abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98742336
hoi! :W
Ja doei.
pi_98742485
Jagar, ik vind dat er af en toe veel slow chat is, weliswaar afgewisseld door dagen met wat meer ontopic gepraat. Zelf probeer ik iig ook / juist op ontopic dingen te reageren, maar met lijstjes vind ik het wat lastig. Ik kan het slecht inschatten en als ik er wel iets van zeg, zijn er vaak antwoorden in de trant van: ja maar, balansen, vandaag is een uitzondering, ik weet het! Dus ik vind het lastig. Ik denk dat ik beter ben in tips geven als mensen gerichte vragen stellen over hun voedingspatroon of sport.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98742496
Lijstje
O: dubbele boterham vlokken
T: dropje
L: groentesoep, dubbele boterham rookkaas, bolletje kroket, pastasalade
T: mineola
T: appel
T: 3 reepjes merci (bedankt Mw B)
D: couscous met komkommer, amandel en pijnboompitjes (restjeseten dus)
T: lange vingers
T: mininepsolero
T: slankie bonbon (pindarots maar dan hazelnoot en witte chocola :9 )
pi_98742624
Wel heel veel suikers Puff! :D En weinig groenten! :{
Fiets je eigenlijk meestal naar je werk, of ga je met het OV?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98742822
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hey lieve slankies,

Ik heb er in het vorige topic al geprobeerd wat van te zeggen, maar hier nog een keer:

Ik vind dat het Slank gedeelte van dit topic meestal (Nee, niet altijd, soms gaat het ook over voeding) ondergesneeuwd raakt door de slowchat. Als mensen lijstjes posten als het over jurkjes/schoenen/mannen/relaties/chinees/frans/mexicaans gaat, dan gaan die lijstjes voorbij zonder opmerking, en ik kan zo een groot aantal slankies opnoemen waar ik in geen tijden een lijstje van heb gezien. Niet dat je lijstjes moet posten om hier te posten, maar het bezig zijn met eten is uiteindelijk wel het basisidee van dit topic..

Anyways, dat zijn mijn twee cents, en ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit vind. Zo ja, dan blijf ik lekker lijstjes posten en zien we wel verder. Zo nee, misschien kunnen we dan proberen de slowchat over jurkjes/schoenen/mannen/relaties/chinees/frans/mexicaans niet de overhand te laten krijgen..
Zolang Engels dan maar wel mag :+ ;)

Maar je hebt wel gelijk.. al zal ik de komende dagen niet echt meeposten :P

Lijstje vandaag:
O: 3 boterhammen
L: 3 boterhammen
T: 2 celebrations :')
D: chinees

:')
Ja doei.
pi_98743086
Puff sport jij uberhaupt voor de rest?

En goede reis Mo!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98743271
Veel suiker ja Henk!
Eigenlijk had ik thuis geen zoete troep moeten eten.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:01 schreef _aurum_ het volgende:
Puff sport jij uberhaupt voor de rest?

En goede reis Mo!
Normaal fiets ik naar t werk. Maar soms heb ik de pest in of een andere reden en dan neem ik de tram :@
Yoga is geen sport, en hardlopen is alweer 3 weken geleden.
Hmm, weinig sport dus. Wel beweging.
pi_98743679
misschien dat je daar ook meer structuur in aan kan brengen? Alle kleine beetjes helpen ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98743922
Hallooo *O*

Bij de dietist geweest. Die kon me voor nu alleen een paar tips geven omdat ze nu dus een schema voor mij gaat samenstellen, en die kan ik in de loop van de week ophalen. Voorlopig moet ik dit doen:

- gewoon op mijn manier 'meer' blijven eten, het is al een stap, het hoeft niet te snel
- ontbijt veranderen naar volle yoghurt en muesli met noten en gedroogd fruit
- broodbeleg smeren waar ik zin in heb, ookal is het pindakaas met hagelslag
- avondeten in een bepaalde volgorde opeten -> eerst de calorierijkere dingen, de minder voedzame dingen als laatst, zodat als ik vol raak ik die calorierijkere voeding iniedergeval al binnen heb.
- 1 stuk fruit vervangen door een banaan, alleen als ik daar zin in heb
- na het eten lekker toetje pakken als ik daar zin in heb
- geen calorieen tellen
- om de 2 a 3 uur eten

[ Bericht 3% gewijzigd door Siral op 27-06-2011 23:33:40 ]
pi_98743929
Klopt! Morgen en woensdag sowieso :)

Trusten :W
pi_98743961
Ik heb net gesport en een schaaltje volle yoghurt met noten/vruchten muesli en een banaan op
pi_98744254
Lijstje is ook iets veranderd van vandaag, nadat ik van de dietiste kwam vanmorgen dus ;)

O: magere yoghurt met kellogs fruit 'n fibre
T: nectarine
L: volkoren bth pindakaas, volkoren bth jam, glas melk
T: plak fries roggebrood, tomaat
D: zeewolf filet van de bbq, zoete stoom aardappeltjes, rauwkost
S: uurtje fitness
T: volle yoghurt, muesli, banaan

Voel me er prima bij moet ik zeggen, hopelijk ben ik morgen ook zo positief!
  maandag 27 juni 2011 @ 23:30:16 #38
344469 Amsel
zonder t
pi_98744654
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:15 schreef Siral het volgende:
- avondeten in een bepaalde volgorde opeten -> eerst de calorierijkere dingen, de minder voedzame dingen als laatst, zodat als ik vol raak ik die calorierijkere voeding iniedergeval al binnen heb.
Dat vind ik eigenlijk wel een geniale tip! En ik vind het echt heel knap dat je naar de diëtiste bent geweest :)

Over het meer posten van lijstjes en commentaar daarop: Na al die jaren in dit topic heb ik nog steeds nauwelijks écht verstand van eten dus ik durf nooit zo goed te reageren op lijstjes :@ Ik ben een ramp met voedingswaardes inschatten, weet niet welke soorten voedingsmiddelen wel of niet handig met elkaar zijn, kan nooit herinneren of nou juist de verzadigde of onverzadigde vetten slecht zijn... Ik vind het erg leuk om erover te lezen, maar kan er zelf zo weinig zinnigs over zeggen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik de laatste tijd weer opeens richting 70 kilo ben gegaan en het er maar zo moeilijk af krijg :{

Wel vind ik dat veel van de onderwerpen die al slowchattend besproken worden in ruime zin te maken hebben met "goed en gezond leven" en dat het wat dat betreft wel past :) Mijn liefdesleven is van invloed op m'n eetpatroon, jurkjes staan beter als ik strakker ben, en van mooie schoenen kan ik net zo kwijlen als van lekkere pasta ;)
pi_98745294
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef Amsel het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk wel een geniale tip! En ik vind het echt heel knap dat je naar de diëtiste bent geweest :)

Over het meer posten van lijstjes en commentaar daarop: Na al die jaren in dit topic heb ik nog steeds nauwelijks écht verstand van eten dus ik durf nooit zo goed te reageren op lijstjes :@ Ik ben een ramp met voedingswaardes inschatten, weet niet welke soorten voedingsmiddelen wel of niet handig met elkaar zijn, kan nooit herinneren of nou juist de verzadigde of onverzadigde vetten slecht zijn... Ik vind het erg leuk om erover te lezen, maar kan er zelf zo weinig zinnigs over zeggen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik de laatste tijd weer opeens richting 70 kilo ben gegaan en het er maar zo moeilijk af krijg :{

Wel vind ik dat veel van de onderwerpen die al slowchattend besproken worden in ruime zin te maken hebben met "goed en gezond leven" en dat het wat dat betreft wel past :) Mijn liefdesleven is van invloed op m'n eetpatroon, jurkjes staan beter als ik strakker ben, en van mooie schoenen kan ik net zo kwijlen als van lekkere pasta ;)
Uhu, ik deed het juist andersom bewust... eerst mezelf voleten aan de groente, en dan de rest.. :@

En ik heb er ook geen flauw benul/verstand van haha, dus ik ben blij dat iemand het van me over gaat nemen!
pi_98745367
Zo, melatonine tabletje naar binnen gewerkt, vandaag ook ff meteen gehaald. Die paar uurtjes slaap per nacht breken me op.. ik zie er niet uit!

Hopelijk heb ik vannacht WEL een fijne nacht }:| truste :D
pi_98745510
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:44 schreef Siral het volgende:
Zo, melatonine tabletje naar binnen gewerkt, vandaag ook ff meteen gehaald. Die paar uurtjes slaap per nacht breken me op.. ik zie er niet uit!

Hopelijk heb ik vannacht WEL een fijne nacht }:| truste :D
Dat is ook wel slim :Y die dingen werken écht!
Al weet ik niet of het ook met deze warmte is ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98745567
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is ook wel slim :Y die dingen werken écht!
Al weet ik niet of het ook met deze warmte is ;)
Pff ik hoop het echt joh, want ik slaap letterlijk al weken niet. Het is zelfs zo erg dat ik overdag de hele dag sterretjes zie.. gewoon niet leuk meer.. :'(
pi_98745583
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:30 schreef Amsel het volgende:

[..]

Over het meer posten van lijstjes en commentaar daarop: Na al die jaren dat even in dit topic heb ik nog steeds nauwelijks écht verstand van eten dus ik durf nooit zo goed te reageren op lijstjes :@ Ik ben een ramp met voedingswaardes inschatten, weet niet welke soorten voedingsmiddelen wel of niet handig met elkaar zijn, kan nooit herinneren of nou juist de verzadigde of onverzadigde vetten slecht zijn... Ik vind het erg leuk om erover te lezen, maar kan er zelf zo weinig zinnigs over zeggen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik de laatste tijd weer opeens richting 70 kilo ben gegaan en het er maar zo moeilijk af krijg :{

Sluit me bij Amsel aan :Y
pi_98745600
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Siral het volgende:

[..]

Pff ik hoop het echt joh, want ik slaap letterlijk al weken niet. Het is zelfs zo erg dat ik overdag de hele dag sterretjes zie.. gewoon niet leuk meer.. :'(
Niet deze nacht als referentienacht nemen ;)
pi_98745642
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet deze nacht als referentienacht nemen ;)
nee ik probeer het ook wel ff een tijdje :) kijk het wel aan!
ik kruip er nu lekker in.

Welterusten :)
pi_98745807
quote:
0s.gif Op
maandag 27 juni 2011 23:48 schreef Siral het volgende:

[..]

goed zo...

Ik gebruik af en toe ook melatonine.. de ene dag werkt het prima de andere dag niet..
Ook al neem ik soms meer ... dan nog werkt het soms niet
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98746275
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:48 schreef Siral het volgende:

[..]

Truste :W

Ik wacht nog even tot de airco zijn werk heeft gedaan. Heb in ieder geval de tuin van de erwten+kapucijners ontdaan dan kan ik hierna aan de uien beginnen :9
pi_98750268
Ik help mijn ritme om zeep, gezellig bijgekletst met een vriendinnetje. Nu toch maar eens gaan slapen :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98751774
Ik hoop dat het gaat lukken vandaag.

Ik mag niet smokkelen met de hagelslag bij de lunch en boterham als tussendoortje...!!
Volgens mij ziet dit er echt nog verre van uit als een "aankom" lijstje, maar voor mij is dit echt al veullll :o

O: 200 ml volle yoghurt, 40 gr biologische noten/vruchten muesli
T: appel
L: volkoren bth met hagelslag, volkoren bth met kipfilet, kopje halfvolle melk
T: volkoren bth met kipfilet
D: zoete stoom aardappeltjes, varkenshaas, broccoli
T's: 150 ml volle yoghurt, appel, ontbijtkoek minder suiker

S: 50 min fietsen

[ Bericht 2% gewijzigd door Siral op 28-06-2011 05:55:28 ]
pi_98751887
Mensen kinderen da's een stevig ontbijt...... :'D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties