quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:08 schreef Fannetje het volgende:
Sola, vervelend dat Amy niet lekker in haar vel zit vandaag. Anne is ook geen knuffelbaby hoor. Volgens mijn zus zijn jongens veel knuffeliger dan meisjes. Zij heeft er van allebei 2, dus heeft wel wat ervaring
Laiveneertiekje, succes met het geregel!
Ik heb bij mijn nacontrole bij de gyn ook niets meegenomen hoor (niet eens mijn baby!), maar die was ook niet eens bij mijn bevalling, dus dat was ook wel raar geweest![]()
Wij zijn net weer bij het CB geweest en alles was weer goed! Goed gegroeid en verder deed ze het ook prima volgens de arts. Ze bekeek haar heupjes nog wel even extra goed, omdat haar bilplooi aan de achterkant niet helemaal recht was, maar verder zag alles er goed uit, dus niets aan de hand. En de stats:
8250 gram:
[ afbeelding ]
71 cm:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:12 schreef J-net het volgende:
@Danic eerst dacht ik wel om iets mee te nemen, maar ik ben het later glad vergeten.
En onze baby sliep de hele tijd tijdens de nacontrole.
In de kraamweek toen zij een keer kwam controleren hebben we wel haar op de foto gezet met K, want dat vonden we erg leuk voor in het fotoboek.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:23 schreef pessie het volgende:
Mooie curves fannetje!
Wat betreft rustig liggen drinken. Dat deed hij bij de middagvoeding echt al weken niet meer. Nu heb ik de middagvoeding maar geschrapt en krijgt hij fruit met thee. We hebben er alleen wel een ochtendvoeding bij gekregen numaar die drinkt hij rustig, dus ik vind het prima.
Jamaar (jij en al de andere herkenners) ook met 4 maanden dezelfde hoeveelheid over veel meer tijd? Naja, misschien is mijn melk verslagroomd ofzoquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vanyel Floris dronk met 3 maanden ook echt maar 6 keer op een dag ofzo.
quote:Mijn zoon kan trouwens lamp zeggenNou ja lamp is een beetje overdreven hoor
Mijn schoonmoeder leert m woordjes, dus wijst altijd daar naar de lamp en dan zegt ze lamp enzo. En gisteren haalde k m daar zn bed uit en toen keek ik naar de lamp en zei "P" (zondag zei hij de hele tijd "p" als we lamp zeiden). Ik vind t knap
Over een week ofzo heb je een kind met een volledig gebitquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:48 schreef Orea het volgende:
Hier een oversture damezelfs even uit bed gehaald (en dat komt nooit voor!), dentinox gesmeerd en er zitten me een bulten
mijn hemel, arm kind.. de afgelopen dagen had ze ook wel wat last en je ziet onder haar tandvlees de tanden ineens liggen.. ik hoop maar dat ze snel doorkomen...
Uhm toen gaf k geen bv meerquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jamaar (jij en al de andere herkenners) ook met 4 maanden dezelfde hoeveelheid over veel meer tijd? Naja, misschien is mijn melk verslagroomd ofzo
[..]Had ze zich de moeite van die eerste 3 letters kunnen besparen.
quote:
Het geeft in elk geval aan dat ie snapt dat bij dat gekke ding aan het plafond een geluidje hoortquote:Eigenlijk welMaar ik vind t toch knap
Langzaamaan veranderd de samenstelling van je melk en wordt de behoefte ook andersquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jamaar (jij en al de andere herkenners) ook met 4 maanden dezelfde hoeveelheid over veel meer tijd? Naja, misschien is mijn melk verslagroomd ofzo
[..]
Ooooohquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef Takkembah het volgende:
MP, dat is wel ff pittig als je inderdaad door de eerste zo verwend bent...Man ik heb zo met Alexa urenlang rondgelopen en rondgereden.
Hopelijk helpt de comfort voeding voor Driekus Mef
mrien dikke kus voor Jelle... Wat sneu voor zo'n klein (groot) mannetje .....
Orea, dat die tandjes inderdaad maar snel doorkomen en dat je meid weer snel haar oude zelf is.
Ik gooi ff onze Zenmaster erin. Was vandaag voor het eerst even bij oma zonder mij (even naar een lezing op mijn werk) en ik had oma al verteld dat hij overal sliep(in contrast met Alexa, die nooit egens sliep
)
[ afbeelding ]
Wat een mooie lieverd en wat blijft ie goed rechtop!!quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef Takkembah het volgende:
MP, dat is wel ff pittig als je inderdaad door de eerste zo verwend bent...Man ik heb zo met Alexa urenlang rondgelopen en rondgereden.
Ik gooi ff onze Zenmaster erin. Was vandaag voor het eerst even bij oma zonder mij (even naar een lezing op mijn werk) en ik had oma al verteld dat hij overal sliep(in contrast met Alexa, die nooit egens sliep
)
[ afbeelding ]
Lijkt me pittig inderdaad. Je houdt met twee kinderen wel rekening met het feit dat je niet altijd iedereen de volledige aandacht kan geven, maar als de kleine dan vaak een handenbindertje is, is het toch net ff een ander verhaal. Lijkt me moeilijk om daarin te schipperen... Hopelijk worden haar dagen wat beter!quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:52 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Wat een mooie lieverd en wat blijft ie goed rechtop!!![]()
Ik had dat denk ik ook liever bij de eerste gehad, want toen had ik me handen vrij en nu wil ik gewoon af en toe mijn handen vrij voor Jaël en dan begint Sarah weer te krijsen... Vanavond kroop J. ook gewoon boven op Sarah bij mij op schoot en ik snap het zo goed! Sliep Sarah eindelijk, hopa J er bovenop.. Maar gelukkig is nu manlief er weer die het even overneemt kan ik ook nog even meer dan twee tellen computerenMaar ik klaag niet hoor, vandaag was gewoon een erg slechte dag, maar daartegenover staan tegenwoordig wel meer betere dagen...
Ik denk Dottir ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een spekkies die Saar zeg! Puck is ongeveer net zo zwaar!
Druk met werk.quote:
Nou Puck zit nog steeds net onder de gemiddelde lijn en Saar zit op de +1 lijn dus ergens heeft ze meer spekkiesquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel?ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck
Ja maar dat bewijst alleen maar meer dat Saar een heerlijk spekje is want Puck zit dus lager in de curve terwijl de jongens curve dus uit gaat van een hoger gemiddeld gewicht dan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
Ik kan het ook niet en ik heb me erbij neergelegd. Wat ik wél heel goed kan is uitgebreid in bad gaan. Dat heb ik tijdens mijn verlof héél veel gedaan. Misschien kun je ook zoiets voor jezelf bedenken?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..
en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
Met een boek ik bed kruipen. Dat deed ik omdat ik altijd pas na een half uur in slaap viel en liet dat nou net de tijd zijn die Nathan aan 1 stuk kon slapen. Van een half uur met een boek ik bed knap ik echt helemaal op.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..
en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:36 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers.
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef Jore het volgende:
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Nou Puck gaf en geeft zijn honger of andere behoeftes prima aan al is hij ingebakerd maar hij pakt in ieder geval wel slaap. Zonder inbakeren is hij de hele dag wakker terwijl hij wel wilt slapen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
nou dat zeg de kraamverzorgster en er komt melk terug. Kraamverzorgster heeft gezegd dat onze jongen niet van inbakeren houdt, dat hebben we nl. al geprobeerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.
Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaarquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten warenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
Ik denk dat wij wel voor alle flessen uit zouden komen op 210 dan. Maar wie weet ook niet. Ik kan ook gewoon 4 van 180 proberen natuurlijk maar aangezien hij altijd alles op drinkt ben ik bang dat we dan een heel boos jongetje hebben midden in de nacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren![]()
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:59 schreef Jore het volgende:
[..]
Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar![]()
Jep.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Herkenbaarquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfffEn ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
Wat is precies een puckababy, ik zit voor de overdagslaapjes ook misschien aan zoiets te denken... 's Nachts slaapt ze goed, maar overdag houdt ze zich zelf lijkt het wakker... Terwijl ze duidelijk heel moe is...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!
Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:21 schreef Orea het volgende:
[..]
HerkenbaarLeia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!
Dus ja, heel normaalEn zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand
Ik was alweer vergeten hoe dat was, maar nu je dit verteld.. stond ik in de bus helemaal trots te zijn met mijn baby in de doek bij mequote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:27 schreef krijtlijk het volgende:
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig.![]()
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid.
Inderdaad rotte eieren bijna!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef cleany het volgende:
[..]
ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
schattigquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:
[ afbeelding ]
Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
Tess wurmde haar hand eruitquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
schattig, maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
Puck heeft ook wel eens zijn handje er aan de bovenkant uit piepen in de paccoquote:
Nou ja, als Sarah al gebaat is bij een puckababy zou ik toch eerst daar voor gaan. De pacco ontneemt echt wel meer bewegingsvrijheid. Puck kan de puckababy nog niet aan qua vrijheid. En hoe minder je hoeft af te bouwen straks hoe makkelijker de overgang zal verlopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:41 schreef twentemeisje het volgende:
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
Leia is inderdaad ook met vacuum geboren.. bij een nr. 2 ga ik dus zo snel mogelijk na geboorte voor een onderhoudsbeurtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:38 schreef wickie het volgende:
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
tummytub??quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser
Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
Rustig de tijd nemen, zorgen dat het warm is en dat je niet te veel overgangen hebt van koud naar warm en andersom, liedjes zingen, uitgebreid masseren, spelletjes spelen zoals op haar buik blazen en kusjes in haar nek geven...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser
Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
Ik zou ook zeggen TummyTub..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Je doet wel warm water in het badje?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:50 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
Ik zat dus ook al te denken dat het waarschijnlijk nog maar voor korte tijd kan. Ik hoopte dat het langer kon.. Maar goed ik denk dat we gewoon nog even vol moeten houden en moeten volharden in het stug haar toch steeds in bed te leggen bij slaapsignalen en desnoods erbij blijven tot ze weg zakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?
Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
Wauw das misschien wel het proberen waard, dan weten we of het uberhaupt werkt!!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:02 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt hoe ik Tess inbakerde met een hydofiel en een lakentje
dit is hoe wij het in het ziekenhuis geleerd hebben destijd.
Met dank aan de kraam. Het hielp dus?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eruit was ook een enorm drama want koud maar daar had Vanyel een tip voor. De fohn erop zetten![]()
Krijgt ze waterpokken?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:17 schreef Solagratia het volgende:
Hier is een nieuw dieptepunt. Ze heeft vanaf zeven uur tot nu een uur geslapen. De rest drama. Steeds weer gaan staan in bed en krijsen. Speen uit bed gooien. Nu is ze al drie kwartier nonstop aan het krijsen. Ik krijg haar gewoon niet getroost, zo boos. Pfffff.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:34 schreef MamaPurk het volgende:
TM wat doe jij midden in de nacht op fok, die van jou slaapt toch door!
Hier een goede nacht en tot nu een blij meisje, maar 's morgens gaat het eigenlijk altijd goed! Tot ze moe word en weigert te slapen dan begint de ellende, maar nu ik van Sola hoor klaag ik niet meer want dan valt het bij ons reuze mee.
Dat klinkt alsof het behoorlijk goed gaat!! Als ze eenmaal uit een flesje drinkt gaat het ook wel snel. Mag je in het ziekenhuis blijven slapen of nog niet?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:59 schreef __Isis__ het volgende:
Het gaat met goede stappen vooruit, ze is uit de couveuse, infuusje is eraf, ze is onder de lamp vandaan, de CPAP eraf, zuurstofsnorretje daarna eraf, nu alleen nog vd monitors en de sonde af.
Ze kreeg tot eergisteren 8 sondevoedingen per nacht en gister heeft ze voor het eerst 3x uit een flesje gedronkenZe moet straks alle 7 voedingen uit n flesje drinken, dan mag ze naar huis. Over hoe lang dat ongeveer is, doen ze geen uitspraak. Ze blijven zeggen dat we moeten uitgaan vd uitgerekende datum (27-7) en dat alles wat eerder is, mooi is meegenomen. Wij hopen zelf dat ze rond 37, 38 weken naar huis mag
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Hebben we ook al bedacht... Op haar zij dan rolt ze zo weer trerug naar de rug of door naar de buik, ze is te sterk gewoon en op haar buik dan blijft ze dat hoofd maar optillen, hebben we dus ook geprobeert en ik dacht echt van nou uiteindelijk word ze moe van dat hoofd optillen maar blijkbaar niet... En uiteindelijk begint ze ook dan te krijsen. Lastig kind hebben wij hequote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:41 schreef pessie het volgende:
MP. Vind ze het misschien vervelend om plat op haar rug te liggen? Zou ze wel slapen op bv haar zij of buik?
Oh ja. Mijn verjaardagscadeau is net gekomen![]()
![]()
![]()
Heb het zitje al gemonteerd dus als meneer wakker is kunnen we em uitproberen!
Ik denk dat ze "gewoon" bij jou wil zijn. Dat leid ik vooral af uit je opmerking dat ze wel rustig is (en zelfs gaat spelen) als je bij haar zit. Ze heeft jou nog nodig om zo te ontspannen dat ze in slaap kan vallen. En als ze heel hard aan het huilen is geweest dan moet ze misschien eerst via spelen tot rust komen. Als jij er niet bent dan raakt ze overstuur en in paniek. Een kind van haar leeftijd kan daar nog niet zelf uitkomen. Als wij bang zijn dan kunnen we onszelf vaak wel geruststellen door onszelf toe te spreken. Zij kan dat nog niet. Daarom werkt laten huilen in zo'n geval ook niet, tenzij je ze zó lang laat huilen dat ze van pure uitputting in slaap valt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:58 schreef Solagratia het volgende:
Ik kan van dichtbij dus ook niet inschatten wat er aan de hand isIk weet het gewoon echt niet
Slaapt ze dan bij jullie op de kamer wel goed? Of heb je al eens geprobeerd om er zelf naast te slapen? Verlatingsangst klinkt namelijk wel plausibel.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:58 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben er ook bang voor dat ze ondertussen gewoon niet meer wil omdat ze het negatief gaat associëren.Misschien voelt ze ook wel stress aan bij mij omdat ik onbewust toch denk 'oh als ze maar gaat slapen'. Het maakt mij dus op zich niet uit waar ze slaapt, als ze maar slaapt. Ik merk aan haar zelf ook dat ze de dag al vermoeid begint en dat vind ik naar.
Mja, weet ik het niet zo goed. Ik ben geneigd te denken dat ze daar te jong voor is, maar aan de andere kant kun je maar het beste zo vroeg mogelijk beginnen met wat jij goede gewoontes vindt. Op het moment van overstuur zijn hielp hier vooral heel basaal praten en veel herhalen. Eerst zei ik dan steeds 'mama is bij je' terwijl ik over zijn buik wreef (en hem daarbij op zijn matras gedrukt hield) en daarna ging ik over op 'sssttt sssttt'. Bij Ivan was het probleem in ieder geval vooral verlatingsangt in combinatie met te moe zijn om weer goed (zelf) in slaap te kunnen vallen.quote:Claudia, zou het al helpen om haar meer dingen uit te leggen of werkt dat op deze leeftijd nog niet? Ik doe het wel al, ik vertel altijd wat we gaan doen. Maar misschien kan ik daar nog iets in bereiken.
Ik vraag me wel eens af hoe mijn schoonouders 2 kinderen hebben grootgebracht. Bij Ivan vonden ze alles eng.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:02 schreef Cantare het volgende:
@Claudia: Nou, wij zijn allemaal niet van die voorzichtige, en opa en oma zijn volgens mij ook wel wat gewend.
Super!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:11 schreef Solagratia het volgende:
Ze ligt nu ook al bijna 2 uur in het campingbedje te slapen op onze kamer. Wel alleen in slaap gevallen. Ik denk dat dat bedje sowieso meer geborgenheid biedt, doordat het dicht is aan de zijkanten (gaas)
Mijn oudste slaapt nog steeds in een campingbedje. Ik werd zwaar gestoord van het middernachtelijke speenrapen en hij had de neiging om als hij boos was (omdat hij niet wilde slapen) tegen de randen te bonken of te stoten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:11 schreef Solagratia het volgende:
Bij ons in bed slaapt ze niet, maar ik kan wel proberen om haar in het campingbedje te laten slapen bij ons en dan zelf op bed te gaan liggen totdat ze in slaap valt. Ik vind het zelf geen probleem dat ze bij ons slaapt. Als we eerst maar weer rust in de tent hebben.
Ze ligt nu ook al bijna 2 uur in het campingbedje te slapen op onze kamer. Wel alleen in slaap gevallen. Ik denk dat dat bedje sowieso meer geborgenheid biedt, doordat het dicht is aan de zijkanten (gaas)
Ik ben met precies 34wk bevallen nouja bevallen ze hebben haar op de wereld gezet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:58 schreef __Isis__ het volgende:
Nee, in dit ZH (wat overigens top is) is de max 48 uur. Wel kun je om beurten met andere ouders de rooming-in kamer gebruiken, maar dat gaan wij pas doen als ze vd monitor af mag. Temp doet ze al goed, ze weegt nu 2170 en hopelijk gaat ze snel haar flesjes drinken.
Dus Ean is ook wel een paar weken in het ZH gebleven? Jij beviel toch met 33 en nog een paar dagen?
Ja ik vond het ook wat raar, maar ze zij omdat Sarah al hoog in de groeicurve zit dus ik begreep het wel een beetje, onze Saar is namelijk minstens zo een dikkerdje als die van julliequote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:56 schreef twentemeisje het volgende:
MP ik hoop dat dit de oplossing is!!! Raar ook dat je niet meer mocht geven van het CB, ze mag toch gewoon tussen de 700 en 1000cc op een dag bij haar gewicht/leeftijd? Goed dat je dit hebt geprobeerd! Wij bieden ook telkens 180/6 aan en van de 5 drinkt ze er normaal gezien 3 helemaal leeg en laat in de andere twee tussen de 30 en 50 staan. Nu is onze Saar natuurlijk wel een dikkerdje.
Ja sprongetje zat ik hier ook aan te denken, moet het grote sprongenboek er alleen nog even bijpakken! Ik gebruik dat ding meer als naslagwerk dan dat ik het van te voren ga lezen om te kijken wat me eventueel te wachten staatquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:37 schreef twentemeisje het volgende:
Precies MP! En als ze van die 180/6 wat laat staan is het gewoon niet erg.
Het zou trouwens zomaar kunnen dat Saar last heeft van een 'sprongetje'... Volgens de sprongenwekker (ik ben een beetje allergisch voor die termen(maar de vorige twee klopten ook qua timing...) zit ze nu tegen de 'sprong vd vloeiende overgangen'. En dat zou zomaar eens kunnen kloppen... Ze ligt nu op bed en was het er nog niet helemaal mee eensch geloof ik. Maar nu ze haar konijntje heeft is ze stil. Ik geef die liever niet 's nachts (haal 'm ook weg als ze eenmaal slaapt) maar het geeft kennelijk wel rust.
Doen jullie eigenlijk aan een knuffeltje in bed bij jullie kleintjes dames?
En daar is ze weer.... * twentemeisje gaat haar baby troosten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat met poep en dan naar beneden das wel een hele goeie tip!!! Je wil niet weten hoe vaak ik baby al onder de poep heb gesmeerd en mezelf enzoquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:29 schreef J-net het volgende:
Ik lees net over huilen met badje en aankleden, dat gebeurt hier zelden meer.
Voor het gefrummel met aankleden; wij hebben van onze geweldige kraamhulp geleerd de romper van beneden naar boven aan te doen. De rompers liggen hier met drukkers dicht in de kast: van beneden naar boven aan en de armpjes gaan dan veeeeel makkelijker in de mouwen. Oude manier kan ik t niet meer. En ook naar beneden uit, vooral als er poep op romper zit, anders smeer je t in t haar van je bsby. Beentje maken makkelijker schoon dan haar.
Misschien heeft iemand hier iets aan ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat aanleggen had ik al op gerekend. Ik ga hem zo nog even in bad doen, en het begint hier nu ook weer wat aangenamer te worden, maar we zijn vanmiddag met hem op pad geweest, en waar we waren was het warmer en benauwder leek het... Dus het is misschien ook wel de combinatie met het gesjouw met hem erbij..quote:Op zondag 26 juni 2011 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, maar het is hier ook heel aangenaam. Lastig, laiveneertiekje! Ik kan niet veel meer bedenken wat je kunt doen dan hem zoveel mogelijk aanleggen.
MP, wat fijn, zeg! Ik hoop voor jullie dat dit dé vondst blijkt te zijn.
Ja, hij is eigenlijk geen baby meer. Het is dat ie over een maand pas dreumes is maar verder vind ik em al echt een dreumes.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het ziet zitten kun je natuurlijk minder met hem sjouwen en meer de koele plekken opzoeken (in huis of erbuiten). Ik vind zelf de MaxiCosi altijd zo rot voor de kleintjes, want daar komen ze zo bezweet uit. En wij hebben nog wel airconditioning. Ik had eigenlijk zo'n hoes moeten kopen voor de Maxicosi.
Pessie, handige fiets! Leuke foto's ook. Wat wordt 'ie groot.
Tof!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:53 schreef mrien het volgende:
Fijne fiets he Pessie, ik heb hem ook en ben er erg blij mee
vind ik dus ook je wil niet weten hoe vaak ik mijn kind en mezelf en alles in de buurt onder de poep heb gehad... en dit is al mijn tweede en niemand heeft ooit wat gezegd!quote:Op zondag 26 juni 2011 23:31 schreef Troeta het volgende:
Vervelend van het slapen Sola!
Mex heeft altijd jeuk aan z'n oortjes en z'n achterhoofd, erg vreemd en de dokter kan niks vinden op z'n hoofd of in z'n oren.
Maar goed, als er iets is zien ze het zo, dus beter even gaan!
Hoezen voor maxicosi en grotere autostoelen zijn aankomende week te koop bij Kruidvat voor 6, 50! Van Bambino. Voor dat prijsje is het wel te doen, ik zag ze bij Prenatal steeds voor 25 euro enzo..
Pessie, Nathan lijkt echt groot op die fiets zeg!!! En mooie fiets!
Wij hebben ook gefietst deze weekHij vond het super! En zo'n mammafiets fietst heerlijk! En we zijn ook overgegaan op een grote autostoel, vind ie ook super! En ik vind het zeker een stuk makkelijker.
Alleen kwamen we vandaag thuis aan en hij sliep nog, maar werd ie wakker omdat ik hem er uit haalde.
Dat was dan toch wel lekker van de maxicosi.
Kan je rompers via beneden uitdoen?Waarom heeft niemand dat eerder gezegd? Vind ik echt niet lief van jullie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens het 'gele boek' heeft Saar last van een sprongetje (allergieterm). Ben bang dat het wel klopt (alweer) want ze jengelt veel om (ogenschijnlijk) niks en heeft veel mamahonger. Daar geven we dan ook maar aan toe natuurlijk! Waarom ze dat lekker vindt bij 30+ graden is me een raadsel.
[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 27-06-2011 23:58:33 ]
Mag ik vragen welke mobile jullie hebben?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Wij hebben er een op batterijen en die draait bijna de hele dag, vooral als ze slaapt en als we hem dan uit doen word ze wakker...
En Sarah slaat het kleine flesje wat ze tussendoor kreeg over vandaag! dus ze zit nu op 4x 180/6 dat is echt lekker want dat scheelt 2 voedingen met vorige week
Juud wat fijn zo een goede eerste dag
Larissa lacht(nu op de foto zien te krijgen die lach
)
L'tiekje ziet er lekker uit bartje zo tegen je aangeplakt
Ow Soneal gelukkig voel je je alweer wat beter![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |