Hm, vorig jaar viel me ook wel tegen al werd die gered door 2 geweldige albums (Dead weather en Blood red shoes) en is Hooverphonic alleen nog maar gegroeid (kwam vrij laat uit, stond al wel in m'n top 10 maar zou nu gaan stijgen). 2011 kan dus vij makkelijk nog beter worden dan 2010 al had ik meer verwacht van voooral de nieuwe Kills en Marike Jager. Hopelijk vallen de 'nog uit te komen' niet tegen dan komt het wel goed.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:41 schreef Norrage het volgende:
Veel leuks uitgekomen vind ik hoor, voorlopig iig beter dan vorig jaar.
Ohja alweer vergetenquote:
Lykke.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:10 schreef cafca het volgende:
1. Lori McKenna -Lorraine
2.The Civil Wars - Barton Hollow
3.The Cave Singers -No Witch
4.Paul Simon -So Beautiful or So What
5.The Feelies - Here Before
6.Middle Brother - Middle Brother
7.Emma's Imagination - Stand Still
8.Eefje de Visser - De koek
9.Thomas Hunter and White China Gold - White China Gold
10.Emily Smith - Traiveller's Joy
11. Alex David - The Birth of Sound
12.Tim Knol - Days
13.Hannah Peel - The Broken Wave
14.Bobby Long - A Winter Tale
15.Emil Jensen - Rykten
Nog niet genoeg geluisterd: Fleet Foxes, Bon Iver, Marike Jager, Lykke Li
Ok, cafca lijstje = alles checken dat ik niet kenquote:Op zondag 3 juli 2011 21:10 schreef cafca het volgende:
1. Lori McKenna -Lorraine
2.The Civil Wars - Barton Hollow
3.The Cave Singers -No Witch
4.Paul Simon -So Beautiful or So What
5.The Feelies - Here Before
6.Middle Brother - Middle Brother
7.Emma's Imagination - Stand Still
8.Eefje de Visser - De koek
9.Thomas Hunter and White China Gold - White China Gold
10.Emily Smith - Traiveller's Joy
11. Alex David - The Birth of Sound
12.Tim Knol - Days
13.Hannah Peel - The Broken Wave
14.Bobby Long - A Winter Tale
15.Emil Jensen - Rykten
Nog niet genoeg geluisterd: Fleet Foxes, Bon Iver, Marike Jager, Lykke Li
Nouquote:Op zondag 3 juli 2011 22:29 schreef Norrage het volgende:
Ok, cafca lijstje = alles checken dat ik niet ken
Al die andere ook hoorquote:
Die ga ik ook eens beluisteren. Staat sinds vandaag op de Luisterpaal.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:22 schreef On het volgende:
Die nieuwe van Brian Eno klinkt ook wel lekker. Ambient waar overheen gedicht wordt.
Komt vrijdag uit, dus zou kunnenquote:Op maandag 4 juli 2011 12:28 schreef On het volgende:
Zie ik daar nu ook een nieuwe Sungrazer op de luisterpaal.
quote:Op maandag 4 juli 2011 20:53 schreef pfaf het volgende:
2011 is muzikaal tot dusver echt tragisch, dieptriest en treurig. Dus ik hoop door middel van dit topic overtuigd te worden van m'n ongelijk.
Overtuig me maar eens dan.quote:
hé vibravoid kende ik nog niet, even geluisterd, maar ze komen zowel weg met hun cover van 'set the controls for the heart of the sun' van Pink Floyd als 'mother sky' van Canquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:21 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn favorieten van 2011 zijn, de nieuwe vribravoid, de nieuwe beasty boys, de nieuwe earth en de nieuwe André Manuel
En ik kijk uit naar de nieuwe primus
Nog geen mike patton release dit jaar![]()
The Twilight Singers - Dynamite Stepsquote:Op maandag 4 juli 2011 20:53 schreef pfaf het volgende:
2011 is muzikaal tot dusver echt tragisch, dieptriest en treurig. Dus ik hoop door middel van dit topic overtuigd te worden van m'n ongelijk.
Dan zou ik toch snel Tallahassee maar eens beluisteren!!! Daar valt ook deze plaat weer volledig bij in het niet wat mij betreft.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:24 schreef Norrage het volgende:
Mijn lijstje (o.a. hier te zien http://rateyourmusic.com/list/Norrage/best_of_2011__albums_ )
Wel nog semi-willekeurige volgorde, maar zoals gezegd staan de Mountain Goats bovenaan.
Andere albums waar ik erg opgewonden van raak zijn:
The Mountain Goats
Vind ze normaal een beetje saai, maar ik vind dit een erg opzwepend album met veel verschillende stijlen die gebruikt worden. Bij verre, samen met Sunset Tree, het beste dat ik van ze gehoord heb! Het is allemaal net wat voller, net wat origineler en overall gewoon een heerlijk folky rock album!
Hmm, integendeel, het jaar is inderdaad zo teleurstellend dat ik niet eens aan een halfjaarlijstje ga beginnen...quote:Op maandag 4 juli 2011 21:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Overtuig me maar eens dan.![]()
Ik zal proberen vanavond mijn 2011 favorieten eens op een rij te zetten, wellicht dat m'n beeld over een half jaar vertroebeld is geraakt...
Hun debuut toch? Ik ga dat maar eens wat aandachtiger luisteren ja. Nog niet zo vaak gedaanquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan zou ik toch snel Tallahassee maar eens beluisteren!!! Daar valt ook deze plaat weer volledig bij in het niet wat mij betreft.
Ja dat heb ik ook wel elke keer eigenlijk. Volgens mij als het nieuwe albums zijn vind je ze vaak nog heel leuk, maar het jaar erna luister je er zelden meer naar...Zo draai ik mijn top 5 albums van bijvoorbeeld 2009 echt bijna nooit meer. Die van 2010 ook niet supervaak, maar albums in wat lagere regionen dan weer welquote:Op donderdag 7 juli 2011 16:10 schreef ralfseltje het volgende:
Ik heb het idee dat elk jaar altijd weer tegenvalt in dit soort topics, en dat het 'vorige jaar toch echt veel beter was'. Vind ik zo vreemd altijd.
Bill Callahan - Apocalypse
X Ray Eyeballs - Rock n Roll dreamer
Iceage -
EMA - Past Life Martyred Saints
Fucked Up - David Comes To Life
Black Lips - Arabia Mountain
Thurston Moore - Demolished Thoughts
Sonny and the Sunsets - Hit After Hit
Thee Oh Sees - Castlemania
People's Temple - Sons of Stone
Gang Gang Dance - Eye Contact
Beastie Boys - Hot Sauce Commitee Part 2
Battles - Gloss Drop
Pj Harvey - Let England Shake
Cloud Nothings - S/T
Yuck - S/T
Dumbo Gets Mad - Elephant at the Door
Topjaar alweer
Met dit lijstje ben ik het zooo eens!! vooral PJ Harvey! ben al langere tijd fan van haar, en echt vet als een artiest van haar kaliber zo'n geweldig album uitbrengt!quote:Op zondag 3 juli 2011 19:28 schreef Gillingham het volgende:
Voorlopige top 10:
01. PJ Harvey - Let England Shake
02. Radiohead - The King of Limbs
03. The Antlers - Burst Apart
04. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
05. Low - C'mon
06. Nicolas Jaar - Space Is Only Noise
07. Fleet Foxes - Helplessness Blues
08. TV on the Radio - Nine Types of Light
09. Explosions in the Sky - Take Care, Take Care, Take Care
10. Iron & Wine - Kiss Each Other Clean
PJ Harvey is de echte uitschieter in dit lijstje.
Die ga ik eens even beluisteren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:32 schreef On het volgende:
De nieuwe van the Horrors staat op de luisterpaal, dus die kan dan ook alvast in jullie lijstjes.
Ik vind hem niet zo best eigenlijk...quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:32 schreef On het volgende:
De nieuwe van the Horrors staat op de luisterpaal, dus die kan dan ook alvast in jullie lijstjes.
Vind Primary Colours wel beter, maar ik vind deze ook prima te pruimen. Hij is vrij licht, eigenlijk. En Still Life is een erg goed nummer. Overigens kunnen ze niet nog een keer met zo'n plaat aan komen hierna.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ik vind hem niet zo best eigenlijk...
Davinniknouookquote:Op maandag 11 juli 2011 16:20 schreef On het volgende:
Die nieuwe van Thurston Moore (frontman van Sonic Youth) is ook niet verkeerd. Songwriteralbum met wat trommels en strijkinstrumenten. En nog wel met dat alternatieve SY randje.
Die staat dan ook in het lijstje 'nog niet helemaal uit', dus die staan er nog niet in. Maar heb nog geen gelegenheid gekregen om hem goed te beluisteren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:40 schreef Arn0 het volgende:
Goed lijstje kciR, kan me er bijzonder in vinden. Enkel Beirut hoort bij mij toch zeker bij de bovenste twee categorieënEn denk dat je Amatorski (Belgische band) met "TBC" ook wel goed vindt.
De nieuwste Katzenjammer vind ik zwaar tegenvallen. Zeker in vergelijking met hun briljante debuut.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:50 schreef ranja het volgende:
Katzenjammer - A Kiss Before You Go
Moet nog uitkomen (of moet ik nog binnenkrijgen):
Bangles
Tegenvallen vind ik een te zwaar woord, ik vind 'm niet zo goed als het debuut maar er staat wel weer genoeg leuks op. Paar missertjes.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:03 schreef MyTiredFeet het volgende:
De nieuwste Katzenjammer vind ik zwaar tegenvallen. Zeker in vergelijking met hun briljante debuut.
Over de nieuwste Bangles daarentegen heb ik wel enkel lovende woorden. Maar ik ben stiekem (nou ja stiekem...) ook een grote Susanna Hoffs-adept.
Adelequote:Op maandag 3 oktober 2011 22:49 schreef Felagund het volgende:
Uit mijn hoofd vind ik dit de beste albums, op alfabetische volgorde.
Adele - 21
The Antlers - Burst Apart
The Civil Wars - Barton Hollow
PJ Harvey - Let England Shake
Jaar, Nicolas - Space is only noise when you can see
Jager, Marike - Here comes the Night
Marling, Laura - A creature I don't know
The mountain goats - All eternals deck
Wilson, Jonathan - Gentle Spirit
Roosbeef is echt tig keer beter danquote:Op maandag 3 oktober 2011 23:29 schreef Felagund het volgende:
Roosbeef.
Maar voor de rest een goed lijstje.
Al ken ik de albums van Girls en Thomas Hunter and White China Gold (nog) niet.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:51 schreef Felagund het volgende:
>>>>>
Barton Hollow was trouwens ook een goede tip van Cafca.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:00 schreef krioro het volgende:
Oh ik heb zowaar een album van dit jaar geluisterd! Adele.
Adele-haters gonna hate.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:01 schreef Norrage het volgende:
[..]jij met jouw muzieksmaak stelt me nu zwaar teleur
Maar pff...Adele??quote:
Oooh ja, The Cool Kids, bijna vergeten. Die moet ik nog luisteren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:08 schreef Darkestrah het volgende:
★★½
The Cool Kids - When Fish Rides Bicycles
Altijd lastig....meningenquote:
The Gathering gaat dit jaar niet meer komen volgens mij.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:32 schreef ranja het volgende:
Alweer bijna een maand om sinds m'n laatste update,
Nieuw:
Bangles
****½
Wild Flag
Subways
Sonja van Hamel
***½
Andree Watters
Moet nog uitkomen (of moet ik nog binnenkrijgen):
Drive Like Maria (?),The Gathering (?). Hospital Bombers(?), Space Siren (?), Izia, Coeur de Pirate
Bron: http://www.gathering.nl/2(...)rd-and-new-festival/quote:We get a lot of mail from people who want to know when the new album will be out. Unfortunatly this will not happen this year. We’re still writing and recording, and trying not to finish things in a hurry
Ok. Ik krijg ook m'n twijfels over de andere die ik noemde, Drive Like Maria laatst live gezien waar ze iets van 5-6 nieuwe nummers speelden. Dat vond ik wat weinig om snel een nieuw album te verwachten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:41 schreef PdeHoog het volgende:
The Gathering gaat dit jaar niet meer komen volgens mij.
Zo enthousiast over de nieuwe Subways? Wist niet of ik hem een kans moest geven... misschien toch maar doen.quote:
Na het luisteren van die eerste single kan ik het al niet opbrengen om de hele plaat te luisteren. Ga het ook nog wel eens proberen, is/was wel een erg leuk bandjequote:Op maandag 31 oktober 2011 13:49 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Zo enthousiast over de nieuwe Subways? Wist niet of ik hem een kans moest geven... misschien toch maar doen.
Die eerste single was voor mij juist reden om de cd toch maar weer te bestellen zonder eerst te luisteren.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:49 schreef Zocalo het volgende:
Zo enthousiast over de nieuwe Subways? Wist niet of ik hem een kans moest geven... misschien toch maar doen.
Nog niet naar hem geluisterd maar lees zijn naam wel voortdurend hier. Is het een mooie "instapplaat", zoals dat zo mooi heet?quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:15 schreef Darkestrah het volgende:
Godverdomme, die nieuwe van Spinvis vind ik wel mooi hoor.
Volgens mij loopt dit topic nooit zo hard (misschien nu wel heeel langzaam) maar is het vooral het officiele jaarlijstjes topic wat altijd heel hard looptquote:Op woensdag 16 november 2011 18:54 schreef kciR het volgende:
Ging dit topic in voorgaande jaren niet veel harder? Toen waren we volgens mij al aan onze 2e bezig rond deze tijd..
Ik zag dat mijn laatste lijstje ook al weer uit augustus komt, dus weer een update met alleen mijn toevoegingen. Verder zijn er wat gestegen en gedaald, maar dit allemaal niet heel noemenswaardig
De beste platen:
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Wild Beasts - Smother
Florence + The Machine - Ceremonials
Betere platen:
Girls - Father, Son, Holy Ghost
Other Lives - Tamer Animals
Wolf Gang - Suego Faults
Gotye - Making Mirrors
Goede platen:
Coldplay - Mylo Xyloto
My Brightest Diamond - All Things Will Unwind
Amatorski - TBC
Best aardig:
Danger Mouse & Daniele Lippi - Rome
The Decemberists - The King Is Dead
Daar heb je wel gelijk in, vooral dat laatste, volgend jaar maar weer gewoon iets van 'Jaarlijstje... 'quote:Op woensdag 16 november 2011 19:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij loopt dit topic nooit zo hard (misschien nu wel heeel langzaam) maar is het vooral het officiele jaarlijstjes topic wat altijd heel hard looptIs wss ook bijna tijd daarvoor...
En de topic-titel is ook niet zo heel duidelijk. Als ie niet helemaal meer boven in je AT staat kan je hem nauwelijks vinden (ik tenminste niet...)
Ik heb hem in mijn lijst staanquote:Op woensdag 16 november 2011 23:27 schreef DO2 het volgende:
Opmerkelijk dat The Weeknd hier nauwelijks genoemd wordt.
Is voor mij misschien wel de grootste verrassing van dit jaar. In positieve zin.
Ik zal het eens luisteren, heb ik nog niet gedaan.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:27 schreef DO2 het volgende:
Opmerkelijk dat The Weeknd hier nauwelijks genoemd wordt.
Is voor mij misschien wel de grootste verrassing van dit jaar. In positieve zin.
Wat een sluwe cliffhangerquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:48 schreef Veldinspecteur het volgende:
Over de top 10 dub ik nog, maar zal ik spoedig om mijn site neerzetten
Hier hoef je nog niet perse lijstjes op volgorde te posten, dat komt dus voornamelijk in het topic wat Pfaf eens deze maand gaat openenquote:Op vrijdag 9 december 2011 14:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Top 10, 25 en 50? Of kan Top 30 ook?
Daar doelde ik ook op.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hier hoef je nog niet perse lijstjes op volgorde te posten, dat komt dus voornamelijk in het topic wat Pfaf eens deze maand gaat openen
Leuk.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:31 schreef kciR het volgende:
Ja hoor. Ik wil best weer een totaallijst maken, net als de afgelopen twee jaar. Dus als jullie het goed vinden doe ik dat dit jaar weer![]()
De lengte maakt in principe niet uit voor het systeem dat ik heb gebruikt. Dus leef je uit
Traditioneel de 2e week van decemberquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:59 schreef Norrage het volgende:
Moet het echte topic niet eens gestart worden door Pfaf?
Haal ik ook wel denk ik. En ik kan met zekerheid zeggen dat ik dit jaar het beste jaar vind sinds ik met deze jaarlijstjes topics meedoe! (sinds 2007)..Wat een jaar 2011quote:
Tsja persoonlijk ben ik erg onder de indruk. Maar dat zal ik nog wel gaan toelichten als ik mijn mooie lijstje ga postenquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:31 schreef On het volgende:
Ik vond het wel meevallen eigenlijk. Er zaten wel een paar sterke platen tussen, maar ik zie er misschien één (of twee) in een overall top 100 terugkomen.
Dat heb ik ook wel ja, afgezien van mijn #1. maar als ik het er nu over heb zeg ik geloof ik elk jaar dat ik het huidige jaar het beste vind...nu luister ik bijna niks meer van vorig jaar...quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:19 schreef Felagund het volgende:
Bij mij springt er niet één album echt uit dit jaar, veel goede albums maar niet één echt waar ik zeer van onder de indruk ben. Wordt dus nog lastig een lijstje van te maken, normaal gesproken heb ik een beter idee.
*Kijkt naar je rym*. Eigen bodem zelfs.quote:Op vrijdag 9 december 2011 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel ja, afgezien van mijn #1. maar als ik het er nu over heb zeg ik geloof ik elk jaar dat ik het huidige jaar het beste vind...nu luister ik bijna niks meer van vorig jaar...
Roosbeefquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:29 schreef On het volgende:
[..]
*Kijkt naar je rym*. Eigen bodem zelfs.
quote:
Schiet jij eens op met je lijstje ofzo!quote:Op woensdag 28 december 2011 15:14 schreef Felagund het volgende:
Er is ook een definitief eindejaarslijstje, als je lijstje daar post wordt het in de eindlijst verwerkt:
Jaarlijstjes 2011!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |