abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99587068
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:23 schreef As1981 het volgende:
Mijn mannetje heeft sinds gisteren wat nieuws ontdekt, mond open, hand er in, heen en weer bewegen en geluid maken.
Ik heb het op film, maar natuurlijk pas nadat hij zijn andere truckjes heeft laten zien. Houdt oordoppen bij de hand, want hij kan ook hard gillen.
_O-

Dat deed Ivan ook! Jee, dat herinner ik me ineens weer. Ik kan er helaas geen filmpje meer van vinden. Wat is het toch een leuke periode, zo tussen 6 en 12 maanden in. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99587152
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:24 schreef danic het volgende:
Oh ja, suf van me. Dat wist ik natuurlijk wel. Dat jullie die kamers hadden omgegooid. Nou ja, nu kwam de co-sleeper nog even lekker van pas. En inderdaad, het geeft lekker wat extra ruimte. Afgelopen nacht had mijn vriend nachtdienst en had ik dus het hele bed voor mezelf (180x210) en nog presteerde ik het om bijna bij Eva in bed te belanden 8)7
Nou ja, het had gekund dat de volksverhuizing geen succes was geweest. Het slapen van Lena is ineens écht veranderd. Ze is langer tevreden met een voeding, maakt lange rukken en ik voed haar vrijwel nooit meer in slaap. Ik leg haar weg op haar zij, stop haar knuffeltje tussen haar armpjes en ze is tevreden. Door dit soort dingen merk je ineens dat je baby groter is geworden. Hoewel ik die eerste periode waarin ze naast me sliep geweldig vond geniet ik hier ook heel erg van, dat ze zich nu geborgen genoeg voelt om me niet meer voortdurend in de buurt te hoeven hebben.

Waarom heb je trouwens voor een co-sleeper gekozen? Werden de nachten structureel zwaarder?
pi_99587581
Ja nou ja, ik kan nog niet zeggen dat het structureel werd. Maar Eva krijg om 23.30 haar laatste fles. Soms valt ze gelijk in slaap, maar het gebeurd ook wel eens dat ze tot 01.30 wakker blijft. Wij kunnen dan ook niet naar bed, want dan is het huilen zodra je de kamer uitloopt. Puur en alleen omdat ze haar speentje niet meer heeft, want die valt steeds uit haar mond.
We moeten dan naast haar blijven zitten op een stoel die net te laag is om comfortabel haar speentje vast te houden, zodat je arm gaat slapen en je ogen dik en droog van vermoeidheid.
Toen las ik over de goede nacht van Puck van DML en het speentje ploppen en toen dacht ik....dat kan natuurlijk ook!
Daarbij heeft ze een paar keer weer bij mij geslapen nadat ze 's nachts een fles had gehad en vriend was werken en dat vond ik eigenlijk wel heel erg fijn en intiem O+
Dus heb het idee van de co-sleeper geopperd bij mijn vriend en die vond het geen probleem.

Ik vind die foto's van de kindjes hier met een knuffeltje ook altijd zo schattig, maar vraag me af wanneer zo'n moment precies komt, dat ze echt dat knuffeltje bij zich willen hebben.
pi_99587977
Puck heeft nog steeds geen behoefte aan een knuffel maar die ligt ingebakerd en kan dus ook niks vast houden.

Mr.DML had een heel systeem trouwens met een knuffel die de speen in Puck zijn mond hield :+ :@

Afgelopen drie nachten waren DRAMATISCH zonder overdrijven. Beetje zoals MP beschrijft en dan nog erger ;(

Hopelijk herpakt hij zich gauw weer want het ging zo goed 's nachts.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99588189
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:47 schreef danic het volgende:
Dus heb het idee van de co-sleeper geopperd bij mijn vriend en die vond het geen probleem.
Super! Klinkt als een prima oplossing.

quote:
Ik vind die foto's van de kindjes hier met een knuffeltje ook altijd zo schattig, maar vraag me af wanneer zo'n moment precies komt, dat ze echt dat knuffeltje bij zich willen hebben.
Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen. :+ Ik droeg het bij me om mijn geur erin te krijgen, ik ben het tussen ons in gaan leggen als ik haar aan het voeden was en ik legde het tussen haar armen als ze ging slapen (ook toen ze daar nog niks mee had). Je kunt het natuurlijk niet echt afdwingen; Ivan speelt overdag wel met knuffels en heeft er ook twee in zijn bed, maar hij is er niet aan gehecht. (Ik heb het hem ook niet aangeboden zoals ik bij Lena heb gedaan.)
pi_99588279
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft nog steeds geen behoefte aan een knuffel maar die ligt ingebakerd en kan dus ook niks vast houden.

Mr.DML had een heel systeem trouwens met een knuffel die de speen in Puck zijn mond hield :+ :@
[ afbeelding ]

Afgelopen drie nachten waren DRAMATISCH zonder overdrijven. Beetje zoals MP beschrijft en dan nog erger ;(

Hopelijk herpakt hij zich gauw weer want het ging zo goed 's nachts.
Die foto is geniaal. :+ Leuk voor later.

Wat rot van de nachten! Merk je dat hem iets dwars zit?
pi_99588379
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Super! Klinkt als een prima oplossing.

[..]

Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen. :+ Ik droeg het bij me om mijn geur erin te krijgen, ik ben het tussen ons in gaan leggen als ik haar aan het voeden was en ik legde het tussen haar armen als ze ging slapen (ook toen ze daar nog niks mee had). Je kunt het natuurlijk niet echt afdwingen; Ivan speelt overdag wel met knuffels en heeft er ook twee in zijn bed, maar hij is er niet aan gehecht. (Ik heb het hem ook niet aangeboden zoals ik bij Lena heb gedaan.)
Dat heb ik ook gedaan bij Floris. Ik deed zn knuffel in zn knuistje bij het slapen of legde zo'n tutlapje met kop op zn hoofd (vond ie prettig op een bepaald moment). Uiteindelijk heeft ie nu een knuffel die op de comode lag, die hij zelf meenam naar zn bed.
  zondag 17 juli 2011 @ 20:36:58 #83
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99589354
Ik heb gisteren mezelf gewogen en daarna met mijn meisje in de armen op de weegschaal gaan staan, was opeens benieuwd. Het verschil was ongeveer 5 kilo! :o
Ik ovn haar al zo zwaar worden opeens en zo groeien, maar dit lijkt me wel enorm. Van 3835 bij de geboorte naar rond de 5000 bij 5 weken.

Ik ga woensdag naar het bureau voor de eerste check, dus dan weet ik het zeker en ook haar lengte.
Ik heb (bijna) alle kleertjes maat 50-56 opgeborgen, ze past maat 62 gewoon goed aan, soms nog een beetje ruim. Ik ga haar dus maar niet meer in kleine kleertjes proppen. :{

Het gaat wel een beetje snel...
pi_99589484
Sofie zocht overal de labels van op, om daarop te sabbelen als ze moe werd. Ik heb toen een labeldoekje in haar bed gelegd. Deze wordt nu met een dikke glimlach gepakt. Ook heeft Spfie een zeepaard (net zo een als Puck heeft, maar dan een roze). Deze heeft ze in haar bed vanaf dat ze een maand of 2 was. Ze slaapt overal, als haar doekje en zeepaard er maar zijn O+

Morgen weer naar het cb. Ik ben benieuwd. Ik vraag gelijk of ze even in haar oortje willen kijken.Ze grijpt er steeds naar. Ik heb niet het idee dat ze er echt last van heeft ofzo.
*poef* nu is het weg
  zondag 17 juli 2011 @ 20:41:29 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99589613
Lientje heeft een speen, met zo'n Koeka doekje eraan, dat doekje prop ik tegen de speen aan, zodat ie in haar mond blijft. Mits ze niet gaat maaien met haar handjes lukt dat. Ik heb er een stuk of 5/6 door het huis verspreid liggen, ideaal. Die doekjes heb ik via MP voor weinig overgenomen, stuk of 10 heb ik er.

En ze heeft haar tutpoppen, die ik voor haar heb gekocht, die liggen in haar bedje aan weerskanten, dus of ze nu op de ene of de andere zij ligt, ze ziet de pop en ik stop hem af en toe eens tegen haar aan, dan voelt ze eraan en aait ze met haar handje.
pi_99589859
Bij ons is het een knuffeldoek van Happy Horse. We hebben er drie, dus het is mooi dat ie bevalt.
Als ze in bed wordt gelegd, gaan haar handjes meteen op zoek naar de doek. Ze drapeert hem meestal zelf over haar gezicht en valt zo in slaap.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99590966
Ik had voor Anne drie exemplaren van een tutdoekje van een vlinder met allemaal labeltjes eraan gekocht toen ik nog zwanger was, maar ze heeft er nooit iets aan gevonden :').
Wel is ze helemaal dol op haar schaap van de Prénatal. Die ligt altijd tegen op of tegen haar gezicht als ze slaapt O+

pi_99591233
Ik gaf m juist altijd verschillende knuffeltjes, werkte prima, tot hij zn eigen knuffel uitzocht. Hoewel hij ook wel slaapt met of zonder een knuffel, maar neem altijd wel zn knuffeltje mee.
Op marktplaats een 2e erbij gekocht.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:24:33 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99592145
MP dikke :*

Mrien, jeetje dat zijn inderdaad een hoop medicijnen. Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat de dagen gevuld zijn met voeden en medicijn geven. Lijkt me voor allebei niet leuk.

Hier ook nog geen gehechtheid aan een knuffel.... Alexa sleepte op een gegeven moment helemaal zelf een schaapje van de HEMA mee naar bed (daar heb ik godzijdank toen nog snel een double voor gekocht)...

Seth zal meer een doekjesbaby zijn, dat is meer een knuffelkontje...

DML ik had tranen in mijn ogen van het lachen om die foto!! :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99592314
Oh Lientje wat ga je hard! :o Slagroom Juud?
Eva weegt misschien nu 5 kg, maar dat weet ik volgende week woensdag pas.
Maat 56 past nog prima, ze heeft een enkel dingetje 62 aan. En ze is vandaag 10 weken! Wat een verschil hè!

