Als het nieuwe stadion in Almelo komt, dan hoeven die gasten uit Enschede iig niet te komenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:41 schreef DuTank het volgende:
Iemand gaat hier zo hard op z'n flikker krijgenDe architect? De aannemer?
Wat een faalquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:40 schreef maniack28 het volgende:
Gisteren:
www.nu.nl/binnenland/2557(...)gspanningskabel.html
www.nu.nl/binnenland/2558(...)rokin-amsterdam.html
www.nu.nl/binnenland/2558205/bouwvakker-in-val-gespietst.html
Hoor je niemand over... vandaag valt een dakje naar beneden en meteen groot drama
Media sucks... so do people.
Niks te zien, shit happens, move on!
Ga jij eerst maar even weg en kom maar terug als je geleerd hebt wat nieuwswaarde is. En hoe dat wordt ervaren door de lezer. Je zoekt 3 artikelen op om aan te geven dat mensen niet moeten posten. Best sneu.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:40 schreef maniack28 het volgende:
Gisteren:
Hoor je niemand over... vandaag valt een dakje naar beneden en meteen groot drama
en als er bij jou een familielid overlijdt moet jij wel janken en als een totaal onbekende overlijdt dan doet het jou niks. Inderdaad, ook jij bent zogenaamd hypocrietquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:40 schreef maniack28 het volgende:
Gisteren:
Bron: TV Oost liveblogquote:Reactie van de architect:
De architect van de Grolsch Veste in Enschede spreekt van een noodlottig ongeval. De hoofdconstructie van het nieuwe dak is dezelfde als die van het bestaande dak op de tweede ring. Ooggetuigen zagen dat een kraan een spant raakte, waarna twee spanten doorbogen en het dak instortte, op de tribune.
Volgens architect Gersen van IAA kan de ene spant de andere meetrekken en het dak als een kaartenhuis instorten. Volgens hem is het niet aannemelijk dat het dak van de bestaande tweede ring het ook begeeft. Dan was dat volgens hem al gebeurd.
Hij betreurt het ongeluk en zijn eerste zorg gaat uit naar de menen die erbij zijn betrokken. De directeur en de projectleider van bouwer Te Pas zijn bij het stadion, maar willen niet reageren.
Nee hoor, het gaat om 10 mensen ofzo.. heb je enig idee hoeveel mensen er dagelijks gewond raken of overlijden bij ongelukken tijdens werk of onderweg? Dat wordt nooit breed uit gemeten, want het is niet "erg" genoeg. Ik vind het nu al een overdreven onderwerp.. maar goed, just my 2 cents.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat een faalTen eerste hoor je wel mensen over die eerste berichten. Zoals je zelf al post stond het op Nu.nl en ook op FOK! en dit is wel iets erger dan die berichten.
http://www.google.nl/sear(...)922&biw=1440&bih=781quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat om 10 mensen ofzo.. heb je enig idee hoeveel mensen er dagelijks gewond raken of overlijden bij ongelukken tijdens werk of onderweg? Dat wordt nooit breed uit gemeten, want het is niet "erg" genoeg. Ik vind het nu al een overdreven onderwerp.. maar goed, just my 2 cents.
Da's dan weer het voordeel van de malaise in de architectuur en bouw, je hebt tegenwoordig snel betrokkenen aan de telefoon.quote:
Nee, ik ben niet hypocriet. Ik pleit juist voor een nieuwssysteem waarin iedere gewonde of dode evenveel aandacht krijgt. Omdat er nu toevallig 10 in 1x pech hebben maakt dat het niet erger of minder erg dan iemand die vanmorgen vroeg tegen een boom aanreed en dood is.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en als er bij jou een familielid overlijdt moet jij wel janken en als een totaal onbekende overlijdt dan doet het jou niks. Inderdaad, ook jij bent zogenaamd hypocriet
We spreken over (onbevestigd) 1 of 2 doden. Nou, dat is niet veel, dat gebeurt dagelijks.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:45 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)922&biw=1440&bih=781
gewoon ee ntempo team reclame die nu wordt misbruikt.quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat om 10 mensen ofzo.. heb je enig idee hoeveel mensen er dagelijks gewond raken of overlijden bij ongelukken tijdens werk of onderweg? Dat wordt nooit breed uit gemeten, want het is niet "erg" genoeg. Ik vind het nu al een overdreven onderwerp.. maar goed, just my 2 cents.
Inderdaad, wat zal hiervoor, naast een degelijk constructie een oplossing zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:38 schreef YazooW het volgende:
We weten natuurlijk nog niet wat er is gebeurd maar stel je voor als dit gebeurd zou zijn tijdens een wedstrijd...
Ben ook wel benieuwd of ze het nu nog gaan afkrijgen voor het begin van het nieuwe seizoen.
Maar niet in een voetbalstadion in aanbouw.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:46 schreef maniack28 het volgende:
We spreken over (onbevestigd) 1 of 2 doden. Nou, dat is niet veel, dat gebeurt dagelijks.
En dat is dus waar ik zeg dat het nieuwssysteem oneerlijk is voor betrokkenen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef Falco het volgende:
[..]. Naast persoonlijk leed (wat uiteraard het allerergst is), gaat het hier om een groot bouwwerk wat in elkaar stort en daarbij de situatie over hoeveel slachtoffers er zijn, nog helemaal niet duidelijk is. Twee gewonden door een in elkaar stortende steiger is natuurlijk veel minder nieuwswaardig dan een groot dak van een stadion dat in elkaar klapt.
Komop zeg, je snapt toch wel hoe nieuwswaarde werkt of ben je echt zo imbeciel zoals je je nu voordoet?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dat is dus waar ik zeg dat het nieuwssysteem oneerlijk is voor betrokkenen.
Groetjes
quote:Ooggetuigen zagen dat een kraan een spant raakte, waarna twee spanten doorbogen en het dak instortte, op de tribune.
Minder mensen geven daar iets om, dus minder aandacht van de media. Net zoals het ons geen kut interesseert dat er 4 mensen bij een auto ongeluk omkomen in Zimbabwe maar het ons wel interesseert als het in de buurt gebeurt op een weg waar we dagelijks overheen rijden. Vind je dat echt gek?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet hypocriet. Ik pleit juist voor een nieuwssysteem waarin iedere gewonde of dode evenveel aandacht krijgt. Omdat er nu toevallig 10 in 1x pech hebben maakt dat het niet erger of minder erg dan iemand die vanmorgen vroeg tegen een boom aanreed en dood is.
Maar laat maar, you don't get the point.
Beatrix die overlijdt moet evenveel aandacht krijgen als je buurvrouw?quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet hypocriet. Ik pleit juist voor een nieuwssysteem waarin iedere gewonde of dode evenveel aandacht krijgt. Omdat er nu toevallig 10 in 1x pech hebben maakt dat het niet erger of minder erg dan iemand die vanmorgen vroeg tegen een boom aanreed en dood is.
Maar laat maar, you don't get the point.
Nee hoor, de regels zijn goed, de eerste ring heeft zelf de tweede ring opgevangen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:47 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Inderdaad, wat zal hiervoor, naast een degelijk constructie een oplossing zijn?
Een kuipvorm, omgekeerde boot principe?
Een constructie die meerdere daken kan dragen, waarbij het ene dag bij instorting kan steunen op het andere dak?
Een soort van airbag onder het dak (leuke woordspeling) ?
Ben bang dat er nu heeeel veel regeltjes bij zullen komen en allemaal inspecties worden opgesteld.
Oneens, maar daarvoor leven we in Nederland.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Minder mensen geven daar iets om, dus minder aandacht van de media. Net zoals het ons geen kut interesseert dat er 4 mensen bij een auto ongeluk omkomen in Zimbabwe maar het ons wel interesseert als het in de buurt gebeurt op een weg waar we dagelijks overheen rijden. Vind je dat echt gek?
Dit is natuurlijk wel een verrekte groot ongeluk, niet te vergelijken met 10 keer 1 ongeluk
Wat maakt het betrokkenen nou uit? Het persoonlijke leed wordt er echt meer of minder op, als het breed uitgemeten wordt in de media.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dat is dus waar ik zeg dat het nieuwssysteem oneerlijk is voor betrokkenen.
Groetjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |