Omdat seks iets is wat je moet doen als je zin hebt. Als je vooruit gaat plannen weet je niet of je dan beide in de goede stemming zal zijn, naast dat het gewoon niet leuk is om daar een moment voor te kiezen. Dan kan het nooit gewoon zomaar ontstaan uit het moment en uit gevoel. En zeker in het begin van relaties ontstaat zoiets vaak spontaan.quote:
Maar waarom?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Goed om te weten. En waarom is dat?
Het is overigens niet zo dat er een agenda voor getrokken moet worden, hoor. Maar in de uren voorafgaand moet ik het wel een beetje kunnen inschatten.
Neuh. Dat is een leugen (vind ik).quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:50 schreef Breathtaking het volgende:
Op elk potje past een dekseltje, er is iemand voor iedereen, ook voor jou loopt de ware rond! Noem het maar op, je komt haar vast vanzelf tegen.
Hoe is dat een leugen? De meeste mensen krijgen tenminste eens in hun leven een relatie met iemand die bij ze past.. Ook als je niet standaard spontaan sociaal en lekker gek bent.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Neuh. Dat is een leugen (vind ik).
Kloptquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk![]()
Sterker nog, je kan zelfs trouwen als je allebei een gigantische studieschuld hebt
Ja, de meeste mensen. Er is altijd zo'n 1 tot 2% van de mensen die nooit iemand zal krijgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hoe is dat een leugen? De meeste mensen krijgen tenminste eens in hun leven een relatie met iemand die bij ze past.. Ook als je niet standaard spontaan sociaal en lekker gek bent.
Maar waarom dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Goed om te weten. En waarom is dat?
Het is overigens niet zo dat er een agenda voor getrokken moet worden, hoor. Maar in de uren voorafgaand moet ik het wel een beetje kunnen inschatten.
Ik heb wel een paar vrienden (die ver weg wonen). Ik ben een aantal jaar geleden verhuisd van de omgeving van Amsterdam naar Leeuwarden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:
Als je geen vrienden kan maken of onderhouden, hoe wil je dat doen bij een meisje?
Omdat vrouwen niet van vette `gelharen´ houden? Althans dat idee heb ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:55 schreef jackson het volgende:
Geen gel in je haren een pluspunt?
Werkelijk waar, gekker ga je ze niet vinden dan dit....
Dat denk en hoop ik ook wel. De vraag is echter hoe snel en of überhaupt iets een breekpunt is of wordt. Zelf heb ik namelijk het idee dat een vrouw het contact met mij vroeg of laat staakt op één of meerdere van de door mij genoemde punten. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet altijd. Vaak komt het niet eens ter sprake.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:57 schreef liesje1979 het volgende:
Je schrijft dat je een vrouw zou nemen zoals ze was en dat je vrouwen kiest op gevoel. Zou het kunnen Socios dat vrouwen hier net zo in staan? Dus dat ze ook hun partner op gevoel kiezen? Ik denk het namelijk wel.
Zelf heb ik met de genoemde eigenschappen geen moeite dan wel accepteer ik ze dat ik ze heb.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:58 schreef Kluts het volgende:
Ben je zelf blij met de eigenschappen die je opnoemt? Als je er zelf ook een probleem in ziet, zou ik dat eerst aanpakken.
Niet te verwarren met onbereidheid om bepaalde punten `bij te schaven´ indien een vrouw dat zou willen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:05 schreef Djieluh het volgende:
Misschien een keer aanpassen kan ook eens helpen, als je echt iemand wilt hebben dan zal je daar ook voor moeten gaan en niet alleen in je eigen wereld blijven hangen. Ik vind het nogal erg egoïstisch klinken allemaal. Het is net alsof je jezelf niet wilt aanpassen en alleen je eigen ding wil doen.
Waarschijnlijk net zo snel als iets voor jou een breekpunt wordt?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat denk en hoop ik ook wel. De vraag is echter hoe snel en of überhaupt iets een breekpunt is of wordt. Zelf heb ik namelijk het idee dat een vrouw het contact met mij vroeg of laat staakt op één of meerdere van de door mij genoemde punten. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet altijd. Vaak komt het niet eens ter sprake.
Uiteraard vind ik het ook leuk als `het´ spontaan gebeurt en in de praktijk gaat het meestal ook wel op deze manier. Ik ga niet voorstellen aan haar om over 2,5 uur seks te hebben. Sowieso ben ik vrij onervaren op seksueel gebied.quote:
Je moet alleen veranderen als je dat zelf wil. En als je blij bent met hoe je bent zoals je bent, dan is het goed verder. Vrouwen vallen echt eerder op een man die zelfvertrouwen heeft en blij is met zichzelf, dan een vent die zich leuker voordoet vanwege onzekerheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Zelf heb ik met de genoemde eigenschappen geen moeite dan wel accepteer ik ze dat ik ze heb.
[..]
Niet te verwarren met onbereidheid om bepaalde punten `bij te schaven´ indien een vrouw dat zou willen.
Wellicht wel, ja. Al heb ik vaak het idee dat meer `tolereer´. Als ik een vrouw leuk vind en/ of verliefd ben, dan kan ik mij om geen enkel genoemd of vergelijkbaar punt druk maken. Ook niet indien het het tegenovergestelde zou zijn. In een vroeg of laat stadium: ik kan er simpelweg niet op afknappen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:40 schreef liesje1979 het volgende:
Waarschijnlijk net zo snel als iets voor jou een breekpunt wordt?
Die ideeën, daar moet je vanaf stappen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat vrouwen niet van vette `gelharen´ houden? Althans dat idee heb ik.
Ik mag geen negatief zelfbeeld hebben, maar een positief punt van mij wordt meteen de grond ingeboord?quote:
Je denkt raar, daar moet je vanaf... Of het nu positief of negatief is. Je ziet de wereld "verkeerd".... Het is lastig om in een wereld te leven waarin jij vreemde regels voor jezelf bepaalt. Daar moet dus iemand je bij helpen zoals ik zei, maar dat stuk quote je dan weer niet...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik mag geen negatief zelfbeeld hebben, maar een positief punt van mij wordt meteen de grond ingeboord?
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou zeggen, ga eens naar de psycholoog. Die kan jou beter doorgronden dan wij.
Wat "hij" zegt is nauwelijks serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).quote:
Toch lijkt het me handiger om tijd en energie in fatsoenlijk hulp zoeken te steken, dan het aan een stel nozems op Fok! te vragen. Veel zinniger dan het in de afgelopen zes pagina's is beschreven ga je het hier niet vinden....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat "hij" zegt is nauwelijks serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).
Hou toch op zeg, ik vind het ook irritant als m'n vriend gel gebruikt. Ik wil er namelijk gewoon lekker doorheen kunnen woelen en haar kan ook prima zitten zonder gel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:22 schreef jackson het volgende:
[..]
Die ideeën, daar moet je vanaf stappen.
Als iemand vraagt naar je positieve punten... en je zegt met droge ogen het niet gebruiken van gel, dan behoeft dat weinig uitleg toch? Dan ben je nogal bijzonder bezig, want care about gel. Noem fatsoenlijke dingenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:01 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, ik vind het ook irritant als m'n vriend gel gebruikt. Ik wil er namelijk gewoon lekker doorheen kunnen woelen en haar kan ook prima zitten zonder gel.
het is helemaal niet erg om naar een psych te gaan hoor. Ik snap dat je het ziet als aanval, maar als ik dit topic (en je andere posts) lees, denk ik dat je wel degelijk beter kan worden van een (aantal) bezoekje(s) aan de psycholoog.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat "hij" zegt is nauwelijks serieus te nemen. User in kwestie zit mij alleen maar te stangen (niet alleen in dit topic).
Er zijn wel vrouwen die hier doorheen kunnen kijken, maar die vrouwen zullen in jouw ogen niet fantastisch zijn. Je moet je eisen qua uiterlijk en karakter van een vrouw dus naar benee bijstellen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:08 schreef Socios het volgende:
[..]
De vraag is of de mogelijkheid bestaat dat er vrouwen zijn die hier `doorheen kunnen kijken´ dan wel dit allemaal kunnen accepteren van iemand.
Inmiddels vetgedrukt in de OP.
omdat je geil moet zijnquote:
waarom?quote:Het is overigens niet zo dat er een agenda voor getrokken moet worden, hoor. Maar in de uren voorafgaand moet ik het wel een beetje kunnen inschatten.
Ja, waarom waarom? Dat werkt zo in zijn hoofd. Ik denk bij 90% van al die punten, waarom?quote:
Het grootste deel van wat je noemt is niet per se afschrikkend of slecht en er is voor iedereen wel iemand. Alleen, hoe je jezelf neerzet is het alsof je zelf probeert om onaantrekkelijk te zijn voor de meisjes. Iemand die geinteresseerd is in je gaat echt niet malen om wat je doet met je vrije tijd, etc. etc. Maar als je niet eens leuk met haar kan praten of geinteresseerd kan kijken of als je leven volledig uitzichtloos is en je hebt er geen zin meeer in, is het ook moeilijk om iemand te krijgen. Je moet iets sterker in je schoenen staan en iemand vinden waarmee je een klik hebt en dus goed kan praten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat denk en hoop ik ook wel. De vraag is echter hoe snel en of überhaupt iets een breekpunt is of wordt. Zelf heb ik namelijk het idee dat een vrouw het contact met mij vroeg of laat staakt op één of meerdere van de door mij genoemde punten. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet altijd. Vaak komt het niet eens ter sprake.
Wat moet er nou gebeuren dan? Ik verneem tegenstrijdige berichten in dit topic. De ene keer lees ik dat ik vooral niet moet veranderen en accepteren zoals ik ben en een andere keer lees ik dat ik juist pogingen moet ondernemen om bepaalde dingen te veranderen. Ik snap niet hoe het beste te handelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:58 schreef AnnaTralala het volgende:
Geen van de punten die je noemt zijn dealbreakers, wat ik wel onaantrekkelijk zou vinden, is het feit dat je blijft herhalen dat je nou eenmaal zo elkaar zit en dat pogingen tot verandering mislukken
Min of meer toch wel wat genoemd staat in zowel de negatieve als positieve punten.quote:Echter lijk jij je te identificeren aan de hand van die dingen. Wie ben je nou echt?
Allemaal van toepassing inderdaad.quote:ls je daarachter bent, weet je welke diepere eigenschappen (eerlijkheid, trouw, onvoorwaardelijkheid e.d.) je te bieden hebt.
Om te accepteren wie je bent, moet je eerst weten wie je bent. En dat zijn meestal meer figuurlijke en persoonlijke zaken dan de praktische eigenschappen die jij vooral noemt. Volgens mij moet je je minder identificeren met de kleine dingen (zoals hyves hebben of niet) en wat dat betreft meer open staan voor verandering.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat moet er nou gebeuren dan? Ik verneem tegenstrijdige berichten in dit topic. De ene keer lees ik dat ik vooral niet moet veranderen en accepteren zoals ik ben en een andere keer lees ik dat ik juist pogingen moet ondernemen om bepaalde dingen te veranderen. Ik snap niet hoe het beste te handelen.
Verander datgene waar je ongelukkig van wordt en accepteer datgene wat je niet wilt veranderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat moet er nou gebeuren dan? Ik verneem tegenstrijdige berichten in dit topic. De ene keer lees ik dat ik vooral niet moet veranderen en accepteren zoals ik ben en een andere keer lees ik dat ik juist pogingen moet ondernemen om bepaalde dingen te veranderen. Ik snap niet hoe het beste te handelen.
[..]
Waarom zou je trots erop zijn dat je niet op Hyves, Facebook etc. zit???quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
[..
[..]
Klopt, ja. Ik ben er ook daadwerkelijk trots op bij dit voorbeeld.
Helaas is dat niet bij alle punten het geval.
Soms klinkt het of je je een beetje tegen ''de rest'' gekeerd hebt; niet meedoen met wat de meesten doen, trots op geen hyves etc. Als je die dingen niet hebt gewoon omdat je dat het fijnst vind is dat prima, als het verder gaat dan dat, zoals er trots op zijn dan lijkt het wel alsof je op die manier een soort van hak denkt te zetten. Het gevoel hebben van tegen ''de rest'' te zijn komt in algemeen voort uit het idee er niet bij te horen/passen. Jouw overtuiging dat jij niet goed genoeg zou zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Min of meer toch wel wat genoemd staat in zowel de negatieve als positieve punten.
[..]
Allemaal van toepassing inderdaad.
Lieve socios,quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Min of meer toch wel wat genoemd staat in zowel de negatieve als positieve punten.
[..]
Allemaal van toepassing inderdaad.
Maar dat is misschien niet eens omdat er geen match is voor die mensen, maar meer omdat ze die niet tegenkomen in hun leven.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, de meeste mensen. Er is altijd zo'n 1 tot 2% van de mensen die nooit iemand zal krijgen.
Dat is geheel normaal hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:33 schreef Socios het volgende:
Ook mijn vriendin hoef ik niet iedere dag te zien. Ook niet de hele dag SMS'en; rustig aan is meestal mijn devies. Maar natuurlijk wil ik wel graag bij haar zijn en denk ik veel aan haar.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, waarom waarom? Dat werkt zo in zijn hoofd. Ik denk bij 90% van al die punten, waarom?
Daarom dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik het ook leuk als `het´ spontaan gebeurt en in de praktijk gaat het meestal ook wel op deze manier. Ik ga niet voorstellen aan haar om over 2,5 uur seks te hebben. Sowieso ben ik vrij onervaren op seksueel gebied.
Het probleem is echter, en dat is wellicht wat gênant, dat ik indien ik niet helemaal ontspannen ben en niet vrij ben van `plasaandrang´ ik moeilijk `kan presteren´. Ik drink vrij veel water (anders krijg ik koppijn van de dorst), maar dat moet er ook voor een gedeelte `weer uit´. Toiletbezoek geschiedt dus min of meer op bepaalde tijden (intervallen) en vooral 's avonds moet ik dat een beetje uitkienen om niet midden in de nacht wakker te worden omdat ik moet plassen. Hetgeen, naast dat het gewoon lastig is, tot gevolg heeft dat ik wellicht weer moeilijk in slaap kom.
Dat klinkt alsof je niet uit zou kunnen zoeken waarom het zo werkt, wat de argumenten daar achter zijn etc, en dat is het wel het geval, zou iemand dat voor zichzelf willen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, waarom waarom? Dat werkt zo in zijn hoofd. Ik denk bij 90% van al die punten, waarom?
Klopt, ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat het gewoon `een kwestie van uitzitten is´. Daarom ook de vraag of er überhaupt vrouwen zijn die alle genoemde punten (zowel negatieve als positieve) voor lief nemen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:20 schreef Canillas het volgende:
Je komt vrij rustig en relaxed over, weet alleen niet omdat je je ook zo voelt of omdat je er onbewust genoegen mee hebt genomen dat het voor jou allemaal niet zou worden zoals je zou willen en je daarom niet meer druk maakt over dingen, dat weet alleen jij
Er is altijd een kans dat het alsnog `allemaal goed komt´.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:06 schreef JoeyT het volgende:
Kansloos. Sowieso is je situatie kansloos als je ee niets mee doet. Zoek een vaste baan en raap jezelf op...
Ja die vrouwen zijn er, maar je moet ze wel actief gaan ontmoetenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat het gewoon `een kwestie van uitzitten is´. Daarom ook de vraag of er überhaupt vrouwen zijn die alle genoemde punten (zowel negatieve als positieve) voor lief nemen.
Ik ben inderdaad rustig en relax. Altijd, ik `schiet´ nooit `uit mijn vel´.
Theoretisch gezien is er ook een kans dat er vanavond een atoombom op nederland valt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Er is altijd een kans dat het alsnog `allemaal goed komt´.
Hoe bedoel je uitzitten?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat het gewoon `een kwestie van uitzitten is´. Daarom ook de vraag of er überhaupt vrouwen zijn die alle genoemde punten (zowel negatieve als positieve) voor lief nemen.
Ik ben inderdaad rustig en relax. Altijd, ik `schiet´ nooit `uit mijn vel´.
Gewoon wat ik nu eigenlijk ook doe. Veelal thuis zitten wachten tot de dagen verstreken zijn. Beetje treinen en één keer per week naar de bowlingclub.quote:
Bedoel je dat je voor je gevoel je leven aan het uitzitten bent? Geen pieken, geen dalen, eigenlijk niks meer dan een sleur?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon wat ik nu eigenlijk ook doe. Veelal thuis zitten wachten tot de dagen verstreken zijn. Beetje treinen en één keer per week naar de bowlingclub.
Nee, natuurlijk niet. Het is ook prachtig op die manier. Het is alleen te hopen dat het dan goed uitkomt met mijn `toiletbezoekschema´.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:15 schreef Miezziej het volgende:
Wat ik persoonlijk wel een echte afknapper vind is dat je de seks moet plannen. Stel dat je allebei, om wat voor reden dan ook, opeens zin krijgt in seks. Zeg jij dan: "nee, sorry, dat was niet de planning!" ?
Klopt, gewoon in een soort van weekschema alle cycli doorlopen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:22 schreef Canillas het volgende:
Bedoel je dat je voor je gevoel je leven aan het uitzitten bent? Geen pieken, geen dalen, eigenlijk niks meer dan een sleur?
Die attitute heeft zich in de afgelopen vier jaar zo ontwikkeld. Ik heb het inderdaad niet op één moment besloten.quote:Ook jij kan gelukkig worden, gewoon zoals je bent en met plezier en passie jezelf zijn. De hoop opgegeven hebben en niks van het leven verwachten is een houding die je niet zomaar aanneemt, het kan handig zijn inzicht te krijgen in hoe dit zich zo gevormd heeft.
Hoezo kans? Je hebt het gewoon helemaal in eigen hand. Raap jezelf op en ga leven!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Er is altijd een kans dat het alsnog `allemaal goed komt´.
Als je zoiets zegt denk je dan echt dat enig positief effect zal hebben of weet je niks anders omdat je dit zelf ook altijd te horen hebt gekregen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:12 schreef zarGon het volgende:
Dat is onacceptabel. Je moet eens een goede schop onder je reet krijgen. Wat bereik je door je erbij neer te leggen terwijl je wel iets kunt veranderen aan je situatie?! Je bent een sukkel (om)dat je zo met jezelf omgaat.
Dat is de easy way out zeker niet, misschien verlicht het tijdelijk even maar ondertussen broeit het gevoel van ontevredenheid voort en lijkt alles steeds minder zin te hebben, hier op zo'n manier op reageren is een vorm van botten wil zijn, waarschijnlijk omdat je je even beter voelt als je op een ander afgeeft, ook een easy way out lijkt me?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:29 schreef zarGon het volgende:
Alleen is de easy way out lekker makkelijk.
Ik begrijp dat, en vind het heel goed dat je dat zo inziet, kan je daarnaast ook melden dat dat allemaal terug te draaien is, je wil om lekker als jezelf voluit te leven lijkt misschien erg ver weg te zijn maar hij is er altijd, dat geldt voor iedereenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef Socios het volgende:
Die attitute heeft zich in de afgelopen vier jaar zo ontwikkeld. Ik heb het inderdaad niet op één moment besloten.
Ik krijg kriebels wanneer men lief blijft doen en je dan krijgt te horen dat het allemaal wel goed zal komen. Er zijn al zoveel positieve dingen gezegd en alsnog lees ik dat het allemaal wel goed komt door helemaal niets te doen. Hij probeert het niet eens. Oh, wacht, hij wil het niet eens proberen. Zijn houding... Blergh, meh en bah.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als je zoiets zegt denk je dan echt dat enig positief effect zal hebben of weet je niks anders omdat je dit zelf ook altijd te horen hebt gekregen?
Ik vind wel dat hij in essentie gelijk heeft, zou het alleen niet op die manier verwoorden. Maar er maar voor kiezen om het uit te zitten, je bent toch meer waard dan dat? Een leven kan nog lang duren, als je dan de keuze hebt tussen zo doorgaan terwijl je kunt investeren in je eigen geluk.. dat vind ik echt zonde.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als je zoiets zegt denk je dan echt dat enig positief effect zal hebben of weet je niks anders omdat je dit zelf ook altijd te horen hebt gekregen?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:09 schreef MajorTom. het volgende:
Zo 'raar'' of 'anders' kom je anders niet over, als ik je OP zo lees. Waarom zou een vrouw hier niet op kunnen vallen?
Hij is hier blijkbaar al vier jaar mee bezig. Minstens. En zijn conclusie? Niets doen en het komt wel goed. Dat zou geen probleem zijn als-ie er geen last van had of als-ie het verloop van zaken wel goed zou vinden, maar dat doet-ie niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is de easy way out zeker niet, misschien verlicht het tijdelijk even maar ondertussen broeit het gevoel van ontevredenheid voort en lijkt alles steeds minder zin te hebben,
Alsjeblieft zeg. Er zijn tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken. Ik zou dan niet eens moeite doen en eromheen draaien, maar alleen "Sukkel" posten.quote:hier op zo'n manier op reageren is een vorm van botten wil zijn, waarschijnlijk omdat je je even beter voelt als je op een ander afgeeft, ook een easy way out lijkt me?
Omdat je op deze manier enorm overkomt als een doemdenker. Vrouwen willen iemand waarmee ze lief en leed delen en vooral mee kunnen lachen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:41 schreef Socios het volgende:
En waarom is zo iets een afknapper dan?
Als een vrouw `een probleem´ van haar zou aankaarten, zou ik helemaal openstaan voor het bespreken ervan. Ik vind dan juist dat het haar siert. Ik zou er niet op afknappen.
Ik heb geen `eisenlijst´ voor een toekomstige vriendin. Wel hebben de vrouwen op wie ik val zonder uitzondering altijd mooie lange haren (kleur niet belang) en dienen zij niet arrogant en/ of verwaand te zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:10 schreef Bells het volgende:
Socios je hebt nu een lijst gemaakt over jou, misschien een idee om ook te kijken wat jij van die toekomstige vriendin wilt en daarvan ook een lijstje opstellen?:)
Oke ik heb dus de gedeeltes dikgedrukt waarbij ik me daadwerkelijk afvraag wat je daar als probleem in kunt zien. De rest is ook vrijwel nergens op gebaseerd en zou voor weinigen een echte afknapper zijn, maar er zit nog enigszins logica in dat je die noemt. Jij vindt het leuk om met de trein te gaan, ik ook, wat zie je daar als probleem in? Denk je dat een vrouw denkt: Mijn god, hij vindt het leuk om te reizen met de trein, ik denk dat ik maar snel weg ga. Ik denk dat je al deze problemen door kunt strepen en één probleem ervoor in de plaats kunt zetten en dat is dat je te veel nadenkt over eventuele problemen. Je ziet de dingen op een manier die niet op de waarheid berust is, en dat zal niet alleen met dit lijstje zo zijn. Toen iemand begon over dat met gel zag jij het alsof hij/zij jou onderuit probeerde te halen en jouw positieve punt onderuit probeerde te halen. Echter, zoiets is geen specifiek positief punt of negatief punt, het gaat op de manier waarop je erover denkt Hetzelfde zou zijn als ik zeg: ik draag oorbellen (als positief ofwel negatief punt). Leuk dat je geen gel draagt, some will like it, some won't. Het gaat om dingen als trouw zijn, lief zijn, gezellig zijn die jou maken en dan kunnen al die punten bij je negatieve punten zo geschrapt worden.quote:Opeensomming der eigenschappen en issues mijnerzijds (willekeurige volgorde):
- Ik bevind mij niet op Hyves, Facebook en Twitter.
- Ik heb geen mobiel internet op mijn telefoon; WhatsApp is uitgesloten.
- Geen kinderwens.
- Ik heb er een hekel aan als de buitentemperatuur de 22 graden overschrijdt.
- (Op een paar na die ver weg wonen) geen vrienden.
- Er is een torenhoge studieschuld waardoor trouwen de komende 16,5 jaar vrijwel uitgesloten is.
- Geen materialistische instelling; kabeltelevisie op een beeldbuis.
- Geen auto of huis in mijn bezit.
- Toekomstperspectieven niet als glorieus te bestempelen; studie na 6 jaar gestaakt.
- Vliegangst: geen verre reizen mogelijk.
- Het ondernemen van activiteiten dient vrijwel altijd te worden gepland. Daarentegen ben ik wel heel flexibel. Een geplande activiteit afgelasten of veranderen is namelijk geen probleem indien (in het laatste geval) een nieuwe planning volgt.
- Ik kan niet dansen en ga niet graag uit.
- Het nuttigen van alcoholische dranken geschiedt altijd met glazen water tussendoor.
- Ik draag op maat gemaakte oordopjes als ik mij in omgevingen begeef waar de volume van de muziek buitensporing hoog is.
- Iedere dinsdagavond ga ik bowlen in competitieverband op de bowlingvereniging.
- Ik vind het ontzettend leuk om met de trein te reizen.
- Ik ben graag thuis.
- Iedere ochtend moet ik een glas sinaasappelsap en vier bruine volkoren boterhammen nuttigen om goed te functioneren.
- In de uren voordat er eventueel seks plaatsvindt moet ik vaak naar het toilet om te plassen.
- Er bevindt zich lichaamsbeharing op het bovenlichaam.
- Seks (en ook slapen in mindere mate) dient gepland te worden, `spontaan´ wordt het heel lasig.
- Ik slaap niet of heel slecht als ik ergens anders slaap dan thuis. (Wordt beter als gewenning optreedt)
- Ik betaal alles contant en verafschuw de pinmentaliteit die er heerst.
- Sowieso vergt het in slaap komen enige tijd.
- Doorgaans saai in de omgang; geen hippe gespreksonderwerpen.
- Ik heb een hekel aan festivals, `stoerdoenerij´ en zet mij af tegen `de massa´.
- Ik heb snel door wanneer iemand iets `verkapt´ doet.
- Leven geschiedt op een teruggetrokken manier in combinatie met een relatief sobere levensstijl.
- Ik vertrouw mensen niet snel, ben sceptisch en niet `sociaal´ ingesteld (snel een hekel aan bepaalde mensen).
- Ik vind dat de aankomende voedsel-, energie-, klimaat- en monetaire crisis onderschat wordt.
- Diep van binnen ben ik doodongelukkig (doorgaans niet waar te nemen door omgeving).
- Ik heb geen vaste baan; financiële positie uiterst fragiel.
- Ik ken weinig mensen aan wie ik haar kan voorstellen.
- Conventioneel ingesteld.
Snap dat je dat denkt maar het gaat niet om hoe jij hier tegenover staat, hij gaat erom hoe dat soort opmerkingen zullen/kunnen aankomen bij diegene die in die situatie zit, als je even de tijd neemt om daar over na te denken zou je je kunnen realiseren dat wanneer hij zo'n post leest denkt ''zie je nou wel, stelletje zeikerds allemaal, ik zit in de deze kutsituatie en dan gaan zij nog eens bot zitten doen''quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:10 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik vind wel dat hij in essentie gelijk heeft, zou het alleen niet op die manier verwoorden. Maar er maar voor kiezen om het uit te zitten, je bent toch meer waard dan dat? Een leven kan nog lang duren, als je dan de keuze hebt tussen zo doorgaan terwijl je kunt investeren in je eigen geluk.. dat vind ik echt zonde.
Maar ik snap het denk ik wel. Dit is veiliger, denk dat er veel (oud) zeer naar boven komt in het proces om je weer gelukkig te kunnen voelen. Maar dat betekent nog niet dat het niet de moeite waard is. Ik vind dat je jezelf echt tekort doet wanneer je het gaat 'uitzitten'.
En dat is een goed iets? De optie om in ''tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken'' te hebben? Vind je het van jezelf knap dat je dat niet gedaan hebt? Is daar dit forum voor jou voor? Jezelf af reageren ten koste van een ander?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:16 schreef zarGon het volgende:
Alsjeblieft zeg. Er zijn tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken. Ik zou dan niet eens moeite doen en eromheen draaien, maar alleen "Sukkel" posten.
En met dit stukje tekst praat precies tegen het stuk van zijn situatie waardoor deze boodschap niet door komt, al helemaal als je woorden als moeten gaan gebruiken. Je brult op deze manier alleen maar, verwacht je echt dat het iets uithaalt? Zou het bij jou werken? Antwoord op die vraag doet er niet toe; het is niet jouw topic, het is niet jouw situatie.quote:Zijn zelfbeeld moet beter en daar moet hij aan werken. Door niets te doen is hij over vier jaar net zo ver als nu. Hoe eerder hij dat beseft, hoe beter.
Bravo. Goede analyse, constatering en conclusie van mijn tekst.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:38 schreef Canillas het volgende:
[..]
En dat is een goed iets? De optie om in ''tal van fora én topics waar ik uit mijn dak kan gaan door te schelden en te vloeken'' te hebben?
Ik ben sowieso knap.quote:Vind je het van jezelf knap dat je dat niet gedaan hebt?
Dit forum? Welk forum? Bedoel je het FOK!forum of bedoel je R&P? Je zou eens wat langer op dit forum moeten lezen voordat je je deductievaardigheden loslaat op het forum. Dan ken je de persoon achter de posts beter. Zorgt er ook voor dat je zulke domme posts over mijn persoon niet plaatst.quote:Is daar dit forum voor jou voor? Jezelf af reageren ten koste van een ander?
Het hoeft niets uit te halen. Wat mij betreft leest-ie eroverheen. Wanneer dingen niet gaan zoals ze horen te gaan, is de waarheid hard. Jij houdt van verbloemen, ik niet.quote:[..]
En met dit stukje tekst praat precies tegen het stuk van zijn situatie waardoor deze boodschap niet door komt, al helemaal als je woorden als moeten gaan gebruiken. Je brult op deze manier alleen maar, verwacht je echt dat het iets uithaalt? Zou het bij jou werken? Antwoord op die vraag doet er niet toe; het is niet jouw topic, het is niet jouw situatie.
Ik stelde je alleen vragen, meer niet, daarnaast heb ik geen idee wie jij als persoon bent dus kan ik ook niks over jou plaatsen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:56 schreef zarGon het volgende:
Zorgt er ook voor dat je zulke domme posts over mijn persoon niet plaatst.
Wat bedoel je met dat ik iets verbloem? Ik vind het namelijk een heel ernstig iets als iemand zo ver van zichzelf verwijderd is dat hij of zij het gevoel heeft zijn leven slecht uit aan het zitten is. Ik heb het over de manier waarop je op iemand kan reageren en of dat constructief is of niet.quote:Het hoeft niets uit te halen. Wat mij betreft leest-ie eroverheen. Wanneer dingen niet gaan zoals ze horen te gaan, is de waarheid hard. Jij houdt van verbloemen, ik niet.
Jij noemt het ''harde woorden'' ik zie het als doelloos gebrul in het niets, dus ik zie het ook niet als iets wat relevant is voor of hij het zal redden of niet.quote:Hij is niet gelukkig. Wil het wel zijn. Wéét inmiddels wel hoe deze wereld werkt. Niets doen staat gelijk aan niets bereiken. Als hij al op het internet niet tegen 'harde' woorden kan, gaat hij het niet redden dadelijk hoor..
Je stelde vragen met een bepaalde insteek. Suggestieve vragen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:11 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik stelde je alleen vragen, meer niet, daarnaast heb ik geen idee wie jij als persoon bent dus kan ik ook niks over jou plaatsen.
En je denkt hem op het internet te kunnen helpen? Écht helpen, door alleen te posten?quote:[..]
Wat bedoel je met dat ik iets verbloem? Ik vind het namelijk een heel ernstig iets als iemand zo ver van zichzelf verwijderd is dat hij of zij het gevoel heeft zijn leven slecht uit aan het zitten is. Ik heb het over de manier waarop je op iemand kan reageren en of dat constructief is of niet.
Ik laat mijn mening horen. De TS mag zelf bepalen wat-ie ermee doet. Of het van belang is weet alleen die persoon.quote:Als het je niet interesseert of hij je post leest, waarom plaats je je post dan? Alleen om te laten horen hoe jij over iets denkt, ongeacht of dat van belang is voor degene waar aan je het richt? Je post zodat jij iets gepost hebt?[..]
Ho ho. Ik zei 'harde', niet "harde".quote:Jij noemt het ''harde woorden'' ik zie het als doelloos gebrul in het niets, dus ik zie het ook niet als iets wat relevant is voor of hij het zal redden of niet.
En over dat doelloos gebrul:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
hier op zo'n manier op reageren is een vorm van botten wil zijn
Wat kun jij mijn post beroerd verdraaien, zeg. Bah.quote:
En dit is wel een heel slechte imitatie van mijn taalgebruik.quote:'nou ik heb het em vertelt hor, als ie het dan niet doet is het zijn eigen domme schuld, klaar''.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:21 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Wat kun jij mijn post beroerd verdraaien, zeg. Bah.
Kan je ook uitleggen waarom?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:47 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het bijna lachwekkend. Uiteraard, op ieder potje 'n dekseltje, maar ik snap wel dat dit voor de gemiddelde vrouw absoluut onaantrekkelijk is.
Alleen het bovenste stuk van mijn post was een reactie op jouw post, en was ook zeker niet bedoeld als iets willen verdraaien, ik doelde meer op de manier van reageren in het algemeen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:21 schreef Lolaatje het volgende:
Wat kun jij mijn post beroerd verdraaien, zeg. Bah.
Nee, maar heel misschien dat hij er wat aan heeft, jouw reacties kan hij sowieso niks mee, dus snap niet waarom je ze plaatst, tenzij het puur gaat om wat iets gezegd te willen hebben, maar ook dat is je goed recht natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 00:19 schreef zarGon het volgende:
En je denkt hem op het internet te kunnen helpen? Écht helpen, door alleen te posten?
Jazeker, als ik het zo lees heeft 'ie niks te bieden. Geen toekomstperspectief, geen kinderen, geen vriendenkring, geen geld, en dan is er nog de attitude: zet zich af tegen de massa en de seks moet gepland. Dat is nou niet bepaald een aantrekkelijk profiel.quote:
Aannames. Ik heb er een broertje dood aan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:05 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee, maar heel misschien dat hij er wat aan heeft, jouw reacties kan hij sowieso niks mee
Ik kan niet wachten op zulke vrouwen, waar zijn ze?quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:28 schreef Luxuria het volgende:
Er loopt echt wel iemand rond die bij jou past. Er zijn ook meiden die niet op dat soort sites zitten, geen opleiding hebben afgemaakt, geen vrienden hebben, niet van warmte houden, geen geld hebben. Je bent niet de enige.
Je zou eens bij de lokale verslaafdenopvang kunnen kijken als dat jouw enige criteria zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik kan niet wachten op zulke vrouwen, waar zijn ze?
Eindelijk één die er eerlijk over durft te zijn, en wie anders dan Taurus is dat toevertrouwd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:27 schreef Taurus het volgende:
Jazeker, als ik het zo lees heeft 'ie niks te bieden. Geen toekomstperspectief, geen kinderen, geen vriendenkring, geen geld, en dan is er nog de attitude: zet zich af tegen de massa en de seks moet gepland. Dat is nou niet bepaald een aantrekkelijk profiel.
Pas de helft maar aan, zou ik zeggen, en ga actief iets doen aan dat toekomstperspectief. Dit is sociaal gewoon onwenselijk.
Dit raakt denk ik aan de kern van de zaak; Socios heeft een hoop van zijn quirks veel groter gemaakt dan ze hoeven te zijn, zo groot dat ze verlammend op hem werken, waardoor het nu lijkt dat hij het gewoon heeft opgegeven.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:16 schreef PeZu het volgende:
Damn soos, je noemt een hoop non-issues, ik heb je vaak al schertsend aangesproken omdat het mij opvalt maar jij hebt echt een probleem, jij maakt van totale non-issues onoverkombare problemen.
Sorry maar ik moest wel even lachen om deze post. Eerst op elk punt specifiek ingaan en zeggen dat je het bij jezelf niet zo erg is, daarna nog even vermelden dat je een vriendin hebt en daarna zeggen dat hij zich moet aanpassen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:53 schreef Marc1981 het volgende:
Oh my god.. ik voel mij ineens weer iets beter over mezelf![]()
Ik heb ook een paar van de issues van TS, maar ook een hoop dingen wel goed geregeld..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |