abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:53:01 #276
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109585791
Dat zeg jij... ik had Dance in vier dagen uit. Mijn ervaring is dat je steeds sneller gaat lezen in deze boeken :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:33:08 #277
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_109588525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:53 schreef Gwywen het volgende:
Dat zeg jij... ik had Dance in vier dagen uit. Mijn ervaring is dat je steeds sneller gaat lezen in deze boeken :)
omdat er steeds minder gebeurd :p
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  woensdag 28 maart 2012 @ 08:11:03 #278
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109596234
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:33 schreef Rahl het volgende:

[..]

omdat er steeds minder gebeurd :p
dat gevoel had ik ook, waar je in de 2e nog een hele oorlog en een lading machtsverschuiving had, had ik bij dance zo iets van, wat is er nu echt verandert tusse begin en eind?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_109598247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 08:11 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

dat gevoel had ik ook, waar je in de 2e nog een hele oorlog en een lading machtsverschuiving had, had ik bij dance zo iets van, wat is er nu echt verandert tusse begin en eind?
Dat idd, het gedoe met Tyrion op de boot en Daenerys en Hizdar wisten me niet echt te boeien. En net wanneer het weer leuk wordt, wanneer Tyrion weer een eigen legertje krijgt en Dany weer Khal Jhogo (toch?) ontmoet eindigt het boek. Het voelde meer aan als een build-up voor boek 6.
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:21:09 #280
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109598492
Ik denk dat boek 4 en 5 dat ook zijn.
Zat hij toen niet met "the five year gap" die hij op de een of andere manier maar niet kloppend kreeg?
Volgens mij gaat het vanaf boek 6 weer los. Of dat hoop ik althans. :P
pi_109601264
Yep, hopelijk gaat het straks weer wat interessanter worden nu alle pionnen op de juiste plek zijn gezet. :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:21:50 #282
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109602758
Ik denk dat boek 4 en 5 het moeilijkst waren om te schrijven, juist omdat het een soort overbrugging moest worden tussen de actie van boek 1-3 en de ontknoping in boek 6-7. (Er komen er toch 7? Ga me ajb niet vertellen dat het er 8 worden).

Even wat anders:
SPOILER: Dance With Dragons
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109616968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat boek 4 en 5 het moeilijkst waren om te schrijven, juist omdat het een soort overbrugging moest worden tussen de actie van boek 1-3 en de ontknoping in boek 6-7. (Er komen er toch 7? Ga me ajb niet vertellen dat het er 8 worden).

Even wat anders:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_109618363
quote:
Even wat anders:
SPOILER
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:32:53 #285
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_109645452
quote:

Even wat anders:
Aangezien er verdomd weinig in gebeurd zie ik niet in waarom hij er zoveel jaren voor nodig had om ze te schrijven. Ik begin me af te vragen óf hij ze wel geschreven heeft. Het is maar een flauw aftreksel van de voorgaande boeken.

[ Bericht 17% gewijzigd door deedeetee op 29-03-2012 11:47:21 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_109646378
Ik ben het niet met je eens dat er weinig gebeurt in die boeken. Tussen de regels door gebeurt er heel wat!
Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om twee stukken passend te maken door er iets tussenin te schrijven. Je blijft eindeloos schuiven, het gaat echt tien keer zo langzaam als wanneer je chronologisch door kunt werken van spanningsboog naar spanningsboog. Ik heb alleen maar bewondering voor de manier waarop hij het voor elkaar gekregen heeft.
pi_109646638
Maar wat gebeurt er dan zo allemaal in boek 5 tussen de regels door? Ik vond het nog steeds leuk om te lezen, maar wel minder idd.
pi_109662412
Qua actie is het inderdaad minder in boek 5, maar vind wel dat hij dingen aaneen rijgt. Je leert wat meer over bijv. Varys, er komen wat nieuwe personages bij die nu nog aan de zijlijn staan, maar heus wel wat in de melk te brokkelen hebben wanneer er gaten vallen door het overlijden van anderen. Je leert dan waarom ze wel wat kunnen en moeten betekenen zonder dat ze vooralsnog iets ondernomen hebben.
Er zijn naar mijn mening een hoop mensen die na het aan de macht komen van Robert zich schuil hebben moeten houden 'but are lurking in the dark'.

Dat is algemeen omschreven en zo voelt het ook aan, ook al is het in het boek wel iets meer gedetailleerd.
pi_109731509
Ik vond boek 5 echt drie keer niks, en heb weinig vertrouwen in de komende boeken daardoor. Dit interview geeft iig wel aan dat GRRM van plan is actie in het komende boek te gooien: http://www.smartertravel.(...)ire.html?id=10593041

Hij claimt dat alle cliffhangers vroeg in het volgende boek zullen worden opgelost, dat geeft iig iets hoop. Hij had dat boek nooit met zoveel cliffhangers mogen eindigen natuurlijk, met als dieptepunt de cliffhanger van Brienne in Feast en vervolgens ook nog eens in Dance.
pi_109731605
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:26 schreef Nagil het volgende:
Ik vond boek 5 echt drie keer niks, en heb weinig vertrouwen in de komende boeken daardoor. Dit interview geeft iig wel aan dat GRRM van plan is actie in het komende boek te gooien: http://www.smartertravel.(...)ire.html?id=10593041

Hij claimt dat alle cliffhangers vroeg in het volgende boek zullen worden opgelost, dat geeft iig iets hoop. Hij had dat boek nooit met zoveel cliffhangers mogen eindigen natuurlijk, met als dieptepunt de cliffhanger van Brienne in Feast en vervolgens ook nog eens in Dance.
Boeken 4 en 5 vinden tegelijk plaats dus dat is lastig om te schrijven. Ik denk dat het met deel 6 zichzelf wel op lost
Beneath the gold, the bitter steel
pi_109731632
Altijd dat gezeur om 'actie'. Ik vind de verwikkelingen op zich ook een heel leesbaar verhaal maken. Zo'n figuur als Varys; hij doet bijna niks en je ziet 'm nauwelijks in de boeken maar hij intrigeert me gigantisch.

De enige actie die ik wil zien is dat Martin nou eindelijk eens wat meer schrijft.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:19:05 #292
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109736307
Ik vind verwikkelingen ook prima, als ze interessant geschreven zijn. Zo vind ik bijvoorbeeld de Brienne hoofdstukken erg mooi om te lezen (in tegenstelling tot veel andere fans). Het laatste boek is in mijn optiek gewoon niet interessant geschreven, veel dezelfde stopzinnetjes, oneindig veel beschrijvingen van Wildlings, voorraden, rivierschildpadden, maaltijden, klederdrachten en steden. En als het dan neit interssant geschreven is wil ik graag wat plotvooruitgang. Ik vond het Varys-hoofdstuk in Dance ook erg goedkoop, zo'n typisch 'haha ik vertel even al mijn plannen voordat je doodgaat!' moment, niet nodig.

Ik snap overigens ook niet zo goed waarom het lastig zou zijn om die boeken te schrijven omdat ze gelijktijdig afspelen. Hij heeft juist in 2005 besloten om dat zo te doen (toen hij boek 4 klaar had), en toen was hij volgens eigen zeggen al bijna klaar met het volgende boek. Veel van boek 5 speelt zich ook na boek 4 af, ik geloof het laatste 1/3e deel.
pi_109945496
Heeft iemand hier trouwens de diverse (ik dacht) prequels gelezen? Zijn die het waard?

boek 4 is hier bijna uit en na boek 5 sta ik anders droog ;(
Conscience do cost.
pi_109946103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:54 schreef ems. het volgende:
Heeft iemand hier trouwens de diverse (ik dacht) prequels gelezen? Zijn die het waard?

boek 4 is hier bijna uit en na boek 5 sta ik anders droog ;(
Je bedoeld de Hedge Knight boeken? Ik vond ze wel vermakelijk.
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 5 april 2012 @ 18:18:30 #296
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_109948658
sorry
  donderdag 5 april 2012 @ 19:28:32 #297
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_109951247
Boek 3 net uit, wat een geweldige serie is het toch ook. Beste die ik ooit gelezen heb zonder twijfel. _O_
  donderdag 5 april 2012 @ 22:33:21 #298
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109961810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:07 schreef Kirov het volgende:

[..]

Je bedoeld de Hedge Knight boeken? Ik vond ze wel vermakelijk.
Meer dan vermakelijk.
Sommige dingen uit de boeken vallen pas op hun plek als je de prequels gelezen hebt.
Ik had niet geweten wie...
SPOILER: Dance with Dragons
SPOILER: Feast
Ook zijn ze leuk om meer over de geschiedenis van de Targaryens te lezen.
pi_109965137
quote:
Meer dan vermakelijk.
quote:
Ook zijn ze leuk om meer over de geschiedenis van de Targaryens te lezen.
Ik weet genoeg tnx 8-)
Conscience do cost.
pi_109973168
http://www.amazon.co.uk/g(...)7&pf_rd_i=0007448058

This title will be released on May 24, 2012.

£29.99 excl verzenden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')