abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2011 @ 18:43:58 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_98379449
Ik ben op zoek naar verf voor mijn appartement die over 2,5 week word opgeleverd.

Wat ik nodig heb is muurverf. Nu vraag ik me af wat het kwaliteitsverschil is.

Nu is er een aanbieding bij de Praxis. Deze week 25% korting op alle Histor muurverf.

Is deze verf goed? Of anders wat is er aan te raden? En is er verschil tussen bv de Histor verf van praxis/gamma en die van een schildersbedrijf?
Look who's back in the wrong place at the right time
  zondag 19 juni 2011 @ 18:45:20 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_98379492
Wat is je ondergrond en om hoeveel m2 gaat het?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 19 juni 2011 @ 18:50:07 #3
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_98379662
De muren worden behangklaar opgeleverd. Ik ga hier nog wat leidingen voor elektra bijfrasen en dat weer bewerken tot het weer net zo glas is. En het gaat om ongeveer 90m2 totaal.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_98379867
Ik ben zelf nu net mijn appartement aan het verven, wel in een totaal andere situatie (want verven op klote-granol muur). Ik heb bij de lokale doe het zelf zaak mijn verf laten mixen, hem wel verteld dat het goed moet zijn, maar dat als dat ook kon van wat goedkopere verf hij dat uiteraard niet moest laten :9 .

Het enige wat ik je eigenlijk kan vertellen is; bespaar niet al te veel op de verf. Wij hebben nu voor ongeveer 50-60 m2 iets van 140 euro aan verf betaald (ik weet alleen dat er super-latex op de deksel staat). We hoeven het geen enkele keer over te schilderen omdat het goed dekt. Je kan wel met 50 euro klaar zijn en dan ook het risico lopen dat je het nog 2x over moet schilderen waardoor je alsnog duurder uit bent. Trouwens, de witsel van de Hema (8 euro voor ik geloof 2.5 of 5 L) dekt ook heel erg goed bij ons op het plafond.

We hebben ook witsel gebruikt van praxis (de binnenkant van een kast dus niet zo heel belangrijk) en dat ging ook wel prima, dekte goed.
pi_98382331
Histor en Flexa zijn verven voor de consument, die niet te veel geld uit willen geven, voor toch een prima verf.

Kwaliteitsverven die een schildersbedrijf gebruikt, zijn Sigma en Sikkens. Deze merken hebben ook tex.

Het prijsverschil is er naar, maar ook de afwasbaarheid, houdbaarheid van de kleur, etc, etc, is er ook naar.
pi_98387264
Behangklaar is wat anders dan sausklaar! Je zegt dat de muren behangklaar worden opgeleverd, dat betekent dat je zelf nog een hoop gaatjes dicht mag gaan smeren... Calculeer daar ook tijd voor in.
Da gao nie nou!
pi_98387503
Koop gewoon "goede" tex, dus niet bij de bouwmarkten. De Histor en Flexa die ze daar verkopen is vaak ook muf....Ga naar een toko die bv. Sigma verkoopt. Kost veel, maar dekt altijd goed, is heel makkelijk te verwerken en kost je dus eigenlijk net zoveel als 2 emmers Histor...
  zondag 19 juni 2011 @ 21:32:10 #8
3185 Adelante
To let it go now
pi_98387574
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:26 schreef vigier het volgende:
Behangklaar is wat anders dan sausklaar! Je zegt dat de muren behangklaar worden opgeleverd, dat betekent dat je zelf nog een hoop gaatjes dicht mag gaan smeren... Calculeer daar ook tijd voor in.
Precies: beter zou je nog een dun laagje glasweefsel op kunnen brengen en dat sausen. Koop een paar emmers Sikkens via budgetverf ofzo en je bent met één laag verf klaar.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  FOK!fotograaf zondag 19 juni 2011 @ 21:42:17 #9
17893 Forno
pi_98388128
Je kunt de muren eerst met fix n finish gladstrijken. Dan voorstrijk er overheen en sauzen maar. Heb zelf flexa powerdek premium a 90 euro per 10 liter, mooi spul. Dekt in 1 keer.
  maandag 20 juni 2011 @ 01:47:08 #10
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_98398847
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:58 schreef bobenjanneke het volgende:
Histor en Flexa zijn verven voor de consument, die niet te veel geld uit willen geven, voor toch een prima verf.

Kwaliteitsverven die een schildersbedrijf gebruikt, zijn Sigma en Sikkens. Deze merken hebben ook tex.

Het prijsverschil is er naar, maar ook de afwasbaarheid, houdbaarheid van de kleur, etc, etc, is er ook naar.
De Action verkoopt Akzo Nobel verf voor een prikkie. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_98404366
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 01:47 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

De Action verkoopt Akzo Nobel verf voor een prikkie. :D
Bavaria maakt Euroshopper Bier.
Bavaria maakt Hollandia Bier.

Dat het van de Akzo komt, wil nog niet zeggen dat het goed is.

Het gaat in dit geval meer om het merk.
pi_98406057
offtopic, die vierkante potten van Histor zijn echt horror. Niet open te krijgen zonder je vingers te bezeren :P
  maandag 20 juni 2011 @ 13:22:40 #13
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98408328
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef Palomar het volgende:
offtopic, die vierkante potten van Histor zijn echt horror. Niet open te krijgen zonder je vingers te bezeren :P
aah ik ben dus niet de enige die daar zere vingers van krijgt.. Ik open een verfblik wel gewoon met een schroevendraaier. Als ik ga verven is ander klusgereedschap ook wel voor de hand!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98423225
Ik heb goede ervaring met extra dekkende muurverf van histor.. 13 liter bakken.. etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')