Dat is niet hypocriet, dat is doodnormaal; het zou pas hypocriet zijn als je net zo hard zou janken voor een onbekende als voor een familielid...quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en als er bij jou een familielid overlijdt moet jij wel janken en als een totaal onbekende overlijdt dan doet het jou niks. Inderdaad, ook jij bent zogenaamd hypocriet
Sorry, maar je zit gewoon puur te trollen nu. Nieuws = nieuws om een bepaalde reden. Niet omdat het gewoon gebeurd. Locatie, context, slachtoffers. Ik bedoel, naar dat iemand iemand tegen een boom is gereden maar dat heeft geen nieuwswaarde. Dit welquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dat is dus waar ik zeg dat het nieuwssysteem oneerlijk is voor betrokkenen.
Groetjes
En bovendien dat er in zo'n topic altijd wel weer een pluizige boomknuffelaar komt janken met iets wat niemand verder interesseert. Zo jammer altijd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, die discussie is toch al honderd keer gevoerd?
Is wereldwijd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:50 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Oneens, maar daarvoor leven we in Nederland.
Ah, de eerste achterafwetenschapper is weer gesignaleerd. Waarom heeft deze meneer dat dan gisteren niet gemeld, als hij kennelijk al zijn twijfels had?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:37 schreef AllesWatWas het volgende:
NOS-website bericht:
"Ik was gisteren nog met een helm op op de bouw om te kijken naar de vorderingen. Toen keek nog omhoog en dacht nog: zo'n dak moet het maar houden."
Sabotage van een Ajacied ofzo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:49 schreef YazooW het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat we zo wel een beetje een beeld kunnen schetsen van wat er gebeurd zou kunnen zijn...
Ik snap precies hoe mensen in elkaar zitten en wat ze willen. Dat maakt me triest. Niet een dak van een stadion dat in elkaar zakt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Komop zeg, je snapt toch wel hoe nieuwswaarde werkt of ben je echt zo imbeciel zoals je je nu voordoet?
Achja, het gaat natuurlijk om een dubbele nieuwswaarde dat een kwart van een stadion in puin ligt + een aantal (zwaar) gewonden. Dat er dagelijks veel ongelukken gebeuren is een feit, maar je gaat me niet vertellen dat het geen nieuwswaarde mag zijn dat een stadion van één van de top teams in Nederland in puin ligt? Dat komt toch niet al te vaak voor?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat om 10 mensen ofzo.. heb je enig idee hoeveel mensen er dagelijks gewond raken of overlijden bij ongelukken tijdens werk of onderweg? Dat wordt nooit breed uit gemeten, want het is niet "erg" genoeg. Ik vind het nu al een overdreven onderwerp.. maar goed, just my 2 cents.
Tja, die kraan is er gisteren nog niet tegenaan gereden, dus dat zag ie niet aankomen denk ikquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ah, de eerste achterafwetenschapper is weer gesignaleerd. Waarom heeft deze meneer dat dan gisteren niet gemeld, als hij kennelijk al zijn twijfels had?
Voor de goede orde, ik vind dat ook triest hoor: Maar het werkt nou eenmaal zo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik snap precies hoe mensen in elkaar zitten en wat ze willen. Dat maakt me triest. Niet een dak van een stadion dat in elkaar zakt.
Maar jongens, ga je gang en ga weer verder met het topic. Ik zal me van reageren onthouden om jullie niet lastig te vallen.
Dit gaat idd nergens over. Bovendien was het toch een kraan die er tegenaan reed? Dus dat dak was prima.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ah, de eerste achterafwetenschapper is weer gesignaleerd. Waarom heeft deze meneer dat dan gisteren niet gemeld, als hij kennelijk al zijn twijfels had?
Tegenwoordig wil iedereen over alles iets te zeggen hebben. Helemaal als je dat lekker achteraf kan doen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit gaat idd nergens over. Bovendien was het toch een kraan die er tegenaan reed? Dus dat dak was prima.
quote:Bouwvakkers renden voor hun leven
ENSCHEDE - Ooggetuigen zagen donderdag rond het middaguur hoe bouwvakkers voor hun leven renden op het moment dat de dakconstructie in De Grolsch Veste het begaf en instortte. Volgens een getuige liepen er constructeurs op het dak toen dit inzakte.
Het zakte met veel lawaai als een kaartenhuis in elkaar”, aldus de ooggetuige die het drama vanuit een kantoorpand naast het stadion zag. „Het inzakken begon aan de buitenkant aan de kant van het spoor.”
Maak dan een topic aan over nieuwswaarde in het onderdeel NWS.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Nogmaals:
Kan het nu weer over de berichtgeving gaan, anders loopt dit steeds verder uit de klauw, daar heeft niemand zin in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zal vast wel het één en ander aan moddergooien voor komen, maar dat houdt je toch niet bij iets wat deels op subjectiviteit drijft.
Wees gerust, je bent als MOD alsnog nodig op NWS. Met of zonder dit topic.![]()
Volgens de laatste berichten wel. Misschien dat er meer duidelijkheid komt bij de persco om 14.30 uur.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:03 schreef Darklight het volgende:
Er liggen nog steeds mensen onder het puin?
quote:
Ik heb het niet gemaakt hoor, ik bekijk ook gewoon andere bronnen, dit is gewoon bevestiging van eerder berichtquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Gelukkig is er een Twitteraar ter plekke!"
Met een bobbel in z'n broek dat hij fotootjes van een drama kan maken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Gelukkig is er een Twitteraar ter plekke!"
Relevantiequote:Op donderdag 7 juli 2011 14:06 schreef ShinyStar het volgende:
Ik had Roux als rode lantaarn ingevuld
Hier is iedereen al lang blij met foto's en meer informatie.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met een bobbel in z'n broek dat hij fotootjes van een drama kan maken.
Inderdaad, dat truitje kan echt niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef lezzer het volgende:
[..]
Die figuur op de achtergrond met die sigaret... Wat een beeld zeg...
Damn ziet er heftig uit zeg. Hopelijk overleeft deze persoon het.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:09 schreef ArnosL het volgende:
Reanimatie.
Edit: Niet mijn filmpje ook, van twitter geplukt.
"Enshede is to the east of the Netherlands, near the border with Germany."quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:04 schreef Darklight het volgende:
Enshede
http://edition.cnn.com/20(...).collapse/index.html
Nee ongeluk, er is een kraan tegen 2 steunbalken aangekomen en toen is het dak ingestort.quote:
Volgens de eerste melding via p2000 was er sprake van een aanrijding met een hijskraan oid.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Razor21 het volgende:
Ik lees hier allemaal berichten dat een hijskraan er tegen aan is gereden. Op het Journaal hoor ik ze hier niets over zeggen.
Ze hebben het ook alleen over bevestigde berichten bij de NOS, van wat ik heb opgevangen. Waarschijnlijk willen ze geen extra geruchten gaan verspreiden..quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Razor21 het volgende:
Ik lees hier allemaal berichten dat een hijskraan er tegen aan is gereden. Op het Journaal hoor ik ze hier niets over zeggen.
Nog een bericht:quote:Het dak van de nieuwbouw van de Grolsch Veste is mogelijk ingestort doordat een bouwkraan een van de steunbalken heeft geraakt.
Medewerkers van een callcenter in de buurt van het stadion hebben dit gezien. Rond 14.30 uur houdt de gemeente Enschede een persbijeenkomst.
quote:De hoofdconstructie van het nieuwe dak is dezelfde als die van het bestaande dak op de tweede ring. Ooggetuigen zagen dat een kraan een spant raakte, waarna twee spanten doorbogen en het dak instortte, op de tribune. Volgens architect Gersen van IAA kan de ene spant de andere meetrekken en het dak als een kaartenhuis instorten. Volgens hem is het niet aannemelijk dat het dak van de bestaande tweede ring het ook begeeft. Dan was dat volgens hem al gebeurd. Hij betreurt het ongeluk en zijn eerste zorg gaat uit naar de mensen die erbij zijn betrokken. De directeur en de projectleider van bouwer Te Pas uit Enschede zijn bij het stadion, maar willen niet reageren.
Ik merk dat de laatste tijd idd ook in o.a. vacatures; de media en "human resource"-figuren gebruiken inmiddels de term 'constructeur' voor monteurs. Maar over het algemeen hebben wij, reken- en tekentuupe, alleen iets op de bouw te zoeken wanneer iets niet past en jouw naam op tekening of betekeningsrapport staat...quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vaag bericht, bedoelen ze nou bouwvakkers of constructeurs?
Als het 1 van deze twee is dan lijkt het me begrijpelijk:quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:22 schreef Darklight het volgende:
Die kraan raakt 1 steunbalk, en de hele boel stort in, lekker veilig
Dat inderdaad...en dat er dan zoveel mensen onderlopen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:22 schreef Darklight het volgende:
Die kraan raakt 1 steunbalk, en de hele boel stort in, lekker veilig
"Dan was dat volgens hem al gebeurd..."quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:19 schreef kahaarin het volgende:
Schijnen ooggetuigen geweest te zijn die dit hebben gezien:
[..]
Nog een bericht:
[..]
Als het een tijdelijke stut is die het dak omhoog moet houden tijdens het bevestigen is het ineens veel begrijpelijker, ik denk dat we dit bij de persco wel horen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
"Dan was dat volgens hem al gebeurd..."
Er hoeft maar één balk te breken en je bent de sjaak in het Twente-stadion. Wat als er een balk op een ongunstige plek doorroest? Een klein beetje betonrot en de hele zooi komt weer naar beneden? Ruiz schiet een bal tegen een steunbalk en er sterven duizenden?
Een kraan aan de buitenkant lijkt me.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als het 1 van deze twee is dan lijkt het me begrijpelijk:
[ afbeelding ]
Het dak moet immers vast worden gemaakt, op een gegeven moment moet je een begin maken, dan wordt alles opgehesen, gestut en bevestigd.
RTL 7quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:29 schreef DjinN het volgende:
Echt erg ditDalijk even de persconferentie kijken. Als ze nou even willen ophoepelen met dat wielrennen
Lijkt mij ook waarschijnlijk. We zullen het zo horen denk ik, Nederland 1, journaal24 en RTVOost gaan de persco uitzenden iig.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:28 schreef tralalala het volgende:
[..]
Een kraan aan de buitenkant lijkt me.
ah thnx, ik zat al op NED1 te kijken, maar daar gebeurde zo weinigquote:
Volgens mij snap jij (en anderen die soortgelijke reacties posten) niet hoe een gebouw in elkaar gezet wordt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:26 schreef aloa het volgende:
Dat inderdaad...en dat er dan zoveel mensen onderlopen.
is het bij mij op TV zoveel langzamer? of heb je een andere bron?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef Frutsel het volgende:
Persconferentie begonnen
-1 dode
-14 gewonden, 10 daarvan in ziekenhuis, 2 zwaargewond
NOS is later begonnen met uitzenden van persco, geloof ik.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
is het bij mij op TV zoveel langzamer? of heb je een andere bron?
denk ook vanwege het wielrennen, zou dat kunnen ?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
NOS is later begonnen met uitzenden van persco, geloof ik.
Ik ben ook een leek wat dat betreft, alleen snap ik niet dat er zoveel mensen onder een dak aan het werk zijn, wat niet veilig genoeg is..quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij (en anderen die soortgelijke reacties posten) niet hoe een gebouw in elkaar gezet wordt.
Er wordt altijd geprobeerd risico's zo klein mogelijk te maken, maar het is een gevaarlijke bezigheid, je bent naar een eindtoestand aan het werken in een soort 3d puzzle.
Zodra een kraan er tegen aan gaat botsen is het niet veilig meer.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben ook een leek wat dat betreft, alleen snap ik niet dat er zoveel mensen onder een dak aan het werk zijn, wat niet veilig genoeg is..
Als je een leek bent, moet je dat soort uitspraken ook niet doen. Het dak wás veilig totdat een kraan er tegenaan botste.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef aloa het volgende:
Ik ben ook een leek wat dat betreft, alleen snap ik niet dat er zoveel mensen onder een dak aan het werk zijn, wat niet veilig genoeg is..
Als je Luxemburg bedoelt, volgens mij is dat al jaren niet meer zo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dat inclusief de handicap die ze hebben met de U-bocht
Hij lijkt me anders zeer capabel.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:42 schreef Omnifacer het volgende:
Is er geen voorzitter bij de persco? Ik vind dat altijd zo matig, als de burgemeester zelf de boel moet leiden
Is naar mijn weten nog steeds zo, RTL valt nog gewoon onder de Luxemburgse wetgeving. Maar qua uitzending maakt dat maar enkele seconden uit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef maxburger het volgende:
[..]
Als je Luxemburg bedoelt, volgens mij is dat al jaren niet meer zo.
Hmm, ik denk dat ze daar geen tijd voor hadden. Lijkt me dat dit een persco is die ze zo snel mogelijk wilden geven.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:42 schreef Omnifacer het volgende:
Is er geen voorzitter bij de persco? Ik vind dat altijd zo matig, als de burgemeester zelf de boel moet leiden
Absoluut.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, wel een hele goede oproep aan de fans om weg te blijven.
Heeft de gemeente geen persvoorlichters in dienst, die dit kunnen doen? Tuurlijk wel. Ik vind het raar.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat ze daar geen tijd voor hadden. Lijkt me dat dit een persco is die ze zo snel mogelijk wilden geven.
Doorgaans is daar binnen het team iemand voor (woordvoerder), zeker in een stad als Enschede. Het is echter wel vakantie...quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat ze daar geen tijd voor hadden. Lijkt me dat dit een persco is die ze zo snel mogelijk wilden geven.
Radio 1 was dat, die waren live bij de Persconferentiequote:Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
is het bij mij op TV zoveel langzamer? of heb je een andere bron?
Misschien wel, die moeten dan ook stante pede beschikbaar zijn, ik weet niet waarom ze hier voor hebben gekozen maar goed, ik vind dat hij het goed doet dus wat mij betreft geen punt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Heeft de gemeente geen persvoorlichters in dienst, die dit kunnen doen? Tuurlijk wel. Ik vind het raar.
DIE DENKT ZEKER DAT HET HIER NOG 40-45 IS!!1!one!11!!quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:45 schreef maxburger het volgende:
Kut duitser die gelijk een vertaling wil.
Ik vind voorlichters juist flauwekul, kosten bakken met geld en het enige wat ze meestal te melden hebben is dat ze inhoudelijk niet kunnen ingaan op vragen van de pers.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Heeft de gemeente geen persvoorlichters in dienst, die dit kunnen doen? Tuurlijk wel. Ik vind het raar.
Nee,quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef Frutsel het volgende:
Persconferentie begonnen
-1 dode
-14 gewonden, 10 daarvan in ziekenhuis, 2 zwaargewond
Dat was inderdaad een van de trieste gevallen van hoe een burgemeester kan optreden tijdens een ramp, ik snap nog steeds niet dat zo'n iemand bestuurder heeft kunnen worden.quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind voorlichters juist flauwekul, kosten bakken met geld en het enige wat ze meestal te melden hebben is dat ze inhoudelijk niet kunnen ingaan op vragen van de pers.
Wat bedoel je? In welk opzicht?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Word dit nu niet een beetje uit zn verband gerukt allemaal?
quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:47 schreef lezzer het volgende:
Ik gok in een stad als Enschede, dat ze een stuk of 4 persvoorlichters hebben. Daarvan zit er nu eentje in het team dat telefonisch vragen beantwoord, eentje on site, eentje begeleid op de achtergrond en eentje is op vakantie.
Deze burgemeester kan dit uitstekend zelf, m.a.w. onnodig om dat iemand anders te laten doen.
Ja, slecht team om zich heen, veeeeeeel te laat opgeschaald denk ik. Uiterst onhandig verhaal. Maar ook een burgemeester heeft een team nodig.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een van de trieste gevallen van hoe een burgemeester kan optreden tijdens een ramp, ik snap nog steeds niet dat zo'n iemand bestuurder heeft kunnen worden.
Ik kom zelf uit die wereldquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]Jij weet op afstand hoe de persafdeling van de gemeente Enschede eruit ziet?
Was ook vrij snel weg na die ramp, zgn. met pre-pensioen geloof ik. Ongehoord wat een brokkenpiloot was dat.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, slecht team om zich heen, veeeeeeel te laat opgeschaald denk ik. Uiterst onhandig verhaal. Maar ook een burgemeester heeft een team nodig.
Enschede heeft zijn lesje geleerd in 2000. Werpt misschien nu zijn vruchten afquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:41 schreef lezzer het volgende:
Men heeft in NL toch al wel een hoop geleerd qua rampenprotocollen hoor...
Men was hier op voorbereid, da's duidelijk.
Lijkt me dat ze daar niet geheel objectief zijn en dat er veel onderbuikgevoelens meespelen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Als ik RTV Oost lees dan lijkt het wel alsof er honderden mensen gewond zijn geraakt.
Alle gemeenten hebben geleerd van Enschede, en van Volendam.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Enschede heeft zijn lesje geleerd in 2000. Werpt misschien nu zijn vruchten af
Ik welquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]Jij weet op afstand hoe de persafdeling van de gemeente Enschede eruit ziet?
Het is ook lastig. Aan de ene kant willen journalisten asap een persco omdat ze dorstig zijn naar info, aan de andere kant kan er nu nog erg weinig gezegd worden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:51 schreef Whiteguy het volgende:
Wat een ongelofelijke bullshit vragen worden er aan die man gesteld zeg.
En ze zijn op jacht naar smeuig nieuws, de krant moet vol tenslotte.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:53 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is ook lastig. Aan de ene kant willen journalisten asap een persco omdat ze dorstig zijn naar info, aan de andere kant kan er nu nog erg weinig gezegd worden.
Die burgemeester zegt bij de opening al 'we weten nog niets over de oorzaak, schuldigen enzovoorts'quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:53 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is ook lastig. Aan de ene kant willen journalisten asap een persco omdat ze dorstig zijn naar info, aan de andere kant kan er nu nog erg weinig gezegd worden.
Kun je wel weer zo badinerend doen, ik ben blij dat journalisten het nieuws verslaan. Zo blijven wij op de hoogte van wat er speelt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En ze zijn op jacht naar smeuig nieuws, de krant moet vol tenslotte.
quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:55 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Die burgemeester zegt bij de opening al 'we weten nog niets over de oorzaak, schuldigen enzovoorts'
twee minuten later:
'ik heb gehoord via twitter dat dit en dit... is dat volgens u de oorzaak' ?:')
Zulke dingen inderdaad, denkt zo'n journalist dan echt dat-ie antwoord krijgt?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:55 schreef Whiteguy het volgende:
Die burgemeester zegt bij de opening al 'we weten nog niets over de oorzaak, schuldigen enzovoorts'
twee minuten later:
'ik heb gehoord via twitter dat dit en dit... is dat volgens u de oorzaak' ?![]()
Ik stel een feit vast toch? Het is niet zo dat er een blauwdruk is voor vragen die er gesteld moeten worden, elke journalist zal een insteek hebben en wil daar informatie over. Of dat nu voor ons hier logisch lijkt of niet. Ik geef helemaal geen waardeoordeel.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:56 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Kun je wel weer zo badinerend doen, ik ben blij dat journalisten het nieuws verslaan. Zo blijven wij op de hoogte van wat er speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |