abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 januari 2011 @ 20:23:11 #1
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92140105
Tessa slaapt zo af en toe wel eens bij ons (als ze ziek is of slecht slaapt) en ze is nogal bewegelijk wat inhoud dat ik dan niet kan slapen.
Nu had ik gelezen dat je van een Ikea ledikantje een co-sleeper kan maken, maar hoe gaat dit in zn werk?

Wij hebben een bed dat aan de zijkant dicht is zoiets maar dan anders :') iig kan het bedje dus niet worden vastgemaakt aan ons bed.

Mijn vraag: Welk ledikantje heb ik nodig en hoe maak je het bedje stevig genoeg dat mijn (bijna) dreumes er in kan liggen. Het lijkt me niet dat je er 1 kant van kan afhalen, tegen ons bed aan doen en klaar toch?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92140683
Wij hebben dit bedje:





en zoals je kunt zien, wanneer je de zijkant eruit haalt, monteer je onderaan een extra balk voor de stevigheid.

Wat ik begrepen heb boor je dan gaatjes in het frame zodat het matrasje op dezelfde hoogte als je eigen matras ligt. De extra balk onderaan blijft dan wel voor stevigheid zorgen.
Het bedje moet wel echt vastgemaakt worden aan je eigen bed, tenzij heel misschien je het klem kunt zetten tussen je bed en de muur. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant van jullie bedbodem latjes kunnen bevestigen en diezelfde latjes ook aan de onderkant ofzo van het bedje bevestigen. Gewoon door middel van gaatjes boren en dergelijke.

Je co-sleeper is dan alleen wel redelijk definitief vastgemaakt aan je eigen bed, je schuift hem niet zo makkelijk even heen en weer tussen kamers ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92140849
en wij hebben een Gulliverbedje, maar dat werkt in principe hetzelfde. De allergoedkoopste bedjes van ikea (die van 35) daar kan het niet mee, daar kan je geen peuterbed van maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92141065
Ik had het bed vaststaan met lijmklemmen aan mijn bed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 31 januari 2011 @ 21:12:47 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92143521
Dat aanpassen is vlgs mij echt heel simpel. Kwestie van gaatjes op de juiste hoogte boren en dan is alles zo over te zetten.
Ik zou zelf die plank ter onderteuning ook naar boven halen, dan is er minder kans op zwabberen.

En met lijmklemmen vastzetten is een slim idee. :Y
***
pi_92148044
Wij hebben ook het gulliver bedje van de Ikea als co-sleeper gebruikt en dat ging heel goed. Zijkant er uit laten en de steunbalk erop zetten. De hoogte van de bodem moet je gewoon even afmeten wanneer er een matrasje op ligt zodat het gelijk ligt met je eigen matras. Dan gaatjes boren voor de pennen van de bodem.
Wij hebben een malm bed en daar konden we wel met sjorbanden de boel stevig vastmaken aan de zijkant, maar met een bed zoals op het plaatje in de OP weet ik niet of dat lukt.
Je hebt dan trouwens een ledikant wat gewoon op 4 poten staat dus het is zeker stevig genoeg voor een dreumes. We hebben het bedje trouwens nu als logeerbedje bij mijn ouders staan met alle kanten erin :)
pi_92148078
Ik ben gewoon heel slim.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:35:43 #8
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92162334
Bedankt voor jullie reacties :*
(Na het openen van dit topic heeft Tessa alles ondergespuugd en heeft flinke koorts, het had dus al handig geweest als we het al zouden hebben..op marktplaats kan ik helaas nog niks vinden. Hoop dat we het zsm kunnen halen)

Het zou dus in principe van elk bedje gemaakt kunnen worden waar je van het gewone ledikantje ook een peuterbedje van kan maken?

En vastzetten hoeft niet, we hebben het bed al gedraaid dus als er een ledikantje naast komt kunnen we die vastklemmen :)

Het klinkt iig makkelijk, hopen dat dat het ook is :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92164132
Het kan ook met het goedkoopste Ikealedikantje, die moet je dan alleen zelf nog even verstevigen met een latje aan de onderkant.
pi_92166306
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:13:15 #11
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92169386
Zo dat is wel heel veel geld inderdaad :P Ik ga voor een ikea bedje en dan niet de goedkoopste
Even kijken of het nieuw of via marktplaats gaat worden

Bedankt voor de tips allemaal :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92175743
Ik zie nu pas dat je een apart topic hebt geopend. Ik had ook nog gereageerd:

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een beetje een late reactie, maar als je een Ikeabedje koopt waar je een peuterbedje van kunt maken dan krijg je er inderdaad een verstevigende lat bij waardoor het bed stevig genoeg is. Je boort dan dus eerst de gaten op de goede hoogte, bevestigt de lattenbodem, monteert de lat en bevestigt daarna het bedje aan je eigen bed. Dat laatste kun je op verschillende manieren doen; wij hebben snelbinders gebruikt. Ik heb ook van een Prénatalbedje een cosleeper gemaakt en dat bedje was zonder extra lat al stevig genoeg.
Ik was nog vergeten erbij te zeggen dat het handig is om tot slot handdoeken tussen het matras en de zijkant van het bedje te stoppen zodat het kindermatrasje strak tegen je eigen bed/matras aan ligt.

Bij ons ziet het er zo uit:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:15:18 #13
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92177771
Oh Claudia dat ziet er lief uit O+

Welk bedje van de prenatal hebben jullie? En denk je dat hij dan ook stevig genoeg is voor een dreumes/kleuter?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92188622
Wij hebben het ledikant van de ikke lijn van prenatal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92190001
Dit is gewoon een Ikeabed, de Gulliver (69,95 euro).

Ik durf er zelf nog wel in te liggen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:34:20 #16
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92206292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben het ledikant van de ikke lijn van prenatal.
En heb je daar ook geen extra steun voor nodig denk je?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92208864
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Ticootje het volgende:
als je geld teveel hebt:

http://www.ikbenmama.nl/l(...)wiegje-c-10_638.html
Wow wat duu!
Heb ze van de week nieuw voor 150 euro gezien, was wel mooi bedje maar vond het nog wel prijzig
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:41:03 #18
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93923386
We hebben de co-sleeper sinds vandaag staan *O* (Tessa moest huilen toen ze het bedje zag en we weg liepen, want ze wilde zo graag naar bedje toe _O- Gelukkig ging ze zonder mokken in haar eigen kamertje slapen :) )




Bedankt voor jullie tips! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93923860
Ja super! Ziet er heerlijk uit!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93923964
Ziet er fijn uit MP :Y
Heb je dat bedje nu tweedehands? en hoe zit het vast, gewoon klemgeschoven ofzo?

Hier komt er als het aan ons ligt ook een co-sleeper, we moeten alleen nog ff kijken hoe en wat.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:54:32 #21
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93924436
Bedje hebben we inderdaad van marktplaats afgehaald :Y
We hebben het bedje klemgeschoven, ledikantje helemaal tegen de muur aan en daar dus het bed tegenaan :+ Het lijkt nu wel alsof we een hele kleine slaapkamer hebben, maar er is dus nog een boel ruimte voor het bed :)

Ik moet zeggen dat ik er echt héél blij mee ben! Tessa is laatst weer zo ziek geweest en toen lag ze weer gewoon bij ons in bed, maar dat is echt niet meer te doen met die draaikont! :D

Voorlopig kan Tessa er nog lekker gebruik van maken en daarna hopelijk nr 2 en dan nr 3 en nr 4.... _O-
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93924441
Ziet er goed uit, Marlinde!

Huup, niet te lang tegenaan hikken, zo'n co-sleeper. Het zelf in elkaar zetten van zo'n ding valt namelijk onzettend mee. Hey, zelfs wij konden het. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:55:24 #23
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_93924509
En wat Claudia dus zegt, het valt echt mee!
Ik was bang dat het veel tijd en werk in beslag zou nemen, maar we hadden het bedje in een kwartier in elkaar staan! :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93924570
Ik klus dat soort dingen ook zelf. No problemo. Als ik moet komen klussen bij je huup gil maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93924775
oh nee dat is het probleem niet hoor, maar we moeten dan nog een bedje gaan regelen enzo en b. is er nog niet over uit wat ie wil, wieg of ledikant ivm ruimte in slaapkamer en nieuw of marktplaats enz enz. t kan mij niet zoveel schelen wat er komt als er maar iets komt :D

Ons bed is écht te krap voor met zn 3 erin }:| dus t duurt niet lang meer :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')