abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95793624
heb n huisje gekocht, 27 mei de sleutel, heerlijk! de bovenverdieping (woon, keuken en opkamer) willen we laten schilderen. het betreft ongeveer 85 m2 vloeroppervlak, 300m2 plafont en muur.
ik las dat latex spuiten een optie is voor zulke oppervlaktes, werkt dat een beetje? of toch beter met rollers?
en: van welke prijs moet ik ongeveer uitgaan?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_95794847
Hebben je vrienden dat niet? anders moet je gewoon even googlen om een idee te krijgen van de meningen.
pi_95795106
Als je het door een schilder in het zwart laat doen, ben je 7,50 euro de vierkante meter incl. materiaal kwijt.

Ik ben zelf schilder en ik ben geen fan van tex spuiten.
Het wordt er namelijk heel losjes opgelegd; texen met rollers druk je de tex steviger tegen het oppervlak aan.

Als je zelf nog nooit latex heb gespoten, zou ik er ook niet aan beginnen.
Dan raadt ik je aan om er zelf aan te beginnen met rollers

Ga wel voor de betere tex, en als je iets afplakt, dan na het texen meteen de plakband verwijderen.

Ook als je aan het texen bent, de ramen dichthouden ook al wordt het benauwd.
Tex is watergedragen en droogt door verdamping van het water in de tex.

Als je met ramen open gaat texen heb je veel meer kans op banen in het plafond en muren omdat de tex te vlug droogt.
Door de ramen en deuren gesloten te houden voorkom je dit.
Je mag natuurlijk wel als het hele plafon van 1 kamer is gedaan ff de ramen openzetten, of als 1 hele muur is gedaan.
pi_95797373
Wat de schilder hierboven zegt. Als je geen professionele spuitinstallatie hebt wordt het niks vrees ik. Koop gewoon goede tex, niet van die bouwmarkt meuk. Goede rollers en je kunt heerlijk gaan texen!

En doe het niet net als in Eigen Huis en Tuin, met 3 man tegelijk, de een een kwastje, de andere een klein rollertje en de andere een grote roller en zo ieder een stukje doen. Dat wordt niks...
pi_95797915
VOORDAT JE BEGINT HET PLAFOND EN DE MUREN FF NAKIJKEN MET EEN NATTE SPONS OF ER GEEN KALK GEBRUIKT IS.
GEEFT HET VEEL AF OP DE SPONS HEB JE EEN PROBLEEMPJE

Er van uitgaan dat je een kamer heb waarvan de muren en plafond dezelfde kleur krijg krijgt:

Met een tex kwast de naden tussen muur en plafond goed dik insoppen en dan de muur en plafond goed uitrollen met een klein texrollertje ( een muisje ).
Als het plafond 1 x getext wordt, met de meeste lichtinval meerollen.

Er van uitgaan dat je een kamer heb waarvan de muren en plafond een andere kleur krijgen.

Naad tussen muur en plafond goed doorstrijken met een tex kwast.
Uitwaaieren met een texroller
Plafond texen met lichtinval mee.

Goed laten drogen

Spackmes in de naad zetten.
Muur besnijden met een texkwast en uitrollen met een muisje.
Muur texen
pi_95798882
super, goede adviezen.
ik ben niet van plan dit zelf te gaan doen, ik heb een te drukke baan en wil de benedenverdieping + tuin al zelf aanpakken. dit is een vrij recht toe recht aan schilderklus, dus wil het lekker laten doen.zelf aan de slag met tex spuiten lijkt me idd geen mooi plan. rollen is dus niet voor niks de standaard. voor zover ik me kan herinneren is er geen kalk gebruikt. alles moet in 1 kleur (gewoon wit) en 7,50 is een prima richtprijs om eens mee te gaan vergelijken.
pi_95799039
Welke stad/ regio woon je?

Als je het een schilder laat doen, zorg er dan voor dat het wel NL tex is van Sigma of Sikkens.

Als je Duitse verf heb, komt deze meestal uit een verfstunter en heb je b keuze verf en dat is die 7,50 euro niet waard.
pi_95799732
rotterdam. je kunt ook zelf verf regelen toch?
pi_95800745
Rotterdam is voor mij eerlijk gezegd te ver uit de richting.

Als je een schilder 's avonds laat komen, regelt de schilder zijn eigen verf. En dat zal meestal sigma of sikkens zijn.

De meeste schilders werken niet met verf van een klant.
pi_95800802
ok, op werkspot kun je aangeven of je verf in de deal betrekt of niet geloof ik.
pi_95802278
Ik zou zelf eerlijk gezegd een paar ( 2 a 3 ) schildersbedrijven in rotterdam bellen.
Je heb sneller contact en "weet" wie je binnenhaalt. Op werkspot kunnen ook echte beunhazen.

Waarom wil je persé je eigen verf gebruiken als ik vragen mag?

Vraag eens in de familie rond of ze een schilder kennen. Dat kun je nog beter doen als via werkspot.
Ik krijg ook altijd werk via familie en kennissen, die ook weer familie en kennissen hebben die een schilder zoeken.
Mond op mond reclame is de beste reclame!

[ Bericht 35% gewijzigd door bobenjanneke op 21-04-2011 13:13:11 ]
pi_95804229
`haha, nee ik wil niet per se eigen verf, liever niet zeg! maar als ze met rommel aankomen kan ik altijd nog bijsturen.
ik heb t iemand gevraagd die ik via via ken, en werkspot ook om te zien wat er geboden wordt en evt te bekijken of er echt een goede klusser tussen zit.
maar qua prijsindicatie vind ik 7,50 prima als richtprijs
pi_95824680
Ok
Succes er verder mee en als er vragen zijn zie ik het wel!

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')