abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98604663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een spekkies die Saar zeg! Puck is ongeveer net zo zwaar!
Ik denk Dottir ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:26:19 #52
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98605590
Is ze echt zo spekkig dan? :D Dottir en Puck zijn toch beiden zo'n maand ouder dan Saar? En dan te bedenken dat ze ook nog eens bijna 3,5 week te vroeg was :o. Misschien moet ik haar maar aan de Sonja Bakker zetten... :Y) .

LT en f_r krampjes zijn niet leuk! Ik heb wel eens met Saartje meegehuild :') . Gelukkig is die fase nu over, echt een opluchting. Hopelijk bij jullie ook snel!

*smelt* Er komen nieuwe lach-geluidjes uit de box O+. En madame probeert ook steeds zelf rechtop te komen, ze komt een heel eind al :D. Ze heeft echt dikke pret nu in haar eentje, zo leuk!
pi_98605719
Puck was bij de geboorte al lichter dan Saar. Hij is gewoon vrij licht. Hij kruipt nu pas naar de middenlijn op de curve. Eerst zat hij op de -1 lijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98607517
Anne woog bij de geboorte bijna 4 kilo, maar die was met 3,5 maand maar net 6 kilo. Zegt dus helemaal niks ;)

Anne is vandaag een beetje mopperig. Was vanmiddag een uurtje uit bed en begon alweer te gapen en mopperen. Sinds half drie ligt ze weer in bed. Hoorde ik haar net weer mopperen, dus even kijken, ligt mevrouw aan de andere kant van het bed. Ja, ga dan slapen mutske! :P
pi_98608171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Joehoe Claudia, hoe is het?
Druk met werk. :Y) Maar het is nu weekeinde!

De nachten gaan behoorlijk goed! Ze heeft pas zelfs een keer doorgeslapen (en ik ben toen 3 keer m'n bed uit geweest om te kijken of ze het nog deed). Het op de eigen kamer slapen bevalt in ieder geval goed. De fles kunstvoeding hebben we weer geschrapt. Ze is te eigenwijs om zich vol te laten stouwen maar drinkt precies wat ze nodig heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98610594
Wat tof dat doorslapen. Denk je dat het door de eigen kamer komt?

MP, ik weer eerlijk gezegd niet precies hoe zwaar Dottir nu is. 6 weken geleden op het cb nog geen 6 kilo, 2 weken terug thuis op de weegschaal ongeveer 6.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98611956
Klinkt goed Claudia ^O^ Ze ligt nu in jullie werkkamer, niet bij Ivan toch?

Puck woog 3 weken geleden 6355gr. Ik weet niet hoeveel het nu is want de weegschaal is stuk. 11 juli gaan we weer.
The way you rock'n'roll
pi_98612730
Oeh, ik ben ook benieuwd hoeveel Lena weegt!

Ik weet eigenlijk niet of het de eigen kamer is die het verschil maakt. Misschien komt het doordat het een donkerdere plek is, misschien was het al genoeg om iets in het ritueel te veranderen, of misschien heeft ze nu een kleinere energiebehoefte. De laatste paar dagen drinkt ze ook ineens minder, al zal dat waarschijnlijk ook wel weer ineens meer worden. Als ik één ding inmiddels wel heb geleerd dan is dat dat Lena haar eigen plan wel trekt. :Y)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:03:19 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98616278
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel? ;) ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:05:54 #60
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98616380
Claudia wat fijn dat er geslapen wordt bij jullie!!! Nu jijzelf nog :D.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:12:48 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98616586
Hier spuitluiers genoeg, al vanaf dag 5 ongeveer, we moeten regelmatig erg om haar lachen...Het is wakker worden, benen in de lucht gooien, even duwen en Pfoefff!! luier vol.

De eerste keer riep mijn lief vanaf de badkamer, wtf was dat....ik heel droog, dat was je dochter lief die ontploft...

Sinds gisterochtend komt ons meisje om de twee uur, soms zelfs korter. Tussendoor zo af en toe wakker, maar veelal aan het slapen.
Haar naveltje is er nog steeds niet afgevallen, dag 12 vandaag, maar het schijnt normaal te zijn dat het soms wat langer duurt..
Ik ben voor het eerst weer even met man en kind op pad geweest, samen wat boodschappen gedaan bij de AH. Ik een kar met kind erin, hij een kar met boodschappen. Ik kon het redelijk goed volhouden, maar vanmiddag wel weer een dutje gedaan, terwijl ik dat bijna niet doe.

@Claudia, wat fijn dat Lena weer wat beter slaapt..
@TM, spekkies voor Saar, zo hoort het ook! :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:37 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98616660
Juud lekker dutjes doen hoor tussen de middag. Geniet ervan zolang het kan!
pi_98617354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel? ;) ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck :D
Nou Puck zit nog steeds net onder de gemiddelde lijn en Saar zit op de +1 lijn dus ergens heeft ze meer spekkies :P

Maar spekkies zijn goed :Y
The way you rock'n'roll
pi_98617467
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
pi_98617591
Pfff, ik kan best een dutje gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar lijkt het... Bartje is meegeweest boodschappen doen, en thuisgekomen is hij na een voeding gaan krijsen, en dat hield pas op nadat hij een golf melk uitspuugde... En aangezien O+ toen al lag te slapen, en ik het niet zag zitten om de boel naar boven te sjouwen, was dat de poging tot een dutje.... :')

Dus dat schiet niet op, terwijl ik het wel even hard nodig heb na vannacht... Misschien dat we vannacht beter slapen, maar ik vrees het ergste..
pi_98617971
Juud, bij Eva viel het navelstompje er ook pas op de 11e dag af. Vrij laat ook wel, maar niet uitzonderlijk schijnbaar. Je zal het een dezer dagen wel ineens in haar luier aantreffen.
En niet vergeten te slapen tussendoor hoor. Als ik één ding anders doe de volgende keer (hoor mij nou :o ) dan is het wel slapen tussen de middag.
Heb ik veel te weinig gedaan en dat was achteraf niet slim.

Laiveneertiekje, kun je morgen niet een paar uurtjes bijslapen dat je man voor de kleine zorgt (voor zover dat gaat met voedingen natuurlijk)?
pi_98618476
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
Ja maar dat bewijst alleen maar meer dat Saar een heerlijk spekje is want Puck zit dus lager in de curve terwijl de jongens curve dus uit gaat van een hoger gemiddeld gewicht dan.

Ach het doet er ook allemaal niet toe.

Saar is een lekker ding en doet het goed en dat is alles dat telt.
The way you rock'n'roll
pi_98619312
Zei ik niet eerder vandaag dat Puck niet aan spuitluiers e.d. doet? }:| Stomme fokwet }:|

Net een nieuw jumpsuit aan en een witte romper en ik zit ook onder }:|

Ach ja, alle was was net weg gewerkt dus ik moest natuurlijk wel bezig gehouden worden :+
The way you rock'n'roll
pi_98621082
laiveneertiekje, dat dutten moet toch niet al te lastig te regelen zijn als je met z'n twee bent! Gewoon flink rolverdelen en duidelijke afspraken maken.

Geweldig toch, die spuitluiers! *O* Als ze aan de bijvoeding gaan worden het van die ranzige, volwassen poeplueirs die stinken als een gek. Nee, doe mij deze luiers maar! Al kan ik me niet goed herinneren hoe kunstvoedingspoep ook alweer was. De borstvoedingspoep is goed te doen.

Ik voel me zo gelukkig. O+ Ik heb deze week hard gewerkt, de kindjes hebben het fijn gehad op het kinderdagverblijf, ze hebben goed gegeten en zijn voor het slapen gaan uitgebreid in bad geweest. Heerlijke momenten zijn dat, als Ivan lekker in bad zit te spelen en Lena in haar badje ligt te spartelen. Ik kan niet wachten tot ze kan zitten en samen met Ivan in bad kan! Nu liggen ze alweer een dik uur te pitten allebei. Ik zou wel de hele avond hun kamers binnen willen lopen om te gluren hoe lief ze liggen te slapen.
pi_98622553
Klinkt goed Claudia..

en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
pi_98622703
En als je het opschrijft?
Ik heb dat ook wel, dat je denkt: als ik straks uit bed ben dat moet ik nog dit, en dat, en zus en zo.
Als je dan een lijstje maakt, slaap je misschien makkelijker.
Als je over andere dingen gaat nadenken (emoties, gebeurtenissen en dergelijke) wordt het lastiger omdat het opschrijven langer duurt, maar misschien werkt het?
pi_98622859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..

en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
Ik kan het ook niet en ik heb me erbij neergelegd. Wat ik wél heel goed kan is uitgebreid in bad gaan. Dat heb ik tijdens mijn verlof héél veel gedaan. Misschien kun je ook zoiets voor jezelf bedenken?

Ik spreek met mijn lief af dat op dagen waarop het kan ik uit mag slapen. Dat kan ik namelijk wel, nog even een uurtje in bed blijven liggen. Hij slaapt dan overdag weer een beetje bij.
pi_98622914
Dat laatste doen wij ook Claudia! Anders is het niet te doen hoor. Het is toch een beetje ploegendienst draaien, maar zo hou je het wel gezellig.
pi_98623125
Ploegendienst, zo is het! Wij zijn eigenlijk voortdurend bezig met taakverdeling. Hij kookt, ik vermaak de kinderen. Hij ruimt de tafel af, ik maak Ivan en de tafel schoon. Hij stopt de laatste dingen in de vaatwasser, ik dans en zing wat met Ivan en Lena. Hij doet Ivan naar bed, ik Lena. En als iedereen de deur uit is ga ik als een gek het huis door om te stofzuigen, dweilen en de was te vouwen, tussen het werken door (hoera voor thuiswerken!).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:19:15 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98623724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..

Met een boek ik bed kruipen. Dat deed ik omdat ik altijd pas na een half uur in slaap viel en liet dat nou net de tijd zijn die Nathan aan 1 stuk kon slapen. Van een half uur met een boek ik bed knap ik echt helemaal op.

Ook hier slapen we om de beurt uit. Vanochtend manlief, ik zondag (hij was vandaag vrij vanwege de TT, hij mocht niet werken, en morgen heeft hij om half 8 een afspraak).
pi_98623978
hallo allemaal...een papa hier...op 17 juni papa geworden van Evan...kan iemand dat in het OP zetten.

ik heb gelijk een vraag...Begin was redelijk zwaar qua slaap etc. vervolgens werd het beter, maar daarna minder. hij gaat vooral meer huilen terwijl er zeker voldoende voeding is, luier schoon is en hij spul krijgt tegen darmkrampjes. Hij is ook al de hele dag wakker, maar het huilen stopt niet tenzij er een borst in gestopt wordt (speen of pink werkt niet), ook al heeft hij geen honger. Weet iemand wat ook een oorzaak en/of een oplossing zou kunnen zijn voor zoiets?
pi_98624298
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.

Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:36:27 #78
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98624442
Claudia wat onwijs fijn om je zo gelukkig te 'zien'! :*!

Ik zat ook maar wat te dollen DML, ik ben natuurlijk blij dat Saartje wat spek heeft, Hollands Glorie is het :D. En de groei zal vast ook nog wel wat af gaan vlakken. Vandaag bijvoorbeeld want mevrouw liet zoveel tijd tussen de flessen dat ze maar aan 4 stuks komt vandaag. Wel al 3x 180/6 dus zo'n 800ml als ze die laatste fles straks ook leeg drinkt, het kan beroerder ;).

Misschien een stomme vraag, maar hoe zit dat eigenlijk... Ik heb dus vandaag gekeken naar haar eigen ritme, dus wanneer ze zich zelf meldt voor een fles. Dat was dus om 6.45u (na de laatste fles gisteravond om 23.45u), daarna om 12.30u, en 17.30u. Ze ligt nu in bed en als ze zich zelf niet meldt dan maken we haar rond 23.30u wakker voor een fles. Moet ik haar het zelf laten regelen of toch 'ingrijpen' om er wel 5 flessen in te krijgen?

Hier trouwens ook een hele fijne 'ploegenregeling'! Ik kan het me niet beter wensen O+. Hij nam vaak de nachtvoeding voor zijn rekening, zo fijn was dat! Helemaal toen het drinken zo slecht ging, dan kon ik ook even afstand nemen van het voeden, want Saar voelde echt wel dat ik daar stress bij had (en dan kom je al snel in een lekker vicieus cirkeltje terecht natuurlijk).

Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers :).

Madammeke meldt zich nu trouwens :).
pi_98624595
Trouwens, TM, ik vind Saar zo'n leuke naam. Ik probeer wickie de naam nu aan te smeren. :+ Hoe zijn jullie er eigenlijk opgekomen?
pi_98624780
:D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98624833
TM welke voeding krijgt Saar?? bij nutrilon standaard hoeft een kindje boven de 6 kilo in principe nog maar 4x 180/6.. Het is wel vroeg dat ze terug gaat naar 4 flessen maar is volgens mij niet erg!

Sarah komt juist nog heel vaak, zou van mij wel eens minder mogen, en volgens mij kan ze ook makkelijk minder, maar ja wie ben ik, ze regelt het zelf wel ;)

Ik vind Saar ook heel mooi, wij zouden hier niet afkorten :X (fail, het bekt gewoon lekker)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98624915
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Ik vind zelf dat je zo'n klein baby'tje het beste zoveel mogelijk dicht bij je kan houden. Hij is net gelanceerd uit een lekkere warme en omsloten baarmoeder en sommige baby's hebben best wat tijd nodig om te wennen aan het leven buiten de buik.
pi_98625050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:36 schreef twentemeisje het volgende:

Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers :).
:D! Wat grappig, hier dus juist andersom! Echt, in de vakantie de eerste fles kv en de volgende ochtend :X Amai amai :X :')
pi_98625174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef Jore het volgende:
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
pi_98625181
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
The way you rock'n'roll
pi_98625263
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
Nou Puck gaf en geeft zijn honger of andere behoeftes prima aan al is hij ingebakerd maar hij pakt in ieder geval wel slaap. Zonder inbakeren is hij de hele dag wakker terwijl hij wel wilt slapen.
The way you rock'n'roll
pi_98625382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.

Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
nou dat zeg de kraamverzorgster en er komt melk terug. Kraamverzorgster heeft gezegd dat onze jongen niet van inbakeren houdt, dat hebben we nl. al geprobeerd.
pi_98625469
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jore op 24-06-2011 22:09:45 ]
pi_98625854
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren :@
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
pi_98626005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren :@
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
Ik denk dat wij wel voor alle flessen uit zouden komen op 210 dan. Maar wie weet ook niet. Ik kan ook gewoon 4 van 180 proberen natuurlijk maar aangezien hij altijd alles op drinkt ben ik bang dat we dan een heel boos jongetje hebben midden in de nacht.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:12:28 #91
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98626035
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfff :o En ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:14:46 #92
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98626150
:D Ik zou zeggen doen Wickie! Saartjes zijn zo O+ ! Wij hadden de naam Saar op allebei onze lijstjes staan (we hadden beide een top 5 gemaakt), ik had Guusje op nr.1 en (8> had Noor op die positie. We hadden allebei Saar op nr. 2 dus toen was het snel besloten! We volgden in die tijd ook trouwens Expeditie Robinson met BN'ers en daar deed Saar Koningsberger aan mee, dat vonden we een leuke, pittige meid en dat gaf dus een leuke associatie aan de naam.

Cato, Pleun, Pien, Suus en Jet zijn ook best erg leuk Wickie :).

Wat het inbakeren betreft, wij hebben Saar na twee weken voor het eerst ingebakerd vanwege haar enorme onrust 's nachts. Ze maaide zo met haar armpjes dat ze zichzelf constant wakker hield, heel zielig. Het inbakeren maakte haar heerlijk rustig, je zag haar ontspannen als we de Pacco dicht hadden gemaakt.
pi_98626409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:59 schreef Jore het volgende:

[..]

Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar :)
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!

Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
pi_98626460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Jep.
pi_98626466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfff :o En ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
Herkenbaar :D Leia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!

Dus ja, heel normaal :D En zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand :)
pi_98626558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!
Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
Wat is precies een puckababy, ik zit voor de overdagslaapjes ook misschien aan zoiets te denken... 's Nachts slaapt ze goed, maar overdag houdt ze zich zelf lijkt het wakker... Terwijl ze duidelijk heel moe is...
pi_98626641
Kijk even op www.puckababy.com, MP! Het is een slaapzakje waarin de armen 'vast' zitten maar binnen de slaapzak wel vrij kunnen bewegen. Was je meisje nou al bezig met rollen? Ik weet niet of je er dan wel aan wilt beginnen.
pi_98626761
Ze heeft van de week een dag meerdere keren gerold.. Nu gaat ze alleen nog maar op haar zij. Bij J ging het ook zo en toen duurde het vervolgens weer anderhalve maand voor ze het weer deed. Ik ga even kijken! Thnx.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:27:29 #99
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98626764
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig. :P
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid. :D
pi_98626830
En soms is het ook gewoon lastig inschatten hoor. Ik stond in de kraamweek ook om vier uur 's nachts snikkend in de keuken de borstvoedingshulplijn te bellen, van de kraamzorg. Die waren namelijk 24 uur per dag bereikbaar. De mevrouw aan de andere kant van de lijn verzekerde mij ervan dat het krampjes waren (en om mij wat moed in te praten zei ze ook nog: "Daar zal hij de komende tijd wel last van blijven houden, het klinkt als een echte krampjesbaby!") en vond dat ik hem maar een speentje moest geven. De kraamverzorgster die de volgende ochtend kwam wuifde dat advies direct weg en introduceerde het begrip clusteren. Daar heb ik echt het allermeeste aan gehad van alle adviezen ooit, ik ben nu ook van de clustermaffia >:) .
Uiteindelijk bleek het een combinatie van clusteren/mamahonger en overproductie te zijn waardoor hij niet verzadigd raakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')