abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:15:35 #251
100412 mefke79
komt goed!
pi_99698166
juud! Dat is gewoon een kilo zwaarder dan mijn jochie! Jij hebt met recht slagroom (en ik wederom een lange dunne)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99698273
Bartje O+!

Juud, dat advies kreeg ik ook toen Niels zo oud was, het is een kunstvoedingsadvies ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Sommige kinderen zijn gewoon koukleumen trouwens, bijvoorbeeld Niels van Twinkly.
Klopt :P
Hij slaapt nu 's nachts in een romper met korte mouwen, een katoenen lange pyjama en een winterslaapzak met mouwen en dan doe ik voor ik naar bed ga de deken (katoen van prenatal) met dekbedhoes nog over hem heen. Anders heeft hij het echt koud.
Overdag slaapt hij in een zomerslaapzak zonder mouwen.
Moet ik er wel bij zeggen dat het bij hem in de kamer echt tocht.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_99698359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:04 schreef Leandra het volgende:
Keurige cijfers Juud ^O^

Hoezo minderen met de BV? Je voedt haar toch op verzoek?
Dat dus?

Fijn Juud dat ze zo mooi gegroeid is :Y
Maar ik begrijp het advies niet zo. Als je je er zelf goed bij voelt om het te proberen moet je dat vooral doen, maar ik dacht eigenlijk uit je posts te halen dat je Lientje volledig op haar verzoek wilde voeden?

Puck jungske wat knap.
DML :o weet je dat het me niet eens was opgevallen dat je mannetje niet ingebakerd sliep :@
Ik ben zo'n bakerzakje niet gewend ook dus ik vond het er niet gek uit zien :D heb wel vier keer gekeken of ie nou een wintermuts op had :+ maar dat was zn knuffeltje. Maar jemig nu je het zegt, wat goed! en wat fijn voor jullie!
Wat heb je gedaan in die anderhalf uur? gelijk helemaal ontregeld? :P
:)
pi_99698405
Wat de rest zegt, Juud. Het is een kv advies.. ;) super dat ze zo goed gegroeid is O+
pi_99700567
Dizzy, ik vind alleen maar die knuffel op z'n hoofd schattig :P

Maar goed dat hij zonder bakerdoek heeft geslapen! Had het er even bij gezet moppie!
pi_99701121
We hebben voor onze kleine een speelkleed gekocht en hebben hem er even op gelegd. Hij ging gelijk alles bekijken en ergens tegen aan slaan en pakken. we zijn wel trots op hem, dat hij al gericht iets kan pakken of slaan...foto komt nog.

zeur/egopost:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99701230
wat een mooie cijfers Juud!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:15 schreef mefke79 het volgende:
juud! Dat is gewoon een kilo zwaarder dan mijn jochie! Jij hebt met recht slagroom (en ik wederom een lange dunne)
die van jou is ook niet zo zwaar dan.
pi_99702004
Bartje is ook nog geen 4,5 kilo, en is morgen al 7 weken... Maar die begon ook lichter waarschijnlijk...

Een collega van mij is afgelopen week bevallen van een kindje van 5300 gram en 56 cm... Die is nu al groter dan mijn ukkie..
pi_99702129
Wow Juud, wat beslagroom je je meiske heerlijk! Ze gaat gewoon Jelte's jongetjes-stats achterna! (Die was 5045gr bij 4 wkn en 6020gr bij 8 wkn met nagenoeg hetzelfde geboortegewicht)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99702477
Wow Juud, ze is super gegroeid zeg!
Ik heb helaas de foto van Bartje gemist :{
Wat fijn dat Puck zonder bakerdoek heeft geslapen!
pi_99703637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is ook nog geen 4,5 kilo, en is morgen al 7 weken... Maar die begon ook lichter waarschijnlijk...

Een collega van mij is afgelopen week bevallen van een kindje van 5300 gram en 56 cm... Die is nu al groter dan mijn ukkie..
wow! ik dacht dat die van ons al lang was met z'n 55cm en 3685gr :P
pi_99703707
5300 gram vind ik wel echt véél als geboortegewicht, wow!
Anne groeit niet zo snel als sommige kindjes hier, met 8 weken zat ze pas een kilo boven haar geboortegewicht.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:57 #263
100412 mefke79
komt goed!
pi_99705878
Fannetje, dat moeten wij nog zien te halen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:57 schreef cleany het volgende:
wat een mooie cijfers Juud!

[..]

die van jou is ook niet zo zwaar dan.
Juud geeft borstvoeding, ik niet. Dat verklaart al deels. Mijn manneke's bouw is ook weer gewoon lang en dun, net als zijn broertje. Die heeft bijvoorbeeld nooit dat echte babyvet gehad, dat zal Tienus dan ook wel niet doen. Overigens, hij was in 5 weken tijd wel 3 cm gegroeid

En over klaaggedeelte van je post: reflux is niet normaal, een wat slechter werkend maagklepje wel. Als jullie echt vermoeden dat het reflux is, zou ik niet wachten op een kinderarts, maar zelf vast starten met het indikken van de voeding. Dat kan door er johannesbroodpitmeel bij te doen (bij zowel fles- als borstvoeding). Het zorgt ervoor dat de voeding wat beter in de maag blijft. Mocht dat niet afdoende zijn, kan je altijd nog aan de gang met medicijnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99706539
Heb wel deels bijgelezen, maar niet echt veel onthouden. Wel las ik dat Puck zonder inbakerdoek heeft geslapen, wat goed! Wij hebben dat hier ook in 1 keer afgebouwd, nadat we het 24 uur niet mochten doen na de prikken. Blijkbaar was hij er aan toe.

Hij slaapt wel altijd in een slaapzak, met romper en vaak een pyjama (afhankelijk van de warmte). Verder geen lakens, meneer houd er niet van, trap het weg en draait toch zijn hele bed door.
Dat zonder laken slapen heeft hij overigens niet van mij, ik slaap met bloedhitte nog met een dekbed, kan echt niet zonder. En ik kan absoluut niet slapen in een slaapzak.

Vandaag naar het cb geweest. Hij woog 9920 gram en was 75 cm. Over dat laatste twijfel ik. In eerste instantie was hij 73 cm, ik reageerde verbaasd, waarop ze zei dat ze het zelf ook raar vond en ging ze opnieuw meten en kwam ze uit op 75 cm. Twee maanden terug was hij namelijk 74 cm en ik heb sterk het vermoeden dat hij meer dan een cm gegroeid is en maat 80 zit echt wel prima.
Ach lekker boeiend.

De prikken onderging hij als een echte stoere bijna dreumes. Het vasthouden vond hij minder en alleen bij de tweede prik een klein huiltje die direct over was. Bij thuiskomst niets slapen, direct spelen. Ik merk helemaal niets aan mijn kleine mannetje, maar dat was bij de andere prikken ook niet.
pi_99706736
Yaro :*

En ik zag mooi groeiende baby's voorbij komen *O*

hier niets bijzonders te melden, Sarah is haar eigen vertrouwde zelfje! En ze is zo leuk en sterk en ze wil al zoveel meer kunnen dan ze kan... Ik heb haar vanmorgen rijstebloempap gegeven met een lepeltje maar het lepeltje vond ze niets, toen ze het van mijn vingers mocht slurpen toen vond ze het in ene wel heel lekker :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99707275
Fijn dat ze weer zichzelf is MP, enig idee waardoor ze van slag was een paar dagen terug? En lekker aan de pap!
pi_99708279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:35 schreef As1981 het volgende:
Fijn dat ze weer zichzelf is MP, enig idee waardoor ze van slag was een paar dagen terug? En lekker aan de pap!
Nou vermoedelijk een vies woord 'sprongetje' en daarbij misschien een buikvirusje... Anders zou ik het echt niet weten! Maar morgen naar CB dus zal daar ook wel even voorleggen hoe en wat, want het was niet de eerste keer dat ze ontroostbaar over de rooie ging.
pi_99708511
Ja, ik ben ook een beetje allergisch voor dat woord, maar vaak klopt het wel. Ik heb hier het boek liggen, maar als ik er in kijk is het altijd achteraf. Vind het dan wel grappig om te lezen dat het vaak wel klopt.

Succes morgen op het CB, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
pi_99708722
Ja ik heb dat boek ook!! Als naslagwerk ;) Ik ben vooral benieuwd wat ze weegt en meet op het moment ze lijkt zo groot! En in haar doen en laten ook, ze is al veel verder als Jaël was op die leeftijd, ik weet je mag niet vergelijken maar dat doe je toch!!!
pi_99708804
Dat lijkt me ook hoor dat je dat gewoon doet. Dat doen we hier toch allemaal ook een beetje, ondanks dat iedereen weet dat elke baby zijn eigen ritme volgt.
Kijken of jij het wel goed heb ingeschat,dat ze nu ineens zo lang is. Ik had ook echt het idee dat Yaro flink gegroeid was, maar dat viel dus even tegen :P
pi_99709055
Heb ik ook gehad bij Jaël hoor! Ik was er van overtuigd dat ze flink gegroeid was maar toen gingen ze haar staand meten ipv liggend en ze was geen cm gegroeid.... Ik denk dat de liggende meting toen gewoon niet goed was :P Maar Sarah is wel echt gegroeid hoor ik denk minimaal een cm of 4 :)
pi_99710688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:02 schreef mefke79 het volgende:
En over klaaggedeelte van je post: reflux is niet normaal, een wat slechter werkend maagklepje wel. Als jullie echt vermoeden dat het reflux is, zou ik niet wachten op een kinderarts, maar zelf vast starten met het indikken van de voeding. Dat kan door er johannesbroodpitmeel bij te doen (bij zowel fles- als borstvoeding). Het zorgt ervoor dat de voeding wat beter in de maag blijft. Mocht dat niet afdoende zijn, kan je altijd nog aan de gang met medicijnen.
ja...dat hoor ik vaker en hebben we gedaan, maar johannesbroodpitmeel werkte niet...zelfs averechts, want meneer had vervolgens helemaal geen ontlasting meer (zelfs wanneer we water toe voegde, dus gaan we morgen gewoon naar de kinderarts.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:03:43 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99711694
De wvp heeft niets opgedrongen of gezegd dat het nodig was om te minderen. Hij zei alleen, aangezien ik binnenkort weer moet werken is het handig als ze een beetje om de 4 uur drinkt ipv om de 2 uur, vooral voor mezelf. Nu doet ze dat sinds een aantal dagen al, ipv 10 voedingen, zit ze ineens sinds een dag of 3 op 8 per dag en laat ze er geregeld 4 uur tussen.
Ik zie wel wat ze doet, op zich laat ze zich niet foppen met haar speen, dus als ze honger heeft leg ik haar toch altijd aan.

Ik heb net de BV curve afbeeldingen toegevoegd aan mijn vorige bericht en zie daarop dat ze idd heel netjes groeit. Ik zal de volgende keer daar maar een printje van meenemen want in het blauwe boekje van het CB ging ze van de middenlijn in de curve naar de bovenste lijn toe, dat leek dus enorm. :o

Nog even showen O+
De andere zal ik in het fototopic spammen.. ;)

woensdag 20 juli 2011 @ 17:08:33 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99711955
Op groeigids gebruiken ze dezelfde curve als het CB Juud ;)

De curve ziet er ook keurig uit ^O^

En je meisje ziet er helemaal geweldig uit O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99714559
Wat een mooi meisje Juud!

Barbabientje en Bientje waren hier vanmiddag op visite, mega fotospam is te vinden in het fototopic :)
pi_99715847
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:47 schreef cleany het volgende:

[..]

ja...dat hoor ik vaker en hebben we gedaan, maar johannesbroodpitmeel werkte niet...zelfs averechts, want meneer had vervolgens helemaal geen ontlasting meer (zelfs wanneer we water toe voegde, dus gaan we morgen gewoon naar de kinderarts.
Was hier ook, door jbpm leek het wel alsof ze erin bleef hangen in plaats van dat het alleen omhoog kwam :X wat een rotzooi is dat :{ en idd ook helemaal niet meer poepen -O-
:)
pi_99717186
Och Juud, wat een dotje! En wat is ze alweer groot geworden. Fijn dat ze zo goed groeit op je voeding!

En ik begrijp het advies van de wijkverpleegkundige wel, hoor. Je kunt bij elke kik aanleggen of je kunt even afwachten en kijken wanneer ze écht honger heeft. Ik merkte aan mezelf dat ik het aanleggen vooral uit gewoonte vaak deed terwijl Lena gerust wat langer kon wachten (en dan ook meer per keer dronk).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:41:02 #278
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99718043
@Claudia
Dat is ook waar het om gaat, ik gaf haar gerust na anderhalf of twee uur iets. Een kik, even de borst en kind tevreden...
Maar soms is miepen ook uit verveling of alleen zuigbehoefte of wil ze gewoon even knuffelen ofzo.

Dus hij gaf als tip om er wat mee te spelen, maar wel te doen wat me goed en prettig lijkt omdat ik haar het beste ken. Ik (die wars van cb's was) vond het een prettig bezoek en een aardige wvk, een man dat vond ik wel bijzonder.
pi_99718607
Juud wat een plaatje.

En dames wat een gezellige mini meet hadden jullie O+
pi_99719052
puck 1,5 geslapen zonder inbaker doek *O*
Juud wat een goede groei zeg *O*
Eva die rolt :o *O*
pi_99723989
Oh DML, sorry ik heb helemaal niet gereageerd op je foto, maar had het wel gelijk gezien en begreep ook waarom je hem juist postte.
Ik zei nog tegen mijn vriend 'oh wat fijn, dat lijkt me zo veel fijner slapen zonder vastgebonden armpjes!' Dus bij deze nog een keer voor jou.Goed joh, is het daarna met de slaapjes net zo goed gegaan?
pi_99725849
Ze lag vandaag in de kinderwagen dus ook ineens op haar buik, mafkees O+ Ze wil veel te snel en als ze weer naar haar buik wil en het lukt niet gelijk, dan raakt ze gefrustreerd.
pi_99725959
Ow dat is wel heel snel hoor Danic, geen toevalstreffer dus! En in de wagen draaien vind ik helemaal knap want zoveel ruimte hebben ze daar niet.
pi_99726572
Wat een snellerd, danic!

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij je consultatiebureau, MP. Dat scheelt je toch weer met tegenzin ernaartoe gaan. En het is helemaal mooi als je nog nuttige tips krijgt. Ik vond dat ik bij Ivan ook wel zinvolle adviezen kreeg. Niet allemaal, maar de adviezen omtrent vast voedsel ('waarom geef je hem niet ook 's ochtends een boterham?) vond ik fijn.

Morgen gaan we weer met Lena. Ik ben benieuwd wat de wijkverpleegkundige gaat zeggen over de borstvoeding en de introductie van vast voedsel.

Met de leidsters van het kinderdagverblijf hebben we trouwens afgesproken dat ze ook gaan rapley'en. We geven zelf fruit/groente mee omdat ze daar niet elke dag hetzelfde hebben en wij graag een x aantal dagen hetzelfde willen aanbieden. Als ze geen goed gevoel bij het rapley'en hebben gaan ze dat aangeven en dan prakken ze de boel daar wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99727322
Ja ik moet dus ook morgen en ik heb wel wat vragen! Vooral over het onverklaarbare krijsen en het maar niet in slaap willen vallen (zo lijkt het ze blijft vechten tegen slaap).
Nu slaapt ze trouwens wel hoor en ze is eigenlijk gewoon heel lief en goed te spreken maar vanavond had ze het wel weer even dat krijsen en gillen het was gelukkig snel over (ik kan het nu ook niet ovegeven omdat ik het gewoon alleen op moet lossen en dan merk ik wel dat ik manlief erg mis en dat ik in de avonduren veel aan hem heb hoor!)

Ik ben ook heel benieuwd naar Sarah haar stats en ik heb gewoon een fijn CB en een fijne wijkverpleegkundige :) ik ga nooit met tegenzin heen! Hopelijk reageert ze net als de vorige keer nauwelijk op haar prikjes :)

Ik vind dat zo stoer dat rapley maar ik durf het gewoon echt niet, vind het een heel eng idee, stom want misscihen zou het voor Sarah wel heel goed zijn zat ik vandaag te bedenken...
pi_99727565

speciaal voor troeta

En ze heeft mij net weer onder geplast toen ik met haar naar badje liep.

En ik had echt de neiging om mijn schoonouders en dan vooral mijn schoonmoeder vandaag een schop voor haar hol te geven.
pi_99727766
Waarom wil je schoppen? En onderplassen heerlijk ;) En wat is ze toch een mooierd!!
pi_99728594
Ean heeft 1x per dag een uur/paar uur dat is wisselend dat ze niet in haar hum is. Ze huilt/jengelt dan en niets is goed. Ik kreeg het hele rataplan over mij heen
-ze heeft honger
-ze wil d'r speen
-ze wil in de kw
enz enz

Je moet je aan de 3 r's houden ze moet in bed liggen
Je moet haar laten huilen
Je moet haar 's morgens in badje doen

En toen als laatste haar vader sliep meteen door van 22:30 tot 07:30
pi_99728824
Ow wat irritant FR. Ik zou ook gaan schoppen geloof ik!
Wie is de moeder en wie weet het dus het beste?
Als mijn moeder zich er zo mee bemoeit pak ik mijn spullen en ga ik naar huis, is een keer gebeurt, gelukkig kan ze heel goed het onderscheid maken tussen dat zij de oma is en ik de moeder!
Maar wel vermoeiend :*
pi_99728994
MP waar ben je bang voor met rapley?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99729042
FR, wat zeg jij dan?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99729129
Ik heb wijselijk niks gezegd en gewoon gedaan wat ik normaal ook doe.
Toen ze naar de kw liep en daarbij zei ik denk dat het goed is dat ze daar in gaat liggen ze heeft rust nodig.

Was mijn reactie nee en heb de buikdrager gepakt.
pi_99729191
Dat ze erin stikt ofzo, maar gister hele kleine stukjes banaan gegeven en dat ging goed. vanmorgen pap met een lepeltje en het lepeltje vind ze vreselijk... Ik weet het eigenlijk niet zo goed, gewoon het idee dat je zo een tandeloos onwetend wezentje grote stukken eten gaat geven ofzo... Bij Jaël nooit gedaan en daarom misschien nu gewoon macht der gewoonte om het maar weer niet te doen, maar toen kende ik het niet en nu wel, gewoon twijfel en als ik al twijfel weet ik neit of het een goede stap is om het wle te gaan doen... Lekker warrig!
pi_99729390
Lastig als je eigenlijk wel wil. Ik vond met de banaan echt het einde, zag er zo leuk uit.

Fr goed dat je je iig niet laat koeioneren (boesboes).
pi_99729486
Moeilijke keuze MP misschien kun je haar een banaan geven daar kan ze zich niet zo snel in verslikken
pi_99729851
Ik wacht morgen eerst CB bezoek af en dan als manlief terug is uit het buitenland aan we het er nog maar eens over hebben.. Ik vind dat we er allebei achter moeten staan zowieso en bij mij is dt nu nog niet voor 100% in ieder gval..
pi_99730071
Wij doen nu een combi mp. Sofie krijgt als hoofdmoot geprakt/gepureerd eten, maar als wij eten, en we eten iets wat ze ook mag krijgt ze er ook van. Zo is de noodzaak van eten er niet, maar kan ze wel proeven en proberen. Zo heeft ze gister heerlijk zitten smullen van de broccoli.
*poef* nu is het weg
pi_99730144
Dat is ook wel een idee kj dat ga ik zeker mee nemen in mijn overweging!
pi_99730619
oooo, wat staat het haar lief ferrari!!! O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Wij doen ook een combinatie MamaPurk. Iig geef ik hem een fruitpotje en een groentjepotje per dag, boterham snij ik in stukjes en pakt ie lekker zelf en dan eet ie een hele boterham op, ook met de korsten.
Koekjes en rijstewafels at ie ook al heel snel en stukken van ons bord.
Tussendoor geef ik hem ook stukjes banaan en mandarijn en mango en perzik en komkommer enz.
Ik vind het wel Rapley genoeg, hij heeft goed met z'n handen leren pakken en kauwen, maar hij krijgt wel netjes z'n bordje groente op.
Vind ze fruit met een lepeltje ook niks?

Zo'n hele banaan geven heb ik wel eens geprobeerd, maar dat vind ik zo smerig! Die banaan word helemaal prut en bruin en die vlekken gaan ook niet uit kleren.
pi_99730778
Fruit met lepeltje nog niet geprobeerd wel hele kleine stukjes banaan.. Ze is pas vier en een halve maand he ;) maar mischien ga ik morgen wel fruit met een lepeltje proberen :) misschien vind ze de pap zelf niet lekker en daar kan ik best inkomen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')