Dat zou inderdaad wel leuk zijn, vraag me af of hij dan nog steeds kapsones heeftquote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...................................................................................................................................................
Wat had je er van verwacht dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:02 schreef Drakire het volgende:
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:04 schreef s0k het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Money won is twice as sweet as money earned.
En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:
[..]
Wat had je er van verwacht dan?
Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
Ik bedoel maar. Er is nog genoeg om naar uit te kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Dit. Ben eigenlijk best wel hyped voor seizoen 2. Eerste seizoen had best wat meer actie mogen hebben, had graag Drogo en z'n Khalasar in een gave battle gezien maar hopelijk krijgen we in seizoen genoeg actiequote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:
[..]
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
Het is wel jammer dat het inderdaad begint met de white walkers, maar dat je de rest van het seizoen alleen maar te horen mrijgt hoe eng ze zijn. Zonder te weten of ze echt zo goed zijn in een battle.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
Lelijk vind ik haar niet, wel strontirritantquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.
Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen
Ik dacht, die springt naar beneden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Fingon het volgende:
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
Dat dacht ik inderdaad ook, of anders met z'n tweeën naar benedenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
Ja, maar daarna, toen ze heel even alleen achterbleef voordat ze achter Joffrey aan moest.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Fingon het volgende:
Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
Helemaal mee eens! In mijn mening hebben ze dit briljant gedaan, ik kan niet wachten tot de eerstvolgende aflevering aangezien alle voorbereidingen in aflevering 10 dan verder gewerkt worden. Een redelijk gesloten einde had er voor gezorgd dat ik over een maandje de hele serie alweer vergeten was.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:
[..]
Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
Dat zijn suikerglazenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef Creatix het volgende:
[..]
Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
Owwwww toch welquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat zijn suikerglazen
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
Zeer sterk inderdaad. Sowieso de ontwikkelingen van de personages. Ned die eerst onverschrokken, nobel en sterk is en helemaal gebroken is aan het eind. Daenerys die begint als een onderdanig wicht en uitgroeit tot een sterke vrouw.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:29 schreef Zhenar het volgende:
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
Arya? Ben je niet goed bij je hoofd?quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was.
Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
vind dat tyrion toch wel de beste acteerprestatie neerzet. Altijd als hij in beeld kwam veerde ik even opquote:Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.
Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.
Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:45 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.
Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI.
had de serie gisteren aan iemand aangeraden dus even op youtube de gewonen S1 trailer gezocht, zegt ie: ziet er goed uit alleen kut dat er meteen onder staat dat sean bean in aflevering 9 sterftquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:00 schreef Creatix het volgende:
[..]
Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
Maar dat is juist wel leuk aan deze serie (zowel boeken als tv) dat de (ogenschijnlijke) lead die alle virtues van eer, trouw en goedheid vertegenwoordigd daar een hoge prijs voor betaald. In de boeken is het wellicht wat minder sterk met Ned centraal. Maar toch verwacht je niet dat de "goeierik" zo snel het loodje legt. Dat maakt het daarna ook heel spannend aangaande alle andere karakters die je liefhebt vind ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.
Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.
Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.quote:Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.
Titel: Game Of Thrones 4-Copy Boxed Set - George R. R. Martin Paperback
Aantal: 1
Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoperquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.
Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.
Ach, vond dit makkelijker. Ben trouwens wel al de ebooks aan het lezen, maar een boek is wel chiller dan een telefoonquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:58 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoper
Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.
In het begin van de serie dacht ik ook "laat ze aub niet te veel fantasygezever gebruiken".. Met die "zombie" in Castle Black had ik echt ff een WTF momentje. Ik had Drogo graag langer in de serie gezien maar ben eigenlijk wel blij dat ie niet opeens weer springlevend is na die "blood magic".. Die verhaallijn met Daenerys en haar draken vind ik onverwacht toch eigenlijk wel heel gaaf..quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Ben ik de enige die zo wat heeft van... dat draken gedoe enzo mag wel weg blijven?
Ik dacht, eindelijk een ruige serie zonder te veel fantasy!
Mee eens, wordt een leuk seizoen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:
[..]
Ja!quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Ben ik de enige die zo wat heeft van... dat draken gedoe enzo mag wel weg blijven?
Nu gaat de serie pas echt "beginnen". Dit eerste seizoen is eigenlijk nog maar het opzetten van het schaakbord (plus een paar eerste zetjes).quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:36 schreef FokkenopFok het volgende:
[..]
Mee eens, wordt een leuk seizoen.
Mja, je zag natuurlijk vanaf 10min in aflevering 1 al dat er wat fantasy bij zou komen. Maar je hebt een punt, teveel series die daarna 'over the top' worden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
snel weg hier voordat we je het plezier vergallen met spoilers!quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:22 schreef ConscienceNL het volgende:
Net (eindelijk) de eerste aflevering gezien:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:22 schreef ConscienceNL het volgende:
Net (eindelijk) de eerste aflevering gezien:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Nee, dat soort fantasy is dit absoluut niet, gelukkig. Ik houd daar ook niet van.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:35 schreef Cliffy het volgende:
Als er maar niet wizards met puntmutsjes met vuurballen gaan gooien enzo.. dan haak ik echt af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lord Arryn?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef BlackSheep het volgende:
Gisteren gelijk heel de serie er doorheen geramd, lovely! Vond het wel verfrissend hoe ze met fantasy begonnen en eindigden, en er tussendoor eigenlijk enkel over spraken. En tering wat is die uit de kluiten gewassen zuigeling eng.
Ik dacht aan Tyrion toen ik dat lasquote:
Ja dat ventje inderdaad. Echt heel goed neergezet. Zo'n mannetje wat alles in zijn schoot geworpen krijgt en ook veel te belangrijke beslissingen mag nemen, omdat ie anders gaat janken.quote:
hier wordt als het goed is niet teveel over de boeken gesproken, daar schijnt inmiddels een apart topic voor te zijn, en anders in spoilersquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:19 schreef VacaLoca het volgende:
Ken de boeken niet, en ga hier verder niet teveel lezen omdat ik niet gespoiled wil worden, maar wil even kwijt dat ik afgelopen dagen seizoen 1 heb gekeken... wat een meesterwerk!
Deze niet volgens mij. Wel een paar andere duidelijkere.. Beter onoverzichtelijk allemaal. Daarnaast hadden andere foto's erbij. Is dan toch ff wat duidelijker.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Deze infographic is vast al eens langsgekomen?
Zo niet, best handig op momenten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er meer mensen voor voelen, dan is het wellicht leuk een topic te openen?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:55 schreef Zhenar het volgende:
Is het niet een idee om, zolang we toch wachten op seizoen 2, een apart topic te openen waarin je de serie kunt bespreken mét boekspoilers? Dat zie je sowieso al in veel GoT fora... Ik heb in ieder geval de afgelopen 10 weken wel gemerkt dat ik niet echt zin had om hier te posten, omdat je toch al snel gaat spoileren als je de boeken kent (heb wel met veel plezier meegelezen trouwens). Maar nu er nog zoveel maanden zitten tussen nu en het volgende seizoen, lijkt het me wel lachen om vanuit een lezersperspectief over de serie te kunnen posten.
Bijvoorbeeld over...Goed plan! Ik mis het ook wel een beetje en hier wordt er vrij krampachtig over gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er meer mensen voor voelen, dan is het wellicht leuk een topic te openen?
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:55 schreef Zhenar het volgende:
Ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben ook wel voor dat topic wat je voorstelt. Ik vind 't vooral altijd erg leuk om te gissen naar acteurs die een bepaalde rol moeten spelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O, en we kunnen de DVD/Blue Ray al pre-orderen!
Releasedatum alleen nog niet bekend.
http://www.amazon.com/gp/(...)p=1789&creative=9325
Wat een snertgraphic. Onoverzichtelijk als de neten en Joffrey e.d. staan erop als kinderen van Robert en Cersei terwijl ze duidelijk bastaarden zijn van Cersei en Jaime.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
dit is dan ook nog de oude variant. Ik heb al ergens een linkje met (toen) een nieuwere variant gezien. Welke site is dit ook al weer?quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:28 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
dit is dan ook nog de oude variant. Ik heb al ergens een linkje met (toen) een nieuwere variant gezien. Welke site is dit ook al weer?
Staat rechtsonder op de infographic, hier komen ze vandaan: http://hauteslides.com/20(...)acter-relationships/quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Stond in een eerder deel van dit topic. Ze komen regelmatig voorbij, geen idee van welke site ze geplukt worden.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 05:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.
Maja net als met True Blood, ook van HBO.. waren ze ook nogal dol op nogal ver gaan met het paranormale.
SPOILER: met subtiele boekverwijzingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk? Denk aan Spartacus. Het is er dus wel degelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Het verhaal ligt al vast naturlijk GoT en True Blood zijn gebaseerd op bestaande verhalen. Kun je moeilijk iets anders van maken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 05:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.
Maja net als met True Blood, ook van HBO.. waren ze ook nogal dol op nogal ver gaan met het paranormale.
Meer dequote:Op woensdag 22 juni 2011 17:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee, dat soort fantasy is dit absoluut niet, gelukkig. Ik houd daar ook niet van.
Imho is het fantasy-element in deze serie ondergeschikt aan de character-driven gebeurtenissen.
Met andere woorden: het zijn niet magiërs met vuurbollen die bepalen hoe het verhaal gaat lopen, maar de gewone mensen met hun stommiteiten of slimmigheden, en de gevolgen van de beslissingen die zij nemen.
Als bovenstaande in een spoiler moet, meld het dan even en ga me niet quoten aub
Die chick heeft in porno gespeeld, zoek maar opquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:20 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik geef het openlijk toe, ik geil op die chick van de imp. Ik hoop dat ze nog een fatsoenlijke rol krijgt met veel naakt
Nou je het zegt, 1x zoeken op een willekeurige torrent site en je krijgt genoeg dubieuze hits op de naam "Sibel Kekilli"quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:00 schreef Fingon het volgende:
[..]
Die chick heeft in porno gespeeld, zoek maar op
Boeken van de Levende Schepen speelt zich toch alleen af in hetzelfde universum als de Zieners en de Nar? De Boeken van de Nar waren een vervolg op de Boeken van de Zieners.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Meer deRobin Hobb
benadering dus.
Edit: dat is trouwens een sterke aanrader voor mensen die de boeken van GRR Martin niet willen lezen vanwege spoilers, maar wel graag aan iets soortgelijks beginnen. Hele toffe boeken, ook gericht op intriges rondom een troon. Beginnen met Boeken van de Zieners, dan Boeken van de Levende Schepen en tenslotte Boeken van de Nar. Aanrader.
Ook qua hoeveelheid blood en gore komt het erg in de buurt van GoT.
Het is in dezelfde wereld, maar een stuk er vandaan en speelt zich qua tijd af tussen de Zieners en de Nar. En het heeft er zijlings ook wel mee te maken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Rumille het volgende:
[..]
Boeken van de Levende Schepen speelt zich toch alleen af in hetzelfde universum als de Zieners en de Nar? De Boeken van de Nar waren een vervolg op de Boeken van de Zieners.
Er is ook alweer een nieuwe reeks "The Rain Wild Chronicles", die zich weer in (de buurt van) het gebied van de Liveship Chronicles afspeelt. Maar daar moet deel 3 nog van uitkomen. Inderdaad erg goed leesvoer allemaalquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het is in dezelfde wereld, maar een stuk er vandaan en speelt zich qua tijd af tussen de Zieners en de Nar. En het heeft er zijlings ook wel mee te maken.
Al gelezenquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Er is ook alweer een nieuwe reeks "The Rain Wild Chronicles", die zich weer in (de buurt van) het gebied van de Liveship Chronicles afspeelt. Maar daar moet deel 3 nog van uitkomen. Inderdaad erg goed leesvoer allemaal
2 en 3 van de Nar zijn ook erg tofquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:35 schreef Rumille het volgende:
Ik vond de Boeken van de Zieners echt fantastisch en het 1e boek van de Nar ook, het 2e en 3e deel moet ik nog lezen.
Maar weer ontopic.
Ik weet nu even het woord niet, maar ik vind het best 'erg' dat als je haar naam selecteert en vervolgens zoeken met google klikt alleen maar pornohits krijgt ipv haar imdb-profiel (wiki stond tenminste wel op de 1e pagina). Dat terwijl ze nog in best wat aardige stukken heeft gespeeld zoals Gegen die wand (tevens bekroond (quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef s0k het volgende:
[..]
Nou je het zegt, 1x zoeken op een willekeurige torrent site en je krijgt genoeg dubieuze hits op de naam "Sibel Kekilli"
Arrgh mensen, KING IN THE NORTH!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:05 schreef Johnny Blaze het volgende:
Geen toffe scene's? Die king of the north scene en de draken scene vond ik anders geweldig.
Ik had gisteravond op annuleren gedruktquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef Orbis het volgende:
Ah, blijkbaar heeft Bol.com een nieuwe lading boeken binnen, want mijn Game of Thrones-set is verzonden.
Ja, is in hetzelfde universum. Ik had eerst echter gelijk na Zieners boeken van de Nar gelezen, alleen toen ik ze daarna gewoon chronologisch las bleek ik een hoop gemist te hebben omdat ik boeken van de Levende Schepen overgeslagen had. De middelste trilogie is dus wel degelijk belangrijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Rumille het volgende:
[..]
Boeken van de Levende Schepen speelt zich toch alleen af in hetzelfde universum als de Zieners en de Nar? De Boeken van de Nar waren een vervolg op de Boeken van de Zieners.
quote:Eerste rol gecast voor Game of Thrones S2
De productie voor het 2de seizoen van Game of Thrones begint al snel dus de castingberichten zullen in rap tempo gaan volgen. Nathalie Dormer (The Tudors) is de eerste die de cast komt versterken.
Dormer speelde in Showtime's The Tudors de memorabele rol van de verleidelijke Anne Boleyn. In Game of Thrones is ze gecast als Margaery Tyrell van de Tyrell familie en zus van Loras Tyrell
http://nosoap.nl/index.ph(...)hrones-s2&Itemid=137
Dat is ook wel een heel onflatteuze foto van haar. Ik vond haar in de Tudors wel te doen eigenlijk.quote:
Die neusgaten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:49 schreef Northside het volgende:
[ afbeelding ]
Mhhh... waarom hebben ze niet gewoon scarlet johansson gevraagd ofzo?
Als dat de mooiste vrouw in het koninkrijk is, wil ik niet in dat koninkrijk leven.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:49 schreef Northside het volgende:
[ afbeelding ]
Mhhh... waarom hebben ze niet gewoon scarlet johansson gevraagd ofzo?
Ze heeft wel een gezicht voor zo'n serie, maar dan als heks of iets dergelijks. Het is toch frappant dat de hoertjes in de serie lekkerder zijn dan de mooiste vrouw van het koninkrijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:03 schreef planethugo het volgende:
vind 'r wel een gezicht hebben voor zo een serie. Van die poppetjes die je in een FOX serie tegenkomt passen hier niet bij
Die serie bestaat toch maar uit twee delen? Of komt er nu een derde deel?quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:29 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Er is ook alweer een nieuwe reeks "The Rain Wild Chronicles", die zich weer in (de buurt van) het gebied van de Liveship Chronicles afspeelt. Maar daar moet deel 3 nog van uitkomen. Inderdaad erg goed leesvoer allemaal
de koningin wordt in de boeken, als ik het hier goed gelezen heb, ook omschreven als een femme fatale en bloedmooi? Dat is Lena Headey ook niet bepaald. HBO series hebben in elke serie niet de standaard beauty's maar een meer realistische cast kwa uiterlijk. Vind dit daar wel bij aansluiten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ze heeft wel een gezicht voor zo'n serie, maar dan als heks of iets dergelijks. Het is toch frappant dat de hoertjes in de serie lekkerder zijn dan de mooiste vrouw van het koninkrijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hoewel je daar zo je vraagtekens bij kunt zetten, ik zie iets heel raars in haar gezicht, kan het niet goed onder woorden brengen.
Maar goed, het kan nog erger, ze hadden aanvankelijk Tamzin Merchant gecast voor Daenerys.
Hehe ja dan kunnen ze wel geen nee zeggen... al zullen ze wel hun vraagtekens zetten bij de wijze waarop die fanbase de serie volgt...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:06 schreef Northside het volgende:
Nou, mailtje sturen dan. Namens 'de omvangrijke Nederlandse fanbase' zouden wij graag zien dat...
Mwah, zo specifiek ook weer niet hoor. Als ze maar groot genoeg is, verder kom je met make-up een heel eind. Zie ook: alle oogverblindende actrices die met een keertje lelijk doen meteen Oscars in de wacht slepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:17 schreef Jester65 het volgende:
Ik neem dat ze zulke types in de VS ook wel kunnen vinden. Maar het is natuurlijk een heel specifiek soort actrice dat je zoekt, net als voor de rol van Tyrion.
Die wil je ook niet naakt zien, twee slappe theezakjesquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als dat de mooiste vrouw in het koninkrijk is, wil ik niet in dat koninkrijk leven.Wat een mormel.
ja maar wat kan de Nederlandse fanbase eraan doen dat we niet in NL zo'n serie krijgen uitgezonden...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:20 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Hehe ja dan kunnen ze wel geen nee zeggen... al zullen ze wel hun vraagtekens zetten bij de wijze waarop die fanbase de serie volgt...
Eensch. Lekker wijf.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:14 schreef Jivis het volgende:
Ik stem voor Minka Kelly.
Dan moet ze alleen wel een Brits accent faken, weet niet of ze daar toe in staat is.
Als Peter Dinklage geen Emmy krijgt voor zijn vertolking van Tyrion is dat ronduit misdadig.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:08 schreef Jester65 het volgende:
Gaat GoT Emmys winnen?
http://www.hollywoodrepor(...)-game-thrones-205208
Zelfde voor Book Depositoryquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:27 schreef Orbis het volgende:
Ah, blijkbaar heeft Bol.com een nieuwe lading boeken binnen, want mijn Game of Thrones-set is verzonden.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als Peter Dinklage geen Emmy krijgt voor zijn vertolking van Tyrion is dat ronduit misdadig.
Die Smidsjongen is een Bastaard van Robert toch? Interessant detail lijkt me.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Yoren kwam langs in Winterfell. Regelmatig zelfs denk ik.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:54 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die Smidsjongen is een Bastaard van Robert toch? Interessant detail lijkt me.
Ik vroeg me nog wel af waar Arya en die Night's Watch elkaar van kennen...
Nog iets. Aan wie heeft Ned allemaal verteld dat Joffry een Lannister is?
Owja, dat klinkt wel logisch. Kwam hij ook weer langs met de Imp. En daar moet hij haar ook weer afzetten natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2011 10:15 schreef s0k het volgende:
[..]
Yoren kwam langs in Winterfell. Regelmatig zelfs denk ik.
Yoren kwam ook een een keer langs bij Ned in King's Landing, om het nieuws over Tyrion en Benjen Stark te vertellen. Daar was Arya ook bij, het was vlak nadat ze de stemmen had gehoord.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:15 schreef s0k het volgende:
[..]
Yoren kwam langs in Winterfell. Regelmatig zelfs denk ik.
Ja, en voor z'n eigen veiligheid kan hij maar beter bij de Night's Watch dienen dan in King's Landing blijven. Voor Cersei/Joff is het best belangrijk dat er geen zwartharige kinderen van Robert rondlopen. Mensen zouden eens op een idee kunnen komen.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:54 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Die Smidsjongen is een Bastaard van Robert toch? Interessant detail lijkt me.
Duidelijk dat Varys z'n eigen plan trektquote:Op maandag 27 juni 2011 10:48 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en voor z'n eigen veiligheid kan hij maar beter bij de Night's Watch dienen dan in King's Landing blijven. Voor Cersei/Joff is het best belangrijk dat er geen zwartharige kinderen van Robert rondlopen. Mensen zouden eens op een idee kunnen komen.
Grappig dan wel weer dat Varys vast wel van het bestaan van Gendry af wist maar er nooit iets over tegen Cersei heeft gezegd.
Illyrio, die man waar Daenerys en Viserys op het begin bij zijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:58 schreef One_conundrum het volgende:
Varys is die kale zonder ballen toch? Met wie liep hij te praten daar bij die drakenkop? Hij wist daar al best veel toch? die scene moet ik nogmaals kijken bedenk ik nu
ahquote:Op maandag 27 juni 2011 12:22 schreef Fingon het volgende:
[..]
Illyrio, die man waar Daenerys en Viserys op het begin bij zijn.
Dat zijn ook 1, 5-handers.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:32 schreef Gwywen het volgende:
Volgens mij is the Mountain de enige die met een tweehandszwaars vecht, en die gebruikt hem met één hand, omdat-ie zo groot is.
Wel een mooi filmpje.
Betekent dit dat je het nu toch wel spannend en interessant vond en het tweede seizoen wil kijken?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:34 schreef pberends het volgende:
Wanneer begon het tweede seizoen nou
edit: spring 2012 dus, is de verwachting.
In het boek komt echt naar voren dat The Mountain met 1 hand een 2-hander gebruikt. Dit kan hij omdat hij zo groot en sterk is. En hij heeft er ook nog een schild bij.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zijn ook 1, 5-handers.
Ice is bijvoorbeeld wel een echte 2-hander.
Klopt, maar de meeste karakters gebruiken in een gevecht 1,5-handers (Ned vs. Jaime bijv.)quote:Op maandag 27 juni 2011 13:15 schreef s0k het volgende:
[..]
In het boek komt echt naar voren dat The Mountain met 1 hand een 2-hander gebruikt. Dit kan hij omdat hij zo groot en sterk is. En hij heeft er ook nog een schild bij.
Jon heeft wel een 1,5 hander (bastard-sword) gekregen van de Lord Commander.
Het werd steeds beter, zeker.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:10 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Betekent dit dat je het nu toch wel spannend en interessant vond en het tweede seizoen wil kijken?
25 april 2012, en het worden 11 afleveringen, volgens IMDBquote:Op maandag 27 juni 2011 12:34 schreef pberends het volgende:
Wanneer begon het tweede seizoen nou
edit: spring 2012 dus, is de verwachting.
Grote namen hoeven van mij niet zo. Er staat ook zonder Bean een prima cast, vooral the Imp natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:07 schreef Creatix het volgende:
"Of Bean terugkeert als geest, in een flashback of helemaal niet moeten we afwachten. Zeker is wel dat de makers op zoek zijn naar grote namen die hem kunnen vervangen. Tot minstens april 2012 zullen we moeten wachten op een vervolg. Voor wie niet kan wachten moet op zoek gaan naar de boeken."
Even geciteerd van nosoap.nl
Ik zat gisteren te denken; Russell Crowe als Roose Bolton lijkt me wel wat. Maar die zal echt niet in een serie gaan spelen, denk ik.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef One_conundrum het volgende:
Grote namen hoeven van mij niet zo.
Mjaa, ik ken de karakters dus niet, dus ik heb er een een beeld bij. Maar een acteur om de naam kiezen is in dit stadium niet nodig mag ik hopen.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik zat gisteren te denken; Russell Crowe als Roose Bolton lijkt me wel wat. Maar die zal echt niet in een serie gaan spelen, denk ik.
Waarom zou je overbekende acteurs in Game of Thrones willen? Er is genoeg onbekend talent, en die kunnen die rollen veel geloofwaardiger spelen omdat men ze niet van andere rollen kent.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik zat gisteren te denken; Russell Crowe als Roose Bolton lijkt me wel wat. Maar die zal echt niet in een serie gaan spelen, denk ik.
Ik heb screenshots van een scene met Bean gezien die nog niet zijn langsgekomen, dus we zullen hem denk ik wel zien(al speelt hij daar z'n broer inquote:Op maandag 27 juni 2011 15:50 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Grote namen hoeven van mij niet zo. Er staat ook zonder Bean een prima cast, vooral the Imp natuurlijk.
Ik zie nu dat the Imp dezelfde is als in the station agent
Breaking Bad is echt saai, met soms oeverloze conversaties van 20 minuten waarin helemaal niets gebeurd. Dan heb ik nog liever de blote hoeren van Game of Thrones.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:39 schreef planethugo het volgende:
[..]
zo en dan nu het 'saaie' breaking bad kijken
westerosquote:Op maandag 27 juni 2011 16:34 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe heet de wereld waar dit plaatsvind eigenlijk? Ik zoek nog een mooie landkaart
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Breaking Bad is echt saai, met soms oeverloze conversaties van 20 minuten waarin helemaal niets gebeurd.
Zijn broer is ook al dood tochquote:Op maandag 27 juni 2011 16:33 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik heb screenshots van een scene met Bean gezien die nog niet zijn langsgekomen, dus we zullen hem denk ik wel zien(al speelt hij daar z'n broer in).
Ben daar wel benieuwd naar, het leek me een erg vette scene en had gedacht dat ze die wel het eerste seizoen zouden laten zien
owja klopt, die lopen volgens mij in een stukje niemandsland. de boeken niet gelezen dus verder geen idee eigenlijk. De naam van die wereld/planeet wil ik ook wel wetenquote:Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Maar hier staan de Dothraki niet op ...
King's landing zal wel neutraal gebied zijn omdat die drakenlui uitgemoord zijnquote:Op maandag 27 juni 2011 16:38 schreef pberends het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waar is de narrow sea? en welke zitten bij de 7 kingdoms?
Soort Washington D.C.?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:39 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
King's landing zal wel neutraal gebied zijn omdat die drakenlui uitgemoord zijn
Die zit naast de oostelijke narrow sea, zeker een soort Frankrijk ofzoquote:Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Maar hier staan de Dothraki niet op ...
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Pentosquote:Pentos
From A Wiki of Ice and Fire
Pentos is one of the Free Cities. It is the city located closest to the Dothraki Sea, which lies to the east, and pays regular tribute to the nomadic Dothraki people. It is a port city ruled by a prince and magisters.[1]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Sinds IMDB ooit bij een aflevering van Lost had staan dat Samuel L. Jackson een van de gastrollen vertolkte, vertrouw ik dat niet meer zo op seriegebiedquote:Op maandag 27 juni 2011 15:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
25 april 2012, en het worden 11 afleveringen, volgens IMDB
Ja, dat is een stad ergens ter hoogte van de Vale of Arryn, op 3 eilandjes ergens in de punt van Essos.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:38 schreef .aeon het volgende:
Waar op die kaart ligt de plaats waar Syrio vandaan kwam? Bravos toch?
Tijdens de verovering van Targaryen regeerden The Iron Islands ook over Riverrun.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:38 schreef pberends het volgende:
Waar is de narrow sea? en welke zitten bij de 7 kingdoms? Ik tel er 8.
Volgens mij is de consensus dat de 7 kingdoms alle gebieden behalve Dorne zijn, aangezien Dorne het enige 'koninkrijk'(principality eigenlijk) is wat nooit veroverd is maar relatief kort geleden (100 jaar oid) door een huwelijk onder de autoriteit van de Iron Throne is gekomen.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:53 schreef catfish het volgende:
[..]
Tijdens de verovering van Targaryen regeerden The Iron Islands ook over Riverrun.
Op honderden eilanden. Soort van Venetiëquote:Op maandag 27 juni 2011 17:44 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja, dat is een stad ergens ter hoogte van de Vale of Arryn, op 3 eilandjes ergens in de punt van Essos.
Riverlands + Iron Islands was tijdens de invasie 1 koninkrijk wat later dus gesplitst werd.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef terdege het volgende:
Ik tel 9 kingdoms. De Iron Islands was van de Greyjoys dat aan de kant van de Targaryens vocht en dus veroverd werd door de Starks. En dat andere gebied rondom Kings Landing van de Targaryens was veroverd door de baratheons of een colatie. Ik neem dus aan dat deze gebieden niet meer meetellen omdat ze veroverd zijn waardoor je op 7 uit komt.
Ik ben geen boekenlezer dus ik zit waarschijnlijk helemaal fout.
Het track and trace systeem van The Book Depository laat wel wat te wensen over.quote:
Als je je boek snel binnen wilt hebben kun je beter bij bol bestellen, maar daar betaal je dan ook gewoon voor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het track and trace systeem van The Book Depository laat wel wat te wensen over.![]()
Updates krijg je niet per mail, je moet iedere keer opnieuw inloggen.
En je hebt maar twee order statussen: "Processing" en "Shipped". Geen verwachte afleverdatum, je weet alleen dat het 7 tot 10 dagen duurt.
Of je gaat gewoon naar een boekwinkel. Dan heb je het boek gewoon meteen in handen! Die techniek van tegenwoordig ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:17 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Als je je boek snel binnen wilt hebben kun je beter bij bol bestellen, maar daar betaal je dan ook gewoon voor.
Dat kereltje is geweldig trouwensquote:Robin Arryn
Robin Arryn, Lord of the Eyrie and Defender of the Vale, is the only child of Jon and Lysa Arryn and a sickly boy doted on by his mother. He is still breastfed despite being well into pre-adolescence, and is mentally and socially maladjusted. He enjoys seeing people executed by defenestration, whether they are guilty or not.
Ik vraag me dan toch af hoe het casting gesprek met de manager en/of ouders van de mannetje ging;quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dat kereltje is geweldig trouwens.
Wat ouderwets! Het is veel moderner om 8.99 + verzendkosten bij bol.com te betalen en 3 tot 4 dagen te wachten, dan het boek voor 7.00 euro bij de ABC te halen en meteen te beginnen met lezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon naar een boekwinkel. Dan heb je het boek gewoon meteen in handen! Die techniek van tegenwoordig ook.
Ik geef toch echt de voorkeur aan 16 euro betalen voor de eerste 4 boeken en die automatisch naar mijn Kindle for iPad app te laten overbeamen. Oh, en heb gelijk maar even ADWD in de pre-order gezet. Kwestie van op 12 juli even de app opstarten en lezen maar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat ouderwets! Het is veel moderner om 8.99 + verzendkosten bij bol.com te betalen en 3 tot 4 dagen te wachten, dan het boek voor 7.00 euro bij de ABC te halen en meteen te beginnen met lezen.
Jij mag graag een beetje trollen, he?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:43 schreef pberends het volgende:
What's the point van een boek, als er al een serie is. Boeken zijn per definitie 100 keer saaier dan de series.
Zou 't niet gewoon een prothese zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik vraag me dan toch af hoe het casting gesprek met de manager en/of ouders van de mannetje ging;
"Ja, hij heeft de rol hoor, we hebben alleen nog toestemming van u nodig om hem aan een tepel te laten zuigen."
Was ook mijn eerste gedachte, het zou iig een goede prothese zijn en meestal zijn lichaam protheses vrij makkelijk te spotten op film en tv.quote:
Venetië bestaat niet uit honderden eilanden hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 07:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op honderden eilanden. Soort van Venetië
Nee, maar Braavos wel, ik denk dat-ie dat bedoelde.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Venetië bestaat niet uit honderden eilanden hoor.
Honderden niet nee, wel meer dan honderdquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een klein beetje meer dan honderd jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:34 schreef Pek het volgende:
[..]
Honderden niet nee, wel meer dan honderd
quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:54 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een klein beetje meer dan honderd ja
Zo, zijn we met dat offtopicgeneuzel ook eindelijk klaar.quote:Venice. There is no other place in the world like this ancient city, made up of 118 islands separated by winding canals.
Het is gebaseerd op Venetiëquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
quote:'Seizoen 2 van Game of Thrones wordt liefdesverhaal'
Game of Thrones makers David Benioff en Dan Weiss hebben, zonder te spoilen, enkele hints losgelaten wat we in het 2de seizoen van Game of Thrones kunnen verwachten.
De producenten waren te gast in een radioprogramma en spraken daar over het proces waar ze middenin zitten: ''We zijn nu in Belfast aan het typen, voorbereiden, ontwerpen en bouwen voor seizoen 2. Het wordt het seizoen van het liefdesverhaal, maar natuurlijk wel op de Game of Thrones manier'' aldus Dan Weiss.
Benioff waarschuwt voor teleurstellingen bij de boekenlezers
Bron: NoSoap
Nee er zal er sowieso 1 zijn, kan ik als boekenlezer afleiden uit de teaser voor season 2.quote:
Een liefdesverhaal op de 'Game of Thrones'-manier == incest.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:51 schreef DenWauwelaar het volgende:
Dat kan maar één ding betekenen..... meer bloot
Of meer Renly en Lorasquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Een liefdesverhaal op de 'Game of Thrones'-manier == incest.
Sandor is toch 'the hound'? Zo, ja word ik lichtelijk misselijk van dat paar. Maarré, 'tis nog altijd beter dan Sansa x Joffrey.quote:
Ik ben geen boekenlezer, ik bedoel ik lees wel boeken maar niet dè boeken, maar ik wordt hier niet warm van.quote:Benioff waarschuwt voor teleurstellingen bij de boekenlezers
Sandor is idd de hound.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Sandor is toch 'the hound'? Zo, ja word ik lichtelijk misselijk van dat paar. Maarré, 'tis nog altijd beter dan Sansa x Joffrey.
En wbt die waarschuwing, dat gaat over allemaal geweldig kleine verhaallijntjes die niet echt nuttig zijn in de show maar in het boek het ontzettend leuk maken, zoals een gast die het boogschiettoernooi ter ere van Ned's Handship wint(in boek 1, die dus niet in de serie is laten zien) die dan in boek 3 opeens opduikt, en zo zijn er nog ontzettend veel van dat soort verhaallijnen.quote:[..]
Ik ben geen boekenlezer, ik bedoel ik lees wel boeken maar niet dè boeken, maar ik wordt hier niet warm van.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:16 schreef planethugo het volgende:
idd want
liefde + hbo = tietuhhh en piemolsfunctioneel naakt
vond t wel jammer dat ie eruit is, vond em ook goed in sg atlantisquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:18 schreef McNulty het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom die drakenchick Khal Drogo heeft laten stikken. Zou hij nooit meer bijkomen of was hij een blok aan dr been?
A Khal who can not ride is no Khalquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:18 schreef McNulty het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom die drakenchick Khal Drogo heeft laten stikken. Zou hij nooit meer bijkomen of was hij een blok aan dr been?
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:08 schreef Chevalric het volgende:
Dat had ik met Dexter. Begonnen met het eerste boek, nadat ik de serie al had gekeken. De scenes uit de serie stonden exact zo in de boek, tot de dialogen aan toe. Op zich wel leuk natuurlijk, maar als je precies weet wat er gaat gebeuren is een boek toch minder leuk om te lezen.
Wow! Maak jij je hier even belachelijkquote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.
Niet mee eens. Boeken zijn veel beter. Eigenlijk komt zo'n serie het beste tot z'n recht als ze het boek één-op-één verfilmen. Het beste kan je dan ook met een verteller werken die het verhaal ook helemaal voorleest.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.
Ik vind het onzinnig deze twee zeer verschillende media met elkaar te vergelijken.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:11 schreef Demure het volgende:
[..]
Wow! Maak jij je hier even belachelijk![]()
Boeken hebben zoveel meer diepgang en spanning, iets wat niet te verfilmen is. Lees eens een boek zou ik zeggen en er zal een wereld voor je open gaan.
Boeken zijn saai.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:11 schreef Demure het volgende:
[..]
Wow! Maak jij je hier even belachelijk![]()
Boeken hebben zoveel meer diepgang en spanning, iets wat niet te verfilmen is. Lees eens een boek zou ik zeggen en er zal een wereld voor je open gaan.
Heb het eerste boek in het Nederlands gelezen. Is prima te doen behalve sommige namen die verschillen met de Engelse serie. Greyjoy wordt Grauwvreugd bijvoorbeeld. Dit kan enigszins verwarrend zijn als je de gezichten in je hoofd hebt van de serie.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:
even wat vraagjes aan de boekenlezers:
- Lezen jullie in het NL of de Engelse versies? (en waarom die keus?)
ik heb je een pm gestuurd of je hier idd meer over wilt weten zodat andere lezers in dit forum hier niet 'gespoild' worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:
- Ik ben erg benieuwd naar wie de moeder is van Jon Snow, kunnen jullie dit al vertellen of is dat een major spoilers?
Mensen die niet lezen zijn saaiquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enniewee, mooi toch dat zo'n geweldige boekenserie verfilmd wordt. Kunnen de niet-lezers tenminste ook een beetje meekrijgen waar die verstokte lezers nou in vredesnaam al jaren zo enthousiast over zijn.![]()
Nee, maar op m'n iPad is het dan ineens wel weer hipquote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik pis nog harder op veel te dure Apple-producten dan boeken.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nee, maar op m'n iPad is het dan ineens wel weer hip
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevondenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:18 schreef N-E-R-D het volgende:
Ik wil de boeken ook gaan lezen maar ben totaal geen lezer en ben er dan ook nog steeds niet aan begonnen. Maar het is denk al heel wat dat de serie mij het idee heeft gegeven dat ik de boeken wil gaan lezen
Ik heb ook een stronthekel aan radio trouwens; dus ik denk niet dat luisterboeken zo boeiend zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevonden
(geldt trouwens ook voor pberends)
Haha nee vind ik verschrikkelijk en dan mis ik ook de helft want, ben veel te snel afgeleid.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevonden
wie heeft het hier over radio? Al lijken audio boeken mij zeer saai... Het leuke aan de boeken te lezen is dat je helemaal zelf in je hooft de personages en omgevingen vormt. Ik heb teminste als ik een boek lees dat ik het helemaal voor me zie. (wat ik overigens denk ik niet zou hebben als ik de audio boeken zou luisteren)quote:Op maandag 4 juli 2011 14:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb ook een stronthekel aan radio trouwens; dus ik denk niet dat luisterboeken zo boeiend zijn.
Zelf ook weer begonnen, boekje 1 bijna alweer uit. Doe rustig aan, want het duurt waarschijnlijk toch nog wel even voor het nieuwe boek in het Nederlandsch uitkomt.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Vanmiddag in de trein weer begonnen in het eerste boek.
. Het was weer even terug.
Het ligt er aan wie de boeken voorleest. De voorlezer van Game of Thrones is een engelse toneelacteur, die goed de verschillende karakters kan overbrengen.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
wie heeft het hier over radio? Al lijken audio boeken mij zeer saai... Het leuke aan de boeken te lezen is dat je helemaal zelf in je hooft de personages en omgevingen vormt. Ik heb teminste als ik een boek lees dat ik het helemaal voor me zie. (wat ik overigens denk ik niet zou hebben als ik de audio boeken zou luisteren)
Naast dat een audioboek verrek lang duurt, Clash of Kings duurt volgens mij 37 uur(!!) in audio...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:03 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Het ligt er aan wie de boeken voorleest. De voorlezer van Game of Thrones is een engelse toneelacteur, die goed de verschillende karakters kan overbrengen.
Dat gezegd hebbende, ik vind zelf lezen ook leuker
Dat zal nog lastig worden, want volgens mij zullen er best veel karakters in voor komen die je in de serie niet ziet...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:37 schreef Wihakayda het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaan mn zomerdagen
Ik hoop dat ik het leuk vindt, na deel 1 niet gelezen te hebben.... Heb alleen de serie gezien, maar kan gewoon niet wachten hoe het verder gaat. Toch vind ik het fijn om de karakters te zien spelen op tv, de emotie op de gezichten van de acteurs te kunnen zien, geluid erbij te horen....
Ben benieuwd![]()
Hmm... Hoop dan maar dat het niet al te storend is. Heb geen zin om deel 1 te lezenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:50 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat zal nog lastig worden, want volgens mij zullen er best veel karakters in voor komen die je in de serie niet ziet...
No shit dat het spoileren isquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef Wihakayda het volgende:
Ben alleen een beetje bang dat het voelt als spoileren... lezen wat er gaat gebeuren... Maarjah, ik ga nu beginnen, we shall see
Ben nu bij pagina 50 ofzo... Beetje vermoeide oogjes aan het krijgen haha, lang niet meer zo intensief gelezen. Tot nog toe bevalt het goed. De setting mis ik zoals ik had gedacht niet zo, er wordt uitvoerig beschreven hoe iets of iemand eruit ziet, dat is wel prettig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:13 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, beginnen bij het 2e boek als je de serie gezien hebt.
Ach, in de boeken word je overspoelt met namen, ik had daar tijdens het lezen ook weleens moeite mee. De naam Roose Bolton zegt me helemaal niks nu, maar het is ook al een tijdje geleden dat ik boek 1 gelezen heb.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:14 schreef Bril_idioot het volgende:
Alleen een personage als Roose Bolton (degene die de leiding heeft over de Stark-troepen die Tywin aanvielen) zal wel even moeilijk te plaatsen zijn, lijkt me. Aangezien die in de tv-serie totaal niet behandeld wordt.
Ja, of de Black Fish.. Net klaar met boek 1, hij is wel baasquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:14 schreef Bril_idioot het volgende:
Alleen een personage als Roose Bolton (degene die de leiding heeft over de Stark-troepen die Tywin aanvielen) zal wel even moeilijk te plaatsen zijn, lijkt me. Aangezien die in de tv-serie totaal niet behandeld wordt.
Engels, omdat ik de originele taal prefereer en mijn Engels goed genoeg is.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:
even wat vraagjes aan de boekenlezers:
- Lezen jullie in het NL of de Engelse versies? (en waarom die keus?)
http://grrm.livejournal.com/226116.htmlquote:Working Away
Jul. 5th, 2011 at 7:16 PM
One more monkey down.
Today I delivered the first draft of "Blackwater" to Dan and David. (Finally) A bit overdue, as always. And probably too long and long expensive, as my scripts always are. (I got to write the Battle of the Blackwater. I tried to be good and restrain myself, but you know how things go. Oh, well. I knew the job was dangerous when I took it).
This is television... (no, it's not TV, it's HBO)... so there will undoubtedly be many further drafts and revisions. But the first draft is the hard one.
And it's a good thing it's done. On Sunday I leave for the first leg of my US book tour.
Wat is daar mis mee? De Nederlandse versie komt ook nog eens in een mooie hardcoverserie.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:21 schreef Drakire het volgende:
__! Deze boeken in het Nederlands gaan lezen.
1 seizoen per boek is de planning, dus dat valt wel mee.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Ryon het volgende:
Ik heb alle boeken inmiddels uitgelezen. De behoefte om de serie te kijken is nu echter wel weer een beetje verdwenen. Pas vanaf halverwege boek 3 kwam alles voor mij echt tot leven. Maar het duurt nog wel een seizoentje of 4 voordat ze daar bij zijn.
Heb vandeweek gelezen dat het niet uit te sluiten is dat men 1 boek over 2 seizoenen uit zal moeten smeren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
1 seizoen per boek is de planning, dus dat valt wel mee.
Daar zou ik niet heel treurig over zijn, tbhquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb vandeweek gelezen dat het niet uit te sluiten is dat men 1 boek over 2 seizoenen uit zal moeten smeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |