Zie ookquote:Cape wordt vaak geraadpleegd door weerbureaus en stormchasers om een indicatie te krijgen van de beschikbare onstabiliteit.
De potentiële energie wordt uitgedrukt in de wiskundige term: Joule per kilogram.
Een hoge CAPE wordt door stormchasers vaak gezien als "hoge onstabiliteit". Wanneer chasers praten over een zeer onstabiele atmosfeer stijgen de cape waarden vaak boven de 2000J/KG wat als onderdeel gebruikt kan worden voor sterke stijgstromen en zware cellen als zij ontstaan.
Er zijn verschillende soorten cape, ik zal de 3 voornaamste even in het kort uitleggen, later voeg ik de overige toe!
MUCAPE is eigenlijk de meest gebruikte versie van cape maar zeker niet het effectiefst. Deze waarde geeft de maximaal haalbare potentiele energy van een most unstable parcel in de lucht in de laagste 300MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift wordt naar het LFC. Deze kun je o.a. vinden op de kaartjes van Wetterzentrale
SBCAPE is een indicator van de onstabiliteit in onze troposfeer. Deze waarde geeft de maximaal beschikbare potentiële energie aan voor een parcel dat vanaf de grond tot het LFC wordt gelift.
MLCAPE is eigenlijk het beste om te gebruiken. Deze geeft de waarden weer van de gemiddelde potentiële energie van parcels in de onderste 100MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift worden naar het LFC.
Meer specifiek, CAPE geeft de waarde van het energie wat beschikbaar is wanneer een luchtpakketje verticaal opstijgt. OF hoe een luchtpakketje veranderd in zijn omgeving. Onweerscellen hebben hoge cape waardes nodig, hoe hoger de cape waarde hoe meer energie er beschikbaar is om de cel te laten groeien. Cape is vooral belangrijk wanneer de luchtpakketjes hoog genoeg kunnen stijgen zodat ze in de LFC (layer of free convection, letterlijk vertaald: Laag van de vrije convectie).
Om de cape te vinden in een skew-t thermodynamisch diagram zoals degene die hieronder staat. Het is eigenlijk heel simpel, kijk naar de plaatsen op het diagram waar het pakketjes sounding (de dikke gele lijn) verder naar rechts staat (warmer) dan de rode lijn (de omgevings sounding). Het witgekleurde stuk in het diagram is de Cape!
Een cape waarde die hoger is in de onderste helft produceert een sterkere updraft dan dat deze dunner en langwerpiger is. Ook staat cape voor de maximum snelheid van de verticale stijgingen. Dit wordt vaak uitgesproken als MVV=(SQRT(2*CAPE)) De waarden die hieruit komt geeft een indicatie voor de maximale verticale bewegingen van de updraft in m/s. Snellere stijgingen betekenen krachtigere stijgingen, en krachtige stijgingen kunnen grote hagel veroorzaken, supercellen en gevaarlijke tornado's.
Het onderstaande overzicht kan gebruikt worden om te kijken welke onstabiliteit er bij een cape waarde hoort. Maar onthoud wel goed, CAPE is alleen de potentiele energie, Hoge cape waarden kunnen niet gebruikt worden om het weer te voorspellen.
CAPE waarde Atmosfeer
0 Stabiel
0-1000 Licht Onstabiel
1000-2500 Matig Onstabiel
2500-3500 Erg Onstabiel
3500 + Extreem Onstabiel
Er moet goed onthouden worden dat CAPE Potentieel beschikbare energie is, en alleen gebruikt wordt wanneer een luchtpakketje opgetild wordt en de laag van de vrije convectie bereikt. Wanneer cape waardes hoger zijn dan 2500j/kg en er ontstaan onweersbuien ontwikkelen ze in een rap tempo en kunnen het snel zware buien worden. In omgevingen met hoge cape kunnen buien zich zo snel ontwikkelen dat je ze met het blote oog ziet groeien.
(Met dank aan SevereWeather Kevin Broeren)
Klopt, het was ook meer een observatie over de gemiddelde paniekerige Nederlander.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het KNMI regelt die uitzendingen niet.
Dit zijn geen windstoten, maar is een 10 minuten gemiddelde:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Ze hadden gewoon kunnen zeggen... "mensen... vanavond kans op flinke regen en onweer en hier en daar een windstoot". Hoppakee... dekt de lading prima.
Die rolwolk die in één keer boven Veldhoven ontstond en richting Eindhoven trok?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:55 schreef Tauchmeister het volgende:
Eindhoven begint nu wat rustiger te worden, alleen nog zeer veel regen en flitsen.
Wat er rond kwart over 8 gebeurde was echt ongelooflijk. De wind draaide van noordwest naar noordoost, boven Veldhoven ontstond een rolwolk en iedere wolk bewoog wel een andere kant op. Zeer harde wind en slagregen. Geweldig
Precies... en NS die dienstregeling wijzigt en NL begint te mailen, Telegraaf die schreeuwt: "NU NAAR HUIS" en al dat soort onzin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Alleen dan 50x achter elkaar in complete uitzendingen die eraan gewijd worden.
Mooiquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die rolwolk die in één keer boven Veldhoven ontstond en richting Eindhoven trok?
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
En ondertussen is daar weer een storing bij gekomen: Een blikseminslag op het traject Roermond-Sittardquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef DjinN het volgende:
http://www.ns.nl/storingen/index.form
Op NS.nl druppelen de storingen aan de spoorlijnen langzaamaan binnen nu. Begint al goed met de blikseminslagen
Baasquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die rolwolk die in één keer boven Veldhoven ontstond en richting Eindhoven trok?
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
komt eraan hoor!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Allrounder het volgende:
Hier moet het om 22.00 los gaan. Waait al wel stevig iig.
Vet!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Die jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
In Kampen is het helemaal los gegaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de bus tussen emmeloord en zwolle...je ziet het overal in slaan. Vet bizar
Heeeeyquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in de bus tussen emmeloord en zwolle...je ziet het overal in slaan. Vet bizar
Wauw!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Hehe, die heb ik van de andere kant gefilmd. Links in beeld, niet heel goed te zien, maar hij zag er op afstand wel dreigend uit.... (excusez le soundtrackquote:
Ik zie het bovem kampen idd ook aardig flitsenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:42 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Veel onweer en bliksem al? In Kampen wel.
Wow. ik heb 'm hier ook gezien (Gemert). er waren ook wat draaiende delen in de wolk, die ik best eng vond (in combinatie met plots aantrekkende wind)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Bliksem voornamelijk vanaf mijn balkon kun je de peperbus en wat andere torens zien, heb er al wat flitsen heen zien gaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:42 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Veel onweer en bliksem al? In Kampen wel.
Damn...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Jep, achterin Kampen gaat het zooo hard. Het regent hier als een gekke.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik zie het bovem kampen idd ook aardig flitsen
Nicequote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hehe, die heb ik van de andere kant gefilmd. Links in beeld, niet heel goed te zien, maar hij zag er op afstand wel dreigend uit.... (excusez le soundtrack![]()
Vond het uiteindelijk overigens wel meevallen...
Wowquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Gemeente oldebrowk vooral flitsen, en gedonder iets mot regenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:44 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Jep, achterin Kampen gaat het zooo hard. Het regent hier als een gekke.
Vet!quote:
O MIJN GOD. 1 minuut regen en gelijk staat de helft van de straat al vol.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Gemeente oldebrowk vooral flitsen, en gedonder iets mot regen
In Kampen is de hel gekomen. Willen jullie het?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:45 schreef CindieY het volgende:
In Zwolle zoals gezegd veel wind, ik wacht nog altijd op de verlossende regen en bijkomstig een flink potje onweer vind ik ook niet ergTot nu toe wat flitsen en wat gerommel in de verte.
Waar zit je in de Achterhoek?quote:
Same herequote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:46 schreef .aeon het volgende:
Wow wow wow hele mooie rozre bliksemschichten
Nieuwleusen bitte.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:46 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
In Kampen is de hel gekomen. Willen jullie het?
Hier in Helmond viel het qua regen heel erg mee hoor, had het veel erger verwachtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:46 schreef mefke79 het volgende:
het regent stormschade in zuid-oost Brabant. Het lijkt er zo waar op dat niet alleen Eindhoven de volle laag kreeg, maar ook Helmond heeft behoorlijk wat gehad. Voornamelijk wind trouwens en flink wat bliksem. Regen niet eens zo veel. En....maar 20 graden meer!
Ik zit 5km van je vandaan ( Boekel ) en ook hier veel rotatie gezien in die rolwolk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:43 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Wow. ik heb 'm hier ook gezien (Gemert). er waren ook wat draaiende delen in de wolk, die ik best eng vond (in combinatie met plots aantrekkende wind)
Hebben wij van de winter gedaan toen het zo glad wasquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:45 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
O MIJN GOD. 1 minuut regen en gelijk staat de helft van de straat al vol.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef Beavis het volgende:
[..]
Jezus is overal. Niet allen boven België
Ja hier is het een keer echt wateroverlast geweest, en dat was toen zeer ernstig. Hele plein bij de AH was vol met water, komt er zo'n mongool met zijn scooter even mij natmaken.quote:
Ik kreeg wat flashbacks naar wat dromen die ik afgelopen tijd had, van tornado's.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zit 5km van je vandaan ( Boekel ) en ook hier veel rotatie gezien in die rolwolk.
Geen hagel hierquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef xFriendx het volgende:
Al mensen die de putjes op de auto kunnen tellen?
Die wind kwam inderdaad ook uit het niets, wat een geweld.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:43 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Wow. ik heb 'm hier ook gezien (Gemert). er waren ook wat draaiende delen in de wolk, die ik best eng vond (in combinatie met plots aantrekkende wind)
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef Beavis het volgende:
[..]
Jezus is overal. Niet allen boven België
Dan zal het hier ook wel zo beginnen. Het begint al wat te waaien.quote:
Nice gedaan !quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Dat is dat gebied dat vanuit België nu de Oostelijke provincies aan gaat doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:50 schreef horned_reaper het volgende:
Duitsland geeft een code rood langs de grens:
[ afbeelding ]
Elburg is meestal het slachtoffer samen met kampenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:49 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ja hier is het een keer echt wateroverlast geweest, en dat was toen zeer ernstig. Hele plein bij de AH was vol met water, komt er zo'n mongool met zijn scooter even mij natmaken.
Ontstaan ook weer nieuwe buien inderdaad!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:51 schreef Melleyn het volgende:
Zie ik daar bij Zeeland nou een buitje ontstaan?
De andere kant, ik kijk op Veldhoven uit https://www.facebook.com/(...)4452825&l=0b7ce3169fquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik had 'm te pakken!!
[ link | afbeelding ]
Klik voor vergroting
Uh neequote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:52 schreef levanteudtherevival het volgende:
in Arnhem was het net echt hevig, nu word het wat minder voor me gevoel
Ik lach even, meestal als er rotweer is heeft Kampen nooit het ergste, gaat altijd weg. Deze keer niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Elburg is meestal het slachtoffer samen met kampen
hier flitst het ook al behoorlijk, nog geen echte klappenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:52 schreef Don-Leon het volgende:
't Wordt hier in Friesland al donkerder, rommelt ook wat in de verte.
Zag hem ook een beetje vanaf hier in Sprang:quote:
Zolang het niet boven je huis hangt kun jij gewoon gaan douchen hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:52 schreef alors het volgende:
ik wilde eigenlijk gaan douchen maar las dat dat niet zo verstandig is tijdens onweer
Jups, wie wat bewaard...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:40 schreef Infection het volgende:
Zo te zien heeft Groningen nu ook code oranje, en begint de rest al weer geel te worden.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef alors het volgende:
nooo ik zag een vlinder voor mijn raamarm dier
Ik had de mijne ookal verderop in de straat onder boom gezetquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:53 schreef TommyGun het volgende:
Zou Eindhoven nog hagel krijgen? Anders zet ik de auto terug op de oprit...
Ik hoop het toch gvd wel: lekker spoken als het ff kan!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:52 schreef Frankz0rz het volgende:
3 donders, wat flitsen en een beetje regen in Zuid-Holland. Ik mag toch hopen dat er nog meer op komst is.....
nou het flitst hier behoorlijk....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zolang het niet boven je huis hangt kun jij gewoon gaan douchen hoor.
Ik dus ook, maar is een gajes-hoekquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik had de mijne ookal verderop in de straat onder boom gezet
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef alors het volgende:
nooo ik zag een vlinder voor mijn raamarm dier
dat was een beste pleurisherrie danquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
De bliksem is hier 100 meter verderop in geslagen
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef delano.888 het volgende:
Is het nog slim om dingen uit het stopcontact te halen? Het gaat echt heel hard hier nu (arnhem)
Kan kloppen, de zon gaat zo rond deze tijd onder.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:52 schreef Don-Leon het volgende:
't Wordt hier in Friesland al donkerder, rommelt ook wat in de verte.
Coolquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:55 schreef Junglebeast het volgende:
Live webcam in Eindhoven... geeft het door.
http://www.ustream.tv/channel/883400
Nogal en die boom die geraakt is staat zo te zien scheef maar 'tis nog te link om naar buiten te gaanquote:
spamquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:55 schreef Junglebeast het volgende:
Live webcam in Eindhoven... geeft het door.
http://www.ustream.tv/channel/883400
Dat zag ik ook, ziet er vaag uit!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:55 schreef thesiren.nl het volgende:
Hier in Noordwijk komen de wolken weer terug uit het noorden, best vaag
P2000 ontploft idd. Da's wel minder.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:54 schreef Pino112 het volgende:
Zo, middelbrandje nummertje 4 deze avond.
Keimooiquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:50 schreef Poeke het volgende:
Fotootjes van het onweer in Eindhoven van een uur geleden. Het was gekkenhuis hier. https://www.facebook.com/(...)4452825&l=0b7ce3169f
Wut? Dus wel of niet pc en tv uit stopcontact halen?quote:
Net op tijd verhuisd danquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:57 schreef mefke79 het volgende:
Ten zuiden van Eindhoven gaat het volgens mij loos, politie Eersel vraagt niet meer te bellen, netwerk kan het niet aan.
Idd hier in G'gast ook. Vanuit t zuiden hè! niet vanuit t oosten..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Leek: verschrikkelijk donker aan het worden.. alleen thuis, hoeft van mij niet
Welquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wut? Dus wel of niet pc en tv uit stopcontact halen?
Bron: Omroepbrabantquote:De politie Brabant-zuidoost heeft te kampen een overbelasting van het telefoonnetwerk. Mensen wordt opgeroepen niet massaal te bellen over stormschade maar met buren te overleggen of zij al gebeld hebben. Vooral vanuit de Kempen, net over de grens met België, krijgt de politie veel meldingen binnen.
Ja... gevoelige apparatuur zoals tv en pc gewoon ff loshalen als de onweer op zijn hevigst is. Vergeet je netwerkkabel en coaxcabel van je tv nietquote:
http://nsvtv.home.xs4all.nl/p2Kflex/quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
P2000 ontploft idd. Da's wel minder.
http://monitor.livep2000.nl/
PC misschien wel, je hebt natuurlijk alleen een probleem als het echt inslaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wut? Dus wel of niet pc en tv uit stopcontact halen?
Eindhovenaren hebben ook altijd geluk he.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuw onweer ontstaat nu ten westen van Eindhoven zo te zien.
TV en stereo ook gewoon maar doen. Heb vroeger diverse apparatuur gehad die ik na een onweersbui bij het grove vuil kon zetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
PC misschien wel, je hebt natuurlijk alleen een probleem als het echt inslaat.
Ten westen van Tilburg leek het te gaan opklaren, maar ik zie nu vanaf W-N-W grote stapelwolken samenklonteren en de lucht groeit weer dicht.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuw onweer ontstaat nu ten westen van Eindhoven zo te zien.
Hopelijk is het morgen voorbij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:02 schreef DjinN het volgende:
Tussenstand van storingen aan het spoor
.....
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Nu die zendmast nog
die is mooiquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Nu die zendmast nog
Waar?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Nu die zendmast nog
KPN mast op de grens van Eindhoven/Veldhoven?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Nu die zendmast nog
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef appelsientje het volgende:
Het is hier echt serieus, 2 zware branden in de buurt waarvan 1 schuur met vee... hoor alleen maar brandweerwagens..
Idem hier in Amsterdam Oostquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Qunix het volgende:
Het is nu gewoon avond donker en regen, geen onweer en geen wind in Amsterdam Zuidoost.
Kloptquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
KPN mast op de grens van Eindhoven/Veldhoven?
Mooie foto!
prachtfotoquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Nu die zendmast nog
Hier begint ook het volgens mij ook weer in een paar minutenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:59 schreef Tauchmeister het volgende:
Hier in Eindhoven begint het langzaam weer in zuidwestelijke richting.
prachtig weerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:06 schreef kloas_wokkel het volgende:
Westerkwartier: beste flitsen boven friesland te zien
Volgens mij Yvonne, maar die is vast haar was aan het binnenhalen...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef Pino112 het volgende:
Wie woont er in Dordrecht? Hoe is het daar?
zulke flitsen heb ik nu ookquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Uitzicht:
[ afbeelding ]
Nu die zendmast nog
En zo kunnen we nog wel even doorgaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:02 schreef DjinN het volgende:
Tussenstand van storingen aan het spoor 22:06
- Schiphol-Alkmaar/Amsterdam C/Enkhuizen
Dinsdag 28 Juni 20:49
Oorzaak
Tussen Sloterdijk en Schiphol rijden minder treinen door blikseminslag.
- 's-Hertogenbosch-Eindhoven
Dinsdag 28 Juni 21:04
Oorzaak
Tussen Boxtel en Vught rijden geen treinen door een versperring.
- Amersfoort-Amsterdam C/Schiphol
Dinsdag 28 Juni 21:10
Oorzaak
Tussen Amersfoort en Weesp rijden geen treinen door blikseminslag.
- Lelystad C-Amsterdam C/Schiphol
Dinsdag 28 Juni 21:17
Oorzaak
Tussen Weesp en Lelystad C rijden geen treinen door blikseminslag.
- Nijmegen-'s-Hertogenbosch
Dinsdag 28 Juni 21:20
Oorzaak
Tussen 's-Hertogenbosch en Oss rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
- Eindhoven-Breda
Dinsdag 28 Juni 21:34
Oorzaak
Tussen Eindhoven en Breda rijden geen treinen door blikseminslag.
- Roermond-Sittard
Dinsdag 28 Juni 21:40
Oorzaak
Tussen Sittard en Roermond rijden geen treinen door blikseminslag.
- Arnhem-Utrecht Centraal
Dinsdag 28 Juni 21:55
Oorzaak
Tussen Arnhem en Utrecht Centraal rijden geen treinen door blikseminslag.
- Rhenen-Utrecht Centraal
Dinsdag 28 Juni 21:56
Oorzaak
Tussen Veenendaal C en Rhenen rijden geen treinen door een versperring.
-Emmen-Zwolle
Dinsdag 28 Juni 22:00
Oorzaak
Tussen Zwolle en Emmen rijden geen treinen door een defecte trein.
- Amersfoort-Amsterdam C/Schiphol
Dinsdag 28 Juni 22:02
Oorzaak
Tussen Amersfoort en Weesp rijden geen treinen door blikseminslag.
Er rijden bussen tussen Amersfoort en Weesp.
Toch goed dat er gewaarschuwd is (wel voor een te vroeg tijdstip, maar toch)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef DaMart het volgende:
Gaat lekker bij de NS ook... 10 storingen, waarvan 9 door blikseminslag of iets wat niet op de rails hoort te liggen.
Ik zit nu midden in het front.quote:
Hier in dordt gebeurt bitterweinig, paar klappen en wat flitsjes en slechts een paar spatjes nattigheid. Compleet windstil ook...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef Pino112 het volgende:
Wie woont er in Dordrecht? Hoe is het daar?
Niet in heel Overijssel, het oostelijkste stuk is nog zo droog en stil als watquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:05 schreef Disorder het volgende:
Gaat lekker nu in overijssel. Hagel, onweer, windstoten!
Apart hè, zomaar ineens begonnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:08 schreef RichardHammond het volgende:
In NIjverdal gaat het flink los, slagregen, harde wind, gekkenwerk...
Oja, en loeiwarm.
same here in katwijk, hoewel er komt nog een vlekje aan op de radarquote:
Hmm oke. Vroeg het me af omdat er een Brandweer Actiecentrum wordt opgestart aan de ORANJEPARK 13.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:08 schreef danos het volgende:
[..]
Hier in dordt gebeurt bitterweinig, paar klappen en wat flitsjes en slechts een paar spatjes nattigheid. Compleet windstil ook...
In elk geval in het donker, zal zien of het zo lukt om er een filmpje van te maken.quote:
Doe ze de groet'n doar!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:08 schreef RichardHammond het volgende:
In NIjverdal gaat het flink los, slagregen, harde wind, gekkenwerk...
Oja, en loeiwarm.
Komt veel moois jou kant opquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:09 schreef Bosbeetle het volgende:
En nu ook een eerste knalletje in zwolle
Inderdaad, het leek er langs heen te trekken maar opeens ging het los, gelukkig net de hond al uitgelaten.quote:
Vogels, vlinders, tis toch watquote:
't is ook niet voor niets de lichtstad.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:09 schreef TommyGun het volgende:
Flinke lichtshow in Ehv, gaat weer beginnen lijkt het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |