abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98652764
ean had wel vrij snel zuigbehoefte maar geen energie om alle flesjes meteen te drinken. En het lag er ook maar net aan wie er dienst had of er een flesje aangeboden werd
Ze mocht omdat ze het wel heel goed deed met 37wk naar huis.
Ze hadden een paar criteria's
-alle flessen zelf drinken
-minimaal 2500 gram wegen
-temperatuur stabiel
Maar omdat ze het zo goed deed mocht ze met een gewicht van 2080 naar huis

Mocht jij niet 4 dagen blijven omdat je kindje op de couveuse afdeling ligt?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:58:49 #202
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98653306
Nee, in dit ZH (wat overigens top is) is de max 48 uur. Wel kun je om beurten met andere ouders de rooming-in kamer gebruiken, maar dat gaan wij pas doen als ze vd monitor af mag. Temp doet ze al goed, ze weegt nu 2170 en hopelijk gaat ze snel haar flesjes drinken :Y.

Dus Ean is ook wel een paar weken in het ZH gebleven? Jij beviel toch met 33 en nog een paar dagen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:01:41 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98653375
@_Isis_
Van mij mag je zoveel ego-posten als je wil, ik doe dat ook nog veelal...
Wat een gedoe met je kleine mupke, ik hoop dat ze snel genoeg zelf kan drinken zodat ze lekker mee naar huis mag... ;)

Ik moet er niet aan denken om zonder mijn meisje te zijn. Ik zei gisteren tegen Dementor, het idee dat hij aan het werk gaat maandag en haar dan de hele dag niet ziet. Voor mij zou dat ondraaglijk zijn, ik zou echt ziek worden als ik haar een aantal uur niet bij me zou kunnen hebben. Sterker nog, als ik boven een dutje doe of iets dergelijks heb ik haar het liefst bij me... :@
Ik zit ook als een of andere feeks bovenop mijn kind en geef haar ook maar weinig uit handen aan anderen, aan Dementor natuurlijk wel. O+

Vandaag zijn we voor het eerst echt op pad geweest, drie kwartier met de auto, bij de oma van Dementor, de overgrootmoeder van Lientje op bezoek. Ze is 94 en te oud om nog deze kant op te reizen, dus de boel ingepakt en haar kant op gegaan. Intensief voor mij, maar wel een enorm waardevol bezoekje.
pi_98653434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:58 schreef __Isis__ het volgende:
Nee, in dit ZH (wat overigens top is) is de max 48 uur. Wel kun je om beurten met andere ouders de rooming-in kamer gebruiken, maar dat gaan wij pas doen als ze vd monitor af mag. Temp doet ze al goed, ze weegt nu 2170 en hopelijk gaat ze snel haar flesjes drinken :Y.

Dus Ean is ook wel een paar weken in het ZH gebleven? Jij beviel toch met 33 en nog een paar dagen?
Ik ben met precies 34wk bevallen nouja bevallen ze hebben haar op de wereld gezet.
Ze heeft precies 3wk in het z-huis gelegen

Maar wat een mooi gewicht heeft ze al
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:37:28 #205
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98654481
Ja, ze was zelfs 2240 bij geboorte. Nu weer in de auto naar het ZH en ik terug in de lurkstand. Ik hoop zsm lekker mee te kunnen schrijven.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_98657069
dat haar van eva, danic! geweldig _O- (en ik dacht dat Jaël al veel haar had bij de geboorte ;))

Wat een leuk filmpje van Elise Cantare, knap *O*

Verder sterkte voor Isis, is ook niets dat gereis :*

Sola klinkt bij jou echt als erger dan bij ons! Maar wij lijken het gevonden te hebben.

Hier vandaag een zeer goede dag en ik hoop dat er meer gaan volgen, het lijkt dat we de oorzaak van het huilen en niet willen slapen hebben gevonden. Voeding!!

Sarah kreeg altijd:
eerste fles 180/6
dan 3x 150/5 met steeds ongeveer 3 uur ertussen
dan in de loop van de avond 90/3
laatste fles 180/6

Raar ritme maar die 90 was omdat ze anders de avond niet trok of vervolgens midden in de nacht kwam..! En tussendoor dus alleen maar hazeslaapjes.

Vandaag heb ik vanmorgen een drastisch besluit genomen, we geven steeds 180/6.
8 uur dus eerste fles.
10 uur in de bondolino naar het centrum, vervolgens tot half 1, dus 2,5 uur in de bondolino geslapen.
kwart voor 1 fles 180/6
Daarna in de auto familiebezoek, onderweg niet geslapen maar daar ruim een uur geslapen, op de arm maar toch,ze sliep!
kwart voor 5 weer een fles 180/6
Thuis gekomen lekker gedoucht en 8 uur 90/3 omdat we bang zijn dat ze anders vannacht komt omdat ze minder voeding heeft gehad over de hele dag!
Nu ligt ze tevrede wakker te zijn in de wagen en hopelijk valt ze zo zelf in slaap.
tussen 23 en 00 krijgt ze nog een keer 180/6

Het lijkt er dus op dat de flesjes van 150/5 haar niet voldoende verzadigde waardoor ze niet in ontspanning of rust kwam. En nu gebeurt dit wel. Rede waarom ik hier nog niet mee aan het experimenteren was, is omdat we het drie weken geleden hebben geprobeert en toen bleef ze spugen na 2 flessen 180/6 en op het CB hadden ze gezegd dat we zeker niet meer voeding mochten gaan geven. Nou ik heb dat advies even in de wind geslagen, maar uiteindelijk krijgt ze dus zelfs nu minder voeding op een dag (eerst totaal 900/30 over de hele dag, nu 810/27 over de hele dag) en gaat het beter.
Heb ook al bedacht dat ze eerst misschien gewoon te veel binnen kreeg en het niet goed kon verwerken ofzo...
Nou ja goed lang verhaal maar wij zijn blij!! Hopelijk zet dit patroon zich voort en kunnen we overgaan tot de slaapjes boven in bed, maar eerst dit maar goed gestructureerd krijgen :)
Blij blij blij *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:56:24 #207
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98657502
LT wat fijn! Even bijtanken!

Eva wat ben je stoer en mooi! O+ Bij haar vergeleken is Saar ook bijna kaal...

Sola ik hoop zo dat je meisje snel haar draai gaat vinden, arm purkje en arme papa en mama. :* Misschien brengt een van de tips hier verlichting of liever nog de oplossing!

Anne wat heb je toch een onwijs lief snuitje O+.

Eline aan de rijstwafels *O*. Het lijkt me zo leuk om dat stadium van vast voedsel proberen in te gaan!

Elise wat knap!

MP ik hoop dat dit de oplossing is!!! Raar ook dat je niet meer mocht geven van het CB, ze mag toch gewoon tussen de 700 en 1000cc op een dag bij haar gewicht/leeftijd? Goed dat je dit hebt geprobeerd! Wij bieden ook telkens 180/6 aan en van de 5 drinkt ze er normaal gezien 3 helemaal leeg en laat in de andere twee tussen de 30 en 50 staan. Nu is onze Saar natuurlijk wel een dikkerdje :D.

Saar heeft vandaag echt een gespleten persoonlijkheid, van de grootste pret naar dikke tranen om ogenschijnlijk niks. Net zo erg dat ik er zelf ook om moest huilen, ze ging echt compleet over de rooie en echt totaal geen idee wat het triggerde. Gelukkig kwam ze net weer tot rust en ligt ze nu in de armen van haar papa een fles leeg te drinken. Kost natuurlijk ook een hoop energie zo hard huilen. Oeps... te vroeg gejuicht... Ach, nu 100 betekent hopelijk nog een rondje voordat wij gaan slapen ;).
pi_98657707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:56 schreef twentemeisje het volgende:

MP ik hoop dat dit de oplossing is!!! Raar ook dat je niet meer mocht geven van het CB, ze mag toch gewoon tussen de 700 en 1000cc op een dag bij haar gewicht/leeftijd? Goed dat je dit hebt geprobeerd! Wij bieden ook telkens 180/6 aan en van de 5 drinkt ze er normaal gezien 3 helemaal leeg en laat in de andere twee tussen de 30 en 50 staan. Nu is onze Saar natuurlijk wel een dikkerdje :D.

Ja ik vond het ook wat raar, maar ze zij omdat Sarah al hoog in de groeicurve zit dus ik begreep het wel een beetje, onze Saar is namelijk minstens zo een dikkerdje als die van jullie ;)
En omdat ik van jou las dat jullie Saar gewoon 180/6 aanboden dacht ik, Sarah is net zo oud waarom niet en als het echt te veel is laat ze het heus wel staan! En als we maar voor ogen houden dat 5x180/6 echt de max is :)

Wat sneu dat ze Saartje lacht, Saartje huilt is... En ik kan er ook niet zo goed tegen als ik me vinger er dan niet op kan leggen hoor! Je wilt je kind gewoon gelukkig en blij zien!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:37:36 #209
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98658918
Precies MP! En als ze van die 180/6 wat laat staan is het gewoon niet erg.

Het zou trouwens zomaar kunnen dat Saar last heeft van een 'sprongetje'... Volgens de sprongenwekker (ik ben een beetje allergisch voor die termen :D (maar de vorige twee klopten ook qua timing...) zit ze nu tegen de 'sprong vd vloeiende overgangen'. En dat zou zomaar eens kunnen kloppen... Ze ligt nu op bed en was het er nog niet helemaal mee eensch geloof ik. Maar nu ze haar konijntje heeft is ze stil. Ik geef die liever niet 's nachts (haal 'm ook weg als ze eenmaal slaapt) maar het geeft kennelijk wel rust.

Doen jullie eigenlijk aan een knuffeltje in bed bij jullie kleintjes dames?

En daar is ze weer.... * twentemeisje gaat haar baby troosten
pi_98659218
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:37 schreef twentemeisje het volgende:
Precies MP! En als ze van die 180/6 wat laat staan is het gewoon niet erg.

Het zou trouwens zomaar kunnen dat Saar last heeft van een 'sprongetje'... Volgens de sprongenwekker (ik ben een beetje allergisch voor die termen :D (maar de vorige twee klopten ook qua timing...) zit ze nu tegen de 'sprong vd vloeiende overgangen'. En dat zou zomaar eens kunnen kloppen... Ze ligt nu op bed en was het er nog niet helemaal mee eensch geloof ik. Maar nu ze haar konijntje heeft is ze stil. Ik geef die liever niet 's nachts (haal 'm ook weg als ze eenmaal slaapt) maar het geeft kennelijk wel rust.

Doen jullie eigenlijk aan een knuffeltje in bed bij jullie kleintjes dames?

En daar is ze weer.... * twentemeisje gaat haar baby troosten
Ja sprongetje zat ik hier ook aan te denken, moet het grote sprongenboek er alleen nog even bijpakken! Ik gebruik dat ding meer als naslagwerk dan dat ik het van te voren ga lezen om te kijken wat me eventueel te wachten staat :P

En knuffeltjes met slapen ligt er een beetje aan wat voor knuffie, Sarah heeft zo een dikkie dik doekje en die mag ze opzich wel, ze valt graag in slaap met iets tegen haar neusje aan heb ik al gemerkt, maar ik haal het ook altijd weg als ze eenmaal slaapt. En Sarah slaapt in met muziek aan :) Als ze trouwens geen knuffie heeft gebruikt ze het laken als knuffie O+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:57:57 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98659625
Ik lees het inderdaad ook niet vooraf allemaal door, bekijk het als ik dingen niet herken of niet kan plaatsen zeg maar. Dit gedrag van vandaag is ook zo niet haar normale doen... Het is nu weer rustig, broer konijn tegen haar aan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98659768
Ow ja die stond ook op FB toch! Lief O+
Met zo een knuffie zou ik inslapen geen probleem vinden hoor, maar ik zou hem er wel uithalen als ze eenmaal slaapt :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:14:37 #213
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98660155
Klopt MP ;).

Het is een knuffeldoekje met een knijnehoofdje eraan vast, en we halen 'm inderdaad weg zodra ze in dromenland is.

Blegh... de post-pregnancy haaruitval is gearriveerd... Ik word heel erg naar van haaruitval en het is nog maar net begonnen. Ik heb al geen enorme bos haar (Pam je haar danst, not...) dus nogal bang dat het zo erg uit gaat vallen dat er maar een miezerig bosje overblijft als ik ga trouwen... Maar stressen erover is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk, want ik verander er niks aan... :')
pi_98660407
Ow iew naar haaruitval, dat had ik na J ook heel erg, nu nog niets gesignaleerd :X
Maar het zou wel naar zijn voor je trouwdag TM, wanneer is die ook al weer precies? ik is niet nieuwsgierig hoor
pi_98660421
Isis, logisch toch dat je niet zoveel tijd/zin heb om uitgebreid te posten! Jeetje tis niet niks, net bevallen en iedere keer op en neer rijden naar het ziekenhuis!

Saar O+
Haaruitval -O- Geen idee of t hier de "gewone" najaarshaaruitval was of een combinatie van :D Heb namelijk altijd in t najaar dat mn haar wat meer uitvalt. Beetje jammer. Zo irritant al die lange haren overal...

MP, ik hoop dat dit blijft werken voor Sarah! Zou fijn zijn voor jullie!
Floris deed t eigenlijk vanaf t begin al beter op 5x180 ipv 6x150. Dan was ie idd minder verzadigd.

Floris heeft vandaag dus uitgeslapen tot 9 uur. Daarna was ie aan t miepen rond half 11/11 uur dus ik denk ik gooi m weer naar bed. Was ie t niet mee eens. Dus maar even naar het dorp naar de jaarmarkt :') (beetje kansloos gebeuren hehe) geweest en even naar t tuincentrum kado voor schoonmoeder gekocht. Daarna naar de schoonouders. Schoonmoeder is jarig vandaag en de oma's en opa en oom en tante van R kwamen, dus gingen wij even de kinderen showen :D
Floris heeft zich natuurlijk uit staan sloven, lekker rondrennen, naar iedereen lachen enzo :D
Zo grappig t verschil tussen Floris en zn nichtje, zij doet amper wat kwa bewegen, maar kan echt van alles "benoemen". Als je bloem zegt gaat ze ruiken, echt heel grappig :D
En hij heeft zn vader ook laten zien dat ie weet wat een lamp is :D Hij ging daar om half 4 (!!! wakker vanaf 9 uur dus) naar bed en toen hij eruit gehaald werd keek ie dus weer naar de lamp en deed "P". Ook als ie opgetild wil worden zegt ie papa tegen zn papa, tegen mij doet ie dan een andere klank/woord.
Gaat best hard opeens :o
Ook zijn we even naar de Ikea geweest vanavond, even gekeken voor een tafeltje/kastje iets voor de woonkamer. Gaan de box weghalen (weer een mijlpaal, echt einde babytijd), want daar zit ie nooooit in, als ie erin staat dan is t geen succes :) dus maar weg en een hoekje voor hem maken.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:29:19 #216
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98660690
Ik lees net over huilen met badje en aankleden, dat gebeurt hier zelden meer.

Voor het gefrummel met aankleden; wij hebben van onze geweldige kraamhulp geleerd de romper van beneden naar boven aan te doen. De rompers liggen hier met drukkers dicht in de kast: van beneden naar boven aan en de armpjes gaan dan veeeeel makkelijker in de mouwen. Oude manier kan ik t niet meer. En ook naar beneden uit, vooral als er poep op romper zit, anders smeer je t in t haar van je bsby. Beentje maken makkelijker schoon dan haar.
Misschien heeft iemand hier iets aan ;-)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:33:56 #217
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98660848
Sonnetje wzt leuk dat hij echt klanken gaat maken.

K pakt sinds 2 dagen steeds vaker dingen. Opeens een speeltje, net een spuugdoekje. En nu meer lachen en geluiden, opeens ga je echt die baby van 3 maanden zien.
En zich afzetten in box, in wagen en aankleedkussen.... Als ie op zn buik ligt wil ie alroberen vooruit te gaan, lukt niet maar toch pffffff gaatzoooosneeelllllll
pi_98660873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:29 schreef J-net het volgende:
Ik lees net over huilen met badje en aankleden, dat gebeurt hier zelden meer.

Voor het gefrummel met aankleden; wij hebben van onze geweldige kraamhulp geleerd de romper van beneden naar boven aan te doen. De rompers liggen hier met drukkers dicht in de kast: van beneden naar boven aan en de armpjes gaan dan veeeeel makkelijker in de mouwen. Oude manier kan ik t niet meer. En ook naar beneden uit, vooral als er poep op romper zit, anders smeer je t in t haar van je bsby. Beentje maken makkelijker schoon dan haar.
Misschien heeft iemand hier iets aan ;-)
dat met poep en dan naar beneden das wel een hele goeie tip!!! Je wil niet weten hoe vaak ik baby al onder de poep heb gesmeerd en mezelf enzo :X
pi_98660958
Ik doe t wel altijd naar beneden uit bij ernstige poep, maar bij Floris werkt vanaf boven aantrekken beter. Ik ben al blij als k een romper en shirt aan heb bij m. Broek doe k vaak beneden pas aan als ie aan de tafel staat :D

Leuk is dat he J-net die ontwikkelingen. Geniet er maar van! Voor je t weet rent ie de woonkamer door O+
En dat lachen is ook zoooooo leuk :D
  zondag 26 juni 2011 @ 10:28:23 #220
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98671422
Ik heb ook sinds deze week superhaaruitval. Echt plukken soms, dat je soms denkt dat je op een patient van een ernstige ziekte lijkt die een kuur krijgt. Moet eigenlijk elke dag mn badkamer stofzuigen, daar liggen hele bossen. Ik hoop dat er nog haar over is als ik ga werken :-(
  zondag 26 juni 2011 @ 11:35:42 #221
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98672667
Romper via beneden uit doen bij poep doe ik ook idd.
Broek aan bij Nathan: Ik laat hem op zn commode staan terwijl hij zich vasthoud aan het plankje. Werkt hier goed.

Isis, lekker egoposten! Je bent net bevallen joh!
  zondag 26 juni 2011 @ 12:05:15 #222
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98673374
:*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 26 juni 2011 @ 12:34:06 #223
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98674055
Ik heb weer even wat foto's ge-upload:

Mijn verjaardagscadeau O+ *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98674451
Mooie fiets pessie!
en zit even te kijken of ik de straat kon herkennen, heb volgens mij ook in die buurt gewoond..
pi_98675467
mooie fiets, pessie!

Hier lijkt het tot nu toe weer een goeie dag, ze slaapt ook echt meer nu ze meer voeding in een keer krijgt! Zometeen gaan we lekker even naar Artis :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')