abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98604663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een spekkies die Saar zeg! Puck is ongeveer net zo zwaar!
Ik denk Dottir ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:26:19 #52
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98605590
Is ze echt zo spekkig dan? :D Dottir en Puck zijn toch beiden zo'n maand ouder dan Saar? En dan te bedenken dat ze ook nog eens bijna 3,5 week te vroeg was :o. Misschien moet ik haar maar aan de Sonja Bakker zetten... :Y) .

LT en f_r krampjes zijn niet leuk! Ik heb wel eens met Saartje meegehuild :') . Gelukkig is die fase nu over, echt een opluchting. Hopelijk bij jullie ook snel!

*smelt* Er komen nieuwe lach-geluidjes uit de box O+. En madame probeert ook steeds zelf rechtop te komen, ze komt een heel eind al :D. Ze heeft echt dikke pret nu in haar eentje, zo leuk!
pi_98605719
Puck was bij de geboorte al lichter dan Saar. Hij is gewoon vrij licht. Hij kruipt nu pas naar de middenlijn op de curve. Eerst zat hij op de -1 lijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98607517
Anne woog bij de geboorte bijna 4 kilo, maar die was met 3,5 maand maar net 6 kilo. Zegt dus helemaal niks ;)

Anne is vandaag een beetje mopperig. Was vanmiddag een uurtje uit bed en begon alweer te gapen en mopperen. Sinds half drie ligt ze weer in bed. Hoorde ik haar net weer mopperen, dus even kijken, ligt mevrouw aan de andere kant van het bed. Ja, ga dan slapen mutske! :P
pi_98608171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Joehoe Claudia, hoe is het?
Druk met werk. :Y) Maar het is nu weekeinde!

De nachten gaan behoorlijk goed! Ze heeft pas zelfs een keer doorgeslapen (en ik ben toen 3 keer m'n bed uit geweest om te kijken of ze het nog deed). Het op de eigen kamer slapen bevalt in ieder geval goed. De fles kunstvoeding hebben we weer geschrapt. Ze is te eigenwijs om zich vol te laten stouwen maar drinkt precies wat ze nodig heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98610594
Wat tof dat doorslapen. Denk je dat het door de eigen kamer komt?

MP, ik weer eerlijk gezegd niet precies hoe zwaar Dottir nu is. 6 weken geleden op het cb nog geen 6 kilo, 2 weken terug thuis op de weegschaal ongeveer 6.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98611956
Klinkt goed Claudia ^O^ Ze ligt nu in jullie werkkamer, niet bij Ivan toch?

Puck woog 3 weken geleden 6355gr. Ik weet niet hoeveel het nu is want de weegschaal is stuk. 11 juli gaan we weer.
The way you rock'n'roll
pi_98612730
Oeh, ik ben ook benieuwd hoeveel Lena weegt!

Ik weet eigenlijk niet of het de eigen kamer is die het verschil maakt. Misschien komt het doordat het een donkerdere plek is, misschien was het al genoeg om iets in het ritueel te veranderen, of misschien heeft ze nu een kleinere energiebehoefte. De laatste paar dagen drinkt ze ook ineens minder, al zal dat waarschijnlijk ook wel weer ineens meer worden. Als ik één ding inmiddels wel heb geleerd dan is dat dat Lena haar eigen plan wel trekt. :Y)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:03:19 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98616278
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel? ;) ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:05:54 #60
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98616380
Claudia wat fijn dat er geslapen wordt bij jullie!!! Nu jijzelf nog :D.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:12:48 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98616586
Hier spuitluiers genoeg, al vanaf dag 5 ongeveer, we moeten regelmatig erg om haar lachen...Het is wakker worden, benen in de lucht gooien, even duwen en Pfoefff!! luier vol.

De eerste keer riep mijn lief vanaf de badkamer, wtf was dat....ik heel droog, dat was je dochter lief die ontploft...

Sinds gisterochtend komt ons meisje om de twee uur, soms zelfs korter. Tussendoor zo af en toe wakker, maar veelal aan het slapen.
Haar naveltje is er nog steeds niet afgevallen, dag 12 vandaag, maar het schijnt normaal te zijn dat het soms wat langer duurt..
Ik ben voor het eerst weer even met man en kind op pad geweest, samen wat boodschappen gedaan bij de AH. Ik een kar met kind erin, hij een kar met boodschappen. Ik kon het redelijk goed volhouden, maar vanmiddag wel weer een dutje gedaan, terwijl ik dat bijna niet doe.

@Claudia, wat fijn dat Lena weer wat beter slaapt..
@TM, spekkies voor Saar, zo hoort het ook! :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:37 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98616660
Juud lekker dutjes doen hoor tussen de middag. Geniet ervan zolang het kan!
pi_98617354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:03 schreef twentemeisje het volgende:
Ja maar... ja maar... DML dan doen ze elkaar waarschijnlijk toch niet zoveel? ;) ze schelen elkaar een week of 5, dus Saar is dan zo'n 2 weken dikker dan Puck :D
Nou Puck zit nog steeds net onder de gemiddelde lijn en Saar zit op de +1 lijn dus ergens heeft ze meer spekkies :P

Maar spekkies zijn goed :Y
The way you rock'n'roll
pi_98617467
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
pi_98617591
Pfff, ik kan best een dutje gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar lijkt het... Bartje is meegeweest boodschappen doen, en thuisgekomen is hij na een voeding gaan krijsen, en dat hield pas op nadat hij een golf melk uitspuugde... En aangezien O+ toen al lag te slapen, en ik het niet zag zitten om de boel naar boven te sjouwen, was dat de poging tot een dutje.... :')

Dus dat schiet niet op, terwijl ik het wel even hard nodig heb na vannacht... Misschien dat we vannacht beter slapen, maar ik vrees het ergste..
pi_98617971
Juud, bij Eva viel het navelstompje er ook pas op de 11e dag af. Vrij laat ook wel, maar niet uitzonderlijk schijnbaar. Je zal het een dezer dagen wel ineens in haar luier aantreffen.
En niet vergeten te slapen tussendoor hoor. Als ik één ding anders doe de volgende keer (hoor mij nou :o ) dan is het wel slapen tussen de middag.
Heb ik veel te weinig gedaan en dat was achteraf niet slim.

Laiveneertiekje, kun je morgen niet een paar uurtjes bijslapen dat je man voor de kleine zorgt (voor zover dat gaat met voedingen natuurlijk)?
pi_98618476
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
De lijn van meisjes is anders dan die van jongens.
Floris en Leia gingen de eerste maanden heel gelijk op, maar zij zat hoog in de curve terwijl floris rond het midden zat
Ja maar dat bewijst alleen maar meer dat Saar een heerlijk spekje is want Puck zit dus lager in de curve terwijl de jongens curve dus uit gaat van een hoger gemiddeld gewicht dan.

Ach het doet er ook allemaal niet toe.

Saar is een lekker ding en doet het goed en dat is alles dat telt.
The way you rock'n'roll
pi_98619312
Zei ik niet eerder vandaag dat Puck niet aan spuitluiers e.d. doet? }:| Stomme fokwet }:|

Net een nieuw jumpsuit aan en een witte romper en ik zit ook onder }:|

Ach ja, alle was was net weg gewerkt dus ik moest natuurlijk wel bezig gehouden worden :+
The way you rock'n'roll
pi_98621082
laiveneertiekje, dat dutten moet toch niet al te lastig te regelen zijn als je met z'n twee bent! Gewoon flink rolverdelen en duidelijke afspraken maken.

Geweldig toch, die spuitluiers! *O* Als ze aan de bijvoeding gaan worden het van die ranzige, volwassen poeplueirs die stinken als een gek. Nee, doe mij deze luiers maar! Al kan ik me niet goed herinneren hoe kunstvoedingspoep ook alweer was. De borstvoedingspoep is goed te doen.

Ik voel me zo gelukkig. O+ Ik heb deze week hard gewerkt, de kindjes hebben het fijn gehad op het kinderdagverblijf, ze hebben goed gegeten en zijn voor het slapen gaan uitgebreid in bad geweest. Heerlijke momenten zijn dat, als Ivan lekker in bad zit te spelen en Lena in haar badje ligt te spartelen. Ik kan niet wachten tot ze kan zitten en samen met Ivan in bad kan! Nu liggen ze alweer een dik uur te pitten allebei. Ik zou wel de hele avond hun kamers binnen willen lopen om te gluren hoe lief ze liggen te slapen.
pi_98622553
Klinkt goed Claudia..

en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
pi_98622703
En als je het opschrijft?
Ik heb dat ook wel, dat je denkt: als ik straks uit bed ben dat moet ik nog dit, en dat, en zus en zo.
Als je dan een lijstje maakt, slaap je misschien makkelijker.
Als je over andere dingen gaat nadenken (emoties, gebeurtenissen en dergelijke) wordt het lastiger omdat het opschrijven langer duurt, maar misschien werkt het?
pi_98622859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..

en over dat slapen gesproken, ik krijg het gewoon ook moeilijk voor elkaar om overdag te slapen. Dan lig ik in bed te malen over allerlei zaken... Als ik die knop eens om kon zetten, dan zou dat heel mooi zijn..
Ik kan het ook niet en ik heb me erbij neergelegd. Wat ik wél heel goed kan is uitgebreid in bad gaan. Dat heb ik tijdens mijn verlof héél veel gedaan. Misschien kun je ook zoiets voor jezelf bedenken?

Ik spreek met mijn lief af dat op dagen waarop het kan ik uit mag slapen. Dat kan ik namelijk wel, nog even een uurtje in bed blijven liggen. Hij slaapt dan overdag weer een beetje bij.
pi_98622914
Dat laatste doen wij ook Claudia! Anders is het niet te doen hoor. Het is toch een beetje ploegendienst draaien, maar zo hou je het wel gezellig.
pi_98623125
Ploegendienst, zo is het! Wij zijn eigenlijk voortdurend bezig met taakverdeling. Hij kookt, ik vermaak de kinderen. Hij ruimt de tafel af, ik maak Ivan en de tafel schoon. Hij stopt de laatste dingen in de vaatwasser, ik dans en zing wat met Ivan en Lena. Hij doet Ivan naar bed, ik Lena. En als iedereen de deur uit is ga ik als een gek het huis door om te stofzuigen, dweilen en de was te vouwen, tussen het werken door (hoera voor thuiswerken!).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:19:15 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98623724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Klinkt goed Claudia..

Met een boek ik bed kruipen. Dat deed ik omdat ik altijd pas na een half uur in slaap viel en liet dat nou net de tijd zijn die Nathan aan 1 stuk kon slapen. Van een half uur met een boek ik bed knap ik echt helemaal op.

Ook hier slapen we om de beurt uit. Vanochtend manlief, ik zondag (hij was vandaag vrij vanwege de TT, hij mocht niet werken, en morgen heeft hij om half 8 een afspraak).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')