SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ô mon citoyens vous serez unis.
De vraag is of de mogelijkheid bestaat dat er vrouwen zijn die hier `doorheen kunnen kijken´ dan wel dit allemaal kunnen accepteren van iemand.quote:
Voor de duidelijkheid: vrouwen die ik leuk vind vertrouw ik volledig.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:07 schreef caffeinjunk het volgende:
Dat wantrouwen lijkt me een serieus probleem, als vrouwen zoiets aanvoelen (en dat doen ze snel genoeg) zullen ze snel weg zijn denk ik.
Ik respecteer meningen van anderen zeker.quote:Je moet een ander ook de ruimte geven en haar denkbeelden ook kunnen waarderen.
Zoals?quote:Oja, een aantal dingen die ik ertussen zie staan, waarom staan ze ertussen? Lijkt me volledig irrelevant aan deze kwestie.
Er zijn zat vrouwen die ook zulke trekjes hebben. Alleen kom je die niet zomaar tegen. Jouw levensstijl is vast ook niet eentje waarin je vaak nieuwe mensen tegenkomt. niet iedereen is hip, extravert, gevoelig voor hypes en trends. Geen probleem toch?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:08 schreef Socios het volgende:
[..]
De vraag is of de mogelijkheid bestaat dat er vrouwen zijn die hier `doorheen kunnen kijken´ dan wel dit allemaal kunnen accepteren van iemand.
De omgeving neemt zoiets verrassend vaak wél waar, vanwege je (onbewuste) uitstraling. Dit kan dan weer vrouwen afschrikken.quote:- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving).
Tuurlijkquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
is het mogelijk met onderstaande eigenschappen en issues een fantastische vrouw te vinden die deze allemaal accepteert van mij
Ja, dat lijkt me een betere lijst eigenlijkquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:28 schreef Dauntl3ss het volgende:
En dan nu voor de volledigheid even zo'n zelfde lijst van je, in jouw ogen, goede eigenschappen.
Is het hiermee uitgesloten dat een vrouw die de door jou genoemde punten wel bezit (in tegenstelling tot mij dus) een relatie met mij zou willen aangaan? In other words: in hoeverre (en waarom) kan dat een breekpunt zijn?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:28 schreef Luxuria het volgende:
Er loopt echt wel iemand rond die bij jou past. Er zijn ook meiden die niet op dat soort sites zitten, geen opleiding hebben afgemaakt, geen vrienden hebben, niet van warmte houden, geen geld hebben. Je bent niet de enige.
Volledig mee eens.quote:Er loopt echt wel iemand rond die bij jou past.
Ja, maar zo iemand past dus juist niet imo, je wilt toch iemand die je complementair aanvult, niet iemand die hetzelfde is als jij?quote:Er zijn ook meiden die niet op dat soort sites zitten, geen opleiding hebben afgemaakt, geen vrienden hebben, niet van warmte houden, geen geld hebben. Je bent niet de enige.
Ik snap niet dat deze dingen in het lijstje staan. Die hebben toch weinig of niks met haar te maken of zitten haar toch niet onredelijk dwars in haar leven?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
[...]
is het mogelijk met onderstaande eigenschappen en issues een fantastische vrouw te vinden die deze allemaal accepteert van mij?
Opeensomming der eigenschappen en issues mijnerzijds (willekeurige volgorde):
- Geen materialistische instelling; kabeltelevisie op een beeldbuis.
- Geen auto of huis in mijn bezit.
- Toekomstperspectieven niet als glorieus te bestempelen; studie na 6 jaar gestaakt.
- Vliegangst: geen verre reizen mogelijk.
- Het ondernemen van activiteiten dient vrijwel altijd te worden gepland. Daarentegen ben ik wel heel flexibel. Een geplande activiteit afgelasten of veranderen is namelijk geen probleem indien (in het laatste geval) een nieuwe planning volgt.
- Het nuttigen van alcoholische dranken geschiedt altijd met glazen water tussendoor.
- Ik draag op maat gemaakte oordopjes als ik mij in omgevingen begeef waar de volume van de muziek buitensporing hoog is.
- Iedere dinsdagavond ga ik bowlen in competitieverband op de bowlingvereniging.
- Ik vind het ontzettend leuk om met de trein te reizen.
- Ik ben graag thuis.
- Iedere ochtend moet ik een glas sinaasappelsap en vier bruine volkoren boterhammen nuttigen om goed te functioneren.
- Er bevindt zich lichaamsbeharing op het bovenlichaam.
- Ik slaap niet of heel slecht als ik ergens anders slaap dan thuis. (Wordt beter als gewenning optreedt)
- Ik betaal alles contant en verafschuw de pinmentaliteit die er heerst.
- Sowieso vergt het in slaap komen enige tijd.
- Ik heb een hekel aan festivals, `stoerdoenerij´ en zet mij af tegen `de massa´.
- Ik heb snel door wanneer iemand iets `verkapt´ doet.
- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl.
- Ik vind dat de aankomende voedsel-, energie-, klimaat- en monetaire crisis onderschat wordt.
- Ik heb geen vaste baan; financiële positie uiterst fragiel.
- Conventioneel ingesteld.
Dat zeggen ze inderdaad, maar ik vraag me af of een meid die haar zaakjes wel allemaal goed voor elkaar heeft, interesse in hem heeftquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:34 schreef Galene het volgende:
[..]
Ja, maar zo iemand past dus juist niet imo, je wilt toch iemand die je complementair aanvult, niet iemand die hetzelfde is als jij?
Serieus, kap eens met die leestekens. Iedereen begrijpt wat je bedoelt met stoerdoenerij en de massa zonder die irritante en onnodige leestekens.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
- Ik heb een hekel aan festivals, `stoerdoenerij´ en zet mij af tegen `de massa´.
haha ja, dat is zeker waar, maar aan die zaken valt -op zich- te werken -bedoelde meer karkatereigenschappen -wat al begint met 'mannelijk' en 'vrouwelijk'.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat zeggen ze inderdaad, maar ik vraag me af of een meid die haar zaakjes wel allemaal goed voor elkaar heeft, interesse in hem heeft
Ik weet het niet, mij lijkt het iig niet aantrekkelijk.. Maar dan eigenlijk vooral dat gezeur over jezelf wat allemaal niet goed is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Is het hiermee uitgesloten dat een vrouw die de door jou genoemde punten wel bezit (in tegenstelling tot mij dus) een relatie met mij zou willen aangaan? In other words: in hoeverre (en waarom) kan dat een breekpunt zijn?
Dat vraag ik mij dus ook af, ja!quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:41 schreef Luxuria het volgende:
Dat zeggen ze inderdaad, maar ik vraag me af of een meid die haar zaakjes wel allemaal goed voor elkaar heeft, interesse in hem heeft
Is dat omdat je dat zelf echt zo wilt, of omdat het niet anders kan. Als je een vriendin zou krijgen, zou je dan niet een actievere levensstijl willen en leuke dingen gaan doen?quote:- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl.
Goed aangekaart van jou.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:46 schreef Luxuria het volgende:
Je zegt bijv. dit:
[..]
Is dat omdat je dat zelf echt zo wilt, of omdat het niet anders kan. Als je een vriendin zou krijgen, zou je dan niet een actievere levensstijl willen en leuke dingen gaan doen?
Vast wel. De vraag is in hoeverre iemand daar een probleem van maakt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk![]()
Zijn we niet allemaal een beetje raar?
Uiteraard `kan´ het wel. Maar besef dat een (enorme) studieschuld ook als last rust op de partner na getrouwd te zijn. Bovendien wil ik niet dat zij daar de gevolgen van ondervindt. Los van de vraag of ik überhaupt wel trouwen wil, eerder op "huwelijkse voorwaarden" dan gezien dit euvel. Kinderen zijn wel uitgesloten.quote:En dat met die studieschuld is helemaal onzin. Je kan best trouwen met een gigantische studieschuld. Sterker nog, je kan zelfs trouwen als je allebei een gigantische studieschuld hebt
haha leuk en ja vin ik ook!quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Sweet_Lavinia het volgende:
Wat een verademing! Een man zonder sociale media, geen dubbele agenda, en die niet leeft alsof elk uur zijn laatste kan zijn.
Ach, mijn man en ik hebben ons er ook niet doro laten weerhoudenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Vast wel. De vraag is in hoeverre iemand daar een probleem van maakt.
[..]
Uiteraard `kan´ het wel. Maar besef dat een (enorme) studieschuld ook als last rust op de partner na getrouwd te zijn. Bovendien wil ik niet dat zij daar de gevolgen van ondervindt. Los van de vraag of ik überhaupt wel trouwen wil, eerder op "huwelijkse voorwaarden" dan gezien dit euvel. Kinderen zijn wel uitgesloten.
Heb je je school wel afgemaakt? Zo hoort correcte interpunctie er gewoon uit te zien! Eerste keer dat ik iemand zie haten op perfect gebruik van leestekens..quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus, kap eens met die leestekens. Iedereen begrijpt wat je bedoelt met stoerdoenerij en de massa zonder die irritante en onnodige leestekens.
quote:Opeensomming der eigenschappen en issues mijnerzijds (willekeurige volgorde):
- Ik bevind mij niet op Hyves, Facebook en Twitter.
Valt mee te leven
- Ik heb geen mobiel internet op mijn telefoon; WhatsApp is uitgesloten.
Geen leuke "sms"conversaties dus
- Geen kinderwens.
Valt mee te leven
- Ik heb er een hekel aan als de buitentemperatuur de 22 graden overschrijdt.
Iedereen zeurt over het weer
- (Op een paar na die ver weg wonen) geen vrienden.
Zolang je daar geen gezeik over te horen krijgt, hoef je er niet per se veel last van te hebben
- Er is een torenhoge studieschuld waardoor trouwen de komende 16,5 jaar vrijwel uitgesloten is.
Als je iemand vindt met een hogere opleiding is de kans groot dat zij ook een studieschuld heeft
Beeldbuizen nemen teveel ruimte in![]()
Wel een rijbewijs?
- Toekomstperspectieven niet als glorieus te bestempelen; studie na 6 jaar gestaakt.
Das niet zo handig
Angsten zijn er om te overwinnen
- Het ondernemen van activiteiten dient vrijwel altijd te worden gepland. Daarentegen ben ik wel heel flexibel. Een geplande activiteit afgelasten of veranderen is namelijk geen probleem indien (in het laatste geval) een nieuwe planning volgt.
Zou niet al teveel problemen op moeten leveren
- Ik kan niet dansen en ga niet graag uit.
Dansles?
- Het nuttigen van alcoholische dranken geschiedt altijd met glazen water tussendoor.
Ok, dat kan
- Ik draag op maat gemaakte oordopjes als ik mij in omgevingen begeef waar de volume van de muziek buitensporing hoog is.
Ze hoeft dan iig niet bang te zijn dat je doof wordt
- Iedere dinsdagavond ga ik bowlen in competitieverband op de bowlingvereniging.
Heb je daar ook geen vrienden dan?
Wanneer de treinen rijden dansorry die was te makkelijk
- Ik ben graag thuis.
ok
- Iedere ochtend moet ik een glas sinaasappelsap en vier bruine volkoren boterhammen nuttigen om goed te functioneren.
ok
- In de uren voordat er eventueel seks plaatsvindt moet ik vaak naar het toilet om te plassen.
Waarom
Harsen
- Seks (en ook slapen in mindere mate) dient gepland te worden, `spontaan´ wordt het heel lasig.
Waarom
- Ik slaap niet of heel slecht als ik ergens anders slaap dan thuis. (Wordt beter als gewenning optreedt)
Gewenning dient dan snel op te treden
Handig juist, kan ze je geld makkelijk stelen![]()
Zolang je je mond houdt is het net alsof je slaapt
- Doorgaans saai in de omgang; geen hippe gespreksonderwerpen.
Geen verstand van? Begin je er gewoon niet over?
ok
Mensenkennis?
- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl.
ok
- Ik vertrouw mensen niet snel, ben sceptisch en niet `sociaal´ ingesteld (snel een hekel aan bepaalde mensen).
"bepaalde mensen"; zolang dat niet haar familie/vrienden zijn moet het lukken toch?(Anders gewoon doen alsof!)
- Ik vind dat de aankomende voedsel-, energie-, klimaat- en monetaire crisis onderschat wordt.
Dat kan
- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving).
Psycholoog
Vaste baan proberen te krijgen
- Ik ken weinig mensen aan wie ik haar kan voorstellen.
Nou en
Ok
Accent grave en accent aigu in die context beschouwen als correcte interpunctie.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:07 schreef Morphs het volgende:
[..]
Heb je je school wel afgemaakt? Zo hoort correcte interpunctie er gewoon uit te zien! Eerste keer dat ik iemand zie haten op perfect gebruik van leestekens..
quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:08 schreef Miezziej het volgende:
Geen leuke "sms"conversaties dus
Ik heb wel een mobiele telefoon. Bellen en SMS'en is geen probleem dus. Liever niet de hele dag door overigens.
Iedereen zeurt over het weer
Ik beklaag mij alleen als genoemde weercondities van toepassing zijn. Ik heb het dan oprecht snel te warm (helemaal i.c.m. fel zonlicht). Het weer zoals het nu is of ieder ander weertype vind ik prachtig.
Wel een rijbewijs?
Ja, al 9½ jaar in het bezit van een rijbewijs.
Das niet zo handig
Klopt, maar studie was helaas te moeilijk voor mij. Enigszins motivatieproblemen erbij.
Angsten zijn er om te overwinnen
Klopt, zo ben ik een klein jaartje geleden min of meer verlost van claustrofobie (in ieder geval is het een heel stuk gereduceerd). Al ga ik nog steeds niet onnodig in een lift. Het niet willen vliegen is hieraan gerelateerd. Ik heb namelijk geen hoogtevrees.
Dansles?
Kan in theorie, maar is niet voor mij weggelegd.
Heb je daar ook geen vrienden dan?
Nee, wel is het opzich heel sociaal daar en vermaak ik mij zeker.
- In de uren voordat er eventueel seks plaatsvindt moet ik vaak naar het toilet om te plassen.
Waarom
Ik denk de zenuwen. Indien plasaandrang erectie vrijwel uitgesloten.
Harsen
Per se, ja?
- Seks (en ook slapen in mindere mate) dient gepland te worden, `spontaan´ wordt het heel lasig.
Waarom
Om eerder genoemde reden.
Zolang je je mond houdt is het net alsof je slaapt
Dat gebeurt ook. Ik laat haar lekker slapen. Wellicht dat ze onverhoopt wat last ondervindt van `woelen´ van mijn kant.
Geen verstand van? Begin je er gewoon niet over?
Geen gespreksstof; niet een `echte prater´.
Mensenkennis?
Ja.
- Ik vertrouw mensen niet snel, ben sceptisch en niet `sociaal´ ingesteld (snel een hekel aan bepaalde mensen).
"bepaalde mensen"; zolang dat niet haar familie/vrienden zijn moet het lukken toch? (Anders gewoon doen alsof!)
Vrienden of familie van haar hekel ik niet en zal ik niet veroordelen.
Vaste baan proberen te krijgen
Al geruime tijd mee bezig; inmiddels wel uitzicht op `iets´.
Een betere vraag vind ik of jij door dit lijstje eigenschappen heen kan kijken naar wie je echt bent, ipv jezelf te definiëren door je gedrag en waar je allemaal niet van houdt of wat je niet bent.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:08 schreef Socios het volgende:
De vraag is of de mogelijkheid bestaat dat er vrouwen zijn die hier `doorheen kunnen kijken´ dan wel dit allemaal kunnen accepteren van iemand.
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik `zo ben´. Ik heb in de afgelopen 10 jaar ervaren dat het in de meeste gevallen geen zin heeft om te proberen hier veranderingen aan te brengen. Ook doe ik al een paar jaar niets meer tegen mijn zin in.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:35 schreef Canillas het volgende:
Een betere vraag vind ik of jij door dit lijstje eigenschappen heen kan kijken naar wie je echt bent,
Dat zou zo maar kunnen. Het is ook niet zo dat ik snak naar een relatie, eerder integendeel zelfs.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:39 schreef Culthit. het volgende:
Misschien ben je niet geschikt voor een relatie. Heel veel mensen zijn dat niet maar hebben dat (nog) niet door.
Tja, het is natuurlijk moeilijk te beoordelen waarom het contact met vrouwen niet voor lange duur lukt. Om echt een beoordeling/advies te geven is een inkijkje in jouw sociale vaardigheden nodig en dat gaat niet zo makkelijk via internet.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen. Het is ook niet zo dat ik snak naar een relatie, wellicht integendeel zelfs.
Gewoon voor een langere tijd met een leuke vrouw optrekken vind ik veel belangrijker. Mochten we echt `voor elkaar gemaakt zijn´ merken we dat vanzelf.
Ja, klopt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:43 schreef ayumu het volgende:
Socios Ik neem aan dat jij dat bent op je avatar?
Geef hier eens antwoord op?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:28 schreef Dauntl3ss het volgende:
En dan nu voor de volledigheid even zo'n zelfde lijst van je, in jouw ogen, goede eigenschappen.
Ja, klopt. Maar ik heb het idee dat de genoemde punten in de OP (en misschien schieten mij later nog wat dingen binnen) debet zijn aan dit `probleem´.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:44 schreef Culthit. het volgende:
Tja, het is natuurlijk moeilijk te beoordelen waarom het contact met vrouwen niet voor lange duur lukt. Om echt een beoordeling/advies te geven is een inkijkje in jouw sociale vaardigheden nodig en dat gaat niet zo makkelijk via internet.
Dat is mooi om te horen in ieder geval.quote:De punten in je OP zijn geen dealbreakers voor contact; ze zijn heel menselijk en ik herken er ook een aantal.
Omdat ik val op leuke vrouwen met mooie lange haren.quote:Waarom wil je per se contact met een vrouw?
Als ik jou was zou ik eens wat normale foto voor in plaats doen en verderde punten die in je OP maakte komen overheen met mijn punten en toch is het mij gelukt om zo nu en dan een relatie te hebben. Wat jij eens zou moeten doen is om niet zo negatief daar naar te kijkenquote:
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:28 schreef Dauntl3ss het volgende:
Sorry, goed punt inderdaad. Ik zal later zo'n lijstje posten.quote:
Er zijn vrouwen zonder kinder- en trouwwens en die niet kijken naar wat een man bezit. Het gros van de vrouwen wil wel kinderen, dus een groot deel (ik geloof dat 80% van de vrouwen een kinderwens heeft) valt af. Het maakt het er niet makkelijk op, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik heb het idee dat de genoemde punten in de OP (en misschien schieten mij later nog wat dingen binnen) debet zijn aan dit `probleem´.
[..]
Dat is mooi om te horen in ieder geval.
[..]
Omdat ik val op leuke vrouwen met mooie lange haren.
En met een beetje [veel] humor komt het allemaal wel goed!quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
- Ik bevind mij niet op Hyves, Facebook en Twitter. Super!![]()
- Ik heb geen mobiel internet op mijn telefoon; WhatsApp is uitgesloten. Onnodig!
- Ik heb er een hekel aan als de buitentemperatuur de 22 graden overschrijdt. Maximaal 25 is genoeg
- (Op een paar na die ver weg wonen) geen vrienden. Verre vrienden zijn ook vrienden
- Er is een torenhoge studieschuld waardoor trouwen de komende 16,5 jaar vrijwel uitgesloten is. Trouwen=scheiden
- Geen materialistische instelling; kabeltelevisie op een beeldbuis. Zolang het geluid maar goed is
- Geen auto of huis in mijn bezit. Huren kan ook! Zit je ook nergens aan vast voor de rest van je leven
- Vliegangst: geen verre reizen mogelijk. Ook geen risico tot neerstorten
- Het ondernemen van activiteiten dient vrijwel altijd te worden gepland. Daarentegen ben ik wel heel flexibel. Een geplande activiteit afgelasten of veranderen is namelijk geen probleem indien (in het laatste geval) een nieuwe planning volgt. Herkenbaar
- Ik kan niet dansen en ga niet graag uit. Bijna niemand kan goed dansen, al denken ze van wel![]()
- Het nuttigen van alcoholische dranken geschiedt altijd met glazen water tussendoor. Dat mag
- Iedere dinsdagavond ga ik bowlen in competitieverband op de bowlingvereniging...Lekker een avondje alleen voor de vrouw
- Ik ben graag thuis. ..![]()
- Iedere ochtend moet ik een glas sinaasappelsap en vier bruine volkoren boterhammen nuttigen om goed te functioneren..Zolang je het zelf maar klaar maakt
- In de uren voordat er eventueel seks plaatsvindt moet ik vaak naar het toilet om te plassen. ..Zenuwachtig?![]()
![]()
- Er bevindt zich lichaamsbeharing op het bovenlichaam. Gilette
- Seks (en ook slapen in mindere mate) dient gepland te worden, `spontaan´ wordt het heel lasig...Jammer![]()
- Sowieso vergt het in slaap komen enige tijd. In de tussentijd kun je toch iets spontaans ondernemen? Ook goed als slaapmutsje![]()
- Doorgaans saai in de omgang; geen hippe gespreksonderwerpen. Als hetgeen wat je dan wél zegt maar aanslaat
- Ik heb een hekel aan festivals, `stoerdoenerij´ en zet mij af tegen `de massa´. Prima
- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl. Zolang je de gordijnen maar open laat
- Ik vertrouw mensen niet snel, ben sceptisch en niet `sociaal´ ingesteld (snel een hekel aan bepaalde mensen). Niet zo gek toch,de wereld is gek aan het worden
- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving). Een masker die veel mensen ophouden, behalve als er teveel drank genuttigd wordt..![]()
- Ik ken weinig mensen aan wie ik haar kan voorstellen. Misschien heeft ze er wel geen behoefte aan om gekeurd te worden![]()
- Conventioneel ingesteld. In welk opzicht?
Aan sarcasme en zelfspot geen gebrek. Bij vlagen droog en flauw erbij.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:07 schreef Sweet_Lavinia het volgende:
En met een beetje [veel] humor komt het allemaal wel goed!
Maar je genoemde punten zijn wel serieus?quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Aan sarcasme en zelfspot geen gebrek. Bij vlagen droog en flauw erbij.
Uiterst serieus, ja. Het staat niet voor niets in dit subforum.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Maar je genoemde punten zijn wel serieus?
Als we het lijstje noubzien als symptomen, wat is dan de ziekte. Autisme?quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Echt de helft van het lijstje slaat werkelijk nergens op!
'Oh je hebt geen internet op je mobiel, dan laat maar!'
Het is nauwelijks te geloven inderdaad, maar zulke kortzichtige vrouwen bestaan echt hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Echt de helft van het lijstje slaat werkelijk nergens op!
'Oh je hebt geen internet op je mobiel, dan laat maar!'
Je gaat biet graag uit toch.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is nauwelijks te geloven inderdaad, maar zulke kortzichtige vrouwen bestaan echt hoor.
Ik heb ze weleens ontmoet in een kroeg.
Dat is ook niet de beste ontmoetingsplaats.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is nauwelijks te geloven inderdaad, maar zulke kortzichtige vrouwen bestaan echt hoor.
Omdat ik het idee heb (en zo ervaar ik dat ook) dat het mij belemmerd in `succesvol´ contact.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:26 schreef QuistNix20 het volgende:
Waarom breng je al je zogenaamde issues in verband met het niet hebben van een vriendin dan wel vermeend niet kunnen krijgen?
Sommige genoemde punten lijken misschien "bullshit", maar van alle punten heb ik het idee of vraag ik mij af (vandaar ook dit topic) of het een probleem kan zijn.quote:Je creëert gewoon een hele rits bullshit-issues m.i., gewoon om maar voor jezelf een excuus te hebben en om als drogreden te dienen voor het feit dat je geen vriendin hebt.
Wellicht, ja. Sommige punten zijn natuurlijk makkelijk te veranderen. Een Twitteraccount is zo gemaakt (om het meest simpele te noemen), maar dat wil ik helemaal niet. Andere punten zitten `veel dieper´ en zijn niet zo makkelijk aan te pakken.quote:Soort afweermechanisme ook, om maar de status quo te accepteren en verder niks te doen.
Ja, daar hoop ik inderdaad achter te komen.quote:Je moet je bij al je punten eens serieus afvragen of er wel redelijkerwijs een verband kán bestaan tussen het vermeende issue en je vooronderstelling dat het een vrouw afschrikt dan wel jou belemmert een vrouw te krijgen.
Ik ga niet graag uit, nee. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit in een kroeg of discotheek kom.quote:
En wil je daar een relatie mee? Lijkt me niet dus dat hoort niet op het lijstje thuis.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Je moet ook geen dingen doen waar je niet achter staat, anders trek je alleen maar verkeerde types aan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:34 schreef Socios het volgende:
Wellicht, ja. Sommige punten zijn natuurlijk makkelijk te veranderen. Een Twitteraccount is zo gemaakt (om het meest simpele te noemen), maar dat wil ik helemaal niet. Andere punten zitten `veel dieper´ en zijn niet zo makkelijk aan te pakken.
en nou een paar leuke dingen over jezelfquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
In de afgelopen tien jaar heb ik diverse vrouwen ontmoet. De duur van het contact varieert van een paar minuten (vrouw die snel afhaakt na aangaan gesprek) tot één jaar (eerste grote liefde). Dat laatste is nauwelijks voor te stellen, maar `kalverliefde´ heb ik destijds mogen ervaren. Betreft tevens enige `serieuze´ relatie.
Na al die tijd begin ik mij af te vragen wat de reden is dat het contact zo vaak strandt. En misschien nog wel belangrijker: is het mogelijk met onderstaande eigenschappen en issues een fantastische vrouw te vinden die deze allemaal accepteert van mij? Een aantal is meteen duidelijk, andere ontdekt zij vaak pas later (of niet). Mijzelf veranderen heeft geen zin waar ik dat jaren geleden weleens geprobeerd heb.
- Geen kinderwens.
- Er is een torenhoge studieschuld waardoor trouwen de komende 16,5 jaar vrijwel uitgesloten is.
- Ik ben graag thuis.
- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving).
Hier staat tegenover dat ik te allen tijde haar levenswijze en keuzes respecteer. Nooit zal ik haar iets opdringen of haar afkeuren op een vergelijkbaar lijstje. Mijn kieskeurigheid op het gebied van vrouwen geschiedt louter op basis van gevoel.
Dat lijstje komt er nog aan, ja. Momenteel nog te druk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:36 schreef miss-bakvis het volgende:
en nou een paar leuke dingen over jezelf
Daar dacht ik ook meteen aan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als we het lijstje noubzien als symptomen, wat is dan de ziekte. Autisme?
Klopt, al kan het jammer zijn dan een gesprek daarop stukloopt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:
En wil je daar een relatie mee? Lijkt me niet dus dat hoort niet op het lijstje thuis.
Ik zie het zelf niet als problemen. Ik kan er prima mee omgaan. De vraag is dus of vrouwen wat genoemde punten een probleem (kunnen) maken. Het doet mij deugd dat dit op veel punten niet het geval lijkt te zijn.quote:Waar vrouwen wel van afknappen is dingen overdrijven en zeuren om problemen die er niet zijn. En dat is wat je nu doet.
En waarom is zo iets een afknapper dan?quote:Er zijn maar weinig dingen op het lijstje waar ik moeite mee, maar hoe je het brengt en dat je er zo'n issue van maakt is wel echt een afknapper.
Denk je dat een vrouw dat meteen allemaal wil weten het moment dat je voor het eerst met haar aan de praat komt? Zorg er eerst maar voor dat je zelf gelukkig bent en dit ook uitstraalt ipv al die onzekerheden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat ik het idee heb (en zo ervaar ik dat ook) dat het mij belemmerd in `succesvol´ contact.
Precies, daar ben ik dan gelukkig ook een jaar of vijf geleden mee gestopt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:36 schreef Culthit. het volgende:
Je moet ook geen dingen doen waar je niet achter staat, anders trek je alleen maar verkeerde types aan.
Ja als er echt een probleem zou zijn wel ja. Maar jij zit echt allemaal dingen aan te kaarten die totaal niet relevant zijn. Dat is voor mij een afknapper omdat je nu problemen aan het maken bent, en daar kan ik slecht tegen. Als een man daadwerkelijk problemen heeft zou dat idd geen afknapper zijn, maar gemekker om 'niets' wel.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:41 schreef Socios het volgende:
En waarom is zo iets een afknapper dan?
Als een vrouw `een probleem´ van haar zou aankaarten, zou ik helemaal openstaan voor het bespreken ervan. Ik vind dan juist dat het haar siert. Ik zou er niet op afknappen.
Genoemde `problemen´ lepel ik natuurlijk niet op als ik met een vrouw aan het praten ben. We lopen er tegenaan of `ze komt er gaande weg achter´. Dan is het aan haar of ze er wel of geen probleem van maakt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar jij zit echt allemaal dingen aan te kaarten die totaal niet relevant zijn. Dat is voor mij een afknapper omdat je nu problemen aan het maken bent, en daar kan ik slecht tegen.
Waar baseer jij op dat ik mijzelf niet zou accepteren? Dat heb ik juist wel geleerd om te doen in de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:51 schreef QuistNix20 het volgende:
Als hij zichzelf niet accepteert, hoe kan hij dan van een vrouw verwachten dat zij hem accepteert? Of van ieder ander sowieso...
Klopt, ja. Ik ben er ook daadwerkelijk trots op bij dit voorbeeld.quote:TS heeft in zijn lijst best wel een aantal grappige punten staan, maar hij gaat erover jammeren als ware het punten die wijven niet trekken. Bijvoorbeeld: niet op Hyves en Facebook zitten.
TS moet juist eer scheppen in dat soort punten, en dat soort dingen in zijn voordeel ombuigen.
Nee dat zie je verkeerd, jij maakt er een probleem van. Als jij niet zou vinden dat het problemen zijn had je niet zo'n lijstje gemaakt. Nogmaals de meeste punten op het lijstje slaan echt nergens op, en anders moet je misschien eens stoppen met 14-jarige meisjes in de kroeg te versieren. Want dat is de enige leeftijd waarbij ik me zulke trieste afknappers kan voorstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Genoemde `problemen´ lepel ik natuurlijk niet op als ik met een vrouw aan het praten ben. We lopen er tegenaan of `ze komt er gaande weg achter´. Dan is het aan haar of ze er wel of geen probleem van maakt.
Blijkbaar heb ik het op die punten behoorlijk mis dus! Alleen maar goed om te horen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:57 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Dit soort dingen gaan toch nergens over!
* Het nuttigen van alcoholische dranken geschiedt altijd met glazen water tussendoor.
* Geen materialistische instelling; kabeltelevisie op een beeldbuis.
* Ik heb een hekel aan festivals, `stoerdoenerij´ en zet mij af tegen `de massa´.
* Ik bevind mij niet op Hyves, Facebook en Twitter.
En blijkbaar denk jij dat je daardoor niet aantrekkelijk bent voor vrouwen en dan zeg ik (misschien hard) dat je je aanstelt. En dat aanstellen en problemen verzinnen is voor veel vrouwen een afknapper.
Je snapt alleen het punt van mijn verhaal niet!quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het op die punten behoorlijk mis dus! Alleen maar goed om te horen.
Die lijst die je aanvoert bestaat uit een heleboel punten die iets zeggen over je fundamentele "zijn".quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
Waar baseer jij op dat ik mijzelf niet zou accepteren? Dat heb ik juist wel geleerd om te doen in de afgelopen jaren.
Nu neem je opeens dingen zomaar aan en als ik in alle oprechtheid zeg dat jij een sociopaatje bent dan doe je alsof je neus bloedt. Lekker danquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het op die punten behoorlijk mis dus! Alleen maar goed om te horen.
Opeensomming der positieve eigenschappen mijnerzijds (willekeurige volgorde):quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:51 schreef Socios het volgende:
Sorry, goed punt inderdaad. Ik zal later zo'n lijstje posten.
Absoluut geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nu neem je opeens dingen zomaar aan en als ik in alle oprechtheid zeg dat jij een sociopaatje bent dan doe je alsof je neus bloedt. Lekker dan
Gefeliciteerd, 3,5 uur verder en je hebt je eigen 'probleem' opgelost. Slotje?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:35 schreef Socios het volgende:
Opeensomming der positieve eigenschappen mijnerzijds (willekeurige volgorde):
Dat kan je ook anders zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:36 schreef ReVamp_ het volgende:
misschien kun jij beter een overdosis pillen slikken.. MijnGod wat een waslijst...
Dat is dan ook één van zijn pluspunten (dat lijstje krijgen we nogquote:Op vrijdag 15 juli 2011 04:48 schreef liesje1979 het volgende:
Zó eerijk!
Ben nu te moe om verder inhoudelijk te reageren maar dat komt nog.
Dus je diskwalificeert jezelf alvast voor komende relaties?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
In de afgelopen tien jaar heb ik diverse vrouwen ontmoet. De duur van het contact varieert van een paar minuten (vrouw die snel afhaakt na aangaan gesprek) tot één jaar (eerste grote liefde). Dat laatste is nauwelijks voor te stellen, maar `kalverliefde´ heb ik destijds mogen ervaren. Betreft tevens enige `serieuze´ relatie.
M.a.w. je hebt je toekomstige relaties heel weinig te bieden op je openheid na,en het feit dat je verder ook niet echt zin hebt om dat te gaan veranderen zodat er iets van een toekomstperspectief voor de de toekomstige relatie inzit.quote:Na al die tijd begin ik mij af te vragen wat de reden is dat het contact zo vaak strandt. En misschien nog wel belangrijker: is het mogelijk met onderstaande eigenschappen en issues een fantastische vrouw te vinden die deze allemaal accepteert van mij? Een aantal is meteen duidelijk, andere ontdekt zij vaak pas later (of niet). Mijzelf veranderen heeft geen zin waar ik dat jaren geleden weleens geprobeerd heb.
- Geen kinderwens.
- Ik ben graag thuis.
Hier staat tegenover dat ik te allen tijde haar levenswijze en keuzes respecteer. Nooit zal ik haar iets opdringen of haar afkeuren op een vergelijkbaar lijstje. Mijn kieskeurigheid op het gebied van vrouwen geschiedt louter op basis van gevoel.
Nee, maar de moed zakt dan wel in de schoenen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:31 schreef galtfactory het volgende:
Dus je diskwalificeert jezelf alvast voor komende relaties?
Ja, dat realiseer ik mij. Genoemde punten noem ik niet voor niets "issues" waar een vrouw mee om zou moeten kunnen gaan. Ik lees tegenstrijdige berichten dat deze punten wel of niet een probleem vormen. Wellicht dat ik een aantal zaken kan aanpakken om het allemaal wat rooskleuriger te maken voor een toekomstige vrouw. Ik ben daar niet te beroerd voor, ik heb er alleen een hard hoofd in dat ik bepaalde punten ooit zou kunnen verbeteren. Ook omdat ik in het verleden diverse malen heeft ondervonden dat (pogingen tot) veranderingen vaak nergens toe leiden.quote:M.a.w. je hebt je toekomstige relaties heel weinig te bieden op je openheid na,en het feit dat je verder ook niet echt zin hebt om dat te gaan veranderen zodat er iets van een toekomstperspectief voor de de toekomstige relatie inzit.
Denk dat dit ook een belangrijk punt is waarop veel vrouwen afhaken.quote:Seks (en ook slapen in mindere mate) dient gepland te worden, `spontaan´ wordt het heel lasig.
Goed om te weten. En waarom is dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk dat dit ook een belangrijk punt is waarop veel vrouwen afhaken.
Omdat seks iets is wat je moet doen als je zin hebt. Als je vooruit gaat plannen weet je niet of je dan beide in de goede stemming zal zijn, naast dat het gewoon niet leuk is om daar een moment voor te kiezen. Dan kan het nooit gewoon zomaar ontstaan uit het moment en uit gevoel. En zeker in het begin van relaties ontstaat zoiets vaak spontaan.quote:
Maar waarom?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Goed om te weten. En waarom is dat?
Het is overigens niet zo dat er een agenda voor getrokken moet worden, hoor. Maar in de uren voorafgaand moet ik het wel een beetje kunnen inschatten.
Neuh. Dat is een leugen (vind ik).quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:50 schreef Breathtaking het volgende:
Op elk potje past een dekseltje, er is iemand voor iedereen, ook voor jou loopt de ware rond! Noem het maar op, je komt haar vast vanzelf tegen.
Hoe is dat een leugen? De meeste mensen krijgen tenminste eens in hun leven een relatie met iemand die bij ze past.. Ook als je niet standaard spontaan sociaal en lekker gek bent.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Neuh. Dat is een leugen (vind ik).
Kloptquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk![]()
Sterker nog, je kan zelfs trouwen als je allebei een gigantische studieschuld hebt
Ja, de meeste mensen. Er is altijd zo'n 1 tot 2% van de mensen die nooit iemand zal krijgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hoe is dat een leugen? De meeste mensen krijgen tenminste eens in hun leven een relatie met iemand die bij ze past.. Ook als je niet standaard spontaan sociaal en lekker gek bent.
Maar waarom dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Goed om te weten. En waarom is dat?
Het is overigens niet zo dat er een agenda voor getrokken moet worden, hoor. Maar in de uren voorafgaand moet ik het wel een beetje kunnen inschatten.
Ik heb wel een paar vrienden (die ver weg wonen). Ik ben een aantal jaar geleden verhuisd van de omgeving van Amsterdam naar Leeuwarden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:
Als je geen vrienden kan maken of onderhouden, hoe wil je dat doen bij een meisje?
Omdat vrouwen niet van vette `gelharen´ houden? Althans dat idee heb ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:55 schreef jackson het volgende:
Geen gel in je haren een pluspunt?
Werkelijk waar, gekker ga je ze niet vinden dan dit....
Dat denk en hoop ik ook wel. De vraag is echter hoe snel en of überhaupt iets een breekpunt is of wordt. Zelf heb ik namelijk het idee dat een vrouw het contact met mij vroeg of laat staakt op één of meerdere van de door mij genoemde punten. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet altijd. Vaak komt het niet eens ter sprake.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:57 schreef liesje1979 het volgende:
Je schrijft dat je een vrouw zou nemen zoals ze was en dat je vrouwen kiest op gevoel. Zou het kunnen Socios dat vrouwen hier net zo in staan? Dus dat ze ook hun partner op gevoel kiezen? Ik denk het namelijk wel.
Zelf heb ik met de genoemde eigenschappen geen moeite dan wel accepteer ik ze dat ik ze heb.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:58 schreef Kluts het volgende:
Ben je zelf blij met de eigenschappen die je opnoemt? Als je er zelf ook een probleem in ziet, zou ik dat eerst aanpakken.
Niet te verwarren met onbereidheid om bepaalde punten `bij te schaven´ indien een vrouw dat zou willen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef Djieluh het volgende:
Misschien een keer aanpassen kan ook eens helpen, als je echt iemand wilt hebben dan zal je daar ook voor moeten gaan en niet alleen in je eigen wereld blijven hangen. Ik vind het nogal erg egoïstisch klinken allemaal. Het is net alsof je jezelf niet wilt aanpassen en alleen je eigen ding wil doen.
Waarschijnlijk net zo snel als iets voor jou een breekpunt wordt?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat denk en hoop ik ook wel. De vraag is echter hoe snel en of überhaupt iets een breekpunt is of wordt. Zelf heb ik namelijk het idee dat een vrouw het contact met mij vroeg of laat staakt op één of meerdere van de door mij genoemde punten. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet altijd. Vaak komt het niet eens ter sprake.
Uiteraard vind ik het ook leuk als `het´ spontaan gebeurt en in de praktijk gaat het meestal ook wel op deze manier. Ik ga niet voorstellen aan haar om over 2,5 uur seks te hebben. Sowieso ben ik vrij onervaren op seksueel gebied.quote:
Je moet alleen veranderen als je dat zelf wil. En als je blij bent met hoe je bent zoals je bent, dan is het goed verder. Vrouwen vallen echt eerder op een man die zelfvertrouwen heeft en blij is met zichzelf, dan een vent die zich leuker voordoet vanwege onzekerheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Zelf heb ik met de genoemde eigenschappen geen moeite dan wel accepteer ik ze dat ik ze heb.
[..]
Niet te verwarren met onbereidheid om bepaalde punten `bij te schaven´ indien een vrouw dat zou willen.
Wellicht wel, ja. Al heb ik vaak het idee dat meer `tolereer´. Als ik een vrouw leuk vind en/ of verliefd ben, dan kan ik mij om geen enkel genoemd of vergelijkbaar punt druk maken. Ook niet indien het het tegenovergestelde zou zijn. In een vroeg of laat stadium: ik kan er simpelweg niet op afknappen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:40 schreef liesje1979 het volgende:
Waarschijnlijk net zo snel als iets voor jou een breekpunt wordt?
Die ideeën, daar moet je vanaf stappen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat vrouwen niet van vette `gelharen´ houden? Althans dat idee heb ik.
Ik mag geen negatief zelfbeeld hebben, maar een positief punt van mij wordt meteen de grond ingeboord?quote:
Je denkt raar, daar moet je vanaf... Of het nu positief of negatief is. Je ziet de wereld "verkeerd".... Het is lastig om in een wereld te leven waarin jij vreemde regels voor jezelf bepaalt. Daar moet dus iemand je bij helpen zoals ik zei, maar dat stuk quote je dan weer niet...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik mag geen negatief zelfbeeld hebben, maar een positief punt van mij wordt meteen de grond ingeboord?
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou zeggen, ga eens naar de psycholoog. Die kan jou beter doorgronden dan wij.
Wat "hij" zegt is nauwelijks serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).quote:
Toch lijkt het me handiger om tijd en energie in fatsoenlijk hulp zoeken te steken, dan het aan een stel nozems op Fok! te vragen. Veel zinniger dan het in de afgelopen zes pagina's is beschreven ga je het hier niet vinden....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat "hij" zegt is nauwelijks serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).
Hou toch op zeg, ik vind het ook irritant als m'n vriend gel gebruikt. Ik wil er namelijk gewoon lekker doorheen kunnen woelen en haar kan ook prima zitten zonder gel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:22 schreef jackson het volgende:
[..]
Die ideeën, daar moet je vanaf stappen.
Als iemand vraagt naar je positieve punten... en je zegt met droge ogen het niet gebruiken van gel, dan behoeft dat weinig uitleg toch? Dan ben je nogal bijzonder bezig, want care about gel. Noem fatsoenlijke dingenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:01 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, ik vind het ook irritant als m'n vriend gel gebruikt. Ik wil er namelijk gewoon lekker doorheen kunnen woelen en haar kan ook prima zitten zonder gel.
het is helemaal niet erg om naar een psych te gaan hoor. Ik snap dat je het ziet als aanval, maar als ik dit topic (en je andere posts) lees, denk ik dat je wel degelijk beter kan worden van een (aantal) bezoekje(s) aan de psycholoog.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat "hij" zegt is nauwelijks serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).
Er zijn wel vrouwen die hier doorheen kunnen kijken, maar die vrouwen zullen in jouw ogen niet fantastisch zijn. Je moet je eisen qua uiterlijk en karakter van een vrouw dus naar benee bijstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Inmiddels vetgedrukt in de OP.
omdat je geil moet zijnquote:
waarom?quote:Het is overigens niet zo dat er een agenda voor getrokken moet worden, hoor. Maar in de uren voorafgaand moet ik het wel een beetje kunnen inschatten.
Ja, waarom waarom? Dat werkt zo in zijn hoofd. Ik denk bij 90% van al die punten, waarom?quote:
Het grootste deel van wat je noemt is niet per se afschrikkend of slecht en er is voor iedereen wel iemand. Alleen, hoe je jezelf neerzet is het alsof je zelf probeert om onaantrekkelijk te zijn voor de meisjes. Iemand die geinteresseerd is in je gaat echt niet malen om wat je doet met je vrije tijd, etc. etc. Maar als je niet eens leuk met haar kan praten of geinteresseerd kan kijken of als je leven volledig uitzichtloos is en je hebt er geen zin meeer in, is het ook moeilijk om iemand te krijgen. Je moet iets sterker in je schoenen staan en iemand vinden waarmee je een klik hebt en dus goed kan praten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat denk en hoop ik ook wel. De vraag is echter hoe snel en of überhaupt iets een breekpunt is of wordt. Zelf heb ik namelijk het idee dat een vrouw het contact met mij vroeg of laat staakt op één of meerdere van de door mij genoemde punten. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet altijd. Vaak komt het niet eens ter sprake.
Wat moet er nou gebeuren dan? Ik verneem tegenstrijdige berichten in dit topic. De ene keer lees ik dat ik vooral niet moet veranderen en accepteren zoals ik ben en een andere keer lees ik dat ik juist pogingen moet ondernemen om bepaalde dingen te veranderen. Ik snap niet hoe het beste te handelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:58 schreef AnnaTralala het volgende:
Geen van de punten die je noemt zijn dealbreakers, wat ik wel onaantrekkelijk zou vinden, is het feit dat je blijft herhalen dat je nou eenmaal zo elkaar zit en dat pogingen tot verandering mislukken
Min of meer toch wel wat genoemd staat in zowel de negatieve als positieve punten.quote:Echter lijk jij je te identificeren aan de hand van die dingen. Wie ben je nou echt?
Allemaal van toepassing inderdaad.quote:ls je daarachter bent, weet je welke diepere eigenschappen (eerlijkheid, trouw, onvoorwaardelijkheid e.d.) je te bieden hebt.
Om te accepteren wie je bent, moet je eerst weten wie je bent. En dat zijn meestal meer figuurlijke en persoonlijke zaken dan de praktische eigenschappen die jij vooral noemt. Volgens mij moet je je minder identificeren met de kleine dingen (zoals hyves hebben of niet) en wat dat betreft meer open staan voor verandering.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat moet er nou gebeuren dan? Ik verneem tegenstrijdige berichten in dit topic. De ene keer lees ik dat ik vooral niet moet veranderen en accepteren zoals ik ben en een andere keer lees ik dat ik juist pogingen moet ondernemen om bepaalde dingen te veranderen. Ik snap niet hoe het beste te handelen.
Verander datgene waar je ongelukkig van wordt en accepteer datgene wat je niet wilt veranderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat moet er nou gebeuren dan? Ik verneem tegenstrijdige berichten in dit topic. De ene keer lees ik dat ik vooral niet moet veranderen en accepteren zoals ik ben en een andere keer lees ik dat ik juist pogingen moet ondernemen om bepaalde dingen te veranderen. Ik snap niet hoe het beste te handelen.
[..]
Waarom zou je trots erop zijn dat je niet op Hyves, Facebook etc. zit???quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
[..
[..]
Klopt, ja. Ik ben er ook daadwerkelijk trots op bij dit voorbeeld.
Helaas is dat niet bij alle punten het geval.
Soms klinkt het of je je een beetje tegen ''de rest'' gekeerd hebt; niet meedoen met wat de meesten doen, trots op geen hyves etc. Als je die dingen niet hebt gewoon omdat je dat het fijnst vind is dat prima, als het verder gaat dan dat, zoals er trots op zijn dan lijkt het wel alsof je op die manier een soort van hak denkt te zetten. Het gevoel hebben van tegen ''de rest'' te zijn komt in algemeen voort uit het idee er niet bij te horen/passen. Jouw overtuiging dat jij niet goed genoeg zou zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Min of meer toch wel wat genoemd staat in zowel de negatieve als positieve punten.
[..]
Allemaal van toepassing inderdaad.
Lieve socios,quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Min of meer toch wel wat genoemd staat in zowel de negatieve als positieve punten.
[..]
Allemaal van toepassing inderdaad.
Maar dat is misschien niet eens omdat er geen match is voor die mensen, maar meer omdat ze die niet tegenkomen in hun leven.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, de meeste mensen. Er is altijd zo'n 1 tot 2% van de mensen die nooit iemand zal krijgen.
Dat is geheel normaal hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:33 schreef Socios het volgende:
Ook mijn vriendin hoef ik niet iedere dag te zien. Ook niet de hele dag SMS'en; rustig aan is meestal mijn devies. Maar natuurlijk wil ik wel graag bij haar zijn en denk ik veel aan haar.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, waarom waarom? Dat werkt zo in zijn hoofd. Ik denk bij 90% van al die punten, waarom?
Daarom dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik het ook leuk als `het´ spontaan gebeurt en in de praktijk gaat het meestal ook wel op deze manier. Ik ga niet voorstellen aan haar om over 2,5 uur seks te hebben. Sowieso ben ik vrij onervaren op seksueel gebied.
Het probleem is echter, en dat is wellicht wat gênant, dat ik indien ik niet helemaal ontspannen ben en niet vrij ben van `plasaandrang´ ik moeilijk `kan presteren´. Ik drink vrij veel water (anders krijg ik koppijn van de dorst), maar dat moet er ook voor een gedeelte `weer uit´. Toiletbezoek geschiedt dus min of meer op bepaalde tijden (intervallen) en vooral 's avonds moet ik dat een beetje uitkienen om niet midden in de nacht wakker te worden omdat ik moet plassen. Hetgeen, naast dat het gewoon lastig is, tot gevolg heeft dat ik wellicht weer moeilijk in slaap kom.
Dat klinkt alsof je niet uit zou kunnen zoeken waarom het zo werkt, wat de argumenten daar achter zijn etc, en dat is het wel het geval, zou iemand dat voor zichzelf willen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, waarom waarom? Dat werkt zo in zijn hoofd. Ik denk bij 90% van al die punten, waarom?
Klopt, ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat het gewoon `een kwestie van uitzitten is´. Daarom ook de vraag of er überhaupt vrouwen zijn die alle genoemde punten (zowel negatieve als positieve) voor lief nemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:20 schreef Canillas het volgende:
Je komt vrij rustig en relaxed over, weet alleen niet omdat je je ook zo voelt of omdat je er onbewust genoegen mee hebt genomen dat het voor jou allemaal niet zou worden zoals je zou willen en je daarom niet meer druk maakt over dingen, dat weet alleen jij
Er is altijd een kans dat het alsnog `allemaal goed komt´.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:06 schreef JoeyT het volgende:
Kansloos. Sowieso is je situatie kansloos als je ee niets mee doet. Zoek een vaste baan en raap jezelf op...
Ja die vrouwen zijn er, maar je moet ze wel actief gaan ontmoetenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat het gewoon `een kwestie van uitzitten is´. Daarom ook de vraag of er überhaupt vrouwen zijn die alle genoemde punten (zowel negatieve als positieve) voor lief nemen.
Ik ben inderdaad rustig en relax. Altijd, ik `schiet´ nooit `uit mijn vel´.
Theoretisch gezien is er ook een kans dat er vanavond een atoombom op nederland valt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Er is altijd een kans dat het alsnog `allemaal goed komt´.
Hoe bedoel je uitzitten?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat het gewoon `een kwestie van uitzitten is´. Daarom ook de vraag of er überhaupt vrouwen zijn die alle genoemde punten (zowel negatieve als positieve) voor lief nemen.
Ik ben inderdaad rustig en relax. Altijd, ik `schiet´ nooit `uit mijn vel´.
Gewoon wat ik nu eigenlijk ook doe. Veelal thuis zitten wachten tot de dagen verstreken zijn. Beetje treinen en één keer per week naar de bowlingclub.quote:
Bedoel je dat je voor je gevoel je leven aan het uitzitten bent? Geen pieken, geen dalen, eigenlijk niks meer dan een sleur?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon wat ik nu eigenlijk ook doe. Veelal thuis zitten wachten tot de dagen verstreken zijn. Beetje treinen en één keer per week naar de bowlingclub.
Nee, natuurlijk niet. Het is ook prachtig op die manier. Het is alleen te hopen dat het dan goed uitkomt met mijn `toiletbezoekschema´.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:15 schreef Miezziej het volgende:
Wat ik persoonlijk wel een echte afknapper vind is dat je de seks moet plannen. Stel dat je allebei, om wat voor reden dan ook, opeens zin krijgt in seks. Zeg jij dan: "nee, sorry, dat was niet de planning!" ?
Klopt, gewoon in een soort van weekschema alle cycli doorlopen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:22 schreef Canillas het volgende:
Bedoel je dat je voor je gevoel je leven aan het uitzitten bent? Geen pieken, geen dalen, eigenlijk niks meer dan een sleur?
Die attitute heeft zich in de afgelopen vier jaar zo ontwikkeld. Ik heb het inderdaad niet op één moment besloten.quote:Ook jij kan gelukkig worden, gewoon zoals je bent en met plezier en passie jezelf zijn. De hoop opgegeven hebben en niks van het leven verwachten is een houding die je niet zomaar aanneemt, het kan handig zijn inzicht te krijgen in hoe dit zich zo gevormd heeft.
Hoezo kans? Je hebt het gewoon helemaal in eigen hand. Raap jezelf op en ga leven!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Er is altijd een kans dat het alsnog `allemaal goed komt´.
Als je zoiets zegt denk je dan echt dat enig positief effect zal hebben of weet je niks anders omdat je dit zelf ook altijd te horen hebt gekregen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:12 schreef zarGon het volgende:
Dat is onacceptabel. Je moet eens een goede schop onder je reet krijgen. Wat bereik je door je erbij neer te leggen terwijl je wel iets kunt veranderen aan je situatie?! Je bent een sukkel (om)dat je zo met jezelf omgaat.
Dat is de easy way out zeker niet, misschien verlicht het tijdelijk even maar ondertussen broeit het gevoel van ontevredenheid voort en lijkt alles steeds minder zin te hebben, hier op zo'n manier op reageren is een vorm van botten wil zijn, waarschijnlijk omdat je je even beter voelt als je op een ander afgeeft, ook een easy way out lijkt me?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:29 schreef zarGon het volgende:
Alleen is de easy way out lekker makkelijk.
Ik begrijp dat, en vind het heel goed dat je dat zo inziet, kan je daarnaast ook melden dat dat allemaal terug te draaien is, je wil om lekker als jezelf voluit te leven lijkt misschien erg ver weg te zijn maar hij is er altijd, dat geldt voor iedereenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef Socios het volgende:
Die attitute heeft zich in de afgelopen vier jaar zo ontwikkeld. Ik heb het inderdaad niet op één moment besloten.
Ik krijg kriebels wanneer men lief blijft doen en je dan krijgt te horen dat het allemaal wel goed zal komen. Er zijn al zoveel positieve dingen gezegd en alsnog lees ik dat het allemaal wel goed komt door helemaal niets te doen. Hij probeert het niet eens. Oh, wacht, hij wil het niet eens proberen. Zijn houding... Blergh, meh en bah.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als je zoiets zegt denk je dan echt dat enig positief effect zal hebben of weet je niks anders omdat je dit zelf ook altijd te horen hebt gekregen?
Ik vind wel dat hij in essentie gelijk heeft, zou het alleen niet op die manier verwoorden. Maar er maar voor kiezen om het uit te zitten, je bent toch meer waard dan dat? Een leven kan nog lang duren, als je dan de keuze hebt tussen zo doorgaan terwijl je kunt investeren in je eigen geluk.. dat vind ik echt zonde.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als je zoiets zegt denk je dan echt dat enig positief effect zal hebben of weet je niks anders omdat je dit zelf ook altijd te horen hebt gekregen?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:09 schreef MajorTom. het volgende:
Zo 'raar'' of 'anders' kom je anders niet over, als ik je OP zo lees. Waarom zou een vrouw hier niet op kunnen vallen?
Hij is hier blijkbaar al vier jaar mee bezig. Minstens. En zijn conclusie? Niets doen en het komt wel goed. Dat zou geen probleem zijn als-ie er geen last van had of als-ie het verloop van zaken wel goed zou vinden, maar dat doet-ie niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is de easy way out zeker niet, misschien verlicht het tijdelijk even maar ondertussen broeit het gevoel van ontevredenheid voort en lijkt alles steeds minder zin te hebben,
Alsjeblieft zeg. Er zijn tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken. Ik zou dan niet eens moeite doen en eromheen draaien, maar alleen "Sukkel" posten.quote:hier op zo'n manier op reageren is een vorm van botten wil zijn, waarschijnlijk omdat je je even beter voelt als je op een ander afgeeft, ook een easy way out lijkt me?
Omdat je op deze manier enorm overkomt als een doemdenker. Vrouwen willen iemand waarmee ze lief en leed delen en vooral mee kunnen lachen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:41 schreef Socios het volgende:
En waarom is zo iets een afknapper dan?
Als een vrouw `een probleem´ van haar zou aankaarten, zou ik helemaal openstaan voor het bespreken ervan. Ik vind dan juist dat het haar siert. Ik zou er niet op afknappen.
Ik heb geen `eisenlijst´ voor een toekomstige vriendin. Wel hebben de vrouwen op wie ik val zonder uitzondering altijd mooie lange haren (kleur niet belang) en dienen zij niet arrogant en/ of verwaand te zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:10 schreef Bells het volgende:
Socios je hebt nu een lijst gemaakt over jou, misschien een idee om ook te kijken wat jij van die toekomstige vriendin wilt en daarvan ook een lijstje opstellen?:)
Oke ik heb dus de gedeeltes dikgedrukt waarbij ik me daadwerkelijk afvraag wat je daar als probleem in kunt zien. De rest is ook vrijwel nergens op gebaseerd en zou voor weinigen een echte afknapper zijn, maar er zit nog enigszins logica in dat je die noemt. Jij vindt het leuk om met de trein te gaan, ik ook, wat zie je daar als probleem in? Denk je dat een vrouw denkt: Mijn god, hij vindt het leuk om te reizen met de trein, ik denk dat ik maar snel weg ga. Ik denk dat je al deze problemen door kunt strepen en één probleem ervoor in de plaats kunt zetten en dat is dat je te veel nadenkt over eventuele problemen. Je ziet de dingen op een manier die niet op de waarheid berust is, en dat zal niet alleen met dit lijstje zo zijn. Toen iemand begon over dat met gel zag jij het alsof hij/zij jou onderuit probeerde te halen en jouw positieve punt onderuit probeerde te halen. Echter, zoiets is geen specifiek positief punt of negatief punt, het gaat op de manier waarop je erover denkt Hetzelfde zou zijn als ik zeg: ik draag oorbellen (als positief ofwel negatief punt). Leuk dat je geen gel draagt, some will like it, some won't. Het gaat om dingen als trouw zijn, lief zijn, gezellig zijn die jou maken en dan kunnen al die punten bij je negatieve punten zo geschrapt worden.quote:Opeensomming der eigenschappen en issues mijnerzijds (willekeurige volgorde):
- Geen kinderwens.
- Ik ben graag thuis.
Snap dat je dat denkt maar het gaat niet om hoe jij hier tegenover staat, hij gaat erom hoe dat soort opmerkingen zullen/kunnen aankomen bij diegene die in die situatie zit, als je even de tijd neemt om daar over na te denken zou je je kunnen realiseren dat wanneer hij zo'n post leest denkt ''zie je nou wel, stelletje zeikerds allemaal, ik zit in de deze kutsituatie en dan gaan zij nog eens bot zitten doen''quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:10 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik vind wel dat hij in essentie gelijk heeft, zou het alleen niet op die manier verwoorden. Maar er maar voor kiezen om het uit te zitten, je bent toch meer waard dan dat? Een leven kan nog lang duren, als je dan de keuze hebt tussen zo doorgaan terwijl je kunt investeren in je eigen geluk.. dat vind ik echt zonde.
Maar ik snap het denk ik wel. Dit is veiliger, denk dat er veel (oud) zeer naar boven komt in het proces om je weer gelukkig te kunnen voelen. Maar dat betekent nog niet dat het niet de moeite waard is. Ik vind dat je jezelf echt tekort doet wanneer je het gaat 'uitzitten'.
En dat is een goed iets? De optie om in ''tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken'' te hebben? Vind je het van jezelf knap dat je dat niet gedaan hebt? Is daar dit forum voor jou voor? Jezelf af reageren ten koste van een ander?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:16 schreef zarGon het volgende:
Alsjeblieft zeg. Er zijn tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken. Ik zou dan niet eens moeite doen en eromheen draaien, maar alleen "Sukkel" posten.
En met dit stukje tekst praat precies tegen het stuk van zijn situatie waardoor deze boodschap niet door komt, al helemaal als je woorden als moeten gaan gebruiken. Je brult op deze manier alleen maar, verwacht je echt dat het iets uithaalt? Zou het bij jou werken? Antwoord op die vraag doet er niet toe; het is niet jouw topic, het is niet jouw situatie.quote:Zijn zelfbeeld moet beter en daar moet hij aan werken. Door niets te doen is hij over vier jaar net zo ver als nu. Hoe eerder hij dat beseft, hoe beter.
Bravo. Goede analyse, constatering en conclusie van mijn tekst.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:38 schreef Canillas het volgende:
[..]
En dat is een goed iets? De optie om in ''tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken'' te hebben?
Ik ben sowieso knap.quote:Vind je het van jezelf knap dat je dat niet gedaan hebt?
Dit forum? Welk forum? Bedoel je het FOK!forum of bedoel je R&P? Je zou eens wat langer op dit forum moeten lezen voordat je je deductievaardigheden loslaat op het forum. Dan ken je de persoon achter de posts beter. Zorgt er ook voor dat je zulke domme posts over mijn persoon niet plaatst.quote:Is daar dit forum voor jou voor? Jezelf af reageren ten koste van een ander?
Het hoeft niets uit te halen. Wat mij betreft leest-ie eroverheen. Wanneer dingen niet gaan zoals ze horen te gaan, is de waarheid hard. Jij houdt van verbloemen, ik niet.quote:[..]
En met dit stukje tekst praat precies tegen het stuk van zijn situatie waardoor deze boodschap niet door komt, al helemaal als je woorden als moeten gaan gebruiken. Je brult op deze manier alleen maar, verwacht je echt dat het iets uithaalt? Zou het bij jou werken? Antwoord op die vraag doet er niet toe; het is niet jouw topic, het is niet jouw situatie.
Ik stelde je alleen vragen, meer niet, daarnaast heb ik geen idee wie jij als persoon bent dus kan ik ook niks over jou plaatsen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:56 schreef zarGon het volgende:
Zorgt er ook voor dat je zulke domme posts over mijn persoon niet plaatst.
Wat bedoel je met dat ik iets verbloem? Ik vind het namelijk een heel ernstig iets als iemand zo ver van zichzelf verwijderd is dat hij of zij het gevoel heeft zijn leven slecht uit aan het zitten is. Ik heb het over de manier waarop je op iemand kan reageren en of dat constructief is of niet.quote:Het hoeft niets uit te halen. Wat mij betreft leest-ie eroverheen. Wanneer dingen niet gaan zoals ze horen te gaan, is de waarheid hard. Jij houdt van verbloemen, ik niet.
Jij noemt het ''harde woorden'' ik zie het als doelloos gebrul in het niets, dus ik zie het ook niet als iets wat relevant is voor of hij het zal redden of niet.quote:Hij is niet gelukkig. Wil het wel zijn. Wéét inmiddels wel hoe deze wereld werkt. Niets doen staat gelijk aan niets bereiken. Als hij al op het internet niet tegen 'harde' woorden kan, gaat hij het niet redden dadelijk hoor..
Je stelde vragen met een bepaalde insteek. Suggestieve vragen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik stelde je alleen vragen, meer niet, daarnaast heb ik geen idee wie jij als persoon bent dus kan ik ook niks over jou plaatsen.
En je denkt hem op het internet te kunnen helpen? Écht helpen, door alleen te posten?quote:[..]
Wat bedoel je met dat ik iets verbloem? Ik vind het namelijk een heel ernstig iets als iemand zo ver van zichzelf verwijderd is dat hij of zij het gevoel heeft zijn leven slecht uit aan het zitten is. Ik heb het over de manier waarop je op iemand kan reageren en of dat constructief is of niet.
Ik laat mijn mening horen. De TS mag zelf bepalen wat-ie ermee doet. Of het van belang is weet alleen die persoon.quote:Als het je niet interesseert of hij je post leest, waarom plaats je je post dan? Alleen om te laten horen hoe jij over iets denkt, ongeacht of dat van belang is voor degene waar aan je het richt? Je post zodat jij iets gepost hebt?[..]
Ho ho. Ik zei 'harde', niet "harde".quote:Jij noemt het ''harde woorden'' ik zie het als doelloos gebrul in het niets, dus ik zie het ook niet als iets wat relevant is voor of hij het zal redden of niet.
En over dat doelloos gebrul:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
hier op zo'n manier op reageren is een vorm van botten wil zijn
Wat kun jij mijn post beroerd verdraaien, zeg. Bah.quote:
En dit is wel een heel slechte imitatie van mijn taalgebruik.quote:'nou ik heb het em vertelt hor, als ie het dan niet doet is het zijn eigen domme schuld, klaar''.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:21 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Wat kun jij mijn post beroerd verdraaien, zeg. Bah.
Kan je ook uitleggen waarom?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:47 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het bijna lachwekkend. Uiteraard, op ieder potje 'n dekseltje, maar ik snap wel dat dit voor de gemiddelde vrouw absoluut onaantrekkelijk is.
Alleen het bovenste stuk van mijn post was een reactie op jouw post, en was ook zeker niet bedoeld als iets willen verdraaien, ik doelde meer op de manier van reageren in het algemeen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:21 schreef Lolaatje het volgende:
Wat kun jij mijn post beroerd verdraaien, zeg. Bah.
Nee, maar heel misschien dat hij er wat aan heeft, jouw reacties kan hij sowieso niks mee, dus snap niet waarom je ze plaatst, tenzij het puur gaat om wat iets gezegd te willen hebben, maar ook dat is je goed recht natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:19 schreef zarGon het volgende:
En je denkt hem op het internet te kunnen helpen? Écht helpen, door alleen te posten?
Jazeker, als ik het zo lees heeft 'ie niks te bieden. Geen toekomstperspectief, geen kinderen, geen vriendenkring, geen geld, en dan is er nog de attitude: zet zich af tegen de massa en de seks moet gepland. Dat is nou niet bepaald een aantrekkelijk profiel.quote:
Aannames. Ik heb er een broertje dood aan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:05 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee, maar heel misschien dat hij er wat aan heeft, jouw reacties kan hij sowieso niks mee
Ik kan niet wachten op zulke vrouwen, waar zijn ze?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:28 schreef Luxuria het volgende:
Er loopt echt wel iemand rond die bij jou past. Er zijn ook meiden die niet op dat soort sites zitten, geen opleiding hebben afgemaakt, geen vrienden hebben, niet van warmte houden, geen geld hebben. Je bent niet de enige.
Je zou eens bij de lokale verslaafdenopvang kunnen kijken als dat jouw enige criteria zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik kan niet wachten op zulke vrouwen, waar zijn ze?
Eindelijk één die er eerlijk over durft te zijn, en wie anders dan Taurus is dat toevertrouwd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:27 schreef Taurus het volgende:
Jazeker, als ik het zo lees heeft 'ie niks te bieden. Geen toekomstperspectief, geen kinderen, geen vriendenkring, geen geld, en dan is er nog de attitude: zet zich af tegen de massa en de seks moet gepland. Dat is nou niet bepaald een aantrekkelijk profiel.
Pas de helft maar aan, zou ik zeggen, en ga actief iets doen aan dat toekomstperspectief. Dit is sociaal gewoon onwenselijk.
Dit raakt denk ik aan de kern van de zaak; Socios heeft een hoop van zijn quirks veel groter gemaakt dan ze hoeven te zijn, zo groot dat ze verlammend op hem werken, waardoor het nu lijkt dat hij het gewoon heeft opgegeven.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:16 schreef PeZu het volgende:
Damn soos, je noemt een hoop non-issues, ik heb je vaak al schertsend aangesproken omdat het mij opvalt maar jij hebt echt een probleem, jij maakt van totale non-issues onoverkombare problemen.
Sorry maar ik moest wel even lachen om deze post. Eerst op elk punt specifiek ingaan en zeggen dat je het bij jezelf niet zo erg is, daarna nog even vermelden dat je een vriendin hebt en daarna zeggen dat hij zich moet aanpassen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:53 schreef Marc1981 het volgende:
Oh my god.. ik voel mij ineens weer iets beter over mezelf![]()
Ik heb ook een paar van de issues van TS, maar ook een hoop dingen wel goed geregeld..
ja zulke problemen met je zelf kun je inderdaad het beste negerenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:08 schreef QBay het volgende:
Ag joh, dat lijstje valt toch best mee. Vroeg of laat vind je wel iemand, het komt wel goed.
De punten die je beschrijft gaan voor mij ook grotendeels op, maar so what. Ik hoef geen eenheidsworst te zijn. Denk ook eens aan de nadelen van een vriendin...natuurlijk zijn er veel leuke punten, maar (zeker gezien je lijstje) zijn er ook nadelen aan verbonden. Nu ben je lekker vrij en kan je doen en laten wat je wil, dat is ook wat waard
.
Zo bedoelde ik mijn post niet, maar ik heb het idee dat Socios alleen de voordelen van een vriendin ziet terwijl er ook nadelen aan zitten. Sowieso zijn problemen met je eigen gedachten moeilijk op te lossen, maar gelukkig is het niet onmogelijk. Dingen zoals 'ik ben graag thuis' zijn moeilijk te veranderen he, dat zit gewoon in je.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja zulke problemen met je zelf kun je inderdaad het beste negeren
lees anders het topic evenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:27 schreef QBay het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik mijn post niet, maar ik heb het idee dat Socios alleen de voordelen van een vriendin ziet terwijl er ook nadelen aan zitten. Sowieso zijn problemen met je eigen gedachten moeilijk op te lossen, maar gelukkig is het niet onmogelijk. Dingen zoals 'ik ben graag thuis' zijn moeilijk te veranderen he, dat zit gewoon in je.
Negeer maar, jij sloeber.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:33 schreef Godshand het volgende:
Het lijkt mij handig wel even naar werk te zoeken, Socios. Verder lijk je me een prima vent
Golddiggers zoals Taurus moet je gewoon negeren natuurlijk.
Al een jaar naar opzoek. Maar heb goede hoop dat ik op korte termijn ergens full time aan de slag kan (ik werk nu slechts één dag in de week).quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:33 schreef Godshand het volgende:
Het lijkt mij handig wel even naar werk te zoeken, Socios.
hihihihiquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:47 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het bijna lachwekkend. Uiteraard, op ieder potje 'n dekseltje, maar ik snap wel dat dit voor de gemiddelde vrouw absoluut onaantrekkelijk is.
Hier moet je niet naar luisteren of je trekt verkeerde vrouwen aan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jazeker, als ik het zo lees heeft 'ie niks te bieden. Geen toekomstperspectief, geen kinderen, geen vriendenkring, geen geld, en dan is er nog de attitude: zet zich af tegen de massa en de seks moet gepland. Dat is nou niet bepaald een aantrekkelijk profiel.
Pas de helft maar aan, zou ik zeggen, en ga actief iets doen aan dat toekomstperspectief. Dit is sociaal gewoon onwenselijk.
Gelukkig maar. Ik zag het op die punten al somber in dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:09 schreef Culthit. het volgende:
Hier moet je niet naar luisteren of je trekt verkeerde vrouwen aan.
Ok nu neem ik je niet meer serieus..quote:
Zit het er nog in, dat je een nieuwe studie kan doen? Of je opleiding kan afmaken?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Ik zag het op die punten al somber in dan.
Het is overigens niet zo dat ik helemaal geen geld heb. Ik woon en leef geheel zelfstandig etc. Alleen door die enorme studieschuldlast in combinatie met het vooralsnog geen uitzicht hebben op een goed betaalde baan (omdat gestrand tijdens opleiding), is het de komende 16,5 jaar onverhoopt doch waarschijnlijk `op een houtje bijten´. Desalniettemin ben ik erg goed in `zuinig´ leven en heb ik overzicht in alle financiën (opleidinggerelateerd ook). Dat negatieve perspectief kan allicht enigszins worden omgebogen dus naar een iets rooskleuriger.
Uitgesloten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:31 schreef Godshand het volgende:
Zit het er nog in, dat je een nieuwe studie kan doen? Of je opleiding kan afmaken?
Welke studie was het, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Uitgesloten.
Dat boek is vorig jaar al helemaal gesloten.
Weet je zelf ook waarom?quote:- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving).
HBO Accountancyquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:32 schreef Godshand het volgende:
Welke studie was het, als ik vragen mag?
Je maakt hier wel een grote denkfout. Waarom zou een vrouw `met issues´ en `eigenschappen´ vergelijkbaar (of heel andere, maakt niet uit) met de mijne niet leuk kunnen zijn?!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:36 schreef Nonverbaal het volgende:
Je trekt alleen verkeerde vrouwen aan,als je zelf niet balans bent soort zoekt soort en klopt ook, want ik heb ook altijd half gekke leuke gestoorde vrouwen aangetrokken met lots of issues.....just like me....hihi dus eerst werken aan jezelf en dan komt er vanzelf een leuke normale vrouw op je pad die ook in balans is... life works in mysterious ways......
Ah juistquote:
Moeten we gaan roepen dat het best mee valt? Gaat dat helpen denkt u?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:09 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Eeuwig zonde inderdaad. Maar na 6 jaar helaas die studie in het 4e jaar moeten staken. Het bleek simpelweg te moeilijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:38 schreef Godshand het volgende:
Past wel bij je planmatige trekken...
Jammer dat het niet gelukt is
omdat zijn wereldbeeld anders is dan the average sheep wilt niet zeggen dat hij zijn sociale gebreken moet veranderen, want dan doet hij juist iets wat die niet is.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Moeten we gaan roepen dat het best mee valt? Gaat dat helpen denkt u?
De beste jongen geeft aan diep ongelukkig te zijn, verbaast me niets met die waslijst sociale gebreken. Daar moet iets aan gebeuren, en wegrelativeren verandert niets.
Zelfde als ikquote:
Hij zoekt geen vrouw met kinder- en trouwwens etc., dus hij heeft niks aan jouw "adviezen".quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
De beste jongen geeft aan diep ongelukkig te zijn, verbaast me niets met die waslijst sociale gebreken. Daar moet iets aan gebeuren, en wegrelativeren verandert niets.
Probeer werk te vinden en doe een opleiding parttime ernaast...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Eeuwig zonde inderdaad. Maar na 6 jaar helaas die studie in het 4e jaar moeten staken. Het bleek simpelweg te moeilijk.
Wat begrijp jij niet aan 'diep ongelukkig'? Dit is niet zijn ideale en eigen vorm want zo voelt hij zich niet goed. En terecht, als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:43 schreef Bredemug het volgende:
[..]
omdat zijn wereldbeeld anders is dan the average sheep wilt niet zeggen dat hij zijn sociale gebreken moet veranderen, want dan doet hij juist iets wat die niet is.
Het probleem is denk ik dat socios zich teveel druk maakt over de juiste vrouw dan eerst zijn eigen emotionele problemen op te lossen.
Dat hij ongelukkig is heeft niks te maken met wat jij sociale gebreken noemt, hij zit duidelijk niet lekker in zichzelf en daar kan hij gelukkig een hoop aan doen, voor zichzelf, niet om te voldoen aan wat anderen vinden wat een sociale standaard zou moeten zijn, sterker nog gelukkig zijn wordt het je het best als je leeft volgens standaarden die bij jou als persoon passen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:39 schreef Taurus het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:52 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat jij de moeite neemt om hier zo bot op te reageren vertelt meer over jou dan over hem, je wilde vast gewoon even wat frustratie kwijt van al die sociale druk die je op jezelf legt.
Wtf, hoezo dat in hemelsnaam? Is het niet echt als de transactie giraal verloopt?quote:- Ik betaal alles contant en verafschuw de pinmentaliteit die er heerst.
ik denk dat ie stiekem een (of meerdere) meisje(s) hoopt te vinden met dit topicquote:Op zondag 17 juli 2011 00:08 schreef Frag_adder het volgende:
Misschien een idee om in plaats van je issues te bespreken, er eens voor te gaan zorgen dat je die hele lijst wegwerkt, je weet immers al waar het aan schort!
Deze reactie komt vast voort uit misplaatste frustratiequote:
De vraag is dus of de "hele lijst" wel weggewerkt dient te worden! Vandaar ook dit topic: wat zijn nou echte breekpunten voor veel vrouwen? Aan veel punten schort (blijkbaar) niets of heel weinig. Veel wil en/of kan ik niet eens veranderen en heb ik allang geaccepteerd van mijzelf waar ik ook tevreden over ben. Van lang niet alle punten word ik ongelukkig. Uiteraard zitten er ook punten tussen die het liefst jaren geleden al had geëlimineerd.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:08 schreef Frag_adder het volgende:
Misschien een idee om in plaats van je issues te bespreken, er eens voor te gaan zorgen dat je die hele lijst wegwerkt, je weet immers al waar het aan schort!
Welke en wat let je?quote:Op zondag 17 juli 2011 00:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Uiteraard zitten er ook punten tussen die het liefst jaren geleden al had geëlimineerd.
Nee.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De vraag is dus of de "hele lijst" wel weggewerkt dient te worden!
Welke punten zou je willen elimineren? Het belangrijkste lijkt me dat je gelukkig bent met jezelf, niet dat je bent / wordt zoals een vrouw jou zou willen.quote:Vandaar ook dit topic. Wat zijn nou echte breekpunten voor veel vrouwen? Aan veel punten schort (blijkbaar) niets of heel weinig. Veel wil en/of kan ik niet eens veranderen en heb ik allang geaccepteerd van mijzelf waar ik ook tevreden over ben. Lang niet door alle punten ben ik ongelukkig. Uiteraard zitten er ook punten tussen die het liefst jaren geleden al had geëlimineerd.
quote:Op zondag 17 juli 2011 00:30 schreef Lolaatje het volgende:
Welke punten zou je willen elimineren? Het belangrijkste lijkt me dat je gelukkig bent met jezelf, niet dat je bent / wordt zoals een vrouw jou zou willen.
Dat voelt als een blok aan mijn been. Ik heb uitgerekend dat ik al die tijd een extra vaste maandelijkse last heb van een paar honderd euro. Maar goed, dat moet wel op te brengen zijn als ik eenmaal een vast inkomen geniet.quote:- Er is een torenhoge studieschuld waardoor trouwen de komende 16,5 jaar vrijwel uitgesloten is.
Eeuwig zonde, maar niet meer terug te draaien. Voelt wel als `mislukking´.quote:- Toekomstperspectieven niet als glorieus te bestempelen; studie na 6 jaar gestaakt.
Ik zou heel graag wat spontaner willen zijn en er meer van kunnen genieten.quote:- Het ondernemen van activiteiten dient vrijwel altijd te worden gepland. Daarentegen ben ik wel heel flexibel. Een geplande activiteit afgelasten of veranderen is namelijk geen probleem indien (in het laatste geval) een nieuwe planning volgt.
Ervaar ik als zeer lastig, een deel zelfs als gênant. Gelukkig wordt dit wel beter (en verdwijnt het zelfs na veel maanden) naar mate de tijd in omgang met de vrouw vordert. Toch zit mij dit bij het prille contact in de weg.quote:- In de uren voordat er eventueel seks plaatsvindt moet ik vaak naar het toilet om te plassen.
Opzich wel vrede mee, maar baal er soms van dat ik (in de ogen van de gesprekspartner) niets interessants te melden heb.quote:- Doorgaans saai in de omgang; geen hippe gespreksonderwerpen.
Spreekt eigenlijk voor zich.quote:- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl.
Ja.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Inmiddels vetgedrukt in de OP.
Nou jaaaa!quote:Op zondag 17 juli 2011 00:44 schreef Socios het volgende:
Opzich wel vrede mee, maar baal er soms van dat ik (in de ogen van de gesprekspartner) niets interessants te melden heb.
Niet altijd natuurlijk, maar vaak belemmert dit wel (verder) contact. De eerste paar minuten zijn essentieel. Dan wordt in het gesprek duidelijk of zij het accepteert dat ik mij niet iedere week in een uitgaansgelegenheid begeef en in het middelpunt van de belangstelling sta. Heb serieus in 10 jaar tijd nooit een vrouw ontmoet (als in elkaar later nog eens zien) tijdens het uitgaan. Tegenwoordig ga ik dan ook niet vaak meer uit. Eigenlijk alleen naar geselecteerde feesten/ avonden waar ik puur voor de muziek kom dan.quote:
Nou, hierzo. En dan gewoon luisteren naar al die fokkers hier die zeggen dat dat waarschijnlijk aan die vrouwen ligtquote:Op zondag 17 juli 2011 01:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet altijd natuurlijk, maar vaak belemmert dit wel (verder) contact. De eerste paar minuten zijn essentieel. Dan wordt in het gesprek duidelijk of zij het accepteert dat ik mij niet iedere week in een uitgaansgelegenheid begeef en in het middelpunt van de belangstelling sta. Heb serieus in 10 jaar tijd nooit een vrouw ontmoet (als in elkaar later nog eens zien) tijdens het uitgaan.
Voor alle duidelijkheid: ik verwijt vrouwen echt niets. Ik ben alleen benieuwd waar en op welk(e) punt(en) zij doorgaans (kunnen) `afknappen´ dan wel wat zij als een `echt´ probleem ervaren. Ik snap dat alle `punten´ aan mijzelf liggen.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:21 schreef Taurus het volgende:
Nou, hierzo. En dan gewoon luisteren naar al die fokkers hier die zeggen dat dat waarschijnlijk aan die vrouwen ligtterwijl jíj de persoon bent met wie het steeds niet lukt. Het ligt aan jou, je bent je er bewust van (zie je lijst); doe er wat aan en luister juist niet naar de 'welnee!
het ligt niet aan jou!'-mede'losers' in dit topic. Een paar zullen het aardig bedoelen maar velen zitten gewoon in hetzelfde sociaal incapabele schuitje. Dat is defensief gedrag: goedpraten en zeggen het ligt niet aan jou. Je moet het zelf doen.
Oké, jij verwijt die vrouwen niets, maar laat je niets wijsmaken hier. Je ziet zelf ook wel dat je van de norm afwijkt, neem ik aan? Nu, daar zitten de punten waar vrouwen op afknappen. Geen vrienden? Sociaal incapabel. Geplande seks? Niet romantisch én niet mannelijk. De waarschuwing dat er geen bruiloft in zit? Niet romantisch én geen geld. Geen kinderwens? Vrouwen die dat met jou gemeen hebben zijn nog steeds in de minderheid. Niet zo gek dus, met dit lijstje, dat er afgeknapt wordt. Dat zul je dus moeten aanpassen als je behoefte hebt aan een leuke vrouw. En geen smoezen als 'ja maar zo ben ik', je bent ongelukkig, dus je huidige versie is ongeschikt.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik verwijt vrouwen echt niets. Ik ben alleen benieuwd waar en op welk(e) punt(en) zij doorgaans `afknappen´ dan wel wat zij als een `echt´ probleem ervaren. Ik snap dat alle `punten´ aan mijzelf liggen.
Norm? Ja want alle vrouwen hebben dezelfde man met fantastische baan, in een vinexwoning en een Austin Rover...quote:Op zondag 17 juli 2011 01:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Oké, jij verwijt die vrouwen niets, maar laat je niets wijsmaken hier. Je ziet zelf ook wel dat je van de norm afwijkt, neem ik aan? Nu, daar zitten de punten waar vrouwen op afknappen. Geen vrienden? Sociaal incapabel. Geplande seks? Niet romantisch én niet mannelijk. De waarschuwing dat er geen bruiloft in zit? Niet romantisch én geen geld. Geen kinderwens? Vrouwen die dat met jou gemeen hebben zijn nog steeds in de minderheid. Niet zo gek dus, met dit lijstje, dat er afgeknapt wordt. Dat zul je dus moeten aanpassen als je behoefte hebt aan een leuke vrouw. En geen smoezen als 'ja maar zo ben ik', je bent ongelukkig, dus je huidige versie is ongeschikt.
Vinexwoning, bah. Geen vrienden hebben is niet hetzelfde als 'niet standaard'. Dat is gewoon treurig. Zelfde geldt voor de rest van dat lijstje. Daar nog bij opgeteld dat TS ongelukkig is, waarom wil jij volhouden dat TS goed is zoals hij is? Blijkbaar niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Norm? Ja want alle vrouwen hebben dezelfde man met fantastische baan, in een vinexwoning en een Austin Rover...
Zo standaard hoeft het echt niet hoor, dat jij op die saaie gasten valt
No offense maar vrienden, hobbies, een inkomen en toekomstperspectief zijn redelijk standaard, hoe zijn zijn de vrouwen die dat belangrijk vinden in een man de verkeerde vrouwen? Het zijn de vrouwen die graag zien dat een man onafhankelijk is en een eigen leven heeft naast haar.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:09 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Dat zeggen we helermaal niet. Maar veel issues zijn geen issues, Verre vrienden zijn ook vrienden.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vinexwoning, bah. Geen vrienden hebben is niet hetzelfde als 'niet standaard'. Dat is gewoon treurig. Zelfde geldt voor de rest van dat lijstje. Daar nog bij opgeteld dat TS ongelukkig is, waarom wil jij volhouden dat TS goed is zoals hij is? Blijkbaar niet.
Als je te erg afwijkt van de norm, beperk je daarmee het aantal vrouwen dat voor jou zou kunnen vallen. Als het voor hem moeilijk is aan de vrouw te komen, is het dus niet zo heel vreemd van Taurus om hem te adviseren iets aan die punten opgesomd in de OP te doen. Of althans, aan de grootste struikelbrokken.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Norm? Ja want alle vrouwen hebben dezelfde man met fantastische baan, in een vinexwoning en een Austin Rover...
Zo standaard hoeft het echt niet hoor, dat jij op die saaie gasten valt
Elke vrouw kan op elk punt afknappen. Maar dat punt kan bij de ene man wel een probleem zijn en bij de andere man opeens niet. Het is maar hoe je overkomt en of je nog wat te compenseren hebt. Als je een buitenwereldschuwe fokker bent die in zijn vrije tijd porno verzamelt en bier drinkt ga je gewoon niet scoren, everr.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: ik verwijt vrouwen echt niets. Ik ben alleen benieuwd waar en op welk(e) punt(en) zij doorgaans (kunnen) `afknappen´ dan wel wat zij als een `echt´ probleem ervaren. Ik snap dat alle `punten´ aan mijzelf liggen.
Je kan jezelf tot een mislukking denken door te redeneren dat het anders zou moeten zijn (gegaan) dan het nu is, terwijl het gegaan is zoals het gegaan is, en niet anders. Je situatie nu is zoals die nu is, er zijn dingen die je wil veranderen en dat is prima maar dat zal makkelijker gaan vanuit een gevoel van acceptatie dan een gevoel van frustratie en dat er nu iets niet goed met je zou zijn. Je bent nu zoals je nu bent, niet anders. Andere versies van jou bestaan in je hoofd (veelal gebouwd uit oordelen van ander mensen over je zou moeten zijn) als die andere versies versies zijn waar jij je beter bij in het leven zou voelen staan dan je nu het geval is, dan is dat iets om naartoe te werken als je dat wil, maar niet omdat je nu niet goed zou zijn. Er bestaat nergens een andere versie van jou dan die er nu is en die is goed zoals die is. Oordelen van anderen zijn slechts dat, voor jezelf uitvinden wat jij belangrijk vind en hoe jij in het leven wil staan is veel belangrijker, omdat dat iets is wat echt van jou is.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:44 schreef Socios het volgende:
Eeuwig zonde, maar niet meer terug te draaien. Voelt wel als `mislukking´.
TS moet alleen de dingen veranderen waar hij zélf niet prettig bij voelt. Voor zichzelf dus en niet voor een ander.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
No offense maar vrienden, hobbies, een inkomen en toekomstperspectief zijn redelijk standaard, hoe zijn zijn de vrouwen die dat belangrijk vinden in een man de verkeerde vrouwen? Het zijn de vrouwen die graag zien dat een man onafhankelijk is en een eigen leven heeft naast haar.
Echte breekpunten:quote:Op zondag 17 juli 2011 00:25 schreef Socios het volgende:
[..]
De vraag is dus of de "hele lijst" wel weggewerkt dient te worden! Vandaar ook dit topic: wat zijn nou echte breekpunten voor veel vrouwen? Aan veel punten schort (blijkbaar) niets of heel weinig. Veel wil en/of kan ik niet eens veranderen en heb ik allang geaccepteerd van mijzelf waar ik ook tevreden over ben. Van lang niet alle punten word ik ongelukkig. Uiteraard zitten er ook punten tussen die het liefst jaren geleden al had geëlimineerd.
het gaat er om dat hij die trekjes af doet als onoverkombare problemen en dat hij blind is voro andere inzichten op sommige punten en dat hij minachtend en belerend doet over mensen die bv geen volkoren brood eten of mensen die naar festivals gaanquote:Op zondag 17 juli 2011 10:32 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Echte breekpunten:
- dat je geen werk hebt
- dat je eigenlijk somber en onzeker bent van binnen (in hogere mate dan 'normaal' neem ik aan?). Wat ook weer probleem 1 versterkt.
De rest van je lijst zijn gewoon menselijke trekjes, heeft iedereen. Zoveel mensen kunnen niet tegen festivals of harde muziek en slapen slecht elders. Vliegangst is ook doodnormaal en gelukkig heeft lang niet iedereen de behoefte constant de wereld rond te vliegen dus geen probleem. Als je dat werk oplost en mede daardoor wat meer zelfvertrouwen krijgt dan zal je de rest hopelijk als wat minder belangrijk zien.
Ik heb een paar vrienden die ver weg wonen. Ik heb een tweetal hobby's.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
No offense maar vrienden, hobbies, een inkomen en toekomstperspectief zijn redelijk standaard, hoe zijn zijn de vrouwen die dat belangrijk vinden in een man de verkeerde vrouwen? Het zijn de vrouwen die graag zien dat een man onafhankelijk is en een eigen leven heeft naast haar.
Mee eens.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:53 schreef Life2.0 het volgende:
Elke vrouw kan op elk punt afknappen. Maar dat punt kan bij de ene man wel een probleem zijn en bij de andere man opeens niet. Het is maar hoe je overkomt en of je nog wat te compenseren hebt.
Zo'n stereotype FOK!ker ben ik geenszins.quote:Als je een buitenwereldschuwe fokker bent die in zijn vrije tijd porno verzamelt en bier drinkt ga je gewoon niet scoren, everr.
Hier kaart je wel een goed punt. Wellicht is dat wel een grote oorzaak. Van `thuiszitten´ gaat een mens kapot.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:32 schreef Vandaag... het volgende:
Als je dat werk oplost en mede daardoor wat meer zelfvertrouwen krijgt dan zal je de rest hopelijk als wat minder belangrijk zien.
Nee, ik lepel "dit soort rijtjes" niet op als ik een meisje ontmoet. Sommige punten komen vrij snel (toevallig) ter sprake, andere punten komt ze later al dan niet vanzelf achter. Het hangt er ook van af of en op welk punt een vrouw eventueel `afknapt´. Dat kan vlot zijn (in eerste minuten na ontmoeting) of (vele) maanden duren (bij langer contact).quote:Op zondag 17 juli 2011 13:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik weet niet of je dit wel eens doet, maar ik zou dit soort rijtjes niet ter sprake brengen, want dan rennen ze allemaal gillend weg. Los van het feit dat je geen reclame maakt, geef je ook een signaal af van je onzekerheid.
Ok, mooi. Er zijn namelijk mensen die dat wel doen en er zo'n gezicht bij trekken van: 'en je doet het er maar mee!'quote:Op zondag 17 juli 2011 13:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, ik lepel "dit soort rijtjes" niet op als ik een meisje ontmoet. Sommige punten komen vrij snel (toevallig) ter sprake, andere punten komt ze later al dan niet vanzelf achter.
Dat kan wel eens een grote rol spelen inderdaad. En het herinnert je denk ik ook aan het feit dat je je studie niet kon afronden en het gevoel van falen wat daarbij omhoog komt. Ik hoop dan ook echt dat je binnenkort iets vindt waar je meer uren aan de slag kunt, en wat jou laat zien dat je niet 'mislukt' bent om het feit dat je je studie niet hebt kunnen afronden. Want met dat gevoel van gefaald hebben straf je jezelf onnodig en onterecht af.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Hier kaart je wel een goed punt. Wellicht is dat wel een grote oorzaak. Van `thuiszitten´ gaat een mens kapot.
Ik denk dat voornamelijk bovenstaande punten je relatiekans verkleinen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
- Geen kinderwens.
Als het hem belemmert in het krijgen van een vrouw dan doet hij het indirect wel voor zichzelf natuurlijk.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:06 schreef Culthit. het volgende:
[..]
TS moet alleen de dingen veranderen waar hij zélf niet prettig bij voelt. Voor zichzelf dus en niet voor een ander.
Juist. Altijd maar van die loze adviezen als "doe gewoon waar je je zelf prettig bij voelt".quote:Op maandag 18 juli 2011 02:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het hem belemmert in het krijgen van een vrouw dan doet hij het indirect wel voor zichzelf natuurlijk.
Tja, natuurlijk moet je je levensvisie, hobby's en eigenschappen veranderen voor een vrouw... Daar word je heel gelukkig van.quote:Op maandag 18 juli 2011 02:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het hem belemmert in het krijgen van een vrouw dan doet hij het indirect wel voor zichzelf natuurlijk.
Die issues zijn het probleem niet, wel dat je je er zo sterk van bewust bent.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:56 schreef Socios het volgende:
Na al die tijd begin ik mij af te vragen wat de reden is dat het contact zo vaak strandt. En misschien nog wel belangrijker: is het mogelijk met onderstaande eigenschappen en issues een fantastische vrouw te vinden die deze allemaal accepteert van mij? Een aantal is meteen duidelijk, andere ontdekt zij vaak pas later (of niet). Mijzelf veranderen heeft geen zin waar ik dat jaren geleden weleens geprobeerd heb.
- Ik bevind mij niet op Hyves, Facebook en Twitter. maakt toch niet uit?? Dat is echt niet meteen een afknapper.
- Ik heb geen mobiel internet op mijn telefoon; WhatsApp is uitgesloten. zelfde als hierboven
- Geen kinderwens. Er zijn heus wel vrouwen die het niet zo hebben op jengelende kinderen en die dus liever kinderloos blijven.
- Ik heb er een hekel aan als de buitentemperatuur de 22 graden overschrijdt. Logisch. Vind ik ook irritant. Bij warm weer word je wel gedwongen om rustig aan te doen, iets waar ik meestal geen zin in heb
- (Op een paar na die ver weg wonen) geen vrienden. Kan, belangrijker is denk ik dat je wel in staat bent om een contact op te bouwen met de vrienden en familie van een evt. vriendin
- Er is een torenhoge studieschuld waardoor trouwen de komende 16,5 jaar vrijwel uitgesloten is. Niet iedereen hoeft per se te trouwen. Een gezellig feestje kan ook leuk zijn.
- Geen materialistische instelling; kabeltelevisie op een beeldbuis. Materialisme... leuk hoor, maar eigenlijk nergens voor nodig. Alsof die materialen kern zijn van gelukkig worden/blijven. Dat zit 'm in andere dingen.
- Geen auto of huis in mijn bezit. Wel een rijbewijs? En hoe oud ben je?
- Toekomstperspectieven niet als glorieus te bestempelen; studie na 6 jaar gestaakt. Je hebt het in ieder geval wel zes jaar lang geprobeerd. Welke studie?
- Vliegangst: geen verre reizen mogelijk. Waarom zijn lange reizen niet mogelijk? Vliegangst is te overwinnen.
- Het ondernemen van activiteiten dient vrijwel altijd te worden gepland. Daarentegen ben ik wel heel flexibel. Een geplande activiteit afgelasten of veranderen is namelijk geen probleem indien (in het laatste geval) een nieuwe planning volgt. Dat zullen spontane mensen inderdaad wel irritant vinden, maar niet iedereen is zo spontaan.
- Ik kan niet dansen en ga niet graag uit. Mannen die dansen? Zie het niet zo vaak. Gewoon staan en gezellig doen is genoeg.
- Het nuttigen van alcoholische dranken geschiedt altijd met glazen water tussendoor. Verstandig. Volgende dag weer helemaal fit.
- Ik draag op maat gemaakte oordopjes als ik mij in omgevingen begeef waar de volume van de muziek buitensporing hoog is. Omdat je anders suizende oren krijgt? Of om de prikkels weg te nemen?
- Iedere dinsdagavond ga ik bowlen in competitieverband op de bowlingvereniging. Je vindt je eigen hobby een issue? Heel veel mensen gaan graag bowlen. Misschien heeft zo'n bowlingvereniging een beetje een stoffig imago? Maar wat je leuk vindt.
- Ik vind het ontzettend leuk om met de trein te reizen. dan kun je met de trein verre reizen gaan makenGa eens met de trein naar Rusland en neem de transsiberiaexpress.
- Ik ben graag thuis. kan, dat zijn meer mensen.
- Iedere ochtend moet ik een glas sinaasappelsap en vier bruine volkoren boterhammen nuttigen om goed te functioneren. Gewoon een stevig ontbijt dus. Als je er beter door functioneert... waarom niet?
- In de uren voordat er eventueel seks plaatsvindt moet ik vaak naar het toilet om te plassen. Ik mis hier het probleem volgens mij een beetje. Wat maakt dat uit? Gewoon gaan als je moet.
- Er bevindt zich lichaamsbeharing op het bovenlichaam. Is mannelijk. En als je het niks vind... kun je er niks aan laten doen? Of is dat te duur?
- Seks (en ook slapen in mindere mate) dient gepland te worden, `spontaan´ wordt het heel lasig. tja, je moet er van houden zo gepland te leven. Maar er zullen vast mensen zijn die ook niet houden van spontane acties.
- Ik slaap niet of heel slecht als ik ergens anders slaap dan thuis. (Wordt beter als gewenning optreedt) zolang je de ander niet lastig valt met je slechte nachtrust, is het hooguit voor jezelf lastig.
- Ik betaal alles contant en verafschuw de pinmentaliteit die er heerst. Wat je wil (zelf verafschuw ik juist het contant betalen trouwens, pinnen is praktischer)
- Sowieso vergt het in slaap komen enige tijd. Dat is alleen voor jezelf lastig.
- Doorgaans saai in de omgang; geen hippe gespreksonderwerpen. Als je maar genoeg met de ander gemeen hebt, komen de gespreksonderwerpen vanzelf. Wat zijn hippe gespreksonderwerpen trouwens? Uitgaan, breedbeeldtv's enzo?
- Ik heb een hekel aan festivals, `stoerdoenerij´ en zet mij af tegen `de massa´. Waarom irriteer je zo aan zulke dingen? Laat de ander maar stoer doen en de massa volgen. Niet druk over maken.
- Ik heb snel door wanneer iemand iets `verkapt´ doet. Je kan mensen gewoon goed lezen. Ontmasker ze maar, die stiekeme mensen. Niet bij iedereen kan je dingen verkapt doen, bij jou dus niet.
- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl. misschien brengt een vriendin juist wel verandering in je manier van je leven. Alleen is het lastig om vrouwen te ontmoeten als je je bij voorkeur terugtrekt.
- Ik vertrouw mensen niet snel, ben sceptisch en niet `sociaal´ ingesteld (snel een hekel aan bepaalde mensen). Sommige mensen zijn dan ook bloedirritantKunst is alleen om daar geen last van te hebben. Verrtrouwen in mensen krijg je pas als je genoeg positieve ervaringen opdoet. Kwestie van tijd dus.
- Ik vind dat de aankomende voedsel-, energie-, klimaat- en monetaire crisis onderschat wordt. misschien is dat ook wel het geval.
- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving). Dat is een probleem. Je kan niet van een ander houden als je niet van jezelf houdt.
- Ik heb geen vaste baan; financiële positie uiterst fragiel. Wat niet is kan nog komen. Je hebt zes jaar gestudeerd, dus volgens mij ben heus wel intelligent. Misschien kun je hulp krijgen bij het vinden van een geschikte opleiding of baan?
- Ik ken weinig mensen aan wie ik haar kan voorstellen. Lastig, maar als het echt klikt zal het niet zoveel uitmaken. Mensen zullen echt niet zeggen: "sorry, je bent heel leuk. Maar je kan me wel aan heel weinig mensen voorstellen. Weet je wat, laat maar zitten deze relatie."
- Conventioneel ingesteld. Sommige mensen houden daarvan, je bent vast niet de enige.
Hier staat tegenover dat ik te allen tijde haar levenswijze en keuzes respecteer. Nooit zal ik haar iets opdringen of haar afkeuren op een vergelijkbaar lijstje. Goede eigenschap!
Mijn kieskeurigheid op het gebied van vrouwen geschiedt louter op basis van gevoel.
Daar heb ik anders al jarenlang prima succes mee.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als je een buitenwereldschuwe fokker bent die in zijn vrije tijd porno verzamelt en bier drinkt ga je gewoon niet scoren, everr.
quote:
"ISFJ" is de uitslag van die test. Nog niet echt achter wat het inhoudt.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:32 schreef pietkanarie het volgende:
http://www.vaneijnsbergen.nl/mbtitest.htm
Even een korte variant van die test!
Tsja... Ik verafschuw de pinmentaliteit niet voor niets. Al mijn aankopen geschieden met contant geld.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Misschien heeft hij toch gelijk over dat pinnen
Betaal contant! Pas op voor het nieuwe pinnen!
Goed geconstateerd. Mede aanleiding voor openen van dit topic. Er achter komen welke en in hoeverre bepaalde eigenschappen cq. issues een probleem zouden kunnen vormen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 02:24 schreef pannenkoekenpanpannenkoek het volgende:
Zoals ik het lees heeft TS geen problemen met zijn eigenschappen, maar denkt hij dat vrouwen er problemen mee zouden hebben.
Nee, ik hoef geen `lijst´ of PUA-tipsquote:Verder wilt hij vrouwen ontmoeten en TS valt op mooie vrouwen met lang haar.. Socios, bedoel je niet gewoon dat je graag seks wilt met een vrouw, maar niet weet hoe je dat aan moet pakken en van ons een voorgekauwde lijst wilt met wat vrouwen wel en niet leuk vinden om op die manier een chick te kunnen vinden?
Valt alles mee in mijn ogen. Ik heb wellicht weinig gespreksstof, maar ik ben zeer chill in de omgang. Niets moet volgens bepaalde regels of wat dan ook.quote:Ben je in sociaal contact ook zo 'rigide' en alles volgens de regels en is je ervaring geweest dat die vrouwen dan steeds afknappen?
Geen idee. Wellicht kom ik wat `zakelijk´ over hier. Maar dat is meer door mijn schrijfwijze in het algemeen. Ik hecht er waarde aan om op schrift (en ook op een forum) dingen goed te formuleren. IRL (In real life) ben ik volgens mij niet zo "rigide".quote:Reden dat ze in eerste instantie wel met je praten is denk omdat je looks er wel goed uitzien. Moet zeggen dat ik je 'looks' (vooroordeel, maar lijkt n beetje rapper/hiphop/coolguy style) niet echt congruent vind met je OP. Daar klink je als n oude man van veertig. Niks mis mee, maar denk dat je wel die 'hippe' meiden wilt versieren en dat dat niet lukt omdat je anders overkomt dan je zou verwachten op basis van je uiterlijk (toch de eerste indruk)..?
Oké, zou kunnen. Ik weet dat niet precies.quote:Ik vind toch wel dat je enigzins autistisch overkomt, met je 'rigide' mening en manier waarop dingen volgens een vast patroon moet gebeuren.
Nah, dat niet echt. Wel dat ik vaak oog heb voor detail op bepaalde momenten waar andere mensen zich op dat moment niet om lijken te bekommeren.quote:Wel eens het idee gehad dat mensen gek zijn en jij als enige snapt wat er werkelijk gebeurt, maar de rest van de wereld blijkbaar een soort geheimtaal heeft met elkaar en zich anders gedraagt?
Je hebt er toch wel op geklikt hequote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:33 schreef Socios het volgende:
[..]
"ISFJ" is de uitslag van die test. Nog niet echt achter wat het inhoudt.
Al meerdere keren aangeven in dit topic. Notabene vanmiddag nog:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:44 schreef Dauntl3ss het volgende:
Maare, TS, wat is nu het doel van het topic? Validatie van anderen, of wil je je graag op aangewezen punten aanpassen, of gaat het heel ergens anders om?
Lol, aanname van niks. Dat is wel de allerlaatste reden dat ik een vrouw `zoek´. De aangeven problemen kunnen en hoeven niet opgelost te worden door een vrouw.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:17 schreef Convergence het volgende:
TS leeft onder de overtuiging dat een vrouw in zijn leven al zijn ongeluk en problemen zal oplossen.
Totaal niet van toepassing dus. Je begrijpt het hele topic/ de situatie niet.quote:Wat een werk en inspanning moet het voor die arme meid worden om verantwoordelijk te zijn voor iemand anders zijn geluk, die van zichzelf al diep ongelukkig is, naast de hele waslijst aan opgenoemde eigenschappen waarin eerdergenoemde constant bevestiging zal zoeken in de relatie.
Bepaalde `situaties veranderen´ lost `de boel´ niet op. Dat ben ik met je eens. Maar zelfkennis is het probleem niet.quote:De oplossing zit hem niet in je levenssituatie te veranderen, maar in zelfkennis.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Socios, ik wil nog ff als issue aan je lijstje toevoegen dat je regelmatig naar de hoeren gaat. Dat vinden veel dames denk ik ook niet een pluspunt.
Kortom: ga toch weg man.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Socios het volgende:
Wat "hij" zegt is nauwelijks totaal niet serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).
Mijn excuses voor de aanname (maar omdat je zelf niet uitwijd over je ongelukkig-zijn kan men alleen maar aannames daarover doen, wat mijn insziens veel belangrijker issue is dan een handleiding-voor-het-krijgen-van-een-relatie). Wat wil je dan met een vrouw/relatie bereiken?quote:Lol, aanname van niks. Dat is wel de allerlaatste reden dat ik een vrouw `zoek´. De aangeven problemen kunnen en hoeven niet opgelost te worden door een vrouw.
Er is in dit topic al meerdere malen gevraagd waarom je zo ongelukkig bent. Het mij verstandig eerst je ongeluk te veranderen in geluk voordat je aan relaties begint en je ongeluk deelt met iemand.quote:Bepaalde `situaties veranderen´ lost `de boel´ niet op. Dat ben ik met je eens. Maar zelfkennis is het probleem niet.
Eén van de dingen die ik eens niet gepland heb.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:09 schreef Convergence het volgende:
Wat wil je dan met een vrouw/relatie bereiken?
Dat laat ik even buiten beschouwing. Helaas is het niet met `een knop om te zetten´.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:09 schreef Convergence het volgende:
Er is in dit topic al meerdere malen gevraagd waarom je zo ongelukkig bent. Het mij verstandig eerst je ongeluk te veranderen in geluk voordat je aan relaties begint en je ongeluk deelt met iemand.
Maar het klinkt alsof je er zo op gefixeert bent dat het alleen maar toevoegd aan je ongeluk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Eén van de dingen die ik eens niet gepland heb.
Nee, dat is niet het geval.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:19 schreef Convergence het volgende:
Maar het klinkt alsof je er zo op gefixeert bent dat het alleen maar toevoegd aan je ongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |