakelen en ook melden dat er een baby moet slapen. Succes!
Ik zou nog een vochtvreter neerzetten en bakjes met soda, dat zuivert de lucht en neemt ook vocht op. Azijn haalt ook vieze luchtjes weg, maar ik zou eerst zorgen dat het vocht verdwijnt en daarna iets aan de lucht doen... Tis wel balen dat het ook nog eens vochtig weer is nu, en niet 20 graden zon en een briesje, dat zou je goed kunnen gebruiken. Succes ermee.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik gebruikte ook rooibosthee, gewoon veel zelf drinken. Heb wel het idee gehad dat het hielp.
Over helpen gesproken, HEEELP
Met die mooie regenbui van een paar dagen geleden zit de hele babykamer onder de vochtplekken, en het ruikt er nu ontzettend muf. Ben al dagen aan het luchten, stoken, heb al een vochtvreter neergezet. Ook vandaag een luchtreiniger neergezet in de hoop dat dat de lucht weg zal halen, maar niets helpt![]()
Larissa gaat maar in de grote slaapkamer ofzo, want ik ben bang dat ik haar niet hoor als ik haar een kamer verder verplaats (de babykamer zit tegen de grote slaapkamer aan).
Nog tips? Ik ga nog een keer rondbellen (woningbouw,reparatieservice enz.)
Wel in huis, maar nog niet geprobeerd, vanwege verhalen op internet dat het er ook erger van kan worden. We zijn pas 2 dagen met de cinababy bezig en het lijkt te helpen (of dat willen wij graag gelovenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:04 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Isis, Infacol al geprobeerd? Cinababy deed hier niets, infacol doet het wel.
Oeh dat is een goed idee om mee te gaan oefenen. Goeie reden om weer meer bad en minder douche te doen als ze zich beter voelt. Hoewel t met bumbo misschienook wel in de douche kan...quote:Op maandag 18 juli 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kleine ding kan gewoon al water uit een beker drinken, helemaal zelf!
Neu, waarom zou ik? Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze nat wordt.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:25 schreef mrien het volgende:
Wat knap zeg Claudia! Doe je dat in bad ofzo?
Infacol werkte hier ook goed, cinnababy heeft denk ik maar heel even gewerkt helaas.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Wel in huis, maar nog niet geprobeerd, vanwege verhalen op internet dat het er ook erger van kan worden. We zijn pas 2 dagen met de cinababy bezig en het lijkt te helpen (of dat willen wij graag geloven), dus we houden het nog maar even daar bij.
Oh Tankgirl wat balen van dat vocht, helaas heb ik geen handige tips voor je, ben daar niet zo in thuis...
Vrijdag 3 kunstvoedingen na elkaar. Ik ga me nu eerlijk gezegd toch afvragen of dat er iets mee te maken had..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat rot voor jou en sneu voor haar, Vanyel. Zit je dan met je borstvoeding en al die fijne afweerstoffen.![]()
Ik ben geneigd te denken van niet. Dat wil zeggen, we zijn geneigd overal verbanden te zien en daar word ik wat sceptisch van.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vrijdag 3 kunstvoedingen na elkaar. Ik ga me nu eerlijk gezegd toch afvragen of dat er iets mee te maken had..
Leyla is echt zo'n bewegelijk kind, die is echt al zo vaak kopje onder gegaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:15 schreef Fannetje het volgende:
Wow Lena, wat knap zeg, zelf uit een bekertje drinken. Anne drinkt helemaal nergens zelf uit... fles moet ik vasthouden, tuitbeker houdt ze niet hoog genoeg en bekertje snapt ze al helemaal niet.
Danic, lekker shoppen! Maar wat ga je kopen dan, als 62 nog te groot is?
Arme Vanyel en Dottir...
Anne zat net in bad en toen viel ze ineens voorover. Ik zat er natuurlijk bij en kon haar snel 'redden' maar het arme kind was enorm geschrokken. Had veel water binnen gekregen en hoestte dat met slijm en al er weer uit. Rooddoorlopen oogjes, sneu hoor.
Nu is ze op de grond aan het spelen met het snoer van de babyfoon, hmmm...
Nee leyla ook niet meer. Die gaat gewoon net zo hard door met waar ze mee bezig was en gaat vervolgens weer kopje onder... Die is straks net zo watervrij als dr zus..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
floris ook idd. Mja doet ie zelf hoor, denk k dan maar altijd
Maar hij komt nooit hoestend en proestend boven, scheelt ook wel
Ja ik heb nu een badmatje erin, zodat ze niet steeds wegglijd..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:45 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha ja Floris dus ook. Mja we hebben een klein badje alleen. Hij gaat altijd staan in bad
Slim kindquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:05 schreef danic het volgende:
hmmmm, het draaien van Eva had wel een reden. Ze had de halve fles uitgespuugd in bed (uiteraard net naast de hydrofiel) en waarschijnlijk lag dat niet lekker haha. Dus is ze omgedraaid. Wat er in resulteerde dat ze dus drijfnat was, want ze was lekker met haar kleertjes door de melk gegaan. Ik dacht eerst nog dat haar luier had gelekt.
he getsie danic, moet je al gelijk zo vroeg al zo'n belangrijke beslissing gaan nemen, sterktequote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:43 schreef danic het volgende:
Ik wilde kijken voor ruim vallend 56 of klein vallend 62, maar of dat lukt.
Ben net terug van de huisarts en eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om te shoppen.
Ik loop al een tijdje bij de bekkenbodemfysio, onder ander door de plasproblemen die ik had rondom de bevalling. Zij heeft ook aangegeven dat mijn vaginawand wat verzakt is, maar dat dat gewoon over gaat met oefeningen.
Twijfelde een beetje en ben dus net bij de huisarts geweest. Blijkt dus dat als je vaginavoorwand verzakt, ook je blaas en baarmoeder mee verzakken. En dat dit op te lossen is door een bandje te plaatsen ter ondersteuning.
Allemaal leuk, maar wij willen graag ook een broertje of zusje voor Eva, maar het is onduidelijk of dat kan als er zo'n bandje wordt geplaatst.
Ben dus even heel erg verdrietig![]()
Als dat niet kan, dan moeten we misschien het proces versnellen en zorgen dat ik z.s.m. weer zwanger wordt zodat daarna dat bandje wordt geplaatst en ik tot die tijd ermee rond blijf lopen. Maar of dat verantwoord is......
Ik heb nu 01 augustus een afspraak bij een vrouwelijke gyn (op advies van mijn huisarts), maar zijn aan het proberen of we vrijdag kunnen. Ziekenhuis had nog een plekje, maar dan moet mijn vriend werken en ik wil graag dat hij mee gaat....
Maar is dat niet normaal bij borstgevoede baby's?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:47 schreef J-net het volgende:
@Claudia; eerst poepte Kiran elke dag, sinds 3 weken terug 1x per 4 dagen. Vorige week opeens op de 5e dag een halve poepluier en sinds zaterdag die druppeltjes gaan doen. Zondag leverde dat een redelijke poepluier op, maar nog niet echt zoveel als je zou verwachten. Dus nog evnetjes met de druppeltjes doorgaan tot hij weer een goede luier heeft gedaan.n
Ja, alleen een kv baby moet elke dag poepen, het liefst. Een bv baby kan er rustig een week of meer tussen laten. Ik zou ook niet direct aan de slag gaan met middeltjes. Laat de darmen het zelf maar regelen. Tenzij je kind er echt buikpijn van heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar is dat niet normaal bij borstgevoede baby's?
Dit is ook precies hoe ik het gesprek zie hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
Wat rot dat je door je fysiotherapeut niet goed geholpen lijkt te zijn, danic. Ik herken dat bedenken van een worst case scenario wel een beetje, maar zoals Troeta en Vanyel al zeggen is dat veel te voorbarig. Ik zou het bezoek aan de gynaecoloog zien als een informatief bezoek waarin jullie de mogelijkheden te horen krijgen. Je maak jezelf gek door nu al aan een draagmoeder te gaan denken. Laat maar gauw varen die gedachtes!
Mijn cb zegt elke dag of anders om de dag. Zolang je baby dat vaste ritme van om de paar dagen vasthoudt en het er niet steenhard uit komt kan het idd geen kwaad lijkt me maar het is wel een richtlijn om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:57 schreef danic het volgende:
DML, dat blijkt ook niet helemaal waar te zijn. Eva krijgt de fles en poept gemiddeld eens in de 3 dagen. Was heel normaal volgens cb, kon ook nog wel eens per week zijn.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, klinkt wel plausibel! Al vraag ik me af of een handdoek nou zo handig is.![]()
Ja maar voor een borst gevoede baby is dat dus wel normaal al dus de boekjes. Het kan toch best dat zijn poep patroon verandert? Vraag het anders eens na in het bv topic.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:19 schreef J-net het volgende:
Ik vind een halve luier in 5 dagen weinig, maar heb tot nu toe ook nog niet het idee dat Kindicol enorm helpt.
Is niet weinig hoor, sommige bv kinderen poepen maar eens per week of eens per 2 wekenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:19 schreef J-net het volgende:
Ik vind een halve luier in 5 dagen weinig, maar heb tot nu toe ook nog niet het idee dat Kindicol enorm helpt.
Dat schaar ik onder fijne motoriek, hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zijn fijne motoriek is niet geweldig maar dingen naar zijn mond brengen kan Puck als de beste![]()
Hij heeft niet heel veel binnen gekregen maar gewoon lekker zitten sabbelen en daar ging het om.
Oh, wat goed, zeg! En 70 cm zit hier volgens mij nog steeds wel oké. We gaan haar overmorgen laten wegen en opmeten; het zal mij benieuwen.quote:Hij ligt trouwens in bed in alleen een slaapzak. Volgens mij is het stil. Hij slaapt dan vast veel korter maar we moeten toch af en toe oefenen. En de slaapzak van 70cm is gewoon te klein. Mijn baby!
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft ze luieruitslag of zijn jullie nudisten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door die foto's heb ik vandaag ook maar eens een banaan aangeboden. Hilarisch, alsof ze voor het eerst in honderd jaar weer eens iets te eten kreeg. Ze viel er echt op aan en heeft ook daadwerkelijk nog stukken doorgeslikt ookquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zijn fijne motoriek is niet geweldig maar dingen naar zijn mond brengen kan Puck als de beste![]()
Hij heeft niet heel veel binnen gekregen maar gewoon lekker zitten sabbelen en daar ging het om.
Laken, deken, slaapzak, truitje, romper en misschien nog een broekje? Bij Lena gebruik ik alleen een langemouwenromper en slaapzak.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja zijn het teveel lagen vind je Fannetje?
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:16 schreef Troeta het volgende:
Gewoon even tussendoor!Mex!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zie ik daar nog een Ivan Original?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Hier dus hetzelfde! Als je kind het koud heeft merk je dat wel. Meestal laat een baby zich dan wel horen, of je voelt het aan de armpjes. Ik weet dat je het beste in de nek kunt voelen, maar bij heel koude armen wil ik nog wel eens ingrijpen ookal voelt het nekje warm genoeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik voel me opeens heel ontaard. Die van ons slaapt in een romper met lange mouwen in zomer- of winterslaapzak zonder mouwen..
Geen broekje en korte mouwen romper.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laken, deken, slaapzak, truitje, romper en misschien nog een broekje? Bij Lena gebruik ik alleen een langemouwenromper en slaapzak.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja, als iedereen roept wat warm en opnoemt hoe die van hen erbij ligt dan krijg je soms het gevoel tekst en uitleg te moeten geven.
Snap ik op zich wel, maar Jaël sliep bij mij bij wijze van spreken in haar blootje en Sarah meot echt wel wat aan, ieder kind is anders!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja, als iedereen roept wat warm en opnoemt hoe die van hen erbij ligt dan krijg je soms het gevoel tekst en uitleg te moeten geven.
Geen zorgen, Dottir is niet de enigequote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik voel me opeens heel ontaard. Die van ons slaapt in een romper met lange mouwen in zomer- of winterslaapzak zonder mouwen..
Sorry spuit elf, maar echt ontzettend fijn dat hij goed geslapen heeft. Ga je het nu elke dag proberen? Probeerde hij te rollen als ie ingebakerd lag? Ik hoop zo voor jullie dat hij nu ontdekt dat in een slaapzak slapen zoveel lekkerder slaaptquote:Op woensdag 20 juli 2011 09:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het jammer dat iedereen alleen maar focust op hoeveel lagen Puck aan heeft in bed. Dat er zelfs wordt gesproken van midwinter aankleding en de meesten voorbij gaan aan het feit dat ik die foto plaatste omdat Puck voor het eerst in vijf maanden niet ingebakerd in slaap was gevallen en meteen ook anderhalf uur sliep.
L'tiekje ik had Bartje gisteravond op mijn telefoon nog gezien. Mooi en lief menneke.
Lief van je.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:42 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Sorry spuit elf, maar echt ontzettend fijn dat hij goed geslapen heeft. Ga je het nu elke dag proberen? Probeerde hij te rollen als ie ingebakerd lag? Ik hoop zo voor jullie dat hij nu ontdekt dat in een slaapzak slapen zoveel lekkerder slaapt
Ik had het over de aankleding van mijn kind in z'n kamer van 23 a 24 graden, niet gelijk op als commentaar op de aankleding van jouw kind zien, ik reageerde op Vanyel die zich afvroeg of ze een ontaarde moeder was.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het jammer dat iedereen alleen maar focust op hoeveel lagen Puck aan heeft in bed. Dat er zelfs wordt gesproken van midwinter aankleding en de meesten voorbij gaan aan het feit dat ik die foto plaatste omdat Puck voor het eerst in vijf maanden niet ingebakerd in slaap was gevallen en meteen ook anderhalf uur sliep.
L'tiekje ik had Bartje gisteravond op mijn telefoon nog gezien. Mooi en lief menneke.
Wij hadden nog het "geluk" dat we in de winter uitbakerden. Sofie ging in een slaapzak met dikke lange mouwen. Aangezien die te lang waren, kon ze alsnog erg weinig mee.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wist helemaal niet dat jullie inbakerden KJ. Wat fijn dat het bij Sofie in één klap niet meer nodig was.
Die deken is inderdaad stevigheid om zijn beentjes rustig te houden. Hij blijft dat brokje onrust dat zelfs in bed overstrekt en ligt te hupsen. Ik moet hem ook echt iets in zijn handjes geven anders ligt hij te wapperen/fladderen in bed. (Ik probeer zijn armen ook onder deken in te stoppen maar die heeft hij binnen 30 sec. los).
Echt heel sneu en verdrietig om te zien vind ik dat. Zoveel onrust zit er in mijn ventje. Dat heeft hij dus niet als hij ingebakerd ligt maar voor de ontwikkeling moet hij het gewoon zonder leren. Maar makkelijk is het voor hem echt niet
Kloptquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Sommige kinderen zijn gewoon koukleumen trouwens, bijvoorbeeld Niels van Twinkly.
Dat dus?quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:04 schreef Leandra het volgende:
Keurige cijfers Juud
Hoezo minderen met de BV? Je voedt haar toch op verzoek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die van jou is ook niet zo zwaar dan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:15 schreef mefke79 het volgende:
juud! Dat is gewoon een kilo zwaarder dan mijn jochie! Jij hebt met recht slagroom (en ik wederom een lange dunne)
wow! ik dacht dat die van ons al lang was met z'n 55cm en 3685grquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is ook nog geen 4,5 kilo, en is morgen al 7 weken... Maar die begon ook lichter waarschijnlijk...
Een collega van mij is afgelopen week bevallen van een kindje van 5300 gram en 56 cm... Die is nu al groter dan mijn ukkie..
Juud geeft borstvoeding, ik niet. Dat verklaart al deels. Mijn manneke's bouw is ook weer gewoon lang en dun, net als zijn broertje. Die heeft bijvoorbeeld nooit dat echte babyvet gehad, dat zal Tienus dan ook wel niet doen. Overigens, hij was in 5 weken tijd wel 3 cm gegroeidquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:57 schreef cleany het volgende:
wat een mooie cijfers Juud!
[..]
die van jou is ook niet zo zwaar dan.
Nou vermoedelijk een vies woord 'sprongetje' en daarbij misschien een buikvirusje... Anders zou ik het echt niet weten! Maar morgen naar CB dus zal daar ook wel even voorleggen hoe en wat, want het was niet de eerste keer dat ze ontroostbaar over de rooie ging.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:35 schreef As1981 het volgende:
Fijn dat ze weer zichzelf is MP, enig idee waardoor ze van slag was een paar dagen terug? En lekker aan de pap!
ja...dat hoor ik vaker en hebben we gedaan, maar johannesbroodpitmeel werkte niet...zelfs averechts, want meneer had vervolgens helemaal geen ontlasting meer (zelfs wanneer we water toe voegde, dus gaan we morgen gewoon naar de kinderarts.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:02 schreef mefke79 het volgende:
En over klaaggedeelte van je post: reflux is niet normaal, een wat slechter werkend maagklepje wel. Als jullie echt vermoeden dat het reflux is, zou ik niet wachten op een kinderarts, maar zelf vast starten met het indikken van de voeding. Dat kan door er johannesbroodpitmeel bij te doen (bij zowel fles- als borstvoeding). Het zorgt ervoor dat de voeding wat beter in de maag blijft. Mocht dat niet afdoende zijn, kan je altijd nog aan de gang met medicijnen.
Was hier ook, door jbpm leek het wel alsof ze erin bleef hangen in plaats van dat het alleen omhoog kwamquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:47 schreef cleany het volgende:
[..]
ja...dat hoor ik vaker en hebben we gedaan, maar johannesbroodpitmeel werkte niet...zelfs averechts, want meneer had vervolgens helemaal geen ontlasting meer (zelfs wanneer we water toe voegde, dus gaan we morgen gewoon naar de kinderarts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |