SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Fingon op 13-07-2011 12:48:45 ]Beneath the gold, bitter steel
Ja, spoilers over het nieuwe boek mogen gewoon tussen spoilertags, dat houdt het voor iedereen leuk.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:51 schreef Gwywen het volgende:
Zullen we spoilers over het nieuwe boek eerst nog een maandje of zo spoilertagjes zetten? Anders durft straks niemand hier meer te komen.
Ik heb (onbedoeld) al meer spoilers gelezen (niet alleen hier) dan me lief is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:10 schreef dotCommunism het volgende:
Ok, dit zijn allemaal spoilers over het gehele boek, dus niet lezen tenzij je het boek uit hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:18 schreef Fingon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:23 schreef dotCommunism het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Echt? Ik ben juist nog geen seconde teleurgesteld geweest en vind het tempo lekker hoog liggen. Terug naar de goeie ouwe tijd van boek 2 en 3!quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:11 schreef Twiitch het volgende:
Ben ongeveer op de helft.
Slap, langdradig en onnodig is mijn oordeel over veel van de hoofdstukken tot nu toe.
Alsof driekwart van de materie er maar ingepropt is om het boek dik genoeg te maken.
Het doet me op het moment een beetje denken aan de serie van Robert Jordan; veel slap gelul, weinig progressie van het plot.
Nou ja....quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Echt? Ik ben juist nog geen seconde teleurgesteld geweest en vind het tempo lekker hoog liggen. Terug naar de goeie ouwe tijd van boek 2 en 3!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burning bridges gives you so much more
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:59 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:52 schreef Fingon het volgende:
Nou ik heb hem half uit, heb niet alle POV's gelezen maar een groot aantal wel, moet zeggen dat het erg interessant was, alleen nu moet ik weer 5 jaar wachten voor het volgende boek, ik weet niet of ik dat ga reddenZo, eindelijk ver genoeg om deze spoiler te kunnen beantwoorden. (Ik ben ongeveer op pag. 500)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Ik begreep dat dit boek alleen maar zo lang heeft geduurd omdat hij met die "five year gap" (of was 't drie jaar) zat, die hij moest zien te overbruggen/omzeilen. De continuïteit die in het gedrang zou komen, en zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:46 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het boek uit en ben redelijk tevreden, en ontrvreden dat het volgende book waarschijnlijk weer jaren op zich gaat laten wachten. Ook weet ik niet zo zeker of GRRM zelf wel precies weet waar hij heen wil met dit verhaal.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:24 schreef HiZ het volgende:
Dat hele 'gap'-verhaal doet het wel goed, maar het slaat nergens op als je leest wat hij zelf schrijft achter in FFC. Het lijkt mij meer een kwestie van extreme writers block of zo.
Het idee dat Martin zelf niet zo goed weet waar hij heen wil met het verhaal wordt wel wat duidelijker als je het uit hebt. Overigens doet dat niets af aan de wereld die hij bouwt met de boeken. Die is onverminderd fascineren. Ik vond vroeger de Davos hoofdstukken nutteloze 'fillers' terwijl bij herlezing ik juist in die hoofdstukken veel dingen oppikte die erg belangrijk zijn voor het raamwerk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:24 schreef HiZ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
En deel 5 is weer beter als deel 4. Toch zijn wat mij betreft 1-2-3 de beste boeken uit de seriequote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:24 schreef Drakenstein het volgende:
"The winter is coming...!"
Deel 1 t/m 4 met veel plezier gelezen. Veel interessante karakters, helaas ook een paar mindere. Dan merk je wel het nadeel van de manier waarop deze boeken zijn opgebouwd
Mooi ook hoe fantasy en thriller worden gecombineerd met politiek, intrige, drama en romantiek. Aan de ene kant heb je de dreiging van achter de Muur (iets mysterieus, magisch haast) en verhalen over draken, aan de andere kant heb je de verschillende karakters die binnen het koninkrijk om de macht of elkaars hand strijden.
Ik kijk erg uit naar deel 5 (ik begrijp dat ie inmiddels uit is) en natuurlijk ook naar de serie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En deel 5 is weer beter als deel 4. Toch zijn wat mij betreft 1-2-3 de beste boeken uit de serie
Wat denken jullie overigens vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]Dat is op zich wel logisch, wellicht ook de reden dat Melisandre bij de muur bleef en niet met Stannis meeging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
De Engelse versie is veel beter als de Nederlandse, ik heb alle delen in het Nederlands gelezen en de laatste in het Engels, een hele vooruitgang.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
weet iemand wanneer de nederlandse vertaling uitkomt? heb de vorige boeken namelijk ook in het nederlands gelezen. maar ik ben wel erg benieuwd naar dit boek
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]Hij vertelt het de lezers nota bene zelf, beter opletten jongens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]Ik hoop toch zo dat je gelijk hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absoluut. Ik denk er zelfs over de eerste vier delen nu ook in het Engels aan te schaffen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
De Engelse versie is veel beter als de Nederlandse, ik heb alle delen in het Nederlands gelezen en de laatste in het Engels, een hele vooruitgang.
Even terzijde: ik heb zo nu en dan een woord moeten opzoeken, maar met shavepate wist google translate zich geen raad. Iemand?![]()
Hij heeft zijn hoofd (= pate) kaalgeschoren om aan te geven dat hij achter Dany als nieuwe heerser van Mereen staat. Staat in het eerste hoofdstuk van Dany geloof ikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:20 schreef Gwywen het volgende:
Even terzijde: ik heb zo nu en dan een woord moeten opzoeken, maar met shavepate wist google translate zich geen raad. Iemand?![]()
O, dat heb ik compleet gemist.
Als ik op het Westerosforum kijk zie ik overigens dat het wel meevalt wat ik deze keer gemist heb, trouwens.
Alleen deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik écht niet door.![]()
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:02 schreef Gwywen het volgende:
O, dat heb ik compleet gemist.
Als ik op het Westerosforum kijk zie ik overigens dat het wel meevalt wat ik deze keer gemist heb, trouwens.
Alleen deDie kan ik ook nog steeds niet vinden, in wek hoofdstuk zou het moeten zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik écht niet door.Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef Fingon het volgende:
[..]
Die kan ik ook nog steeds niet vinden, in wek hoofdstuk zou het moeten zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DaenerysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kom vanwege het Engels toch niet heel snel vooruit (p100 na 4 dagen). Het is toch wat moeilijker geschreven dan wat ik gewend ben te lezen in het Engels.
[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 25-07-2011 00:28:04 ]Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Ik ben niet overtuigd over de Reek theorie, het zou kunnen, maar er staan in zijn hoofdstukken ook aanwijzingen dat het tegenovergestelde het geval is, zoals met een van die 'wasvrouwen'.![]()
Hoe kun je daar nou niet van overtuigd zijn?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef HiZ het volgende:
Ik ben niet overtuigd over de Reek theorie, het zou kunnen, maar er staan in zijn hoofdstukken ook aanwijzingen dat het tegenovergestelde het geval is, zoals met een van die 'wasvrouwen'.Het wordt ongeveer elke drie bladzijden in bedekte bewoordingen gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:05 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hoe kun je daar nou niet van overtuigd zijn?Het wordt ongeveer elke drie bladzijden in bedekte bewoordingen gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
THURSDAY JULY 28th AT 12PM PDT: George R. R. Martin is coming to Google for a live-streamed interview where he'll be taking your questions submitted online. Follow the link below for more details. (cc: Google Books)
http://booksearch.blogspo(...)thor-george-r-r.htmlKom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]Als ie nog kon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Ik ben 1-4 aan het herlezen geslagen, omdat een heleboel dingen ineens in een ander daglicht zijn komen te staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:58 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben 1-4 aan het herlezen geslagen, omdat een heleboel dingen ineens in een ander daglicht zijn komen te staan.Het was toch al heel lang duidelijk wat nou precies zijn doel was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:02 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het was toch al heel lang duidelijk wat nou precies zijn doel was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Er gaan geruchten dat Varysquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:07 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een veel groter plan is dan dat, alleen weet ik nog niet precies watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een boek. Ik heb er wat langer over gedaan om het te lezen omdat ik nog andere dingen te doen had, maar verder ieder vrij moment zitten lezen..SPOILER: Jon SnowOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GreyjoysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: QuentynOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:59 schreef Arctura het volgende:
Wat een boek. Ik heb er wat langer over gedaan om het te lezen omdat ik nog andere dingen te doen had, maar verder ieder vrij moment zitten lezen..SPOILER: Jon SnowOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: JonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILER: JonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zonder te spoileren: Hoe goed is 't 5e deel?
M'n broer neemt 'm vanavond mee.
En wanneer komt de paperback versie uit, is daar al een indicatie van?![]()
Volgens een tweet van de uitgever (Luitingh dacht ik?) wordt dat geloof ik november.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:15 schreef Rumille het volgende:
Wanneer komt Een Dans met Draken uit in Nederland?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 02:30 schreef HiZ het volgende:
[..]Welke rol speelt zij daar dan in?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De meningen zijn verdeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:51 schreef Rumille het volgende:
Zonder te spoileren: Hoe goed is 't 5e deel?
M'n broer neemt 'm vanavond mee.
Ik ben er zelf erg blij mee, maar dat komt ook doordat ik zes jaar heb moeten wachten. Ik vond het fijn weer eens wat over m'n favorieten te lezen. Hij is in elk geval beter dan Feast.![]()
Het vijfde boek is goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:56 schreef HiZ het volgende:
Het vijfde boek is goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wil niet lullig doen maar er klopt echt geen kloot van je intro..
Baratheon is gevestigd op Storm's End, niet Dragonstone (alleen Stannis, overgenomen van House Targaryan). Viserys en Danaerys zijn niet broer en zus van Aerys, etc. etc.![]()
Ey! Dit topic had ik nog niet gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.![]()
quote:Op zondag 31 juli 2011 16:03 schreef Bartisik het volgende:
Ey! Dit topic had ik nog niet gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Overigens snap ik nog steeds niks van de absoluutheid waarmee die blond/zwart discussie wordt gevoerd. Een recessief gen (blond) kan doorgegeven worden van generatie op generatie, tot het een keer de kans krijgt om zich te uiten.![]()
Um, we hebben het hier over een middeleeuwse setting. Genetica was nog niet echt bekend in die tijd. Als 10 generaties donker haar hadden (en alle bastaardkinderen van Robert ook, trouwens), dan is het verdacht dat de kinderen die hij met Cersei heeft allemaal blond zijn.
Tuurlijk zou je gelijk kunnen hebben dat het een geintje van Moeder Natuur is en dat de kinderen van Robert zouden zijn, maar het hele verhaal impliceert dat Joffrey, Marcella en Tommen niet van Robert afkomstig zijn, maar van Jaime. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat Cersei het op een zeker moment toegeeft!![]()
Het had er natuurlijk ook mee te maken dat alle Baratheon-Lannister huwelijken tot 300 jaar terug oid. altijd donkerharige kinderen hadden gegeven, dus dan is het statistisch ook zeer onwaarschijnlijk dat een blonde haarkleur wel mogelijk is maar in al die tijd niet is voorgekomen.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:45 schreef HiZ het volgende:
Overigens snap ik nog steeds niks van de absoluutheid waarmee die blond/zwart discussie wordt gevoerd. Een recessief gen (blond) kan doorgegeven worden van generatie op generatie, tot het een keer de kans krijgt om zich te uiten.Beneath the gold, bitter steel![]()
Maar op welk punt is Targaryenbloed in the Baratheon lijn terecht gekomen? Want daar wordt nooit op ingegaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:01 schreef Fingon het volgende:
[..]
Het had er natuurlijk ook mee te maken dat alle Baratheon-Lannister huwelijken tot 300 jaar terug oid. altijd donkerharige kinderen hadden gegeven, dus dan is het statistisch ook zeer onwaarschijnlijk dat een blonde haarkleur wel mogelijk is maar in al die tijd niet is voorgekomen.![]()
Ja dat weet ik ook wel, dat die kinderen van Jaime zijn, maar dat betekent voor alle andere personen in het verhaal helemaal niks.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:54 schreef Chevalric het volgende:
Um, we hebben het hier over een middeleeuwse setting. Genetica was nog niet echt bekend in die tijd. Als 10 generaties donker haar hadden (en alle bastaardkinderen van Robert ook, trouwens), dan is het verdacht dat de kinderen die hij met Cersei heeft allemaal blond zijn.
Tuurlijk zou je gelijk kunnen hebben dat het een geintje van Moeder Natuur is en dat de kinderen van Robert zouden zijn, maar het hele verhaal impliceert dat Joffrey, Marcella en Tommen niet van Robert afkomstig zijn, maar van Jaime. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat Cersei het op een zeker moment toegeeft!![]()
De eerste baratheon was een halfbroer van Aegon the Conqueror die Storm's end kreeg omdat hij de Storm King versloeg.
Volgens mij werkt de genetica net zoals de seizoenen. Niet op wetenschappelijke wijze maar zoals het de schrijver uitkomt.![]()
Ik heb het gevonden; zijn grootvader was getrouwd met prinses Rhaelle Targaryen, waarmee zijn vader een halve Targaryen was. Dus 300 jaar historie van donkerharige Baratheons zegt dan niet heel veel. Robert had vanaf die kant het blonde gen kunnen hebben.
En laten we wel wezen; Ned Stark was nou niet bepaald het slimste jongetje van de klas. Het zou goed kunnen dat zijn conclusies nergens op sloegen. (Los van Cersei die denkt dat de kinderen van Jaime zijn natuurlijk)![]()
het zou wel de grap zijn als alleen jof van haar en jaime bleek te zijnquote:Op zondag 31 juli 2011 17:16 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het gevonden; zijn grootvader was getrouwd met prinses Rhaelle Targaryen, waarmee zijn vader een halve Targaryen was. Dus 300 jaar historie van donkerharige Baratheons zegt dan niet heel veel. Robert had vanaf die kant het blonde gen kunnen hebben.
En laten we wel wezen; Ned Stark was nou niet bepaald het slimste jongetje van de klas. Het zou goed kunnen dat zijn conclusies nergens op sloegen. (Los van Cersei die denkt dat de kinderen van Jaime zijn natuurlijk)maar nee ik denk dat je er gewoon van uit kan gaan dat het toch zo is dat ze alle 3 van jaime en cersei zijn
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
De meest recente keer was de grootmoeder van Robert, Stannis en Renly als ik het goed heb, anders de overgrootmoeder.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar op welk punt is Targaryenbloed in the Baratheon lijn terecht gekomen? Want daar wordt nooit op ingegaan.Beneath the gold, bitter steel![]()
Rhaelle was een dochter van Aegon V en de oma van Robert Baratheon.
Maar Lannisterblond is toch wel een andere tint dan Targaryenblond, dus dan had het anders uitgepakt dan het gouden haar van Joff, Tommen en Myrcella.
Ik denk ook dat GRRM voor het gemak de wetten van de genetica ietwat versimpeld heeft ten bate van de leesbaarheid van z'n boeken.![]()
![]()
ik denk dat hij genetica vooral gebruikt zodat het hem uitkomtomdat als je met recessieve en dominante genen gaat werken het helemaal een drama wordt voor hem om overal rekening mee te blijven houden.
Maarja het feit dat ze alle 3 het lannister gouden haar hebben lijkt mij voor zich spreken!Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Ja ok Targaryenblond is was anders dan Lannisterblond, maar dat betekent niet dat er in een combinatie Targaryenblond met Lannisterblond niet gewoon Lannisterblond uit gaat komen.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:08 schreef Gwywen het volgende:
Rhaelle was een dochter van Aegon V en de oma van Robert Baratheon.
Maar Lannisterblond is toch wel een andere tint dan Targaryenblond, dus dan had het anders uitgepakt dan het gouden haar van Joff, Tommen en Myrcella.
Ik denk ook dat GRRM voor het gemak de wetten van de genetica ietwat versimpeld heeft ten bate van de leesbaarheid van z'n boeken.![]()
Volgens mij heeft Cersei zelf toegegeven dat ze alledrie van Jaime zijn en dat ze al tig jaar geen normale seks met Robert meer had gehad.
De enige keer dat ze van Robert zwanger was geraakt heeft ze het laten weghalen.![]()
kijk deze versie van het boek, echt heel tof. Alleen jammer dat ik tot nu toe alleen boek 1 ervan heb gevonden...
http://www.bol.com/nl/p/e(...)011522944/index.html![]()
Waarschijnlijk komt de rest nog. Dit boek is ook pas van juli 2011. Ze proberen denk ik een beetje mee te liften op het succes van de serie. Maar zeker een mooie uitgave.![]()
ja zag het net ook pas
en het boek heet ook "a game of thrones" "book 1"
ik denk inderdaad dat ze met de serie mee willen liften![]()
ja denk het welquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:57 schreef eLiNSANIUM het volgende:
ja zag het net ook pas
en het boek heet ook "a game of thrones" "book 1"
ik denk inderdaad dat ze met de serie mee willen liftensowieso dat het pas komt opnieuw in een hardcover druk, is allen vanwege de tv serie
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Die editie ziet er zeker leuk uit, als ze allemaal zo uitkomen ga ik die misschien wel halen.Beneath the gold, bitter steel![]()
Mooi hoor, zo'n uitgave, maar de inhoud wordt er niet anders van. Ze hopen alleen maar dat de mensen deze versie óók gaan kopen en dan als de serie over 10 jaar compleet is komt er een all in one box uit van 120 euro en die willen de mensen dan ook weer hebben.
Ik houd het lekker bij mijn beduimelde exemplaren met allemaal-verschillende-covers.
Hebben jullie ook de Dunk & Egg boeken gelezen? Ik ben nog op zoek naar The Mistery Knight maar volgens mij is die niet los te koop, alleen als verhaal in de tweede Warriors bundel.
OMG nu ik eraan denk, ik heb dus ook Windhaven van GRRM, en De IJsdraakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En The Art of Ice and Fire, en ik heb zelfs Het Spel (dat lag vorig jaar vlak voor Sint voor een tientje in een winkel, te mooi om te laten liggen natuurlijk)
En ik heb de stripversies van de Dunk & Egg verhalen.
Ik lijk wel een fan
Wie dus de Dunk & Egg verhalen kent (m.n. het tweede verhaal)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dit altijd wel een handig plaatje
Je raakt zo snel in de war met al die namen en tig Aegons.
[ Bericht 5% gewijzigd door Gwywen op 01-08-2011 22:59:02 (bla in spoiler) ]![]()
In boek 1 zat al een stiekeme verwijzing naar Brynden Rivers, er wordt ergens een raaf beschreven met bloed op zijn vleugels aka BloodravenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook de stripversies van Dunk en Egg, ik vind de keuze van art echt geweldig, ik zag dat ze helaas een andere stijl hebben in de toekomstige comic van Game of Thrones.
[ Bericht 20% gewijzigd door Fingon op 01-08-2011 23:21:44 ]Beneath the gold, bitter steel![]()
Precies wat je zegt. Ik heb ook allemaal verschillende cover-versies. Misschien dat ik ooit nog een keer een all-in-one box koop, maar dan moet de serie wel echt afgerond zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:52 schreef Gwywen het volgende:
Mooi hoor, zo'n uitgave, maar de inhoud wordt er niet anders van. Ze hopen alleen maar dat de mensen deze versie óók gaan kopen en dan als de serie over 10 jaar compleet is komt er een all in one box uit van 120 euro en die willen de mensen dan ook weer hebben.
Ik houd het lekker bij mijn beduimelde exemplaren met allemaal-verschillende-covers.quote:Hebben jullie ook de Dunk & Egg boeken gelezen?![]()
Je bedoelt toch de Hagenridder en de Eed van Trouw, of mis ik er dan nog? Ik heb ook de comicversie van de Hagenridder.Dat zegt me zo even niets.quote:Ik ben nog op zoek naar The Mistery Knight maar volgens mij is die niet los te koop, alleen als verhaal in de tweede Warriors bundel.Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Dat is het derde deel van Dunk en Egg series.quote:
Nu ik het zo zie ga ik ze direct alle 3 weer opzoeken en lezen
Beneath the gold, bitter steel![]()
Hmm, nu ben ik wel erg benieuwd geraakt. Die mis ik nog in mijn collectie...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Dat is het derde deel van Dunk en Egg series.
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Is deel 3 nou wel of niet los verkrijgbaar? (The Mistery Knight). Ik kan die nergens vinden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Dat is het derde deel van Dunk en Egg series.
Ik vind het overigens bijna verplichte kost voor als je de grote boeken ook leest. Er staat zo veel achtergrondinformatie in!![]()
Vanmorgen uitgelezen. hotdamn.
Vanaf wanneer wordt er hier weer gepost zonder spoiler tags?
Heb dit topic eigk gemeden sinds de release met de gedachten dat er gewoon vrij-uit gediscussieerd werd...Money won is twice as sweet as money earned.![]()
Ik zou zeggen: we houden een beetje rekening met de gemiddelde leessnelheid en ook dat er n.a.v. de serie mensen zijn die nu pas de boeken beginnen te lezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:44 schreef neilpad het volgende:
Vanmorgen uitgelezen. hotdamn.
Vanaf wanneer wordt er hier weer gepost zonder spoiler tags?
Heb dit topic eigk gemeden sinds de release met de gedachten dat er gewoon vrij-uit gediscussieerd werd...
Aangezien boek 4 al minstens vijf jaar geleden is verschenen kunnen wij daar ook niks aan doen, maar ik zou zeggen: laten we voorlopig boek 5 in spoilers houden.
Op het Westerosforum houden ze 12 augustus aan (1 maand na verschijnen boek), daarna mogen de spoilers open.![]()
Even aanhakend op deze post in het GoT topic, omdat daar niet over boeken gepraat mag worden: Hoe kwam hij eigenlijk in de black cells terecht? Is dat ooit duidelijk geworden?![]()
Wie? Jaqen H'gar?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:48 schreef Gwywen het volgende:
Even aanhakend op deze post in het GoT topic, omdat daar niet over boeken gepraat mag worden: Hoe kwam hij eigenlijk in de black cells terecht? Is dat ooit duidelijk geworden?Beneath the gold, bitter steel![]()
Pfff Adwd net uit....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben aangekomen bij het hoofdstuk van Reek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:33 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben aangekomen bij het hoofdstuk van Reek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:33 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben aangekomen bij het hoofdstuk van Reek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bah bah, wat is boek 5 een verschrikkelijk boek. Ben een die-hard fan sinds 2000 maar dit boek doet me serieus twijfelen of ik nog wel geld aan deze wanorde moet gaan besteden. Ik zal de rest even in spoilertags zetten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./rant over![]()
Ah eindelijk het boeken topic gevonden. Nou ja naar verwezen.
Begin nu net aan boek en ik zat het zo door te bladeren en vroeg me af of ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat dat er in?In a world without fences, who needs Windows and Gates!![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:28 schreef merry77 het volgende:
Ah eindelijk het boeken topic gevonden. Nou ja naar verwezen.
Begin nu net aan boek en ik zat het zo door te bladeren en vroeg me af of ...ja en neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat dat er in?![]()
Ben bezig aan Dance of Dragons (pag 232) en ik merk wel dat ik bij sommige namen echt heb: wie de fuck zijn dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben ruim over de helft en zo goed vind ik het allemaal niet. Ik had wat meer actie verwacht. Het is toch allemaal wat langdradig.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
okay, ik snap iets niet nu.
Op blz 51 van ADWD lees ik dit (halverwege de pagina)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan dat nu weer?
In het vorige boek heeft Jon Sam met Gilly en Aemon weggestuurd. En dat boek eindigde met meanwhile on the wall.
Chronologisch klopt dat dan toch niet. Of speelt zich dit nu weer opeens af VOORDAT Jon ze heeft weggestuurd?In a world without fences, who needs Windows and Gates!![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:03 schreef merry77 het volgende:
Op blz 51 van ADWD lees ik dit (halverwege de pagina)ADWD speelt zich grotendeels voor en tijdens het vorige boek af en aan het einde zelfs erna. Het beslaat dus een veel grotere periode.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:03 schreef merry77 het volgende:
Op blz 51 van ADWD lees ik dit (halverwege de pagina)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Money won is twice as sweet as money earned.![]()
Ik ben nu bezig in deel 2 van het derde boek, ja loop wat achter, maar dit deel vind ik tot nu toe toch wel het meest boeiende deel. Veel actie, veel intriges, veel ontwikkelingen..vermaak me er buitengewoon mee!!![]()
Ik heb het eerste boek bijna uit, vind het echt fantastisch. Ik heb het eerste boek als hardcover en wil de tweede ook graag hardcover, maar vind ze nogal prijzig. Weet iemand waar ze goedkoper zijn te krijgen dan ¤31 zoals op bol.com? (Engels)![]()
Amazon.uk is vaak bijzonder goed geprijsd. En als je tweedehands niet erg vind kan je dat ook nemen. Een hoop tweedehands zien er vaak nog zo goed als nieuw uit.In a world without fences, who needs Windows and Gates!![]()
Zeker langdradiger dan AFFC, stel je even voor dat het boek alleen maar uit Brienne hoofdstukken bestaat, en dat dan 1000 blzs lang ipv de 600 van AFFC. Maar dat mag je nu wel verwachten van een schrijver die claimt dat plot in een boek niet zo belangrijk is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee dat was ook een teleurstelling tov de boeken er voor.![]()
Ik vind ADWD zeker beter dan AFFC, maar beide een stuk minder dan de boeken ervoor. Vooral de Arya hoofdstukken kon ik met moeite doorkomen.![]()
Ik heb het gevoel dat dit boek (en AFFC) een opmaat is en dat er in boek 6 écht iets gaat gebeuren, zoals in boek 2 en 3.
Boek 1 was in feite ook alleen maar een opmaat naar de twee erna.![]()
AFFC en een groot deel van ADWD zouden eigenlijk ook één boek zijn. Ik geloof ergens gelezen te hebben dat ze een aantal mayor events vooruit geschoven hebben naar het volgende boek ipv het in dit deel op te nemen.Money won is twice as sweet as money earned.![]()
Ik verwacht echt niet dat hij over boek 6 en 7 net zo lang doet als over 4 en 5.
Hij zei zelf laatst dat het verhaal in boek 5 op z'n wijdst uitgewaaierd is en dat in de volgende twee boeken eindelijk allerlei dingen gaan beginnen samen te vallen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een verhaal dat zo uitgebreid en veelomvattend is, en ook nog eens vrij ingewikkeld in elkaar zit, heel moeilijk te schrijven is. Voor je het weet verlies je een detail uit het oog en kun je na een opmerking van je redacteur 200 pagina's gaan herschrijven.
Van wat ik ervan begreep is dat ook zo'n beetje de manier hoe zijn laatste boek tot stand is gekomen.
En dan komt er een maand voor de releasedatum een redactrice die zegt: het is veel te dik, het mag maar zo lang zijn, ik ga het verhaal hier afbreken, de rest zetten we wel in boek 6.![]()
![]()
Boek 1 was misschien een opmaat, maar zeker ook een soort van afgerond verhaal dat ijzersterk op zichzelf stond. De laatste 2 boeken geven echter weinig voldoening met hun gebrek aan karakter of plotvooruitgang, en waar boek 1 mij deed smachten naar meer, doet boek 5 mij vrezen voor meer. Ik hoor het excuus vaker: dit is een tussenboek, het moest geschreven worden zodat boek 6 en 7 alles netjes kunnen afronden. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij in die 11 jaar er geen leuk verhaal van had kunnen maken. Aan GRRM's nawoord in ADWD zei hij dat het een klusje was om het boek te schrijven ("three bitches and a bastard to write"), en zo las het helaas ook. Hopelijk keert hij terug naar oude vorm in zijn volgende boek, maar dat zal deze 2 boeken niet beter maken.
Overigens is er niet een maand vantevoren besloten een paar hoofdstukken vooruit te schuiven, dat is eerder in het proces geweest. Wat die redactrice wel had moeten doen was een paar saaie Dany en Tyrion hoofdstukken schrappen en die zogenaamde 'big events' die hij al had geschreven gewoon in het boek moeten laten.![]()
Persoonlijk krommen mijn tenen van de NL vertaling maar ik las die dan ook pas nadat ik de hele serie al een keer in het Engels had gelezen.Money won is twice as sweet as money earned.![]()
Ok, thnx voor je advies/mening. Ik had al zo'n vermoeden namelijk. Dan wordt het de Engelse variant
.
![]()
Is de Engelse wel een beetje ok te lezen? Niet te lastig ofzo? Ik ben niet heel slecht in Engels ofzo, maar sommige schrijvers schrijven zo lastig dat ik zelfs uit de context niet kan opmaken wat er nou precies staat.. en met woordenboek moeten lezen is no goquote:Op woensdag 7 september 2011 14:56 schreef Rumille het volgende:
Ik heb eerst de Nederlandse gelezen, vond dat best goed te doen. Engelse is natuurlijk wel beter..
![]()
Ik lees heel weinig in het Engels maar Dance was ik met een weekje wel doorheen, het leest als een warm mes door de boter.![]()
Ik ben dan wel redelijk goed in Engels, maar ik vond 't zeer goed te doen.
Tuurlijk zijn sommige woorden niet bekend, maar uit de context weet je al wel wat 't is.![]()
Hmmm... rapen moet ik nog steeds een keer proberenquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:09 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb turnips op een gegeven moment wel opgezocht
Hoe hij ze beschrijft moeten ze haast wel lekker zijn.Beneath the gold, bitter steel![]()
Duidelijk dat je nooit Blackadder hebt gekekenquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:09 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb turnips op een gegeven moment wel opgezocht.
![]()
Mijn Engels is niet al te best en tijdens het lezen heb ik maar 2 of 3 woorden opgezocht dus het is zeer goed te doen
Beneath the gold, the bitter steel![]()
Wel! Baldrick, m'n held!quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:51 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Duidelijk dat je nooit Blackadder hebt gekeken.
![]()
Maar kennelijk nooit goed opgelet wat ze zeiden, alleen de ondertitels gelezen![]()
![]()
Boek 3 eergisteren uit, vanavond aan het 4e deel beginnen. Kan alleen maar tegenvallen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Alleen voor wie boek 5 uit heeft:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Duurt wel aardig lang herlezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:01 schreef Gwywen het volgende:
Nee, herlezen, want dan zie je ineens allemaal dingen die je eerst over het hoofd zag.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Laten we het niet hopen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Je hebt minstens 3 tot 5 jaar de tijd (tot het volgende boek verschijnt)Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Het komt eraan ??
Bij bol.com te reserveren :
Een dans met draken - deel 1: Oude vetes, Nieuwe strijd
Eerste deel van boek 5 van Het lied van ijs en vuur
Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 24.11.2011
en :
Lied van ijs en vuur / Boek 5 Een dans met draken Deel 2 Zwaarden tegen draken
Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 23.02.2012
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Als je het al kunt reserveren bij bol dan komt het echt wel uit hoor. De vertaling heeft lang genoeg op zich laten wachten.
Boek 3 was toch ook al in twee delen gedeeld?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Die was iets dikker ja, maar niet zoveel. Geld zal ook wel een rol spelen, als ze de Engelse hardcover in één boek kunnen doen dan moet dat bij de Nederlandse vertaling ook wel lukken. Bij een paperback kan ik het nog begrijpen omdat die meestal nog meer bladzijdes hebben dan de hardcoverversie.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Sjips het boek dat het eerst uitkomt gaat zo te lezen voornamelijk over Daenerys Targaryen, dat mens met haar draken gedoe doet mij niet zo veel
Gelukkig vind ik Jon Sneeuw wel weer leuk. Ben benieuwd wie er in deel 2 aan de beurt komen.quote:Beschrijving
De toekomst van de Zeven Koninkrijken staat op het spel – vanuit alle windstreken dreigt gevaar. In het oosten regeert Daenerys Targaryen, bijgenaamd Stormgeboren, de laatste telg van Huis Targaryen, met haar drie draken over een stad van stof en bloed. Maar Daenerys heeft vele vijanden die niets liever willen dan haar zo snel mogelijk onttronen. Wanneer de vijandelijke legermachten optrekken, is er evenwel één jongeman die met een heel speciale reden op zoek gaat naar de drakenkoningin. Is hij de verlosser naar wie zo reikhalzend wordt uitgezien? In het hoge noorden, machtig en onaantastbaar, verrijst de Muur. Daar wacht Jon Sneeuw, de 998ste bevelhebber van de Nachtwacht, de grootste uitdaging van zijn loopbaan als hij zowel binnen als buiten de Muur vijanden het hoofd moet bieden. Zal het lot in deze dagen van alom toenemende onrust onvermijdelijk leiden tot de grootste veldslag sinds mensenheugenis?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Jon SneeuwMet 'het volgende boek' werd boek 6 bedoeld, niet a Dance with Dragons.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:51 schreef deedeetee het volgende:
Als je het al kunt reserveren bij bol dan komt het echt wel uit hoor.![]()
Nachtwacht
..................................................................................................................................................![]()
Dat komt er niet, die man is het zat. Vind filmpjes maken veel leuker.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:48 schreef MilanILF het volgende:
Jon Sneeuw
[..]
Met 'het volgende boek' werd boek 6 bedoeld, niet a Dance with Dragons.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Oh, kijk het is G.R.R. Martin zelf!quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat komt er niet, die man is het zat. Vind filmpjes maken veel leuker.![]()
Ik begon met de Nederlandse versies van ASoIaF, maar sinds ik de Engelse versies heb gelezen wil ik echt niet meer terug.
Burning bridges gives you so much more![]()
Ik ben na de serie begonnen aan de boeken (engels) en heb nu bijna boek 2 uit (a clash of kings). Maar ik kan me er niet echt toe zetten om verder te lezen:SPOILER: grote spoiler boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(![]()
Darn, te laat voor de herfstvakantiequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:58 schreef deedeetee het volgende:
Het komt eraan ??
Bij bol.com te reserveren :
Een dans met draken - deel 1: Oude vetes, Nieuwe strijd
Eerste deel van boek 5 van Het lied van ijs en vuur
Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 24.11.2011
[ afbeelding ]
en :
Lied van ijs en vuur / Boek 5 Een dans met draken Deel 2 Zwaarden tegen draken
Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 23.02.2012
[ afbeelding ]
Toch maar de Engelse versie bestellen dan![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:07 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben na de serie begonnen aan de boeken (engels) en heb nu bijna boek 2 uit (a clash of kings). Maar ik kan me er niet echt toe zetten om verder te lezen:Dat laatste klopt, en van je eerstgenoemde verhaallijn vond ik die juist het leukste in AFFC.SPOILER: grote spoiler boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...................................................................................................................................................![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:07 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben na de serie begonnen aan de boeken (engels) en heb nu bijna boek 2 uit (a clash of kings). Maar ik kan me er niet echt toe zetten om verder te lezen:Gewoon doorlezen, boek 3 is awesome.SPOILER: grote spoiler boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben zelf nu ook in boek 3 bezig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.......![]()
Net aan boek drie begonnen. De Queen of Thorns![]()
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(![]()
Ik vorder al aardig in het eerste boek en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe echt top vind! Als ik het uitgelezen heb ga ik ook gelijk die Game of Thrones serie kijken.
![]()
Boek 3 uit, nu verder met deel 4 (en 5 ligt al klaar).
Werkelijk een geweldige serie, die elk hoofdstuk blijft boeien. Plotwendingen zijn ook telkens super!
Vind het alleen jammer dat deel 4 en 5 'opgedeeld' zijn. Denk dat ik kwa karakters boek 5 een stuk leuker ga vinden dan deel 4.
[ Bericht 29% gewijzigd door Slomy op 02-11-2011 17:02:23 ]......![]()
Ja echt, dat hoofdstuk ook dat ze Sansa ondervraagt, geniaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:11 schreef Cerbie het volgende:
Net aan boek drie begonnen. De Queen of Thorns![]()
Ben nu bezig in boek 4, heel goed zover!“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Zo, nieuwe deel ook maar besteld op Bol. Weer geldklopperij dat ze het in twee delen doen, maar had de rest van de serie ook al in het Nederlands
There's a frood who really knows where his towel is.![]()
Ben ook bezig met boek 4, rond pagina 450 nu. Ik vind het beter dan verwacht, want overal gehoord dat een stuk minder was en ik vind het nog wel meevallen.quote:Op donderdag 3 november 2011 01:44 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja echt, dat hoofdstuk ook dat ze Sansa ondervraagt, geniaal.
Ben nu bezig in boek 4, heel goed zover!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Boek 4 uit en nu verder met A Dance with Dragons. Wel redelijk hoge verwachtingen van aangezien ik persoonlijk vind dat hier de iets interessantere characters (op Daenerys na) inzitten.
Boek 4 pakt op het einde ook wel weer zeer goed uit moet ik zeggen. Zaten toch weer dingen in die je niet aan zag komen, zeker mbt Cersei.
Vraag mij alleen af hoe lang we nu moeten gaan wachten op het 6de boek.......![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben ook bezig met boek 4, rond pagina 450 nu. Ik vind het beter dan verwacht, want overal gehoord dat een stuk minder was en ik vind het nog wel meevallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Heb net dans met draken deel 1 gekocht. maar voordat ik daarin begin heb ik besloten om eerste de oude delen van het verhaal te herlezen. (is alweer een jaren geleden dat ik boek 1 heb gelezen)
maar heb daar geen spijt het eerste boek is nog steeds zo spannend en meeslepend als de eerste keer dat ik heb gelezen (ook al weet je de afloop)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erg goede schrijver
[ Bericht 14% gewijzigd door DestroyerPiet op 06-12-2011 10:45:11 (foutje gemaakt bij de spoiler) ]Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:44 schreef DestroyerPiet het volgende:
Heb net dans met draken deel 1 gekocht. maar voordat ik daarin begin heb ik besloten om eerste de oude delen van het verhaal te herlezen. (is alweer een jaren geleden dat ik boek 1 heb gelezen)
maar heb daar geen spijt het eerste boek is nog steeds zo spannend en meeslepend als de eerste keer dat ik heb gelezen (ook al weet je de afloop)Ik heb deel 1 van boek 5 sinds dit weekend ook binnen. Ik heb alle boeken al 2 keer gelezen (laatste keer 2 jaar geleden), en denk niet dat ik dat nu weer ga doen. Wel verwacht ik dat ik boeken 3 en 4 als naslagwerk in de buurt houd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erg goede schrijver
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Beginner meld zich.
Net begonnen in deel 2.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Ik ben momenteel bezig met boek 3 (als audioboek) en deel 5 ligt te wachten. Ik heb t/m 4 natuurlijk al wel gelezen maar dat is alweer een tijdje terug.
Ik blijf het leuk vinden hoe de personages steeds grijzer worden. Niemand is geheel goed, niemand is geheel slecht (behalve misschien Joffrey).Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Als naslagwerk kan je ook de wiki of ice and fire gebruiken, die hebben prima chapter summaries waarbij je zelfs kan kiezen naar het volgende hoofdstuk in het boek te springen of het volgende hoofdstuk van die character.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:46 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ik heb deel 1 van boek 5 sinds dit weekend ook binnen. Ik heb alle boeken al 2 keer gelezen (laatste keer 2 jaar geleden), en denk niet dat ik dat nu weer ga doen. Wel verwacht ik dat ik boeken 3 en 4 als naslagwerk in de buurt houd.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
En dan is zelfs Joffrey nog redelijk goed te verklaren. Tuurlijk heeft ie al een mean streak en het sadisme in zich, maar met een moeder als Cersei en een vader als Robert is het op zich niet zo vreemd dat ie zo twisted is geworden.quote:Op zondag 11 december 2011 15:48 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben momenteel bezig met boek 3 (als audioboek) en deel 5 ligt te wachten. Ik heb t/m 4 natuurlijk al wel gelezen maar dat is alweer een tijdje terug.
Ik blijf het leuk vinden hoe de personages steeds grijzer worden. Niemand is geheel goed, niemand is geheel slecht (behalve misschien Joffrey).“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Het valt me helemaal niet tegen hoe de serie het boek trouw is gebleven. Goed, de karakters zijn wat ouder, maar past wel in het verhaal.
Sommige teksten zijn letterlijk in de serie overgenomen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Sommige mensen zijn wat ouder en ook een stukje knapper (that means you Tyrion).
En sommige dingetjes zijn in de serie net iets anders geportretteerd waardoor het een andere lading krijgt zoals de huwelijksnacht van Daenerys en Drogo of het omdraaien van de rollen in de keuze of Ned wel of niet naar King's Landing zou moeten gaan.
Maar het is wel te merken dat George RR Martin zelf nauw betrokken is geweest bij de verfilming.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Zojuist ADWD uitgelezen. Ik ben depri nu....... Ik ga ze missen. We moeten nog wachten tot GRRM de laatste delen uitbrengt.![]()
Eerder bidden tot R'hllor(hoe spreek je dat uit trouwens?) dat hij het zolang volhoud. Ik heb m'n twijfels daarover
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 11 december 2011 15:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als naslagwerk kan je ook de wiki of ice and fire gebruiken, die hebben prima chapter summaries waarbij je zelfs kan kiezen naar het volgende hoofdstuk in het boek te springen of het volgende hoofdstuk van die character.
Ik kijk ook regelmatig op www.westeros.org, zowel in forum als op andere pagina's. Ook een aanrader!Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
http://www.towerofthehand.com/ vind ik persoonlijk erg handig, daar kun je aangeven welke boeken je al hebt gelezen. Dan krijg je een encyclopedie op maat zonder spoilers voor boeken die je nog niet (helemaal) gelezen hebt. Erg handig om iets na te zoeken.
Overigens daar ook hoofdstuksamenvattingen.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Dit meen je toch niet serieus hè.quote:Op zondag 11 december 2011 16:39 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
maar met een moeder als Cersei en een vader als Robert
Waarom moest Ned z'n hoofd er ook al weer af?![]()
Robert had toch echt de vaderrol voor zover hij die vervulde dus op zich heeft ze wel gelijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 17:02 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hè.
Waarom moest Ned z'n hoofd er ook al weer af?Beneath the gold, bitter steel![]()
Oké, als je 't zo beschouwt. Maar toch, dat verklaart niet veel van Joffs gedrag.quote:Op [url=hOttp://forum.fok.nl/topic/1681939/2/100#105581698]woensdag 14 december 2011 17:08[/url] schreef Fingon het volgende:
[..]
Robert had toch echt de vaderrol voor zover hij die vervulde dus op zich heeft ze wel gelijk.
Robert was een lompe hork, maar geen kwaaie vent.![]()
Volgens mij wordt het een keer vermeld dat Robert niet echt betrokken was bij de opvoeding van 'zijn' kinderen. Zelfs dat hij meer om keek naar zn bastaarden, dan naar Joffrey...................................................................................................................................................![]()
![]()
Ik gnflde.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Precies, maar Joffrey zag hem wel als vader dus hoe moet dat hem verneukt hebbenquote:Op woensdag 14 december 2011 17:51 schreef s0k het volgende:
Volgens mij wordt het een keer vermeld dat Robert niet echt betrokken was bij de opvoeding van 'zijn' kinderen. Zelfs dat hij meer om keek naar zn bastaarden, dan naar Joffrey.
Joffrey is gewoon een monster vanwege zijn dubbele Lannister input.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
quote:Op woensdag 14 december 2011 17:02 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hè.
Waarom moest Ned z'n hoofd er ook al weer af?
Zoals iemand al zei, niemand wist dat Jaime de vader was, dus Robert was wel degelijk degene die als vader fungeerde.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Tommen en Myrcella zijn er wel goed uitgekomen.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:17 schreef Dagonet het volgende:
Joffrey is gewoon een monster vanwege zijn dubbele Lannister input.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Blijft en is disgusting, dat hele Jamie en Cercei......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal GRRM lang genoeg leven om alle delen af te krijgen?
[ Bericht 7% gewijzigd door DefinitionX op 15-12-2011 11:33:50 ]![]()
Pas je post even aan naar [spoiler*] [/spoiler*] zonder * dan krijg je:quote:Op woensdag 14 december 2011 21:46 schreef DefinitionX het volgende:
Blijft en is disgusting, dat hele Jamie en Cercei......
Spoiler:
Zal GRRM lang genoeg leven om alle delen af te krijgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En waarom niet? Hij is pas 63. Sinds Robert Jordan is iedereen opeens doodsbang dat schrijvers bij bosjes neervallen.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ja maar hij is niet echt in top conditie, dik zeg maar. Hart problemen enzo?
Hoop echt dat hij het afmaakt. If I ever meet the real King of the Seven kingdoms of Westeros, then I shall kneel before him and swear my blade to him. All hail King George of House RR Martin!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Viserys mag dan wel een gemeen personage zijn geweest, maar toch denk ik wel dat hij hart had. Ik bedoel, zijn pa is gedood, zijn broer ook en zijn moeder sterft korte tijd daarna. Dan moet hij in zijn eentje Dany grootbrengen. Echt heel erg zielig, om zijn einde.
All hail Viserys Targaryen!![]()
Nou, Viserys wordt toch zo neergezet omdat hij een volgende mad king zou zijn.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Heb het laatste boek ook uitgelezen. Hopelijk hoeven we nu niet 5 jaar te wachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:01 schreef Kirov het volgende:
Alles wijst daar wel op. Waarom anders stuur je iemand zo jong -van hoge afkomst naar de muur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:01 schreef Kirov het volgende:
En toch die spoilers lezen hèSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Die pik ik inquote:
quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch die spoilers lezen hè
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch die spoilers lezen hè
Ach, het is niet echt een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat johnnylove zegtBeneath the gold, the bitter steel![]()
Niemand stuurde hem, hij wilde toch zelf? Omdat ie in Winterfell met Ned weg niets meer had?quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:30 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Alles wijst daar wel op. Waarom anders stuur je iemand zo jong -van hoge afkomst naar de muur?“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Niemand stuurde hem, hij wilde toch zelf? Omdat ie in Winterfell met Ned weg niets meer had?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Niemand stuurde hem, hij wilde toch zelf? Omdat ie in Winterfell met Ned weg niets meer had?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:23 schreef Kirov het volgende:
[..]Ja daar heb je gelijk in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:37 schreef johnnylove het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:32 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:32 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]George Martin heeft voor niemand een happy ending in gedachte, hem kennende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
George Martin heeft voor niemand een happy ending in gedachte, hem kennende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel![]()
Hij had ooit ergens gezegd dat het einde bitterzoet zou zijn,dat vertrouw ik hem wel toe.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alsjeblieft zeg, van GRRM verwacht ik wel een minder kazig eind.![]()
Voor de liefhebbers die niet kunnen wachten, heeft GRRM een nieuw preview van hoofdstuk Theon geplaatst.
Hier de link
http://webcache.googleuse(...)=clnk&client=firefox![]()
Het plaatsen van die link: het beste dat jij dit jaar hebt gedaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:09 schreef johnnylove het volgende:
Voor de liefhebbers die niet kunnen wachten, heeft GRRM een nieuw preview van hoofdstuk Theon geplaatst.
Hier de link
http://webcache.googleuse(...)=clnk&client=firefox![]()
![]()
![]()
![]()
ik had het niet moeten lezen..... want ik realiseer mij nu dat het gewoon zeker een jaar gaat duren voor ik nog 1 hs lees...quote:Op donderdag 29 december 2011 14:09 schreef johnnylove het volgende:
Hier de link
http://webcache.googleuse(...)=clnk&client=firefoxEen piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
ik gok dat alles naar de klote is eer dat de nieuwe koning(in) op de troon zitquote:Op zondag 18 december 2011 01:20 schreef Fingon het volgende:
Hij had ooit ergens gezegd dat het einde bitterzoet zou zijn,dat vertrouw ik hem wel toe.als ze zo door gaan wordt westeros behoorlijk dun bevolkt
Shotje heroine zit er weer in, nu wil ik meer.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo![]()
Las weer lekker weg iig. Hopelijk heeft hij nu wel een behoorlijk tempo te pakken en hoeven we geen 5 jaar te wachten.![]()
Arienne 2 is ook al een preview beschikbaar.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:27 schreef Strolie75 het volgende:
Shotje heroine zit er weer in, nu wil ik meer.![]()
Geweldige chapter.Als de Others niet tegengehouden worden zal niemand meer op de troon zitten, denk ik zo.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik gok dat alles naar de klote is eer dat de nieuwe koning(in) op de troon zitals ze zo door gaan wordt westeros behoorlijk dun bevolkt
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Link?quote:Op donderdag 29 december 2011 20:41 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Arienne 2 is ook al een preview beschikbaar."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo![]()
Oktober had hij pas 100 blz geschreven dus niet te snel alles lezen....
http://asoiaf.westeros.or(...)-spoilers-arianne-i/
Je moet wel ff zoeken op t forum, kon het niet zo snel vinden![]()
FFC uit, dadelijk in het laatste boek beginnen.![]()
Of toch nog even wachten, maar nu zit ik er zo lekker in. Over FFC heb ik lang gedaan, al kwam dat ook omdat ik weinig tijd had om te lezen. Vond het niet zo slecht als ik had verwacht,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
A Dance with Dragons uit, nu zal het wel lang wachten wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door Slomy op 03-01-2012 20:41:05 ]......![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:25 schreef Slomy het volgende:
A Dance with Dragons uit, nu zal het wel lang wachten wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef johnnylove het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.......![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:10 schreef Slomy het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]Dat was mij alweer ontschotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
......![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]Hmm... daar zit wel wat in, maar het wordt een beetje eentonig wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmm... daar zit wel wat in, maar het wordt een beetje eentonig wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmm... daar zit wel wat in, maar het wordt een beetje eentonig wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Nu ik weer opnieuw bezig ben loop ik ook weer tegen hetzelfde aan eerder:
Dat hele gedoe van Danaerys is gewoon dodelijk saai. Het haalt de vaart uit de boeken door steeds weer op een compleet ander continent te gaan rondtrekken.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Klopt, het word tijd dat ze de zee weer oversteekt voor een oorlogje. Ik ben alleen bang dat ze verder reist naar Asshai.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:51 schreef Dagonet het volgende:
Dat hele gedoe van Danaerys is gewoon dodelijk saai. Het haalt de vaart uit de boeken door steeds weer op een compleet ander continent te gaan rondtrekken.Beneath the gold, the bitter steel![]()
Vind het juist interessanter worden na het voor de tweede keer gelezen te hebben. Het contrast tussen Westeros en Essos is zo groot.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:51 schreef Dagonet het volgende:
Dat hele gedoe van Danaerys is gewoon dodelijk saai. Het haalt de vaart uit de boeken door steeds weer op een compleet ander continent te gaan rondtrekken.[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin![]()
Neah, als ze op een gegeven moment stad na stad verovert, er zit geen progressie in, zelfs de heersers heten wise masters, good masters, great masters. De stadstaten zijn ook zo ééndimensionaal als de gemiddelde planeet in Star Wars, er mist een heleboel diepte die er in de rest van de boeken wel is.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:19 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vind het juist interessanter worden na het voor de tweede keer gelezen te hebben. Het contrast tussen Westeros en Essos is zo groot.
Dany moet wat groeien om aan te tonen dat ze geen Mad Queen zal worden en op deze manier kan er ook een zooi backstory worden verteld over hoe het in Westeros was voor Robbert de troon overnam, maar verder dient het eigenlijk geen functie en is het alleen maar opvulling zodat de lezers haar niet vergeten.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
ik voel me verloren.... niets meer te lezen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Alle verhalen van Duck and Egg ook?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dat is inderdaad nog wel een goed idee
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Klopt, vooral in het laatste boek stoorde ik mij hier aan. Die danny hoofdstukken konden mij echt niets interesseren. Ik snap dat GRRM een realistische manier zoekt om van een meisje een koningin te maken maar moest dat nou op deze manier....quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:51 schreef Dagonet het volgende:
Dat hele gedoe van Danaerys is gewoon dodelijk saai. Het haalt de vaart uit de boeken door steeds weer op een compleet ander continent te gaan rondtrekken.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Keek gisteren aflevering 2 van de HBO-serie weer en in het licht vanSPOILER: Jon SnowOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder geen belangrijke dingen ofzo, maar gewoon een momentje van 'oh, zit het zó!'. Move along.![]()
Eerlijk gezegd vind ik de boeken steeds minder worden. De vaart en de humor zijn ver te zoeken het gedoe met Danaerys is idd dodelijk saai maar de rest is niet veel beter. Arya is ook saai geworden.
Het vuur is er uit en van het ijs is ook niet veel meer te bekennen. Het verhaal is aan het verzanden.
Begint op een modderstroom te lijken waar je je doorheen moet ploeteren, hij heeft er vele jaren over gedaan en het resultaat is zielig. Volgens mij is het * op * Hij heeft er zijn hoofd en zijn hart niet meer bij.
Je werkt je door een dikke pil van een boek heen en aan het eind realiseer je je dat er verdomd weinig gebeurd is na al die bladzijden
Hij had Dany beter kunnen samenvoegen met die andere Targaeryen telg om meteen door te stomen naar Westeros en die Dorne arc had net zo goed weg kunnen blijven.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:10 schreef deedeetee het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de boeken steeds minder worden. De vaart en de humor zijn ver te zoeken het gedoe met Danaerys is idd dodelijk saai maar de rest is niet veel beter. Arya is ook saai geworden.
Het vuur is er uit en van het ijs is ook niet veel meer te bekennen. Het verhaal is aan het verzanden.
Begint op een modderstroom te lijken waar je je doorheen moet ploeteren, hij heeft er vele jaren over gedaan en het resultaat is zielig. Volgens mij is het * op * Hij heeft er zijn hoofd en zijn hart niet meer bij.
Je werkt je door een dikke pil van een boek heen en aan het eind realiseer je je dat er verdomd weinig gebeurd is na al die bladzijdenBeneath the gold, the bitter steel![]()
Het boek is met hem weggelopen en hij heeft het niet meer in de hand, omdat hij links nog zoveel wil vertellen moet hij rechts dingen bijverzinnen om het te laten passen. En dat levert dus problemen op, je ziet het wel vaker in boeken en hier had een editor dus wat harder moeten ingrijpen, daar zijn ze voor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:10 schreef deedeetee het volgende:
Begint op een modderstroom te lijken waar je je doorheen moet ploeteren, hij heeft er vele jaren over gedaan en het resultaat is zielig. Volgens mij is het * op * Hij heeft er zijn hoofd en zijn hart niet meer bij.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ik ook, maar nu met nadruk op * vond * ...quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:02 schreef MilanILF het volgende:
Ik vind Arya wel tof. Iets om naar uit te kijken, vond ik het.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik zit net dit interview te lezen, en vroeg me ineens af...
Luke Skywalker?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zojuist deze maar gekocht bij bol:
Had nog een cadeaubon van 20 euro (voor 10 euro gekocht), dus kostte me 'maar' 30 euro in totaal
Quote uit TV topicJa is in 2 delen gesplitst. Heb het ff bekeken in de boekhandel, en het verschilt dus per uitgever hoe de pockets zijn opgebouwd. Deze versie pockets zijn net wat groter, en voor mij beter leesbaar.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
A storm of swords zit er dubbel in>.
Ik heb dezelfde, maar dan met één keer A storm of swords.
Dit is de ander:![]()
![]()
Alle boeken al gelezen in het Engels. Denk dat ik binnenkort de boel nog een keer ga lezen. Misschien pak ik dan toch nog weer wat dingen mee waar je misschien overheen las.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 18 maart 2012 19:17 schreef xFriendx het volgende:
Alle boeken al gelezen in het Engels. Denk dat ik binnenkort de boel nog een keer ga lezen. Misschien pak ik dan toch nog weer wat dingen mee waar je misschien overheen las.Zelfs al lees je hem 3 keer, je ontdekt steeds nieuwe dingen of verbanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel![]()
Ik heb eergisteren de boekenserie gekocht, ben nou snel mijn andere boek aan het uitlezen zodat ik hier snel aan kan gaan beginnen
My hovercraft is full of eel.![]()
Wat ik vooral zo tof vind aan deze serie is dat hele kleine, schijnbaar onbeduidende dingetjes, personen of opmerkingen tot iets enorms kunnen uitgroeien, terwijl iets dat met veel bombarie ten tonele verschijntquote:Op zondag 18 maart 2012 19:31 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zelfs al lees je hem 3 keer, je ontdekt steeds nieuwe dingen of verbanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.met een simpele armzwaai van tafel wordt geveegd.![]()
Kreeg een mailtje van Bol dat hij vertraagd is, wordt verwacht op 29 maartquote:Op zondag 18 maart 2012 14:22 schreef eQuaL het volgende:
Zojuist deze maar gekocht bij bol:
[ afbeelding ]
Had nog een cadeaubon van 20 euro (voor 10 euro gekocht), dus kostte me 'maar' 30 euro in totaal![]()
Overigens wilde ik dat controleren op de site van bol, staat bij precies hetzelfde artikel opeens een prijs van 47,99 ipv 37,99, en een levertijd van 1-2 werkdagen. Zijn ze van leverancier veranderd, heb ik weer![]()
![]()
Voor mensen die het handig vinden om een volledige kaart bij de hand te hebben: http://itunes.apple.com/app/id492297332
en
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.westeros.map
Lekker intikken en niet te hoeven zoeken, binnenkort ook eentje met de Nederlandse vertaling.![]()
Deze box heb ik ook gekocht, heb A Clash of Kings bijna uit. Toen ik halverwege A Game of Thrones was ook maar meteen A Dance With Dragons gekocht, nu kan ik wel even vooruitquote:
"It doesn't matter who wins here. Our fight will continue. The loser will be liberated from the battlefield, and the survivor will live out the rest of his days as a soldier"![]()
Dat zeg jij... ik had Dance in vier dagen uit. Mijn ervaring is dat je steeds sneller gaat lezen in deze boeken![]()
![]()
omdat er steeds minder gebeurd :pquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:53 schreef Gwywen het volgende:
Dat zeg jij... ik had Dance in vier dagen uit. Mijn ervaring is dat je steeds sneller gaat lezen in deze boeken![]()
dat gevoel had ik ook, waar je in de 2e nog een hele oorlog en een lading machtsverschuiving had, had ik bij dance zo iets van, wat is er nu echt verandert tusse begin en eind?quote:Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Dat idd, het gedoe met Tyrion op de boot en Daenerys en Hizdar wisten me niet echt te boeien. En net wanneer het weer leuk wordt, wanneer Tyrion weer een eigen legertje krijgt en Dany weer Khal Jhogo (toch?) ontmoet eindigt het boek. Het voelde meer aan als een build-up voor boek 6.quote:Op woensdag 28 maart 2012 08:11 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dat gevoel had ik ook, waar je in de 2e nog een hele oorlog en een lading machtsverschuiving had, had ik bij dance zo iets van, wat is er nu echt verandert tusse begin en eind?![]()
Ik denk dat boek 4 en 5 dat ook zijn.
Zat hij toen niet met "the five year gap" die hij op de een of andere manier maar niet kloppend kreeg?
Volgens mij gaat het vanaf boek 6 weer los. Of dat hoop ik althans.![]()
![]()
Yep, hopelijk gaat het straks weer wat interessanter worden nu alle pionnen op de juiste plek zijn gezet.![]()
![]()
Ik denk dat boek 4 en 5 het moeilijkst waren om te schrijven, juist omdat het een soort overbrugging moest worden tussen de actie van boek 1-3 en de ontknoping in boek 6-7. (Er komen er toch 7? Ga me ajb niet vertellen dat het er 8 worden).
Even wat anders:SPOILER: Dance With DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat boek 4 en 5 het moeilijkst waren om te schrijven, juist omdat het een soort overbrugging moest worden tussen de actie van boek 1-3 en de ontknoping in boek 6-7. (Er komen er toch 7? Ga me ajb niet vertellen dat het er 8 worden).
Even wat anders:SPOILER: Dance With DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even wat anders:SPOILER: Dance With DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even wat anders:Aangezien er verdomd weinig in gebeurd zie ik niet in waarom hij er zoveel jaren voor nodig had om ze te schrijven. Ik begin me af te vragen óf hij ze wel geschreven heeft. Het is maar een flauw aftreksel van de voorgaande boeken.SPOILER: Dance With DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Dance With DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door deedeetee op 29-03-2012 11:47:21 ]Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik ben het niet met je eens dat er weinig gebeurt in die boeken. Tussen de regels door gebeurt er heel wat!
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om twee stukken passend te maken door er iets tussenin te schrijven. Je blijft eindeloos schuiven, het gaat echt tien keer zo langzaam als wanneer je chronologisch door kunt werken van spanningsboog naar spanningsboog. Ik heb alleen maar bewondering voor de manier waarop hij het voor elkaar gekregen heeft.![]()
Maar wat gebeurt er dan zo allemaal in boek 5 tussen de regels door? Ik vond het nog steeds leuk om te lezen, maar wel minder idd.![]()
Qua actie is het inderdaad minder in boek 5, maar vind wel dat hij dingen aaneen rijgt. Je leert wat meer over bijv. Varys, er komen wat nieuwe personages bij die nu nog aan de zijlijn staan, maar heus wel wat in de melk te brokkelen hebben wanneer er gaten vallen door het overlijden van anderen. Je leert dan waarom ze wel wat kunnen en moeten betekenen zonder dat ze vooralsnog iets ondernomen hebben.
Er zijn naar mijn mening een hoop mensen die na het aan de macht komen van Robert zich schuil hebben moeten houden 'but are lurking in the dark'.
Dat is algemeen omschreven en zo voelt het ook aan, ook al is het in het boek wel iets meer gedetailleerd.![]()
Ik vond boek 5 echt drie keer niks, en heb weinig vertrouwen in de komende boeken daardoor. Dit interview geeft iig wel aan dat GRRM van plan is actie in het komende boek te gooien: http://www.smartertravel.(...)ire.html?id=10593041
Hij claimt dat alle cliffhangers vroeg in het volgende boek zullen worden opgelost, dat geeft iig iets hoop. Hij had dat boek nooit met zoveel cliffhangers mogen eindigen natuurlijk, met als dieptepunt de cliffhanger van Brienne in Feast en vervolgens ook nog eens in Dance.![]()
Boeken 4 en 5 vinden tegelijk plaats dus dat is lastig om te schrijven. Ik denk dat het met deel 6 zichzelf wel op lostquote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:26 schreef Nagil het volgende:
Ik vond boek 5 echt drie keer niks, en heb weinig vertrouwen in de komende boeken daardoor. Dit interview geeft iig wel aan dat GRRM van plan is actie in het komende boek te gooien: http://www.smartertravel.(...)ire.html?id=10593041
Hij claimt dat alle cliffhangers vroeg in het volgende boek zullen worden opgelost, dat geeft iig iets hoop. Hij had dat boek nooit met zoveel cliffhangers mogen eindigen natuurlijk, met als dieptepunt de cliffhanger van Brienne in Feast en vervolgens ook nog eens in Dance.Beneath the gold, the bitter steel![]()
Altijd dat gezeur om 'actie'. Ik vind de verwikkelingen op zich ook een heel leesbaar verhaal maken. Zo'n figuur als Varys; hij doet bijna niks en je ziet 'm nauwelijks in de boeken maar hij intrigeert me gigantisch.
De enige actie die ik wil zien is dat Martin nou eindelijk eens wat meer schrijft.![]()
Ik vind verwikkelingen ook prima, als ze interessant geschreven zijn. Zo vind ik bijvoorbeeld de Brienne hoofdstukken erg mooi om te lezen (in tegenstelling tot veel andere fans). Het laatste boek is in mijn optiek gewoon niet interessant geschreven, veel dezelfde stopzinnetjes, oneindig veel beschrijvingen van Wildlings, voorraden, rivierschildpadden, maaltijden, klederdrachten en steden. En als het dan neit interssant geschreven is wil ik graag wat plotvooruitgang. Ik vond het Varys-hoofdstuk in Dance ook erg goedkoop, zo'n typisch 'haha ik vertel even al mijn plannen voordat je doodgaat!' moment, niet nodig.
Ik snap overigens ook niet zo goed waarom het lastig zou zijn om die boeken te schrijven omdat ze gelijktijdig afspelen. Hij heeft juist in 2005 besloten om dat zo te doen (toen hij boek 4 klaar had), en toen was hij volgens eigen zeggen al bijna klaar met het volgende boek. Veel van boek 5 speelt zich ook na boek 4 af, ik geloof het laatste 1/3e deel.![]()
Heeft iemand hier trouwens de diverse (ik dacht) prequels gelezen? Zijn die het waard?
boek 4 is hier bijna uit en na boek 5 sta ik anders droog
Conscience do cost.![]()
Je bedoeld de Hedge Knight boeken? Ik vond ze wel vermakelijk.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:54 schreef ems. het volgende:
Heeft iemand hier trouwens de diverse (ik dacht) prequels gelezen? Zijn die het waard?
boek 4 is hier bijna uit en na boek 5 sta ik anders droogBeneath the gold, the bitter steel![]()
Boek 3 net uit, wat een geweldige serie is het toch ook. Beste die ik ooit gelezen heb zonder twijfel.![]()
![]()
Meer dan vermakelijk.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je bedoeld de Hedge Knight boeken? Ik vond ze wel vermakelijk.
Sommige dingen uit de boeken vallen pas op hun plek als je de prequels gelezen hebt.
Ik had niet geweten wie...SPOILER: Dance with DragonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FeastOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook zijn ze leuk om meer over de geschiedenis van de Targaryens te lezen.![]()
quote:Meer dan vermakelijk.Ik weet genoeg tnxquote:Ook zijn ze leuk om meer over de geschiedenis van de Targaryens te lezen.
Conscience do cost.![]()
http://www.amazon.co.uk/g(...)7&pf_rd_i=0007448058
This title will be released on May 24, 2012.
£29.99 excl verzenden![]()
![]()
Even een vraagje.
Wat is nou precies het verschil tussen deze en deze en waar zit precies dat prijsverschil in?
Ohja, en hoe zit dat precies met een vijfde boek? Bij de tweede link staat namelijkwat zover ik zie gewoon vijf titels zijn, maar in de reacties staatquote:A Song Of Ice And Fire: Volumes 1-4 (A Game Of Thrones / A Clash Of Kings / A Storm Of Swords: Steel And Snow / A Storm Of Swords: Blood And Gold / A Feast For Crows)quote:Let wel op dat je hier 4 boeken van de serie hebt en niet vijf. het vierde boek is in tweeën gedeeld omdat bij deze uitgave de boeken anders te dik werden.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Forum Opties Forumhop: Hop naar: