quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:52 schreef Fingon het volgende:
Nou ik heb hem half uit, heb niet alle POV's gelezen maar een groot aantal wel, moet zeggen dat het erg interessant was, alleen nu moet ik weer 5 jaar wachten voor het volgende boek, ik weet niet of ik dat ga reddenZo, eindelijk ver genoeg om deze spoiler te kunnen beantwoorden. (Ik ben ongeveer op pag. 500)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Ik begreep dat dit boek alleen maar zo lang heeft geduurd omdat hij met die "five year gap" (of was 't drie jaar) zat, die hij moest zien te overbruggen/omzeilen. De continuïteit die in het gedrang zou komen, en zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:46 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het boek uit en ben redelijk tevreden, en ontrvreden dat het volgende book waarschijnlijk weer jaren op zich gaat laten wachten. Ook weet ik niet zo zeker of GRRM zelf wel precies weet waar hij heen wil met dit verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:24 schreef HiZ het volgende:
Dat hele 'gap'-verhaal doet het wel goed, maar het slaat nergens op als je leest wat hij zelf schrijft achter in FFC. Het lijkt mij meer een kwestie van extreme writers block of zo.
Het idee dat Martin zelf niet zo goed weet waar hij heen wil met het verhaal wordt wel wat duidelijker als je het uit hebt. Overigens doet dat niets af aan de wereld die hij bouwt met de boeken. Die is onverminderd fascineren. Ik vond vroeger de Davos hoofdstukken nutteloze 'fillers' terwijl bij herlezing ik juist in die hoofdstukken veel dingen oppikte die erg belangrijk zijn voor het raamwerk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:24 schreef HiZ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
En deel 5 is weer beter als deel 4. Toch zijn wat mij betreft 1-2-3 de beste boeken uit de seriequote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:24 schreef Drakenstein het volgende:
"The winter is coming...!"
Deel 1 t/m 4 met veel plezier gelezen. Veel interessante karakters, helaas ook een paar mindere. Dan merk je wel het nadeel van de manier waarop deze boeken zijn opgebouwd
Mooi ook hoe fantasy en thriller worden gecombineerd met politiek, intrige, drama en romantiek. Aan de ene kant heb je de dreiging van achter de Muur (iets mysterieus, magisch haast) en verhalen over draken, aan de andere kant heb je de verschillende karakters die binnen het koninkrijk om de macht of elkaars hand strijden.
Ik kijk erg uit naar deel 5 (ik begrijp dat ie inmiddels uit is) en natuurlijk ook naar de serie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En deel 5 is weer beter als deel 4. Toch zijn wat mij betreft 1-2-3 de beste boeken uit de serie
Wat denken jullie overigens vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]Dat is op zich wel logisch, wellicht ook de reden dat Melisandre bij de muur bleef en niet met Stannis meeging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
De Engelse versie is veel beter als de Nederlandse, ik heb alle delen in het Nederlands gelezen en de laatste in het Engels, een hele vooruitgang.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
weet iemand wanneer de nederlandse vertaling uitkomt? heb de vorige boeken namelijk ook in het nederlands gelezen. maar ik ben wel erg benieuwd naar dit boek
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]Hij vertelt het de lezers nota bene zelf, beter opletten jongens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]Ik hoop toch zo dat je gelijk hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Absoluut. Ik denk er zelfs over de eerste vier delen nu ook in het Engels aan te schaffen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
De Engelse versie is veel beter als de Nederlandse, ik heb alle delen in het Nederlands gelezen en de laatste in het Engels, een hele vooruitgang.
Even terzijde: ik heb zo nu en dan een woord moeten opzoeken, maar met shavepate wist google translate zich geen raad. Iemand?![]()
Hij heeft zijn hoofd (= pate) kaalgeschoren om aan te geven dat hij achter Dany als nieuwe heerser van Mereen staat. Staat in het eerste hoofdstuk van Dany geloof ikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:20 schreef Gwywen het volgende:
Even terzijde: ik heb zo nu en dan een woord moeten opzoeken, maar met shavepate wist google translate zich geen raad. Iemand?![]()
O, dat heb ik compleet gemist.
Als ik op het Westerosforum kijk zie ik overigens dat het wel meevalt wat ik deze keer gemist heb, trouwens.
Alleen deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik écht niet door.![]()
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:02 schreef Gwywen het volgende:
O, dat heb ik compleet gemist.
Als ik op het Westerosforum kijk zie ik overigens dat het wel meevalt wat ik deze keer gemist heb, trouwens.
Alleen deDie kan ik ook nog steeds niet vinden, in wek hoofdstuk zou het moeten zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik écht niet door.Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef Fingon het volgende:
[..]
Die kan ik ook nog steeds niet vinden, in wek hoofdstuk zou het moeten zitten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DaenerysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: