Kan geen kwaad om het te proberen met een natte doek.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:01 schreef nightfall het volgende:
Goedenmorgen iedereen,
ik heb hier een klein probleempje, ik heb mijn woonkamer behangen met renostuc glasvliesbehang. Dit is verder allemaal goed geluk, maar nou heb ik gisteren een stukje geverft en zag ik vanmorgen dat de verf rondom de naden is gaan barsten.. nou denk ik dat dit komt door de lijmresten die er nog zitten op de bovenkant van het behang(had dit natuurlijk gelijk moeten weghalen, maar goed beetje laat nu). zal het helpen om nu nog met een natte doek alle stukken na te gaan waar het behang aansluit, of bv met wat grondverf over de naden te gaan eerst?
graag wat tips
- Muren ff fijn schuren met schuurgaas, geen papier.quote:En, is het gelukt? Willen zelf ons huis ook met dat spul gaan doen (nieuwbouw) en zijn dus heel erg benieuwd naar ervaringen...
Dat klinkt idd als hetzelfde.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:44 schreef dreamteampje het volgende:
Bedankt voor de uitleg, helemaal top! Moet vast goed gaan komen zo.
Nog 1 vraagje: ik kwam renostuc en renovlies tegen via de zoekmachines. Gaat dit gewoon om een verschil in merknaam of is het een verschillend product?
Renostuc is denk ik overheen te stuccen ( doet de naam vermoeden ).quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:44 schreef dreamteampje het volgende:
Bedankt voor de uitleg, helemaal top! Moet vast goed gaan komen zo.
Nog 1 vraagje: ik kwam renostuc en renovlies tegen via de zoekmachines. Gaat dit gewoon om een verschil in merknaam of is het een verschillend product?
ik heb het bij de bouwhof gehaald(gamme en praxis hebben het niet), en daar vertelde ze mij dat je het gewoon kan schilderen.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:04 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Renostuc is denk ik overheen te stuccen ( doet de naam vermoeden ).
Je hebt glasweefsel ( tegenwoordig ook glasvezel ) -> dat is met een werkje erin
Je hebt glasvlies, das motiefloos, iets moeilijker te plakken.
Allemaal bedoelt om slechte muren weg te werken, waar alleen texen niets uithaalt, en stuccen te duur is.
Bij onder andere de Praxis hebben ze glasvezelbehang van Baseline wat zelfs goed te plakken is.
Het is een moderne naam voor een ouderwets bestaand product.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:26 schreef nightfall het volgende:
http://huis-inrichting.ma(...)gladglasweefsel.html
dit is een stuk dikker hoor.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:32 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Het is een moderne naam voor een ouderwets bestaand product.
Glasweefsel is hetzelfde, alleen goedkoper.
Succes ermee!
Het is ook 2x keer zo duur.quote:
Ik ben schilder, en wij gebruiken gewoon glasweefsel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:36 schreef dreamteampje het volgende:
Bedankt voor het meedenken en de uitleg. Klinkt goed dat spul! De ad op MP kwam ik idd ook tegen, vandaar dat ik me afvroeg of het hetzelfde is. Op de site van de aanbieder staat dat professionals het ook gebruiken, dus moet goed zijn!
We gaan pas over een aantal maanden verhuizen, maar wil me goed voorbereiden en kijken waar ik het voor een goede prijs kan krijgen want wil het hele huis ermee gaan doen dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |