quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:45 schreef Lehcimus het volgende:
Ik zou toch eerst plamuren, schuren, gronden weer schuren en dan aflakken
Dat is de enige juiste manier!quote:Eerst gronden dan plamuren en schuren weer gronden en aflakken.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat had ik me dus ook al bedacht tijdens het typen, maar ik vond het zonde van het typwerk om het topic niet te plaatsen.![]()
Als jij plamuur op waterbasis hebt, en je hebt gegrond met een niet vochtregulerende grondverf, hecht jouw plamuur helemaal niet beterquote:Op zaterdag 23 april 2011 12:05 schreef Forno het volgende:
Plamuur hecht beter op grondverf dan op kaal hout. Tenzij het op de verpakking anders staat aangegeven.
Diepe gaten hoor je te vullen met een (epoxy) vulmiddel, plamuur is alleen voor oneffenheden.quote:Diepe gaten vul ik meestal eerst
De meeste mensen bedoelen met buitenverf, synthetische verf dunnohquote:Je hoeft in de badkamer (of zelf in de douche) echt geen buitenverf te gebruiken. Vrijwel iedere verf kan tegen water. Gebruik trouwens liever wel een alkyd-verf (terpentine gedragen) in plaats van acryl (watergedragen).
Als je dan iets wil vertellen aan de mensen klusbaas, doe het dan wel goed!quote:Gebruik trouwens liever wel een alkyd-verf (terpentine gedragen) in plaats van acryl (watergedragen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |