abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 22:17:04 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98740190
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 27-06-2011 22:24:23 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98740213
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98740275
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ook vorige week, vergeten te zeggen! Dank! O+

Beetje veel, Uniekje!
In Hong Kong was ie ook vorige week al aangekomen. En in Unieks woonplaats ook vorige week, ondanks een verkeerde postcode. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 27 juni 2011 @ 22:18:17 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98740296
Mijn oom heet Frans.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 27 juni 2011 @ 22:18:39 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98740327
Villa schijnt als vielah te worden uitgesproken omdat het een leenwoord uit het Frans is.
En vanille dan? :'). Ik zeg altijd 'vanieje'. Naja, ik ga pitten. Morgen hopelijk om 6:30 fris ende fruitig, kan ik eens uitproberen hoe het lopen op slechts een paar slokken water me bevalt :o.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 27 juni 2011 @ 22:19:20 #6
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98740381
bonjour :7
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 27 juni 2011 @ 22:19:21 #7
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98740383
vil-uh _O- . Ik kan er niets aan doen, maar ik vind die uitspraak hilarisch :') _O-.
Your body. Your soul. Your rituals.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:21:30 #8
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98740532
's ochtends op een lege maag lopen vind ik echt een hel! maar op een of andere manier loop ik dan wel altijd verassend snel 8-)
  maandag 27 juni 2011 @ 22:23:30 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98740669
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:19 schreef Rituals het volgende:
vil-uh _O- . Ik kan er niets aan doen, maar ik vind die uitspraak hilarisch :') _O-.
vvvillûahhh. _O-

Ik heb een Ome Henk *)

En een oom Cesar, zoals het hondenvoer!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98740709
Hey lieve slankies,

Ik heb er in het vorige topic al geprobeerd wat van te zeggen, maar hier nog een keer:

Ik vind dat het Slank gedeelte van dit topic meestal (Nee, niet altijd, soms gaat het ook over voeding) ondergesneeuwd raakt door de slowchat. Als mensen lijstjes posten als het over jurkjes/schoenen/mannen/relaties/chinees/frans/mexicaans gaat, dan gaan die lijstjes voorbij zonder opmerking, en ik kan zo een groot aantal slankies opnoemen waar ik in geen tijden een lijstje van heb gezien. Niet dat je lijstjes moet posten om hier te posten, maar het bezig zijn met eten is uiteindelijk wel het basisidee van dit topic..

Anyways, dat zijn mijn twee cents, en ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit vind. Zo ja, dan blijf ik lekker lijstjes posten en zien we wel verder. Zo nee, misschien kunnen we dan proberen de slowchat over jurkjes/schoenen/mannen/relaties/chinees/frans/mexicaans niet de overhand te laten krijgen..
pi_98740729
Hi!

Ojojoj weer lekker veel gegeten. Weet wel waar mn valkuil zit - als ik thuiskom, voor het avondeten!
Dus oppassen met al dat gesnack...

O: 3x brood (boter/kaas/jam)
T: perzik
L: bagel roomkaas, salade (sla, tomaat, komkommer, radijs, gekookt ei)
T: banaan, muesilreepje, cup a soup
B: 2x 20 minuten fietsen
T: stukje chocolade, boterham, handje amandelen :@
D: couscous salade met felafel.
T: 2 bolletjes ijs

Zonder die ene T vind ik het best prima... misschien maar iets substantiëlers eten rond 4 uur...?
:W truste!
pi_98740739
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:18 schreef Viking84 het volgende:
Villa schijnt als vielah te worden uitgesproken omdat het een leenwoord uit het Frans is.
En vanille dan? :'). Ik zeg altijd 'vanieje'. Naja, ik ga pitten. Morgen hopelijk om 6:30 fris ende fruitig, kan ik eens uitproberen hoe het lopen op slechts een paar slokken water me bevalt :o.
Ik loop altijd lekker op een lege maag, of met heel weinig, een banaan of een beschuit ofzo.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:25:28 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98740801
Ik stoor me niet zo aan de slowchat eerlijk gezegd :). Dat maakt het topic leuk. Als het (bijna) alleen nog maar over lijstjes en eten gaat, denk ik dat de sjeu er snel af is.. Same old enzo... Maar goed, dat zijn just my 2 cents natuurlijk :).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 27 juni 2011 @ 22:26:50 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98740888
Loop het liefst in de ochtend met niet teveel op.. beschuit met kaas en water
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98741031
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik stoor me niet zo aan de slowchat eerlijk gezegd :). Dat maakt het topic leuk. Als het (bijna) alleen nog maar over lijstjes en eten gaat, denk ik dat de sjeu er snel af is.. Same old enzo... Maar goed, dat zijn just my 2 cents natuurlijk :).
Ik ga me hier bij aansluiten. Al ben ik wel een van die slankies die al tijden geen lijstje meer gepost heeft. Mijn lijstjes zijn ruk, daar heb ik geen anderen voor nodig om dat te concluderen, maar hier posten helpt alsnog wel bewust na te denken voordat ik iets in mn mond prop.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 27 juni 2011 @ 22:29:47 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98741070
Van mij mag de SC wel minder, maar hoeft niet helemaal te verdwijnen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:30:50 #17
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98741144
Ik begrijp wel wat je bedoelt Jagar, lijstjes/voeding raakt soms op de achtergrond door de slowchat, terwijl dat wel de essentie is van dit topic. Toch vind ik de slowchat gezellig en stoor ik me er ook niet zo aan. De dingen die ik niet interessant vind lees ik gewoon niet :P.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:30:51 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98741145
Gaan we slowchatten over het feit dat er geslowchat wordt?
pi_98741174
quote:
Ik vind ook niet dat de SC moet verdwijnen. Maar, het slank gedeelte is menig maal onderdrukt, ik kan me weken herinneren dat ik geen commentaar op mn lijstjes heb gekregen, en dat vind ik jammer. En dat geen commentaar op lijstjes zal voor heel veel mensen zo zijn.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:34:13 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98741379
Maar Jeager, je eigen lijst moet jezelf in de gaten houden..
Vaak denk ik: hmm mindere dag maar ze doet het zo keurig dus het zal wel een incident zijn.
pi_98741438
Ik vind dat je best een goed punt hebt Jagär!
Er wordt soms wel heel veel geouwehoerd hier en lijstjes raken ondergesneeuwd.

Dat jij geen commentaar krijgt op je lijstjes vind ik trouwens ook niet zo heel raar, jij hebt namelijk vaak ontzettend mooie, nette en gezonde lijstjes!

Aangezien ik zelf morgen aan de slag ga met een schema op de sportschool en ik weer een kick ass conditie wil hebben, ga ik ook weer braaf lijstjes posten. B-)
Doe wat je niet durft.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:35:25 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98741456
Het wisselt. Soms gaat best intensief over lijstjes, eten, voedingswaarde e.d. En dan heeft iemand weer iets en gaat het over vriendjes / jurkjes / ziektes :+ of ander wel en wee. Ik weet niet, ik vind dat de Slankies wel tot de Slankies maken. En ik denk dat van iedereen wel posts ondersneeuwen of niet gelezen worden, als er net een discussie gaande is. Plus als iemand geen mening over een lijstje heeft, dan post diegene dat ook niet. Als ik ergens echt ff aandacht voor wil, zet ik dat erbij of ik herhaal het. Ik begrijp jouw punt wel, maar ik heb er zelf dus niet zo'n hinder van :).
pi_98741464
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar Jeager, je eigen lijst moet jezelf in de gaten houden..
Vaak denk ik: hmm mindere dag maar ze doet het zo keurig dus het zal wel een incident zijn.
Ja, natuurlijk doe ik dat. En nogmaals, ik vind de SC niet erg, maar ik vind het jammer dat vaak de lijstjes of over het algemeen het 'slanke' zo weinig aandacht krijgen.

Maar goed, ik hou er over op en ga slapen...
  maandag 27 juni 2011 @ 22:37:04 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98741564
quote:
helemaal eens.

Verder loopt het topic zoals het loopt en heeft het imho weinig zin om beperkingen op te leggen. Werkt miss een paar dagen en dan is iedereen het weer vergeten.
Niet meer actief op Fok!
pi_98741886
Stel falers bij een fotobestelsite. Ik wilde een ander leveradres dan factuuradres, klantenservice gemaild 'u krijgt binnen 24 uur antwoord'. We zijn nu twee dagen verder en nu krijg ik een mailtje dat mijn bestelling verzonden is ... naar mijn factuuradres :'). Nouja, enige positieve is dat ze een maand eerder zijn dan verwacht en ik nu wél langs het postkantoor kan.
pi_98742336
hoi! :W
Ja doei.
pi_98742485
Jagar, ik vind dat er af en toe veel slow chat is, weliswaar afgewisseld door dagen met wat meer ontopic gepraat. Zelf probeer ik iig ook / juist op ontopic dingen te reageren, maar met lijstjes vind ik het wat lastig. Ik kan het slecht inschatten en als ik er wel iets van zeg, zijn er vaak antwoorden in de trant van: ja maar, balansen, vandaag is een uitzondering, ik weet het! Dus ik vind het lastig. Ik denk dat ik beter ben in tips geven als mensen gerichte vragen stellen over hun voedingspatroon of sport.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98742496
Lijstje
O: dubbele boterham vlokken
T: dropje
L: groentesoep, dubbele boterham rookkaas, bolletje kroket, pastasalade
T: mineola
T: appel
T: 3 reepjes merci (bedankt Mw B)
D: couscous met komkommer, amandel en pijnboompitjes (restjeseten dus)
T: lange vingers
T: mininepsolero
T: slankie bonbon (pindarots maar dan hazelnoot en witte chocola :9 )
pi_98742624
Wel heel veel suikers Puff! :D En weinig groenten! :{
Fiets je eigenlijk meestal naar je werk, of ga je met het OV?
Doe wat je niet durft.
pi_98742822
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hey lieve slankies,

Ik heb er in het vorige topic al geprobeerd wat van te zeggen, maar hier nog een keer:

Ik vind dat het Slank gedeelte van dit topic meestal (Nee, niet altijd, soms gaat het ook over voeding) ondergesneeuwd raakt door de slowchat. Als mensen lijstjes posten als het over jurkjes/schoenen/mannen/relaties/chinees/frans/mexicaans gaat, dan gaan die lijstjes voorbij zonder opmerking, en ik kan zo een groot aantal slankies opnoemen waar ik in geen tijden een lijstje van heb gezien. Niet dat je lijstjes moet posten om hier te posten, maar het bezig zijn met eten is uiteindelijk wel het basisidee van dit topic..

Anyways, dat zijn mijn twee cents, en ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit vind. Zo ja, dan blijf ik lekker lijstjes posten en zien we wel verder. Zo nee, misschien kunnen we dan proberen de slowchat over jurkjes/schoenen/mannen/relaties/chinees/frans/mexicaans niet de overhand te laten krijgen..
Zolang Engels dan maar wel mag :+ ;)

Maar je hebt wel gelijk.. al zal ik de komende dagen niet echt meeposten :P

Lijstje vandaag:
O: 3 boterhammen
L: 3 boterhammen
T: 2 celebrations :')
D: chinees

:')
Ja doei.
pi_98743086
Puff sport jij uberhaupt voor de rest?

En goede reis Mo!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98743271
Veel suiker ja Henk!
Eigenlijk had ik thuis geen zoete troep moeten eten.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:01 schreef _aurum_ het volgende:
Puff sport jij uberhaupt voor de rest?

En goede reis Mo!
Normaal fiets ik naar t werk. Maar soms heb ik de pest in of een andere reden en dan neem ik de tram :@
Yoga is geen sport, en hardlopen is alweer 3 weken geleden.
Hmm, weinig sport dus. Wel beweging.
pi_98743679
misschien dat je daar ook meer structuur in aan kan brengen? Alle kleine beetjes helpen ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98743922
Hallooo *O*

Bij de dietist geweest. Die kon me voor nu alleen een paar tips geven omdat ze nu dus een schema voor mij gaat samenstellen, en die kan ik in de loop van de week ophalen. Voorlopig moet ik dit doen:

- gewoon op mijn manier 'meer' blijven eten, het is al een stap, het hoeft niet te snel
- ontbijt veranderen naar volle yoghurt en muesli met noten en gedroogd fruit
- broodbeleg smeren waar ik zin in heb, ookal is het pindakaas met hagelslag
- avondeten in een bepaalde volgorde opeten -> eerst de calorierijkere dingen, de minder voedzame dingen als laatst, zodat als ik vol raak ik die calorierijkere voeding iniedergeval al binnen heb.
- 1 stuk fruit vervangen door een banaan, alleen als ik daar zin in heb
- na het eten lekker toetje pakken als ik daar zin in heb
- geen calorieen tellen
- om de 2 a 3 uur eten

[ Bericht 3% gewijzigd door Siral op 27-06-2011 23:33:40 ]
pi_98743929
Klopt! Morgen en woensdag sowieso :)

Trusten :W
pi_98743961
Ik heb net gesport en een schaaltje volle yoghurt met noten/vruchten muesli en een banaan op
pi_98744254
Lijstje is ook iets veranderd van vandaag, nadat ik van de dietiste kwam vanmorgen dus ;)

O: magere yoghurt met kellogs fruit 'n fibre
T: nectarine
L: volkoren bth pindakaas, volkoren bth jam, glas melk
T: plak fries roggebrood, tomaat
D: zeewolf filet van de bbq, zoete stoom aardappeltjes, rauwkost
S: uurtje fitness
T: volle yoghurt, muesli, banaan