Eva heeft ook een speen, maar draait de hele tijd met haar hoofd van links naar rechts, dus die verliest ze steeds. En wij maar terug stoppen :+
Of ze maait hem met haar handje uit haar mond. Binnenkort eens een knuffeldoekje bij haar leggen. Overdag spelen we wel met haar en haar doekjes, die ze dan ook vastgrijpt, net als het spuugdoekje van mijn schouder als ze een boertje moet laten. Als ik haar dan weer van mijn schouder haal, komt het doekje standaard mee in haar handje.
pi_99592575
DML dikke :* meer van dit soort nachten als afgelopen nacht zou ik niet zo trekken vermoed ik...

Yaro _O-

Lientje word jij een lekker spekkie?!

Leuk al die knuffies, Sarah heeft een dikkie dik doekje dat ze geweldig vind, maar ze heeft niet echt een voorkeur.
Vandaag had ze een redelijke dag, overdag wel weer weinig geslapen maar tevrede. Vanavond wel weer even piepen en huilen en hetzelfde als gisteravond en vannacht, nu maar meteen para gegeven en ze is heerlijk in slaap gevallen, helaas wel op mijn schoot op haar buik en ik durf haar niet zo te verplaatsen, nou je misschien maar goed moet ik verplicht zitten ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99593054
Het goede nieuws is dat Puck tegenwoordig prima zelf zijn speen in kan houden dus houdt vol het wordt beter :P

Takkembah, erg hè die foto? :')

Ik ga trouwens weer op iedereen reageren als ik geen slaapgebrek meer heb. :@ Nu naar bed.
The way you rock'n'roll
pi_99593257
Ik duim voor een goede nacht voor iedereen!

Ik mis trouwens de meeste grote baby-moeders hier. Waar zijn Orea en ticootje? En van tessie heb ik al héél lang niets meer gelezen :{
  zondag 17 juli 2011 @ 22:00:58 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99594016
Lientje heeft deze pop, zo lekker zacht...

Ja, ze gaat idd een spekkie worden denk ik, de BV gaat ook gewoon van begin af aan heel goed. Ik hou ook van hollands welvaren, maar dat ze zo snel groeit daar moet ik even aan wennen...

Ik ga overigens mijn wieg de deur uit doen, ze heeft er twee keer in gelegen, ze ligt nu in de co-sleeper en overdag in bovenstaand mandje in haar bed op haar eigen kamer. Bij een volgend kindje komt er gewoon meteen een co-sleeper, dat is toch echt een geweldige uitvinding.
pi_99595580
Juud dat groeien en ontwikkelen gaat heel hard de eerste jaren, voor je het weet is ze twee :+

Sarah slaapt en er lijkt rust in haar lijfje te zijn!

DML ik wens jullie een goede nachtrust, hopelijk wenst Puck jullie dat ook! En je hoeft toch neit persee altijd op iedereen te reageren :*
pi_99595877
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef Fannetje het volgende:
Ik mis trouwens de meeste grote baby-moeders hier. Waar zijn Orea en ticootje? En van tessie heb ik al héél lang niets meer gelezen :{
Ik denk dat ze de babypraat ontgroeid zijn.
pi_99600224
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een berg medicatie, zeg! :{ Is er nog een alternatief voor het ijzerdrankje?
Geen idee, ga ik morgen ff navragen.
pi_99600505
Wat heftig DML! Ik hoop voor een betere periode bij jullie!

Ik vermoed dat Jelle binnenkort nog weleens kan gaan zitten. Hij gaat op handen en knieen zitten, probeert te kruipen (wat soms even lukt) en zit al vaak half op z'n zij. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren ;)
Leuk hoor, die activiteit bij hem!
pi_99600635
Ik ben iig een beetje moe van mijn grote baby, want het is ineens een druk ventje geworden!
En ik al die tijd maar denken dat hij van nature zo'n rustig karakter heeft,haha

En slapen gaat slecht de laatste tijd. Al gaat het de laatste 3 nachten wel weer goed, want ik ben van 3 naar 2 slaapjes gegaan overdag.
Het avonddutje eraf en nu gaat hij rond 8 uur naar bed en slaapt hij tot 6 uur.
Mij nog wel te vroeg, maar het is nu gewoon even kijken wat het beste werkt.
Met 3 dutjes gaat hij weer zo laat naar bed of hij wil s 'nachts lekker spelen.
En verder zijn we ook weer een beetje aan ons zelf gaan denken, dus hij gaat 1x per week logeren en we zijn naar een feestje geweest en vanavond naar de bioscoop.
Mijn schoonmoeder heeft hier opgepast, dus hoefden ook niks in te pakken en het gedoe van brengen en ophalen...heerlijk hoor!

Ik zat er ook over te denken om toch ook maar een co-sleeper te maken, want nu ligt Mex vaak bij mij in bed en m'n vriend op een matras naast het bed.
Mex woelt ontzettend en trekt an haren en neuzen en dan valt ie op een gegeven moment overdwars in slaap en liggen wij op de randjes.

Dizzy, wat een slimme constructie!
Iedereen sterkte met de slechte nachten!
  maandag 18 juli 2011 @ 06:00:07 #100
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99608067
Wij werden gek van feit dat hij speen niet kon inhouden, dus zonder speen slapen. Dat ging orima en sinds anderhalve week kan meneertje duimen en sindsdien blijft hij ook langer weg 's nachts.

Ik ga hem nu zo uit bed halen en dan voeden en dan naar de oppas want mijn eerste werkdag. Jeetje k vind het toch wel erg. Stel het eruit halen uit, want dan word het zo definitief dat ik hem zo moet wegbrengen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99608978
J-net succes met je eerste werkdag! (nu al jij bent toch pas net bevallen)

Troeta, lastig dat Mex zo druk is :*

Hier weer een goede nacht gemaakt gelukkig! Ze werd rond half 8 wakker met poep all over :X het zal maar dwars hebben gezeten, verklaard misschien wel het een en het ander!
pi_99609022
Lekker begin van de dag, dat poepscheppen ;)

Werk ze J-net.

Wij kregen vanmorgen niet eens een lachje. Moet ze zich wel heel ongelukkig hebben gevoeld.
Gelukkig keek ze alweer een stuk vrolijker nadat ze net zo ongeveer haar complete voeding er met een grote boog weer uitgooide.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99609298
J-net, nu alweer werken joh, K is toch nog heel klein??

MP, lekker begin van de dag zo! Maar het kan idd behoorlijk dwars hebben gezeten gisteren. Hopen dat het hiermee is opgelost!

Dottir, doe jij es lachen naar je mama's! Maar als ik het zo lees zat er ook bij haar iets dwars.

Hier hebben we weer de bekende slaapkop terug! Het was bijna 08.00 en toen heb ik haar eruit gehaald voor haar eerste fles. Nu ligt ze lief in de box tegen haar mobiel te kletsen O+
Gisteravond lagen we ook al om 23.45 op bed! Bijna een uur winst. Volgens mij sliep ik eerder dan Eva :@ Maar die lag gewoon lekker naast me en is vlak erna vast ook wel in slaap gevallen.
Ze werd iig overdwars wakker met haar voetjes over mijn arm (dus in ons bed). Heeft ze zo'n groot ledikant... }:| pikt ze nog ons bed in.
pi_99609739
Arme zieke baby's. Word maar snel beter!!! :*

Fijn dat Eva zo lekker sliep vannacht Danic. :)

Gisteren zijn mijn ouders op bezoek geweest, en Sofie trok zo even de trukendoos open. Liet even alles zien wat ze kan. En dan ondertussen naar opa kijken of hij wel keek. Ze heeft echt wat met beide opa's. Zo leuk en lief om te zien.
Ze kan eindelijk goed zitten in de tripp trapp, dus met het eten heeft ze lekker erbij gezeten aan tafel. Wij aten iets dat ze nog niet mag, dus maar wat pasta gekookt voor haar.
*poef* nu is het weg
pi_99610356
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:43 schreef Vanyel het volgende:
Lekker begin van de dag, dat poepscheppen ;)

Werk ze J-net.

Wij kregen vanmorgen niet eens een lachje. Moet ze zich wel heel ongelukkig hebben gevoeld.
Gelukkig keek ze alweer een stuk vrolijker nadat ze net zo ongeveer haar complete voeding er met een grote boog weer uitgooide.
Ik heb het bad gevult en hopa!!!

Wat sneu dat Dottir zo spuugt!

Ean wat heerlijk dat je weer van slapen houdt!!

KJ wat leuk dat Sofie zo gek op haar opa's is :)

Ik vermoed dat Sarah toch iets van een buikvirusje heeft ofzo, het huilen komt en gaat en zolang je haar blijft bewegen gaat het redelijk. Ik ben in ieder geval overtuigd dat ze pijn heeft en ik vermoed dat het pijn in haar buik is! Maar het gaat wel beter, ze is ook een beetje verkouden maar ja dat kan bijna niet anders met het extreme wisselvallige weer!
  maandag 18 juli 2011 @ 10:29:20 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99611132
@MP, wat sneu dat ze toch nog last heeft en ziek lijkt te zijn....
Je zou evt de voeding kunnen aanmaken met rooisbosthee of haar wat rooibosthee geven, dat verzacht de darmen en helpt de boel tot rust te krijgen.
Mocht het niet haar darmen zijn dan kan het in ieder geval geen kwaad. ;)
pi_99612090
Ja bij jaël gaven we venkelthee maar dat mag geloof ik niet meer! We hebben nu in ieder geval weer infacol gehaald maar rooibosthee is een goeie dat ik daar neit aan gedacht heb! Thnx Juud!
pi_99612488
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:04 schreef MamaPurk het volgende:
Ja bij jaël gaven we venkelthee maar dat mag geloof ik niet meer! We hebben nu in ieder geval weer infacol gehaald maar rooibosthee is een goeie dat ik daar neit aan gedacht heb! Thnx Juud!
dat is omdat venkelthee de darmen gedeeltelijk stil legt om het zo maar te zeggen.

Wat sneu dat ze zo'n last heeft :{

En Dottir ook al ziekjes, sneutje :*
Beterschap.

Mijn kleine dreutel steunde gister op all fours en kroop twee pasjes :o
daarna donderde ze genadeloos om :') maar toch, we zijn zo trots :D O+ en in haar bedje deed ze het weer een keer (om daarna weer genadeloos face first om te kukelen).

Ik merk wel dat ze een echte probeerder is. 100 keer hetzelfde proberen en als het niet lukt, later nog es proberen. Oudste was meer iemand die observeerde en als ze genoeg vertrouwen in haar skills had deed ze het gewoon ineens. Zij leek relatief langzaam qua ontwikkeling, tot ze 'ineens' ging tijgeren, kruipen, lopen en zelfs praten. Ik vind die verschillen in ontwikkel-maniertjes zo leuk om te zien :D
:)
pi_99612744
Ach zoveel kindje niet lekker hopelijk knappen ze snel op
J-net werk ze vandaag over 5wk ga ik ook weer werken wat gaat de tijd ineens snel zeg
DML wat een slimme constructie voor de speen
  maandag 18 juli 2011 @ 11:39:32 #110
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99613136
Wat naar al die zieke kindjes... mijn meiske heeft ook steeds last van haar darmpjes, ik vind het zo zielig, maar je kunt er zo weinig aan doen. Beentjes fietsen, buikje wrijven, cinababy.... Mag je rooibosthee ook aan de hele kleintjes geven? Mijne is min anderhalve week :+ .

Wat goed Mignonne dat ze al een beetje kroop!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_99613860
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat is omdat venkelthee de darmen gedeeltelijk stil legt om het zo maar te zeggen.
Wat sneu dat ze zo'n last heeft :{

En Dottir ook al ziekjes, sneutje :*
Beterschap.

Mijn kleine dreutel steunde gister op all fours en kroop twee pasjes :o
daarna donderde ze genadeloos om :') maar toch, we zijn zo trots :D O+ en in haar bedje deed ze het weer een keer (om daarna weer genadeloos face first om te kukelen).

Ik merk wel dat ze een echte probeerder is. 100 keer hetzelfde proberen en als het niet lukt, later nog es proberen. Oudste was meer iemand die observeerde en als ze genoeg vertrouwen in haar skills had deed ze het gewoon ineens. Zij leek relatief langzaam qua ontwikkeling, tot ze 'ineens' ging tijgeren, kruipen, lopen en zelfs praten. Ik vind die verschillen in ontwikkel-maniertjes zo leuk om te zien :D
ik heb me laten vertellen dat venkelthee niet mag omdat het epilepsie zou triggeren mocht je kindje hier aanleg voor hebben ofzo... :o

Mignonne je kleine baby... wat doet ze!?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:04:01 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_99613905
Juud, ik ben erg benieuwd of ze echt al 5 kilo is. Dan gaat Tienus ineens helemaal niet meer hard als je hem met haar vergelijkt. Die was namelijk pas 4360 met vijf weken en 2 dagen (en kwam van 3900). Wel is ie al zeker 3 cm langer dan in de kraamweek. Dus voor de lengte hier ook aan de 62.
We zijn sinds vrijdag over naar nutrilon + nutriton voor het spugen omdat het maken van de flessen met de friso een geklooi van heb ik jou daar was. Alleen lijkt mijn manneke er dus ook minder goed door te poepen, dat is wel lastig. We kijken het nog even aan en anders gaan we eens kijken of we toch terug gaan naar de friso of dat nutrilon omneo wat is.
Voor de rest gaat het prima, meneer is erg wakker en kijkt dan graag goed rond. De mobile boven de box maakt dus overuren, hij kan echt mopperen als die niet aan staat.

Ik zag veel zieken, beterschap allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 18 juli 2011 @ 12:04:38 #113
100412 mefke79
komt goed!
pi_99613920
Oja, Isis, Infacol al geprobeerd? Cinababy deed hier niets, infacol doet het wel.
pi_99613984
Het was hier 04.30uur speen ploppen en om 05.45uur echt wakker voor een fles.

_O_

Dit is zijn standaard ritme dus niet meer zo'n prutnacht als de drie daar voor *O*

Nu nog mijn slaaptekort weg werken :P
The way you rock'n'roll
pi_99614001
DML wat fijn!!! *O*
pi_99614024
Infacol werkt hier ook nog steeds wel goed, al zit ik er wel over na te denken om binnenkort eens te stoppen en te kijken hoe hij het dan doet.. Maar hij heeft nog steeds wel elke avond wat krampjes.

Wij zijn gisteren bij mijn ouders geweest, en Bartje heeft zich daar van zijn beste kant laten zien. Lachen naar opa en oma, lekker vrolijk zijn, en weinig huilen..

Vannacht was hij wel onrustiger, en nu ligt hij in de draagdoek tegen mij aan te slapen, hij was wel erg pieperig na de voeding van 10 uur... Hij heeft het laatste gedeelte van de nacht in zijn eigen ledikantje geslapen, en toen hij eenmaal sliep ging dat ook gewoon goed!

Beterschap voor de zieke kleintjes btw..
pi_99614440
ha DML wat fijn!

Mef jongste hier raakte ook helemaal verstopt van nutriton. En ze poepte al nauwelijks }:| na alle sores met oudste was dat wel het laatste waar ik op zat te wachten dus wij zijn om die reden heel snel gestopt weer met nutriton.

Huuuu MP :o
epilepsie lijkt me een veel belangrijkere reden om het niet te gebruiken dan een stillegging van de darmen. Brr. Hoe dan ook, niet gebruiken dus das duidelijk :D
:)
  maandag 18 juli 2011 @ 12:27:13 #118
100412 mefke79
komt goed!
pi_99614622
dat lastig poepen kan een bijwerking zijn van de nutriton, maar tienus was sowieso al van de hardere keutels zeg maar. De friso comfort doet ook iets voor de darmen met als gevolg veel natte poepluiers en bijna geen plasluiers. Nu hebben we weer plas en poepluiers. Ik heb even overlegd met de voedingsdeskundige van Nutricia en die gaf ook aan dat we nog even moeten proberen, hij krijgt het pas drie dagen. Blijf het een probleem, dan ga ik eens naar omneo kijken mits dat niet ook met kokend water moet. Want dan kunnen we weer net zo goed terug naar de Friso. Wat ik ook nog eens kan doen is natuurlijk kijken of de dosis nutriton omlaag kan of misschien wel weg kan, wie weet heeft ie het wel niet meer nodig. Helaas kom je daar alleen achter door het te proberen....
  maandag 18 juli 2011 @ 12:28:30 #119
100412 mefke79
komt goed!
pi_99614645
O en by the way: mijn lichaam doet (helaas) al weer heeeeel normaal. }:| Ik ben nu alweer ongesteld, hallo kind moet nog 6 weken worden.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:29:28 #120
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99614666
Ik gebruikte ook rooibosthee, gewoon veel zelf drinken. Heb wel het idee gehad dat het hielp.

Over helpen gesproken, HEEELP
Met die mooie regenbui van een paar dagen geleden zit de hele babykamer onder de vochtplekken, en het ruikt er nu ontzettend muf. Ben al dagen aan het luchten, stoken, heb al een vochtvreter neergezet. Ook vandaag een luchtreiniger neergezet in de hoop dat dat de lucht weg zal halen, maar niets helpt :'(
Larissa gaat maar in de grote slaapkamer ofzo, want ik ben bang dat ik haar niet hoor als ik haar een kamer verder verplaats (de babykamer zit tegen de grote slaapkamer aan).

Nog tips? Ik ga nog een keer rondbellen (woningbouw,reparatieservice enz.)

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Tankgirl op 18-07-2011 12:40:48 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 18 juli 2011 @ 12:30:44 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_99614700
Tankgirl, haar verplaatsen want het is echt niet gezond (en het stinkt). En als het een huurhuis is meteen woningbouw inschakelen en ook melden dat er een baby moet slapen. Succes!
  maandag 18 juli 2011 @ 12:35:03 #122
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99614824
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:30 schreef mefke79 het volgende:
Tankgirl, haar verplaatsen want het is echt niet gezond (en het stinkt). En als het een huurhuis is meteen woningbouw inschakelen en ook melden dat er een baby moet slapen. Succes!
tuurlijk, ben al aan het kijken waarin ze moet gaan slapen (ledikant verplaatsen of campingbedje). het is een ex-huurhuis, die wij hebben gekocht (appartement).

het leek eerst niet zo erg b.t.w. het lijkt nu alleen maar erger te worden i.p.v. minder.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 18 juli 2011 @ 12:43:47 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99615072
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik gebruikte ook rooibosthee, gewoon veel zelf drinken. Heb wel het idee gehad dat het hielp.

Over helpen gesproken, HEEELP
Met die mooie regenbui van een paar dagen geleden zit de hele babykamer onder de vochtplekken, en het ruikt er nu ontzettend muf. Ben al dagen aan het luchten, stoken, heb al een vochtvreter neergezet. Ook vandaag een luchtreiniger neergezet in de hoop dat dat de lucht weg zal halen, maar niets helpt :'(
Larissa gaat maar in de grote slaapkamer ofzo, want ik ben bang dat ik haar niet hoor als ik haar een kamer verder verplaats (de babykamer zit tegen de grote slaapkamer aan).

Nog tips? Ik ga nog een keer rondbellen (woningbouw,reparatieservice enz.)
Ik zou nog een vochtvreter neerzetten en bakjes met soda, dat zuivert de lucht en neemt ook vocht op. Azijn haalt ook vieze luchtjes weg, maar ik zou eerst zorgen dat het vocht verdwijnt en daarna iets aan de lucht doen... Tis wel balen dat het ook nog eens vochtig weer is nu, en niet 20 graden zon en een briesje, dat zou je goed kunnen gebruiken. Succes ermee. ;)
pi_99616818
even snel bij mijn schoon ouders vandaan. Sofie is nu 9130 gram en is 74 cm. Verder helemaal goedgekeurd. In oktober weer terugkomen.

[ Bericht 54% gewijzigd door kaatjejannie op 18-07-2011 16:58:07 ]
*poef* nu is het weg
pi_99618410
kj *O*
tankgirl wat ontzettend piep je kunt nog een ontvochtiger huren/kopen
En zorg dat het echt helemaal kurk en kurkdroog weer is als de lekkage is opgelost anders krijg je schimmel
Wij hadden in ons oude huis heel veel lekkages gehad en daardoor veel schimmel ik knapte pas op toen wij verhuisde.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:46:17 #126
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99619538
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:04 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Isis, Infacol al geprobeerd? Cinababy deed hier niets, infacol doet het wel.
Wel in huis, maar nog niet geprobeerd, vanwege verhalen op internet dat het er ook erger van kan worden. We zijn pas 2 dagen met de cinababy bezig en het lijkt te helpen (of dat willen wij graag geloven :P ), dus we houden het nog maar even daar bij.

Oh Tankgirl wat balen van dat vocht, helaas heb ik geen handige tips voor je, ben daar niet zo in thuis :@ ...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 18 juli 2011 @ 14:47:17 #127
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_99619585
oeps
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_99639785
Wow, mignonne, je jongste aan het kruipen! :o En Jelle al aan het proberen om te gaan zitten! :o Geweldig, al die ontwikkelingen!

Mijn kleine ding kan gewoon al water uit een beker drinken, helemaal zelf! O+
pi_99640931
Wat knap zeg Claudia! Doe je dat in bad ofzo?
Jelle drinkt nu wel zelf z'n fles op de creche. In de wipstoel gestut met een spuugdoekje en een knuffeltje onder de fles, maar dan drinkt hij hem tenminste wel op, anders gaat dat toch wat minder goed
pi_99641220
Wat knap zeg Claudia! Dat zie ik Sofie echt nog niet doen. al kregen we vanmorgen bij het cb wel weer het praatje dat ze dat toch echt moet kunnen.
*poef* nu is het weg
pi_99641333
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kleine ding kan gewoon al water uit een beker drinken, helemaal zelf! O+
Oeh dat is een goed idee om mee te gaan oefenen. Goeie reden om weer meer bad en minder douche te doen als ze zich beter voelt. Hoewel t met bumbo misschienook wel in de douche kan...

Dat kruipen :o
pi_99641436
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:25 schreef mrien het volgende:
Wat knap zeg Claudia! Doe je dat in bad ofzo?
Neu, waarom zou ik? Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze nat wordt.
pi_99641515
Zodra Sofie zelf kan zitten gaan we het in bad oefenen. Aangezien we hier vloerbedekking hebben oefen ik het liever niet in de woonkamer met dr. Ach, als ze 18 is, drinkt ze vast uit wat anders dan de fles. (tuitbeker gaat wel goed)
*poef* nu is het weg
pi_99641546
En dat je haar moet omkleden.
pi_99641562
Water doet niets met vloerbedekking, hoor. :Y) Het kleed dat hier ligt wordt ook regelmatig nat. Het is geen sap, dus ik kan er niet mee zitten.

Ik doe haar een slab om waarmee een deel van het water wordt geabsorbeerd. Zoveel knoeit ze niet; omkleden is nog niet nodig geweest. En ik blijf er altijd bij in de buurt. Ze is nog zo klein, dus ik wil goed opletten of ze zich niet verslikt.
pi_99642401
Ik ga er vanuit dat ze het ooit wel eens gaat leren. Daarbij krijgt Sofie zo goed als nooit alleen water. Aangezien haar ontlasting nog moeizaam gaat, krijgt ze roosvicee laxo. Dat heb ik liever niet in de vloer.
*poef* nu is het weg
pi_99642749
Dat kan ik me voorstellen! Dat smerige plakspul. Mijn lief geeft wel eens ananas (uit blik, op eigen sap) aan Ivan terwijl hij aan zijn kleine tafeltje zit en dan laat hij een plakspoor door het hele huis achter. Vandaag bleken twee pagina's van zijn nieuwe flapjesboek aan elkaar geplakt. }:|

En ach, voor al die dingen geldt volgens mij hetzelfde: iedereen leert uit een beker drinken. Het lijkt zo belangrijk als je middenin al die ontwikkelingen zit, maar in the grand scheme of things doet het er meestal niet zoveel toe wanneer een vaardigheid verworven wordt.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:13:03 #138
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99643760
Zo, de hele dag van alles aan het doen en regelen geweest i.v.m. vochtoverlast 8)7

Het probleem is gevonden (weer i.c.m. constructie van de regenafvoer), en ik heb de muur schoongekregen met speciaal spul tegen vochtplekken(muffe geur is eindelijk bijna weg!).

We laten de muur nog een nachtje drogen dus de kleine slaapt in een andere kamer in een campingbedje.

Larissa slaapt trouwens heeeeerlijk in het campingbedje, nog niet meegemaakt dat ze overdag zolang sliep, en met een tevreden lachje op haar gezichtje O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Wel in huis, maar nog niet geprobeerd, vanwege verhalen op internet dat het er ook erger van kan worden. We zijn pas 2 dagen met de cinababy bezig en het lijkt te helpen (of dat willen wij graag geloven :P ), dus we houden het nog maar even daar bij.

Oh Tankgirl wat balen van dat vocht, helaas heb ik geen handige tips voor je, ben daar niet zo in thuis :@ ...
Infacol werkte hier ook goed, cinnababy heeft denk ik maar heel even gewerkt helaas.
pi_99643860
Isis, Eva had ook het meeste baat bij Infacol, als we Cinababy gaven spuugde ze de hele fles weer uit. Echt projectielspugen.
pi_99652779
Cinnababy is gewoon lastig geven. Dat moet 10 minuten voor of na de fles.
Nou kan je het af en toe wel een beetje inschatten wanneer je een flesje kan geven, maar soms ook niet. En 10 minuten erna is ook lastig als ze na de fles in slaap vallen.

Leuk, Lena uit en bekertje drinken! Mex kon het eerst ook, maar nu hij ook uit een flesje kan drinken ineen sniet meer. Hij gooit net zoals het flesje de achterkant omhoog. Daar gaat m'n training;)
pi_99652964
Respect voor de moeders met kindjes die veel ziek zijn en/ of veel aandacht nodig hebben. Ik heb het nu 3 dagen en ik word al gillend gek, kan me nauwelijks voorstellen hoe je dat volhoudt als je kindje altijd zoveel aandacht nodig heeft.

Wat heeft dat ziek zijn trouwens veel invloed op zo'n kleintje. Dottir is nu 4 dagen niet lekker waarvan 3 met koorts en ze lijkt nu al behoorlijk wat vetjes kwijt.
pi_99653053
Wat rot voor jou en sneu voor haar, Vanyel. Zit je dan met je borstvoeding en al die fijne afweerstoffen. -O-

Troeta, dat is wel heel herkenbaar. Zo gaat dat hier met vrijwel alle (fijn motorische) ontwikkelingen. Als het goed gaat breekt er onherroepelijk een periode aan dat het slechter gaat of dat Ivan terugvalt in oude gewoontes. Dat lijkt mij een heel normaal onderdeel van het leerproces en de enige manier om te leren is door hem mogelijkheden te blijven aanbieden!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 09:08:31 #143
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99653192
Dikke tranen toen ik m bij de oppas bracht, maar hij heeft daar echt heel de dag geslapen en t ging supergoed.
Ikwas nog snoertje van mn kolf thuis vergeten, gelukkig mocht ik met auto van mn manager ffies op en neer naar huis.kolven ging verder goed.

Nw 2,5 uur was ik weer aardig emotioneel stabiel :') moest al huilen toen er bloemen stonden bij binnenkomst. Heb 2 x bloemen gehad en mijn eigen team waar ik leiding aan geef had geregeld dat we met zijn allen muffins bij de koffie hadden.

Met K zijn ontlasting gaat t nog niet super. Ik heb van VSM Kindicol, het heeft 1 luier gehad. Ik ga er dus ffies mee door tot hij nog een keer een poepluier heeft. Zijn scheten stinken echt behoorlijk, komt waarschijnlijk omdat er goed veel poep in zijn buik zit. Voorheen roken ze bijna niet. En hij krijgt nog steeds volledig borstvoeding.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_99653273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat rot voor jou en sneu voor haar, Vanyel. Zit je dan met je borstvoeding en al die fijne afweerstoffen. -O-
Vrijdag 3 kunstvoedingen na elkaar. Ik ga me nu eerlijk gezegd toch afvragen of dat er iets mee te maken had..
pi_99653278
J-net, fijn dat het oppassen goed ging! Het is weer even wennen, zo op het werk, maar dat komt ook wel weer.

Hoe vaak poept hij dan?
pi_99653312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Vrijdag 3 kunstvoedingen na elkaar. Ik ga me nu eerlijk gezegd toch afvragen of dat er iets mee te maken had..
Ik ben geneigd te denken van niet. Dat wil zeggen, we zijn geneigd overal verbanden te zien en daar word ik wat sceptisch van.

Lena heeft ook om de haverklap iets, al is dat meestal niet zo serieus. Ik houd mezelf voor dat ze het meestal niet zo erg te pakken heeft omdat ik haar borstvoeding geef, maar dat is evenzeer het zien van een verband dat er misschien helemaal niet is.
pi_99653484
Vanyel lijkt me niet hoor. Kindjes die flesvoeding krijgen zijn toch ook niet om de haverklap ziek omdat ze geen afweerstoffen krijgen? Ik denk dat het gewoon domme pech is en toeval dat dit nu samenvalt.
Beterschap met je meisje.

Eva heeft ons net weer aan het lachen gekregen. Ze zijn bij ons een nieuwe voordeur en een pui aan het plaatsen (pui op de plek van de oude garagedeur) dus een hoop herrie. Ik ben met haar naar boven verkast, tegen de tocht.
Gewoon net op bed gelegd, is die mup gaan draaien, ligt ze nu compleet in coma met haar hoofd op het voeteneind te slapen! Gewoon 180 graden gedraaid, gekkie!
pi_99653898
Idd, Claudia. Net als het dansen was die ook ineens kwijt. En hij kan nu kruipen, maar hij doet het bijna niet, vind ik ook wel typisch.

vanyel, kindjes worden gewoon ziek, flesvoeding breekt de weerstand niet af hoor.
Vooral kindjes op de creche komen veel in aanraking met virusjes. Andere kindjes krijgen dat later en dan heeft Dottir het al gehad.

Mrien, waarom zo'n rare constructie om Jelle zelf de fles te laten drinken? Kunnen ze die fles niet gewoon vasthouden? Dat zelf kunnen komt vanzelf wel en door die fles zo neer te leggen bij hem kan geloof ik oorontstekingen veroorzaken.
pi_99654127
J-net fijn dat de 1e werkdag goed ging
Dottir nog steeds ziek arm ding
tankgirl hopelijk is alles nu opgelost
lekker blijven draaien hoor eva

Gisteren overdag maakte madame een potje van de fles al na 3uur komen niet leegdrinken ed. Maar om 00:00 sliep ze nog om 01:45 meldde ze zich en toen vond ze om 05:30 dat ze met slapen wel klaar was naast mij in bed gelegd en toen sliep ze nog tot 07:30
pi_99654236
maar om de drie uur is toch heel normaal voor een kindje als ean? deed puck met dat gewicht ook.
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')