Krijg je belletjes vanquote:
Werd geadviseerd...eerst met 240 voor de hechting, dan 400 voor een mooier eindresultaat...zo fijn is 400 toch niet?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:27 schreef klaaskootstra het volgende:
werk van korrel 400 kan je je zelf ook wel besparen. 240 is voldoende.
Dus dat heeft de vorige bewoner gedaan...goedkope verf in 1 laag dekkend geprobeerd te krijgen in de zon...lopers, belletjes, poederende verf en slechte dekking...deurklink en bel is omheen geschilderd...quote:
Ik pak expres een grondverf, anders moet ik 2 of 3 keer met een EPS (af) lakken, dit is beter (ademen en vochtreguleren) dan 2 of meer laagjes EPS.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:43 schreef blomke het volgende:
Als je op bestaand schilderwerk een nieuwe laklaag aanbrengt, is grondverf overbodig, dat doe je alleen over kaal hout. Verder is je aanpak oké, vooral goed schoonmaken met St Marc en naspoelen met lauw water.
KlaasKlootstra beweert dat korrel 240 fijn genoeg is en je 400 kunt besparen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn aanpak, na schoonmaken, is schuren met 180, grondig schoonvegen of blazen en naschuren met 240, weer schoonblazen/vegen en dan lakken. Bij 2x lakken tussendoor schuren met 240.
Laat de eerste laklaag ZEER GOED drogen, anders mol je 'm bij het opschuren.
jij woont nog thuis zeker? wie zegt trouwens dat ik MOET schilderen?quote:
Onzin, een EPS is ademend, grondverf minder. Het is dus extra moeite en kosten, je kan over bestaand schilderwerk (wat voor soort zit er eigenlijk) prima volstaan met 1 hooguit 2 nieuwe laklagen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:51 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ik pak expres een grondverf, anders moet ik 2 of 3 keer met een EPS (af) lakken, dit is beter (ademen en vochtreguleren) dan 2 of meer laagjes EPS.
Heeft Dekokay van Dijk je ook geadviseerd om deze slechte verflaag eerst te verwijderen? Zo niet, dan is al je noeste arbeid voor niets, incl. de kosten voor de verf. Maar daar zal Dekokay van Dijk niet mee zitten....quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:32 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Dus dat heeft de vorige bewoner gedaan...goedkope verf in 1 laag dekkend geprobeerd te krijgen in de zon...lopers, belletjes, poederende verf en slechte dekking...
Is leuk werk en met de nodige aandacht en inzet, krijg je een mooi strak resultaat.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |