SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Fingon op 13-07-2011 12:48:45 ]Beneath the gold, bitter steel
Ja, spoilers over het nieuwe boek mogen gewoon tussen spoilertags, dat houdt het voor iedereen leuk.quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:51 schreef Gwywen het volgende:
Zullen we spoilers over het nieuwe boek eerst nog een maandje of zo spoilertagjes zetten? Anders durft straks niemand hier meer te komen.
Ik heb (onbedoeld) al meer spoilers gelezen (niet alleen hier) dan me lief is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:10 schreef dotCommunism het volgende:
Ok, dit zijn allemaal spoilers over het gehele boek, dus niet lezen tenzij je het boek uit hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:18 schreef Fingon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:23 schreef dotCommunism het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Echt? Ik ben juist nog geen seconde teleurgesteld geweest en vind het tempo lekker hoog liggen. Terug naar de goeie ouwe tijd van boek 2 en 3!quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:11 schreef Twiitch het volgende:
Ben ongeveer op de helft.
Slap, langdradig en onnodig is mijn oordeel over veel van de hoofdstukken tot nu toe.
Alsof driekwart van de materie er maar ingepropt is om het boek dik genoeg te maken.
Het doet me op het moment een beetje denken aan de serie van Robert Jordan; veel slap gelul, weinig progressie van het plot.
Nou ja....quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Echt? Ik ben juist nog geen seconde teleurgesteld geweest en vind het tempo lekker hoog liggen. Terug naar de goeie ouwe tijd van boek 2 en 3!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burning bridges gives you so much more
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:59 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:52 schreef Fingon het volgende:
Nou ik heb hem half uit, heb niet alle POV's gelezen maar een groot aantal wel, moet zeggen dat het erg interessant was, alleen nu moet ik weer 5 jaar wachten voor het volgende boek, ik weet niet of ik dat ga reddenZo, eindelijk ver genoeg om deze spoiler te kunnen beantwoorden. (Ik ben ongeveer op pag. 500)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Ik begreep dat dit boek alleen maar zo lang heeft geduurd omdat hij met die "five year gap" (of was 't drie jaar) zat, die hij moest zien te overbruggen/omzeilen. De continuïteit die in het gedrang zou komen, en zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:46 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het boek uit en ben redelijk tevreden, en ontrvreden dat het volgende book waarschijnlijk weer jaren op zich gaat laten wachten. Ook weet ik niet zo zeker of GRRM zelf wel precies weet waar hij heen wil met dit verhaal.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:24 schreef HiZ het volgende:
Dat hele 'gap'-verhaal doet het wel goed, maar het slaat nergens op als je leest wat hij zelf schrijft achter in FFC. Het lijkt mij meer een kwestie van extreme writers block of zo.
Het idee dat Martin zelf niet zo goed weet waar hij heen wil met het verhaal wordt wel wat duidelijker als je het uit hebt. Overigens doet dat niets af aan de wereld die hij bouwt met de boeken. Die is onverminderd fascineren. Ik vond vroeger de Davos hoofdstukken nutteloze 'fillers' terwijl bij herlezing ik juist in die hoofdstukken veel dingen oppikte die erg belangrijk zijn voor het raamwerk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:24 schreef HiZ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
En deel 5 is weer beter als deel 4. Toch zijn wat mij betreft 1-2-3 de beste boeken uit de seriequote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:24 schreef Drakenstein het volgende:
"The winter is coming...!"
Deel 1 t/m 4 met veel plezier gelezen. Veel interessante karakters, helaas ook een paar mindere. Dan merk je wel het nadeel van de manier waarop deze boeken zijn opgebouwd
Mooi ook hoe fantasy en thriller worden gecombineerd met politiek, intrige, drama en romantiek. Aan de ene kant heb je de dreiging van achter de Muur (iets mysterieus, magisch haast) en verhalen over draken, aan de andere kant heb je de verschillende karakters die binnen het koninkrijk om de macht of elkaars hand strijden.
Ik kijk erg uit naar deel 5 (ik begrijp dat ie inmiddels uit is) en natuurlijk ook naar de serie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En deel 5 is weer beter als deel 4. Toch zijn wat mij betreft 1-2-3 de beste boeken uit de serie
Wat denken jullie overigens vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]Dat is op zich wel logisch, wellicht ook de reden dat Melisandre bij de muur bleef en niet met Stannis meeging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
De Engelse versie is veel beter als de Nederlandse, ik heb alle delen in het Nederlands gelezen en de laatste in het Engels, een hele vooruitgang.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
weet iemand wanneer de nederlandse vertaling uitkomt? heb de vorige boeken namelijk ook in het nederlands gelezen. maar ik ben wel erg benieuwd naar dit boek
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]Hij vertelt het de lezers nota bene zelf, beter opletten jongens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]Ik hoop toch zo dat je gelijk hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absoluut. Ik denk er zelfs over de eerste vier delen nu ook in het Engels aan te schaffen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
De Engelse versie is veel beter als de Nederlandse, ik heb alle delen in het Nederlands gelezen en de laatste in het Engels, een hele vooruitgang.
Even terzijde: ik heb zo nu en dan een woord moeten opzoeken, maar met shavepate wist google translate zich geen raad. Iemand?![]()
Hij heeft zijn hoofd (= pate) kaalgeschoren om aan te geven dat hij achter Dany als nieuwe heerser van Mereen staat. Staat in het eerste hoofdstuk van Dany geloof ikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:20 schreef Gwywen het volgende:
Even terzijde: ik heb zo nu en dan een woord moeten opzoeken, maar met shavepate wist google translate zich geen raad. Iemand?![]()
O, dat heb ik compleet gemist.
Als ik op het Westerosforum kijk zie ik overigens dat het wel meevalt wat ik deze keer gemist heb, trouwens.
Alleen deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik écht niet door.![]()
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:02 schreef Gwywen het volgende:
O, dat heb ik compleet gemist.
Als ik op het Westerosforum kijk zie ik overigens dat het wel meevalt wat ik deze keer gemist heb, trouwens.
Alleen deDie kan ik ook nog steeds niet vinden, in wek hoofdstuk zou het moeten zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik écht niet door.Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef Fingon het volgende:
[..]
Die kan ik ook nog steeds niet vinden, in wek hoofdstuk zou het moeten zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DaenerysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kom vanwege het Engels toch niet heel snel vooruit (p100 na 4 dagen). Het is toch wat moeilijker geschreven dan wat ik gewend ben te lezen in het Engels.
[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 25-07-2011 00:28:04 ]Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Ik ben niet overtuigd over de Reek theorie, het zou kunnen, maar er staan in zijn hoofdstukken ook aanwijzingen dat het tegenovergestelde het geval is, zoals met een van die 'wasvrouwen'.![]()
Hoe kun je daar nou niet van overtuigd zijn?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:13 schreef HiZ het volgende:
Ik ben niet overtuigd over de Reek theorie, het zou kunnen, maar er staan in zijn hoofdstukken ook aanwijzingen dat het tegenovergestelde het geval is, zoals met een van die 'wasvrouwen'.Het wordt ongeveer elke drie bladzijden in bedekte bewoordingen gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:05 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hoe kun je daar nou niet van overtuigd zijn?Het wordt ongeveer elke drie bladzijden in bedekte bewoordingen gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
THURSDAY JULY 28th AT 12PM PDT: George R. R. Martin is coming to Google for a live-streamed interview where he'll be taking your questions submitted online. Follow the link below for more details. (cc: Google Books)
http://booksearch.blogspo(...)thor-george-r-r.htmlKom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]Als ie nog kon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Ik ben 1-4 aan het herlezen geslagen, omdat een heleboel dingen ineens in een ander daglicht zijn komen te staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:58 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben 1-4 aan het herlezen geslagen, omdat een heleboel dingen ineens in een ander daglicht zijn komen te staan.Het was toch al heel lang duidelijk wat nou precies zijn doel was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:02 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het was toch al heel lang duidelijk wat nou precies zijn doel was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Er gaan geruchten dat Varysquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:07 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een veel groter plan is dan dat, alleen weet ik nog niet precies watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een boek. Ik heb er wat langer over gedaan om het te lezen omdat ik nog andere dingen te doen had, maar verder ieder vrij moment zitten lezen..SPOILER: Jon SnowOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GreyjoysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: QuentynOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:59 schreef Arctura het volgende:
Wat een boek. Ik heb er wat langer over gedaan om het te lezen omdat ik nog andere dingen te doen had, maar verder ieder vrij moment zitten lezen..SPOILER: Jon SnowOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: JonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILER: JonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zonder te spoileren: Hoe goed is 't 5e deel?
M'n broer neemt 'm vanavond mee.
En wanneer komt de paperback versie uit, is daar al een indicatie van?![]()
Volgens een tweet van de uitgever (Luitingh dacht ik?) wordt dat geloof ik november.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:15 schreef Rumille het volgende:
Wanneer komt Een Dans met Draken uit in Nederland?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 02:30 schreef HiZ het volgende:
[..]Welke rol speelt zij daar dan in?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De meningen zijn verdeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:51 schreef Rumille het volgende:
Zonder te spoileren: Hoe goed is 't 5e deel?
M'n broer neemt 'm vanavond mee.
Ik ben er zelf erg blij mee, maar dat komt ook doordat ik zes jaar heb moeten wachten. Ik vond het fijn weer eens wat over m'n favorieten te lezen. Hij is in elk geval beter dan Feast.![]()
Het vijfde boek is goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:56 schreef HiZ het volgende:
Het vijfde boek is goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wil niet lullig doen maar er klopt echt geen kloot van je intro..
Baratheon is gevestigd op Storm's End, niet Dragonstone (alleen Stannis, overgenomen van House Targaryan). Viserys en Danaerys zijn niet broer en zus van Aerys, etc. etc.![]()
Ey! Dit topic had ik nog niet gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.![]()
quote:Op zondag 31 juli 2011 16:03 schreef Bartisik het volgende:
Ey! Dit topic had ik nog niet gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Overigens snap ik nog steeds niks van de absoluutheid waarmee die blond/zwart discussie wordt gevoerd. Een recessief gen (blond) kan doorgegeven worden van generatie op generatie, tot het een keer de kans krijgt om zich te uiten.![]()
Um, we hebben het hier over een middeleeuwse setting. Genetica was nog niet echt bekend in die tijd. Als 10 generaties donker haar hadden (en alle bastaardkinderen van Robert ook, trouwens), dan is het verdacht dat de kinderen die hij met Cersei heeft allemaal blond zijn.
Tuurlijk zou je gelijk kunnen hebben dat het een geintje van Moeder Natuur is en dat de kinderen van Robert zouden zijn, maar het hele verhaal impliceert dat Joffrey, Marcella en Tommen niet van Robert afkomstig zijn, maar van Jaime. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat Cersei het op een zeker moment toegeeft!![]()
Het had er natuurlijk ook mee te maken dat alle Baratheon-Lannister huwelijken tot 300 jaar terug oid. altijd donkerharige kinderen hadden gegeven, dus dan is het statistisch ook zeer onwaarschijnlijk dat een blonde haarkleur wel mogelijk is maar in al die tijd niet is voorgekomen.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:45 schreef HiZ het volgende:
Overigens snap ik nog steeds niks van de absoluutheid waarmee die blond/zwart discussie wordt gevoerd. Een recessief gen (blond) kan doorgegeven worden van generatie op generatie, tot het een keer de kans krijgt om zich te uiten.Beneath the gold, bitter steel![]()
Maar op welk punt is Targaryenbloed in the Baratheon lijn terecht gekomen? Want daar wordt nooit op ingegaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:01 schreef Fingon het volgende:
[..]
Het had er natuurlijk ook mee te maken dat alle Baratheon-Lannister huwelijken tot 300 jaar terug oid. altijd donkerharige kinderen hadden gegeven, dus dan is het statistisch ook zeer onwaarschijnlijk dat een blonde haarkleur wel mogelijk is maar in al die tijd niet is voorgekomen.![]()
Ja dat weet ik ook wel, dat die kinderen van Jaime zijn, maar dat betekent voor alle andere personen in het verhaal helemaal niks.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:54 schreef Chevalric het volgende:
Um, we hebben het hier over een middeleeuwse setting. Genetica was nog niet echt bekend in die tijd. Als 10 generaties donker haar hadden (en alle bastaardkinderen van Robert ook, trouwens), dan is het verdacht dat de kinderen die hij met Cersei heeft allemaal blond zijn.
Tuurlijk zou je gelijk kunnen hebben dat het een geintje van Moeder Natuur is en dat de kinderen van Robert zouden zijn, maar het hele verhaal impliceert dat Joffrey, Marcella en Tommen niet van Robert afkomstig zijn, maar van Jaime. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat Cersei het op een zeker moment toegeeft!![]()
De eerste baratheon was een halfbroer van Aegon the Conqueror die Storm's end kreeg omdat hij de Storm King versloeg.
Volgens mij werkt de genetica net zoals de seizoenen. Niet op wetenschappelijke wijze maar zoals het de schrijver uitkomt.![]()
Ik heb het gevonden; zijn grootvader was getrouwd met prinses Rhaelle Targaryen, waarmee zijn vader een halve Targaryen was. Dus 300 jaar historie van donkerharige Baratheons zegt dan niet heel veel. Robert had vanaf die kant het blonde gen kunnen hebben.
En laten we wel wezen; Ned Stark was nou niet bepaald het slimste jongetje van de klas. Het zou goed kunnen dat zijn conclusies nergens op sloegen. (Los van Cersei die denkt dat de kinderen van Jaime zijn natuurlijk)![]()
het zou wel de grap zijn als alleen jof van haar en jaime bleek te zijnquote:Op zondag 31 juli 2011 17:16 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het gevonden; zijn grootvader was getrouwd met prinses Rhaelle Targaryen, waarmee zijn vader een halve Targaryen was. Dus 300 jaar historie van donkerharige Baratheons zegt dan niet heel veel. Robert had vanaf die kant het blonde gen kunnen hebben.
En laten we wel wezen; Ned Stark was nou niet bepaald het slimste jongetje van de klas. Het zou goed kunnen dat zijn conclusies nergens op sloegen. (Los van Cersei die denkt dat de kinderen van Jaime zijn natuurlijk)maar nee ik denk dat je er gewoon van uit kan gaan dat het toch zo is dat ze alle 3 van jaime en cersei zijn
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
De meest recente keer was de grootmoeder van Robert, Stannis en Renly als ik het goed heb, anders de overgrootmoeder.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar op welk punt is Targaryenbloed in the Baratheon lijn terecht gekomen? Want daar wordt nooit op ingegaan.Beneath the gold, bitter steel![]()
Rhaelle was een dochter van Aegon V en de oma van Robert Baratheon.
Maar Lannisterblond is toch wel een andere tint dan Targaryenblond, dus dan had het anders uitgepakt dan het gouden haar van Joff, Tommen en Myrcella.
Ik denk ook dat GRRM voor het gemak de wetten van de genetica ietwat versimpeld heeft ten bate van de leesbaarheid van z'n boeken.![]()
![]()
ik denk dat hij genetica vooral gebruikt zodat het hem uitkomtomdat als je met recessieve en dominante genen gaat werken het helemaal een drama wordt voor hem om overal rekening mee te blijven houden.
Maarja het feit dat ze alle 3 het lannister gouden haar hebben lijkt mij voor zich spreken!Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Ja ok Targaryenblond is was anders dan Lannisterblond, maar dat betekent niet dat er in een combinatie Targaryenblond met Lannisterblond niet gewoon Lannisterblond uit gaat komen.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:08 schreef Gwywen het volgende:
Rhaelle was een dochter van Aegon V en de oma van Robert Baratheon.
Maar Lannisterblond is toch wel een andere tint dan Targaryenblond, dus dan had het anders uitgepakt dan het gouden haar van Joff, Tommen en Myrcella.
Ik denk ook dat GRRM voor het gemak de wetten van de genetica ietwat versimpeld heeft ten bate van de leesbaarheid van z'n boeken.![]()
Volgens mij heeft Cersei zelf toegegeven dat ze alledrie van Jaime zijn en dat ze al tig jaar geen normale seks met Robert meer had gehad.
De enige keer dat ze van Robert zwanger was geraakt heeft ze het laten weghalen.![]()
kijk deze versie van het boek, echt heel tof. Alleen jammer dat ik tot nu toe alleen boek 1 ervan heb gevonden...
http://www.bol.com/nl/p/e(...)011522944/index.html![]()
Waarschijnlijk komt de rest nog. Dit boek is ook pas van juli 2011. Ze proberen denk ik een beetje mee te liften op het succes van de serie. Maar zeker een mooie uitgave.![]()
ja zag het net ook pas
en het boek heet ook "a game of thrones" "book 1"
ik denk inderdaad dat ze met de serie mee willen liften![]()
ja denk het welquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:57 schreef eLiNSANIUM het volgende:
ja zag het net ook pas
en het boek heet ook "a game of thrones" "book 1"
ik denk inderdaad dat ze met de serie mee willen liftensowieso dat het pas komt opnieuw in een hardcover druk, is allen vanwege de tv serie
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Die editie ziet er zeker leuk uit, als ze allemaal zo uitkomen ga ik die misschien wel halen.Beneath the gold, bitter steel![]()
Mooi hoor, zo'n uitgave, maar de inhoud wordt er niet anders van. Ze hopen alleen maar dat de mensen deze versie óók gaan kopen en dan als de serie over 10 jaar compleet is komt er een all in one box uit van 120 euro en die willen de mensen dan ook weer hebben.
Ik houd het lekker bij mijn beduimelde exemplaren met allemaal-verschillende-covers.
Hebben jullie ook de Dunk & Egg boeken gelezen? Ik ben nog op zoek naar The Mistery Knight maar volgens mij is die niet los te koop, alleen als verhaal in de tweede Warriors bundel.
OMG nu ik eraan denk, ik heb dus ook Windhaven van GRRM, en De IJsdraakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En The Art of Ice and Fire, en ik heb zelfs Het Spel (dat lag vorig jaar vlak voor Sint voor een tientje in een winkel, te mooi om te laten liggen natuurlijk)
En ik heb de stripversies van de Dunk & Egg verhalen.
Ik lijk wel een fan
Wie dus de Dunk & Egg verhalen kent (m.n. het tweede verhaal)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dit altijd wel een handig plaatje
Je raakt zo snel in de war met al die namen en tig Aegons.
[ Bericht 5% gewijzigd door Gwywen op 01-08-2011 22:59:02 (bla in spoiler) ]![]()
In boek 1 zat al een stiekeme verwijzing naar Brynden Rivers, er wordt ergens een raaf beschreven met bloed op zijn vleugels aka BloodravenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook de stripversies van Dunk en Egg, ik vind de keuze van art echt geweldig, ik zag dat ze helaas een andere stijl hebben in de toekomstige comic van Game of Thrones.
[ Bericht 20% gewijzigd door Fingon op 01-08-2011 23:21:44 ]Beneath the gold, bitter steel![]()
Precies wat je zegt. Ik heb ook allemaal verschillende cover-versies. Misschien dat ik ooit nog een keer een all-in-one box koop, maar dan moet de serie wel echt afgerond zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:52 schreef Gwywen het volgende:
Mooi hoor, zo'n uitgave, maar de inhoud wordt er niet anders van. Ze hopen alleen maar dat de mensen deze versie óók gaan kopen en dan als de serie over 10 jaar compleet is komt er een all in one box uit van 120 euro en die willen de mensen dan ook weer hebben.
Ik houd het lekker bij mijn beduimelde exemplaren met allemaal-verschillende-covers.quote:Hebben jullie ook de Dunk & Egg boeken gelezen?![]()
Je bedoelt toch de Hagenridder en de Eed van Trouw, of mis ik er dan nog? Ik heb ook de comicversie van de Hagenridder.Dat zegt me zo even niets.quote:Ik ben nog op zoek naar The Mistery Knight maar volgens mij is die niet los te koop, alleen als verhaal in de tweede Warriors bundel.Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: