quote:
quote:
Dan is de wedstrijd op woensdag afgelopen met Nadal's tempoquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:22 schreef Nober het volgende:
Nadal-Djokovic hopelijk de finale.
7-6(12), 6-7(33), 6-7(24), 7-6(92), 188-186
Hahaha, als ze met het dak dicht beginnen kunnen ze s' nachts gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:25 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dan is de wedstrijd op woensdag afgelopen met Nadal's tempo
Vind ik wel wat vroeg om te zeggen nu Fish net de *5-3 gemaakt heeftquote:
Nadal serveert en ik zie dat 6-3 worden, vandaar dat ik het alvast zei.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:28 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Vind ik wel wat vroeg om te zeggen nu Fish net de *5-3 gemaakt heeft
Nu met 2 SP heb je grote kans dat het wel lukt jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Nadal serveert en ik zie dat 6-3 worden, vandaar dat ik het alvast zei.
De kans dat Fish deze set nog wint is er niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:30 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nu met 2 SP heb je grote kans dat het wel lukt ja
Ja, in de halve finale geef ik hem een goede kans. In de finale had ik hem nul komma nul kans gegeven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:35 schreef Nober het volgende:
Maakt Murray eigenlijk wel kans tegen Nadal?
Matig duel?quote:Djokovic verslaat tiener Tomic
Tsonga treft nu Novak Djokovic, die voor de derde keer de halve finales van Wimbledon haalde. De als tweede geplaatste Serviër won in Londen in een matig duel met 6-2, 3-6, 6-3, 7-5 van Bernard Tomic.
Daarmee kwam een einde aan het sprookje van de achttienjarige Tomic. De Australische qualifier won onder meer van Nikolaj Davydenko en Robin Söderling, maar kwam tegen Djokovic net tekort.
De Serviër speelde verre van goed. Hij liet af en toe wel zijn klasse zien, maar oogde geregeld ongeconcentreerd en maakte veel te veel fouten. Daardoor kon Tomic zelfs een set pakken en nam hij in de derde een 3-1 voorsprong. Djokovic was echter op tijd weer bij de les.
Met z'n staartjequote:Op woensdag 29 juni 2011 18:44 schreef alors het volgende:
Lopez zou een goede Jezus zijn in een musical
woord omhoog broederquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:32 schreef Bombvis het volgende:
Als ik eelt of harde huid hebt, ga ik zeker weten geen Scholl kopen
Ja, maar alleen van die vrouwelijke kapsels.quote:
Alleen als Kate en William langskomen. Voor zijn vriendin of de duizenden toeschouwers in het stadium doet hij dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:01 schreef DeMessias het volgende:
Valt me wel op dat Murray er nog steeds als een clochard uitziet, ging die zich niet scheren?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:04 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Alleen als Kate en William langskomen. Voor zijn vriendin of de duizenden toeschouwers in het stadium doet hij dat natuurlijk niet.
Misschien heeft hij dezelfde baardgroei als Ruud Lubbers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:01 schreef DeMessias het volgende:
Valt me wel op dat Murray er nog steeds als een clochard uitziet, ging die zich niet scheren?
Echt saai iddquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:06 schreef Eppie_NL het volgende:
Het is echt een trainingspartij bij Murray - Lopez he.
Weinig te beleven.
1 over...quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Maarten-Pieter het volgende:
2 BP's en SP's voor Fish
Ik hoop dat 'ie er een maakt.
Dat niet, maar het is toch altijd leuk als er een (tijdelijke) verrassing is, verder maakt het mij weinig uit wie er wintquote:
Nadal-Djokovic is wat je zou moeten hopen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Dan hoop ik altijd nog Djokovic. En dan niet tegen Nadal.
Niet op gras.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Nadal-Djokovic is wat je zou moeten hopen.
Nee, want ik ben voor Djokovicquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Nadal-Djokovic is wat je zou moeten hopen.
Ook op gras. Kijk maar naar de finale op Queens van een paar jaar terug, prachtige wedstrijd was dat. En Djokovic is nu alleen maar beter geworden.quote:
En je verwacht niet dat hij wint van Nadal op gras?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, want ik ben voor Djokovic
Van Nadal wint hij moeilijker dan van Lopez of wie dan ook.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:29 schreef Nober het volgende:
[..]
En je verwacht niet dat hij wint van Nadal op gras?
En je ziet liever een 3 setter dan een mogelijk spannende 5 setter?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:30 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Van Nadal wint hij moeilijker dan van Lopez of wie dan ook.
Inderdaad ja, dat had ik me niet gerealiseerd. Wat een beledigende opmerking eigenlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:04 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Alleen als Kate en William langskomen. Voor zijn vriendin of de duizenden toeschouwers in het stadium doet hij dat natuurlijk niet.
Zolang Djokovic wint niet. Maar met Nadal is die kans kleiner natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:31 schreef Nober het volgende:
[..]
En je ziet liever een 3 setter dan een mogelijk spannende 5 setter?
Ik ben ook voor Djokovic, maar zie hem toch het liefst in de finale tegen Nadal, omdat dat de grootste kans geeft voor een spannende wedstrijd met tennis van hoog niveau. En zelfs als Nadal die finale wint, wordt Djokovic de nieuwe nummer 1, dus is het een win/win-situatie voor hemquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zolang Djokovic wint niet. Maar met Nadal is die kans kleiner natuurlijk.
Da's ook weer waarquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor Djokovic, maar zie hem toch het liefst in de finale tegen Nadal, omdat dat de grootste kans geeft voor een spannende wedstrijd met tennis van hoog niveau. En zelfs als Nadal die finale wint, wordt Djokovic de nieuwe nummer 1, dus is het een win/win-situatie voor hem
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees net dat ook Roland Garros tot 1928 op gras werd gespeeld.Dus destijds werden alle vier de GS'en op gras gespeeld. Wist iemand dat?
Gekker is dat jij dat niet wist.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees net dat ook Roland Garros tot 1928 op gras werd gespeeld.Dus destijds werden alle vier de GS'en op gras gespeeld. Wist iemand dat?
Truequote:Op woensdag 29 juni 2011 19:38 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Da's ook weer waar
Maar een Grand Slam winnen is denk ik voor je carrière en erelijst belangrijker dan nummer 1 staan.
Ha. Alsof ik er toen bij was.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
En tegenwoordig lijkt Wimbledon ook meer op gravel dan gras, 2 hardcourt 2 gravel dusquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
quote:
Hopen dat ie nu niet choked in de halvequote:Op woensdag 29 juni 2011 19:47 schreef TheGeneral het volgende:
GSM Murray. Weer een sterke, solide partij.
Zeker waar. Maar moet ook gezegd worden dat Lopez er alles aan deed om zo snel mogelijk weer de baan af te kunnen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:47 schreef TheGeneral het volgende:
GSM Murray. Weer een sterke, solide partij.
En Murray niet geschoren? Zijn weer minpunten voor hemquote:
Wat is een GSM?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:48 schreef Ascendancy het volgende:
Hopen dat Murray niet meer last krijgt van z'n blessure. De enige halve finalist met een GSM nu. Maar ook de makkelijkste tegenstander, by far.
Wat voor blessure heeft Murray dan? Ik heb vooral naar Nadal-Fish gekeken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:48 schreef Ascendancy het volgende:
Hopen dat Murray niet meer last krijgt van z'n blessure. [...]
In dit geval bedoelt ie denk ik straight set overwinning, omdat de rest meer dan 3 sets nodig heeft gehad.quote:
Volgens mij iets met z'n been. Het kwam er op neer dat ie na iedere rally gepijnigd keek en een beetje mank liep.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat voor blessure heeft Murray dan? Ik heb vooral naar Nadal-Fish gekeken.
De enige halve finalist met een Game Set Match. Wat bedoel je dan?quote:
Maar de (Russische) commentatoren zeiden niet wat het zou kunnen zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens mij iets met z'n been. Het kwam er op neer dat ie na iedere rally gepijnigd keek en een beetje mank liep.
Hmm.quote:
Britse. Niet geluisterd, was aan het leren terwijl ik keek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar de (Russische) commentatoren zeiden niet wat het zou kunnen zijn?
Scherp.quote:
Wel een beetje opletten ja. Ik reken op jullie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Britse. Niet geluisterd, was aan het leren terwijl ik keek.
Staat 1 break achter, 2-1 in sets voor Nadalquote:
Dat snap ik, maar zijn er kansen voor een terugbreak?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:53 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Staat 1 break achter, 2-1 in sets voor Nadal
quote:
Nee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zijn er kansen voor een terugbreak?
Ik heb 1000 maal liever die Dettol dan dat ik weer hoor dat ze last heeft van eelt en harde stukjes op d'r voetquote:
Dan wint 'ie wel de meeste punten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef TheArt het volgende:
Fish kneusGa lekker rustig met Nadal mee slaan in die rally's
Maar het is gewoon niet de manier. Het zal best, maar de enige manier voor hem om het Nadal nog moeilijker te maken is gewoon de manier van Tsonga: ga er gewoon lekker voor.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Dan wint 'ie wel de meeste punten.
er zit ook nog een interactieve kwis bijquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ik heb 1000 maal liever die Dettol dan dat ik weer hoor dat ze last heeft van eelt en harde stukjes op d'r voet
Blijft toch heel jammer dat zo'n Fish net tegen Nadal niet z'n topniveau haalt. Het kan wel, zie Müller in de eerste twee sets of Haase vorig jaar en nog talloze andere voorbeelden. Het ligt niet aan Nadal dus. Gewoon mentale zwakte van Fish.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef TheArt het volgende:
Fish kneusGa lekker rustig met Nadal mee slaan in die rally's
Oh die jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:57 schreef alors het volgende:
[..]
er zit ook nog een interactieve kwis bij
Nee, dan word ik gebanned wegens het posten van valse scores (niet dat iemand behalve ikzelf dat erg vindtquote:
Van wie, Fish?quote:
Beetje opgespoten jaquote:
Nadal gaat z'n 11de GS ophalen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:08 schreef exile79 het volgende:
Nadal mag van mij uit het toernooi gekickt worden. Is hij al gebashed hier?
Ik leef met je mee, elke steun in die tijd kan je gebruikenquote:
Zo kun je het ook formuleren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
Nadal-Murray en Djoko-Tsonga, op zich niet heel verkeerd.
Ik zit het ook te kijken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:10 schreef Mykonos het volgende:
Ivanisevic en Krajicek staan een beetje lol te trappen bij hun dubbel terwijl hun tegenstanders bloedserieus aan het spelen zijn en nog gaat het gelijk op
Krajicek / Karlovic?quote:
Toch te traag met edittenquote:
Dit meen je nietquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:18 schreef Federer-fan het volgende:
"Honor to play against Murray." Zei hij dat nou echt?
Als Federer er voor goed mee kapt, zal het er nog wel vaker zo uit zien denk ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:11 schreef Federer-fan het volgende:
It's official.Vrijdag Nadal-Murray en Tsonga-Djokovic.
Wat een feest.
Denk je dat Tsonga zo ver kan komen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:19 schreef senswal het volgende:
[..]
Als Federer er voor goed mee kapt, zal het er nog wel vaker zo uit zien denk ik.
Maarja wanneer dat is weet niemand
Gasquet? Weer? Del Potro zeker ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:22 schreef luckass het volgende:
[..]
Denk je dat Tsonga zo ver kan komen?
Zie eerder een Del Potro of Gasquet weer een vaste waarde in de top worden.
Doelde op wie er nog GS Semi's zouden kunnen halen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gasquet? Weer? Del Potro zeker ja.
Ja, maar ik dacht het ging om structureel de SF halen. Als het een keer is kan ik er nog wel 10 noemen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:27 schreef luckass het volgende:
[..]
Doelde op wie er nog GS Semi's zouden kunnen halen.
Ik denk dat Gasquet daar toe in staat is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, maar ik dacht het ging om structureel de SF halen. Als het een keer is kan ik er nog wel 10 noemen.
Ik vind het vooral opvallend dat ze, ondanks haar jonge leeftijd, het al meteen goed doet in het juniorencircuit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:39 schreef TheVulture het volgende:
Hoe goed is die De Vroome eigenlijk, vergeleken met huidige toppers toen zij in de jeugd speelden?
Dat moet van Michael Schamers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:40 schreef JonkersR het volgende:
Waarom wordt het de Nederlandse dames toch zoveel aangeleerd om met een western grip te slaan met hun forehand
Ze wordt door iedereen geroemd. Ze won vorige week als net 15 jarige het grastoernooi van Roehampton wat in de jeugdtoernooien een toernooi, wat na de jeugd GS, op het hoogste niveau is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:39 schreef TheVulture het volgende:
Hoe goed is die De Vroome eigenlijk, vergeleken met huidige toppers toen zij in de jeugd speelden?
Het juniorentennis over de gehele breedte is duidelijk beter geworden, dus speelsters bereiken op wat latere leeftijd de top in het juniorencircuit. Daarom is het zo knap wat De Vroome (en overigens ook de Australische Barty) doen. Misa won op haar 15e de US Open en dat gebeurt en gebeurde al niet vaak. Maar het is gewoon zeer knap wat Indy doet. Ze blijft en blijft maar beter worden en het gaat echt met grote sprongen. Ze was altijd al de beste van Europa in haar leeftijdscategorie en het lijkt erop dat ze dat bij de top van de junioren ook gewoon gaat zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou in het algemeen zeggen op zijn 27e. Jong genoeg om nog heel fit te zijn en oud genoeg om veel ervaring te hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:36 schreef Lagrinta het volgende:
Op welke leeftijd is een proftennisser op zn best?
Bron.quote:Federer still believes he can win another Slam
Even tough he has failed to win a Grand Slam title in his past six attempts, world No. 3 Roger Federer still believes he has the game to capture his 17th major title. On Wednesday in the Wimbledon quarterfinals, Jo-Wilfried Tsonga became the first man to come back from two sets down against Federer at a Slam when he upset the six-time Wimbledon champion, 3-6, 6-7 (3), 6-4, 6-4, 6-4. The 29-year-old Federer was 178-0 when up two sets at the majors.
"I think it's pretty tough for anybody right now to win Grand Slams," Federer said. "But one will win the tournament. The other 120 something players will not. That's what's tough in tennis. Knockout systems are pretty rough. But I think I definitely can, yes. I wouldn't be here if it wasn't the case."
After his semifinal loss to Novak Djokovic at the Australian Open, Federer had stated that he would reassess his status in the sport six months down the line. The Swiss does not feel like he has slipped.
"I think I'm playing well,” Federer said. “I thought my game was plenty good enough this year to win the tournament. Unfortunately there's only one that can win it, and the rest go home empty-handed. But the game is there. I'm happy. I'm healthy. I feel much better than sort of a year ago. That's very encouraging. Even though I took a tough loss today, I don't feel discouraged in any way. I think that's key right now, to not let anything get to me. I'll work harder than ever, the way I usually do, and hopefully come back extremely strong for Davis Cup, and then for the American summer again."
quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:02 schreef Lagrinta het volgende:
Das mooi om te horen. Ik geloof Federer wel dat ie zich lekkerder voelt dan een jaar geleden. Ik zie em nog wel een US Open of Ausopen winnen.
Waarom zou hij zich lekkerder voelen, omdat hij van zijn laatste 6 GS'en geeneen heeft gewonnen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:02 schreef Lagrinta het volgende:
Das mooi om te horen. Ik geloof Federer wel dat ie zich lekkerder voelt dan een jaar geleden. Ik zie em nog wel een US Open of Ausopen winnen.
Ze verloor in 1R op Roland Garros, haar debuut in dat circuit?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:42 schreef luckass het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat ze, ondanks haar jonge leeftijd, het al meteen goed doet in het juniorencircuit.
Altijd maar afwachten hoe ze doorgroeit natuurlijk, zeker als de leeftijd komt dat het uitgaan etc. mee gaat spelen.
Dat was haar eerste GS op juniorenniveau. Daarnaast speelde ze een typische gravelspeelster. Ik kan me dan voorstellen dat je dat niet wint. Overigens is gravel ook niet haar beste ondergrond. Ze houdt van de snellere banen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze verloor in 1R op Roland Garros, haar debuut in dat circuit?
Hehe hij berust nu meer in zn rol dan vorig jaar. Plezier misschien hervonden. Er is meer in de wereld dan tennis, maar toch blij dat ie deze sport nog kan beoefenen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich lekkerder voelen, omdat hij van zijn laatste 6 GS'en geeneen heeft gewonnen?
Zou kunnen. Ik hoop in elk geval dat hij meent wat hij zegt (en dat het reëel is) en dat hij het niet zegt om zich groot te houden tegenover de media.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hehe hij berust nu meer in zn rol dan vorig jaar. Plezier misschien hervonden. Er is meer in de wereld dan tennis, maar toch blij dat ie deze sport nog kan beoefenen.
Ik weet niet of ie het meent, maar hij moet er ook in geloven. Hij moet immmers zeker nog London 2012 winnen. Als ie dat wint is ie onsterfelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik hoop in elk geval dat hij meent wat hij zegt (en dat het reëel is) en dat hij het niet zegt om zich groot te houden tegenover de media.
Ik ben geen Federer fan maar ik zie in Djokovic niet iemand die consistent zal zijn en Nadal zal nog wel wat blessures hebben. Del Potro heeft ook al een reputatie op blessuregebied. Voor wie moeten we bang zijn Andy fucking Murray?quote:
Nu niet dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:19 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie het meent, maar hij moet er ook in geloven. Hij moet immmers zeker nog London 2012 winnen. Als ie dat wint is ie onsterfelijk.
Zo kun je het ook bekijken ja en dan is het wel reëel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:21 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik ben geen Federer fan maar ik zie in Djokovic niet iemand die consistent zal zijn en Nadal zal nog wel wat blessures hebben. Del Potro heeft ook al een reputatie op blessuregebied. Voor wie moeten we bang zijn Andy fucking Murray?
Tuurlijk wel, maar dat is nog echt een doel voor hem. Als ie dat wint zullen er veel emoties loskomen.quote:
Terwijl het als tennistoernooi maar een beetje gaar is. Hadden ze er niet beter een GS-achtig toernooi van kunnen maken - twee weken met best-of-fivepartijen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:23 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar dat is nog echt een doel voor hem. Als ie dat wint zullen er veel emoties loskomen.
Het is ook geen echte olympische sport maar toch een belangrijk doel voor tennissers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Terwijl het als tennistoernooi maar een beetje gaar is. Hadden ze er niet beter een GS-achtig toernooi van kunnen maken - twee weken met best-of-fivepartijen?
Ja, blijkbaar wel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is ook geen echte olympische sport maar toch een belangrijk doel voor tennissers.
De vraag is hoe snel hij een GS weer wil winnen of of ie nog het gevoel heeft er eentje te kunnen winnen. Ik den dat ie in 2014 sowieso niet meer speelt. Een Agassi ging lang door maar die heeft ook een loopbaan gehad waar het allemaal niet uitmaakte wat ie deed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar wel.
Wat ik me nou steeds afvraag is: stel dat Federer geen GS'en meer wint, hoe lang gaat hij dan nog door? Het heeft op een gegeven moment bijna iets van een mislukte comeback. Als hij er af en toe een wint, is het allemaal prima, maar als hij steeds zonder titel overblijft, gaat de lol er toch wel van af lijkt me.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:30 schreef jojomen4 het volgende:
Hahahaha, Federer ligt er weer eens uit. Die kan beter stoppen met tennissen. Jammer voor Rafa, Federer was een makkelijkere tegenstander geweest dan een Tsonga / Djokotron.
VAMOS RAFA!Unstoppable! Op naar de 20 GS's!
Het zijn geen potjes poker. Er af en toe één winnen is waar 99,9999% van de tour van droomt. Zolang Federer nog voor zijn gevoel kansen heeft, gaat hij door. Matchpoint SF in USO, SF in AO, F in RG, Wimbledon QF 2-0 in sets voor. De lol er vanaf? Federer heeft natuurlijk hoogtes gekend die weinigen hebben meegemaakt, maar Hewitt/Ferrero/Roddick/Moya zijn ook lang doorgegaan terwijl ze allang 7/8 jaar geen GS hebben gewonnen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar wel.
