Klein penseeltje inderdaad.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Het zal wel kliederen met een penseeltje worden.
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit, hoe oplosmiddelrijk een verf is.quote:Of kan ik eigenlijk beter een gewone pot uit de bouwmarkt nemen omdat die oplosmiddelenrijk is?
Ok, dank. Ik ga buitenkozijnen en een deur verven (ze zijn nieuw, wel gegrondverfd aangeleverd). Ik wil ze hoogglans zwart verven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:18 schreef bobenjanneke het volgende:
Sigma, Sikkens en wijzonol behoren tot dezelfde kwaliteitsklasse welke gebruikt worden door schildersbedrijven.
Als je buiten gaat schilderen kun je het beste één van deze merken kiezen op terpetinebasis.
Hoewel deze merken duurder zijn, hebben ze wel een langere levensduur dan de bouwmarktmerken.
[..]
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit, hoe oplosmiddelrijk een verf is.
Lastig om te vergelijken. Hoe zijn de plaatselijke omstandigheden. Blijft er regelmatig vocht op liggen. Krijg je de hele dag de volle zon. Maak je ze regelmatig schoon. Etc.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Zit er echt geen verschil tussen de professionele verfmerken? Is het dan het beste om puur de goedkoopste van die drie uit te zoeken?
Wij hebben trimetal gebruikt, onze schilder vertelde dat het kwalitatief gelijk is aan sigma.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, dank. Ik ga buitenkozijnen en een deur verven (ze zijn nieuw, wel gegrondverfd aangeleverd). Ik wil ze hoogglans zwart verven.
Zit er echt geen verschil tussen de professionele verfmerken? Is het dan het beste om puur de goedkoopste van die drie uit te zoeken?
-edit- reuze bedankt voor die extra link. Nuttige informatie
!
Tegenwoordig heeft Sikkens Rubbol XD Gloss.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:20 schreef blomke het volgende:
Voor buitenschilerwerk zou ik een verf met UV-filter adviseren.
quote:[
Bijna iedereen kan met synthetische verf werken, maar om een mooi resultaat te krijgen met watergedragen verf moet je toch wel al wat geschilderd hebben.
Ik zou als eerste de plekken isoleren met bijvoorbeeld Probastine isoleercoatingquote:Hierbij een vraag voor een gestucte achterwand bij mij in de keuken.
Keuken is ongeveer 4 jaar geleden geplaatst. Na demontage van de oude keuken heeft mijn keukenboer de gehele wand gestuct met een grove korrel met een soort van swirl effect. Ziet er mooi uit!
Bij de kookplaat heb ik 2 glazen wanden door de keukenboer laten plaatsen. Echter bij de rest keuken is er geen glazen achterwand geplaatst. Zo ook bij de afwasbak en is daardoor niet echt praktisch met als gevolg lichte vet en afwasplekken op de gestucte achterwand.
Eindelijk ben ik zover om daar nu ook een glazenachterwand te plaatsen, maar voor de plaatsing wil ik het opfrissen door over de gestucte wand een laag verf te schilderen zodat de vlekken niet meer zichtbaar zijn. Ik heb echter geen flauw idee wat voor verf ik hiervoor kan gebruiken.... Tips zijn uiteraard welkom.
Ik ben inderdaad van plan de gehele wand opnieuw te verfen (ook de wand die nu achter het glas zit). Kun je aangeven wat je bedoeld met texen en wat is de functie van de isoleercoating (waarom alleen op de plekken die vies zijn)?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:46 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Ik zou als eerste de plekken isoleren met bijvoorbeeld Probastine isoleercoating
( http://www.bouwshoponline(...)stine--prof-510.aspx )
Deze verkopen ze bij verfwinkels en bij bouwmarkten.
Voor geen kleurverschil tussen de plek waar al een glaswand voorzit en de te texen plaats dien je eigenlijk de gehele achterwand te texen.
Wat de keukenboer heeft gestuct kan er wit uitzien, maar er zijn duizenden kleurverschillen in wit en wit.
Dit kan ( omdat er een glasplaat voor komt ) met een praxis, flexa of histor tex.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |