abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98474067

Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

En de laatste reactie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, vraag me af of hij dan nog steeds kapsones heeft :P
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:02:30 #2
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_98474130
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:04:36 #3
32402 s0k
..............................
pi_98474216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..................................................................................................................................................
pi_98474261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:02 schreef Drakire het volgende:
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
Wat had je er van verwacht dan?

Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_98474279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:04 schreef s0k het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:09:33 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98474409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:

[..]

Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_98474499
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Ik bedoel maar. Er is nog genoeg om naar uit te kijken.
Ik las al ergens anders dat ze het bij Game Of Thrones wel beter doen zo dan de standaard cliffhanger. Stel dat ze het moment met Ned hadden gepakt ofzo.. dan vraag je je een jaar lang alleen maar af is hij nu wel of niet dood... Nu is er veel meer om naar uit te kijken. Een open cliffhanger ofzo :') .
pi_98474517
quote:

[..]

Dit. Ben eigenlijk best wel hyped voor seizoen 2. Eerste seizoen had best wat meer actie mogen hebben, had graag Drogo en z'n Khalasar in een gave battle gezien maar hopelijk krijgen we in seizoen genoeg actie ;)
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:18:18 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_98474834
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98475680
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
pi_98476091
Maak even een nieuwe titel met toffe quote erin (K)
Kattentrapper...
pi_98476318
quote:

[..]

Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_98476492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.

Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_98476538
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Het is wel jammer dat het inderdaad begint met de white walkers, maar dat je de rest van het seizoen alleen maar te horen mrijgt hoe eng ze zijn. Zonder te weten of ze echt zo goed zijn in een battle.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 juni 2011 @ 19:55:18 #15
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_98476641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.

Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen :')
Lelijk vind ik haar niet, wel strontirritant :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_98476850
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:59:51 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_98476879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik dacht, die springt naar beneden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Fingon het volgende:
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
niet zo tof doen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:02:51 #18
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98477024
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik dacht, die springt naar beneden.

Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
pi_98477101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Dat dacht ik inderdaad ook, of anders met z'n tweeën naar beneden :P

quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:
[..]

Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:04:48 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_98477143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Ja, maar daarna, toen ze heel even alleen achterbleef voordat ze achter Joffrey aan moest.
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:06:50 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_98477254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Fingon het volgende:

Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
niet zo tof doen
pi_98477695
Zo mooi zijn ze niet eens.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98478380
Precies, prullen zijn het. Had ze niet eens echt opgemerkt tijdens de aflevering.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:29:54 #24
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98478443
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_98478530
ik vind de slogan overigens wel toepasselijk die op de poster staat, 'you win or you die' en dan ned stark op de troon. optie 2 voor hem dus :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:01:07 #26
312527 Cowwithmilk
'De Witte Motor'
pi_98480466
quote:

[..]

Helemaal mee eens! In mijn mening hebben ze dit briljant gedaan, ik kan niet wachten tot de eerstvolgende aflevering aangezien alle voorbereidingen in aflevering 10 dan verder gewerkt worden. Een redelijk gesloten einde had er voor gezorgd dat ik over een maandje de hele serie alweer vergeten was.
pi_98483975
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:08:22 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_98485106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef Creatix het volgende:

[..]

Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
Dat zijn suikerglazen :+
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
pi_98485719
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat zijn suikerglazen :+
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
Owwwww toch wel :o
pi_98489131
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:29 schreef Zhenar het volgende:
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
Zeer sterk inderdaad. Sowieso de ontwikkelingen van de personages. Ned die eerst onverschrokken, nobel en sterk is en helemaal gebroken is aan het eind. Daenerys die begint als een onderdanig wicht en uitgroeit tot een sterke vrouw.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_98493619
Sansa is mij inderdaad ook positief opgevallen deze laatste aflevering. Tot deze aflevering vond ik het niet echt overtuigend, beetje mat. Maar de laatste aflevering met de scene op de brug bij de afgehakte hoofden was top.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:56:22 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98494216
Maar volgend seizoen dus door zonder Sean Bean, die met zijn status net dat beetje extra moest geven aan de uitstraling van deze serie.
Ik ben benieuwd wie de top/first billed positie van Bean over gaat nemen en hoe het promo materiaal er dan uit komt te zien.
Dat was nu ook vrijwel volledig op Sean Bean gefocust natuurlijk.
pi_98494523
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
pi_98494712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
Arya? Ben je niet goed bij je hoofd? :') Dat was de hele serie een randfiguur en gaat nu pas blijkbaar in seizoen twee wat interessants doen. Tyrion is wel goed maar de serie dragen? Ik weet niet of het goed of slecht is maar er is niet echt een karakter dat de serie draagt op het moment.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:12:38 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98494853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was.
Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-06-2011 01:18:52 ]
pi_98495520

:')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:38:48 #37
202546 Baszh
The Dude abides
pi_98495537
:D
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 juni 2011 @ 01:54:33 #38
Rawr
pi_98495839
Plaatje doet het niet, ook niet na 4x F5'en ;(
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 22 juni 2011 @ 02:00:52 #39
202546 Baszh
The Dude abides
pi_98495923

Zo dan? :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:07:41 #40
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98497436
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_98500422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.

Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI :').
Amen.
pi_98500477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.
vind dat tyrion toch wel de beste acteerprestatie neerzet. Altijd als hij in beeld kwam veerde ik even op
pi_98500874
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:45 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.

Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI :').
Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
pi_98501058
Ben ook druk de boeken aan het lezen. Ik kan echt niet een jaar wachten...

Het valt me op dat de serie echt heel dicht bij de boeken blijft, maar dat is ook wel zo omdat George RR Martin betrokken is bij de serie denk ik. Maar de verfilming is goed. Vooral de kindacteurs presteren echt heel goed. In de boeken staan veel kinderen centraal en dat kan weleens misgaan op TV / Film als de kinderen niet zo goed acteren. Maar Sansa, Arya en Joffrey zijn echt heel sterk en trouw aan het boek. Ga seizoen 2 ook zeker checken en ook de DVD'tjes kopen van seizoen 1 als er leuke features bij zitten!
pi_98501117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:00 schreef Creatix het volgende:

[..]

Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
had de serie gisteren aan iemand aangeraden dus even op youtube de gewonen S1 trailer gezocht, zegt ie: ziet er goed uit alleen kut dat er meteen onder staat dat sean bean in aflevering 9 sterft :(
pi_98501246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Maar dat is juist wel leuk aan deze serie (zowel boeken als tv) dat de (ogenschijnlijke) lead die alle virtues van eer, trouw en goedheid vertegenwoordigd daar een hoge prijs voor betaald. In de boeken is het wellicht wat minder sterk met Ned centraal. Maar toch verwacht je niet dat de "goeierik" zo snel het loodje legt. Dat maakt het daarna ook heel spannend aangaande alle andere karakters die je liefhebt vind ik.

En volgens mij noem je karakters zoals Tyrion, breakthrough karakters. Die in eerste instantie niet bedoeld zijn om de lead te zijn maar die zo goed presteren of populair zijn bij de achterban dat ze dat wel een beetje worden. Zoals Homer in de simpsons of The Fonz in happy days of Sheldon Cooper in the big bang theory om maar wat voorbeeldjes te noemen.
pi_98504700
Ned Stark, Khal Drogho en King Robert zijn alle 3 weg, die waren nou juist alle 3 een baas :'(

Verder was het een leuke aflevering maar niet een legendarische season finale waar je toch op hoopt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:57:31 #49
32402 s0k
pi_98504786
quote:
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.

Titel: Game Of Thrones 4-Copy Boxed Set - George R. R. Martin Paperback
Aantal: 1

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.
..................................................................................................................................................
pi_98504834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoper ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:06:33 #51
32402 s0k
pi_98505132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:58 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoper ;)
Ach, vond dit makkelijker. Ben trouwens wel al de ebooks aan het lezen, maar een boek is wel chiller dan een telefoon :P
pi_98505186
"Of Bean terugkeert als geest, in een flashback of helemaal niet moeten we afwachten. Zeker is wel dat de makers op zoek zijn naar grote namen die hem kunnen vervangen. Tot minstens april 2012 zullen we moeten wachten op een vervolg. Voor wie niet kan wachten moet op zoek gaan naar de boeken."

Even geciteerd van nosoap.nl
pi_98506635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]

[/quote]

Ik kreeg het mailtje ook net, erg jammer.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_98508444
Ik ben wel benieuwd hoe ze sommige nieuwe karakters gaan neerzetten. Is het noemen van een naam als een spoiler te beschouwen??
pi_98508487
Ben ik de enige die zo wat heeft van... dat draken gedoe enzo mag wel weg blijven?

Ik dacht, eindelijk een ruige serie zonder te veel fantasy!
pi_98508761
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Ben ik de enige die zo wat heeft van... dat draken gedoe enzo mag wel weg blijven?

In het begin van de serie dacht ik ook "laat ze aub niet te veel fantasygezever gebruiken".. Met die "zombie" in Castle Black had ik echt ff een WTF momentje. Ik had Drogo graag langer in de serie gezien maar ben eigenlijk wel blij dat ie niet opeens weer springlevend is na die "blood magic".. Die verhaallijn met Daenerys en haar draken vind ik onverwacht toch eigenlijk wel heel gaaf..

Als er maar niet wizards met puntmutsjes met vuurballen gaan gooien enzo.. dan haak ik echt af ;)
pi_98508799
quote:

[..]

Mee eens, wordt een leuk seizoen. :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:03 #58
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_98509344
quote:

Ja! :+

Ik ben het met je eens als het nu ineens alleen nog maar om die draken zou draaien, maar het blijft gewoon om de mensen gaan. Vergeet ook niet dat de Targaryens aan de macht zijn gekomen doordat ze draken bezaten. Dat Dany, als laatst levende Targaryen, nu dus weer draken tot haar beschikking heeft, betekent wel heel wat voor haar.
pi_98509407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:36 schreef FokkenopFok het volgende:

[..]

Mee eens, wordt een leuk seizoen. :)
Nu gaat de serie pas echt "beginnen". Dit eerste seizoen is eigenlijk nog maar het opzetten van het schaakbord (plus een paar eerste zetjes).
pi_98510704
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:58:51 #61
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98512146
Tering, goede serie.. _O_
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:08:28 #62
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98512593
quote:

Mja, je zag natuurlijk vanaf 10min in aflevering 1 al dat er wat fantasy bij zou komen. Maar je hebt een punt, teveel series die daarna 'over the top' worden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:21:24 #63
32402 s0k
pi_98513227
Denk dat de boekenlezers over het algemeen wel kunnen stellen dat de elementen van politiek, strategie en intriges wel dominant zullen blijven.
pi_98513256
Net (eindelijk) de eerste aflevering gezien: _O_
pi_98513339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:22 schreef ConscienceNL het volgende:
snel weg hier voordat we je het plezier vergallen met spoilers! :)
pi_98515036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:22 schreef ConscienceNL het volgende:
SPOILER
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98515197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:35 schreef Cliffy het volgende:
Als er maar niet wizards met puntmutsjes met vuurballen gaan gooien enzo.. dan haak ik echt af ;)
Nee, dat soort fantasy is dit absoluut niet, gelukkig. Ik houd daar ook niet van.
Imho is het fantasy-element in deze serie ondergeschikt aan de character-driven gebeurtenissen.
Met andere woorden: het zijn niet magiërs met vuurbollen die bepalen hoe het verhaal gaat lopen, maar de gewone mensen met hun stommiteiten of slimmigheden, en de gevolgen van de beslissingen die zij nemen.

Als bovenstaande in een spoiler moet, meld het dan even en ga me niet quoten aub :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:15:30 #68
32402 s0k
pi_98515444
Het is zo verleidelijk om te spoileren als je boek 2 aan het lezen bent. :9
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:26:22 #69
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_98518008
Gisteren gelijk heel de serie er doorheen geramd, lovely! Vond het wel verfrissend hoe ze met fantasy begonnen en eindigden, en er tussendoor eigenlijk enkel over spraken. En tering wat is die uit de kluiten gewassen zuigeling eng.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_98518191
Het is wel fantasy he? Dat betekent dat er altijd bovennatuurlijke dingen in voorkomen.

SPOILER
pi_98518237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef BlackSheep het volgende:
Gisteren gelijk heel de serie er doorheen geramd, lovely! Vond het wel verfrissend hoe ze met fantasy begonnen en eindigden, en er tussendoor eigenlijk enkel over spraken. En tering wat is die uit de kluiten gewassen zuigeling eng.
Lord Arryn?
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 juni 2011 @ 18:55:21 #72
Rawr
pi_98519300
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lord Arryn?
Ik dacht aan Tyrion toen ik dat las :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:28:56 #73
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_98521101
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lord Arryn?
Ja dat ventje inderdaad. Echt heel goed neergezet. Zo'n mannetje wat alles in zijn schoot geworpen krijgt en ook veel te belangrijke beslissingen mag nemen, omdat ie anders gaat janken.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_98523894
Ken de boeken niet, en ga hier verder niet teveel lezen omdat ik niet gespoiled wil worden, maar wil even kwijt dat ik afgelopen dagen seizoen 1 heb gekeken... wat een meesterwerk!
pi_98524111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:19 schreef VacaLoca het volgende:
Ken de boeken niet, en ga hier verder niet teveel lezen omdat ik niet gespoiled wil worden, maar wil even kwijt dat ik afgelopen dagen seizoen 1 heb gekeken... wat een meesterwerk!
hier wordt als het goed is niet teveel over de boeken gesproken, daar schijnt inmiddels een apart topic voor te zijn, en anders in spoilers
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:27:39 #76
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98524273

Deze infographic is vast al eens langsgekomen?
Zo niet, best handig op momenten. :)
pi_98524973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Deze niet volgens mij. Wel een paar andere duidelijkere.. Beter onoverzichtelijk allemaal. Daarnaast hadden andere foto's erbij. Is dan toch ff wat duidelijker.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:55:35 #78
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98525960
Is het niet een idee om, zolang we toch wachten op seizoen 2, een apart topic te openen waarin je de serie kunt bespreken mét boekspoilers? Dat zie je sowieso al in veel GoT fora... Ik heb in ieder geval de afgelopen 10 weken wel gemerkt dat ik niet echt zin had om hier te posten, omdat je toch al snel gaat spoileren als je de boeken kent (heb wel met veel plezier meegelezen trouwens). Maar nu er nog zoveel maanden zitten tussen nu en het volgende seizoen, lijkt het me wel lachen om vanuit een lezersperspectief over de serie te kunnen posten.

Bijvoorbeeld over...
SPOILER
Als er meer mensen voor voelen, dan is het wellicht leuk een topic te openen? :s)
pi_98526221
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:55 schreef Zhenar het volgende:
Is het niet een idee om, zolang we toch wachten op seizoen 2, een apart topic te openen waarin je de serie kunt bespreken mét boekspoilers? Dat zie je sowieso al in veel GoT fora... Ik heb in ieder geval de afgelopen 10 weken wel gemerkt dat ik niet echt zin had om hier te posten, omdat je toch al snel gaat spoileren als je de boeken kent (heb wel met veel plezier meegelezen trouwens). Maar nu er nog zoveel maanden zitten tussen nu en het volgende seizoen, lijkt het me wel lachen om vanuit een lezersperspectief over de serie te kunnen posten.

Bijvoorbeeld over...
SPOILER
Als er meer mensen voor voelen, dan is het wellicht leuk een topic te openen? :s)
Goed plan! Ik mis het ook wel een beetje en hier wordt er vrij krampachtig over gedaan.
pi_98527065
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:55 schreef Zhenar het volgende:
SPOILER
Ja! *O*

Ik ben ook wel voor dat topic wat je voorstelt. Ik vind 't vooral altijd erg leuk om te gissen naar acteurs die een bepaalde rol moeten spelen
SPOILER
O, en we kunnen de DVD/Blue Ray al pre-orderen!
Releasedatum alleen nog niet bekend.
http://www.amazon.com/gp/(...)p=1789&creative=9325
pi_98527448
quote:
[ afbeelding ]

Wat een snertgraphic. Onoverzichtelijk als de neten en Joffrey e.d. staan erop als kinderen van Robert en Cersei terwijl ze duidelijk bastaarden zijn van Cersei en Jaime.
pi_98530972
Ik moet echt eens stoppen met alle spoilers te lezen en daardoor de boeken voor mezelf te verpesten :')
Kattentrapper...
pi_98532148
quote:
[ afbeelding ]

dit is dan ook nog de oude variant. Ik heb al ergens een linkje met (toen) een nieuwere variant gezien. Welke site is dit ook al weer?
pi_98533011
Stond in een eerder deel van dit topic. Ze komen regelmatig voorbij, geen idee van welke site ze geplukt worden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:52:53 #85
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_98541319
Goede finale. Ik kan trouwens prima wachten tot april. Er is meer in het leven dan GOT.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_98542121
quote:

Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.

Maja net als met True Blood, ook van HBO.. waren ze ook nogal dol op nogal ver gaan met het paranormale.
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:13:16 #87
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_98542727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:28 schreef eLiNSANIUM het volgende:

[..]

dit is dan ook nog de oude variant. Ik heb al ergens een linkje met (toen) een nieuwere variant gezien. Welke site is dit ook al weer?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Stond in een eerder deel van dit topic. Ze komen regelmatig voorbij, geen idee van welke site ze geplukt worden.
Staat rechtsonder op de infographic, hier komen ze vandaan: http://hauteslides.com/20(...)acter-relationships/

Nog geen geupdate versie sinds de laatste aflevering alleen.
pi_98543759
Ik zat op de site met merchandise te kijken, deze vind ik wel heel mooi!

donderdag 23 juni 2011 @ 10:18:44 #89
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_98544755
Mijn boeken moeten zometeen binnenkomen.

SCHIET OOOOP!!!..
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:00:21 #90
7957 Chevalric
pi_98545849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 05:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.

Maja net als met True Blood, ook van HBO.. waren ze ook nogal dol op nogal ver gaan met het paranormale.
SPOILER: met subtiele boekverwijzingen
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:18:53 #91
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98546444
quote:

Eindelijk? Denk aan Spartacus. Het is er dus wel degelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 05:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Het verhaal ligt al vast naturlijk GoT en True Blood zijn gebaseerd op bestaande verhalen. Kun je moeilijk iets anders van maken.

En een 'ruige serie' is lastig interessant te houden. Begrijp me niet verkeerd, ik had ook prima kunnen leven met gewoon politieke spelletjes en wat hardere beelden (echt ruig vind ik de serie niet. Je ziet amper wat van de echte gevechten, en een keer een hoofd die eraf gaat, vind ik niet meteen ruig) en wat drama. Maar dit is wat GoT altijd zou zijn.
Ik denk dat de serie zonder alle magie het niet langer dan 2 seizoenen op niveau zou volhouden, omdat het steeds hetzelfde zou zijn.

Als True Blood alleen maar over het vampier vs mens principe was gegaan, waren ze daar ook zo klaar mee.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_98546599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nee, dat soort fantasy is dit absoluut niet, gelukkig. Ik houd daar ook niet van.
Imho is het fantasy-element in deze serie ondergeschikt aan de character-driven gebeurtenissen.
Met andere woorden: het zijn niet magiërs met vuurbollen die bepalen hoe het verhaal gaat lopen, maar de gewone mensen met hun stommiteiten of slimmigheden, en de gevolgen van de beslissingen die zij nemen.

Als bovenstaande in een spoiler moet, meld het dan even en ga me niet quoten aub :)
Meer de O+ Robin Hobb O+ benadering dus.

Edit: dat is trouwens een sterke aanrader voor mensen die de boeken van GRR Martin niet willen lezen vanwege spoilers, maar wel graag aan iets soortgelijks beginnen. Hele toffe boeken, ook gericht op intriges rondom een troon. Beginnen met Boeken van de Zieners, dan Boeken van de Levende Schepen en tenslotte Boeken van de Nar. Aanrader _O_.

Ook qua hoeveelheid blood en gore komt het erg in de buurt van GoT.
Amen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:20:06 #93
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98548548
Ik geef het openlijk toe, ik geil op die chick van de imp. Ik hoop dat ze nog een fatsoenlijke rol krijgt met veel naakt :P
pi_98550064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:20 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik geef het openlijk toe, ik geil op die chick van de imp. Ik hoop dat ze nog een fatsoenlijke rol krijgt met veel naakt :P
Die chick heeft in porno gespeeld, zoek maar op :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:05:41 #95
32402 s0k
pi_98550303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:00 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die chick heeft in porno gespeeld, zoek maar op :P
Nou je het zegt, 1x zoeken op een willekeurige torrent site en je krijgt genoeg dubieuze hits op de naam "Sibel Kekilli" :')
pi_98554366
Genoeg porno te vinden van haar, jammer genoeg in het Duits :')
pi_98554516
Nice. :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:53:15 #98
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98558013
Ow dat wist ik niet. Interessant.
pi_98559688
interessant ja, dat is t :D

misschien is er nog wel ergens een filmpje met een lilliputter te vinden ;)
pi_98560108
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Meer de O+ Robin Hobb O+ benadering dus.

Edit: dat is trouwens een sterke aanrader voor mensen die de boeken van GRR Martin niet willen lezen vanwege spoilers, maar wel graag aan iets soortgelijks beginnen. Hele toffe boeken, ook gericht op intriges rondom een troon. Beginnen met Boeken van de Zieners, dan Boeken van de Levende Schepen en tenslotte Boeken van de Nar. Aanrader _O_.

Ook qua hoeveelheid blood en gore komt het erg in de buurt van GoT.
Boeken van de Levende Schepen speelt zich toch alleen af in hetzelfde universum als de Zieners en de Nar? De Boeken van de Nar waren een vervolg op de Boeken van de Zieners.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:38:31 #101
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98560337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Rumille het volgende:

[..]

Boeken van de Levende Schepen speelt zich toch alleen af in hetzelfde universum als de Zieners en de Nar? De Boeken van de Nar waren een vervolg op de Boeken van de Zieners.
Het is in dezelfde wereld, maar een stuk er vandaan en speelt zich qua tijd af tussen de Zieners en de Nar. En het heeft er zijlings ook wel mee te maken.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:29:51 #102
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98567264
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:38 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Het is in dezelfde wereld, maar een stuk er vandaan en speelt zich qua tijd af tussen de Zieners en de Nar. En het heeft er zijlings ook wel mee te maken.
Er is ook alweer een nieuwe reeks "The Rain Wild Chronicles", die zich weer in (de buurt van) het gebied van de Liveship Chronicles afspeelt. Maar daar moet deel 3 nog van uitkomen. Inderdaad erg goed leesvoer allemaal O+
pi_98567559
Ik vond de Boeken van de Zieners echt fantastisch en het 1e boek van de Nar ook, het 2e en 3e deel moet ik nog lezen.

Maar weer ontopic :P.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:39:24 #104
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98567742
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Er is ook alweer een nieuwe reeks "The Rain Wild Chronicles", die zich weer in (de buurt van) het gebied van de Liveship Chronicles afspeelt. Maar daar moet deel 3 nog van uitkomen. Inderdaad erg goed leesvoer allemaal O+
Al gelezen :9.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 juni 2011 @ 19:43:16 #105
Rawr
pi_98567962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:35 schreef Rumille het volgende:
Ik vond de Boeken van de Zieners echt fantastisch en het 1e boek van de Nar ook, het 2e en 3e deel moet ik nog lezen.

Maar weer ontopic :P.
2 en 3 van de Nar zijn ook erg tof :9
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:23:41 #106
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_98570135
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef s0k het volgende:

[..]

Nou je het zegt, 1x zoeken op een willekeurige torrent site en je krijgt genoeg dubieuze hits op de naam "Sibel Kekilli" :')
Ik weet nu even het woord niet, maar ik vind het best 'erg' dat als je haar naam selecteert en vervolgens zoeken met google klikt alleen maar pornohits krijgt ipv haar imdb-profiel (wiki stond tenminste wel op de 1e pagina). Dat terwijl ze nog in best wat aardige stukken heeft gespeeld zoals Gegen die wand (tevens bekroond ( :P ) volgens mij) en de bekende Deutche Polizei serie Tatort. Raar, maa ja seks sells.
pi_98581503
argh net de laatste ep gezien

wat een GEWELDIGE serie

kan niet wachten op seizoen 2
maar gaat wel even duren sniff.....
pi_98584289
Net laatste ep gezien,

Wat een saaie ruk-aflevering imo. Verschrikkelijk langdradig, geen toffe scene's. De draken op het laatst was über-méh.

Bah. Ben totaal niet meer hyped voor een 2e seizoen.

Het had zoveel meer kunnen zijn ;(
pi_98585267
Geen toffe scene's? Die king of the north scene en de draken scene vond ik anders geweldig.
pi_98588018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Geen toffe scene's? Die king of the north scene en de draken scene vond ik anders geweldig.
Arrgh mensen, KING IN THE NORTH!
pi_98594443
Ah, blijkbaar heeft Bol.com een nieuwe lading boeken binnen, want mijn Game of Thrones-set is verzonden *O*.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:36:06 #112
32402 s0k
pi_98594653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef Orbis het volgende:
Ah, blijkbaar heeft Bol.com een nieuwe lading boeken binnen, want mijn Game of Thrones-set is verzonden *O*.
Ik had gisteravond op annuleren gedrukt :') Naja, ik accepteer m nu wel. Heb boek 2 wel al bijna uit als ebook :')
pi_98600652
Wat is er mis met de draken? Dit is 10 keer beter dan ik verwacht had. De draken kwamen mij niet als verrassing aangezien Danearys tegen hitte kon en die drakeneieren enkele keren zo specifiek in beeld waren geweest.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:48:45 #114
133369 Jivis
Critikut
pi_98601120
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Rumille het volgende:

[..]

Ja, is in hetzelfde universum. Ik had eerst echter gelijk na Zieners boeken van de Nar gelezen, alleen toen ik ze daarna gewoon chronologisch las bleek ik een hoop gemist te hebben omdat ik boeken van de Levende Schepen overgeslagen had. De middelste trilogie is dus wel degelijk belangrijk.
Amen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:52:08 #115
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98601260
Dat gezeik over die boeken, laat es wat tetten zien.
pi_98601325
Als we het ook over andere toffe boeken gaan hebben wil ik de 'the first law' trilogie nog even promoten als het beste dat ik tot nu toe gelezen heb (ja, zelfs nog iets beter dan song of ice and fire).

Maar misschien beter om gewoon on-topic te blijven.
Ja, ik generaliseer.
pi_98601538
De boekenset is binnen, maar helaas in een gescheurde box. Desalniettemin kom ik zo de zomer wel door.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:14:31 #118
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98602171
quote:
Eerste rol gecast voor Game of Thrones S2

De productie voor het 2de seizoen van Game of Thrones begint al snel dus de castingberichten zullen in rap tempo gaan volgen. Nathalie Dormer (The Tudors) is de eerste die de cast komt versterken.

Dormer speelde in Showtime's The Tudors de memorabele rol van de verleidelijke Anne Boleyn. In Game of Thrones is ze gecast als Margaery Tyrell van de Tyrell familie en zus van Loras Tyrell

http://nosoap.nl/index.ph(...)hrones-s2&Itemid=137

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 24-06-2011 13:20:05 ]
pi_98602799
Meh... Margaery zou het lekkerste wijf uit het koninkrijk moeten zijn. Kan nou niet echt zeggen dat mevrouw Dormer dat bij me losmaakt.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:30:11 #120
133369 Jivis
Critikut
pi_98602853

Niet echt nee :{.
Amen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:35:11 #121
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_98603072
Ze heeft zelfs (nu al) hangtieten :N
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:37:05 #122
7957 Chevalric
pi_98603183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:30 schreef Jivis het volgende:
[ afbeelding ]

Niet echt nee :{.
Dat is ook wel een heel onflatteuze foto van haar. Ik vond haar in de Tudors wel te doen eigenlijk.
pi_98603737

Mhhh... waarom hebben ze niet gewoon scarlet johansson gevraagd ofzo?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:50:37 #124
133369 Jivis
Critikut
pi_98603786
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:49 schreef Northside het volgende:
[ afbeelding ]

Die neusgaten.
Amen.
pi_98604198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:49 schreef Northside het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat de mooiste vrouw in het koninkrijk is, wil ik niet in dat koninkrijk leven. :D Wat een mormel. :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:03:36 #126
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98604423
vind 'r wel een gezicht hebben voor zo een serie. Van die poppetjes die je in een FOX serie tegenkomt passen hier niet bij
pi_98604961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:03 schreef planethugo het volgende:
vind 'r wel een gezicht hebben voor zo een serie. Van die poppetjes die je in een FOX serie tegenkomt passen hier niet bij
Ze heeft wel een gezicht voor zo'n serie, maar dan als heks of iets dergelijks. Het is toch frappant dat de hoertjes in de serie lekkerder zijn dan de mooiste vrouw van het koninkrijk. :P
pi_98605219
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Die serie bestaat toch maar uit twee delen? Of komt er nu een derde deel?

Ik moet deel 2 van de boeken van de zieners ook nog gaan lezen, boek 1 had ik net uit voordat ik met Game of Thrones begon. Dus ik heb nog wat om naar vooruit te kijken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:26:41 #129
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98605608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:14 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ze heeft wel een gezicht voor zo'n serie, maar dan als heks of iets dergelijks. Het is toch frappant dat de hoertjes in de serie lekkerder zijn dan de mooiste vrouw van het koninkrijk. :P
de koningin wordt in de boeken, als ik het hier goed gelezen heb, ook omschreven als een femme fatale en bloedmooi? Dat is Lena Headey ook niet bepaald. HBO series hebben in elke serie niet de standaard beauty's maar een meer realistische cast kwa uiterlijk. Vind dit daar wel bij aansluiten.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:34:29 #130
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98606048
Zolang Margaery mooier is dan Cersei volgen ze aardig het boek en
SPOILER
. Hoewel je daar zo je vraagtekens bij kunt zetten, ik zie iets heel raars in haar gezicht, kan het niet goed onder woorden brengen.

Maar goed, het kan nog erger, ze hadden aanvankelijk Tamzin Merchant gecast voor Daenerys.
pi_98606470
Ik ben benieuwd wie Brienne gaat spelen, of is dit al bekend? Het lijkt me niet echt een compliment als ze je voor deze rol vragen, hehe.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:45:52 #132
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98606724
Dan moet die jongen die Sam speelt zich zeker ook gaan schamen?
Ik hoop Eva Damen, want wat maakt het nou uit wat voor rol je speelt, je zit verdorie in een HBO serie.
Ze is Nederlands, hartstikke groot en kan al met zwaard overweg. :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:57:28 #133
7957 Chevalric
pi_98607411
Ik stem ook voor Eva Damen, qua looks past ze wel en ik heb eigenlijk ook nog geen betere kandidaten gezien.
pi_98608005
Nou, mailtje sturen dan. Namens 'de omvangrijke Nederlandse fanbase' zouden wij graag zien dat...
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:17:27 #135
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98608648
Ik neem dat ze zulke types in de VS ook wel kunnen vinden. Maar het is natuurlijk een heel specifiek soort actrice dat je zoekt, net als voor de rol van Tyrion.
pi_98608826
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:06 schreef Northside het volgende:
Nou, mailtje sturen dan. Namens 'de omvangrijke Nederlandse fanbase' zouden wij graag zien dat...
Hehe ja dan kunnen ze wel geen nee zeggen... al zullen ze wel hun vraagtekens zetten bij de wijze waarop die fanbase de serie volgt...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:21:08 #137
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98608846
Michiel Huisman hoort tot de vaste cast van hbo's Treme dus waarom zou dat niet mogelijk zijn
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:24:34 #138
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98610014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:17 schreef Jester65 het volgende:
Ik neem dat ze zulke types in de VS ook wel kunnen vinden. Maar het is natuurlijk een heel specifiek soort actrice dat je zoekt, net als voor de rol van Tyrion.
Mwah, zo specifiek ook weer niet hoor. Als ze maar groot genoeg is, verder kom je met make-up een heel eind. Zie ook: alle oogverblindende actrices die met een keertje lelijk doen meteen Oscars in de wacht slepen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:50:36 #140
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98610081
Charlize.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:24:50 #141
28033 Pek
je moet wat
pi_98611904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als dat de mooiste vrouw in het koninkrijk is, wil ik niet in dat koninkrijk leven. :D Wat een mormel. :P
Die wil je ook niet naakt zien, twee slappe theezakjes :{

Edit: zoals TheThirdMark al aangaf :+
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_98613492
Natalie Portman O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:14:07 #143
133369 Jivis
Critikut
pi_98616637
Ik stem voor Minka Kelly.

Dan moet ze alleen wel een Brits accent faken, weet niet of ze daar toe in staat is ;(.
Amen.
pi_98622481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:20 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Hehe ja dan kunnen ze wel geen nee zeggen... al zullen ze wel hun vraagtekens zetten bij de wijze waarop die fanbase de serie volgt...
ja maar wat kan de Nederlandse fanbase eraan doen dat we niet in NL zo'n serie krijgen uitgezonden...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 02:22:40 #145
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98636479
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:14 schreef Jivis het volgende:
Ik stem voor Minka Kelly.

Dan moet ze alleen wel een Brits accent faken, weet niet of ze daar toe in staat is ;(.
Eensch. Lekker wijf.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:08:44 #146
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98655547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:08 schreef Jester65 het volgende:
Gaat GoT Emmys winnen?

http://www.hollywoodrepor(...)-game-thrones-205208
Als Peter Dinklage geen Emmy krijgt voor zijn vertolking van Tyrion is dat ronduit misdadig.
  zondag 26 juni 2011 @ 23:48:31 #148
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_98701007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef Orbis het volgende:
Zelfde voor Book Depository
pi_98701163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:07 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Als Peter Dinklage geen Emmy krijgt voor zijn vertolking van Tyrion is dat ronduit misdadig.
:Y

Peter is meesterlijk als Tyrion.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 27 juni 2011 @ 09:26:55 #150
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98709246
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

:Y

Peter is meesterlijk als Tyrion.
  maandag 27 juni 2011 @ 09:54:45 #151
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98709853
quote:

[..]

Die Smidsjongen is een Bastaard van Robert toch? Interessant detail lijkt me.

Ik vroeg me nog wel af waar Arya en die Night's Watch elkaar van kennen...

Nog iets. Aan wie heeft Ned allemaal verteld dat Joffry een Lannister is?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 27 juni 2011 @ 10:15:40 #152
32402 s0k
pi_98710435
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 09:54 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ik vroeg me nog wel af waar Arya en die Night's Watch elkaar van kennen...

Nog iets. Aan wie heeft Ned allemaal verteld dat Joffry een Lannister is?
Yoren kwam langs in Winterfell. Regelmatig zelfs denk ik.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:21:06 #153
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98710625
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:15 schreef s0k het volgende:

[..]

Owja, dat klinkt wel logisch. Kwam hij ook weer langs met de Imp. En daar moet hij haar ook weer afzetten natuurlijk :P
pi_98710658
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:15 schreef s0k het volgende:

[..]

Yoren kwam ook een een keer langs bij Ned in King's Landing, om het nieuws over Tyrion en Benjen Stark te vertellen. Daar was Arya ook bij, het was vlak nadat ze de stemmen had gehoord.
Album top 100 2024
  maandag 27 juni 2011 @ 10:48:54 #155
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98711459
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 09:54 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Ja, en voor z'n eigen veiligheid kan hij maar beter bij de Night's Watch dienen dan in King's Landing blijven. Voor Cersei/Joff is het best belangrijk dat er geen zwartharige kinderen van Robert rondlopen. Mensen zouden eens op een idee kunnen komen.

Grappig dan wel weer dat Varys vast wel van het bestaan van Gendry af wist maar er nooit iets over tegen Cersei heeft gezegd.
pi_98712672
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, en voor z'n eigen veiligheid kan hij maar beter bij de Night's Watch dienen dan in King's Landing blijven. Voor Cersei/Joff is het best belangrijk dat er geen zwartharige kinderen van Robert rondlopen. Mensen zouden eens op een idee kunnen komen.

Grappig dan wel weer dat Varys vast wel van het bestaan van Gendry af wist maar er nooit iets over tegen Cersei heeft gezegd.
Duidelijk dat Varys z'n eigen plan trekt :P
Hadden we trouwens maar zulke gevechten in GoT...
Wat een snelheid hebben die gasten.
  maandag 27 juni 2011 @ 11:32:42 #157
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98712957
Volgens mij is the Mountain de enige die met een tweehandszwaard vecht, en die gebruikt hem met één hand, omdat-ie zo groot is.
Wel een mooi filmpje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gwywen op 27-06-2011 15:33:58 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 11:58:50 #158
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98713728
Varys is die kale zonder ballen toch? Met wie liep hij te praten daar bij die drakenkop? Hij wist daar al best veel toch? die scene moet ik nogmaals kijken bedenk ik nu :P
pi_98714506
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:58 schreef One_conundrum het volgende:
Varys is die kale zonder ballen toch? Met wie liep hij te praten daar bij die drakenkop? Hij wist daar al best veel toch? die scene moet ik nogmaals kijken bedenk ik nu :P
Illyrio, die man waar Daenerys en Viserys op het begin bij zijn.
pi_98714670
Ik ben met tegenzin toch weer opnieuw aan deze serie begonnen, vooral door een gebrek aan goede series in de zomer, en ik ben weer helemaal bij :P.
pi_98714849
Wanneer begon het tweede seizoen nou :?

edit: spring 2012 dus, is de verwachting.
  maandag 27 juni 2011 @ 13:02:50 #162
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98715694
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:22 schreef Fingon het volgende:

[..]

Illyrio, die man waar Daenerys en Viserys op het begin bij zijn.
ah ^O^
  maandag 27 juni 2011 @ 13:07:09 #163
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98715827
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:32 schreef Gwywen het volgende:
Volgens mij is the Mountain de enige die met een tweehandszwaars vecht, en die gebruikt hem met één hand, omdat-ie zo groot is.
Wel een mooi filmpje.
Dat zijn ook 1, 5-handers.

Ice is bijvoorbeeld wel een echte 2-hander.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 27 juni 2011 @ 13:10:34 #164
7957 Chevalric
pi_98715926
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:34 schreef pberends het volgende:

Betekent dit dat je het nu toch wel spannend en interessant vond en het tweede seizoen wil kijken? :)
  maandag 27 juni 2011 @ 13:15:53 #165
32402 s0k
pi_98716084
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat zijn ook 1, 5-handers.

Ice is bijvoorbeeld wel een echte 2-hander.
In het boek komt echt naar voren dat The Mountain met 1 hand een 2-hander gebruikt. Dit kan hij omdat hij zo groot en sterk is. En hij heeft er ook nog een schild bij.

Jon heeft wel een 1,5 hander (bastard-sword) gekregen van de Lord Commander.
  maandag 27 juni 2011 @ 13:24:04 #166
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98716412
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:15 schreef s0k het volgende:

[..]

In het boek komt echt naar voren dat The Mountain met 1 hand een 2-hander gebruikt. Dit kan hij omdat hij zo groot en sterk is. En hij heeft er ook nog een schild bij.

Jon heeft wel een 1,5 hander (bastard-sword) gekregen van de Lord Commander.
Klopt, maar de meeste karakters gebruiken in een gevecht 1,5-handers (Ned vs. Jaime bijv.)

2-handers zijn daar simpelweg gewoon te log en te traag voor (behalve voor de Mountain natuurlijk :) )
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_98718701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:10 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Betekent dit dat je het nu toch wel spannend en interessant vond en het tweede seizoen wil kijken? :)
Het werd steeds beter, zeker.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:35:42 #168
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98721424
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:34 schreef pberends het volgende:

25 april 2012, en het worden 11 afleveringen, volgens IMDB *O*
  maandag 27 juni 2011 @ 15:39:57 #169
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98721624
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Het werd steeds beter, zeker.
zo en dan nu het 'saaie' breaking bad kijken :Y
  maandag 27 juni 2011 @ 15:50:38 #170
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98722162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:07 schreef Creatix het volgende:
"Of Bean terugkeert als geest, in een flashback of helemaal niet moeten we afwachten. Zeker is wel dat de makers op zoek zijn naar grote namen die hem kunnen vervangen. Tot minstens april 2012 zullen we moeten wachten op een vervolg. Voor wie niet kan wachten moet op zoek gaan naar de boeken."

Even geciteerd van nosoap.nl
Grote namen hoeven van mij niet zo. Er staat ook zonder Bean een prima cast, vooral the Imp natuurlijk.

Ik zie nu dat the Imp dezelfde is als in the station agent ^O^
  maandag 27 juni 2011 @ 16:16:31 #171
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98723421
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef One_conundrum het volgende:
Grote namen hoeven van mij niet zo.
Ik zat gisteren te denken; Russell Crowe als Roose Bolton lijkt me wel wat. Maar die zal echt niet in een serie gaan spelen, denk ik.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:27:50 #172
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98723950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zat gisteren te denken; Russell Crowe als Roose Bolton lijkt me wel wat. Maar die zal echt niet in een serie gaan spelen, denk ik.
Mjaa, ik ken de karakters dus niet, dus ik heb er een een beeld bij. Maar een acteur om de naam kiezen is in dit stadium niet nodig mag ik hopen.

Hoe zit het met de kijkcijfers enzo?
pi_98723998
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Waarom zou je overbekende acteurs in Game of Thrones willen? Er is genoeg onbekend talent, en die kunnen die rollen veel geloofwaardiger spelen omdat men ze niet van andere rollen kent.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:30:47 #174
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98724078
Niet om de naam of omdat-ie overbekend is, maar omdat ik bij Roose Bolton iemand voor me zie die op hem lijkt, en ook die stem, en zo.
Sorry als ik de verkeerde indruk gaf, ik snap ook wel dat GoT totaal geen behoefte heeft aan acteurs van zo'n formaat.
pi_98724188
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Grote namen hoeven van mij niet zo. Er staat ook zonder Bean een prima cast, vooral the Imp natuurlijk.

Ik zie nu dat the Imp dezelfde is als in the station agent ^O^
Ik heb screenshots van een scene met Bean gezien die nog niet zijn langsgekomen, dus we zullen hem denk ik wel zien(al speelt hij daar z'n broer in :P ).
Ben daar wel benieuwd naar, het leek me een erg vette scene en had gedacht dat ze die wel het eerste seizoen zouden laten zien :(
pi_98724200
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:39 schreef planethugo het volgende:

[..]

zo en dan nu het 'saaie' breaking bad kijken :Y
Breaking Bad is echt saai, met soms oeverloze conversaties van 20 minuten waarin helemaal niets gebeurd. Dan heb ik nog liever de blote hoeren van Game of Thrones.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:34:10 #177
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98724227
Hoe heet de wereld waar dit plaatsvind eigenlijk? Ik zoek nog een mooie landkaart :P
  maandag 27 juni 2011 @ 16:34:45 #178
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98724263
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:34 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe heet de wereld waar dit plaatsvind eigenlijk? Ik zoek nog een mooie landkaart :P
westeros :)

quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Breaking Bad is echt saai, met soms oeverloze conversaties van 20 minuten waarin helemaal niets gebeurd.
_O-
  maandag 27 juni 2011 @ 16:34:48 #179
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98724265
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:33 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik heb screenshots van een scene met Bean gezien die nog niet zijn langsgekomen, dus we zullen hem denk ik wel zien(al speelt hij daar z'n broer in :P ).
Ben daar wel benieuwd naar, het leek me een erg vette scene en had gedacht dat ze die wel het eerste seizoen zouden laten zien :(
Zijn broer is ook al dood toch :P
  maandag 27 juni 2011 @ 16:36:05 #180
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98724319
Ooit van een flashback gehoord? ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 16:37:15 #181
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98724389
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:34 schreef planethugo het volgende:

[..]

westeros :)

Maar hier staan de Dothraki niet op ...
pi_98724457

Waar is de narrow sea? en welke zitten bij de 7 kingdoms? Ik tel er 8.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:39:46 #183
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98724516
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

owja klopt, die lopen volgens mij in een stukje niemandsland. de boeken niet gelezen dus verder geen idee eigenlijk. De naam van die wereld/planeet wil ik ook wel weten :)
  maandag 27 juni 2011 @ 16:39:57 #184
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98724527
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:38 schreef pberends het volgende:
[ link | afbeelding ]

Waar is de narrow sea? en welke zitten bij de 7 kingdoms?
King's landing zal wel neutraal gebied zijn omdat die drakenlui uitgemoord zijn ;)
pi_98724562
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:39 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

King's landing zal wel neutraal gebied zijn omdat die drakenlui uitgemoord zijn ;)
Soort Washington D.C.?
pi_98724619
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Die zit naast de oostelijke narrow sea, zeker een soort Frankrijk ofzo :P.
  maandag 27 juni 2011 @ 16:49:23 #187
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98724999

quote:
Pentos
From A Wiki of Ice and Fire
Pentos is one of the Free Cities. It is the city located closest to the Dothraki Sea, which lies to the east, and pays regular tribute to the nomadic Dothraki people. It is a port city ruled by a prince and magisters.[1]
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Pentos
pi_98725407
Ik zei toch; dat is Frankrijk. Maar hoe groot is dat tweede eiland?
pi_98725577
Grotere wereldmap:

SPOILER
  maandag 27 juni 2011 @ 17:05:32 #190
133369 Jivis
Critikut
pi_98725703
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:35 schreef Gwywen het volgende:

[..]

25 april 2012, en het worden 11 afleveringen, volgens IMDB *O*
Sinds IMDB ooit bij een aflevering van Lost had staan dat Samuel L. Jackson een van de gastrollen vertolkte, vertrouw ik dat niet meer zo op seriegebied ;(.
Amen.
pi_98726932
Waar op die kaart ligt de plaats waar Syrio vandaan kwam? Bravos toch?
pi_98727137
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:38 schreef .aeon het volgende:
Waar op die kaart ligt de plaats waar Syrio vandaan kwam? Bravos toch?
Ja, dat is een stad ergens ter hoogte van de Vale of Arryn, op 3 eilandjes ergens in de punt van Essos.
pi_98727198
Oh best dichtbij dus.
pi_98730074
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:38 schreef pberends het volgende:

Waar is de narrow sea? en welke zitten bij de 7 kingdoms? Ik tel er 8.
Tijdens de verovering van Targaryen regeerden The Iron Islands ook over Riverrun.
pi_98730256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:53 schreef catfish het volgende:

[..]

Tijdens de verovering van Targaryen regeerden The Iron Islands ook over Riverrun.
Volgens mij is de consensus dat de 7 kingdoms alle gebieden behalve Dorne zijn, aangezien Dorne het enige 'koninkrijk'(principality eigenlijk) is wat nooit veroverd is maar relatief kort geleden (100 jaar oid) door een huwelijk onder de autoriteit van de Iron Throne is gekomen.
pi_98733435
Ik tel 9 kingdoms. De Iron Islands was van de Greyjoys dat aan de kant van de Targaryens vocht en dus veroverd werd door de Starks. En dat andere gebied rondom Kings Landing van de Targaryens was veroverd door de baratheons of een colatie. Ik neem dus aan dat deze gebieden niet meer meetellen omdat ze veroverd zijn waardoor je op 7 uit komt.

Ik ben geen boekenlezer dus ik zit waarschijnlijk helemaal fout.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:09:05 #198
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_98751963
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:44 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja, dat is een stad ergens ter hoogte van de Vale of Arryn, op 3 eilandjes ergens in de punt van Essos.
Op honderden eilanden. Soort van Venetië
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:11:28 #199
56749 BlaZ
pi_98751980
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef terdege het volgende:
Ik tel 9 kingdoms. De Iron Islands was van de Greyjoys dat aan de kant van de Targaryens vocht en dus veroverd werd door de Starks. En dat andere gebied rondom Kings Landing van de Targaryens was veroverd door de baratheons of een colatie. Ik neem dus aan dat deze gebieden niet meer meetellen omdat ze veroverd zijn waardoor je op 7 uit komt.

Ik ben geen boekenlezer dus ik zit waarschijnlijk helemaal fout.
Riverlands + Iron Islands was tijdens de invasie 1 koninkrijk wat later dus gesplitst werd.
Dorne werd tijdens de initiële invasie helemaal niet veroverd.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:23:31 #200
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98754028
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:48 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Zelfde voor Book Depository
Het track and trace systeem van The Book Depository laat wel wat te wensen over. :+
Updates krijg je niet per mail, je moet iedere keer opnieuw inloggen.
En je hebt maar twee order statussen: "Processing" en "Shipped". Geen verwachte afleverdatum, je weet alleen dat het 7 tot 10 dagen duurt. :D
pi_98755717
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het track and trace systeem van The Book Depository laat wel wat te wensen over. :+
Updates krijg je niet per mail, je moet iedere keer opnieuw inloggen.
En je hebt maar twee order statussen: "Processing" en "Shipped". Geen verwachte afleverdatum, je weet alleen dat het 7 tot 10 dagen duurt. :D
Als je je boek snel binnen wilt hebben kun je beter bij bol bestellen, maar daar betaal je dan ook gewoon voor.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_98759725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:17 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Als je je boek snel binnen wilt hebben kun je beter bij bol bestellen, maar daar betaal je dan ook gewoon voor.
Of je gaat gewoon naar een boekwinkel. Dan heb je het boek gewoon meteen in handen! Die techniek van tegenwoordig ook.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:04:59 #203
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98759917
Zo, ik ben weer helemaal bij _O_!
Wat een einde van de laatste 2 EPs.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_98759950

quote:
Robin Arryn

Robin Arryn, Lord of the Eyrie and Defender of the Vale, is the only child of Jon and Lysa Arryn and a sickly boy doted on by his mother. He is still breastfed despite being well into pre-adolescence, and is mentally and socially maladjusted. He enjoys seeing people executed by defenestration, whether they are guilty or not.
Dat kereltje is geweldig trouwens _O-.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:47:00 #205
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98761592
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Dat kereltje is geweldig trouwens _O-.
Ik vraag me dan toch af hoe het casting gesprek met de manager en/of ouders van de mannetje ging;
"Ja, hij heeft de rol hoor, we hebben alleen nog toestemming van u nodig om hem aan een tepel te laten zuigen."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:52:57 #206
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98761833
Ik vind hem een held. Ik zou niet aan haar tepel willen zuigen.
pi_98763719
Gister de GoT en A Clash of Kings gekocht. Kan niet wachten totdat ik bij het tweede boek ben O+
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:31:47 #208
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_98769236
Volgende maand het volgende boek

Eindelijk :{
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:42:27 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98769717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon naar een boekwinkel. Dan heb je het boek gewoon meteen in handen! Die techniek van tegenwoordig ook.
Wat ouderwets! Het is veel moderner om 8.99 + verzendkosten bij bol.com te betalen en 3 tot 4 dagen te wachten, dan het boek voor 7.00 euro bij de ABC te halen en meteen te beginnen met lezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98769756
What's the point van een boek, als er al een serie is. Boeken zijn per definitie 100 keer saaier dan de series.
pi_98769778
Oops, verkeerde topic.
pi_98769956
Lekker in de zon boek 3 lezen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:48:23 #213
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98770046
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:46 schreef truedestiny het volgende:
Lekker in de zon boek 3 lezen.
en dan lezen: winter is coming
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:25:33 #214
7957 Chevalric
pi_98771981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat ouderwets! Het is veel moderner om 8.99 + verzendkosten bij bol.com te betalen en 3 tot 4 dagen te wachten, dan het boek voor 7.00 euro bij de ABC te halen en meteen te beginnen met lezen.
Ik geef toch echt de voorkeur aan 16 euro betalen voor de eerste 4 boeken en die automatisch naar mijn Kindle for iPad app te laten overbeamen. Oh, en heb gelijk maar even ADWD in de pre-order gezet. Kwestie van op 12 juli even de app opstarten en lezen maar.
Echte winkels zijn echt niet cool meer. ;)

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:43 schreef pberends het volgende:
What's the point van een boek, als er al een serie is. Boeken zijn per definitie 100 keer saaier dan de series.
Jij mag graag een beetje trollen, he? :+
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:10:28 #215
133369 Jivis
Critikut
pi_98777043
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik vraag me dan toch af hoe het casting gesprek met de manager en/of ouders van de mannetje ging;
"Ja, hij heeft de rol hoor, we hebben alleen nog toestemming van u nodig om hem aan een tepel te laten zuigen."
Zou 't niet gewoon een prothese zijn.
Amen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:38:38 #216
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98778333
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:10 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zou 't niet gewoon een prothese zijn.
Was ook mijn eerste gedachte, het zou iig een goede prothese zijn en meestal zijn lichaam protheses vrij makkelijk te spotten op film en tv. :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:45:11 #217
348779 Horry
Ach jee
pi_98778726
Als jullie op de hoogte willen blijven van het reilen en zeilen van season 2 (casting etc) dan is www.winter-is-coming.net een mooie plek
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:47:32 #218
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98782575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Op honderden eilanden. Soort van Venetië
Venetië bestaat niet uit honderden eilanden hoor.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:03:34 #219
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98812705
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Nee, maar Braavos wel, ik denk dat-ie dat bedoelde. ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:34:18 #220
28033 Pek
je moet wat
pi_98830159
quote:

[..]

Honderden niet nee, wel meer dan honderd :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:54:29 #221
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98851115
quote:
12s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:34 schreef Pek het volgende:

[..]

Honderden niet nee, wel meer dan honderd :P
Een klein beetje meer dan honderd ja :P
pi_98864243
Tering wat een serie zeg _O_

Gisteren om 23 begonnen met kijken en ik was klaar om 12 uur :') :D _O-
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:45:50 #223
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98867004
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:54 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Een klein beetje meer dan honderd ja :P
quote:
Venice. There is no other place in the world like this ancient city, made up of 118 islands separated by winding canals.
Zo, zijn we met dat offtopicgeneuzel ook eindelijk klaar. :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:02:56 #224
56749 BlaZ
pi_98890486
quote:

[..]

Het is gebaseerd op Venetië :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:17:34 #225
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_98891212
*sigh* :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:52:32 #226
7957 Chevalric
pi_98896404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is gebaseerd op Venetië :)
^O^
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:03:57 #227
28033 Pek
je moet wat
pi_98898084
_O-
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:49:55 #228
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98912719
quote:
'Seizoen 2 van Game of Thrones wordt liefdesverhaal'
Game of Thrones makers David Benioff en Dan Weiss hebben, zonder te spoilen, enkele hints losgelaten wat we in het 2de seizoen van Game of Thrones kunnen verwachten.

De producenten waren te gast in een radioprogramma en spraken daar over het proces waar ze middenin zitten: ''We zijn nu in Belfast aan het typen, voorbereiden, ontwerpen en bouwen voor seizoen 2. Het wordt het seizoen van het liefdesverhaal, maar natuurlijk wel op de Game of Thrones manier'' aldus Dan Weiss.

Benioff waarschuwt voor teleurstellingen bij de boekenlezers

Bron: NoSoap
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:51:04 #229
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98912786
Dat kan maar één ding betekenen..... meer bloot O+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:16:45 #230
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98913862
:D idd want
liefde + hbo = tietuhhh en piemols
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:19:37 #231
7957 Chevalric
pi_98913970
Dat betekent dus ook "geen veldslagen"?
pi_98916789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:19 schreef Chevalric het volgende:
Dat betekent dus ook "geen veldslagen"?
Nee er zal er sowieso 1 zijn, kan ik als boekenlezer afleiden uit de teaser voor season 2.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:24:50 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98916834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:51 schreef DenWauwelaar het volgende:
Dat kan maar één ding betekenen..... meer bloot O+
Een liefdesverhaal op de 'Game of Thrones'-manier == incest.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:50:44 #234
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98917720
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Een liefdesverhaal op de 'Game of Thrones'-manier == incest.
Of meer Renly en Loras :9~
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:53:41 #235
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98917810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:50 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Hoogachtend,
Erik.
pi_98917819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:50 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Sansa en Sandor :9~ :9~
pi_98920946
Ik begrijp nog steeds niet waarom die drakenchick Khal Drogo heeft laten stikken. Zou hij nooit meer bijkomen of was hij een blok aan dr been?

[ Bericht 1% gewijzigd door McNulty op 01-07-2011 19:33:56 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:35:16 #238
28033 Pek
je moet wat
pi_98921690
Hij was een kasplantje, een mercy kill dus ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:28:12 #239
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_98926639
Begonnen met kijken, nu bij ep5. Geniale serie! _O_
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:48:28 #240
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_98927601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:53 schreef Fingon het volgende:

[..]

Sansa en Sandor :9~ :9~
Sandor is toch 'the hound'? Zo, ja word ik lichtelijk misselijk van dat paar. Maarré, 'tis nog altijd beter dan Sansa x Joffrey.

quote:
Benioff waarschuwt voor teleurstellingen bij de boekenlezers
Ik ben geen boekenlezer, ik bedoel ik lees wel boeken maar niet dè boeken, maar ik wordt hier niet warm van.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_98927777
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Sandor is toch 'the hound'? Zo, ja word ik lichtelijk misselijk van dat paar. Maarré, 'tis nog altijd beter dan Sansa x Joffrey.

Sandor is idd de hound.
quote:
[..]

Ik ben geen boekenlezer, ik bedoel ik lees wel boeken maar niet dè boeken, maar ik wordt hier niet warm van.
En wbt die waarschuwing, dat gaat over allemaal geweldig kleine verhaallijntjes die niet echt nuttig zijn in de show maar in het boek het ontzettend leuk maken, zoals een gast die het boogschiettoernooi ter ere van Ned's Handship wint(in boek 1, die dus niet in de serie is laten zien) die dan in boek 3 opeens opduikt, en zo zijn er nog ontzettend veel van dat soort verhaallijnen.
Zoiest zul je totaal niet missen als je het niet weet.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:12:12 #242
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_98941207
Episode 7 heeft wel een goede brothel scene. _O-
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:46:49 #243
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98941479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:16 schreef planethugo het volgende:
:D idd want
liefde + hbo = tietuhhh en piemolsfunctioneel naakt
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:19:29 #244
347039 Vigil
Like a boss.
pi_98942701
Ik moet deze serie echt maar eens gaan volgen. Lijkt me een fantastische serie. :)
"Viva enim mortuorum in memoria vivorum est posita" - Cicero
pi_98948340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:18 schreef McNulty het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom die drakenchick Khal Drogo heeft laten stikken. Zou hij nooit meer bijkomen of was hij een blok aan dr been?
vond t wel jammer dat ie eruit is, vond em ook goed in sg atlantis
  zondag 3 juli 2011 @ 04:42:58 #246
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_98973069
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:18 schreef McNulty het volgende:
A Khal who can not ride is no Khal
  zondag 3 juli 2011 @ 14:40:44 #247
277821 pugehenis
keytar hero
pi_98981009
Heb het eerste boek gelezen na het zien van de serie. Valt me een klein beetje tegen hoe weinig verschil er zat. Maar dat maakt het boek er niet minder leuk door en eigenlijk maakt het de serie alleen maar beter.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
  zondag 3 juli 2011 @ 15:08:19 #248
7957 Chevalric
pi_98982052
Dat had ik met Dexter. Begonnen met het eerste boek, nadat ik de serie al had gekeken. De scenes uit de serie stonden exact zo in de boek, tot de dialogen aan toe. Op zich wel leuk natuurlijk, maar als je precies weet wat er gaat gebeuren is een boek toch minder leuk om te lezen.
pi_98988087
Heb de boeken ook maar aangeschaft. Eens kijken of die net zo goed bevallen als de serie.
pi_98990654
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:08 schreef Chevalric het volgende:
Dat had ik met Dexter. Begonnen met het eerste boek, nadat ik de serie al had gekeken. De scenes uit de serie stonden exact zo in de boek, tot de dialogen aan toe. Op zich wel leuk natuurlijk, maar als je precies weet wat er gaat gebeuren is een boek toch minder leuk om te lezen.
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.
pi_98991996
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.
Wow! Maak jij je hier even belachelijk _O-

Boeken hebben zoveel meer diepgang en spanning, iets wat niet te verfilmen is. Lees eens een boek zou ik zeggen en er zal een wereld voor je open gaan.
pi_98993059
quote:

Niet mee eens. Boeken zijn veel beter. Eigenlijk komt zo'n serie het beste tot z'n recht als ze het boek één-op-één verfilmen. Het beste kan je dan ook met een verteller werken die het verhaal ook helemaal voorleest.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:56:13 #253
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_99002976
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:11 schreef Demure het volgende:

[..]

Boeken hebben zoveel meer diepgang en spanning, iets wat niet te verfilmen is. Lees eens een boek zou ik zeggen en er zal een wereld voor je open gaan.
Ik vind het onzinnig deze twee zeer verschillende media met elkaar te vergelijken.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:08:07 #254
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_99003662
De afgelopen week alle 10 de eps van season 1 gekeken :o Lang geleden dat ik zo'n goede serie heb gezien... Ik wil de boeken nu ook lezen! Hoop hieruit wat meer achtergrondinfo te krijgen...

FUCK YA, goede serie! O+ I'm inlove
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_99004507
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:11 schreef Demure het volgende:

[..]

Boeken zijn saai.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:38:36 #256
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_99005046
even wat vraagjes aan de boekenlezers:

- Lezen jullie in het NL of de Engelse versies? (en waarom die keus?)

- Ik ben erg benieuwd naar wie de moeder is van Jon Snow, kunnen jullie dit al vertellen of is dat een major spoilers?
  maandag 4 juli 2011 @ 00:26:26 #257
277821 pugehenis
keytar hero
pi_99006786
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:

Heb het eerste boek in het Nederlands gelezen. Is prima te doen behalve sommige namen die verschillen met de Engelse serie. Greyjoy wordt Grauwvreugd bijvoorbeeld. Dit kan enigszins verwarrend zijn als je de gezichten in je hoofd hebt van de serie.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_99008448
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, puur omdat die in de bieb wel beschikbaar waren :').
pi_99008723

;(
pi_99008931
quote:

- Ik ben erg benieuwd naar wie de moeder is van Jon Snow, kunnen jullie dit al vertellen of is dat een major spoilers?
ik heb je een pm gestuurd of je hier idd meer over wilt weten zodat andere lezers in dit forum hier niet 'gespoild' worden.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:36:12 #261
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99015244
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Boeken zijn saai.
Mensen die niet lezen zijn saai :P
SPOILER
Enniewee, mooi toch dat zo'n geweldige boekenserie verfilmd wordt. Kunnen de niet-lezers tenminste ook een beetje meekrijgen waar die verstokte lezers nou in vredesnaam al jaren zo enthousiast over zijn. :)
  maandag 4 juli 2011 @ 11:45:43 #262
7957 Chevalric
pi_99015548
quote:

[..]

Nee, maar op m'n iPad is het dan ineens wel weer hip :P
pi_99018161
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Nee, maar op m'n iPad is het dan ineens wel weer hip :P
Ik pis nog harder op veel te dure Apple-producten dan boeken.
  maandag 4 juli 2011 @ 13:24:02 #264
7957 Chevalric
pi_99019594
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:24 schreef Chevalric het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  maandag 4 juli 2011 @ 13:48:55 #266
94346 Northside
We'll see
pi_99019764
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:26 schreef pberends het volgende:
Boeken zijn saai.
Als je geen fantasie hebt misschien wel...
Ja, ik generaliseer.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:18:32 #267
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_99020699
Ik wil de boeken ook gaan lezen maar ben totaal geen lezer en ben er dan ook nog steeds niet aan begonnen. Maar het is denk al heel wat dat de serie mij het idee heeft gegeven dat ik de boeken wil gaan lezen :P
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:24:16 #268
7957 Chevalric
pi_99020898
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:18 schreef N-E-R-D het volgende:
Ik wil de boeken ook gaan lezen maar ben totaal geen lezer en ben er dan ook nog steeds niet aan begonnen. Maar het is denk al heel wat dat de serie mij het idee heeft gegeven dat ik de boeken wil gaan lezen :P
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevonden ;)

(geldt trouwens ook voor pberends :P)
pi_99021081
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef Chevalric het volgende:

[..]

(geldt trouwens ook voor pberends :P)
Ik heb ook een stronthekel aan radio trouwens; dus ik denk niet dat luisterboeken zo boeiend zijn.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:35:50 #270
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_99021311
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Haha nee vind ik verschrikkelijk en dan mis ik ook de helft want, ben veel te snel afgeleid.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_99037474
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb ook een stronthekel aan radio trouwens; dus ik denk niet dat luisterboeken zo boeiend zijn.
wie heeft het hier over radio? Al lijken audio boeken mij zeer saai... Het leuke aan de boeken te lezen is dat je helemaal zelf in je hooft de personages en omgevingen vormt. Ik heb teminste als ik een boek lees dat ik het helemaal voor me zie. (wat ik overigens denk ik niet zou hebben als ik de audio boeken zou luisteren)
  maandag 4 juli 2011 @ 21:09:14 #272
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_99037725
Vanmiddag in de trein weer begonnen in het eerste boek :9. :D. Het was weer even terug.
Hoogachtend,
Erik.
pi_99056739
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Vanmiddag in de trein weer begonnen in het eerste boek :9. :D. Het was weer even terug.
Zelf ook weer begonnen, boekje 1 bijna alweer uit. Doe rustig aan, want het duurt waarschijnlijk toch nog wel even voor het nieuwe boek in het Nederlandsch uitkomt.
There's a frood who really knows where his towel is.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:03:09 #274
7957 Chevalric
pi_99059602
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef eLiNSANIUM het volgende:

[..]

wie heeft het hier over radio? Al lijken audio boeken mij zeer saai... Het leuke aan de boeken te lezen is dat je helemaal zelf in je hooft de personages en omgevingen vormt. Ik heb teminste als ik een boek lees dat ik het helemaal voor me zie. (wat ik overigens denk ik niet zou hebben als ik de audio boeken zou luisteren)
Het ligt er aan wie de boeken voorleest. De voorlezer van Game of Thrones is een engelse toneelacteur, die goed de verschillende karakters kan overbrengen.
Dat gezegd hebbende, ik vind zelf lezen ook leuker :)
pi_99065539
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:03 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Het ligt er aan wie de boeken voorleest. De voorlezer van Game of Thrones is een engelse toneelacteur, die goed de verschillende karakters kan overbrengen.
Dat gezegd hebbende, ik vind zelf lezen ook leuker :)
Naast dat een audioboek verrek lang duurt, Clash of Kings duurt volgens mij 37 uur(!!) in audio...
edit:
Net gecheckt, A Storm of Swords duurt zelfs meer dan 47 uur in audiovorm....

[ Bericht 2% gewijzigd door Fingon op 05-07-2011 15:07:52 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:37:32 #276
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_99065586

Daar gaan mn zomerdagen *O*

Ik hoop dat ik het leuk vindt, na deel 1 niet gelezen te hebben.... Heb alleen de serie gezien, maar kan gewoon niet wachten hoe het verder gaat. Toch vind ik het fijn om de karakters te zien spelen op tv, de emotie op de gezichten van de acteurs te kunnen zien, geluid erbij te horen....

Ben benieuwd :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:50:59 #277
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_99066072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:37 schreef Wihakayda het volgende:
[ afbeelding ]

Daar gaan mn zomerdagen *O*

Ik hoop dat ik het leuk vindt, na deel 1 niet gelezen te hebben.... Heb alleen de serie gezien, maar kan gewoon niet wachten hoe het verder gaat. Toch vind ik het fijn om de karakters te zien spelen op tv, de emotie op de gezichten van de acteurs te kunnen zien, geluid erbij te horen....

Ben benieuwd :)
Dat zal nog lastig worden, want volgens mij zullen er best veel karakters in voor komen die je in de serie niet ziet...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:36:33 #278
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_99067897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:50 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Dat zal nog lastig worden, want volgens mij zullen er best veel karakters in voor komen die je in de serie niet ziet...
Hmm... Hoop dan maar dat het niet al te storend is. Heb geen zin om deel 1 te lezen :o Wil graag weten hoe het verder gaat, niet wat ik misschien heb gemist.

Heb ook eerder in het forum gelezen dat de serie toch wel een exacte kopie is van het boek, dus de main story's zullen wel identiek zijn :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:56:50 #279
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_99068705
Ben alleen een beetje bang dat het voelt als spoileren... lezen wat er gaat gebeuren... Maarjah, ik ga nu beginnen, we shall see :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:03:44 #280
154880 Bolter
Awesomeness
pi_99068976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef Wihakayda het volgende:
Ben alleen een beetje bang dat het voelt als spoileren... lezen wat er gaat gebeuren... Maarjah, ik ga nu beginnen, we shall see :)
No shit dat het spoileren is :'). Wat verwacht je dan.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:13:52 #281
318507 Jester65
Stay frosty
pi_99069424
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, beginnen bij het 2e boek als je de serie gezien hebt.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:28:00 #282
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_99069997
Ik merk wel dat nu ik boek 1 herlees ik sommige dingen wat sneller doorblader die ook uitgebreid in de serie aan bod gekomen zijn :@.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:06:27 #283
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_99086799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:13 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, beginnen bij het 2e boek als je de serie gezien hebt.
Ben nu bij pagina 50 ofzo... Beetje vermoeide oogjes aan het krijgen haha, lang niet meer zo intensief gelezen. Tot nog toe bevalt het goed. De setting mis ik zoals ik had gedacht niet zo, er wordt uitvoerig beschreven hoe iets of iemand eruit ziet, dat is wel prettig.
pi_99087156
Ik denk dat als je de tv serie kent je je het wel kunt veroorloven het eerste boek over te slaan. Maar de hele serie lezen is toch leuker.
pi_99087356
Alleen een personage als Roose Bolton (degene die de leiding heeft over de Stark-troepen die Tywin aanvielen) zal wel even moeilijk te plaatsen zijn, lijkt me. Aangezien die in de tv-serie totaal niet behandeld wordt.
Kattentrapper...
pi_99088206
Vandaag een pakketje van amazon met alle boeken tot nu toe gekregen :9 Ze zijn wel dikker dan gedacht.

Alleen de paperback van de volgende komt pas volgend jaar uit :? En een hardcover naast paperbacks kan natuurlijk niet. :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_99088776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:14 schreef Bril_idioot het volgende:
Alleen een personage als Roose Bolton (degene die de leiding heeft over de Stark-troepen die Tywin aanvielen) zal wel even moeilijk te plaatsen zijn, lijkt me. Aangezien die in de tv-serie totaal niet behandeld wordt.
Ach, in de boeken word je overspoelt met namen, ik had daar tijdens het lezen ook weleens moeite mee. De naam Roose Bolton zegt me helemaal niks nu, maar het is ook al een tijdje geleden dat ik boek 1 gelezen heb.

Als je niet echt een boekenlezer bent, kun je denk ik probleemloos met boek 2 beginnen, aangezien de serie nagenoeg een 1 op 1 verfilming van het boek is.
  woensdag 6 juli 2011 @ 05:10:25 #288
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_99099366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:14 schreef Bril_idioot het volgende:
Ja, of de Black Fish.. Net klaar met boek 1, hij is wel baas :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:21:11 #289
59269 Drakire
May Lyssa aid you
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:22:40 #290
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_99106148
quote:

Engels, omdat ik de originele taal prefereer en mijn Engels goed genoeg is.

Voor mij ook weer de eerste (fictie)boeken in jaren tijd, maar ze lezen prima weg. Zit nu ergens tegen de helft van het eerste boek aan en de serie is goed trouw gebleven aan het boek. Veel is natuurlijk al bekend, maar je komt toch ook veel nieuw achtergrond verhaal tegen en wat meer uit dieping van karakters.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:51:09 #291
318507 Jester65
Stay frosty
pi_99107066
quote:
Working Away
Jul. 5th, 2011 at 7:16 PM

One more monkey down.

Today I delivered the first draft of "Blackwater" to Dan and David. (Finally) A bit overdue, as always. And probably too long and long expensive, as my scripts always are. (I got to write the Battle of the Blackwater. I tried to be good and restrain myself, but you know how things go. Oh, well. I knew the job was dangerous when I took it).

This is television... (no, it's not TV, it's HBO)... so there will undoubtedly be many further drafts and revisions. But the first draft is the hard one.

And it's a good thing it's done. On Sunday I leave for the first leg of my US book tour.
http://grrm.livejournal.com/226116.html
pi_99109624
Zijn weinig series/films waar je zo in op kan gaan als in een goed boek
pi_99112942
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99113941
quote:
Wow. _O_

That reminds me, ik moet die soundtrack eens gaan opsnorren...
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:35:50 #295
84048 NvM
Nevermind
pi_99122428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:21 schreef Drakire het volgende:
:')__! Deze boeken in het Nederlands gaan lezen.
Wat is daar mis mee? De Nederlandse versie komt ook nog eens in een mooie hardcoverserie.

Daarnaast is het vrij goedkoop om jouw keuze voor de Engelse taal te benadrukken door juist het alternatief naar beneden te halen. Acht je dat nodig?
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:08:07 #296
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_99151793
Maar ik ben het wel met hem eens, vertalingen zijn vaak irritant lezen vind ik..
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:14:09 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_99152067
Ik heb alle boeken inmiddels uitgelezen. De behoefte om de serie te kijken is nu echter wel weer een beetje verdwenen. Pas vanaf halverwege boek 3 kwam alles voor mij echt tot leven. Maar het duurt nog wel een seizoentje of 4 voordat ze daar bij zijn.

Eigenlijk zou het gaver zijn geweest als er voor de serie een geheel nieuwe verhaallijn was opgezet. Nu is het toch een beetje meer van hetzelfde.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:36:33 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_99153087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Ryon het volgende:
Ik heb alle boeken inmiddels uitgelezen. De behoefte om de serie te kijken is nu echter wel weer een beetje verdwenen. Pas vanaf halverwege boek 3 kwam alles voor mij echt tot leven. Maar het duurt nog wel een seizoentje of 4 voordat ze daar bij zijn.
1 seizoen per boek is de planning, dus dat valt wel mee.
pi_99153190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

1 seizoen per boek is de planning, dus dat valt wel mee.
Heb vandeweek gelezen dat het niet uit te sluiten is dat men 1 boek over 2 seizoenen uit zal moeten smeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 07-07-2011 14:46:23 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_99153754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb vandeweek gelezen dat het niet uit te sluiten is dat men 1 boek over 2 seizoenen uit zal moeten smeren.
Daar zou ik niet heel treurig over zijn, tbh :D
Kattentrapper...
pi_99153935
En dicht.
Kattentrapper...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')