abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98623978
hallo allemaal...een papa hier...op 17 juni papa geworden van Evan...kan iemand dat in het OP zetten.

ik heb gelijk een vraag...Begin was redelijk zwaar qua slaap etc. vervolgens werd het beter, maar daarna minder. hij gaat vooral meer huilen terwijl er zeker voldoende voeding is, luier schoon is en hij spul krijgt tegen darmkrampjes. Hij is ook al de hele dag wakker, maar het huilen stopt niet tenzij er een borst in gestopt wordt (speen of pink werkt niet), ook al heeft hij geen honger. Weet iemand wat ook een oorzaak en/of een oplossing zou kunnen zijn voor zoiets?
pi_98624298
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.

Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:36:27 #78
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98624442
Claudia wat onwijs fijn om je zo gelukkig te 'zien'! :*!

Ik zat ook maar wat te dollen DML, ik ben natuurlijk blij dat Saartje wat spek heeft, Hollands Glorie is het :D. En de groei zal vast ook nog wel wat af gaan vlakken. Vandaag bijvoorbeeld want mevrouw liet zoveel tijd tussen de flessen dat ze maar aan 4 stuks komt vandaag. Wel al 3x 180/6 dus zo'n 800ml als ze die laatste fles straks ook leeg drinkt, het kan beroerder ;).

Misschien een stomme vraag, maar hoe zit dat eigenlijk... Ik heb dus vandaag gekeken naar haar eigen ritme, dus wanneer ze zich zelf meldt voor een fles. Dat was dus om 6.45u (na de laatste fles gisteravond om 23.45u), daarna om 12.30u, en 17.30u. Ze ligt nu in bed en als ze zich zelf niet meldt dan maken we haar rond 23.30u wakker voor een fles. Moet ik haar het zelf laten regelen of toch 'ingrijpen' om er wel 5 flessen in te krijgen?

Hier trouwens ook een hele fijne 'ploegenregeling'! Ik kan het me niet beter wensen O+. Hij nam vaak de nachtvoeding voor zijn rekening, zo fijn was dat! Helemaal toen het drinken zo slecht ging, dan kon ik ook even afstand nemen van het voeden, want Saar voelde echt wel dat ik daar stress bij had (en dan kom je al snel in een lekker vicieus cirkeltje terecht natuurlijk).

Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers :).

Madammeke meldt zich nu trouwens :).
pi_98624595
Trouwens, TM, ik vind Saar zo'n leuke naam. Ik probeer wickie de naam nu aan te smeren. :+ Hoe zijn jullie er eigenlijk opgekomen?
pi_98624780
:D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98624833
TM welke voeding krijgt Saar?? bij nutrilon standaard hoeft een kindje boven de 6 kilo in principe nog maar 4x 180/6.. Het is wel vroeg dat ze terug gaat naar 4 flessen maar is volgens mij niet erg!

Sarah komt juist nog heel vaak, zou van mij wel eens minder mogen, en volgens mij kan ze ook makkelijk minder, maar ja wie ben ik, ze regelt het zelf wel ;)

Ik vind Saar ook heel mooi, wij zouden hier niet afkorten :X (fail, het bekt gewoon lekker)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98624915
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Ik vind zelf dat je zo'n klein baby'tje het beste zoveel mogelijk dicht bij je kan houden. Hij is net gelanceerd uit een lekkere warme en omsloten baarmoeder en sommige baby's hebben best wat tijd nodig om te wennen aan het leven buiten de buik.
pi_98625050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:36 schreef twentemeisje het volgende:

Ik vond de borstvoedingspoep trouwens meer ruiken dan haar huidige mosterdluiers :).
:D! Wat grappig, hier dus juist andersom! Echt, in de vakantie de eerste fles kv en de volgende ochtend :X Amai amai :X :')
pi_98625174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:47 schreef Jore het volgende:
Cleany, gefeliciteerd! En wat Claudia_x zegt, minus het inbakeren wat mij betreft.
Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
pi_98625181
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98625263
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent geen fan van inbakeren? Omdat het een slecht substituut is voor de baby bij je houden? Omdat je er allerlei signalen zoals van honger mee verdoezelt?
Nou Puck gaf en geeft zijn honger of andere behoeftes prima aan al is hij ingebakerd maar hij pakt in ieder geval wel slaap. Zonder inbakeren is hij de hele dag wakker terwijl hij wel wilt slapen.
The way you rock'n'roll
pi_98625382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Was het maar zo simpel, cleany, dat je al het leed van je baby weg kunt nemen. Spul tegen krampjes is niet zaligmakend en werkt niet altijd (goed). Genoeg voeding is één ding, maar dan is er ook nog zoiets als mamahonger. Ook hebben pasgeborenen vaak een grote zuigbehoefte en behoefte aan geborgenheid (wat je bijvoorbeeld kunt doen d.m.v. inbakeren). Verder kunnen er allerlei fysieke redenen zijn waarom je kind zich niet lekker voelt.

Hoe weet je eigenlijk dat hij geen honger heeft? Heb je misschien een aanleiding om fysiek ongemak te veronderstellen? En heb je inbakeren al geprobeerd?
nou dat zeg de kraamverzorgster en er komt melk terug. Kraamverzorgster heeft gezegd dat onze jongen niet van inbakeren houdt, dat hebben we nl. al geprobeerd.
pi_98625469
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jore op 24-06-2011 22:09:45 ]
pi_98625854
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zijn slaapjes lijken nu weer goed te gaan. Hij gaat weer makkelijk slapen *klopt het af vanwege de fokwet* dus ik wil nu ook kijken of hij het trekt als we hem niet wakker maken voor die laatste fles om 23.00uur. Denk wel dat we dan tijdelijk naar 210/7 gaan, onze zuipschuit.
Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren :@
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
pi_98626005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Joep zit sinds een kleine week ook op 4 flessen en de laatste krijgt hij nog rond 20:00 of vanavond om 21:00 omdat we het vergeten waren :@
En in de laatste krijgt hij ook 210 soms en dan 2 a 3 schepjes rijstebloem.
Ik denk dat wij wel voor alle flessen uit zouden komen op 210 dan. Maar wie weet ook niet. Ik kan ook gewoon 4 van 180 proberen natuurlijk maar aangezien hij altijd alles op drinkt ben ik bang dat we dan een heel boos jongetje hebben midden in de nacht.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:12:28 #91
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98626035
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfff :o En ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Is dat normaal dat babies van die stinkscheten laten?
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:14:46 #92
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98626150
:D Ik zou zeggen doen Wickie! Saartjes zijn zo O+ ! Wij hadden de naam Saar op allebei onze lijstjes staan (we hadden beide een top 5 gemaakt), ik had Guusje op nr.1 en (8> had Noor op die positie. We hadden allebei Saar op nr. 2 dus toen was het snel besloten! We volgden in die tijd ook trouwens Expeditie Robinson met BN'ers en daar deed Saar Koningsberger aan mee, dat vonden we een leuke, pittige meid en dat gaf dus een leuke associatie aan de naam.

Cato, Pleun, Pien, Suus en Jet zijn ook best erg leuk Wickie :).

Wat het inbakeren betreft, wij hebben Saar na twee weken voor het eerst ingebakerd vanwege haar enorme onrust 's nachts. Ze maaide zo met haar armpjes dat ze zichzelf constant wakker hield, heel zielig. Het inbakeren maakte haar heerlijk rustig, je zag haar ontspannen als we de Pacco dicht hadden gemaakt.
pi_98626409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:59 schreef Jore het volgende:

[..]

Met name het eerste, hoewel het uiteraard niet zo zwart-wit is als het er staat. Ik vind dat je een baby die huidhonger/mamahonger heeft, pasgeboren is (cleany's zoon is nog maar een week oud!) en eigenlijk heel natuurlijk pasgeborenengedrag vertoont niet zomaar strak in doeken gewikkeld moet wegleggen. Ik denk wel dat inbakeren een uitkomst kan zijn bij grote onrust, maar ik zou er zelf niet zo vroeg mee beginnen. Eerst maar eens samen wennen, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij elkaar :)
Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!

Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
pi_98626460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Jep.
pi_98626466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:12 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn kind stinkt! Ze heeft al 6 dagen niet gepoept, maar ze laat al 3 dagen ontzettende stinkscheten, echt een volwassen kerel is er niks bij. Er hang me toch een geur boven het wiegje pfff :o En ze heeft ook nog eens een smetplekje in haar hals en dat ruikt ook al niet fris.
Ze heeft geen krampjes ofzo, dus volgens mij heeft ze er geen last van.
Herkenbaar :D Leia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!

Dus ja, heel normaal :D En zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand :)
pi_98626558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden! Bij Ivan zijn we na een paar maanden gaan semi-inbakeren met de Puckababy vanwege maaiende armen. Dat was inderdaad echt een uitkomst!
Cleany, het is lastig om je advies te geven met zo weinig informatie. Je kunt overwegen advies te vragen aan een lactatiekundige als je het idee hebt dat het met het drinkgedrag te maken zou kunnen hebben. Het kan zijn dat je op een bepaald moment in een cyclus komt van veel krampjes - vaak aan de borst drinken tegen de pijn - nog meer krampjes krijgen, maar ik weet ook niet hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Hoe is het drinkgedrag van je zoontje? En boert hij goed?
Wat is precies een puckababy, ik zit voor de overdagslaapjes ook misschien aan zoiets te denken... 's Nachts slaapt ze goed, maar overdag houdt ze zich zelf lijkt het wakker... Terwijl ze duidelijk heel moe is...
pi_98626641
Kijk even op www.puckababy.com, MP! Het is een slaapzakje waarin de armen 'vast' zitten maar binnen de slaapzak wel vrij kunnen bewegen. Was je meisje nou al bezig met rollen? Ik weet niet of je er dan wel aan wilt beginnen.
pi_98626761
Ze heeft van de week een dag meerdere keren gerold.. Nu gaat ze alleen nog maar op haar zij. Bij J ging het ook zo en toen duurde het vervolgens weer anderhalve maand voor ze het weer deed. Ik ga even kijken! Thnx.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:27:29 #99
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98626764
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig. :P
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid. :D
pi_98626830
En soms is het ook gewoon lastig inschatten hoor. Ik stond in de kraamweek ook om vier uur 's nachts snikkend in de keuken de borstvoedingshulplijn te bellen, van de kraamzorg. Die waren namelijk 24 uur per dag bereikbaar. De mevrouw aan de andere kant van de lijn verzekerde mij ervan dat het krampjes waren (en om mij wat moed in te praten zei ze ook nog: "Daar zal hij de komende tijd wel last van blijven houden, het klinkt als een echte krampjesbaby!") en vond dat ik hem maar een speentje moest geven. De kraamverzorgster die de volgende ochtend kwam wuifde dat advies direct weg en introduceerde het begrip clusteren. Daar heb ik echt het allermeeste aan gehad van alle adviezen ooit, ik ben nu ook van de clustermaffia >:) .
Uiteindelijk bleek het een combinatie van clusteren/mamahonger en overproductie te zijn waardoor hij niet verzadigd raakte.
pi_98626949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:21 schreef Orea het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Leia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!

Dus ja, heel normaal :D En zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand :)
ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
pi_98626973
Cleany, misschien niet hetgeen wat je graag zou willen horen maar het kan ook zo zijn dat misschien niks gaat helpen tegen de krampen en het melk opgeven, dat je het leed alleen kan verzachten.

Dat je het alleen wat kan verzachten door veel rechtop te houden (zodat de melk niet telkens terugkomt en het slokdarmpje niet te veel geirriteerd raakt.) en veel huid op huid contact.
Mette heeft de eerste 4 maanden een klassiek krampjes patroon met veel huilen gehad, niks hielp echt. Alleen overdag dragen met de doek (dus rechtop) en 's nacht in ploegendienst draaien en op een gegeven moment toen ze eindelijk de speen pakte (pas na 4 weken werd deze echt geaccepteerd en probeer een eens een 'kersvormige', bijv. Avent heeft er zo een. Deze schijnen beter geaccepteerd te worden door net geboren baby's) tussen ons in slapen.

Wij zijn wel bij een fysiotherapeute geweest die ook manueel therapeut was. Dit hielp wel, maar dat was de tante van mijn vriend en deed het kostenloos. Onze huisarts vond het niet nodig ons door te sturen naar een kinderarts vanwege misschien reflux. Hij wilde de eerste 3 maanden afwachten.

En nou ga ik weer terug in lurkstand :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:31:52 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98626994
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:

Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
pi_98627076
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:27 schreef krijtlijk het volgende:
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig. :P
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid. :D
Ik was alweer vergeten hoe dat was, maar nu je dit verteld.. stond ik in de bus helemaal trots te zijn met mijn baby in de doek bij me O+ en dan kwam er een luft vanaf! :D :') ! Bijna beschamend! _O-

Het kan ook heel goed dat je beeb precies genoeg heeft aan jouw melk qua voedingsstoffen, en daardoor poept ze weinig..

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef cleany het volgende:

[..]

ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
Inderdaad rotte eieren bijna! :D wonderlijk toch he...
pi_98627094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:
[ afbeelding ]

Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
schattig O+ , maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
pi_98627133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

schattig O+ , maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
Tess wurmde haar hand eruit :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98627161
Oh ja, en daar ben ik dan weer, maar bij heftige krampen kun je altijd een osteopaat overwegen :Y na de Osteopaat had ik een ander kind! Wereld van verschil in 2 behandelingen :)

Mijn osteopaat vertelde al: krampjes horen erbij, maar behoorlijke krampen hoeven niet.. dus zeker het overwegen waard! Ik wilde dat ik het eerder had gedaan :)
pi_98627339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess wurmde haar hand eruit :X
Puck heeft ook wel eens zijn handje er aan de bovenkant uit piepen in de pacco :P Die is echt meester in wriemelen. Maar helaas wel door echt pure onrust.
Hij kan rollen maar doet het niet meer en ik zou ook echt niet weten hoe het zou moeten als hij morgen wel opeens overal en in bed zou gaan rollen. Hij is echt nog niet aan afbouwen toe.

Wij zien tot nu toe nog geen verschil maar zijn pas 1x bij de osteo geweest. We gaan woensdag weer. Het klonk ook niet alsof het met een paar keer gedaan zou zijn trouwens.
The way you rock'n'roll
pi_98627355
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:47 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98627480
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
pi_98627585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:41 schreef twentemeisje het volgende:
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
Nou ja, als Sarah al gebaat is bij een puckababy zou ik toch eerst daar voor gaan. De pacco ontneemt echt wel meer bewegingsvrijheid. Puck kan de puckababy nog niet aan qua vrijheid. En hoe minder je hoeft af te bouwen straks hoe makkelijker de overgang zal verlopen.

Ik merkte laatst met koorts echt heel duidelijk hoe afhankelijk Puck van de pacco is om zijn slaap te krijgen. Grote drama's waren dat en dan is je kind al jengelig want ziek :X
The way you rock'n'roll
pi_98627685
Moraal van het verhaal is dat je je baby nog moet leren kennen, cleany. Geef het tijd! En er zijn genoeg plekken waar je terecht kunt voor advies, zoals het consultatiebureau en de lactatiekundige waar ik het al eerder over had.

Het is van een afstandje makkelijk zeggen dat het er allemaal bij hoort, maar buitensporig veel huilen is niet zomaar normaal en alleen jullie kunnen die inschatting uiteindelijk maken. Maar hij is er nog maar net! Probeer de wat basalere tips die je hier krijgt vooral uit. Met een klein kindje weet je vaak gewoon niet wat er is maar als je merkt dat iets werkt heb je al gauw een hypothese gevormd.
pi_98627716
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser

Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
pi_98627735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:38 schreef wickie het volgende:
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
Leia is inderdaad ook met vacuum geboren.. bij een nr. 2 ga ik dus zo snel mogelijk na geboorte voor een onderhoudsbeurt :) zó tevreden ben ik :)
pi_98627755
Nou ik vermoed dat Sarah haar armpjes er dan ook vrij zeker uit gewriemelt krijgt. Sarah hebben we nooit beperkt in beweging en voor de nacht is het ook niet nodig, maar overdag, pffff ze doet er alles aan om wakker te blijven... Maar ik weet dus niet of ze er gebaat bij zou zijn?!

Ze ligt nu bij mij te slapen en tot drie keer toe gingen de ogen net wijd open, maar ze was niet echt wakker, echt zo raar, bijna eng ofzo...
pi_98627799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser

Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
tummytub??
pi_98627827
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
pi_98627868
quote:

Rustig de tijd nemen, zorgen dat het warm is en dat je niet te veel overgangen hebt van koud naar warm en andersom, liedjes zingen, uitgebreid masseren, spelletjes spelen zoals op haar buik blazen en kusjes in haar nek geven...
pi_98627884
quote:

Ik zou ook zeggen TummyTub..

en inbakeren in een badcape? Is dat niet onwijs warm?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:49:55 #120
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98627904
quote:

Je doet wel warm water in het badje? ;)
Is het misschien koud in de badkamer dat ze dat niet prettig vind? Ik noem maar wat hoor. Heb verder geen idee.
pi_98627927
F_r, heb je al geprobeerd om samen te douchen? En hebben jullie een tummytub?
pi_98627934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
pi_98628074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:50 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?

Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:56:14 #124
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98628242
Ik vind het inbakeren in een badcape geloof ik een beetje eng f_r, maak je het ook ergens vast of kan ze er bijvoorbeeld onder komen te liggen als ze zich (wild) beweegt?

Saar is ook geen badfan, wat ze helemaal te fijn vind is met papa onder de douche, dan ontspant ze helemaal. Ook gewoon vol onder de straal van de regendouche, she's loving it! Aankleden is ook nog steeds geen favoriete bezigheid, ik probeer het ook altijd maar zo snel mogelijk te doen :D.
pi_98628305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?

Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
Ik zat dus ook al te denken dat het waarschijnlijk nog maar voor korte tijd kan. Ik hoopte dat het langer kon.. Maar goed ik denk dat we gewoon nog even vol moeten houden en moeten volharden in het stug haar toch steeds in bed te leggen bij slaapsignalen en desnoods erbij blijven tot ze weg zakt.
pi_98628454
Puck vond het badje ook helemaal niks in het begin. Ook samen douchen vindt hij niet bijster boeiend. Maar waar hij krijste in het badje, was hij wel stil onder de douche dus dat zou je kunnen proberen.
Eruit was ook een enorm drama want koud maar daar had Vanyel een tip voor. De fohn erop zetten :+

Puck vindt het badje nog steeds iets dat moet maar niet heel boeiend is. Hij lijkt nog steeds te schrikken als ik het water over zijn buikje richting zijn hals beweeg. Maar hij is inmiddels op een leeftijd dat ik hem iets in zijn handen geef en dan vindt hij het al beter uit te houden.

De kraam hier leerde ons ook inbakeren met de omslagdoek die wij hadden maar ik heb snel de pacco aangeschaft omdat dit een officiële veilige methode is.
Je zou wel wat she-wolf laatst aangaf kunnen doen. Een smaller gevouwen hydrofielluier rondom de armpjes en het rompje kunnen wikkelen. Minder risico.
The way you rock'n'roll
pi_98628538
Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt hoe ik Tess inbakerde met een hydofiel en een lakentje

dit is hoe wij het in het ziekenhuis geleerd hebben destijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98628756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:02 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt hoe ik Tess inbakerde met een hydofiel en een lakentje

dit is hoe wij het in het ziekenhuis geleerd hebben destijd.
Wauw das misschien wel het proberen waard, dan weten we of het uberhaupt werkt!!
leuk pakje ;) hebben we hier ook :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:14:06 #129
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98629264
Wij bonden Nathan in met een dubbelgeslagen hydrofiel. Dan zetten we zn armpjes vast. Toen hij sterker werd kon hij dat los maken en zijn we een laken gaan gebruiken. Werkte toch tot een maand of 5/6. Toen is hij ziek geweest en zijn we gewoon gestopt.

Cleany, gefeliciteerd en welkom! Je staat in de OP.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:15:43 #130
283085 TWP
kassalade
pi_98629361
Baby's :')
:)
pi_98629963
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:15 schreef TWP het volgende:
Baby's :')
Kwaliteitspost :')

zo jammer dat je dit topic tegenwoordig kunt verwijderen uit je actieve topics :{w
pi_98635216
Hier is een nieuw dieptepunt. Ze heeft vanaf zeven uur tot nu een uur geslapen. De rest drama. Steeds weer gaan staan in bed en krijsen. Speen uit bed gooien. Nu is ze al drie kwartier nonstop aan het krijsen. Ik krijg haar gewoon niet getroost, zo boos. Pfffff.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 04:20:41 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98637356
He bah Sola, wat een narigheid! Hopelijk is het gaandeweg de nacht toch nog enigszins rustig geworden. Arme jij, arme zij.
pi_98637492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eruit was ook een enorm drama want koud maar daar had Vanyel een tip voor. De fohn erop zetten :+
Met dank aan de kraam. Het hielp dus?

Hier zijn bad en douche vanaf het begin een succes, ze vindt het geweldig. De badkamer is in de winter de warmste kamer van het huis en daarna kwam dus altijd een warme fohn (met hydro ertussen).

Ook aankleden vindt zij eigenlijk best leuk en wij ook. Meestal een lachfestijn hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 25-06-2011 05:29:13 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:20:09 #135
259886 pessie
pi_98637901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:17 schreef Solagratia het volgende:
Hier is een nieuw dieptepunt. Ze heeft vanaf zeven uur tot nu een uur geslapen. De rest drama. Steeds weer gaan staan in bed en krijsen. Speen uit bed gooien. Nu is ze al drie kwartier nonstop aan het krijsen. Ik krijg haar gewoon niet getroost, zo boos. Pfffff.
Krijgt ze waterpokken?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:22:39 #136
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98637913
Sola, ik hoop dat je vannacht nog wat heb kunnen slapen! :*

Altijd zo sneu als ze ontroostbaar zijn. Tandjes, oorontsteking, wellicht? Alexa had veel last met doorkomen en was dan ook vaak snel geirriteerd en niet te troosten.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98637959
Sola :* hebben jullie uiteindelijk nog geslapen??

TM wat doe jij midden in de nacht op fok, die van jou slaapt toch door!

Hier een goede nacht en tot nu een blij meisje, maar 's morgens gaat het eigenlijk altijd goed! Tot ze moe word en weigert te slapen dan begint de ellende, maar nu ik van Sola hoor klaag ik niet meer want dan valt het bij ons reuze mee.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:41:24 #138
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98637992
Pessie, wil je 'Liv' er ook bij zetten? 16-6-11. Zodra ik wat meer tijd heb, schrijf ik wat mee, maar zolang ze in het ZH lig, is het erg druk. 8)7
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:50:30 #139
259886 pessie
pi_98638049
Isis hoe gaat het nu? Hebben ze al een voorzichtige voorspelling gedaan wanneer ze mee naar huis mag?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:59:29 #140
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_98638114
Het gaat met goede stappen vooruit, ze is uit de couveuse, infuusje is eraf, ze is onder de lamp vandaan, de CPAP eraf, zuurstofsnorretje daarna eraf, nu alleen nog vd monitors en de sonde af. :)

Ze kreeg tot eergisteren 8 sondevoedingen per nacht en gister heeft ze voor het eerst 3x uit een flesje gedronken *) Ze moet straks alle 7 voedingen uit n flesje drinken, dan mag ze naar huis. Over hoe lang dat ongeveer is, doen ze geen uitspraak. Ze blijven zeggen dat we moeten uitgaan vd uitgerekende datum (27-7) en dat alles wat eerder is, mooi is meegenomen. Wij hopen zelf dat ze rond 37, 38 weken naar huis mag O+.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_98638292
Fijn dat t naar omstandigheden goed gaat isis.

Hier hebben we echt een :o nacht gehad. Hij was gisteren al heel vroeg moe, om iets voor 6. Om 10over 6 sliep ie. Echt geen kik heeft ie gegeven. En hij wordt net om 9uur wakker. Had m 3uur eerder verwacht :D
Volgens mij heeft ie 1keer een beetje gehuild, maar dat weet k niet zeker.
pi_98638375
:o Sonnetje, 15 uur slapen!! :o Hij zal wel honger hebben nu.
pi_98638423
Niet eens :') hij is gewoon aan t spelen, mafkees
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:33:42 #144
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98638503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:34 schreef MamaPurk het volgende:
TM wat doe jij midden in de nacht op fok, die van jou slaapt toch door!

Hier een goede nacht en tot nu een blij meisje, maar 's morgens gaat het eigenlijk altijd goed! Tot ze moe word en weigert te slapen dan begint de ellende, maar nu ik van Sola hoor klaag ik niet meer want dan valt het bij ons reuze mee.
:D Scherp MP! Schrijf ik hier een keer wat over de voedingen, neemt mevrouw gewoon direct een loopje met ons :D. Ze dronk de laatste fles maar voor de helft leeg en kwam toen vannacht om 4u. Vandaar ;). En nu net om kwart voor negen konden we het ook lekker bekijken met de fles, na 30ml gaf ze er de brui aan ;( . Maar met al dat spek van haar maak ik me er niet al te druk om. Ze is een beetje verkouden maar hangt enorm de clown uit O+. Ze meldt zich vanzelf wel weer.

Isis wat fijn dat Liv het goed doet!!!

Sonnetje, die kleine man van jou :o. Wel fijn zo'n lekkere nacht voor jullie :).
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:59:54 #145
259886 pessie
pi_98638841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:59 schreef __Isis__ het volgende:
Het gaat met goede stappen vooruit, ze is uit de couveuse, infuusje is eraf, ze is onder de lamp vandaan, de CPAP eraf, zuurstofsnorretje daarna eraf, nu alleen nog vd monitors en de sonde af. :)

Ze kreeg tot eergisteren 8 sondevoedingen per nacht en gister heeft ze voor het eerst 3x uit een flesje gedronken *) Ze moet straks alle 7 voedingen uit n flesje drinken, dan mag ze naar huis. Over hoe lang dat ongeveer is, doen ze geen uitspraak. Ze blijven zeggen dat we moeten uitgaan vd uitgerekende datum (27-7) en dat alles wat eerder is, mooi is meegenomen. Wij hopen zelf dat ze rond 37, 38 weken naar huis mag O+.
Dat klinkt alsof het behoorlijk goed gaat!! Als ze eenmaal uit een flesje drinkt gaat het ook wel snel. Mag je in het ziekenhuis blijven slapen of nog niet?

Son, kan Floris even aan Nathan uit komen leggen hoe dat moet? :O . Ik wordt die 3 voedingen per nacht eigenlijk wel een beetje beu. En dan heb ik het nog makkelijk omdat manlief minimaal 1 voeding voor zn rekening neemt en tegenwoordig soms 2.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:07:34 #146
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98638973
Pessie wat ellendig dat Nathan jullie 's nachts nog zo bezighoudt. Maar liefst 3 voedingen, ik kan me voorstellen dat je dat beu bent.
pi_98639073
Wat fijn zo'n goede nacht Sonnetje *O* . En wat balen van de andere nachten -O- :*

Sofie slaapt ook gemiddeld 13 uur per nacht. N.a.v. Het flesvoedingtopic ben ik weer begonnen met brood. Ze vindt het heerlijk, en smult zo een boterham weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_98640281
Son wat een heerlijkheid!!! *O*

Pessie wat vervelend dat Nathan nog zo vaak komt 's nachts :*

TM, dat soort dingen moet je ook niet roepen he... Maar jou spekkie kan best af en toe eens wat voeding laten staan :)

Isis fijn dat het steeds beter gaat, hoop met jullie mee voor week 37/38 :)

Hier een slaapkoppie in de bondolino, bed was weer hysterisch! Heb dat inbinden met een hydrofiel geprobeert, maar ze laat het niet echt toe, blijft maar wapperen met die armpjes en krijsen daarbij, dus ik heb het even opgegeven en nu slaapt ze al bijna een uur bij mij O+ En aangezien het weekend is en manlief thuis is vind ik dit veel minder lastig :)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:41:54 #149
259886 pessie
pi_98640512
MP. Vind ze het misschien vervelend om plat op haar rug te liggen? Zou ze wel slapen op bv haar zij of buik?

Oh ja. Mijn verjaardagscadeau is net gekomen *O* *O* *O*
Heb het zitje al gemonteerd dus als meneer wakker is kunnen we em uitproberen!
pi_98640915
Goeiemorgen!
tot een uurtje of 12 was meneer hier ontroostbaar, daarna is hij gaan slapen, en heeft hij er vannacht zelfs 5 uur tussen twee voedingen gelaten!
Wij zijn net een half uurtje wakker allemaal, en poeh, dat doet wel goed.. Hopelijk kunnen we er nu weer even tegenaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')