Voel me er prima bij moet ik zeggen, hopelijk ben ik morgen ook zo positief!
  maandag 27 juni 2011 @ 23:30:16 #38
344469 Amsel
zonder t
pi_98744654
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef Siral het volgende:
- avondeten in een bepaalde volgorde opeten -> eerst de calorierijkere dingen, de minder voedzame dingen als laatst, zodat als ik vol raak ik die calorierijkere voeding iniedergeval al binnen heb.
Dat vind ik eigenlijk wel een geniale tip! En ik vind het echt heel knap dat je naar de diëtiste bent geweest :)

Over het meer posten van lijstjes en commentaar daarop: Na al die jaren in dit topic heb ik nog steeds nauwelijks écht verstand van eten dus ik durf nooit zo goed te reageren op lijstjes :@ Ik ben een ramp met voedingswaardes inschatten, weet niet welke soorten voedingsmiddelen wel of niet handig met elkaar zijn, kan nooit herinneren of nou juist de verzadigde of onverzadigde vetten slecht zijn... Ik vind het erg leuk om erover te lezen, maar kan er zelf zo weinig zinnigs over zeggen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik de laatste tijd weer opeens richting 70 kilo ben gegaan en het er maar zo moeilijk af krijg :{

Wel vind ik dat veel van de onderwerpen die al slowchattend besproken worden in ruime zin te maken hebben met "goed en gezond leven" en dat het wat dat betreft wel past :) Mijn liefdesleven is van invloed op m'n eetpatroon, jurkjes staan beter als ik strakker ben, en van mooie schoenen kan ik net zo kwijlen als van lekkere pasta ;)
pi_98745294
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef Amsel het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk wel een geniale tip! En ik vind het echt heel knap dat je naar de diëtiste bent geweest :)

Over het meer posten van lijstjes en commentaar daarop: Na al die jaren in dit topic heb ik nog steeds nauwelijks écht verstand van eten dus ik durf nooit zo goed te reageren op lijstjes :@ Ik ben een ramp met voedingswaardes inschatten, weet niet welke soorten voedingsmiddelen wel of niet handig met elkaar zijn, kan nooit herinneren of nou juist de verzadigde of onverzadigde vetten slecht zijn... Ik vind het erg leuk om erover te lezen, maar kan er zelf zo weinig zinnigs over zeggen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik de laatste tijd weer opeens richting 70 kilo ben gegaan en het er maar zo moeilijk af krijg :{

Wel vind ik dat veel van de onderwerpen die al slowchattend besproken worden in ruime zin te maken hebben met "goed en gezond leven" en dat het wat dat betreft wel past :) Mijn liefdesleven is van invloed op m'n eetpatroon, jurkjes staan beter als ik strakker ben, en van mooie schoenen kan ik net zo kwijlen als van lekkere pasta ;)
Uhu, ik deed het juist andersom bewust... eerst mezelf voleten aan de groente, en dan de rest.. :@

En ik heb er ook geen flauw benul/verstand van haha, dus ik ben blij dat iemand het van me over gaat nemen!
pi_98745367
Zo, melatonine tabletje naar binnen gewerkt, vandaag ook ff meteen gehaald. Die paar uurtjes slaap per nacht breken me op.. ik zie er niet uit!

Hopelijk heb ik vannacht WEL een fijne nacht }:| truste :D
pi_98745510
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:44 schreef Siral het volgende:
Zo, melatonine tabletje naar binnen gewerkt, vandaag ook ff meteen gehaald. Die paar uurtjes slaap per nacht breken me op.. ik zie er niet uit!

Hopelijk heb ik vannacht WEL een fijne nacht }:| truste :D
Dat is ook wel slim :Y die dingen werken écht!
Al weet ik niet of het ook met deze warmte is ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98745567
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is ook wel slim :Y die dingen werken écht!
Al weet ik niet of het ook met deze warmte is ;)
Pff ik hoop het echt joh, want ik slaap letterlijk al weken niet. Het is zelfs zo erg dat ik overdag de hele dag sterretjes zie.. gewoon niet leuk meer.. :'(
pi_98745583
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef Amsel het volgende:

[..]

Over het meer posten van lijstjes en commentaar daarop: Na al die jaren dat even in dit topic heb ik nog steeds nauwelijks écht verstand van eten dus ik durf nooit zo goed te reageren op lijstjes :@ Ik ben een ramp met voedingswaardes inschatten, weet niet welke soorten voedingsmiddelen wel of niet handig met elkaar zijn, kan nooit herinneren of nou juist de verzadigde of onverzadigde vetten slecht zijn... Ik vind het erg leuk om erover te lezen, maar kan er zelf zo weinig zinnigs over zeggen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik de laatste tijd weer opeens richting 70 kilo ben gegaan en het er maar zo moeilijk af krijg :{

Sluit me bij Amsel aan :Y
pi_98745600
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Siral het volgende:

[..]

Pff ik hoop het echt joh, want ik slaap letterlijk al weken niet. Het is zelfs zo erg dat ik overdag de hele dag sterretjes zie.. gewoon niet leuk meer.. :'(
Niet deze nacht als referentienacht nemen ;)
pi_98745642
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet deze nacht als referentienacht nemen ;)
nee ik probeer het ook wel ff een tijdje :) kijk het wel aan!
ik kruip er nu lekker in.

Welterusten :)
pi_98745807
quote:
0s.gif Op
maandag 27 juni 2011 23:48 schreef Siral het volgende:

[..]

goed zo...

Ik gebruik af en toe ook melatonine.. de ene dag werkt het prima de andere dag niet..
Ook al neem ik soms meer ... dan nog werkt het soms niet
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98746275
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:48 schreef Siral het volgende:

[..]

Truste :W

Ik wacht nog even tot de airco zijn werk heeft gedaan. Heb in ieder geval de tuin van de erwten+kapucijners ontdaan dan kan ik hierna aan de uien beginnen :9
pi_98750268
Ik help mijn ritme om zeep, gezellig bijgekletst met een vriendinnetje. Nu toch maar eens gaan slapen :').
pi_98751774
Ik hoop dat het gaat lukken vandaag.

Ik mag niet smokkelen met de hagelslag bij de lunch en boterham als tussendoortje...!!
Volgens mij ziet dit er echt nog verre van uit als een "aankom" lijstje, maar voor mij is dit echt al veullll :o

O: 200 ml volle yoghurt, 40 gr biologische noten/vruchten muesli
L: volkoren bth met hagelslag, volkoren bth met kipfilet, kopje halfvolle melk
T: volkoren bth met kipfilet
D: zoete stoom aardappeltjes, varkenshaas, broccoli
T's: 150 ml volle yoghurt, appel, ontbijtkoek minder suiker

S: 50 min fietsen

[ Bericht 2% gewijzigd door Siral op 28-06-2011 05:55:28 ]
pi_98751887
Mensen kinderen da's een stevig ontbijt...... :'D
  Vis een optie? dinsdag 28 juni 2011 @ 06:50:12 #51
70532 loveli
N
pi_98751896
Mogge. Koppijn.
crap in = crap out
pi_98751900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 06:50 schreef loveli het volgende:
Mogge. Koppijn.
Moggeee, zelfde probleem.. :+
pi_98751919
Mogge! Muggebulten galore...
Maar... Ik ontbijt nu met pindakaas ipv pasta en stap zo op de fiets. Met een rokje net boven de knie. Zo!
  Vis een optie? dinsdag 28 juni 2011 @ 07:05:47 #54
70532 loveli
N
pi_98751950
Regenpak mee? Ze voorspellen onstuimig weer rond de avondspits.
crap in = crap out
pi_98751958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:05 schreef loveli het volgende:
Regenpak mee? Ze voorspellen onstuimig weer rond de avondspits.
Why not, weegt toch niks zo'n ding, gewoon meenemen :D
pi_98751962
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 06:50 schreef loveli het volgende:
Mogge. Koppijn.
Mogge, nog niet lekker dus?
  Vis een optie? dinsdag 28 juni 2011 @ 07:10:25 #57
70532 loveli
N
pi_98751974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mogge, nog niet lekker dus?
Voel me bepaald brak, m'n temperatuur is wel weer bijna normaal.
crap in = crap out
pi_98751979
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Voel me bepaald brak, m'n temperatuur is wel weer bijna normaal.
Dagje uitrusten voor zover dat lekker is met dit weer?
pi_98752016
mogge!

Rond die avondspits moeten wij richting Europoort per motor.. ik denk dat we iets eerder vertrekken :P uit voorzorg..

Mijn sundeck plannen, bier, enzo, wat doe je?
Ja doei.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:22:37 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98752045
Mogge :W.

5 km in the pocket 8-). En dat is heel fijn, want dat betekent dat ik gewoon lekker 's ochtends voor het werk kan lopen op een lege maag *O*. Maar het was echt al heel warm pff!
Niet meer actief op Fok!
pi_98752046
Volgens caloriecount moet ik elke dag -met zeer weinig acitiviteit- 1900 kcal tot mij nemen om in 2 maanden (schijnt een gezonde tijdrange te zijn) 4 kilo aan te komen.. (ik kom van 900/1200 kcal per dag af). En 2500 calorieen als ik in 1 maand tijd 4 kilo wil aankomen -met een licht actieve levenstijl-

WHAAT. En ik ben dus echt geen couch potato. Oke dit gaat nog lang duren :')
Dat die dietiste opschiet met m'n schema.... :o :D :D

Wie wil er een cornetto? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Siral op 28-06-2011 07:29:00 ]
pi_98752137
nee, dank je :P

Krentenbol voor mij straks.. ;(
Ja doei.
pi_98752147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:33 schreef motorbloempje het volgende:
nee, dank je :P

Krentenbol voor mij straks.. ;(
Krentenbollen zijn toch lekker? :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:35:03 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98752154
*klaag mekker*, wat is het warm en klam weer :'). Ik heb me net afgedroogd, maar ik blijf bezig :').
Niet meer actief op Fok!
pi_98752186
@ Siral: ik eet overdag zelden dingen als brood.. vind 't niet fijn. Meestal yoghurt, of omelet enzo, want van die carbs krijg ik echt trek..

Maar zonder koelkast, gasfornuis en oven is dat wat lastiger :P

Krentenbollen zijn niet vies, zeer practisch nu, maar ik snak naar een gekookt eitje ofzo :P
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 28 juni 2011 @ 07:41:49 #66
70532 loveli
N
pi_98752197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:40 schreef motorbloempje het volgende:
@ Siral: ik eet overdag zelden dingen als brood.. vind 't niet fijn. Meestal yoghurt, of omelet enzo, want van die carbs krijg ik echt trek..

Krentenbollen zijn niet vies, zeer practisch nu, maar ik snak naar een gekookt eitje ofzo :P
Auto al verkocht? Anders zet je 'em in de zon en maak je een motorkap omelet :Y)
crap in = crap out
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:43:06 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98752207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Auto al verkocht? Anders zet je 'em in de zon en maak je een motorkap omelet :Y)
_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_98752214
Auto is gisteren door zusje meegenomen naar Den Haag... gaan 'm via haar verkopen... :P

Dus nee, maar nee :P
Ja doei.
pi_98752216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:40 schreef motorbloempje het volgende:

Ik ben ook niet zo'n broodfan.. dus ik weet precies wat je bedoeld. Ik zal het alleen echt flink moeten gaan eten voorlopig.. buuhhh. M'n ontbijt vind ik ook echt altijd het lekkerst van de hele dag, lekker yoghurt met muesli/fruit enzo :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:46:06 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98752234
Brood *O*. Alleen niet 's morgens vroeg.
Niet meer actief op Fok!
pi_98752241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:46 schreef Viking84 het volgende:
Brood *O*. Alleen niet 's morgens vroeg.
pi_98752273
ik vind brood, mits vers, wel heel lekker, maar merk gewoon dat ik door het eten ervan juist in de loop van de dag meer trek krijg :P

Ben ook altijd heel erg voor dingen als niçoise salade of omelet met zalm enzo! Vind ik prettiger om de dag mee door te komen, maar verder.. O+ vers warm brood O+ met een klein beetje erin smeltende roomboter O+
Ja doei.
pi_98752290
Lijstje :
O1: koffie met 100 ml melk, glas chiquita smoothie aardbei banaan
S1: 5km fietsen
O2: banaan
S2: 15 min wandelen
O3: 150 gram aardbeien en kersen, 300 gram magere yoghurt, 100 gram halfvolle kwark, 30 gram bran flakes
L: dubbele boterham pindakaas (15 gr), dubbele boterham salami achtig iets (15 gr)
T: krentenbol met 20 gr kaas
S3: 15 min lopen, 5 km fietsen
D: geen idee, ik gok dat mijn spinazie wel op mag!
S4: sportschool (cardio en fitness)

D en S4 zouden wel eens omgegooid kunnen worden met mogelijk een extra krentenbol ofzo.

Nu tijd voor O2!
Doe wat je niet durft.
pi_98752306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:51 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind brood, mits vers, wel heel lekker, maar merk gewoon dat ik door het eten ervan juist in de loop van de dag meer trek krijg :P

Ben ook altijd heel erg voor dingen als niçoise salade of omelet met zalm enzo! Vind ik prettiger om de dag mee door te komen, maar verder.. O+ vers warm brood O+ met een klein beetje erin smeltende roomboter O+
Opzich ook wel logisch, Gezonde vetten geven je veel langer een verzadigd gevoel. (ook ongezonde though :P)
pi_98752356
Zo, op het werk.
Zonder regenpak, met een schuurplekje op mn bovenbeen van mn zadel.
pi_98752378
Oew, dat is altijd vervelend puff! Ben je ook doorweekt van het zweet of had ik dat alleen?
Doe wat je niet durft.
pi_98752455
Ik ga zo ook maar op de fiets stappen in een veel te kort broekje (voor mijn doen) en poncho mee voor de terugweg. Op mijn fietsroute zijn een aantal stukken waar je niet kan schuilen en dan wil ik niet dat er golfbalhagelstenen op mijn hoofd vallen, maar ik heb geen helm ofzo :+.
pi_98752469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Oew, dat is altijd vervelend puff! Ben je ook doorweekt van het zweet of had ik dat alleen?
Schoon shirt en doekjes voor het gezicht! Maar schoon shirt doe ik altijd als ik fiets.
pi_98752523
Wow, HPKW, da's een boel beweging/sport _O_ !
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98752786
Iedereen lekker op de fiets O+ ik ben vandaag vrij O+ uit voorzorg voor m'n spiraaltje, maar het gaat gooooed! Heel weinig krampen :)

Dus ik ga zo lekker naar de action :)

Gisteren aarappelen in schil gegeten
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:40:57 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98752938
Mogge. Rotnacht. Onwijs liggen zweten.

Succes Mo'tje! Behouden vaart en zulks, zeker met deze weersvoorspelling!
pi_98753031
Morning!!

Succes en veel plezier Mo!

M_M hoe was het zetten enzo? Niet flauw gevallen?

Siral *O* props voor je plan van aanpak. Vind je het niet vervelend dat je volle yoghurt moet eten aangezien je het niet lekker vind?

Oh en ik ben te luchtig gekleed voor het werk, de airco doet het weer... :')
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:46:28 #83
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98753035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:17 schreef motorbloempje het volgende:
mogge!

Rond die avondspits moeten wij richting Europoort per motor.. ik denk dat we iets eerder vertrekken :P uit voorzorg..

Mijn sundeck plannen, bier, enzo, wat doe je?
Na meerdere posts over biertjes drinken op de boot moet ik het nu toch eens vragen :P Jij was toch altijd heel fel tegen alcohol in het verkeer? What happened?

Veel succes/plezier/sterkte vandaag! Vanavond gewoon al in jullie nieuwe huisje :D

oh en ik O+ brood, mits niet vies supermarktfabrieksbrood..
pi_98753077
Moblo het is idd zover! Spannend! Haha

Nou m'n spiraal zit er in gepropt hoor! Deed ff flink pIjn, maar nu stuk minder! Had voor zekerheid vrij genomen, maar voel me best okee, dus ik ga zo naar de action!!!
~ Bonito La Risa ~
pi_98753117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lijstje :
O3: 150 gram aardbeien en kersen, 300 gram magere yoghurt, 100 gram halfvolle kwark, 30 gram bran flakes
L: dubbele boterham pindakaas (15 gr), dubbele boterham salami achtig iets (15 gr)

D en S4 zouden wel eens omgegooid kunnen worden met mogelijk een extra krentenbol ofzo.

Nu tijd voor O2!
ik zou geen extra krentebol doen, maar bijvoorbeeld een zachtgekookt eitje of een stukje kipfilet ofzo.

oh, enne: ik vind een kwartiertje lopen geen S, maar Beweging, maar wellicht voor jou is het wel S!
pi_98753133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:32 schreef Mixende_match het volgende:
Iedereen lekker op de fiets O+ ik ben vandaag vrij O+ uit voorzorg voor m'n spiraaltje, maar het gaat gooooed! Heel weinig krampen :)

Dus ik ga zo lekker naar de action :)

Gisteren aarappelen in schil gegeten
met groente erbij? Fijn dat het met het spiraaltje goed gaat!
pi_98753165
Planning:

O: yoghurt met banaan en allbran
L: aardappel/spercieboon/tonijn salade met dressing van rode pesto en sinaasappelsap
T: ?
D: doperwtenbroccoli soepje, beetje aardappel/spercieboon/tonijnsalade
T: ik denk een zelfgemaakt frambozenijsje. Als ze gelukt zijn, that is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:55:09 #88
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98753234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Planning:

L: aardappel/spercieboon/tonijn salade met dressing van rode pesto en sinaasappelsap
volgens mij een beetje weinig, maar ik blijf het moeilijk vinden om jouw lijstjes goed in te schatten.. Wel een lekker en gezond (veel groente!) lijstje iig :9 hoe maak je die frambozenijsjes?
pi_98753270
Jagar: T fruit en een dubbele boterham?

Mijn planning, hopelijk met ingebouwde buffer voor honger bij het thuiskomen:

T: boterham chocopasta, 4 grote aardbeien
B: 20 minuten fietsen
O: dubbele boterham kaas
L: grote salade (nader te bepalen) met hopelijk 2 gekookt ei
T: yoghurt met fruit
T: gerookte forel
S: fitness (kracht, buikspieren, miniworkout)
D: pasta met gorgonzolasaus en broccoli ernaast
pi_98753278
Lijst van gister:
Lijstje:
O: brinta
T: koffie met melk x2, boterham roomkaas + komkommer
L: 2 boterhammen fricandeau
T: automatenchoco, vruchtenkwark, stuk komkommer
D: gewokte kip + groenten met rijst en saus
T: stroopwafel, perenijsje, 2 handjes m&m's... :@

Vandaag is de planning:
Lijstje:
O: brinta
T: koffie met melk x2, boterham roomkaas + komkommer
L: 2 boterhammen fricandeau
T: vruchtenkwark
T: hand amandelen
D: viscuisine, rode bietjes, gekookte aardappelen
S: als het weer het toelaat, wil ik hardlopen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98753326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Planning:

Je L klinkt lekker! Maar D is wel wat weinig denk ik, tenzij je een grote T extra neemt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98753338
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:55 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

volgens mij een beetje weinig, maar ik blijf het moeilijk vinden om jouw lijstjes goed in te schatten.. Wel een lekker en gezond (veel groente!) lijstje iig :9 hoe maak je die frambozenijsjes?
Mijn lunch is een redelijk tupperwarebak vol, dus dat valt wel mee, denk ik.

Frambozenijsjes heb ik wat frambozen met wat suiker geprakt, daar yoghurt doorheen geroerd en in de vriezer gestopt. Ben benieuwd of ze lukken!

Mooie planning, Phaidra!

En ik vind het jammer dat ik niet in NL ben, ik hou van noodweer. Hier wordt het de hele dag alleen maar saai mooi weer.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:00:38 #93
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98753382
Zojuist bij de huisarts geweest. Ben in huilen uitgebarsten (direct bij de eerste zin al :')) ;(.
pi_98753423
Haha Jagar, eerst zat je te klagen dat het zo koud en nat was daar in Zweden, en nu dat het mooi weer is, klag je dat het saain mooi weer is :P

Iemand nog commentaar op mijn planning?
pi_98753437
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Frambozenijsjes heb ik wat frambozen met wat suiker geprakt, daar yoghurt doorheen geroerd en in de vriezer gestopt. Ben benieuwd of ze lukken!

Mooie planning, Phaidra!

En ik vind het jammer dat ik niet in NL ben, ik hou van noodweer. Hier wordt het de hele dag alleen maar saai mooi weer.
Frambozenijsjes :9 ! Ik blender wel eens kwark met bevroren frambozen en dan krijg je een soort sorbetijs! Ik heb nog nooit geprobeerd om het vervolgens in te vriezen, ik eet het altijd meteen op!

De NS zegt nu al dat er vertragingen / uitval kan zijn vanavond... Ik hoop maar dat het goed gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:03:26 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98753439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:00 schreef Rituals het volgende:
Zojuist bij de huisarts geweest. Ben in huilen uitgebarsten (direct bij de eerste zin al :')) ;(.
Goed dat je gegaan bent :Y :*.
pi_98753452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:02 schreef Perruche het volgende:
Haha Jagar, eerst zat je te klagen dat het zo koud en nat was daar in Zweden, en nu dat het mooi weer is, klag je dat het saain mooi weer is :P

Iemand nog commentaar op mijn planning?
ik vind hem mooi, geloof ik!

Nee, ik klaag niet over het mooie weer, ik hou van noodweer en onweer!
pi_98753464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lijstje :

Nu tijd voor O2!
da's een hoop sport ineens :o

En vind je de chiquita smoothie lekker?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:04:34 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98753471
@Phaidra: vanaf 13:00 is er een aangepaste dienstregeling zelfs. Maar de buien zijn nu al in Zeeland... dus ik weet niet of daar nog een front achteraan komt, maar het gaat dus al veel eerder los. Verwachting voor hier is rond 10:30 en 't wordt al wat onheilspellender buiten...
pi_98753496
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:56 schreef Perruche het volgende:
Jagar: T fruit en een dubbele boterham?

Mijn planning, hopelijk met ingebouwde buffer voor honger bij het thuiskomen:

T: boterham chocopasta, 4 grote aardbeien
O: dubbele boterham kaas
L: grote salade (nader te bepalen) met hopelijk 2 gekookt ei
T: yoghurt met fruit
T: gerookte forel
S: fitness (kracht, buikspieren, miniworkout)
D: pasta met gorgonzolasaus en broccoli ernaast
chocopasta is niet echt een goede keus, maar dat weet je waarschijnlijk wel. De rest klinkt lekker en gevarieerd! Gorgonzolasaus is wel een calorie- en vetbom, maar erg lekker door de pasta :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98753506
quote:
Goed dat je gegaan bent! Heb je er verder wat aan gehad, lucht het op?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98753517
Bij mij gaat het denk ik met een kwartiertje los...Het is hier ontzettend donker en je hoort het gedonder in de verte.

Ik ga mijn tuinspul ff naar binnen trekken voor het wegwaait :')

/live verslag :7
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:07:18 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98753541
Ik denk dat Vik zo ook wegspoelt :'). Zwaarste stuk van het front gaat precies over Den Haag. Ik zit hier dan nog redelijk safe.
pi_98753542
Goedemorgen! Hier een lijstje:

B: 50 keer squats
O: halfvolle kwark met bosbessen, banaan en havermout
T: 1 boterham pindakaas
L: dubbele boterham pindakaas
T: wilde perzik
D: vegetarische curry met courgette, aubergine, ui en paprika, of als het nog heel erg heet is een maaltijdsalade
B: uurtje wandelen

Ik moet meer S gaan invoeren, want ik ben de laatste tijd heel lui en moe. Heb geen ritme en blijf steeds tot half negen liggen. Voor morgen is het voornemen om voor 7 uur op te staan en een rondje te rennen. En nu schop ik mezelf naar mijn werk!
pi_98753589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat Vik zo ook wegspoelt :'). Zwaarste stuk van het front gaat precies over Den Haag. Ik zit hier dan nog redelijk safe.
hoelaat moet je naar de dokter?
pi_98753604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:06 schreef _aurum_ het volgende:

Ik ga mijn tuinspul ff naar binnen trekken voor het wegwaait :')

Thanks voor de reminder! Ik ren nog even snel naar buiten om de kussens van de loungebank op te ruimen!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:09:16 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98753605
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:08 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

hoelaat moet je naar de dokter?
15:45 pas ;)
pi_98753616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Phaidra: vanaf 13:00 is er een aangepaste dienstregeling zelfs. Maar de buien zijn nu al in Zeeland... dus ik weet niet of daar nog een front achteraan komt, maar het gaat dus al veel eerder los. Verwachting voor hier is rond 10:30 en 't wordt al wat onheilspellender buiten...
Oh zo vroeg al! Dat heb ik ff gemist :P . Het is hier wel al wat bewolkt, maar nog niet echt dreigend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98753626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

15:45 pas ;)
hoe is het met de ongesteldheid?
pi_98753635
@ tink
apart dat ik perfectionistisch over kom, is IRL totaal niet zo. wil alleen geen tekorten op lopen, dus vraag liever te veel dan dat ik maar wat doe.
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:11:10 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98753677
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hoe is het met de ongesteldheid?
Stukken minder, dus kan wel gewoon gaan, zoals ik het nu inschat.

@phaidra: http://www.nu.nl/binnenla(...)isteren-zeeland.html

Het wordt hier nu ook al best donker! :o
pi_98753811
oh ik moet zo nog naar buiten, spannend met al dat voorspelde onweer!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:18:37 #113
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98753890
hier is het stralend weer :D Zo toch maar even opzoeken of er niet een enorme hoosbui aankomt straks want daar ben ik niet op gekleed :')
pi_98753903
Hier begint de vlaggenmast al flink te wapperen :Y
@home al onweer+regen, arm doggie.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:26:14 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98754107
Ja tis erg donker hier :o
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:26:41 #116
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98754121
Hier is het bewolkt, vanmiddag zal het wel druk zijn op het werk...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98754134
quote:
:*
Ik heb het gemist of vergeten, maar was ist los? Voor je dieet enzo? Sterkte in ieder geval :)

En ja chocopasta is inderdaad evil :@ volgende keer of chocopasta of gorgonzola saus en niet en/en! :D
pi_98754204
ik heb de laatste tijd vaak avocado's met van die draadjes er in *brrr*
pi_98754247
Mogguh!

Het ergste trekt volgens mij over het westen van het land. :P Mag van mij ook wel want ik heb geen zin in een dak vol putjes...

Perr, misschien die T met yoghurt na je sport voor de eiwitjes?

Die Mars der beschaving :') Wat een volk! :D
U bent kunstenaar? Ja, ik ben kunstenaar ja. Wat doet u dan? Ik schilder en teken. Verdient dat nog wat? Nee, ik verkoop eigenlijk niets, maar daar gaat het ook niet om! Moet u niet eens een andere baan zoeken dan? Nou, misschien is dat wel een goed idee ja. :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98754688
zoals gezegd Rituals, goed dat je gegaan bent! En hoe nu verder? Heb je een verwijsbrief gehad?
pi_98754697
Hm vizor ja da's wel een idee, maar misschien doe ik dan dat wel 2x want anders krijg ik een vreetbui zodra ik thuiskom...
pi_98754808
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef Phaidra het volgende:
Wow, HPKW, da's een boel beweging/sport _O_ !
Heheheh, valt wel mee hoor. S1, S2 en S3 is gewoon woon-werk verkeer en vind ik eigenlijk niet meetellen omdat het van die prutstukjes zijn. :D
Zal er een B van maken, dan klinkt het al een stuk normaler. B-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:04 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

da's een hoop sport ineens :o

En vind je de chiquita smoothie lekker?
Wel heeeeeeeeeeeel erg zoet. Maar afijn, ik drink gewoon iedere ochtend braaf een glas en als het op is, dan koop ik het nooit meer. B-)
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou geen extra krentebol doen, maar bijvoorbeeld een zachtgekookt eitje of een stukje kipfilet ofzo.

oh, enne: ik vind een kwartiertje lopen geen S, maar Beweging, maar wellicht voor jou is het wel S!
Goed punt! Moet even kijken hoe laat ik thuis ben en of ik tijd heb om te eten voor het sporten. Heb om 7 uur een afspraak in de sportschool. Gister heb ik tussen het sporten en het wandelen ook nog even een krentenbol erin gegooid, had onwijze honger. :D

Maar mijn maandagplanning is ook niet echt normaal ofzo. Half 6 thuis, spullen bij elkaar graaien, naar de sportschool, van 6 tot 7 sportschoollesje, snel douchen en naar huis, half 8 wandelen met verstandelijk gehandicapten, daarna nog een kopje thee drinken en dan ergens tussen half 9 en 9 uur thuis en eindelijk eens wat eten. :D

Lijstje wordt dan:
B1: 5km fietsen
B2: 15 min wandelen
B3: 15 min lopen, 5 km fietsen
T: roggebrood met kaas!
S: sportschool (cardio en fitness)
D: gekookt eitje (of 2!) met spinazie (dan heb ik ook mijn eiwitten na het sporten B-))
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:53:03 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98754953
Het stinkt hier. Iets met de riolering jee :')
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:55:07 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98755018
Men ik ben zo blij dat ik gewoon 's ochtends voor het werk kan lopen als ik nog fris ben O+ Kan ik toch vier keer blijven lopen *O* Amsel krijgt altijd props voor dr pre werk loopje, ik niet ;(
Niet meer actief op Fok!
pi_98755082
quote:
ahw.. ;(

hoe ging het verder?
pi_98755151
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:55 schreef Viking84 het volgende:
Men ik ben zo blij dat ik gewoon 's ochtends voor het werk kan lopen als ik nog fris ben O+ Kan ik toch vier keer blijven lopen *O* Amsel krijgt altijd props voor dr pre werk loopje, ik niet ;(
*O* ^O^ *O* _O_ *O*
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:01:19 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98755201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mooie planning, Phaidra!

volgens mij is het toch wat weinig voor jouw lengte Jag. Volgens mij blijf je onder de 1000 kcal, inclusief lunch.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:02:25 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98755229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* ^O^ *O* _O_ *O*
:*.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:04:17 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98755303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:10 schreef Probability het volgende:
@ tink
apart dat ik perfectionistisch over kom, is IRL totaal niet zo. wil alleen geen tekorten op lopen, dus vraag liever te veel dan dat ik maar wat doe.
Raar is dat toch he, dat je online heel anders overkomt dan irl. Heb er ook last van :') .
Overigens heb ik de indruk dat je inderdaad wat tekort komt (maar dat kan ook komen omdat ik je lijstjes niet voor ogen hebt). Eet je voldoende noten en ijzer en b-vitaminen? Dat je voldoende groente eet geloof ik trouwens wel. Je maakt meestal lekkere dingen als je een lijstje post.
pi_98755341
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

volgens mij is het toch wat weinig voor jouw lengte Jag. Volgens mij blijf je onder de 1000 kcal, inclusief lunch.
Denk je dat echt? Ik betwijfel het, maar zal het straks als ik tijd heb eens door de caloriechecker halen.

Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheden qua allbran enzo, maar zal straks ook eens de super in duiken voor een goede T.

Goed dat je gelopen hebt, Vik! Ik wil morgenochtend vroeg ook lopen. Ben eens aan het kijken of ik de uni kan laten betalen voor nieuwe hardloopschoenen. We krijgen per jaar 200 euro om uit te geven aan sport, bijvoorbeeld een abbo voor een sportschool, en omdat ik dat niet doe ga ik kijken of ze m'n nieuwe hardloopschoenen kunnen betalen.
pi_98755486
Lijstje:

O: boterham filet en boterham kaas (jek die was echt al glibberig!)
T: 3 rozemarijn crackers
T: even wat nootjes scoren
L: Griekse yoghurt met een perzik en een nectarine
T: nog geen idee
D: bloemkool met een varkenshaasje en wellicht wat aardappelen
T: Afhankelijk van Appie
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:11:31 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98755526
Mijn planning

o. kwarkyoghurtmix met bosbessen
t. 2 ei + 2 wortels, 1 selleriestengel en halve paprika met zaziki
l. venkel-necatrinesalade met brood
t. 2 wortels, 1 selleriestengel en halve paprika met zaziki + nectarine + peer
d. tomatensalade met crackers denk ik
pi_98755531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Denk je dat echt? Ik betwijfel het, maar zal het straks als ik tijd heb eens door de caloriechecker halen.

Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheden qua allbran enzo, maar zal straks ook eens de super in duiken voor een goede T.

Goed dat je gelopen hebt, Vik! Ik wil morgenochtend vroeg ook lopen. Ben eens aan het kijken of ik de uni kan laten betalen voor nieuwe hardloopschoenen. We krijgen per jaar 200 euro om uit te geven aan sport, bijvoorbeeld een abbo voor een sportschool, en omdat ik dat niet doe ga ik kijken of ze m'n nieuwe hardloopschoenen kunnen betalen.
De hoeveelheden inschatten blijft altijd lastig :Y
Dat zou wel geniaal zijn als zij die betalen 8-)
pi_98755580
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:13 schreef _aurum_ het volgende:
en Vaiz, post nou eens wat je nu op een normale dag en trainingsdag eet, want ik vond het allemaal wel meevallen. Heb je iemand ooit e spekkies laten opmeten met een tang? Dus niet zo'n tanita weegschaal dingie.
Vandaag (trainingsdag)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou vandaag een niet trainingsdag zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook niet zo bijzonder veel, maar was aan het begin van het sporten ook een slappe dikzak :') (die tanita gaf in 't begin aan 135kg / 35%) Toen begonnen met voornamelijk cardio en klein beetje kracht (laag gewicht / high reps) want dat hadden ze mij wijsgemaakt dat het beste was.
Eind december wat serieuzer gaan aanpakken en vanaf half maart pas echt er voor gegaan omdat ik toen pas echt het nodige gelezen had en alles.

Zo'n tang hebben ze niet in de sportschool alleen zo'n tanita ding maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 28-06-2011 10:18:46 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98755611
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja lekker he, lever.. soms MOET ik dat :P

V1 post wel vaker lijstEN.... Vind het moeilijk inschatten, veel eiwitten iig. Tis een grote man dus hij mag/moet veel.
Maar wij delen een grote liefde... toch Willem?
Een zwak voor shoarma O+ :')
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:18:51 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98755746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:13 schreef V1z0R het volgende:

Het is ook niet zo bijzonder veel, maar was aan het begin van het sporten ook een slappe dikzak :') Toen begonnen met voornamelijk cardio en klein beetje kracht (laag gewicht / high reps) want dat hadden ze mij wijsgemaakt dat het beste was.
Voor veel vrouwen wel omdat hoog gewicht/low reps de spierontwikkeling te veel kan stimuleren. Ik hou het iig bij laag gewicht / low reps. Mijn schouders zijn zo al breed genoeg en mijn spierontwikkeling verloopt wel erg rap :')
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:22:37 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98755877
Bij run2day krijg je t/m zaterdag tot 25 euro inruilkorting dus ik ga ook eens om nw schoenen als ik een goed paar voor max 100 euro mee kan krijgen.
Niet meer actief op Fok!
pi_98755935
tink, ik eet wel vaak nootjes ja!

dat andere weet ik niet, waar zit dat veel in?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:27:11 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98756065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef Probability het volgende:
tink, ik eet wel vaak nootjes ja!

dat andere weet ik niet, waar zit dat veel in?
Vlees en zuivel en eieren en sommige groenten. Als je geen vlees eet en ook wilt minderen op de zuivel moet je hier wel heel goed op letten, anders treden er al heel snel tekorten op. Ik eet wel vlees (niet veel overigens) en eet al structureel te weinig B (in wisselende samenstelling) en ijzer.
  Vis een optie? dinsdag 28 juni 2011 @ 10:27:26 #140
70532 loveli
N
pi_98756077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:04 schreef Tinkepink het volgende:
Raar is dat toch he, dat je online heel anders overkomt dan irl. Heb er ook last van :') .
Getuige onze verbazing dat je er niet uitzag als een moeke.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 28 juni 2011 @ 10:27:50 #141
70532 loveli
N
pi_98756097
Bij de weg, hier rommelt het goed, werd er wakker van.
crap in = crap out
pi_98756177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:18 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voor veel vrouwen wel omdat hoog gewicht/low reps de spierontwikkeling te veel kan stimuleren. Ik hou het iig bij laag gewicht / low reps. Mijn schouders zijn zo al breed genoeg en mijn spierontwikkeling verloopt wel erg rap :')
Ja, begeleiding bij m'n sportschool is bagger :') Gewoon iedereen krijgt zo'n standaard lijstje...
Stond ook geen deadlift of squat bij terwijl dat dus juist de belangrijkste oefeningen zijn.
pi_98756319
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ja, begeleiding bij m'n sportschool is bagger :') Gewoon iedereen krijgt zo'n standaard lijstje...
Stond ook geen deadlift of squat bij terwijl dat dus juist de belangrijkste oefeningen zijn.
deadlift is toch zeg maar zo met je ellebogen naar boven?
pi_98756358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vandaag (trainingsdag)
SPOILER
Zou vandaag een niet trainingsdag zijn:
SPOILER
Het is ook niet zo bijzonder veel, maar was aan het begin van het sporten ook een slappe dikzak :') (die tanita gaf in 't begin aan 135kg / 35%) Toen begonnen met voornamelijk cardio en klein beetje kracht (laag gewicht / high reps) want dat hadden ze mij wijsgemaakt dat het beste was.
Eind december wat serieuzer gaan aanpakken en vanaf half maart pas echt er voor gegaan omdat ik toen pas echt het nodige gelezen had en alles.

Zo'n tang hebben ze niet in de sportschool alleen zo'n tanita ding maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
SPOILER
pi_98756404
ik kan wel wat vaker sojamelk drinken, daar zit ijzer en b vitaminen bij toegevoegd. vind het alleen vaak zo zoet.

heb het idee dat ik moe word van zuivel.

heb ook al weken niet gesport door studiestress, dat moet ik ook weer oppakken. ik word ook steeds dikker en slomer. heb het idee dat het ook beter met mijn buik gaat als ik meer sport.

ben sowieso voor heel veel allergisch en dus ook vaak moe, helemaal met een mindere weerstand.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:36:29 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98756444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef Probability het volgende:
ik kan wel wat vaker sojamelk drinken, daar zit ijzer en b vitaminen bij toegevoegd. vind het alleen vaak zo zoet.

heb het idee dat ik moe word van zuivel.

heb ook al weken niet gesport door studiestress, dat moet ik ook weer oppakken. ik word ook steeds dikker en slomer. heb het idee dat het ook beter met mijn buik gaat als ik meer sport.

ben sowieso voor heel veel allergisch en dus ook vaak moe, helemaal met een mindere weerstand.
Die vermoeidheid kan dus voorkomen uit ijzergebrek en vitamine b-tekort
*spreekt uit ervaring
pi_98756473
ik haal ook vaak een zak amandelen bij de turk :Y
pi_98756493
dan ga ik daar op letten tink!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:38:26 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98756516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Getuige onze verbazing dat je er niet uitzag als een moeke.
ze komt hier ook niet over als een moeke.
Niet meer actief op Fok!
pi_98756520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Die vermoeidheid kan dus voorkomen uit ijzergebrek en vitamine b-tekort
*spreekt uit ervaring
Goed dat je het zegt, moet mijn tabeltten van de afgelopen 4 dagen nog innemen :')
pi_98756524
ik heb een tijd lang b vitamines geslikt, ga dat maar weer eens doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')