Wat ik me nou steeds afvraag is: stel dat Federer geen GS'en meer wint, hoe lang gaat hij dan nog door? Het heeft op een gegeven moment bijna iets van een mislukte comeback. Als hij er af en toe een wint, is het allemaal prima, maar als hij steeds zonder titel overblijft, gaat de lol er toch wel van af lijkt me.
Dat is ook zo, maar Federer heeft een ander referentiekader.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:35 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Het zijn geen potjes poker. Er af en toe één winnen is waar 99,9999% van de tour van droomt.
Dat is zo, maar die hebben maar een paar GS'en gewonnen. Bij Federer valt het des te meer op als hij niet wint.quote:Zolang Federer nog voor zijn gevoel kansen heeft, gaat hij door. Matchpoint SF in USO, SF in AO, F in RG, Wimbledon QF 2-0 in sets voor. De lol er vanaf? Federer heeft natuurlijk hoogtes gekend die weinigen hebben meegemaakt, maar Hewitt/Ferrero/Roddick/Moya zijn ook lang doorgegaan terwijl ze allang 7/8 jaar geen GS hebben gewonnen.
Dat kan, maar er moet toch een moment zijn dat het hem gaat tegenstaan dat hij die grote titels gewoon niet meer wint?quote:Het is ook niet alsof hij er op die manier erover denkt. "Ik heb niet gewonnen, nu is de lol er wel vanaf". Nee, hij heeft niet gewonnen, dus hij speelde niet goed genoeg of de tegenstander was deze keer te goed.
Hij heeft altijd gezegd dat hij in elk geval wil doorspelen tot zijn kinderen oud genoeg zijn om hem te zien verliezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:57 schreef borisz het volgende:
Federer speelt iig t/m Olympisch tennistoernooi denk ik.
Zijn ze al zo oud?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gezegd dat hij in elk geval wil doorspelen tot zijn kinderen oud genoeg zijn om hem te zien verliezen.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gezegd dat hij in elk geval wil doorspelen tot zijn kinderen oud genoeg zijn om hem te zien verliezen.
quote:
Gelukkig staat de tijd stil.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:59 schreef Salamando het volgende:
Laten we allemaal massaal Federer afschrijven jongens. Hebben we vorig jaar ook gedaan.
hij heeft sinds vorig jaar ook geen slam meer gepakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:59 schreef Salamando het volgende:
Laten we allemaal massaal Federer afschrijven jongens. Hebben we vorig jaar ook gedaan.
dus schrijf je hem af?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
hij heeft sinds vorig jaar ook geen slam meer gepakt.
Ja, dat was ook mijn reactie.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
hij heeft sinds vorig jaar ook geen slam meer gepakt.
hij wint toch bijna geen grote partijen meer? Ik denk ook echt dat het bergafwaarts gaat vanaf nu met af en toe een uitschieter. Ik denk niet dat hij nog een slam pakt. Ik hoop het wel hoor.quote:
hij was al afgeschreven. Dat kan je niet 2 keer doenquote:
Dat zou heftig zijn zeg. Van mij mag het.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:18 schreef Nober het volgende:
Laat Nadal lekker Wimbledon, US Open winnen dit jaar, en dan volgend jaar AO, FO, Wimbledon, Olym. Goud en de US Open.
Je beseft wel dat hij dan Federer's record gebroken heeft door niet alleen 16 slams te winnen, maar ook twee keer olympisch goud?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat zou heftig zijn zeg. Van mij mag het.
Vind ik wel cool. Ik ben meer favoriet van records dan van spelers. En sowieso zie ik veel liever dat scenario dan dat Nadal en miisschien nog een paar spelers geblesseerd aan de zijlijn zitten terwijl Federer nog wat GS'en wint. Ik hoop uiteindelijk dat de beste wint, al gaat mijn voorkeur wel erg uit naar Federer en Nadal. Maar ik vind het fantastisch dat we in een tijd leven waarin het mannentennis zo in beweging is qua records. Dat Emerson's record van 12 GS'en werd verbroken door Sampras met 14, wat vervolgens werd verbroken door Federer met 16, en dat nu opnieuw mogelijk zal worden verbroken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je beseft wel dat hij dan Federer's record gebroken heeft door niet alleen 16 slams te winnen, maar ook twee keer olympisch goud?
Dat laatste had ik ook met Agassi. Is toch de leeftijd, toen was ik 10-15 toen ik Agassi goed volgde. Dat is echt zon leeftijd waar je zo enorm opkijkt tegen dat soort spelers. Als je 16 of ouder bent wordt dat wat minder denk ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vind ik wel cool. Ik ben meer favoriet van records dan van spelers. En sowieso zie ik veel liever dat scenario dan dat Nadal en miisschien nog een paar spelers geblesseerd aan de zijlijn zitten terwijl Federer nog wat GS'en wint. Ik hoop uiteindelijk dat de beste wint, al gaat mijn voorkeur wel erg uit naar Federer en Nadal. Maar ik vind het fantastisch dat we in een tijd leven waarin het mannentennis zo in beweging is qua records. Dat Emerson's record van 12 GS'en werd verbroken door Sampras met 14, wat vervolgens werd verbroken door Federer met 16, en dat nu opnieuw mogelijk zal worden verbroken.
Ik beleef het tennis wel heel anders dan vroeger. Toen was ik aleen maar voor Edberg en ik leefde echt met hem mee. Als hij won was ik enorm blij en stond ik echt te juichen en als hij verloor was ik drie dagen niet aanspreekbaar. Met de tennissers van nu heb ik dat niet meer.
Waar, daarom is tijdperken vergelijken ook moeilijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Records boeien me echt vrij weinig juist. Kan meer over de concurrentie zeggen dan over de speler.
Dat is zo. Maar hoe kun je dan bepalen of iemand een 'grote speler' is?quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Records boeien me echt vrij weinig juist. Kan meer over de concurrentie zeggen dan over de speler.
Waarom hoor je boksers dan uitademen als ze stoten? Kreunen is ook iets anders dan krijsen vind ik. Ik maak me er niet zo druk om, vind het soms wel vermakelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
Het waarom het mij bij de vrouwen dat gekreun wel stoort en bij de mannen niet is omdat het geluid en lager is en een lagere toon. Het stoort niet en dan komt het bij veel vrouwen ook nog voor dat ze bij een nietszeggende inspanning nog een luide schreeuw eruit gooien.
En dat het excuus aangegrepen wordt dat zonder dat krijsen ze slechter gaan spelen, dat is volgens een krachtexpert (een kungfu trainer) onzin aangezien je kracht verliest door het krijsen en dus minder kracht hebt voor je inspanning (de slag)
Bokser ademen uit met het ritme van hun stoten om hun ademhaling te controleren. Als ze dit niet doen, gebeurt het snel dat ze te vaak hun adem inhouden, waardoor ze teveel energie verspelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom hoor je boksers dan uitademen als ze stoten? Kreunen is ook iets anders dan krijsen vind ik. Ik maak me er niet zo druk om, vind het soms wel vermakelijk.
" fuck meeeeeee " kreunt ze.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:14 schreef SonicVolcano het volgende:
Die Schiavone he, wat roept ze eigenlijk? Het lijkt wel of ze iedere keer moet niezen: hatsjiee
Dat ga ik nu dus altijd horenquote:
De vergelijking tussen Ali en Tsonga dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Bokser ademen uit met het ritme van hun stoten om hun ademhaling te controleren. Als ze dit niet doen, gebeurt het snel dat ze te vaak hun adem inhouden, waardoor ze teveel energie verspelen.
Totaal niet vergelijkbaar met wat tennissers doen.
Ja, want uiterlijke gelijkenissen zijn hetzelfde als ademhalingenquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
De vergelijking tussen Ali en Tsonga dan?
Ik denk dat jij nog nooit gebokst hebt en dat jij denkt dat de overeenkomsten groter zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Ik heb wel beiden gedaan, en het gecontroleerde uitademen dat je zoveel mogelijk synchroon probeert te doen met je stoten, is totaal NIET vergelijkbaar met de kreun die tennissers maken omdat ze extra kracht aan een slag proberen mee te geven. Kracht =/= controle.quote:ik denk dat er meer overeenkomsten zijn tussen tennis en boksen, dan dat je op het eerste gezicht zou zeggen.
Voetenwerk erg belangrijk, slaan van ballen, kun je vergelijken met het uitdelen van stoten.
Houd dan ook eens op met die ontieglijk domme dingen zeggenquote:Maar elke keer als ik iets zeg, moet jij opmerken dat ik het niet bij het rechte eind heb. Dat ik iets niet serieus kan menen, of dat ik het niet zelf niet kan geloven enz. enz. Hou daar nou eens mee op. a.u.b.
Dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:39 schreef DeMessias het volgende:
Finale Djoko - Murray mag ook voor me met Murray die Wimbledon 75 jaar na Fred Perry wint en Djoko als nieuwe nummer 1. Het zou wat afwisseling aan de top brengen. Van Nadal geniet ik niet en ik zou het triest vinden moest hij de geschiedenis ingaan als de allergrootste.
Hier moest ik lachen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik, als iemand die getraind is in boksen,
Ik dacht dat ze gisteren bij de BBC zeiden dat een finaleplaats voldoende zou zijn. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef alors het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat Djoko nummer 1 wordt, ook als ie niet wint. Moet ie daarvoor ook nog in de finale komen of is een halve finale plek ook al genoeg?
Het is ook toegestaan kennelijk. De Wimbledon organisatie faalt als ze zich ergert maar geen stappen onderneemt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:36 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik snap dat niet zo, dat gezeik om het gekreun. Het kan soms vervelend zijn, maar het is toch topsport? Als die sporters beter slaan door te kreunen, dan moeten ze dat vooral doen.
Thomas Muster: HAAAAAAAAAAAAAIPAAAAAAA. Wat haatte ik die man zeg, maar wat was ik blij dat hij de gravelkoning was en Sampras en Agassi met de bek vol tanden stonden toen ie een tijdje nummer 1 was.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:45 schreef tja77 het volgende:
Er zijn trouwens zat mannen die ook kreunen, maar daar word minder over geklaagd. Misschien omdat het geluid wat de heren produceren een stuk lager is dan bij de vrouwen, maar daar kunnen de vrouwen niks aan doen.
Ik ergerde me ook wel eens aan Thomas Muster zijn gekreun. En Nadal kan er ook wat van.
Fijn dat je erom kunt lachen. Ignorance is bliss, tenslotte. En prima dat jij wat anderen je vertellen klakkeloos gelooft, maar ik leun liever op wat ik uit ervaring weet, dan wat ik ooit van iemand gehoord heb. Zo doen volwassenen datquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef tja77 het volgende:
Hier moest ik lachen.
Tennisleraren (ja verschillende) hebben het mij gezegd dat het vergelijkbaar was met boksen. Maar als jij het beter weet prima.
Dat doe ik niet. Als mensen een vraag stellen waar ik het antwoord op weet, geef ik dat antwoord. Als het niet het antwoord is dat je wilt horen, omdat jij verkeerde veronderstellingen hebt, moet je daar niet over gaan lopen jankenquote:Domme dingen zeggen? Heb je je eigen posts wel eens gelezen? Je klets alsof je alle kennis in pacht hebt. Dat jij het altijd bij het rechte eind hebt, en iedereen die met mening verschilt met jou, domme dingen zegt, en het verkeerd heeft. Ik vind het wel grappig om te lezen, maar tegelijkertijd vind ik het ook erg sneu. Want iets wat niet met jouw ideeen en opvattingen strookt is per definitie dom.
Ik heb nooit gezegd dat uiterlijke kenmerken hetzelfde zijn als ademhalen. Zijn bijnaam is Ali, niet alleen vanwege zijn looks, maar ook vanwege zijn manier van tennis, die is te vergelijken met boksen.
Je zegt elke keer dat ik domme dingen zeg, en dat er met mij geen discussie te voeren is, maar waarom begin je er dan aan? Hou gewoon je mond, en probeer jouw visie niet bij een ander door zijn of haar strot te duwen.
Finaleplek is al genoeg. Djokovic verdedigt een halve finaleplaats, dus als hij de finale alleen al haalt, wint hij punten. Nadal MOET winnen om geen punten te verliezen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef alors het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat Djoko nummer 1 wordt, ook als ie niet wint. Moet ie daarvoor ook nog in de finale komen of is een halve finale plek ook al genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |