Ok geweldig! Dus als ik het goed begrijp 1 laag grondverf en daarna 2 lagen beits?quote:Op maandag 14 maart 2011 23:22 schreef bobenjanneke het volgende:
Beste,
Ik ben schilder en hier mijn advies:
Het beste is om het volgende te doen voor een lange levensduur, maar vergt wel veel tijd:
Met een excentrische schuurmachine het hout kaal schuren. ( niet te lang op 1 plek schuren want dan krijg je "happen". De kop van een xcentrische schuurmachine draait en trilt niet. )
Bij een verfwinkel of verfdiscounter a-merk beits halen van Sigma of Sikkens. Deze gaat langer mee als Histor en Flexa.
De eerste grondlaag goed verdunnen met terpetine ( trekt beter in het hout.)
Daarna nog 2 lagen aanbrengen.
Hoop dat je iets aan het advies hebt.
Ik heb het over de excentrische omdat veel mensen alleen een tril schuurmachientje hebben, en als ze daarmee het oppervlak kaal willen gaan schuren, zijn ze nog heeeel lang bezig.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:27 schreef bleiblei het volgende:
Eh, excentrisch draait uit het middelpunt vandaar ook ex....centrisch.
En trilt daarom ook flink. Een roterende schuurmachine trilt idd. minimaal.
Als je uitgaat van een kale ondergrond, voor de eerste laag ook gewoon dezelfde beits gebruiken, alleen verdunnen met terpetine.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:28 schreef Vixxen het volgende:
[..]
Ok geweldig! Dus als ik het goed begrijp 1 laag grondverf en daarna 2 lagen beits?
Is NIET vochtregulerend.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef Klusbaas het volgende:
Dank, bobenjanneke.
Even voor de duidelijkheid, want ik zie dat mijn laatste zin eventueel tot verwarring kan leiden:
schakelverf of EPS is dus wél vochtregulerend, en die zou ik je dus aanbevelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |