abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:23:39 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98546579
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 20

08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Sofie, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79
16 juni 2011: 'Liv', dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 25-06-2011 08:49:54 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:24:51 #2
259886 pessie
pi_98546619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:08 schreef Fannetje het volgende:
Sola, vervelend dat Amy niet lekker in haar vel zit vandaag. Anne is ook geen knuffelbaby hoor. Volgens mijn zus zijn jongens veel knuffeliger dan meisjes. Zij heeft er van allebei 2, dus heeft wel wat ervaring ;)
Laiveneertiekje, succes met het geregel!
Ik heb bij mijn nacontrole bij de gyn ook niets meegenomen hoor (niet eens mijn baby!), maar die was ook niet eens bij mijn bevalling, dus dat was ook wel raar geweest :+

Wij zijn net weer bij het CB geweest en alles was weer goed! Goed gegroeid en verder deed ze het ook prima volgens de arts. Ze bekeek haar heupjes nog wel even extra goed, omdat haar bilplooi aan de achterkant niet helemaal recht was, maar verder zag alles er goed uit, dus niets aan de hand. En de stats:

8250 gram:
[ afbeelding ]

71 cm:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:12 schreef J-net het volgende:
@Danic eerst dacht ik wel om iets mee te nemen, maar ik ben het later glad vergeten.
En onze baby sliep de hele tijd tijdens de nacontrole.

In de kraamweek toen zij een keer kwam controleren hebben we wel haar op de foto gezet met K, want dat vonden we erg leuk voor in het fotoboek.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:23 schreef pessie het volgende:
Mooie curves fannetje!

Wat betreft rustig liggen drinken. Dat deed hij bij de middagvoeding echt al weken niet meer. Nu heb ik de middagvoeding maar geschrapt en krijgt hij fruit met thee. We hebben er alleen wel een ochtendvoeding bij gekregen nu :? maar die drinkt hij rustig, dus ik vind het prima.
pi_98548057
Mooie curve fannetje

Dat kraambezoekboek is een dikke faal hier. De helft is op kraambezoek in het z-huis geweest en dat boek lag thuis. De mensen hebben overigs ook geen beschuit met muisjes gekregen. En hier thuis ben ik het vergeten.

Ik merk dat ik nu heel erg moet opletten met wat ik eet mijn maag en darmen zijn nog wat van slag en ik vind nu natuurlijk alles lekker want ik heb al die weken niet kunnen geniet van eten.
pi_98549201
Ik vergeet de beschuit met muisjes ook de helft van de tijd hoor... Net toevallig wel aan gedacht...
pi_98549414
wij zijn terug van huisarts en wegen. Na overleg met kinderarts nu eerst comfortvoeding proberen, anders krijgt ie medicijnen ivm vermoeden reflux. En hij drinkt door de pijn wrs minder, nu proberen dat weer op te voeren.
Wel prima aangekomen, 300 gr in 8 dagen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98549979
Arme tienus. Ookal waarschijnlijk reflux hopelijk werkt de comfortvoeding goed voor hem.
Moet je dat mengen met je BV of ben je gestopt met BV?
pi_98550361
ik was al gestopt met bv, die kwam niet goed op gang helaas en toen snel gestopt omdat ik wilde voorkomen dat het voeden en dus tienus me tegen zouden gaan staan.
pi_98550708
goede beslissing heb je er zelf ook rust ingevonden

Ean bleef net huilen dus ik dacht wellicht een vieze luier. Jahoor een hele vieze en nu slaapt ze tevreden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:24:12 #9
259886 pessie
pi_98551031
Arme Tienus :* ik hoop dat de andere voeding aanslaat
pi_98552224
Mefke, wat sneu voor Tienus, maar wat dapper dat je gewoon voor jezelf hebt gekozen wat BV betreft!! (wil je mij de naam van tienus nog pm'en? en driekus ben ik ook wel nieuwsgierig naar.. Ik had het gevraagd in Z&G maar daar heeft niemand gereageerd :X ) ik ben niet nieuwskierig hoor :P

FR fijn dat ze lekker slaapt!

Sarah heeft er gister een potje van gemaakt, had over de hele dag ongeveer 1,5 tot 2 uurtjes geslapen... Verder veel gepiept en gehuild! Bij mijn ouders is ze gewoon voor een nachtvoeding gekomen doet ze hier al weken niet meer...
Vannacht lekker doorgeslapen en daarstraks van half 12 tot kwart voor 1 gewoon in haar eigen bedje geslapen, ze is nog steeds pieperig en ik was het zat... Nu slaapt ze in de bondolino heel lief met haar duimpje in haar mond :)
Ik ben een beetje bang dat ze u al met tanden aan eht beginnen is, en ik vind dat helemaal niet leuk.. Bovenin voel ik heel wat bobbels enzo en ze kauwt op alles en stopt alles in haar mond is ook een fase en ze kwijlt heel erg, hoort er ook bij, maar de tijd zal het uitwijzen! net wel dentinox gebruikt en dat vond ze erg lekker ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:18:01 #11
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98553341
Pessie, zou je espen nog erin kunnen zetten? Of iemand anders? Geboortedatum is 14-4-2011

Hier de hele morgen een tevreden ventje gehad, met hem in de doek naar de winkel kunnen gaan en jorja ophalen bij mijn moeder. Dus van de mc de box in en toen was het paniek! Nix was goed voor hem. Dus nu maar weer lekker in de doek tegen mij aan slapen dan....

Mp nu al tandjes? Snelle dame heb je dan!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_98553681
Daarom hoop ik ook dat het neit waar is JJ, dan is het baby zijn er zo snel vanaf en ze is al zo groot...
pi_98558354
MP, je hebt pm!
Enne, nu al tanden...dat lijkt me raar ja als dat vroeg komt. Driekus had ze pas met 9 maanden en heeft er toen maandenlang maar 2 gehad.

Tienus heeft nu 2x een voeding op met die Friso Comfort en ik doe een voorzichtige *O* Geen enorme boeren meer, niet spugen, geen uur over een fles doen ivm boerpauzes, maar gewoon de fles helemaal leeg tukken en dan weer in slaap vallen. Prima zo! Ik hoop dat dit zo blijft, zou wel heel mooi zijn.
We zijn er trouwens zo voorzichtig mee omdat mijn man geboren is met een verdikking van zijn maagportier. Dat betekent dat die de melk niet goed doorliet van slokdarm naar maag. Gevolg was dat hij het record ver-spugen op dik anderhalve meter zette. Het komt bij jongens meer voor dan bij meiden, dus vandaar onze angst. De eerste tijd gaat het voeden prima met deze aandoening, de problemen (inclusief de ver spugen records) komen pas na 2-3 weken. Vanochtend kon de huisarts nog geen aanwijzingen vinden voor deze aandoening, dus dat was heel fijn.
pi_98559497
Jaël was met een maand of 6 aan de tanden dus ik zou het wel extreem vroeg vinden...

Sarah leek een hele goeie dat te hebben en zolang ze bezig gehouden word gaat het ook goed! Ik heb haar nu 5 minuten geleden in bed gelegd en ze krijst echt heel hard en ik weet even niet wat ik moet... Vanmorgen ging ze dus wel ruimm een uur slapen en ze heeft ook al in de bondolino een uur geslapen, maar ze was nu duidelijk moe en toch weigert ze...
Waarom is ze toch zo een temperamentvol doorzettertje, pfffffffffffff...

Ik ga toch maar even weer bij haar kijken!

thnx mefke voor de pm! en de andere meiden ook ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door MamaPurk op 23-06-2011 16:55:43 ]
pi_98560975
Niet bijgelezen, ga ik hierna weer proberen ;)

Vanmiddag met Jelle weer bij de huisarts geweest omdat hij nog niet opknapte met de pufjes. Van de week 3 stik-buien gehad en gisteravond stond ik te twijfelen om de HAP te bellen.
Huisarts gaat met de kinderarts bellen om de afspraak die we hebben op 11 juli (controle van rs) naar voren te verplaatsen. Leek hem en mij verstandig om hem door de kinderarts na te laten kijken, ook omdat het soort aanvallen buien lijken te zijn.
Blijf aanklooien zo met hem..
pi_98561071
Mrien, fijn dat de HA wel meteen stappen onderneemt en een en ander gaat proberen te regelen, had ook anders gekunt. Wel naar voor jullie en Jelle, lijkt me heel beangstigend je kind in een stik-bui te zien.

Hier nu rust in de bondolino, maar ik kan niet uitstaan dat ik er niet achter kan komen waar die hysterie vandaan komt. Gelukkig gaat het vaker beter op het moment, maar nu tijdens zo een bui voel ik me wel weer goed machteloos.
pi_98561091
Zo, al tandjes MP? Dat is inderdaad vrij vlot. Vervelend dat ze niet wil slapen. ik kan me goed voorstellen dat je je zo machteloos voelt. Heb ik bij Amy ook regelmatig als ze weer voor sirene speelt. Soms heb ik gewoon zo geen idee wat er kan zijn, dat vind ik echt vreselijk. Ook omdat ze zich niet laat troosten.

Mrien, wat naar dat Jelle niet opknapt! Hopelijk kan je vlot bij de KA terecht!

Ik heb Amy in het campingbedje gelegd. Ik wilde heul erg graag dat ze even ging slapen. Toen ik weg liep lag ze al zo rustig en vredig ( :+ ) in hetbedje en ze is direct gaan slapen. Niet 5 keer de speen op de grond, niet 5 keer staan en jammeren. Nu slaapt ze alweer een dik uur ofzo.
pi_98561202
Heerlijk Sola das wel heel fijn :)
En wat je zegt, sirene zonder verklarbare rede en nauwelijks te troosten, uiteindelijk dus wel gelukkig. Maar ja als mama zou je het zo graag verklaard hebben he, want dan kun je de oorzaak aanpakken :)
pi_98565690
Sola, hier ook een baby die niet wil knuffelen en best regelmatig een sjacherijndag heeft :') Ik heb me wel eens zorgen gemaakt of het wel klopte, dat niet willen knuffelen. In mijn hoofd houdt toch echt welke baby daarvan. Wel fijn dus om te lezen dat er meer baby's zijn die niet zo knuffelbaar zijn. En haar sacherijnige bui...helaas maar uitzitten.

Isabelle krijgt haar eerste 2 tandjes!! Heel keurig netjes onderin. Ze zijn er al een beetje door...wat waarschijnlijk ook het moeilijke eten van vorige week verklaard.

Ik zit nu heerlijk op de bank met knoflook olijven, mjam!
pi_98566328
Ik vind het heel vreemd hoe Dottir nu haar eetpatroon verschuift. Ze krijgt al tijden ong 320 cc op het kdv. Eerst dronk ze daar rond 14.30 de laatste fles. Dan naar huis, borst, bed, rond 22.00 borst, vaak een nachtvoeding en om 7.00 weer borst.
Dus vanaf begin van de middag tot de volgende ochtend 4 à 5 voedingen.
Nu verschuift die middagvoeding naar een stuk later (vandaag 16.30), slaapt ze na het thuiskomen tot een uur of 20.00/21.00, borst, slaapt door en de volgende ochtend om 7.00 is het weer tijd.
Dan dus vanaf begin van de middag tot de volgende ochtend 3 voedingen. Op het kdv krijgt ze nog steeds evenveel. Ik vraag me af of ze wel genoeg binnenkrijgt, terwijl ik tegelijkertijd vind dat ik niet moet zeiken omdat ze nog immer blij en vrolijk is en wel laat weten als ze honger heeft.

Overigens al een week of 8 niet gewogen, dus ik weet niet hoe ze groeit, maar ze ziet er heel tevreden en doorvoed uit....

Bekend?

Onze baby wil trouwens nog heel veel knuffelen, maar die is ook pas 4,5 maanden. Vast heel anders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98570944
Klinkt als een bekend patroon hoor Vanyel. Hier ook bv en zo'n soort ritme op die leeftijd. :) Volgens mij is daar niets vreemds aan.
pi_98571745
Klinkt bekend Vanyel :Y geen zorgen, dat regelen ze heel goed! Zolang ze tevreden blijft en de plasluiers goed zijn, dan is er niks aan de hand.

Hier een oversture dame :'( zelfs even uit bed gehaald (en dat komt nooit voor!), dentinox gesmeerd en er zitten me een bulten :X mijn hemel, arm kind.. de afgelopen dagen had ze ook wel wat last en je ziet onder haar tandvlees de tanden ineens liggen.. ik hoop maar dat ze snel doorkomen...
pi_98572315
Dottir regelt het wel!

Arme Leia :*

Hier een wakkere baby die weer eens weigert te slapen, zo gauw ze een beetje weg zakt dan begint ze te krijsen... Lastig hoor, we zijn ook veel te verwent geraakt door het overdreven goede slaappatroon van haar zus ;)
pi_98572337
Mrien, je hebt pm!
pi_98573913
Leia ;( Wat sneu!

Vanyel Floris dronk met 3 maanden ook echt maar 6 keer op een dag ofzo.

Mrien, jeetje wat een gedoe met m zeg ;( Fijn dat de ha je sneller naar de ka wil laten gaan!

Mijn zoon kan trouwens lamp zeggen :o Nou ja lamp is een beetje overdreven hoor :D Mijn schoonmoeder leert m woordjes, dus wijst altijd daar naar de lamp en dan zegt ze lamp enzo. En gisteren haalde k m daar zn bed uit en toen keek ik naar de lamp en zei "P" (zondag zei hij de hele tijd "p" als we lamp zeiden). Ik vind t knap :D
Verder weinig te melden, heb vandaag gewerkt :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:25:25 #26
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98574211
MP, dat is wel ff pittig als je inderdaad door de eerste zo verwend bent...Man ik heb zo met Alexa urenlang rondgelopen en rondgereden.

Hopelijk helpt de comfort voeding voor Driekus Mef :*

mrien dikke kus voor Jelle... Wat sneu voor zo'n klein (groot) mannetje .....

Orea, dat die tandjes inderdaad maar snel doorkomen en dat je meid weer snel haar oude zelf is.

Ik gooi ff onze Zenmaster erin. Was vandaag voor het eerst even bij oma zonder mij (even naar een lezing op mijn werk) en ik had oma al verteld dat hij overal sliep :') (in contrast met Alexa, die nooit egens sliep :D)

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98574346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vanyel Floris dronk met 3 maanden ook echt maar 6 keer op een dag ofzo.
Jamaar (jij en al de andere herkenners) ook met 4 maanden dezelfde hoeveelheid over veel meer tijd? Naja, misschien is mijn melk verslagroomd ofzo :?
quote:
Mijn zoon kan trouwens lamp zeggen :o Nou ja lamp is een beetje overdreven hoor :D Mijn schoonmoeder leert m woordjes, dus wijst altijd daar naar de lamp en dan zegt ze lamp enzo. En gisteren haalde k m daar zn bed uit en toen keek ik naar de lamp en zei "P" (zondag zei hij de hele tijd "p" als we lamp zeiden). Ik vind t knap :D
:D Had ze zich de moeite van die eerste 3 letters kunnen besparen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98574386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:48 schreef Orea het volgende:
Hier een oversture dame :'( zelfs even uit bed gehaald (en dat komt nooit voor!), dentinox gesmeerd en er zitten me een bulten :X mijn hemel, arm kind.. de afgelopen dagen had ze ook wel wat last en je ziet onder haar tandvlees de tanden ineens liggen.. ik hoop maar dat ze snel doorkomen...
Over een week ofzo heb je een kind met een volledig gebit *)
pi_98574661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jamaar (jij en al de andere herkenners) ook met 4 maanden dezelfde hoeveelheid over veel meer tijd? Naja, misschien is mijn melk verslagroomd ofzo :?

[..]

:D Had ze zich de moeite van die eerste 3 letters kunnen besparen.
Uhm toen gaf k geen bv meer :@
Maar toen kreeg ie 5 flessen met 200cc. Maar is anders denk ik. Hoewel hij niet tevreden was met minder voeding in meer flessen.

Eigenlijk wel ;) Maar ik vind t toch knap :6
pi_98574789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:31 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Uhm toen gaf k geen bv meer :@
:o Schande!

quote:
Eigenlijk wel ;) Maar ik vind t toch knap :6
Het geeft in elk geval aan dat ie snapt dat bij dat gekke ding aan het plafond een geluidje hoort ^O^
pi_98575706
Echt wel :P
Ik ben niet zo goed in het opkrikken van mn productie. Althans had ik toen geen zin/geduld voor.

Ja man en dan te bedenken dat wij in ons huis helemaal niet van die dingen hebben! (nou ja 1 in de werkkamer, maar daar komt ie niet). Wij hebben alleen hallogeenspotjes...
pi_98575774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[..]

Langzaamaan veranderd de samenstelling van je melk en wordt de behoefte ook anders ;) Leia heeft altijd precies hetzelfde gedronken en liet er ook steeds meer tijd tussen, zonder de hoeveelheid te verhogen :) (tot de tijd dat ze voedingen ging laten vallen :) toen dronk ze qua hoeveelheid per keer net zoveel als daarvoor, alleen minder voedingen over 24 uur :))
pi_98575881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef Takkembah het volgende:

MP, dat is wel ff pittig als je inderdaad door de eerste zo verwend bent...Man ik heb zo met Alexa urenlang rondgelopen en rondgereden.

Hopelijk helpt de comfort voeding voor Driekus Mef :*

mrien dikke kus voor Jelle... Wat sneu voor zo'n klein (groot) mannetje .....

Orea, dat die tandjes inderdaad maar snel doorkomen en dat je meid weer snel haar oude zelf is.

Ik gooi ff onze Zenmaster erin. Was vandaag voor het eerst even bij oma zonder mij (even naar een lezing op mijn werk) en ik had oma al verteld dat hij overal sliep :') (in contrast met Alexa, die nooit egens sliep :D)

[ afbeelding ]

Oooooh O+ O+ wat een lekker ventje heb je daar! Ik ga ervan rammelen O+

En Vanyel, ja zul je zien :D volgende week gewoon het volledige gebit.. Nou ik teken ervoor hoor.. Dan maar een weekje last en dan gelijk alles dan zo verspreid.. arm kind!
pi_98576211
Hier is t heel verschillend per tand of ie er last van heeft. De tanden naast zn voortanden komen nu door zonder ook maar iets van te merken, hij slaapt zelfs beter weer :P
Zn bovenvoortanden heeft ie veel last van gehad. Chamodent werkte daarbij niet en bij de ondervoortanden wel. Dat waren de eerste tandjes, had ie wel wat last van maar niet overdreven veel. Maar die boventanden :X was echt zielig, tot bloedens toe.

En had ik Seth helemaal gemist O+ wat een mooi manneke Takkembah!
pi_98576280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef Takkembah het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een mooie lieverd en wat blijft ie goed rechtop!! O+

Ik had dat denk ik ook liever bij de eerste gehad, want toen had ik me handen vrij en nu wil ik gewoon af en toe mijn handen vrij voor Jaël en dan begint Sarah weer te krijsen... Vanavond kroop J. ook gewoon boven op Sarah bij mij op schoot en ik snap het zo goed! Sliep Sarah eindelijk, hopa J er bovenop.. Maar gelukkig is nu manlief er weer die het even overneemt kan ik ook nog even meer dan twee tellen computeren ;) Maar ik klaag niet hoor, vandaag was gewoon een erg slechte dag, maar daartegenover staan tegenwoordig wel meer betere dagen...
pi_98576789
De zenmaster :D O+

MP, ik deel je gevoel. De ene dag gaat beter dan de andere. Ik heb gelukkig de 'mazzel' dat Puck mijn eerste is en dat ik door pijnklachten ook nog thuis zit dus dat hij alle aandacht kan krijgen. Maar zwaar is het soms best wel en het hakt in op je moedergevoel. Je wil je kleintje gewoon elke dag vrolijk zien.
:* voor jou.

Leia kweekt gewoon in 1x een heel gebit? Arm ding ;(

Son :o die Floris van jou is niet bepaald van jongetjes zijn altijd wat langzamer in hun ontwikkeling. Knap zeg!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98577090
:* voor MP en DML! (en de kindjes)

Nou hij doet verder niet zoveel hoor kwa praten.
Hij is vooral motorisch snel.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:06:23 #38
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98588816
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:52 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Wat een mooie lieverd en wat blijft ie goed rechtop!! O+

Ik had dat denk ik ook liever bij de eerste gehad, want toen had ik me handen vrij en nu wil ik gewoon af en toe mijn handen vrij voor Jaël en dan begint Sarah weer te krijsen... Vanavond kroop J. ook gewoon boven op Sarah bij mij op schoot en ik snap het zo goed! Sliep Sarah eindelijk, hopa J er bovenop.. Maar gelukkig is nu manlief er weer die het even overneemt kan ik ook nog even meer dan twee tellen computeren ;) Maar ik klaag niet hoor, vandaag was gewoon een erg slechte dag, maar daartegenover staan tegenwoordig wel meer betere dagen...
Lijkt me pittig inderdaad. Je houdt met twee kinderen wel rekening met het feit dat je niet altijd iedereen de volledige aandacht kan geven, maar als de kleine dan vaak een handenbindertje is, is het toch net ff een ander verhaal. Lijkt me moeilijk om daarin te schipperen... Hopelijk worden haar dagen wat beter!
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:36:38 #39
259886 pessie
pi_98593460
Zie Seth daar slapen O+
pi_98593739
Seth O+

MP hier hetzelfde verhaal, je doet er zo weinig aan helaas.
:)
pi_98594629
Nou hier ligt ukkepuk nu al een half uur zichzelf te vermaken in de box, dus ik kon rustig met Jaël ontbijten, dat half uurtje hebben we voor vandaag in ieder geval gewonnen en dat pakt niemand ons meer af!
Het lijkt bij Sarah gewoon in een golfbeweging goed en minder goed te gaan, voor nu lijkt ze aan een goeie dag te beginnen *O*
Fijn want we gaan zo even naar een vriendin die ook een ukkie heeft, die ongeveer tussen mijn meisjes inzit :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:57:19 #42
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98595224
Een dikke :* voor de mama's van de slechte slapers en de opkomende tanden cq hele gebitten!

Seth wat ben je een schatje! O+

En Floris die weer een nieuw woord aan zijn woordenschat heeft toegevoegd, knap hoor!

Vanyel ik vond het ook zo lastig toen Saar ineens haar patroon wat om ging gooien, maakt me zorgen of ze wel genoeg kreeg. Maar haar groeicurve laat zien dat mijn angsten totaal ongegrond zijn :D. Kleine speklap!

pi_98595723
Ochhh Seth O+

Lekker speksaartje O+ hartstikke fijn!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_98596373
pff, wij hadden hier weer een flinke krampjesnacht...

Ik heb tot half 3 met hem gezeten, O+ daarna tot een uurtje of 6.... En nu ligt hij wel weer rustig te slapen..
pi_98597927
Vermoeiend!
en zielig
pi_98601906
Wow saar is spekkies aan het kweken
Arme l'tiekje en bartje
En tandjes die doorkomen eigenlijk heel oneerlijk dat dat zo'n pijn moet doen

Hier van 04:30 tot 09:00 met baby op de buik gelegen volgens mij had ze ook wat krampjes in ieder geval had ze last van lucht
pi_98602825
Wat een spekkies die Saar zeg! Puck is ongeveer net zo zwaar!

Die krampjes blijven sneu ;( Ik maakte in de kraamweek de fout om dan maar weer aan te leggen. Dan hou je het cirkeltje dus in stand.

Joehoe Claudia, hoe is het?
The way you rock'n'roll
pi_98603199
Nog heel even opnieuw aanleggen werkt hier voor Jelte juist weer wel, wel aan dezelfde borst zodat hij niet te veel meer binnenkrijgt, maar het spuitluiert nergens zo lekker als aan je moeders warme borst!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 24-06-2011 13:49:46 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_98603664
Haha :D

Puck heeft werkelijk waar nog nooit een spuitluier gehad.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:03:49 #50
100412 mefke79
komt goed!
pi_98604438
Hier gingen krampjes in de avond moeiteloos over in honger en dan was de enige oplossing ook een fles. Voor nu even afkloppen, maar het gaat gewoon prima met de Friso Comfort. Hij drinkt weer gewoon zijn flessen, heeft geen krampjes en het enorme boeren is over. Ik blijf wel infacol geven voor de zekerheid, maar dat kan geen kwaad volgens de huisarts. En prettig bij-effect: we hebben ineens wel gewoon poepluiers!
pi_98604663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een spekkies die Saar zeg! Puck is ongeveer net zo zwaar!
Ik denk Dottir ook.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:26:19 #52
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98605590
Is ze echt zo spekkig dan? :D Dottir en Puck zijn toch beiden zo'n maand ouder dan Saar? En dan te bedenken dat ze ook nog eens bijna 3,5 week te vroeg was :o. Misschien moet ik haar maar aan de Sonja Bakker zetten... :Y) .

LT en f_r krampjes zijn niet leuk! Ik heb wel eens met Saartje meegehuild :') . Gelukkig is die fase nu over, echt een opluchting. Hopelijk bij jullie ook snel!

*smelt* Er komen nieuwe lach-geluidjes uit de box O+. En madame probeert ook steeds zelf rechtop te komen, ze komt een heel eind al :D. Ze heeft echt dikke pret nu in haar eentje, zo leuk!
pi_98605719
Puck was bij de geboorte al lichter dan Saar. Hij is gewoon vrij licht. Hij kruipt nu pas naar de middenlijn op de curve. Eerst zat hij op de -1 lijn.
The way you rock'n'roll
pi_98607517
Anne woog bij de geboorte bijna 4 kilo, maar die was met 3,5 maand maar net 6 kilo. Zegt dus helemaal niks ;)

Anne is vandaag een beetje mopperig. Was vanmiddag een uurtje uit bed en begon alweer te gapen en mopperen. Sinds half drie ligt ze weer in bed. Hoorde ik haar net weer mopperen, dus even kijken, ligt mevrouw aan de andere kant van het bed. Ja, ga dan slapen mutske! :P
pi_98608171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Joehoe Claudia, hoe is het?
Druk met werk. :Y) Maar het is nu weekeinde!

De nachten gaan behoorlijk goed! Ze heeft pas zelfs een keer doorgeslapen (en ik ben toen 3 keer m'n bed uit geweest om te kijken of ze het nog deed). Het op de eigen kamer slapen bevalt in ieder geval goed. De fles kunstvoeding hebben we weer geschrapt. Ze is te eigenwijs om zich vol te laten stouwen maar drinkt precies wat ze nodig heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98610594
Wat tof dat doorslapen. Denk je dat het door de eigen kamer komt?

MP, ik weer eerlijk gezegd niet precies hoe zwaar Dottir nu is. 6 weken geleden op het cb nog geen 6 kilo, 2 weken terug thuis op de weegschaal ongeveer 6.
pi_98611956
Klinkt goed Claudia ^O^ Ze ligt nu in jullie werkkamer, niet bij Ivan toch?

Puck woog 3 weken geleden 6355gr. Ik weet niet hoeveel het nu is want de weegschaal is stuk. 11 juli gaan we weer.
The way you rock'n'roll
pi_98612730
Oeh, ik ben ook benieuwd hoeveel Lena weegt!

Ik weet eigenlijk niet of het de eigen kamer is die het verschil maakt. Misschien komt het doordat het een donkerdere plek is, misschien was het al genoeg om iets in het ritueel te veranderen, of misschien heeft ze nu een kleinere energiebehoefte. De laatste paar dagen drinkt ze ook ineens minder, al zal dat waarschijnlijk ook wel weer ineens meer worden. Als ik één ding inmiddels wel heb geleerd dan is dat dat Lena haar eigen plan wel trekt. :Y)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:03:19 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98616278
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel? ;) ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:05:54 #60
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98616380
Claudia wat fijn dat er geslapen wordt bij jullie!!! Nu jijzelf nog :D.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:12:48 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98616586
Hier spuitluiers genoeg, al vanaf dag 5 ongeveer, we moeten regelmatig erg om haar lachen...Het is wakker worden, benen in de lucht gooien, even duwen en Pfoefff!! luier vol.

De eerste keer riep mijn lief vanaf de badkamer, wtf was dat....ik heel droog, dat was je dochter lief die ontploft...

Sinds gisterochtend komt ons meisje om de twee uur, soms zelfs korter. Tussendoor zo af en toe wakker, maar veelal aan het slapen.
Haar naveltje is er nog steeds niet afgevallen, dag 12 vandaag, maar het schijnt normaal te zijn dat het soms wat langer duurt..
Ik ben voor het eerst weer even met man en kind op pad geweest, samen wat boodschappen gedaan bij de AH. Ik een kar met kind erin, hij een kar met boodschappen. Ik kon het redelijk goed volhouden, maar vanmiddag wel weer een dutje gedaan, terwijl ik dat bijna niet doe.

@Claudia, wat fijn dat Lena weer wat beter slaapt..
@TM, spekkies voor Saar, zo hoort het ook! :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:37 #62
259886 pessie
pi_98616660
Juud lekker dutjes doen hoor tussen de middag. Geniet ervan zolang het kan!
pi_98617354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel? ;) ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck :D
Nou Puck zit nog steeds net onder de gemiddelde lijn en Saar zit op de +1 lijn dus ergens heeft ze meer spekkies :P

Maar spekkies zijn goed :Y
The way you rock'n'roll
pi_98617467
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
pi_98617591
Pfff, ik kan best een dutje gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar lijkt het... Bartje is meegeweest boodschappen doen, en thuisgekomen is hij na een voeding gaan krijsen, en dat hield pas op nadat hij een golf melk uitspuugde... En aangezien O+ toen al lag te slapen, en ik het niet zag zitten om de boel naar boven te sjouwen, was dat de poging tot een dutje.... :')

Dus dat schiet niet op, terwijl ik het wel even hard nodig heb na vannacht... Misschien dat we vannacht beter slapen, maar ik vrees het ergste..
pi_98617971
Juud, bij Eva viel het navelstompje er ook pas op de 11e dag af. Vrij laat ook wel, maar niet uitzonderlijk schijnbaar. Je zal het een dezer dagen wel ineens in haar luier aantreffen.
En niet vergeten te slapen tussendoor hoor. Als ik één ding anders doe de volgende keer (hoor mij nou :o ) dan is het wel slapen tussen de middag.
Heb ik veel te weinig gedaan en dat was achteraf niet slim.

Laiveneertiekje, kun je morgen niet een paar uurtjes bijslapen dat je man voor de kleine zorgt (voor zover dat gaat met voedingen natuurlijk)?
pi_98618476
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
Ja maar dat bewijst alleen maar meer dat Saar een heerlijk spekje is want Puck zit dus lager in de curve terwijl de jongens curve dus uit gaat van een hoger gemiddeld gewicht dan.

Ach het doet er ook allemaal niet toe.

Saar is een lekker ding en doet het goed en dat is alles dat telt.
The way you rock'n'roll
pi_98619312
Zei ik niet eerder vandaag dat Puck niet aan spuitluiers e.d. doet? }:| Stomme fokwet }:|

Net een nieuw jumpsuit aan en een witte romper en ik zit ook onder }:|

Ach ja, alle was was net weg gewerkt dus ik moest natuurlijk wel bezig gehouden worden :+
The way you rock'n'roll
pi_98621082
laiveneertiekje, dat dutten moet toch niet al te lastig te regelen zijn als je met z'n twee bent! Gewoon flink rolverdelen en duidelijke afspraken maken.

Geweldig toch, die spuitluiers! *O* Als ze aan de bijvoeding gaan worden het van die ranzige, volwassen poeplueirs die stinken als een gek. Nee, doe mij deze luiers maar! Al kan ik me niet goed herinneren hoe kunstvoedingspoep ook alweer was. De borstvoedingspoep is goed te doen.

Ik voel me zo gelukkig. O+ Ik heb deze week hard gewerkt, de kindjes hebben het fijn gehad op het kinderdagverblijf, ze hebben goed gegeten en zijn voor het slapen gaan uitgebreid in bad geweest. Heerlijke momenten zijn dat, als Ivan lekker in bad zit te spelen en Lena in haar badje ligt te spartelen. Ik kan niet wachten tot ze kan zitten en samen met Ivan in bad kan! Nu liggen ze alweer een dik uur te pitten allebei. Ik zou wel de hele avond hun kamers binnen willen lopen om te gluren hoe lief ze liggen te slapen.
pi_98622553
Klinkt goed Claudia..

en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
pi_98622703
En als je het opschrijft?
Ik heb dat ook wel, dat je denkt: als ik straks uit bed ben dat moet ik nog dit, en dat, en zus en zo.
Als je dan een lijstje maakt, slaap je misschien makkelijker.
Als je over andere dingen gaat nadenken (emoties, gebeurtenissen en dergelijke) wordt het lastiger omdat het opschrijven langer duurt, maar misschien werkt het?
pi_98622859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..

en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
Ik kan het ook niet en ik heb me erbij neergelegd. Wat ik wél heel goed kan is uitgebreid in bad gaan. Dat heb ik tijdens mijn verlof héél veel gedaan. Misschien kun je ook zoiets voor jezelf bedenken?

Ik spreek met mijn lief af dat op dagen waarop het kan ik uit mag slapen. Dat kan ik namelijk wel, nog even een uurtje in bed blijven liggen. Hij slaapt dan overdag weer een beetje bij.
pi_98622914
Dat laatste doen wij ook Claudia! Anders is het niet te doen hoor. Het is toch een beetje ploegendienst draaien, maar zo hou je het wel gezellig.
pi_98623125
Ploegendienst, zo is het! Wij zijn eigenlijk voortdurend bezig met taakverdeling. Hij kookt, ik vermaak de kinderen. Hij ruimt de tafel af, ik maak Ivan en de tafel schoon. Hij stopt de laatste dingen in de vaatwasser, ik dans en zing wat met Ivan en Lena. Hij doet Ivan naar bed, ik Lena. En als iedereen de deur uit is ga ik als een gek het huis door om te stofzuigen, dweilen en de was te vouwen, tussen het werken door (hoera voor thuiswerken!).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:19:15 #75
259886 pessie
pi_98623724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..

Met een boek ik bed kruipen. Dat deed ik omdat ik altijd pas na een half uur in slaap viel en liet dat nou net de tijd zijn die Nathan aan 1 stuk kon slapen. Van een half uur met een boek ik bed knap ik echt helemaal op.

Ook hier slapen we om de beurt uit. Vanochtend manlief, ik zondag (hij was vandaag vrij vanwege de TT, hij mocht niet werken, en morgen heeft hij om half 8 een afspraak).
pi_98623978
hallo allemaal...een papa hier...op 17 juni papa geworden van Evan...kan iemand dat in het OP zetten.

ik heb gelijk een vraag...Begin was redelijk zwaar qua slaap etc. vervolgens werd het beter, maar daarna minder. hij gaat vooral meer huilen terwijl er zeker voldoende voeding is, luier schoon is en hij spul krijgt tegen darmkrampjes. Hij is ook al de hele dag wakker, maar het huilen stopt niet tenzij er een borst in gestopt wordt (speen of pink werkt niet), ook al heeft hij geen honger. Weet iemand wat ook een oorzaak en/of een oplossing zou kunnen zijn voor zoiets?
pi_98624298
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.

Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:36:27 #78
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98624442
Claudia wat onwijs fijn om je zo gelukkig te 'zien'! :*!

Ik zat ook maar wat te dollen DML, ik ben natuurlijk blij dat Saartje wat spek heeft, Hollands Glorie is het :D. En de groei zal vast ook nog wel wat af gaan vlakken. Vandaag bijvoorbeeld want mevrouw liet zoveel tijd tussen de flessen dat ze maar aan 4 stuks komt vandaag. Wel al 3x 180/6 dus zo'n 800ml als ze die laatste fles straks ook leeg drinkt, het kan beroerder ;).

Misschien een stomme vraag, maar hoe zit dat eigenlijk... Ik heb dus vandaag gekeken naar haar eigen ritme, dus wanneer ze zich zelf meldt voor een fles. Dat was dus om 6.45u (na de laatste fles gisteravond om 23.45u), daarna om 12.30u, en 17.30u. Ze ligt nu in bed en als ze zich zelf niet meldt dan maken we haar rond 23.30u wakker voor een fles. Moet ik haar het zelf laten regelen of toch 'ingrijpen' om er wel 5 flessen in te krijgen?

Hier trouwens ook een hele fijne 'ploegenregeling'! Ik kan het me niet beter wensen O+. Hij nam vaak de nachtvoeding voor zijn rekening, zo fijn was dat! Helemaal toen het drinken zo slecht ging, dan kon ik ook even afstand nemen van het voeden, want Saar voelde echt wel dat ik daar stress bij had (en dan kom je al snel in een lekker vicieus cirkeltje terecht natuurlijk).

Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers :).

Madammeke meldt zich nu trouwens :).
pi_98624595
Trouwens, TM, ik vind Saar zo'n leuke naam. Ik probeer wickie de naam nu aan te smeren. :+ Hoe zijn jullie er eigenlijk opgekomen?
pi_98624780
:D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98624833
TM welke voeding krijgt Saar?? bij nutrilon standaard hoeft een kindje boven de 6 kilo in principe nog maar 4x 180/6.. Het is wel vroeg dat ze terug gaat naar 4 flessen maar is volgens mij niet erg!

Sarah komt juist nog heel vaak, zou van mij wel eens minder mogen, en volgens mij kan ze ook makkelijk minder, maar ja wie ben ik, ze regelt het zelf wel ;)

Ik vind Saar ook heel mooi, wij zouden hier niet afkorten :X (fail, het bekt gewoon lekker)
pi_98624915
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Ik vind zelf dat je zo'n klein baby'tje het beste zoveel mogelijk dicht bij je kan houden. Hij is net gelanceerd uit een lekkere warme en omsloten baarmoeder en sommige baby's hebben best wat tijd nodig om te wennen aan het leven buiten de buik.
pi_98625050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:36 schreef twentemeisje het volgende:

Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers :).
:D! Wat grappig, hier dus juist andersom! Echt, in de vakantie de eerste fles kv en de volgende ochtend :X Amai amai :X :')
pi_98625174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef Jore het volgende:
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
pi_98625181
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
The way you rock'n'roll
pi_98625263
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
Nou Puck gaf en geeft zijn honger of andere behoeftes prima aan al is hij ingebakerd maar hij pakt in ieder geval wel slaap. Zonder inbakeren is hij de hele dag wakker terwijl hij wel wilt slapen.
The way you rock'n'roll
pi_98625382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.

Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
nou dat zeg de kraamverzorgster en er komt melk terug. Kraamverzorgster heeft gezegd dat onze jongen niet van inbakeren houdt, dat hebben we nl. al geprobeerd.
pi_98625469
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jore op 24-06-2011 22:09:45 ]
pi_98625854
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren :@
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
pi_98626005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren :@
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
Ik denk dat wij wel voor alle flessen uit zouden komen op 210 dan. Maar wie weet ook niet. Ik kan ook gewoon 4 van 180 proberen natuurlijk maar aangezien hij altijd alles op drinkt ben ik bang dat we dan een heel boos jongetje hebben midden in de nacht.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:12:28 #91
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98626035
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfff :o En ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:14:46 #92
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98626150
:D Ik zou zeggen doen Wickie! Saartjes zijn zo O+ ! Wij hadden de naam Saar op allebei onze lijstjes staan (we hadden beide een top 5 gemaakt), ik had Guusje op nr.1 en (8> had Noor op die positie. We hadden allebei Saar op nr. 2 dus toen was het snel besloten! We volgden in die tijd ook trouwens Expeditie Robinson met BN'ers en daar deed Saar Koningsberger aan mee, dat vonden we een leuke, pittige meid en dat gaf dus een leuke associatie aan de naam.

Cato, Pleun, Pien, Suus en Jet zijn ook best erg leuk Wickie :).

Wat het inbakeren betreft, wij hebben Saar na twee weken voor het eerst ingebakerd vanwege haar enorme onrust 's nachts. Ze maaide zo met haar armpjes dat ze zichzelf constant wakker hield, heel zielig. Het inbakeren maakte haar heerlijk rustig, je zag haar ontspannen als we de Pacco dicht hadden gemaakt.
pi_98626409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:59 schreef Jore het volgende:

[..]

Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar :)
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!

Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
pi_98626460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Jep.
pi_98626466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfff :o En ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
Herkenbaar :D Leia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!

Dus ja, heel normaal :D En zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand :)
pi_98626558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!
Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
Wat is precies een puckababy, ik zit voor de overdagslaapjes ook misschien aan zoiets te denken... 's Nachts slaapt ze goed, maar overdag houdt ze zich zelf lijkt het wakker... Terwijl ze duidelijk heel moe is...
pi_98626641
Kijk even op www.puckababy.com, MP! Het is een slaapzakje waarin de armen 'vast' zitten maar binnen de slaapzak wel vrij kunnen bewegen. Was je meisje nou al bezig met rollen? Ik weet niet of je er dan wel aan wilt beginnen.
pi_98626761
Ze heeft van de week een dag meerdere keren gerold.. Nu gaat ze alleen nog maar op haar zij. Bij J ging het ook zo en toen duurde het vervolgens weer anderhalve maand voor ze het weer deed. Ik ga even kijken! Thnx.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:27:29 #99
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98626764
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig. :P
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid. :D
pi_98626830
En soms is het ook gewoon lastig inschatten hoor. Ik stond in de kraamweek ook om vier uur 's nachts snikkend in de keuken de borstvoedingshulplijn te bellen, van de kraamzorg. Die waren namelijk 24 uur per dag bereikbaar. De mevrouw aan de andere kant van de lijn verzekerde mij ervan dat het krampjes waren (en om mij wat moed in te praten zei ze ook nog: "Daar zal hij de komende tijd wel last van blijven houden, het klinkt als een echte krampjesbaby!") en vond dat ik hem maar een speentje moest geven. De kraamverzorgster die de volgende ochtend kwam wuifde dat advies direct weg en introduceerde het begrip clusteren. Daar heb ik echt het allermeeste aan gehad van alle adviezen ooit, ik ben nu ook van de clustermaffia >:) .
Uiteindelijk bleek het een combinatie van clusteren/mamahonger en overproductie te zijn waardoor hij niet verzadigd raakte.
pi_98626949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:21 schreef Orea het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Leia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!

Dus ja, heel normaal :D En zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand :)
ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
pi_98626973
Cleany, misschien niet hetgeen wat je graag zou willen horen maar het kan ook zo zijn dat misschien niks gaat helpen tegen de krampen en het melk opgeven, dat je het leed alleen kan verzachten.

Dat je het alleen wat kan verzachten door veel rechtop te houden (zodat de melk niet telkens terugkomt en het slokdarmpje niet te veel geirriteerd raakt.) en veel huid op huid contact.
Mette heeft de eerste 4 maanden een klassiek krampjes patroon met veel huilen gehad, niks hielp echt. Alleen overdag dragen met de doek (dus rechtop) en 's nacht in ploegendienst draaien en op een gegeven moment toen ze eindelijk de speen pakte (pas na 4 weken werd deze echt geaccepteerd en probeer een eens een 'kersvormige', bijv. Avent heeft er zo een. Deze schijnen beter geaccepteerd te worden door net geboren baby's) tussen ons in slapen.

Wij zijn wel bij een fysiotherapeute geweest die ook manueel therapeut was. Dit hielp wel, maar dat was de tante van mijn vriend en deed het kostenloos. Onze huisarts vond het niet nodig ons door te sturen naar een kinderarts vanwege misschien reflux. Hij wilde de eerste 3 maanden afwachten.

En nou ga ik weer terug in lurkstand :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:31:52 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98626994
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:

Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
pi_98627076
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:27 schreef krijtlijk het volgende:
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig. :P
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid. :D
Ik was alweer vergeten hoe dat was, maar nu je dit verteld.. stond ik in de bus helemaal trots te zijn met mijn baby in de doek bij me O+ en dan kwam er een luft vanaf! :D :') ! Bijna beschamend! _O-

Het kan ook heel goed dat je beeb precies genoeg heeft aan jouw melk qua voedingsstoffen, en daardoor poept ze weinig..

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef cleany het volgende:

[..]

ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
Inderdaad rotte eieren bijna! :D wonderlijk toch he...
pi_98627094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:
[ afbeelding ]

Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
schattig O+ , maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
pi_98627133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

schattig O+ , maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
Tess wurmde haar hand eruit :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98627161
Oh ja, en daar ben ik dan weer, maar bij heftige krampen kun je altijd een osteopaat overwegen :Y na de Osteopaat had ik een ander kind! Wereld van verschil in 2 behandelingen :)

Mijn osteopaat vertelde al: krampjes horen erbij, maar behoorlijke krampen hoeven niet.. dus zeker het overwegen waard! Ik wilde dat ik het eerder had gedaan :)
pi_98627339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess wurmde haar hand eruit :X
Puck heeft ook wel eens zijn handje er aan de bovenkant uit piepen in de pacco :P Die is echt meester in wriemelen. Maar helaas wel door echt pure onrust.
Hij kan rollen maar doet het niet meer en ik zou ook echt niet weten hoe het zou moeten als hij morgen wel opeens overal en in bed zou gaan rollen. Hij is echt nog niet aan afbouwen toe.

Wij zien tot nu toe nog geen verschil maar zijn pas 1x bij de osteo geweest. We gaan woensdag weer. Het klonk ook niet alsof het met een paar keer gedaan zou zijn trouwens.
The way you rock'n'roll
pi_98627355
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:47 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98627480
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
pi_98627585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:41 schreef twentemeisje het volgende:
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
Nou ja, als Sarah al gebaat is bij een puckababy zou ik toch eerst daar voor gaan. De pacco ontneemt echt wel meer bewegingsvrijheid. Puck kan de puckababy nog niet aan qua vrijheid. En hoe minder je hoeft af te bouwen straks hoe makkelijker de overgang zal verlopen.

Ik merkte laatst met koorts echt heel duidelijk hoe afhankelijk Puck van de pacco is om zijn slaap te krijgen. Grote drama's waren dat en dan is je kind al jengelig want ziek :X
The way you rock'n'roll
pi_98627685
Moraal van het verhaal is dat je je baby nog moet leren kennen, cleany. Geef het tijd! En er zijn genoeg plekken waar je terecht kunt voor advies, zoals het consultatiebureau en de lactatiekundige waar ik het al eerder over had.

Het is van een afstandje makkelijk zeggen dat het er allemaal bij hoort, maar buitensporig veel huilen is niet zomaar normaal en alleen jullie kunnen die inschatting uiteindelijk maken. Maar hij is er nog maar net! Probeer de wat basalere tips die je hier krijgt vooral uit. Met een klein kindje weet je vaak gewoon niet wat er is maar als je merkt dat iets werkt heb je al gauw een hypothese gevormd.
pi_98627716
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser

Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
pi_98627735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:38 schreef wickie het volgende:
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
Leia is inderdaad ook met vacuum geboren.. bij een nr. 2 ga ik dus zo snel mogelijk na geboorte voor een onderhoudsbeurt :) zó tevreden ben ik :)
pi_98627755
Nou ik vermoed dat Sarah haar armpjes er dan ook vrij zeker uit gewriemelt krijgt. Sarah hebben we nooit beperkt in beweging en voor de nacht is het ook niet nodig, maar overdag, pffff ze doet er alles aan om wakker te blijven... Maar ik weet dus niet of ze er gebaat bij zou zijn?!

Ze ligt nu bij mij te slapen en tot drie keer toe gingen de ogen net wijd open, maar ze was niet echt wakker, echt zo raar, bijna eng ofzo...
pi_98627799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser

Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
tummytub??
pi_98627827
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
pi_98627868
quote:

Rustig de tijd nemen, zorgen dat het warm is en dat je niet te veel overgangen hebt van koud naar warm en andersom, liedjes zingen, uitgebreid masseren, spelletjes spelen zoals op haar buik blazen en kusjes in haar nek geven...
pi_98627884
quote:

Ik zou ook zeggen TummyTub..

en inbakeren in een badcape? Is dat niet onwijs warm?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:49:55 #120
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98627904
quote:

Je doet wel warm water in het badje? ;)
Is het misschien koud in de badkamer dat ze dat niet prettig vind? Ik noem maar wat hoor. Heb verder geen idee.
pi_98627927
F_r, heb je al geprobeerd om samen te douchen? En hebben jullie een tummytub?
pi_98627934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
pi_98628074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:50 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?

Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:56:14 #124
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98628242
Ik vind het inbakeren in een badcape geloof ik een beetje eng f_r, maak je het ook ergens vast of kan ze er bijvoorbeeld onder komen te liggen als ze zich (wild) beweegt?

Saar is ook geen badfan, wat ze helemaal te fijn vind is met papa onder de douche, dan ontspant ze helemaal. Ook gewoon vol onder de straal van de regendouche, she's loving it! Aankleden is ook nog steeds geen favoriete bezigheid, ik probeer het ook altijd maar zo snel mogelijk te doen :D.
pi_98628305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?

Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
Ik zat dus ook al te denken dat het waarschijnlijk nog maar voor korte tijd kan. Ik hoopte dat het langer kon.. Maar goed ik denk dat we gewoon nog even vol moeten houden en moeten volharden in het stug haar toch steeds in bed te leggen bij slaapsignalen en desnoods erbij blijven tot ze weg zakt.
pi_98628454
Puck vond het badje ook helemaal niks in het begin. Ook samen douchen vindt hij niet bijster boeiend. Maar waar hij krijste in het badje, was hij wel stil onder de douche dus dat zou je kunnen proberen.
Eruit was ook een enorm drama want koud maar daar had Vanyel een tip voor. De fohn erop zetten :+

Puck vindt het badje nog steeds iets dat moet maar niet heel boeiend is. Hij lijkt nog steeds te schrikken als ik het water over zijn buikje richting zijn hals beweeg. Maar hij is inmiddels op een leeftijd dat ik hem iets in zijn handen geef en dan vindt hij het al beter uit te houden.

De kraam hier leerde ons ook inbakeren met de omslagdoek die wij hadden maar ik heb snel de pacco aangeschaft omdat dit een officiële veilige methode is.
Je zou wel wat she-wolf laatst aangaf kunnen doen. Een smaller gevouwen hydrofielluier rondom de armpjes en het rompje kunnen wikkelen. Minder risico.
The way you rock'n'roll
pi_98628538
Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt hoe ik Tess inbakerde met een hydofiel en een lakentje

dit is hoe wij het in het ziekenhuis geleerd hebben destijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98628756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:02 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt hoe ik Tess inbakerde met een hydofiel en een lakentje

dit is hoe wij het in het ziekenhuis geleerd hebben destijd.
Wauw das misschien wel het proberen waard, dan weten we of het uberhaupt werkt!!
leuk pakje ;) hebben we hier ook :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:14:06 #129
259886 pessie
pi_98629264
Wij bonden Nathan in met een dubbelgeslagen hydrofiel. Dan zetten we zn armpjes vast. Toen hij sterker werd kon hij dat los maken en zijn we een laken gaan gebruiken. Werkte toch tot een maand of 5/6. Toen is hij ziek geweest en zijn we gewoon gestopt.

Cleany, gefeliciteerd en welkom! Je staat in de OP.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:15:43 #130
283085 TWP
kassalade
pi_98629361
Baby's :')
pi_98629963
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:15 schreef TWP het volgende:
Baby's :')
Kwaliteitspost :')

zo jammer dat je dit topic tegenwoordig kunt verwijderen uit je actieve topics :{w
pi_98635216
Hier is een nieuw dieptepunt. Ze heeft vanaf zeven uur tot nu een uur geslapen. De rest drama. Steeds weer gaan staan in bed en krijsen. Speen uit bed gooien. Nu is ze al drie kwartier nonstop aan het krijsen. Ik krijg haar gewoon niet getroost, zo boos. Pfffff.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 04:20:41 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98637356
He bah Sola, wat een narigheid! Hopelijk is het gaandeweg de nacht toch nog enigszins rustig geworden. Arme jij, arme zij.
pi_98637492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eruit was ook een enorm drama want koud maar daar had Vanyel een tip voor. De fohn erop zetten :+
Met dank aan de kraam. Het hielp dus?

Hier zijn bad en douche vanaf het begin een succes, ze vindt het geweldig. De badkamer is in de winter de warmste kamer van het huis en daarna kwam dus altijd een warme fohn (met hydro ertussen).

Ook aankleden vindt zij eigenlijk best leuk en wij ook. Meestal een lachfestijn hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 25-06-2011 05:29:13 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:20:09 #135
259886 pessie
pi_98637901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:17 schreef Solagratia het volgende:
Hier is een nieuw dieptepunt. Ze heeft vanaf zeven uur tot nu een uur geslapen. De rest drama. Steeds weer gaan staan in bed en krijsen. Speen uit bed gooien. Nu is ze al drie kwartier nonstop aan het krijsen. Ik krijg haar gewoon niet getroost, zo boos. Pfffff.
Krijgt ze waterpokken?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:22:39 #136
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98637913
Sola, ik hoop dat je vannacht nog wat heb kunnen slapen! :*

Altijd zo sneu als ze ontroostbaar zijn. Tandjes, oorontsteking, wellicht? Alexa had veel last met doorkomen en was dan ook vaak snel geirriteerd en niet te troosten.
Alexa en Seth zijn lief
pi_98637959
Sola :* hebben jullie uiteindelijk nog geslapen??

TM wat doe jij midden in de nacht op fok, die van jou slaapt toch door!

Hier een goede nacht en tot nu een blij meisje, maar 's morgens gaat het eigenlijk altijd goed! Tot ze moe word en weigert te slapen dan begint de ellende, maar nu ik van Sola hoor klaag ik niet meer want dan valt het bij ons reuze mee.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:41:24 #138
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98637992
Pessie, wil je 'Liv' er ook bij zetten? 16-6-11. Zodra ik wat meer tijd heb, schrijf ik wat mee, maar zolang ze in het ZH lig, is het erg druk. 8)7
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:50:30 #139
259886 pessie
pi_98638049
Isis hoe gaat het nu? Hebben ze al een voorzichtige voorspelling gedaan wanneer ze mee naar huis mag?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:59:29 #140
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98638114
Het gaat met goede stappen vooruit, ze is uit de couveuse, infuusje is eraf, ze is onder de lamp vandaan, de CPAP eraf, zuurstofsnorretje daarna eraf, nu alleen nog vd monitors en de sonde af. :)

Ze kreeg tot eergisteren 8 sondevoedingen per nacht en gister heeft ze voor het eerst 3x uit een flesje gedronken *) Ze moet straks alle 7 voedingen uit n flesje drinken, dan mag ze naar huis. Over hoe lang dat ongeveer is, doen ze geen uitspraak. Ze blijven zeggen dat we moeten uitgaan vd uitgerekende datum (27-7) en dat alles wat eerder is, mooi is meegenomen. Wij hopen zelf dat ze rond 37, 38 weken naar huis mag O+.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_98638292
Fijn dat t naar omstandigheden goed gaat isis.

Hier hebben we echt een :o nacht gehad. Hij was gisteren al heel vroeg moe, om iets voor 6. Om 10over 6 sliep ie. Echt geen kik heeft ie gegeven. En hij wordt net om 9uur wakker. Had m 3uur eerder verwacht :D
Volgens mij heeft ie 1keer een beetje gehuild, maar dat weet k niet zeker.
pi_98638375
:o Sonnetje, 15 uur slapen!! :o Hij zal wel honger hebben nu.
pi_98638423
Niet eens :') hij is gewoon aan t spelen, mafkees
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:33:42 #144
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98638503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:34 schreef MamaPurk het volgende:
TM wat doe jij midden in de nacht op fok, die van jou slaapt toch door!

Hier een goede nacht en tot nu een blij meisje, maar 's morgens gaat het eigenlijk altijd goed! Tot ze moe word en weigert te slapen dan begint de ellende, maar nu ik van Sola hoor klaag ik niet meer want dan valt het bij ons reuze mee.
:D Scherp MP! Schrijf ik hier een keer wat over de voedingen, neemt mevrouw gewoon direct een loopje met ons :D. Ze dronk de laatste fles maar voor de helft leeg en kwam toen vannacht om 4u. Vandaar ;). En nu net om kwart voor negen konden we het ook lekker bekijken met de fles, na 30ml gaf ze er de brui aan ;( . Maar met al dat spek van haar maak ik me er niet al te druk om. Ze is een beetje verkouden maar hangt enorm de clown uit O+. Ze meldt zich vanzelf wel weer.

Isis wat fijn dat Liv het goed doet!!!

Sonnetje, die kleine man van jou :o. Wel fijn zo'n lekkere nacht voor jullie :).
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:59:54 #145
259886 pessie
pi_98638841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:59 schreef __Isis__ het volgende:
Het gaat met goede stappen vooruit, ze is uit de couveuse, infuusje is eraf, ze is onder de lamp vandaan, de CPAP eraf, zuurstofsnorretje daarna eraf, nu alleen nog vd monitors en de sonde af. :)

Ze kreeg tot eergisteren 8 sondevoedingen per nacht en gister heeft ze voor het eerst 3x uit een flesje gedronken *) Ze moet straks alle 7 voedingen uit n flesje drinken, dan mag ze naar huis. Over hoe lang dat ongeveer is, doen ze geen uitspraak. Ze blijven zeggen dat we moeten uitgaan vd uitgerekende datum (27-7) en dat alles wat eerder is, mooi is meegenomen. Wij hopen zelf dat ze rond 37, 38 weken naar huis mag O+.
Dat klinkt alsof het behoorlijk goed gaat!! Als ze eenmaal uit een flesje drinkt gaat het ook wel snel. Mag je in het ziekenhuis blijven slapen of nog niet?

Son, kan Floris even aan Nathan uit komen leggen hoe dat moet? :O . Ik wordt die 3 voedingen per nacht eigenlijk wel een beetje beu. En dan heb ik het nog makkelijk omdat manlief minimaal 1 voeding voor zn rekening neemt en tegenwoordig soms 2.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:07:34 #146
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98638973
Pessie wat ellendig dat Nathan jullie 's nachts nog zo bezighoudt. Maar liefst 3 voedingen, ik kan me voorstellen dat je dat beu bent.
pi_98639073
Wat fijn zo'n goede nacht Sonnetje *O* . En wat balen van de andere nachten -O- :*

Sofie slaapt ook gemiddeld 13 uur per nacht. N.a.v. Het flesvoedingtopic ben ik weer begonnen met brood. Ze vindt het heerlijk, en smult zo een boterham weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_98640281
Son wat een heerlijkheid!!! *O*

Pessie wat vervelend dat Nathan nog zo vaak komt 's nachts :*

TM, dat soort dingen moet je ook niet roepen he... Maar jou spekkie kan best af en toe eens wat voeding laten staan :)

Isis fijn dat het steeds beter gaat, hoop met jullie mee voor week 37/38 :)

Hier een slaapkoppie in de bondolino, bed was weer hysterisch! Heb dat inbinden met een hydrofiel geprobeert, maar ze laat het niet echt toe, blijft maar wapperen met die armpjes en krijsen daarbij, dus ik heb het even opgegeven en nu slaapt ze al bijna een uur bij mij O+ En aangezien het weekend is en manlief thuis is vind ik dit veel minder lastig :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:41:54 #149
259886 pessie
pi_98640512
MP. Vind ze het misschien vervelend om plat op haar rug te liggen? Zou ze wel slapen op bv haar zij of buik?

Oh ja. Mijn verjaardagscadeau is net gekomen *O* *O* *O*
Heb het zitje al gemonteerd dus als meneer wakker is kunnen we em uitproberen!
pi_98640915
Goeiemorgen!
tot een uurtje of 12 was meneer hier ontroostbaar, daarna is hij gaan slapen, en heeft hij er vannacht zelfs 5 uur tussen twee voedingen gelaten!
Wij zijn net een half uurtje wakker allemaal, en poeh, dat doet wel goed.. Hopelijk kunnen we er nu weer even tegenaan...
pi_98641427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:41 schreef pessie het volgende:
MP. Vind ze het misschien vervelend om plat op haar rug te liggen? Zou ze wel slapen op bv haar zij of buik?

Oh ja. Mijn verjaardagscadeau is net gekomen *O* *O* *O*
Heb het zitje al gemonteerd dus als meneer wakker is kunnen we em uitproberen!
Hebben we ook al bedacht... Op haar zij dan rolt ze zo weer trerug naar de rug of door naar de buik, ze is te sterk gewoon en op haar buik dan blijft ze dat hoofd maar optillen, hebben we dus ook geprobeert en ik dacht echt van nou uiteindelijk word ze moe van dat hoofd optillen maar blijkbaar niet... En uiteindelijk begint ze ook dan te krijsen. Lastig kind hebben wij he ;)
Maar ze slaapt nu al ruim 2 uur in de bondolino en ze heeft 8 uur haar laatste fles gehad, normaal komt ze om de 3 tot 3,5 uur en slaapt ze max een half uurtje tot een uur!! Dus voor nu ben ik best blij, helemaal omdat we vanmiddag op familiebezoek moeten :)

En nu fietsen pessie, lekker in de regen (je had toch een fiets gekregen?!)

Tiekje heerlijk zeg!! 5 uur tussen de voedingen en even lekker bijgetankt dus :)
pi_98641456
Pfoe Pessie, 3 nachtvoedingen? Jeetje, hoe hou je/houden jullie het vol zeg? :{
Sola ook al zo'n slechte nacht... :{ Hopelijk is het daarna wel beter gegaan!

Als ik al jullie verhalen zo lees ben ik toch wel heel erg blij met mijn (bijna) altijd vrolijke, goed slapende en inmiddels ook goed etende meisje O+
Sofie, lekker hè, zo'n boterham! Anne eet inmiddels ook een hele boterham, vind ik bijna onvoorstelbaar als ik bedenk dat ze een maand geleden nog ging kokhalzen en ieder stukje eruit werkte.

Sinds gisteren heb ik een kinderstoeltje op mijn kinderfiets en we hebben een klein proefrondje gedaan. Anne vond het prachtig! O+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:59:44 #153
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98642536
Wat een lekker ding is Anne O+

Hier zijn we voorzichtig begonnen met de eerste stapjes van bijvoeding. Eline heeft gisteren tijdens het avondeten bij ons in de kinderstoel gezeten en een stuk komkommer onderzocht. Regelmatig ging het al in het mondje en sabbelde ze erop.
De rijstewafel van vanochtend was een regelrechte hit! Ik denk dat ze alles bij elkaar toch wel een kwart naar binnen heeft gekregen. Af en toe wat kokhalzen, maar niet noemenswaardig. Ze genoot echt van het aan tafel zitten.

pi_98642866
Fijn dat jullie bij zijn geslapen, laiveneertiekje!

Wauw Isis, wat doet je kleine het goed! Fijn om te lezen.

Lastig dat het slapen overdag nog niet wil lukken, MP. Volgens mij kun je ook niet veel meer doen dan regelmatig (op tijd) wegleggen en het maar gewoon blijven proberen. Lena slaapt op het kinderdagverblijf moeizamer dan thuis. Dat vinden ze nu wel lastig, want ze is te groot voor de kinderwagen maar nog net iets te klein voor de buggy die ze altijd mee naar buiten nemen. De leidster probeert haar nu in een draagdoek te doen, maar daar heeft ze zelf niet veel ervaring mee. Thuis gaat het slapen wel goed, maarja, als ze blijft mopperen dan voed ik haar in slaap.

Sola, ik herken dat wel en los van alle fysieke redenen die ervoor kunnen zijn was het bij Ivan dan soms zo dat hij om onduidelijke reden wakker werd (misschien vanweg een nare droom?) en hij maar bleef krijsen omdat hij eigenlijk te moe was om lekker in slaap te vallen. Lastig was dat, want slaap was op zulke momenten juist wat hij nodig had om zich weer lekker te voelen. Wat we meestal maar deden was iets doen waarmee we hem kalmeerden en daarna zo snel mogelijk in bed terugleggen en erbij blijven zitten tot hij sliep.

Wat een mooie foto's van Anne en Eline. O+
pi_98643744
Oh sola wat een nacht nog een beetje kunnen slapen
MP fijn dat ze wel bij jou slaapt maar jammer dat ze zo maait
Isis fijn dat ze het al zo goed doet. Komt er ook een logopediste mee kijken bij het drinken van de fles?

De badcape leg ik in een driehoek hij komt niet verder dat halverwege haar armen zo deden ze het in het z-huis ook maar ze slaapt nu beneden in de kw zonder badcape. Ze heeft sowieso nog wel moeite met haar temperatuur dus te warm is het zeker niet.

Tummytub hebben we is hetzelfde morgen wil ik met haar onder de douche gaan. En de fohn ga ik zeker proberen.

En ze had een aparte nacht om 00:00 na de laatste fles kwam ze om 05:30 (vriend had flessendienst ;) en bij hem komt ze gewoon een uur later) ze was niet tevreden dus hebben we 30cc extra gekregen vervolgens schrik ik om 10:00 wakker heeft ze de voeding van 09:00 gewoon overgeslagen. Ze kwam om 11:30 en wilde toen wel 90 ipv 60 dus ze regelt het zelf wel

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 25-06-2011 14:02:20 ]
pi_98644316
We hebben Amy om half 2 een zetpil gegeven (Ik kreeg het idee dat ze wat buikpijn ofzo had, maar zeker weten doe ik het niet) toen werd ze al snel rustiger en ze ging daarna slapen. Om 9 uur was ze weer wakker met een poepluier. Nu ligt ze er weer in, maar dat heeft ook weer moeite gekost. Ze wil gewoon niet gaan slapen en wat het is?

Ik weet ook niet wat we nog meer kunnen doen. Als je naar haar toe gaat omdat ze huilt dan krijg ik haar niet in bed getroost, ze duwt mijn handen weg en wordt echt kwaad en blijft krijsen. Als ik haar eruit haal, wil ze niet meer terug. Zodra ik aanstalten maak om haar weer in bed te leggen, gaat ze al huilen. Als ze rustig in bed ligt en ik zit er naast (ook al negeer ik haar) dan denkt ze dat het speeltijd is. Ze gaat rechtop zitten, geinen, staan, speen gooien, alles maar niet slapen. Het lijkt dan of mijn aanwezigheid haar activeert. Als ik haar in bed leg en ik ga de kamer uit dan hoor ik na 3 minuten die speen al op de grond vallen en dan weet je gewoon dat ze in bed staat. Even later gaat ze dan jammeren en huilen. Zo ging het gisteravond dus tot half 12. Toen heb ik haar in het campingbedje gelegd op onze kamer en daar viel ze in slaap terwijl ik daar aan het tv kijken was. Overgelegd en om half 1 werd ze wakker om toen te krijsen tot half 2. Erbij zitten helpt niet, want dan heeft ze ineens energie voor tien om te spelen, ik krijg haar niet getroost in bed en laten huilen helpt ook niet. Ik kan ondertussen het gekrijs ook niet meer aanhoren, waardoor ik haar nog sneller uit bed haal. Ik hoor haar ook heel de dag huilen in mijn hoofd zeg maar.

Als ze staat durf ik het ook niet te negeren omdat ik bang ben dat als ze moe is, ze ineens met haar mond op de rand van het bed knalt ofzo. Of dat ze heel lelijk omvalt. Dus leg ik haar neer, maar dan gaat ze dus krijsen, want ze wil het niet. Dan begint het weer van voor af aan.

Ze ligt nu trouwens ook weer te slapen in het campingbedje. Daarin kan ze nog niet gaan staan. Kan ik haar gejammer beter negeren omdat ik weet dat ze daar veilig ligt. Dus nu kan ik ook geen dutje doen omdat het bedje op onze kamer staat.

Beetje lang verhaal geworden zo. Ik zal zo eens goed bijlezen maar ik zag al allemaal leuke foto's :) Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
pi_98644423
Sorry sola geen tips.
pi_98644526
Hoelang speelt dit nu al, Sola? En het is overdag hetzelfde verhaal?

Staan er tanden op doorkomen?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:11:34 #159
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98644529
Sola heeft ze geen oorpijn? Is ze verkouden misschien? Tandjes? Honger? Dorst? Al eens aan een ostheopaat gedacht? Zomaar dingen die mij te binnnen schieten. Het kalmerende effect van een paracetamol kende ik ook al, en dat kan je haar best geven hoor!
Ga zelf even op de bank liggen, schop J. opzij en probeer wat slaap te pakken.
Dat je haar bijft horen huilen in je hoofd herken ik heel goed, heel naar is dat als je het niet meer wegkrijgt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98644561
Vanyel, wat geniaal een warme fohn. Oh die ga ik onthouden. Amy vindt badje wel leuk ondertussen, maar het aankleden en dan met name armen door mouwen frummelen is vreselijk.

Isis, wat fijn dat het zo goed gaat! hopelijk gaat het drinken ook vlot en mag ze snel mee naar huis.

Pessie, geen waterpokken, tenzij ze digitaal overdraagbaar zijn ;) Jeetje dat Nathan nog 3 nachtvoedingen vraagt. Fijn dat je man er ook 2 wil doen, want het is echt niet te doen anders.

Son, wat heeft Floris lekker geslapen! Dan kan die er weer helemaal tegen aan vandaag, lekker de wereld ontdekken en aan je spullen zitten ;)

Laiveneertiekje, vanaf 12 uur een goede nacht gelukkig! Wel zwaar zeg die krampjes. Hopelijk gaat dat snel beter!

MP, lekker 2 uur aan het slapen in de bondolino. Waar ligt dat toch aan he, dat ze niet in bed wil slapen? Echt mamahonger nog?

Sofie! Lekker aan het smikkelen! Super zeg! Eline ook al aan het smikkelen! Wat gaat de tijd dan toch snel zeg. Alweer zo groot.

Fannetje, wat heeft Anne een pret op de fiets! Leuk dat ze het leuk vindt! En je bent gelijk een stuk mobieler he.

FR, Wat goed dat ze het zelf regelt! En lekker geslapen, dat is fijn zeg.
pi_98644689
Ik had niet het idee dat ze gister pijn had aan haar oren ofzo. Ze grijpt er niet naar, heeft geen verhoging, vindt het voor de rest prima om te liggen als het maar niet in bed is. Ook niet verkouden, geen honger en dorst.

Het speelt nu een maand tot 6 weken ofzo? Het is erin geslopen. Eerst een enkele keer en nu is het elke avond drama en overdag wordt het ook steeds erger.
pi_98644876
MP, als ze op haar zij wel lekker kan slapen, zou je haar wat kunnen helpen met een opgerolde handdoek achter haar rug zodat ze niet op haar rug kan rollen. Dan leg je haar niet helemaal op haar zij, maar leunend op die rol, om te voorkomen dat ze doorrolt naar haar buik.
Het is een manier voor pasgeborenen, maar misschien werkt het voor Sarah?

Sola, de enige tip die ik nog heb komt van 'supernanny' (ik kijk teveel tv, ik weet het). Je zou kunnen kijken of het werkt om haar neer te leggen en weg te gaan. Iedere keer dat ze staat ga je terug, zegt niets maar leg je haar weer neer en ga je weer weg.
Het kan een strijd zijn, maar uiteindelijk wint de vermoeidheid het ook van haar. Lijkt me alleen niet de meest leuke oplossing, dus ik hoop dat iemand anders een betere/leukere tip voor je heeft.
En dat huilen blijven horen, herken ik ook. Zeker de eerste paar weken toen ze zoveel krampjes had, hoorde ik haar zelfs als ze sliep.
pi_98644918
grrrrr, mijn vriend heeft Eva vandaag aangekleed na het douchen omdat ik nog even snel de stad in moest.
Hij heeft haar nu een hanenkam gegeven terwijl we vanavond een feest hebben (helaas met allemaal yuppen) }:|
En die is er dus niet meer uit te kammen :X
pi_98644957
Heeft eva al zoveel haar dat je een hanenkam kan maken?
pi_98645013
Hm, Sola, normaal gesproken zou ik je geadviseerd hebben om preventief paracetamol te geven, gewoon om pijn uit te sluiten. Maarja, dat kun je niet zolang doen dus daar heb je nu niks aan.

Omdat het al zolang duurt zou ik wat rigoureuzere maatregelen treffen, geloof ik. Waarom zet je het campingbedje niet op haar eigen kamer? Als je haar niet goed alleen durft te laten vanwege mogelijk vallen dan los je daarmee in ieder geval één probleem op. En haal je haal wel eens van haar kamer? Je moet voor julliezelf daarin een beleid uitstippelen waar jullie je consequent aan houden zodat de grenzen duidelijk zijn. Vind je het oké dat ze bij jullie op de kamer slaapt en slaapt ze daar wel rustig? Leg haar dan gewoon een tijd daar te slapen zodat de rust wederkeert en je even niet meer te maken hebt met dat moeilijke gedoe. Wij hadden als regel dat we Ivan niet van zijn kamer haalden. Dat betekende dat ik soms 1,5 uur naast zijn bed zat tot hij sliep en ik weg kon gaan. Hij ging in het begin inderdaad ook keten, maar op den duur werd hij wel slaperig en zakte alsnog weg.

Klopt het dat ze nu ook vrij laat naar bed gaat? Ik zou proberen om de bedtijd (langzaamaan) te vervroegen. Heb je een idee waarom de slaapjes overdag slecht gaan? Het helpt misschien wel om er alles aan te doen dat ze overdag goed slaapt. Het schijnt dat goed slapen overdag ook helpt voor goed slapen 's nachts (wat vervolgens weer werkt voor goed slapen overdag). Als ze niet in haar bed wil slapen kun je misschien de wandelwagen vaker pakken of een stukje gaan rijden in de auto? Dat houd je natuurlijk niet lang vol, maar misschien is het in het begin net genoeg om de negatieve spiraal te doorbreken.

Als je vermoedt dat ze last heeft van doorkomende tanden zou ik Dentinox gebruiken en ook gewoon paracetamol met vermoeden van pijn. Met dat laatste zijn wij nooit heel terughoudend geweest.

Hoe gaat het nu met het eten en drinken?
pi_98645184
Ik vind het huilen blijven horen trouwens heel herkenbaar. Ik heb dat ook met de andere geluiden hier in huis. Als ik bijvoorbeeld thuis aan het werken ben en de kinderen op het kinderdagverblijf zitten dan meen ik voortdurend Ivan of Lena te horen. 't Is een soort fantoompijn. :+
pi_98645357
Ja, vooral dus in het midden op haar hoofd, met als klapper een megakruin precies aan de achterkant, dus het lijkt er op dat haar haar gemaakt is voor een hanekam :X
Dus vanavond een kindje met een identiteitscrisis: een stoere hanenkam met een superschattig wit jurkje :|W
pi_98645396
Claudia, we brengen haar altijd tussen half 7 en 7 uur naar bed, maar de tijd dat ze gaat slapen is dus veel later. We laten haar op haar kamer, maar ik moet zeggen dat we soms na 3 uur op haar kamer zitten, haar mee nemen naar onze slaapkamer om samen op bed te liggen. Maar dan is op haar kamer blijven een betere optie als het gaat om grenzen. Het campingbedje op haar kamer zetten is een goed idee ja!

Haar overdagslaapjes ging eerst echt heel goed. Ineens wordt dat ook minder, misschien omdat ze bed als iets negatiefs gaat zien? Ik richt heel de dag in naar haar behoefte. We gaan alleen op pad als ze net heeft geslapen, dus tussen haar slaapjes en eetmomenten in. In de auto en wandelwagen slaapt ze nog moeilijker dan in bed, maar het kan misschien wel zorgen voor wat ontspanning ofzo.

Ik ga ook kijken of het toch ligt aan iets wat ze van voeding binnenkrijgt. We deden niet een heel glutenvrij dieet, gaven soms een stukje brood of soepstengel. We gaan nu alle gluten uit haar dieet halen en de koemelk sowieso natuurlijk. Kijken of dat helpt op een of andere manier. Voor de rest gaat het met eten goed! Gister heeft ze lekker geprakte wortels zitten smikkelen. Ik prak ze dan voor haar en ze eet ze met haar handjes op. Flessen gaan goed en de pap ook. Toen het eten nog slecht ging, sliep ze tenminste wel goed :P
pi_98645415
Ahhh, Danic dat roept om een foto natuurlijk :+
pi_98645582
Nou, ik denk dat ik het ook niet zou trekken om 3 uur op haar kamer te zitten, hoor. Het is goed om je bewust te zijn van gewoontes die erin sluipen, maar het moet wel een werkbare situatie voor jullie zijn natuurlijk.

Het is zo lastig om de situatie in te schatten van een afstandje. Heb je het idee dat er dingen zijn die (soms) wel werken? Ik geloof zelf heilig in goed slapen overdag en op tijd naar bed brengen, maar het kan natuurlijk best zo zijn dat Amy een uitzondering is en liever wat later slaapt? Of heb je het idee dat ze ook echt moe is rond die tijd?

Is haar kamer goed donker?

Het lijkt me ook slim om een tijdje strikter om te gaan met haar glutenintake. Wel fijn dat ze nu beter eet, hoor!
pi_98645713
Ik vind het hier trouwens ook lastig om in te schatten wat er nu precies is, hoor. Ik denk dat je daar vaak niet echt achter komt. Achteraf kun je misschien constateren dat het een fase was of dat er sprake was van doorkomende tanden of zo. Maar op het moment zelf blijft het een kwestie van trial and error.

Je bent in ieder geval niet de enige die met dit soort dingen worstelt. :*
pi_98645767
Ik zou inderdaad naar de voeding kijken Solagratia, en drie uur frustratie vind ik heel veel voor zowel ouder als kind. Heb je al aan verlatingsangst gedacht? Ik zou haar als ze aangeeft niet te gaan slapen óf meenemen naar beneden, wachten op moeheid en weer proberen óf voorlopig in slaap laten vallen op jullie kamer. Ik denk dat een positieve associatie met slapen (zeker op deze leeftijd) veel belangrijker is dan grenzen hanteren. Drie uur is echt ontzettend lang!
pi_98645849
Ik sluit me aan bij Jore. Dát ze slaapt, uitrust en weer in een ritme kan komen, zou voor mij prioriteit hebben boven waar ze slaapt. Maar misschien ben ik daar makkelijker in dan jij wilt zijn.
pi_98645927
Oké, speciaal voor Sola en F_R (en gewoon omdat het kan:

pi_98645942
Ja, drie uur is inderdaad lang. Zelf vind ik die grenzen ook belangrijk, want op een bepaald moment wordt een kind daar nu eenmaal gevoeliger voor. Maar het hangt er ook maar net vanaf hoe je zelf als ouder bent natuurlijk, en of de grenzen die je opwerpt realistisch zijn. Van een kind dat echt niet moe is kun je bijvoorbeeld niet verwachten dat het gaat slapen. En verlatingsangst is niet minder reeel dan bijvoorbeeld oor- of tandenpijn.

Jemig, danic, die foto is zo groot dat mijn laptop het niet trekt om hem te laten zien. :+
pi_98645970
Ach wat schattig Danic, die hanekam staat haar wel hoor. O+ Maaruhm, als je geen hanekam wilt dan kun je haar haartjes toch gewoon even wassen? :? :@
pi_98645975
Hihi O+
En wat een schattig shirtje! Welk merk? O-)
pi_98645988
Wow wat een haar heeft Eva al.
Ik was al zo trots dat ean haar had maar als ik dit zo zie lijkt mijn kind wel kaal
pi_98646043
Mag ik trouwens even trots doen? Na een keertje per ongeluk zelf gaan staan, doet ze 't nu (bij opa en oma }:| ) de hele dag. Kreeg dit filmpje:

pi_98646061
knappe Elise

Ik ga de tt maar eens kijken
pi_98646064
Hihi Jore, dat shirtje is van de Zeeman (hebben ze ook in geel en roze).
pi_98646070
Amy wrijft heel erg in haar ogen rond die tijd, dus dan heb ik het idee dat ze wel echt moe is. Als ze niet moe is omdat haar 2e middagslaapje laat was, dan brengen we haar als ze gaat wrijven. Dus ze is wel echt moe.

Ik ben er ook bang voor dat ze ondertussen gewoon niet meer wil omdat ze het negatief gaat associëren.Misschien voelt ze ook wel stress aan bij mij omdat ik onbewust toch denk 'oh als ze maar gaat slapen'. Het maakt mij dus op zich niet uit waar ze slaapt, als ze maar slaapt. Ik merk aan haar zelf ook dat ze de dag al vermoeid begint en dat vind ik naar.

Ik kan van dichtbij dus ook niet inschatten wat er aan de hand is :P Ik weet het gewoon echt niet -O- Ik zet in elk geval het campingbedje op haar kamer zodat ik in elk geval het idee heb dat ze veilig ligt. Voor de rest maar een beleid uitstippelen met J.

Tnx allemaal voor de reacties :* Ik vind het sowieso al heel fijn om even te kunnen spuien en zo even reflecteren op wat we aan het doen zijn.

Danic, wat schattig! O+ Past best hoor bij haar schattige jurkje!

Claudia, zou het al helpen om haar meer dingen uit te leggen of werkt dat op deze leeftijd nog niet? Ik doe het wel al, ik vertel altijd wat we gaan doen. Maar misschien kan ik daar nog iets in bereiken.
pi_98646079
Wauw, wat goed, Cantare! Valt me mee dat opa en oma niet meteen in de box hingen toen ze viel. :D
pi_98646113
Dit is nog niet haar jurkje hoor, dit is een t-shirtje. Ik wilde niet het risico lopen dat ze er al overheen spuugt voordat we er vanavond naar toe gaan.
pi_98646145
Wat een leuk filmpje Cantare! Wat goed dat ze al zo staat! Stond ze met 2 handen los? Als Amy zo valt dan moet ik altijd rennen want die gaat dan echt hard huilen :D
pi_98646172
@Claudia: Nou, wij zijn allemaal niet van die voorzichtige, en opa en oma zijn volgens mij ook wel wat gewend. :D Ik schrik altijd wel even als ze valt, maar als er niets aan de hand is dan laat ik haar gewoon zelf weer opkrabbelen. Maar Elise is ook echt een bikkeltje. Soms hoor ik een harde *boem* en vlieg ik uit mijn stoel, en zit Elise gewoon te lachen. :o

@Sola: nee, nog maar met 1 handje los. En dat kan ze dus ook nog niet echt goed. :+
pi_98646291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:58 schreef Solagratia het volgende:
Ik kan van dichtbij dus ook niet inschatten wat er aan de hand is :P Ik weet het gewoon echt niet -O-
Ik denk dat ze "gewoon" bij jou wil zijn. Dat leid ik vooral af uit je opmerking dat ze wel rustig is (en zelfs gaat spelen) als je bij haar zit. Ze heeft jou nog nodig om zo te ontspannen dat ze in slaap kan vallen. En als ze heel hard aan het huilen is geweest dan moet ze misschien eerst via spelen tot rust komen. Als jij er niet bent dan raakt ze overstuur en in paniek. Een kind van haar leeftijd kan daar nog niet zelf uitkomen. Als wij bang zijn dan kunnen we onszelf vaak wel geruststellen door onszelf toe te spreken. Zij kan dat nog niet. Daarom werkt laten huilen in zo'n geval ook niet, tenzij je ze zó lang laat huilen dat ze van pure uitputting in slaap valt.
pi_98646323
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:58 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben er ook bang voor dat ze ondertussen gewoon niet meer wil omdat ze het negatief gaat associëren.Misschien voelt ze ook wel stress aan bij mij omdat ik onbewust toch denk 'oh als ze maar gaat slapen'. Het maakt mij dus op zich niet uit waar ze slaapt, als ze maar slaapt. Ik merk aan haar zelf ook dat ze de dag al vermoeid begint en dat vind ik naar.
Slaapt ze dan bij jullie op de kamer wel goed? Of heb je al eens geprobeerd om er zelf naast te slapen? Verlatingsangst klinkt namelijk wel plausibel.

Ik was zelf heel bang dat Ivan bij ons op de kamer zou belanden en we daar aan vast zouden zitten. Dat wou ik echt voorkomen. Maarja, wij hadden een strategie die veel energie kostte maar wel werkte. Als het verlatingsangst is wordt het ook wel weer minder, dus misschien geeft een tijdje bij jullie op de kamer slapen voor nu veel rust en is ze er op een bepaald moment wel aan toe om weer op haar eigen kamer te slapen. Het is maar net wat je zelf ziet zitten natuurlijk.

Mijn neefje van 2 jaar oud slaapt trouwens nog steeds in zijn campingbed. Daar zijn ze ooit mee begonnen omdat het veiliger was voor hem en die situatie is nog ongewijzigd!

quote:
Claudia, zou het al helpen om haar meer dingen uit te leggen of werkt dat op deze leeftijd nog niet? Ik doe het wel al, ik vertel altijd wat we gaan doen. Maar misschien kan ik daar nog iets in bereiken.
Mja, weet ik het niet zo goed. Ik ben geneigd te denken dat ze daar te jong voor is, maar aan de andere kant kun je maar het beste zo vroeg mogelijk beginnen met wat jij goede gewoontes vindt. Op het moment van overstuur zijn hielp hier vooral heel basaal praten en veel herhalen. Eerst zei ik dan steeds 'mama is bij je' terwijl ik over zijn buik wreef (en hem daarbij op zijn matras gedrukt hield) en daarna ging ik over op 'sssttt sssttt'. Bij Ivan was het probleem in ieder geval vooral verlatingsangt in combinatie met te moe zijn om weer goed (zelf) in slaap te kunnen vallen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:06:44 #189
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98646330
Oh danic, ik moest zo lachen :D :@
Alexa en Seth zijn lief
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:07:18 #190
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98646350
Cantare, wat knap van haar!
Alexa en Seth zijn lief
pi_98646494
Bij ons in bed slaapt ze niet, maar ik kan wel proberen om haar in het campingbedje te laten slapen bij ons en dan zelf op bed te gaan liggen totdat ze in slaap valt. Ik vind het zelf geen probleem dat ze bij ons slaapt. Als we eerst maar weer rust in de tent hebben.

Ze ligt nu ook al bijna 2 uur in het campingbedje te slapen op onze kamer. Wel alleen in slaap gevallen. Ik denk dat dat bedje sowieso meer geborgenheid biedt, doordat het dicht is aan de zijkanten (gaas)
pi_98646495
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:02 schreef Cantare het volgende:
@Claudia: Nou, wij zijn allemaal niet van die voorzichtige, en opa en oma zijn volgens mij ook wel wat gewend. :D
Ik vraag me wel eens af hoe mijn schoonouders 2 kinderen hebben grootgebracht. Bij Ivan vonden ze alles eng. :+ Ik merk dat je daar zelf als ouder vrij gauw relaxed in wordt, maar je kent je kind natuurlijk ook en weet wel wat hij/zij aankan. Onze laatste zet was het verwijderen van de baby-inzet in Ivans kinderstoel. Toevallig was mijn schoonmoeder daarbij. Ze zag het volgens mij niet echt zitten! Maar Ivan was binnen een paar dagen handig genoeg om de stoel op en af te klimmen. Toegegeven, hij is er wel een paar keer vanaf gevallen. :Y)
pi_98646563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:11 schreef Solagratia het volgende:
Ze ligt nu ook al bijna 2 uur in het campingbedje te slapen op onze kamer. Wel alleen in slaap gevallen. Ik denk dat dat bedje sowieso meer geborgenheid biedt, doordat het dicht is aan de zijkanten (gaas)
Super! ^O^
pi_98647141
Sola, moeilijk hoor. Het klinkt mij ook als verlatingsangst in de oren, maar je weet het niet he. Soms zou ik willen dat ze al konden praten zodat ze het iig uit kunnen leggen. Sterkte!
Isabelle had 2 ontzettende vrolijke dagen na al die tandpijn, alleen maar lachen. En vandaag...mopper de mopper, huilen, niet alleen spelen en al helemaal niet in slaap te krijgen. En als ze dan slaapt wordt ze huilend wakker. De tandenpijn zal nog wel niet over zijn.
pi_98647360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:11 schreef Solagratia het volgende:
Bij ons in bed slaapt ze niet, maar ik kan wel proberen om haar in het campingbedje te laten slapen bij ons en dan zelf op bed te gaan liggen totdat ze in slaap valt. Ik vind het zelf geen probleem dat ze bij ons slaapt. Als we eerst maar weer rust in de tent hebben.

Mijn oudste slaapt nog steeds in een campingbedje. Ik werd zwaar gestoord van het middernachtelijke speenrapen en hij had de neiging om als hij boos was (omdat hij niet wilde slapen) tegen de randen te bonken of te stoten.
pi_98648432
Tnx Jore! Toch fijn om te weten. Ik kan me ook goed voorstellen dat dat bedje knusser is. Maakt het niet uit dat het matrasje wat zachter is dan een gewoon matrasje?
pi_98648547
Als het klopt past een matras van een ledikant ook in een campingbedje dan kun je haar eigen matrasje erin leggen
pi_98648708
Goed idee! Zo simpel eigenlijk :D
pi_98648809
Dat hebben wij ook gedaan ja, het ledikantmatrasje in het campingbedje. Het scheelde bij ons echt heel veel gedoe. Bovendien konden we het ledikantje toen naast ons bed laten staan en hadden we meteen een uitvalbeveiliging voor als hij 's nachts bij ons kwam liggen. Silke slaapt nu in dat ledikantje :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:27:00 #200
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98650739
@Pessie: Nee, ik werd na 48 uur ontslagen en pendel dus sinds zaterdag op en neer naar het ZH. Behoorlijk intensief zo vlak na je bevalling, maar ja, je wilt toch zoveel mogelijk bij haar zijn. Ik word echt wakker met een soort heimwee gevoel.

@f_r: Nee, haar eerste flesje deed ze meteen goed met ademen, zuigen en slikken en ook neemt ze op tijd pauzes. Ik hoop dat ze snel wakker en sterk genoeg is om mee naar huis te mogen, maar we houden nog rekening met een aantal weken. Hoe ging dat eigenlijk bij jou? (of waar kan ik dat evt terug lezen)

Excuses voor weer een egopost, maar ik heb te weinig tijd (en concentratievermogen) om goed in te lezen en op anderen te reageren... :@
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_98652764
ean had wel vrij snel zuigbehoefte maar geen energie om alle flesjes meteen te drinken. En het lag er ook maar net aan wie er dienst had of er een flesje aangeboden werd
Ze mocht omdat ze het wel heel goed deed met 37wk naar huis.
Ze hadden een paar criteria's
-alle flessen zelf drinken
-minimaal 2500 gram wegen
-temperatuur stabiel
Maar omdat ze het zo goed deed mocht ze met een gewicht van 2080 naar huis

Mocht jij niet 4 dagen blijven omdat je kindje op de couveuse afdeling ligt?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:58:49 #202
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98653306
Nee, in dit ZH (wat overigens top is) is de max 48 uur. Wel kun je om beurten met andere ouders de rooming-in kamer gebruiken, maar dat gaan wij pas doen als ze vd monitor af mag. Temp doet ze al goed, ze weegt nu 2170 en hopelijk gaat ze snel haar flesjes drinken :Y.

Dus Ean is ook wel een paar weken in het ZH gebleven? Jij beviel toch met 33 en nog een paar dagen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:01:41 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98653375
@_Isis_
Van mij mag je zoveel ego-posten als je wil, ik doe dat ook nog veelal...
Wat een gedoe met je kleine mupke, ik hoop dat ze snel genoeg zelf kan drinken zodat ze lekker mee naar huis mag... ;)

Ik moet er niet aan denken om zonder mijn meisje te zijn. Ik zei gisteren tegen Dementor, het idee dat hij aan het werk gaat maandag en haar dan de hele dag niet ziet. Voor mij zou dat ondraaglijk zijn, ik zou echt ziek worden als ik haar een aantal uur niet bij me zou kunnen hebben. Sterker nog, als ik boven een dutje doe of iets dergelijks heb ik haar het liefst bij me... :@
Ik zit ook als een of andere feeks bovenop mijn kind en geef haar ook maar weinig uit handen aan anderen, aan Dementor natuurlijk wel. O+

Vandaag zijn we voor het eerst echt op pad geweest, drie kwartier met de auto, bij de oma van Dementor, de overgrootmoeder van Lientje op bezoek. Ze is 94 en te oud om nog deze kant op te reizen, dus de boel ingepakt en haar kant op gegaan. Intensief voor mij, maar wel een enorm waardevol bezoekje.
pi_98653434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:58 schreef __Isis__ het volgende:
Nee, in dit ZH (wat overigens top is) is de max 48 uur. Wel kun je om beurten met andere ouders de rooming-in kamer gebruiken, maar dat gaan wij pas doen als ze vd monitor af mag. Temp doet ze al goed, ze weegt nu 2170 en hopelijk gaat ze snel haar flesjes drinken :Y.

Dus Ean is ook wel een paar weken in het ZH gebleven? Jij beviel toch met 33 en nog een paar dagen?
Ik ben met precies 34wk bevallen nouja bevallen ze hebben haar op de wereld gezet.
Ze heeft precies 3wk in het z-huis gelegen

Maar wat een mooi gewicht heeft ze al
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:37:28 #205
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98654481
Ja, ze was zelfs 2240 bij geboorte. Nu weer in de auto naar het ZH en ik terug in de lurkstand. Ik hoop zsm lekker mee te kunnen schrijven.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_98657069
dat haar van eva, danic! geweldig _O- (en ik dacht dat Jaël al veel haar had bij de geboorte ;))

Wat een leuk filmpje van Elise Cantare, knap *O*

Verder sterkte voor Isis, is ook niets dat gereis :*

Sola klinkt bij jou echt als erger dan bij ons! Maar wij lijken het gevonden te hebben.

Hier vandaag een zeer goede dag en ik hoop dat er meer gaan volgen, het lijkt dat we de oorzaak van het huilen en niet willen slapen hebben gevonden. Voeding!!

Sarah kreeg altijd:
eerste fles 180/6
dan 3x 150/5 met steeds ongeveer 3 uur ertussen
dan in de loop van de avond 90/3
laatste fles 180/6

Raar ritme maar die 90 was omdat ze anders de avond niet trok of vervolgens midden in de nacht kwam..! En tussendoor dus alleen maar hazeslaapjes.

Vandaag heb ik vanmorgen een drastisch besluit genomen, we geven steeds 180/6.
8 uur dus eerste fles.
10 uur in de bondolino naar het centrum, vervolgens tot half 1, dus 2,5 uur in de bondolino geslapen.
kwart voor 1 fles 180/6
Daarna in de auto familiebezoek, onderweg niet geslapen maar daar ruim een uur geslapen, op de arm maar toch,ze sliep!
kwart voor 5 weer een fles 180/6
Thuis gekomen lekker gedoucht en 8 uur 90/3 omdat we bang zijn dat ze anders vannacht komt omdat ze minder voeding heeft gehad over de hele dag!
Nu ligt ze tevrede wakker te zijn in de wagen en hopelijk valt ze zo zelf in slaap.
tussen 23 en 00 krijgt ze nog een keer 180/6

Het lijkt er dus op dat de flesjes van 150/5 haar niet voldoende verzadigde waardoor ze niet in ontspanning of rust kwam. En nu gebeurt dit wel. Rede waarom ik hier nog niet mee aan het experimenteren was, is omdat we het drie weken geleden hebben geprobeert en toen bleef ze spugen na 2 flessen 180/6 en op het CB hadden ze gezegd dat we zeker niet meer voeding mochten gaan geven. Nou ik heb dat advies even in de wind geslagen, maar uiteindelijk krijgt ze dus zelfs nu minder voeding op een dag (eerst totaal 900/30 over de hele dag, nu 810/27 over de hele dag) en gaat het beter.
Heb ook al bedacht dat ze eerst misschien gewoon te veel binnen kreeg en het niet goed kon verwerken ofzo...
Nou ja goed lang verhaal maar wij zijn blij!! Hopelijk zet dit patroon zich voort en kunnen we overgaan tot de slaapjes boven in bed, maar eerst dit maar goed gestructureerd krijgen :)
Blij blij blij *O*
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:56:24 #207
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98657502
LT wat fijn! Even bijtanken!

Eva wat ben je stoer en mooi! O+ Bij haar vergeleken is Saar ook bijna kaal...

Sola ik hoop zo dat je meisje snel haar draai gaat vinden, arm purkje en arme papa en mama. :* Misschien brengt een van de tips hier verlichting of liever nog de oplossing!

Anne wat heb je toch een onwijs lief snuitje O+.

Eline aan de rijstwafels *O*. Het lijkt me zo leuk om dat stadium van vast voedsel proberen in te gaan!

Elise wat knap!

MP ik hoop dat dit de oplossing is!!! Raar ook dat je niet meer mocht geven van het CB, ze mag toch gewoon tussen de 700 en 1000cc op een dag bij haar gewicht/leeftijd? Goed dat je dit hebt geprobeerd! Wij bieden ook telkens 180/6 aan en van de 5 drinkt ze er normaal gezien 3 helemaal leeg en laat in de andere twee tussen de 30 en 50 staan. Nu is onze Saar natuurlijk wel een dikkerdje :D.

Saar heeft vandaag echt een gespleten persoonlijkheid, van de grootste pret naar dikke tranen om ogenschijnlijk niks. Net zo erg dat ik er zelf ook om moest huilen, ze ging echt compleet over de rooie en echt totaal geen idee wat het triggerde. Gelukkig kwam ze net weer tot rust en ligt ze nu in de armen van haar papa een fles leeg te drinken. Kost natuurlijk ook een hoop energie zo hard huilen. Oeps... te vroeg gejuicht... Ach, nu 100 betekent hopelijk nog een rondje voordat wij gaan slapen ;).
pi_98657707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:56 schreef twentemeisje het volgende:

MP ik hoop dat dit de oplossing is!!! Raar ook dat je niet meer mocht geven van het CB, ze mag toch gewoon tussen de 700 en 1000cc op een dag bij haar gewicht/leeftijd? Goed dat je dit hebt geprobeerd! Wij bieden ook telkens 180/6 aan en van de 5 drinkt ze er normaal gezien 3 helemaal leeg en laat in de andere twee tussen de 30 en 50 staan. Nu is onze Saar natuurlijk wel een dikkerdje :D.

Ja ik vond het ook wat raar, maar ze zij omdat Sarah al hoog in de groeicurve zit dus ik begreep het wel een beetje, onze Saar is namelijk minstens zo een dikkerdje als die van jullie ;)
En omdat ik van jou las dat jullie Saar gewoon 180/6 aanboden dacht ik, Sarah is net zo oud waarom niet en als het echt te veel is laat ze het heus wel staan! En als we maar voor ogen houden dat 5x180/6 echt de max is :)

Wat sneu dat ze Saartje lacht, Saartje huilt is... En ik kan er ook niet zo goed tegen als ik me vinger er dan niet op kan leggen hoor! Je wilt je kind gewoon gelukkig en blij zien!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:37:36 #209
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98658918
Precies MP! En als ze van die 180/6 wat laat staan is het gewoon niet erg.

Het zou trouwens zomaar kunnen dat Saar last heeft van een 'sprongetje'... Volgens de sprongenwekker (ik ben een beetje allergisch voor die termen :D (maar de vorige twee klopten ook qua timing...) zit ze nu tegen de 'sprong vd vloeiende overgangen'. En dat zou zomaar eens kunnen kloppen... Ze ligt nu op bed en was het er nog niet helemaal mee eensch geloof ik. Maar nu ze haar konijntje heeft is ze stil. Ik geef die liever niet 's nachts (haal 'm ook weg als ze eenmaal slaapt) maar het geeft kennelijk wel rust.

Doen jullie eigenlijk aan een knuffeltje in bed bij jullie kleintjes dames?

En daar is ze weer.... * twentemeisje gaat haar baby troosten
pi_98659218
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:37 schreef twentemeisje het volgende:
Precies MP! En als ze van die 180/6 wat laat staan is het gewoon niet erg.

Het zou trouwens zomaar kunnen dat Saar last heeft van een 'sprongetje'... Volgens de sprongenwekker (ik ben een beetje allergisch voor die termen :D (maar de vorige twee klopten ook qua timing...) zit ze nu tegen de 'sprong vd vloeiende overgangen'. En dat zou zomaar eens kunnen kloppen... Ze ligt nu op bed en was het er nog niet helemaal mee eensch geloof ik. Maar nu ze haar konijntje heeft is ze stil. Ik geef die liever niet 's nachts (haal 'm ook weg als ze eenmaal slaapt) maar het geeft kennelijk wel rust.

Doen jullie eigenlijk aan een knuffeltje in bed bij jullie kleintjes dames?

En daar is ze weer.... * twentemeisje gaat haar baby troosten
Ja sprongetje zat ik hier ook aan te denken, moet het grote sprongenboek er alleen nog even bijpakken! Ik gebruik dat ding meer als naslagwerk dan dat ik het van te voren ga lezen om te kijken wat me eventueel te wachten staat :P

En knuffeltjes met slapen ligt er een beetje aan wat voor knuffie, Sarah heeft zo een dikkie dik doekje en die mag ze opzich wel, ze valt graag in slaap met iets tegen haar neusje aan heb ik al gemerkt, maar ik haal het ook altijd weg als ze eenmaal slaapt. En Sarah slaapt in met muziek aan :) Als ze trouwens geen knuffie heeft gebruikt ze het laken als knuffie O+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:57:57 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98659625
Ik lees het inderdaad ook niet vooraf allemaal door, bekijk het als ik dingen niet herken of niet kan plaatsen zeg maar. Dit gedrag van vandaag is ook zo niet haar normale doen... Het is nu weer rustig, broer konijn tegen haar aan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98659768
Ow ja die stond ook op FB toch! Lief O+
Met zo een knuffie zou ik inslapen geen probleem vinden hoor, maar ik zou hem er wel uithalen als ze eenmaal slaapt :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:14:37 #213
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98660155
Klopt MP ;).

Het is een knuffeldoekje met een knijnehoofdje eraan vast, en we halen 'm inderdaad weg zodra ze in dromenland is.

Blegh... de post-pregnancy haaruitval is gearriveerd... Ik word heel erg naar van haaruitval en het is nog maar net begonnen. Ik heb al geen enorme bos haar (Pam je haar danst, not...) dus nogal bang dat het zo erg uit gaat vallen dat er maar een miezerig bosje overblijft als ik ga trouwen... Maar stressen erover is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk, want ik verander er niks aan... :')
pi_98660407
Ow iew naar haaruitval, dat had ik na J ook heel erg, nu nog niets gesignaleerd :X
Maar het zou wel naar zijn voor je trouwdag TM, wanneer is die ook al weer precies? ik is niet nieuwsgierig hoor
pi_98660421
Isis, logisch toch dat je niet zoveel tijd/zin heb om uitgebreid te posten! Jeetje tis niet niks, net bevallen en iedere keer op en neer rijden naar het ziekenhuis!

Saar O+
Haaruitval -O- Geen idee of t hier de "gewone" najaarshaaruitval was of een combinatie van :D Heb namelijk altijd in t najaar dat mn haar wat meer uitvalt. Beetje jammer. Zo irritant al die lange haren overal...

MP, ik hoop dat dit blijft werken voor Sarah! Zou fijn zijn voor jullie!
Floris deed t eigenlijk vanaf t begin al beter op 5x180 ipv 6x150. Dan was ie idd minder verzadigd.

Floris heeft vandaag dus uitgeslapen tot 9 uur. Daarna was ie aan t miepen rond half 11/11 uur dus ik denk ik gooi m weer naar bed. Was ie t niet mee eens. Dus maar even naar het dorp naar de jaarmarkt :') (beetje kansloos gebeuren hehe) geweest en even naar t tuincentrum kado voor schoonmoeder gekocht. Daarna naar de schoonouders. Schoonmoeder is jarig vandaag en de oma's en opa en oom en tante van R kwamen, dus gingen wij even de kinderen showen :D
Floris heeft zich natuurlijk uit staan sloven, lekker rondrennen, naar iedereen lachen enzo :D
Zo grappig t verschil tussen Floris en zn nichtje, zij doet amper wat kwa bewegen, maar kan echt van alles "benoemen". Als je bloem zegt gaat ze ruiken, echt heel grappig :D
En hij heeft zn vader ook laten zien dat ie weet wat een lamp is :D Hij ging daar om half 4 (!!! wakker vanaf 9 uur dus) naar bed en toen hij eruit gehaald werd keek ie dus weer naar de lamp en deed "P". Ook als ie opgetild wil worden zegt ie papa tegen zn papa, tegen mij doet ie dan een andere klank/woord.
Gaat best hard opeens :o
Ook zijn we even naar de Ikea geweest vanavond, even gekeken voor een tafeltje/kastje iets voor de woonkamer. Gaan de box weghalen (weer een mijlpaal, echt einde babytijd), want daar zit ie nooooit in, als ie erin staat dan is t geen succes :) dus maar weg en een hoekje voor hem maken.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:29:19 #216
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98660690
Ik lees net over huilen met badje en aankleden, dat gebeurt hier zelden meer.

Voor het gefrummel met aankleden; wij hebben van onze geweldige kraamhulp geleerd de romper van beneden naar boven aan te doen. De rompers liggen hier met drukkers dicht in de kast: van beneden naar boven aan en de armpjes gaan dan veeeeel makkelijker in de mouwen. Oude manier kan ik t niet meer. En ook naar beneden uit, vooral als er poep op romper zit, anders smeer je t in t haar van je bsby. Beentje maken makkelijker schoon dan haar.
Misschien heeft iemand hier iets aan ;-)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:33:56 #217
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98660848
Sonnetje wzt leuk dat hij echt klanken gaat maken.

K pakt sinds 2 dagen steeds vaker dingen. Opeens een speeltje, net een spuugdoekje. En nu meer lachen en geluiden, opeens ga je echt die baby van 3 maanden zien.
En zich afzetten in box, in wagen en aankleedkussen.... Als ie op zn buik ligt wil ie alroberen vooruit te gaan, lukt niet maar toch pffffff gaatzoooosneeelllllll
pi_98660873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:29 schreef J-net het volgende:
Ik lees net over huilen met badje en aankleden, dat gebeurt hier zelden meer.

Voor het gefrummel met aankleden; wij hebben van onze geweldige kraamhulp geleerd de romper van beneden naar boven aan te doen. De rompers liggen hier met drukkers dicht in de kast: van beneden naar boven aan en de armpjes gaan dan veeeeel makkelijker in de mouwen. Oude manier kan ik t niet meer. En ook naar beneden uit, vooral als er poep op romper zit, anders smeer je t in t haar van je bsby. Beentje maken makkelijker schoon dan haar.
Misschien heeft iemand hier iets aan ;-)
dat met poep en dan naar beneden das wel een hele goeie tip!!! Je wil niet weten hoe vaak ik baby al onder de poep heb gesmeerd en mezelf enzo :X
pi_98660958
Ik doe t wel altijd naar beneden uit bij ernstige poep, maar bij Floris werkt vanaf boven aantrekken beter. Ik ben al blij als k een romper en shirt aan heb bij m. Broek doe k vaak beneden pas aan als ie aan de tafel staat :D

Leuk is dat he J-net die ontwikkelingen. Geniet er maar van! Voor je t weet rent ie de woonkamer door O+
En dat lachen is ook zoooooo leuk :D
  zondag 26 juni 2011 @ 10:28:23 #220
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98671422
Ik heb ook sinds deze week superhaaruitval. Echt plukken soms, dat je soms denkt dat je op een patient van een ernstige ziekte lijkt die een kuur krijgt. Moet eigenlijk elke dag mn badkamer stofzuigen, daar liggen hele bossen. Ik hoop dat er nog haar over is als ik ga werken :-(
  zondag 26 juni 2011 @ 11:35:42 #221
259886 pessie
pi_98672667
Romper via beneden uit doen bij poep doe ik ook idd.
Broek aan bij Nathan: Ik laat hem op zn commode staan terwijl hij zich vasthoud aan het plankje. Werkt hier goed.

Isis, lekker egoposten! Je bent net bevallen joh!
  zondag 26 juni 2011 @ 12:05:15 #222
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98673374
:*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 26 juni 2011 @ 12:34:06 #223
259886 pessie
pi_98674055
Ik heb weer even wat foto's ge-upload:

Mijn verjaardagscadeau O+ *O*

SPOILER
pi_98674451
Mooie fiets pessie!
en zit even te kijken of ik de straat kon herkennen, heb volgens mij ook in die buurt gewoond..
pi_98675467
mooie fiets, pessie!

Hier lijkt het tot nu toe weer een goeie dag, ze slaapt ook echt meer nu ze meer voeding in een keer krijgt! Zometeen gaan we lekker even naar Artis :)
pi_98690614
Hebben jullie kleintjes ook last van de warmte? Bartje ligt de hele dag al wat te piepen, en komt ineens om de twee uur voor een voeding... Hij is even niet tevreden te krijgen, heel zielig eigenlijk.. Ik denk dat het door de warmte komt, en daar valt zo weinig aan te doen...
pi_98690692
Nee, maar het is hier ook heel aangenaam. Lastig, laiveneertiekje! Ik kan niet veel meer bedenken wat je kunt doen dan hem zoveel mogelijk aanleggen.

MP, wat fijn, zeg! Ik hoop voor jullie dat dit dé vondst blijkt te zijn.
pi_98690944
Heb bij Floris niet gemerkt dat ie er last van had. Maar vond t ook niet zo heel warm eigenlijk.
Hij heeft lekker door de tuin rondgelopen O+ Beetje jammer dat ie iedere keer de aarde in wilde :')
Idd blijven aanleggen, misschien regeldagje ook? (geen idee hoe oud ie is hoor, dus misschien praat ik onzin :P)
En eventueel kijken of ie met minder kleding zich prettiger voelt?

Mooie fiets Pessie! Ik moet ook een nieuwe, maar wordt geen moederfiets. Heb ik met mn korte benen niet nodig en wil er 1 met meer versnellingen (nou is t al snel goed in vergelijking met wat ik nu heb, heb er nu 3, maar wil een hybride, denk ik)
pi_98690970
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, maar het is hier ook heel aangenaam. Lastig, laiveneertiekje! Ik kan niet veel meer bedenken wat je kunt doen dan hem zoveel mogelijk aanleggen.

MP, wat fijn, zeg! Ik hoop voor jullie dat dit dé vondst blijkt te zijn.
Dat aanleggen had ik al op gerekend. Ik ga hem zo nog even in bad doen, en het begint hier nu ook weer wat aangenamer te worden, maar we zijn vanmiddag met hem op pad geweest, en waar we waren was het warmer en benauwder leek het... Dus het is misschien ook wel de combinatie met het gesjouw met hem erbij..
pi_98691003
O ja, en hij ligt hier nu met alleen luier en romper aan, de rest is in de loop van de middag uitgegaan...
pi_98691219
Als je het ziet zitten kun je natuurlijk minder met hem sjouwen en meer de koele plekken opzoeken (in huis of erbuiten). Ik vind zelf de MaxiCosi altijd zo rot voor de kleintjes, want daar komen ze zo bezweet uit. En wij hebben nog wel airconditioning. Ik had eigenlijk zo'n hoes moeten kopen voor de Maxicosi.

Pessie, handige fiets! Leuke foto's ook. Wat wordt 'ie groot. :o
pi_98691458
Nou topdag 2 hier! Ik denk dus echt dat we de oorzaak te pakken hebben :)
We zijn ook nog naar artis geweest, Sarah lekker in de bondolino, ik dacht, gaat ze lekker slapen.. Nee hoor mevrouw wilde alleen maar kijken kijken kijken :)
En ze heeft vanavpnd voor het eerst echt een schaterlach laten horen O+ zemaakte altijd al geluid bij het lachen maar dit was wel heel enthousiast zo lief!!
pi_98693633
Schaterlachen O+

Hier was het ook wel warm vanmiddag, maar toch heb ik Jelle wel in een shirtje met lange mouwen laten liggen (wel zonder broek) vanwege het rochelen enzo.
Tandje 4 EN 5 zijn ook door. Vrijdag nr 4, een hoektandje rechtsboven, zaterdag de snijtand boven links. Hij kan nu ook heel erg hard bijten, heeft hij van de week op de creche ook al laten voelen bij de leidsters ;) Het rollen heeft hij ook helemaal door. Vorige week zondag het van rug naar buik doorgekregen en inmiddels snapt hij steeds beter dat je ook op de grond van buik naar rug kunt ipv alleen in bed ;)
In bed spookt hij lekker, draait halverwege de nacht naar z'n rug, wordt vervolgens wakker en ligt overdwars in bed te keten. Lekker ding O+ Hij slaapt nu dus in een slaapzak, anders steken er de hele tijd benen uit z'n bed.
Morgen z'n bedje even 1 standje lager gaan zetten (3 standen mogelijk). Hij vind het wel erg interessant om met z'n handjes aan de bovenkant van de spijlen te gaan zitten en probeert zich soms op te trekken. Dan maar liever een standje naar beneden..

Overdwars liggen:

Maar wel vrolijk ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door mrien op 26-06-2011 21:32:04 ]
pi_98694059
Jelle O+ die tweede foto O+ O+
pi_98694239
Zo, wat gaat Jelle hard! En wat is 'ie belachelijk groot!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:47:27 #236
259886 pessie
pi_98694728
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het ziet zitten kun je natuurlijk minder met hem sjouwen en meer de koele plekken opzoeken (in huis of erbuiten). Ik vind zelf de MaxiCosi altijd zo rot voor de kleintjes, want daar komen ze zo bezweet uit. En wij hebben nog wel airconditioning. Ik had eigenlijk zo'n hoes moeten kopen voor de Maxicosi.

Pessie, handige fiets! Leuke foto's ook. Wat wordt 'ie groot. :o
Ja, hij is eigenlijk geen baby meer. Het is dat ie over een maand pas dreumes is maar verder vind ik em al echt een dreumes.

Deze fiets heeft 7 versnellingen! Heerlijk. Moederfiets vanwege verstevigd frame, ruimere instap en vergrendeld stuur. Ik hou ervan om met een beladen fiets te fietsen en mn oude fiets bewoog dan nogal.

Jelle heeft meer tanden dan Nathan :')

Laiv, lekker aanleggen, met warm weer wordt jouw voeding wat wateriger zodat hij meer vocht binnen krijgt.

Nathan heeft vanmiddag heerlijk in een badje water gespetterd. Wel steeds opletten dat hij het meer niet in dook (dat vind ik toch wel wat te diep) maar het was heerlijk genieten aan het water! Lekker gezeild ook.
pi_98694856
Pessie, en zo'n standaard is ook fijn! Maar dat kun je geloof ik ook op gewone fietsen laten monteren. Ik vind het wel heel fijn dat een moederfiets veel stabieler voelt.
pi_98695057
Fijne fiets he Pessie, ik heb hem ook en ben er erg blij mee :D

Hoes voor de maxi cosi heb ik over zitten twijfelen, maar hij houdt het nu nog maar even vol zo. Gok dat we sowieso weer rond de 9 maanden overgaan naar de volgende stoel, hij begint nu al wat krapjes te zitten :X
pi_98695232
Ik kan ook niet wachten tot we hier op de volgende stoel overgaan, want ik vind dit maar gedoe. Helaas is Lena niet zo'n grote.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:13:28 #240
259886 pessie
pi_98696240
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:53 schreef mrien het volgende:
Fijne fiets he Pessie, ik heb hem ook en ben er erg blij mee :D
Tof!

Standaard is inderdaad ook super! Lekker stabiel! Hoef ik niet meer omslachtig de buggy erop te zetten met angst dat het stuur omklapt en fiets omvalt. Beide worden door alle voorzorgsmaatregelen een stuk voorkomen. Kans blijft altijd natuurlijk maar dit is wel heel makkelijk!
pi_98696756
Buggydrager heb ik er niet op, ben niet zo'n fan van de buggy. Gooi altijd gewoon een doek ofzo in de fietstas dan. Maar nu Jelle nog niet op de fiets mee kan gaat hij toch altijd in de fietskar, die kan ik ook als buggy gebruiken.
Wat dat betreft zal ik het wel fijn vinden als hij straks op de fiets mee kan, is soms net wat sneller dan eerst de fietskar klaarzetten enzo. Maar als we verhuisd zijn gaat dat straks ook al makkelijker, nu moet ik er eerst een wiel afhalen voor hij door de deur heen past ;)

We zouden Jelle eigenlijk in het nieuwe huis naar z'n eigen kamer doen, maar waarschijnlijk blijft hij toch nog even bij ons slapen vanwege de benauwdheid. Wel dan niet meer naast m'n bed maar aan de andere kant van de kamer. Wel een klein stukje richting z'n eigen kamer ;)
pi_98697954
Wat een beertje is Jelle toch! Leuke foto's van een leuk mannetje Mrien!

Gister was het 12 uur voor ze sliep. In haar eigen bed op haar eigen kamer, alleen in slaap gevallen. Ik ben om 9 uur met haar op onze kamer gaan liggen. Eerst samen op ons bed daarna zij in het campingbedje. Keten dus tot 12 uur. Ook al wat het donker. Zo vaag.

Vandaag gingen de overdagslaapjes goed! Alleen heeft ze vanavond 3 kwartier geslapen vanaf half 10. Toen werd ze wakker en zat ze erg aan haar oren te trekken en te huilen. Dus ik vermoed oorpijn en ik heb maar een pcm gegeven. Nu zit ze White Collar te kijken met J. Huilen is over maar zodra ze gaapt, gaat er ook een handje naar haar oor. Moet je met oorpijn altijd naar de Ha?
pi_98698154
Ik zou met oorpijn, of vermoedelijke oor[ijn wel altijd even bij de HA langs gaan! En even bellen kan altijd toch!?
pi_98698196
Ik ben al een paar keer met vermoeden van oorontsteking bij de huisarts langs geweest Sola, gewoon even bellen en laten controleren morgen.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:54:06 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98698243
Ik ga met (het vermoeden van) oorpijn ALTIJD naar de HA :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98698272
Morgen dus een afspraak maken :Y Dit is de eerste keer dat ze oorpijn heeft, dus het is nieuw.
pi_98700116
Vervelend van het slapen Sola!
Mex heeft altijd jeuk aan z'n oortjes en z'n achterhoofd, erg vreemd en de dokter kan niks vinden op z'n hoofd of in z'n oren.
Maar goed, als er iets is zien ze het zo, dus beter even gaan!

Hoezen voor maxicosi en grotere autostoelen zijn aankomende week te koop bij Kruidvat voor 6, 50! Van Bambino. Voor dat prijsje is het wel te doen, ik zag ze bij Prenatal steeds voor 25 euro enzo..

Pessie, Nathan lijkt echt groot op die fiets zeg!!! En mooie fiets!

Wij hebben ook gefietst deze week :D Hij vond het super! En zo'n mammafiets fietst heerlijk! En we zijn ook overgegaan op een grote autostoel, vind ie ook super! En ik vind het zeker een stuk makkelijker.
Alleen kwamen we vandaag thuis aan en hij sliep nog, maar werd ie wakker omdat ik hem er uit haalde.
Dat was dan toch wel lekker van de maxicosi.

Kan je rompers via beneden uitdoen? :{ Waarom heeft niemand dat eerder gezegd? Vind ik echt niet lief van jullie!
pi_98700473
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:31 schreef Troeta het volgende:
Vervelend van het slapen Sola!
Mex heeft altijd jeuk aan z'n oortjes en z'n achterhoofd, erg vreemd en de dokter kan niks vinden op z'n hoofd of in z'n oren.
Maar goed, als er iets is zien ze het zo, dus beter even gaan!

Hoezen voor maxicosi en grotere autostoelen zijn aankomende week te koop bij Kruidvat voor 6, 50! Van Bambino. Voor dat prijsje is het wel te doen, ik zag ze bij Prenatal steeds voor 25 euro enzo..

Pessie, Nathan lijkt echt groot op die fiets zeg!!! En mooie fiets!

Wij hebben ook gefietst deze week :D Hij vond het super! En zo'n mammafiets fietst heerlijk! En we zijn ook overgegaan op een grote autostoel, vind ie ook super! En ik vind het zeker een stuk makkelijker.
Alleen kwamen we vandaag thuis aan en hij sliep nog, maar werd ie wakker omdat ik hem er uit haalde.
Dat was dan toch wel lekker van de maxicosi.

Kan je rompers via beneden uitdoen? :{ Waarom heeft niemand dat eerder gezegd? Vind ik echt niet lief van jullie!
vind ik dus ook je wil niet weten hoe vaak ik mijn kind en mezelf en alles in de buurt onder de poep heb gehad... en dit is al mijn tweede en niemand heeft ooit wat gezegd! :X

wat klinkt Mex opeens groot!!! mee op de fiets grote autostoel, gaat hard zeg!
pi_98700648
lubberen ze niet heel erg uit als je ze via beneden uit doet??
*poef* nu is het weg
pi_98700739
weet ik niet maar als ze echt heul erg onder de poep zitten gooi ik ze meestal weg ;) dus dan is het niet erg. Ligt denk ook een beetje aan het formaat baby :+
pi_98700744
Dat van die rompers wist ik ook niet :D vind het wel een goed idee voor als er flink gepoept is ;)
pi_98701572
Kan me ook nog niet voorstellen dat dat werkt. Of werkt het alleen bij rompers zonder mouwen?

Ja, erg he mamaPurk?? Zal vande week even foto's maken van al die grotejongensdingen!

En Sarah lekker aan het schaterlachen? Niks heerlijkers als je kindje wat dubbel ligt van het lachen O+
pi_98702592
Met lange mouw rompers zou ik het niet doen denk ik, alleen met de neutrale witte (hema) rompers zou ik het doen.

Ja dat schateren, ik kan me dat van J helemaal niet zo herinneren dat die dat al zo snel deed, maar het is geweldig, je moet dan zelf wel mee lachen :)

Kom maar op met die foto's!
  maandag 27 juni 2011 @ 00:30:33 #254
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98703116
werkt met alle soorten rompers! Mijn kraamhulp bij Bram vertelde het gelukkig al en het is al menig keer nodig geweest bij beide kinders.

Bij lange en korte mouwtjes, drukkers open, armpjes uit de mouwen en dan naar beneden uitdoen
pi_98707731
Wat sugarsnap zegt!
En ze lubberen niet uit. Tis hier ook maar incidenteel trouwens, maar tis wel heel handig :)
Bij zulke luiers gaat ie ook gelijk in had/onder de douche
pi_98707956
Haha kwam ik een tijd geleden ook pas achter van die rompers, nav een topic ban hier weet niet meer hoe die heet....:wel handig topic!
pi_98708238
We hebben het hier eigenlijk ook bijna nooit nodig. Zo af en toe zit er wat op de romper, en dan rol ik hem op.
Vanmorgen om 6 uur werd ik wakker van een heftig huilende Sofie. Ze lag op dr buik, en met dr hoofd op het voeteneind. Ik heb dr weer goed gelegd, zeepaard aangedaan en het doekje in dr handen gegeven. Ik heb haar daarna niet meer gehoord. Zometeen moet ze er wel uit, want dan gaan we babyzwemmen.
*poef* nu is het weg
  maandag 27 juni 2011 @ 08:36:25 #258
259886 pessie
pi_98708457
Een vriendin vertelde het me van de rompers toen Nathan uit het ziekenhuis was gekomen. Toen was hij een week of 8 meen ik. Was naar aanleiding "hoe krijg je in vredesnaam een romper aan/uit met al die apparatuur".

We zijn gisteren heerlijk naar het zomerhuis gefietst en weer terug. Toch 35 minuten enkele reis maar ging fantastisch!

schaterlachende baby's zijn lief!

Nathan heeft vandaag een zomerpakje aan O+ Zo een met shirt zonder mouwen en zo'n soepel broekje O+
pi_98708679
Die rompertip ga ik ook onthouden, voor als het eens nodig mocht zijn.

Bartje is gisteravond in bad geweest, en wij hebben de fohn ook eens uitgeprobeerd, maar dat vond hij fantastisch! Daarna gedronken om half 10, en toen bleef hij maar piepen. O+ heeft hem meegepakt, en kwam hem uiteindelijk om 3 uur weer brengen, toen had hij pas weer honger! En daarna heeft hij lekker liggen slapen, en na een voeding ligt hij nu weer, en O+ laat ik ook nog even liggen.

Straks een draagconsult, jammer dat het nu al zulk warm weer is, maar ik ben wel benieuwd..
  maandag 27 juni 2011 @ 11:13:17 #260
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98712284
Oeh Ltiekje, een draagconsult, das leuk!
Rompertrucje was mij al bekend, ideaal, vooral idd bij poep tot in de nek. :D

Ik ben blij dat ik niet meer met dikke buik zit, nu het zo warm is... :)
Mijn kleine mupke heeft voor het eerst een t-shirtje aan, zo cute. Wel nog een broekje met lange pijpen en blote pootjes er onder.
We blijven maar lekker in huis vandaag, manlief is voor het eerst weer werken, dus het is onze eerste dag alleen thuis. Even weer een nieuw ritme vinden samen...
Vanmiddag komt de wijkverpleegkundige langs, ben benieuwd wat die te melden heeft.
pi_98713044
Ik zou sfeeren dat ik hier net een reactie heb geplaatst die er dus niet staat...

Juud eerste dag alleen met Lientje, leuk, komt helemaal goed :)

L'tiekje, leuk zo een draag consult en fijn dat bartje de fohn fijn vind :)
  maandag 27 juni 2011 @ 11:38:17 #262
259886 pessie
pi_98713142
Oeh draagconsult. Tof!

Juud, eerste dag. Spannend! Manlief heeft me eerst een halve dag alleen gelaten. Daarna hebben we direct de box opgehaald (stond nog bij mn schoonouders). Ik kon Nathan nergens kwijt bij wakker zijn. Daarna is hij 3/4de dag gaan werken en pas later echt hele dagen.
pi_98714637
Hoe is het met amy sola?

Ean is niet helemaal fit denk ik vannacht kwam ze om 03:45 en had een vieze luier toen om 08:00 met weer een vieze luier en om 11:30 met jawel weer een vieze luier.
Tijdens de fles gaf ze echt een hele golf terug en dat doet ze nooit. Mooi op haar eigenlijke 1e jurkje dat ik maar eens aangedaan had.

En ik moet straks naar het z-huis dus ze moet mee.
pi_98714904
Juud, hoe bevalt je eerste dag alleen tot nu toe?

FR, het gaat goed. Ze heeft net weer 2 uur geslapen, heel makkelijk. Ik heb de HA gebeld, maar omdat ze geen koorts heeft hoefde ik niet langs te komen. Afgesproken om neusspray te geven en pcm bij pijn en als ze wel koorts krijgt dan langskomen. Maar ze is heel blij vandaag O+

Vervelend dat Ean niet zo lekker is! Heb je nacontrole in het ziekenhuis?

Vandaag is onze trouwdag, alweer 3 jaar getrouwd ^)

En Amy kan uit een rietjesbeker drinken! Ze vindt het geweldig. Ze snapt alleen nog niet hoe ze het water dan in haar mond moet houden als ze het opgezogen heeft :D
  maandag 27 juni 2011 @ 12:41:13 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_98715070
Juud, jouw dag lijkt erg op de mijne. Hier is de wijk net weg en ik ben ook voor het eerst de hele dag alleen. Mijn man moest na drie weken vrij weer aan de slag. Het plan was eigenlijk om op tijd op te staan en al voor de grote hitte naar de supermarkt te wandelen, maar ten eerste was de nacht niet optimaal en kon ik er dus niet uit en ten tweede protesteert mijn lijf nu tegen de shoptocht die ik zaterdag gemaakt heb. Ik kan het even niet anders omschrijven dan bandenpijn. Pff. Dus vandaag maar rustig aan en zo min mogelijk trap lopen enzo.
Tienus ligt in een dun broekje en romper in de box, hij gaat vanmiddag denk ik in de wagen en lekker mee de tuin in. Beetje genieten van de zon (ik dan he, hij niet).
pi_98715120
Balen dat het nog niet zo goed gaat lichamelijk mefke heb je nog fysio
@sola ik moet naar de dermatoloog

en een vriendin is bevallen van een gezonde zoon met 33wk4d zit hier in de lucht lijkt het wel
pi_98715262
Lekker rustig aan Mef :Y

Ik vind het hier ook wel even goed, er is te eten en te drinken in huis, okay we hadden eigenlijk wat anders willen eten maar t wordt dus toch maar soep, omdat ik te lam ben om met die warmte kind in de doek te hijsen en te gaan lopen en dan ook dreumes nog lopend (!) mee te zeulen. Je zult zien dat ze halverwege weigeringen krijgt :')

Morgen moeten we weer naar het cb, ik ben heel benieuwd wat de kleine dame hier weegt en hoe lang ze is, en ik heb een hele waslijst met allergie-vragen ook voor de wvk/lk.

Verder haak ik weer in na onze mini-vakantie. T waren twee fantastische dagen ;) we hebben ons vermaakt en jongste is lekker overal in mee gegaan en heeft in t campingbedje geslapen.
pi_98717062
Pffff... wat is het warm! Ik moet zo werken, geen zin dus...

Wat naar zo een nacht FR :* en succes in het ziekenhuis.

Sola gefeliciteerd met je trouwdag *O* en fijn dat Amy zich weer beter voelt :)

Mefke wat naar dat je zo een last hebt, maar gelukkig hoef je niet persee actief te zijn vandaag!

En Mignonne, lekker dat jullie en mooi weekend hebben gehad :) Ik ben er eigenlijk ook wel aan toe om er even tussenuit te gaan met de meisjes, maar dat word pas in september zoals het er nu uitziet...
  maandag 27 juni 2011 @ 16:18:55 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98723541
Vandaag voor het eerst met Soneal bij de huisarts geweest, vannacht om 3 uur werd hij al een keer wakker maar behalve dat ik dat niet van hem gewend ben en hij z'n handje bij z'n linker oor hield maakte ik me nergens zorgen om; voeding en weer terug naar bed.

Om 06.30 was hij alweer wakker (ook erg vroeg voor zijn doen, maar kan ook af en toe gebeuren), N. geeft m een schone luier en ik hoor dat hij maar blijft krijsen... ben ik ook niet gewend.
Ik leg hem weer aan en hij begint te drinken maar ondertussen zegt N. dat hij hem helemaal niet aankeek, z'n oogjes niet open deed.
Tijdens het voeden krijg ik ook geen contact met hem, hij lijkt op een nare manier diep in slaap...

Na de voeding is het gelijk weer drama; hij lijkt zijn ogen niet open te kunnen doen, wrijft in z'n ogen maar ze blijven dicht, terwijl er niets raars aan te zien is, behalve dat ze wat gezwollen zijn, maar geen pus of andere plakmiddelen.

Ik maak z'n oogjes nat met een washandje en z'n rechter oog gaat een beetje open maar links zit dicht, en m'n kind is volledig overstuur en niet kalm te krijgen.

Temperatuur was goed (36.8) maar een permanent krijsend kind wat echt niet stil te krijgen is, en z'n oogjes niet tot amper open doet is me vreemd.

Om kwart over 8 de huisarts maar gebeld en daar konden we om 9 uur al terecht, nog net voldoende tijd voor een snel badje...
Uiteraard begon hij al wat stiller te worden zodra ik opgehangen had met de assistente van de huisarts en na het badje leek hij zelfs weer een beetje in z'n doen.

Het was dat z'n linker oog nog flink dicht zat, anders had ik zo'n "wat doe ik hier eigenlijk" gevoel gehad in de wachtkamer.

De huisarts dacht dat het door een muggenbeet kwam, maar controleerde z'n oortjes ook nog even en het trommelvlies van z'n rechter oor is iets ontstoken... Dat verklaart waarschijnlijk wel waarom hij zich de laatste dagen zo onprettig voelt als hij ligt, maar dat we daar achterkomen door een dicht oog...

Als het oog over een paar dagen nog zo is maar even terugkomen en ondertussen bij pijn eventueel paracetamol geven.
Dat had ik nog niet in huis dus we konden gelijk boodschappen gaan doen, en gelukkig vond meneer het in de maxi cosy wel prima, dus boodschappen doen ging ook goed, vervolgens viel hij bij thuiskomst al in slaap voor ik hem uit de MC kon halen en heeft hij tot 12.45 geslapen, en na een flinke voeding was hij weer vrolijk en babbelde weer voor 10... met een iets dik oog, dat nog wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98726778
Soneal ben je weer een beetje opgeknapt?

Ean is al zo ongeveer de hele dag aan het huilen. Ik heb haar net maar over gedragen aan d'r vader
pi_98727188
Klinkt pittig voor Soneal, en zielig. hopen dat hij snel weer opknapt...

Vanmorgen draagconsult gehad, en nu bartje wat onrustig was heb ik gelijk het geleerde in de praktijk gebracht..

en ziehier..

maandag 27 juni 2011 @ 17:55:44 #272
259886 pessie
pi_98727680
Laiv wat ontzettend schattig!

Soneal, sneutje.

Juud en Mefke, hoe ging het?
  maandag 27 juni 2011 @ 19:05:40 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98730612
Goed!

Vanochtend toen manlief vertrok me nog een keer omgedraaid, nog iets meer dan een uurtje kunnen slapen, tot 9.10 uur, toen begon een onverlaat te boren twee huizen verderop.
Lientje lag te slapen, dus ik ben gaan douchen en aankleden, daarna was ze wakker en ging ik haar omkleden, ze draagt 's nachts al een pyjama of iets wat er voor door kan gaan.
Was aangezet, naar beneden, Lientje eten en in dr wipper, ik eten en koffie. Lientje in slaap gewiegd en toen in de kinderwagen. Ik computeren en de keuken even opruimen (vaatwasser)
Ik lunchen, Lientje lunchen en lekker knuffelen, 15 minuten voordat de wijkverpleegkundige kwam dacht ze, er zit me iets dwars, om vervolgens van boven en beneden leeg te lopen. Dus schoonpoetsen, en toen poepte ze ook nog over het aankleedkussen... _O-
Bezoekje van een uurtje, wvp vond haar mooi en erg wakker en alert voor zo'n klein meisje, dat hadden we zelf ook al bedacht. :)
Daarna theedrinken met mijn mams, Lientje's oma, en eten voor Lientje, vervolgens eten koken en nu niets meer....

Dat was het ongeveer, een fijne eerste dag!
Ow en mijn kind kan windjes laten, als een ouwe beer... wat een lawaai! :o
  maandag 27 juni 2011 @ 20:03:22 #274
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_98733237
Larissa lachte al soms af een toe een beetje, maar nu heeft ze haar lach echt ontdekt zeg maar. Ze lacht vandaag echt naar iedereen, zo schattig O+

Verder heb ik vandaag een les geleerd: geen opwindbare mobile kopen, gewoon een op batterijen.

Larissa begint elke keer te protesteren zodra hij afgelopen is, en dat is erg snel met dit ding :P Krijg ondertussen kramp in mijn arm :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 27 juni 2011 @ 20:11:44 #275
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98733625
Ja The Tankgirl, ik ga er ook eentje op batterijen zoeken, elke 3 minuten sta ik dat ding weer op te winden pffff

Leandra hoop dat het snel goed gaat met zn oog.

Ow Juud79 ik ben ook zo bang dat dat me nog eens gaat gebeuren dat hij alles onder poept.......
pi_98737852
Wij hebben er een op batterijen en die draait bijna de hele dag, vooral als ze slaapt en als we hem dan uit doen word ze wakker...
En Sarah slaat het kleine flesje wat ze tussendoor kreeg over vandaag! dus ze zit nu op 4x 180/6 dat is echt lekker want dat scheelt 2 voedingen met vorige week :)

Juud wat fijn zo een goede eerste dag :)

Larissa lacht O+ (nu op de foto zien te krijgen die lach :))

L'tiekje ziet er lekker uit bartje zo tegen je aangeplakt O+

Ow Soneal gelukkig voel je je alweer wat beter :*
  maandag 27 juni 2011 @ 21:41:47 #277
259886 pessie
pi_98737969
Juud fijne eerste dag dus!
  maandag 27 juni 2011 @ 21:53:08 #278
100412 mefke79
komt goed!
pi_98738612
Egopostje...het vervolg van dag 1 was iets minder. Ik dacht dus te veel gedaan te hebben en dat daar de pijn vandaan kwam. Uiteindelijk werd de pijn steeds gemener, dus ik dacht: ik ga effe op de bank liggen. Dat lag niet, dus naar boven, naar bed, maar eerst even langs het toilet. En toen ging het mis, ik kon niet meer staan van de pijn, ben nog op bed beland, maar kon geen kant meer op. Drie kwartier later kwam mijn man thuis en lag ik jankend op bed. Pas na 2 paracetamol en ibuprofen werd het dragelijk. Uiteindelijk naar de HAP en wat blijkt: een blaasontsteking. Terwijl plassen dus geen zeer deed. Goed...ab-kuur, pijnstilling en nog op controle bij de eigen huisarts. En de toevoeging van de oudere huisarts: je bent zes weken kraamvrouw, rustig aan doen he....

Juud, jouw eerste dag zag er prima uit!
pi_98739066
Aw Mefke :* maar gelukkig heb je wel meteen de oorzaak!
  maandag 27 juni 2011 @ 22:06:59 #280
259886 pessie
pi_98739511
Oh Mefke wat naar! Ik kan me voorstellen dat plassen misschien niet pijnlijk voelt. Je bent net bevallen, bij mij duurde het volgens mij wel even voordat alles weer een beetje normaal voelde.
pi_98741424
Bartje O+

Mefke :*
Ow en nog bedankt voor je pm, momenteel lijkt het even wat beter te gaan met Jelle, maar ik hou het even in m'n achterhoofd
pi_98741601
Mefke, wat vervelend zeg! Wel fijn dat ze nu de oorzaak hebben en het hopelijk snel beter gaat..
  maandag 27 juni 2011 @ 23:44:30 #283
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98745394
Mef, wat naar! Gelukkig meteen duidelijk waar het door komt en dus een adequate behandeling. Hopelijk is het snel weer helemaal goed! :*

Bartje wat ben je een scheet, echt een menneke ook! O+

Leandra hopelijk is het oogje van Soneal snel weer goed!

Larissa lacht! Wat gelukkig word je daar dan van he TG? O+

Juud, wat goed dat je eerste dag zo lekker liep! :*

En MP ook hier nog een keer ^O^ voor Sarah!

Wat doen jullie trouwens met de kleding cq. het beddegoed van jullie kleintjes met dit weer? De deken lijkt me veel te warm nu (het is best warm boven). Zat te denken aan een romper met lange mouwen en een lakentje. Lijkt me warm zat, wat jullie?

Vandaag lekker bij mijn zusje geweest. Haar purkje en die van mijn anders zussie in het badje en wij lekker kletsen en op een deken in het gras liggen O+. Heerlijk dagje! We wonen heel dicht bij elkaar en dat is zo fijn! Het zijn mijn beste vriendinnetjes en hopelijk blijven onze kindjes elkaar ook altijd zo lief vinden als dat ze nu doen!
SPOILER
Volgens het 'gele boek' heeft Saar last van een sprongetje (allergieterm). Ben bang dat het wel klopt (alweer) want ze jengelt veel om (ogenschijnlijk) niks en heeft veel mamahonger. Daar geven we dan ook maar aan toe natuurlijk! Waarom ze dat lekker vindt bij 30+ graden is me een raadsel :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 27-06-2011 23:58:33 ]
pi_98745617
Dat raadsel hier ook ;) zou je mijn naam in mp willen veranderen tm?

Klinkt als een zeer geslaagde dag tm! Ziet er ook gezellig uit :)
  maandag 27 juni 2011 @ 23:59:09 #285
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98746193
Done, stupid! Sorry ;) siteverwarring ipv speenverwarring :D.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 02:22:26 #286
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98750826
Wij hebben airco in huis, niet zo'n mobiele maar ingebouwd. Het is hier 23 graden gister en vandaag. K blijf lekker binnen met kleine man. Hij slaapt gewoon onder deken. In zn kamer is t normale temperatuur (warm in appartement altijd)
pi_98752134
Het is hier binnen volgens mij rond de 24-25 graden, en Bartje heeft vannacht met een rompertje aan geslapen en onder een lakentje.

Gisteravond had hij wat krampjes, maar toen ik hem in de draagdoek deed was hij snel rustig... Wat een uitkomst!
pi_98753450
Wat schattig TM O+

Mef :* snel opknappen!

Juud fijn dat je eerste dag zo goed ging.

LT wat een ontzettend mooie doek heb je!! :o O+ mooie kleur <3 heb je een andere foto, of welke is het? :9

Leandra hoe is het nu met Soneal en zn oogje?

@Kleding, jongste had gister een pakje met korte mouwtjes/pijpjes aan wat we in Frankrijk hebben gekocht, heel dun en luchtig, geen rompertje eronder. En ze sliep onder een lakentje en met het raam open. Het was ontzettend warm boven ;) volgens de babyfoon 32 graden.
pi_98753704
mignonne, het is iig een storchenwiege, en volgens mij is het de Leo Grun.

een betere foto volgt via pm, ik hoef niet zo nodig met mijn gezicht online..
pi_98753748
Op Sofie haar kamer is het nu rond de 25 graden. Ze slaapt in een rompertje zonder mouwen, een dunne slaapzak en onder een lakentje. Eigenlijk hoeft dat lakentje niet, maar ze slaapt beter in als ze ingestopt is. Elke ochtend vinden we haar wel in bed boven het lakentje.

Gister leek ze eenkennigheid te vertonen. Ze was bij een vriendin van me, en heeft daar een uur gehuild. Toen ze mij weer zag was het gelijk weer lachen. Ze gaat ondanks dat ik nu even niet werk, wel de afgesproken dagen/tijden naar de gastouder. Ik zou het naar vinden als ze daar te lang niet komt. Ik gok dat ze dan weer enorm moet wennen.
*poef* nu is het weg
pi_98754035
Floris heeft gisteren de hele dag in zn luier/blote billen (laatste denk ik) gelopen. Ik was aan t werk. Lekker in t zwembadje is ie geweest.
En als ie kleren aan had (uitlaten hond) had ie een singlet en katoenen kort broekje aan. Geen romper.
Vannacht heeft ie in zn luier in zn slaapzak gelegen. Hij was gisteravond al klam (beetje vochtig haar ook).

Juud fijn dat t gisteren zo goed ging!

Kj waarom werk je nu niet?

L'tiekje, wat een mooi mannetje zeg O+ lekker bij mama in de doek O+
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:16:12 #292
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98755665
Eline heeft vannacht in een mouwloos rompertje, dunne slaapzak en lakentje geslapen. Net zoals bij KJ is dat lakentje eigenlijk niet nodig, maar ze slaapt beter als ze is ingestopt

nu heeft ze weer alleen een rompertje aan en vanmiddag als J. met ze naar het ziekenhuis moet (Bram moet naar de KNO arts) krijgt ze daar nog een kort broekje overheen
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:24:27 #293
259886 pessie
pi_98755962
Ik ben net met Nathan naar het cb geweest. Mijn inschatting was goed, ik heb een vette vent van 9.5 kilo!

Gewicht:

Lengte:
pi_98756305
Floris heeft nu alleen zn luier aan :D
K schrok net joh, toen k m zn bed uithaalde. Heel zn gezicht zat onder t bloed. Zag net dat ie een wondje op zn tong heeft.

Zo nathan groeit goed! Hij doet niet onder voor floris :)
Hoe lang is ie?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:53:42 #295
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_98757086
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Wij hebben er een op batterijen en die draait bijna de hele dag, vooral als ze slaapt en als we hem dan uit doen word ze wakker...
En Sarah slaat het kleine flesje wat ze tussendoor kreeg over vandaag! dus ze zit nu op 4x 180/6 dat is echt lekker want dat scheelt 2 voedingen met vorige week :)

Juud wat fijn zo een goede eerste dag :)

Larissa lacht O+ (nu op de foto zien te krijgen die lach :))

L'tiekje ziet er lekker uit bartje zo tegen je aangeplakt O+

Ow Soneal gelukkig voel je je alweer wat beter :*
Mag ik vragen welke mobile jullie hebben?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_98757165
Hier was het ook erg warm en hebben beiden ramen open gestaan. Puck lag in zijn romper in de pacco. Ik vroeg me af hoe warm hij het had dus ik heb hem eruit gehaald (viel nog mee hoe hij er uit kwam) en geprobeerd hem zo te laten slapen. Om 1.30uur heb ik hem maar weer in de pacco gedaan want niemand kreeg slaap.
Door helemaal niks verder over hem heen te leggen kwam hij er niet oververhit uit gelukkig.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:04:16 #297
259886 pessie
pi_98757502
Nathan is 73 cm.

DML, als je het in de gaten wilt houden hoe warm hij uit de pacco komt kun je ook even temperaturen.

Wat sneu, Floris wondje op zn tong. Enig idee hoe hij eraan komt?
pi_98757719
Nou zijn hoofdje en nekje voelen vaak wel oke en zijn temp is ook gewoon normaal maar zijn romper kan echt drijfnat zijn bij het gedeelte waar je dus meerdere laagjes om hem heen wikkelt. En dat dan op een normale nacht die niet heel warm is verder.
Nu was zijn romper helemaal droog nog gek genoeg. Ik had hem dus eigenlijk beter niet eruit kunnen halen rond middernacht maar ja, dat is achteraf :')

Nathan, groeit lekker ^O^

Arme soneal, hoe is het nu?

Mef, je zo beroerd voelen van een blaasontsteking jeetje :o Doe eens even snel rustig aan jij.

L'tiekje, bartje ligt daar heerlijk zeg O+
The way you rock'n'roll
pi_98758072
Ach mefke toch gelukkig hebben ze gevonden waar het aan ligt. En nu wel lekker rustig aan doen he
Pessie nathan groeit goed
Ik zag een heel mooi bartje

Hier is het in huis niet echt heel warm dus ean had wel kleertje aan vannacht en alleen een lakentje en vanmorgen had ze 37,0 als temp. Nu alleen een zomersrompertje en een zomersjurkje
pi_98758246
TM, ik zou Saar trouwens niet eens lange mouwen aangetrokken hebben maar gewoon een korte of geen mouwen romper. Ze is groot genoeg nu om op temperatuur te blijven en als ze het echt koud heeft zet ze het wel op een gillen denk ik ;)

Hoe komt Saar uit de pacco trouwens? Of gebruik je die niet elke nacht?
Leuke foto van haar met haar neefje!
The way you rock'n'roll
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:11:50 #301
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98760233
TM, liever te koud dan te warm. Als Saar het koud krijgt, leg je gewoon een dekentje over haar heen. Maar met dit weer gok ik liever op te koud qua aankleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')