abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98603877
Hallo handige FOK'kers!

Over een tijdje betrek ik mijn studentenkamer, van deze kamer zou ik graag het plafond gaan verven. Alleen van ontzettend veel mensen heb ik gehoord dat wanneer deze hun plafond hebben geverfd met Latex dat deze allemaal losbladdert. Dit zelfs wanneer het plafond voor het verven is ontvet e.d.

Zijn er alternatieven voor Latex om een plafond te verven, of ideeen hoe het goed kan hechten (Niet volledig schuren iig, dat is in mijn geval voor een studentenkamer wat veel van het goede)

Bedankt!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:56:19 #2
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98604055
In ieder geval een kwast gebruiken en geen roller. Dan bladdert het niet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98604195
Nooit last van gehad dat een plafond ging bladderen...ook niet met een roller. Wellicht even de boel goed ontvetten met ammoniak (of een ander ontvettingsmiddel ), laten drogen en dan gewoon rollen met een kwalitatief beetje goede latex (probeer er eentje te gebruiken die in één keer dekt want 2x boven je hoofd moeten schilderen is niet aan te raden).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:03:57 #4
42366 Staal
pi_98604443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:59 schreef trovey het volgende:
Nooit last van gehad dat een plafond ging bladderen...ook niet met een roller. Wellicht even de boel goed ontvetten met ammoniak (of een ander ontvettingsmiddel ), laten drogen en dan gewoon rollen met een kwalitatief beetje goede latex (probeer er eentje te gebruiken die in één keer dekt want 2x boven je hoofd moeten schilderen is niet aan te raden).
Ik wel.

Eerst ontvetter toen heel stuk plafond in de saus gezet. Toen even pauze op een stoel met een biertje trots kijken naar het plafond.
Plok........ :{
Plok....... :{
Plok.... ;(

Heb uiteindelijk alles af moeten steken en met de kwast (tip van een schilder) moeten doen. Rotklus. Zou zelf nooit meer het risico nemen om met een roller in de weer te gaan.
Un certain jeune homme
pi_98604567
Dan heb ik blijkbaar een ander plafond dan jij hebt :P ...tig plafonds met de roller gedaan en nooit last gehad...blijft altijd keurig zitten waar het zit. Enfin TS kan beide proberen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98604911
Als het plafond niet vet is en er geen nicotine op zit dan moet dit goed gaan.
Afnemen met amoniak , opdrogen en leef je uit.
Wel goede latex pakken.
pi_98604917
Hmm dan ga ik voor de zekerheid maar kiezen voor een kwast=p dan loop ik iig minder risico=o Bedankt voor het advies!
pi_98607521
Probleem van afbladderend plafond is dat het dan eerder gedaan is met witkalk. Je kan dit controleren door met een natte vinger even stevig over het plafond te wrijven. Geeft dit wit af dan zit er witkalk op.

Als dit het geval is dan eerst schrobben met St Marcs of evt ammoniak en dan fixeer eroverheen. Daarna kan je zonder problemen latex eroverheen smeren.

Waar je de mist mee in kan gaan is als er al eerder latex overheen gegaan is zonder eerst te fixeren (eerste laagje kan inderdaad lukken met een kwast, maar moet het ooit nog een keer heb je een probleem), dan is de enige optie afsteken
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:04:11 #9
42366 Staal
pi_98607893
Dat is een goede uitleg, Vesalius. Vroeg me al af waar het door veroorzaakt werd.
Afsteken is echt een rotklus trouwens. Sta je gezellig op een tafel boven je macht.
Un certain jeune homme
pi_98607951
Uit ervaring weet ik dat afsteken de enige manier is. Hier hadden we hetzelfde probleem en na 3 pogingen na goed ontvetten kwam het er nog vanaf.

Blijft het wel zitten heb je de kans dat het binnen een jaar tóch nog gaat bladderen en/of er gewoon afvalt.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_98608795
Hmm, is het anders voor mij anders niet makkelijker om 't vele werk te voorkomen er niet gewoon direct witkalk op te doen?
pi_98611684
Dat kan ja, alhoewel het eraan ligt hoeveel lagen witkalk er al op zitten, want op den duur gaat witkalk altijd bladderen. Ook wordt het op steeds minder plaatsen verkocht, soms wordt het ook wel als "veegvast" verkocht.

Maar waarom wacht je niet eerst de natte vinger test af?
pi_98613246
Als je na het texen, je verf gaat bladderen, heb je waarschijnlijk een kalk plafond.
Dus eerst ( voordat je gaat texen ) met een natte spons een stukje over het plafond gaan, en kijken of het plafond afgeeft op de spons.

Als het plafond op de spons niet afgeeft kun je gewoon texen met een roller.

Gebruik dan wel een roller op een texstok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')