Dit begrijp ik echt niet: ik vind Sikkens Rubbol juist een verf die uitstekend glad uitvloeit en met weinig verf maak je een heel dunne en sterke verflaagquote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
Voorkant van het huis heb ik afgelakt met Sikkens Rubbol XD gloss, ook duurzaam (gaat ongeveer 10 jaar mee). Laat zich niet erg gemakkelijk verwerken (vrij stroef, mag volgens Sikkens ook niet worden verdund).
De kwaliteit en het merk. Het hangt van je toepassing af (binnen/buiten) en je voorkeuren.quote:Op zondag 25 mei 2014 12:20 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil binnenkort de wanden ook voorzien van een likje verf. Flexa kost bij gamma 35.- per 2.5L wat voldoende is voor 20m2.
Kijk ik naar signa, sikkens, wijzonol, betaal je het 3 dubbele.
Wat is het verschil?
Ben je nou echt te dom om te begrijpen dat niet elke verf uit de Rubbol serie de zelfde samenstelling heeft? Rubbol XD gloss is bijvoorbeeld heel anders qua samenstelling dan Rubbol SB plus. Mijn ervaring is dat XD gloss erg stroperig is en zich niet makkelijk laat verdelen.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit begrijp ik echt niet: ik vind Sikkens Rubbol juist een verf die uitstekend glad uitvloeit en met weinig verf maak je een heel dunne en sterke verflaag
En jij haalt elke tien jaar je kozijnen helemaal kaal? Dat doe je alleen als het schilderwerk in bijzonder slechte staat is, bij een periodieke schilderbeurt is goed schuren voldoende. Daarbij zijn de lijnolieverven van tegenwoordig ook anders dan die van vroeger. Wat een voordeel is aan lijnolieverven is dat het duurzaam is, en het hout laat ademen waardoor er minder snel houtrot optreed.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:18 schreef blomke het volgende:
Astublieft geen verf op lijnoliebasis. Hoe duurzaam ook, als je het wilt verwijderen heb je een hels karwei daaraan.
Volgens de specificaties heb je geen verschil in 'rendement' (L / m2).quote:Op zondag 25 mei 2014 12:40 schreef blomke het volgende:
[..]
De kwaliteit en het merk. Het hangt van je toepassing af (binnen/buiten) en je voorkeuren.
Ik vind (maar eigenlijk heb ik nergens verstand van volgens veel Fok!-ers) dat Sikkens de beste verven maakt. Per L. duurder, maar het smeert zo goed en glad uit dat je volgens mij een netto lage(re) ¤/m² haalt.
Met Wijzonol schakelwerf heb ik heel slechte ervaringen; één hete zomer en het was weggefikt. Flexa vind ik voor binnentoepassingen (deuren/kozijnen) net aan acceptabel.
quote:Op zondag 25 mei 2014 15:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens de specificaties heb je geen verschil in 'rendement' (L / m2).
Kwaliteit in wat dan? Het gaat om binnenwerk (muren). Ik heb 1 kamer met flexa gedaan en ziet er keurig uit. Dus wat kan een reden zijn om sikkens/ wijzonol/sigma te gebruiken?
quote:Op zondag 25 mei 2014 13:56 schreef bbtb77 het volgende:
Als je echt schrobvast of extreem mat wilt zul je toch moeten uitwijken naar Sikkens/Sigma/ed..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |