Ik denk Dottir ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een spekkies die Saar zeg! Puck is ongeveer net zo zwaar!
Druk met werk.quote:
Nou Puck zit nog steeds net onder de gemiddelde lijn en Saar zit op de +1 lijn dus ergens heeft ze meer spekkiesquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel?ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck
Ja maar dat bewijst alleen maar meer dat Saar een heerlijk spekje is want Puck zit dus lager in de curve terwijl de jongens curve dus uit gaat van een hoger gemiddeld gewicht dan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
Ik kan het ook niet en ik heb me erbij neergelegd. Wat ik wél heel goed kan is uitgebreid in bad gaan. Dat heb ik tijdens mijn verlof héél veel gedaan. Misschien kun je ook zoiets voor jezelf bedenken?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..
en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
Met een boek ik bed kruipen. Dat deed ik omdat ik altijd pas na een half uur in slaap viel en liet dat nou net de tijd zijn die Nathan aan 1 stuk kon slapen. Van een half uur met een boek ik bed knap ik echt helemaal op.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..
en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:36 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers.
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef Jore het volgende:
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Nou Puck gaf en geeft zijn honger of andere behoeftes prima aan al is hij ingebakerd maar hij pakt in ieder geval wel slaap. Zonder inbakeren is hij de hele dag wakker terwijl hij wel wilt slapen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
nou dat zeg de kraamverzorgster en er komt melk terug. Kraamverzorgster heeft gezegd dat onze jongen niet van inbakeren houdt, dat hebben we nl. al geprobeerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.
Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaarquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten warenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
Ik denk dat wij wel voor alle flessen uit zouden komen op 210 dan. Maar wie weet ook niet. Ik kan ook gewoon 4 van 180 proberen natuurlijk maar aangezien hij altijd alles op drinkt ben ik bang dat we dan een heel boos jongetje hebben midden in de nacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren![]()
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:59 schreef Jore het volgende:
[..]
Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar![]()
Jep.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Herkenbaarquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfffEn ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
Wat is precies een puckababy, ik zit voor de overdagslaapjes ook misschien aan zoiets te denken... 's Nachts slaapt ze goed, maar overdag houdt ze zich zelf lijkt het wakker... Terwijl ze duidelijk heel moe is...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!
Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.
Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |