quote:Op zondag 17 juli 2011 16:23 schreef As1981 het volgende:
Mijn mannetje heeft sinds gisteren wat nieuws ontdekt, mond open, hand er in, heen en weer bewegen en geluid maken.
Ik heb het op film, maar natuurlijk pas nadat hij zijn andere truckjes heeft laten zien. Houdt oordoppen bij de hand, want hij kan ook hard gillen.
Nou ja, het had gekund dat de volksverhuizing geen succes was geweest. Het slapen van Lena is ineens écht veranderd. Ze is langer tevreden met een voeding, maakt lange rukken en ik voed haar vrijwel nooit meer in slaap. Ik leg haar weg op haar zij, stop haar knuffeltje tussen haar armpjes en ze is tevreden. Door dit soort dingen merk je ineens dat je baby groter is geworden. Hoewel ik die eerste periode waarin ze naast me sliep geweldig vond geniet ik hier ook heel erg van, dat ze zich nu geborgen genoeg voelt om me niet meer voortdurend in de buurt te hoeven hebben.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:24 schreef danic het volgende:
Oh ja, suf van me. Dat wist ik natuurlijk wel. Dat jullie die kamers hadden omgegooid. Nou ja, nu kwam de co-sleeper nog even lekker van pas. En inderdaad, het geeft lekker wat extra ruimte. Afgelopen nacht had mijn vriend nachtdienst en had ik dus het hele bed voor mezelf (180x210) en nog presteerde ik het om bijna bij Eva in bed te belanden
Super! Klinkt als een prima oplossing.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:47 schreef danic het volgende:
Dus heb het idee van de co-sleeper geopperd bij mijn vriend en die vond het geen probleem.
Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen.quote:Ik vind die foto's van de kindjes hier met een knuffeltje ook altijd zo schattig, maar vraag me af wanneer zo'n moment precies komt, dat ze echt dat knuffeltje bij zich willen hebben.
Die foto is geniaal.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft nog steeds geen behoefte aan een knuffel maar die ligt ingebakerd en kan dus ook niks vast houden.
Mr.DML had een heel systeem trouwens met een knuffel die de speen in Puck zijn mond hield![]()
![]()
[ afbeelding ]
Afgelopen drie nachten waren DRAMATISCH zonder overdrijven. Beetje zoals MP beschrijft en dan nog erger![]()
Hopelijk herpakt hij zich gauw weer want het ging zo goed 's nachts.
Dat heb ik ook gedaan bij Floris. Ik deed zn knuffel in zn knuistje bij het slapen of legde zo'n tutlapje met kop op zn hoofd (vond ie prettig op een bepaald moment). Uiteindelijk heeft ie nu een knuffel die op de comode lag, die hij zelf meenam naar zn bed.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Super! Klinkt als een prima oplossing.
[..]
Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen.Ik droeg het bij me om mijn geur erin te krijgen, ik ben het tussen ons in gaan leggen als ik haar aan het voeden was en ik legde het tussen haar armen als ze ging slapen (ook toen ze daar nog niks mee had). Je kunt het natuurlijk niet echt afdwingen; Ivan speelt overdag wel met knuffels en heeft er ook twee in zijn bed, maar hij is er niet aan gehecht. (Ik heb het hem ook niet aangeboden zoals ik bij Lena heb gedaan.)
Ik denk dat ze de babypraat ontgroeid zijn.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef Fannetje het volgende:
Ik mis trouwens de meeste grote baby-moeders hier. Waar zijn Orea en ticootje? En van tessie heb ik al héél lang niets meer gelezen
Geen idee, ga ik morgen ff navragen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een berg medicatie, zeg!Is er nog een alternatief voor het ijzerdrankje?
Ik heb het bad gevult en hopa!!!quote:Op maandag 18 juli 2011 08:43 schreef Vanyel het volgende:
Lekker begin van de dag, dat poepscheppen
Werk ze J-net.
Wij kregen vanmorgen niet eens een lachje. Moet ze zich wel heel ongelukkig hebben gevoeld.
Gelukkig keek ze alweer een stuk vrolijker nadat ze net zo ongeveer haar complete voeding er met een grote boog weer uitgooide.
dat is omdat venkelthee de darmen gedeeltelijk stil legt om het zo maar te zeggen.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:04 schreef MamaPurk het volgende:
Ja bij jaël gaven we venkelthee maar dat mag geloof ik niet meer! We hebben nu in ieder geval weer infacol gehaald maar rooibosthee is een goeie dat ik daar neit aan gedacht heb! Thnx Juud!
ik heb me laten vertellen dat venkelthee niet mag omdat het epilepsie zou triggeren mocht je kindje hier aanleg voor hebben ofzo...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat is omdat venkelthee de darmen gedeeltelijk stil legt om het zo maar te zeggen.
Wat sneu dat ze zo'n last heeft![]()
En Dottir ook al ziekjes, sneutje![]()
Beterschap.
Mijn kleine dreutel steunde gister op all fours en kroop twee pasjes![]()
daarna donderde ze genadeloos ommaar toch, we zijn zo trots
![]()
en in haar bedje deed ze het weer een keer (om daarna weer genadeloos face first om te kukelen).
Ik merk wel dat ze een echte probeerder is. 100 keer hetzelfde proberen en als het niet lukt, later nog es proberen. Oudste was meer iemand die observeerde en als ze genoeg vertrouwen in haar skills had deed ze het gewoon ineens. Zij leek relatief langzaam qua ontwikkeling, tot ze 'ineens' ging tijgeren, kruipen, lopen en zelfs praten. Ik vind die verschillen in ontwikkel-maniertjes zo leuk om te zien
tuurlijk, ben al aan het kijken waarin ze moet gaan slapen (ledikant verplaatsen of campingbedje). het is een ex-huurhuis, die wij hebben gekocht (appartement).quote:Op maandag 18 juli 2011 12:30 schreef mefke79 het volgende:
Tankgirl, haar verplaatsen want het is echt niet gezond (en het stinkt). En als het een huurhuis is meteen woningbouw inschakelen en ook melden dat er een baby moet slapen. Succes!
Ik zou nog een vochtvreter neerzetten en bakjes met soda, dat zuivert de lucht en neemt ook vocht op. Azijn haalt ook vieze luchtjes weg, maar ik zou eerst zorgen dat het vocht verdwijnt en daarna iets aan de lucht doen... Tis wel balen dat het ook nog eens vochtig weer is nu, en niet 20 graden zon en een briesje, dat zou je goed kunnen gebruiken. Succes ermee.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik gebruikte ook rooibosthee, gewoon veel zelf drinken. Heb wel het idee gehad dat het hielp.
Over helpen gesproken, HEEELP
Met die mooie regenbui van een paar dagen geleden zit de hele babykamer onder de vochtplekken, en het ruikt er nu ontzettend muf. Ben al dagen aan het luchten, stoken, heb al een vochtvreter neergezet. Ook vandaag een luchtreiniger neergezet in de hoop dat dat de lucht weg zal halen, maar niets helpt![]()
Larissa gaat maar in de grote slaapkamer ofzo, want ik ben bang dat ik haar niet hoor als ik haar een kamer verder verplaats (de babykamer zit tegen de grote slaapkamer aan).
Nog tips? Ik ga nog een keer rondbellen (woningbouw,reparatieservice enz.)
Wel in huis, maar nog niet geprobeerd, vanwege verhalen op internet dat het er ook erger van kan worden. We zijn pas 2 dagen met de cinababy bezig en het lijkt te helpen (of dat willen wij graag gelovenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:04 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Isis, Infacol al geprobeerd? Cinababy deed hier niets, infacol doet het wel.
Oeh dat is een goed idee om mee te gaan oefenen. Goeie reden om weer meer bad en minder douche te doen als ze zich beter voelt. Hoewel t met bumbo misschienook wel in de douche kan...quote:Op maandag 18 juli 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kleine ding kan gewoon al water uit een beker drinken, helemaal zelf!
Neu, waarom zou ik? Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze nat wordt.quote:Op maandag 18 juli 2011 22:25 schreef mrien het volgende:
Wat knap zeg Claudia! Doe je dat in bad ofzo?
Infacol werkte hier ook goed, cinnababy heeft denk ik maar heel even gewerkt helaas.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Wel in huis, maar nog niet geprobeerd, vanwege verhalen op internet dat het er ook erger van kan worden. We zijn pas 2 dagen met de cinababy bezig en het lijkt te helpen (of dat willen wij graag geloven), dus we houden het nog maar even daar bij.
Oh Tankgirl wat balen van dat vocht, helaas heb ik geen handige tips voor je, ben daar niet zo in thuis...
Vrijdag 3 kunstvoedingen na elkaar. Ik ga me nu eerlijk gezegd toch afvragen of dat er iets mee te maken had..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat rot voor jou en sneu voor haar, Vanyel. Zit je dan met je borstvoeding en al die fijne afweerstoffen.![]()
Ik ben geneigd te denken van niet. Dat wil zeggen, we zijn geneigd overal verbanden te zien en daar word ik wat sceptisch van.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vrijdag 3 kunstvoedingen na elkaar. Ik ga me nu eerlijk gezegd toch afvragen of dat er iets mee te maken had..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |