Nee ongeluk, er is een kraan tegen 2 steunbalken aangekomen en toen is het dak ingestort.quote:
Volgens de eerste melding via p2000 was er sprake van een aanrijding met een hijskraan oid.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Razor21 het volgende:
Ik lees hier allemaal berichten dat een hijskraan er tegen aan is gereden. Op het Journaal hoor ik ze hier niets over zeggen.
Ze hebben het ook alleen over bevestigde berichten bij de NOS, van wat ik heb opgevangen. Waarschijnlijk willen ze geen extra geruchten gaan verspreiden..quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Razor21 het volgende:
Ik lees hier allemaal berichten dat een hijskraan er tegen aan is gereden. Op het Journaal hoor ik ze hier niets over zeggen.
Nog een bericht:quote:Het dak van de nieuwbouw van de Grolsch Veste is mogelijk ingestort doordat een bouwkraan een van de steunbalken heeft geraakt.
Medewerkers van een callcenter in de buurt van het stadion hebben dit gezien. Rond 14.30 uur houdt de gemeente Enschede een persbijeenkomst.
quote:De hoofdconstructie van het nieuwe dak is dezelfde als die van het bestaande dak op de tweede ring. Ooggetuigen zagen dat een kraan een spant raakte, waarna twee spanten doorbogen en het dak instortte, op de tribune. Volgens architect Gersen van IAA kan de ene spant de andere meetrekken en het dak als een kaartenhuis instorten. Volgens hem is het niet aannemelijk dat het dak van de bestaande tweede ring het ook begeeft. Dan was dat volgens hem al gebeurd. Hij betreurt het ongeluk en zijn eerste zorg gaat uit naar de mensen die erbij zijn betrokken. De directeur en de projectleider van bouwer Te Pas uit Enschede zijn bij het stadion, maar willen niet reageren.
Ik merk dat de laatste tijd idd ook in o.a. vacatures; de media en "human resource"-figuren gebruiken inmiddels de term 'constructeur' voor monteurs. Maar over het algemeen hebben wij, reken- en tekentuupe, alleen iets op de bouw te zoeken wanneer iets niet past en jouw naam op tekening of betekeningsrapport staat...quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vaag bericht, bedoelen ze nou bouwvakkers of constructeurs?
Als het 1 van deze twee is dan lijkt het me begrijpelijk:quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:22 schreef Darklight het volgende:
Die kraan raakt 1 steunbalk, en de hele boel stort in, lekker veilig
Dat inderdaad...en dat er dan zoveel mensen onderlopen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:22 schreef Darklight het volgende:
Die kraan raakt 1 steunbalk, en de hele boel stort in, lekker veilig
"Dan was dat volgens hem al gebeurd..."quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:19 schreef kahaarin het volgende:
Schijnen ooggetuigen geweest te zijn die dit hebben gezien:
[..]
Nog een bericht:
[..]
Als het een tijdelijke stut is die het dak omhoog moet houden tijdens het bevestigen is het ineens veel begrijpelijker, ik denk dat we dit bij de persco wel horen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
"Dan was dat volgens hem al gebeurd..."
Er hoeft maar één balk te breken en je bent de sjaak in het Twente-stadion. Wat als er een balk op een ongunstige plek doorroest? Een klein beetje betonrot en de hele zooi komt weer naar beneden? Ruiz schiet een bal tegen een steunbalk en er sterven duizenden?
Een kraan aan de buitenkant lijkt me.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als het 1 van deze twee is dan lijkt het me begrijpelijk:
[ afbeelding ]
Het dak moet immers vast worden gemaakt, op een gegeven moment moet je een begin maken, dan wordt alles opgehesen, gestut en bevestigd.
RTL 7quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:29 schreef DjinN het volgende:
Echt erg ditDalijk even de persconferentie kijken. Als ze nou even willen ophoepelen met dat wielrennen
Lijkt mij ook waarschijnlijk. We zullen het zo horen denk ik, Nederland 1, journaal24 en RTVOost gaan de persco uitzenden iig.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:28 schreef tralalala het volgende:
[..]
Een kraan aan de buitenkant lijkt me.
ah thnx, ik zat al op NED1 te kijken, maar daar gebeurde zo weinigquote:
Volgens mij snap jij (en anderen die soortgelijke reacties posten) niet hoe een gebouw in elkaar gezet wordt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:26 schreef aloa het volgende:
Dat inderdaad...en dat er dan zoveel mensen onderlopen.
is het bij mij op TV zoveel langzamer? of heb je een andere bron?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef Frutsel het volgende:
Persconferentie begonnen
-1 dode
-14 gewonden, 10 daarvan in ziekenhuis, 2 zwaargewond
NOS is later begonnen met uitzenden van persco, geloof ik.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef DuTank het volgende:
[..]
is het bij mij op TV zoveel langzamer? of heb je een andere bron?
denk ook vanwege het wielrennen, zou dat kunnen ?quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
NOS is later begonnen met uitzenden van persco, geloof ik.
Ik ben ook een leek wat dat betreft, alleen snap ik niet dat er zoveel mensen onder een dak aan het werk zijn, wat niet veilig genoeg is..quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij (en anderen die soortgelijke reacties posten) niet hoe een gebouw in elkaar gezet wordt.
Er wordt altijd geprobeerd risico's zo klein mogelijk te maken, maar het is een gevaarlijke bezigheid, je bent naar een eindtoestand aan het werken in een soort 3d puzzle.
Zodra een kraan er tegen aan gaat botsen is het niet veilig meer.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben ook een leek wat dat betreft, alleen snap ik niet dat er zoveel mensen onder een dak aan het werk zijn, wat niet veilig genoeg is..
Als je een leek bent, moet je dat soort uitspraken ook niet doen. Het dak wás veilig totdat een kraan er tegenaan botste.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:39 schreef aloa het volgende:
Ik ben ook een leek wat dat betreft, alleen snap ik niet dat er zoveel mensen onder een dak aan het werk zijn, wat niet veilig genoeg is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |