Als je je boek snel binnen wilt hebben kun je beter bij bol bestellen, maar daar betaal je dan ook gewoon voor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het track and trace systeem van The Book Depository laat wel wat te wensen over.![]()
Updates krijg je niet per mail, je moet iedere keer opnieuw inloggen.
En je hebt maar twee order statussen: "Processing" en "Shipped". Geen verwachte afleverdatum, je weet alleen dat het 7 tot 10 dagen duurt.
Of je gaat gewoon naar een boekwinkel. Dan heb je het boek gewoon meteen in handen! Die techniek van tegenwoordig ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:17 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Als je je boek snel binnen wilt hebben kun je beter bij bol bestellen, maar daar betaal je dan ook gewoon voor.
Dat kereltje is geweldig trouwensquote:Robin Arryn
Robin Arryn, Lord of the Eyrie and Defender of the Vale, is the only child of Jon and Lysa Arryn and a sickly boy doted on by his mother. He is still breastfed despite being well into pre-adolescence, and is mentally and socially maladjusted. He enjoys seeing people executed by defenestration, whether they are guilty or not.
Ik vraag me dan toch af hoe het casting gesprek met de manager en/of ouders van de mannetje ging;quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dat kereltje is geweldig trouwens.
Wat ouderwets! Het is veel moderner om 8.99 + verzendkosten bij bol.com te betalen en 3 tot 4 dagen te wachten, dan het boek voor 7.00 euro bij de ABC te halen en meteen te beginnen met lezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon naar een boekwinkel. Dan heb je het boek gewoon meteen in handen! Die techniek van tegenwoordig ook.
Ik geef toch echt de voorkeur aan 16 euro betalen voor de eerste 4 boeken en die automatisch naar mijn Kindle for iPad app te laten overbeamen. Oh, en heb gelijk maar even ADWD in de pre-order gezet. Kwestie van op 12 juli even de app opstarten en lezen maar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat ouderwets! Het is veel moderner om 8.99 + verzendkosten bij bol.com te betalen en 3 tot 4 dagen te wachten, dan het boek voor 7.00 euro bij de ABC te halen en meteen te beginnen met lezen.
Jij mag graag een beetje trollen, he?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:43 schreef pberends het volgende:
What's the point van een boek, als er al een serie is. Boeken zijn per definitie 100 keer saaier dan de series.
Zou 't niet gewoon een prothese zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik vraag me dan toch af hoe het casting gesprek met de manager en/of ouders van de mannetje ging;
"Ja, hij heeft de rol hoor, we hebben alleen nog toestemming van u nodig om hem aan een tepel te laten zuigen."
Was ook mijn eerste gedachte, het zou iig een goede prothese zijn en meestal zijn lichaam protheses vrij makkelijk te spotten op film en tv.quote:
Venetië bestaat niet uit honderden eilanden hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 07:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op honderden eilanden. Soort van Venetië
Nee, maar Braavos wel, ik denk dat-ie dat bedoelde.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Venetië bestaat niet uit honderden eilanden hoor.
Honderden niet nee, wel meer dan honderdquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een klein beetje meer dan honderd jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:34 schreef Pek het volgende:
[..]
Honderden niet nee, wel meer dan honderd
quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:54 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een klein beetje meer dan honderd ja
Zo, zijn we met dat offtopicgeneuzel ook eindelijk klaar.quote:Venice. There is no other place in the world like this ancient city, made up of 118 islands separated by winding canals.
Het is gebaseerd op Venetiëquote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
quote:'Seizoen 2 van Game of Thrones wordt liefdesverhaal'
Game of Thrones makers David Benioff en Dan Weiss hebben, zonder te spoilen, enkele hints losgelaten wat we in het 2de seizoen van Game of Thrones kunnen verwachten.
De producenten waren te gast in een radioprogramma en spraken daar over het proces waar ze middenin zitten: ''We zijn nu in Belfast aan het typen, voorbereiden, ontwerpen en bouwen voor seizoen 2. Het wordt het seizoen van het liefdesverhaal, maar natuurlijk wel op de Game of Thrones manier'' aldus Dan Weiss.
Benioff waarschuwt voor teleurstellingen bij de boekenlezers
Bron: NoSoap
Nee er zal er sowieso 1 zijn, kan ik als boekenlezer afleiden uit de teaser voor season 2.quote:
Een liefdesverhaal op de 'Game of Thrones'-manier == incest.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:51 schreef DenWauwelaar het volgende:
Dat kan maar één ding betekenen..... meer bloot
Of meer Renly en Lorasquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Een liefdesverhaal op de 'Game of Thrones'-manier == incest.
Sandor is toch 'the hound'? Zo, ja word ik lichtelijk misselijk van dat paar. Maarré, 'tis nog altijd beter dan Sansa x Joffrey.quote:
Ik ben geen boekenlezer, ik bedoel ik lees wel boeken maar niet dè boeken, maar ik wordt hier niet warm van.quote:Benioff waarschuwt voor teleurstellingen bij de boekenlezers
Sandor is idd de hound.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Sandor is toch 'the hound'? Zo, ja word ik lichtelijk misselijk van dat paar. Maarré, 'tis nog altijd beter dan Sansa x Joffrey.
En wbt die waarschuwing, dat gaat over allemaal geweldig kleine verhaallijntjes die niet echt nuttig zijn in de show maar in het boek het ontzettend leuk maken, zoals een gast die het boogschiettoernooi ter ere van Ned's Handship wint(in boek 1, die dus niet in de serie is laten zien) die dan in boek 3 opeens opduikt, en zo zijn er nog ontzettend veel van dat soort verhaallijnen.quote:[..]
Ik ben geen boekenlezer, ik bedoel ik lees wel boeken maar niet dè boeken, maar ik wordt hier niet warm van.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:16 schreef planethugo het volgende:
idd want
liefde + hbo = tietuhhh en piemolsfunctioneel naakt
vond t wel jammer dat ie eruit is, vond em ook goed in sg atlantisquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:18 schreef McNulty het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom die drakenchick Khal Drogo heeft laten stikken. Zou hij nooit meer bijkomen of was hij een blok aan dr been?
A Khal who can not ride is no Khalquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:18 schreef McNulty het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom die drakenchick Khal Drogo heeft laten stikken. Zou hij nooit meer bijkomen of was hij een blok aan dr been?
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:08 schreef Chevalric het volgende:
Dat had ik met Dexter. Begonnen met het eerste boek, nadat ik de serie al had gekeken. De scenes uit de serie stonden exact zo in de boek, tot de dialogen aan toe. Op zich wel leuk natuurlijk, maar als je precies weet wat er gaat gebeuren is een boek toch minder leuk om te lezen.
Wow! Maak jij je hier even belachelijkquote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.
Niet mee eens. Boeken zijn veel beter. Eigenlijk komt zo'n serie het beste tot z'n recht als ze het boek één-op-één verfilmen. Het beste kan je dan ook met een verteller werken die het verhaal ook helemaal voorleest.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:
Boeken zijn niet meer van deze tijd. Je gaat me toch niet vertellen dat je een serie in full-HD kan vergelijken met een paar vage teksten op papier.
Ik vind het onzinnig deze twee zeer verschillende media met elkaar te vergelijken.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:11 schreef Demure het volgende:
[..]
Wow! Maak jij je hier even belachelijk![]()
Boeken hebben zoveel meer diepgang en spanning, iets wat niet te verfilmen is. Lees eens een boek zou ik zeggen en er zal een wereld voor je open gaan.
Boeken zijn saai.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:11 schreef Demure het volgende:
[..]
Wow! Maak jij je hier even belachelijk![]()
Boeken hebben zoveel meer diepgang en spanning, iets wat niet te verfilmen is. Lees eens een boek zou ik zeggen en er zal een wereld voor je open gaan.
Heb het eerste boek in het Nederlands gelezen. Is prima te doen behalve sommige namen die verschillen met de Engelse serie. Greyjoy wordt Grauwvreugd bijvoorbeeld. Dit kan enigszins verwarrend zijn als je de gezichten in je hoofd hebt van de serie.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:
even wat vraagjes aan de boekenlezers:
- Lezen jullie in het NL of de Engelse versies? (en waarom die keus?)
ik heb je een pm gestuurd of je hier idd meer over wilt weten zodat andere lezers in dit forum hier niet 'gespoild' worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:
- Ik ben erg benieuwd naar wie de moeder is van Jon Snow, kunnen jullie dit al vertellen of is dat een major spoilers?
Mensen die niet lezen zijn saaiquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enniewee, mooi toch dat zo'n geweldige boekenserie verfilmd wordt. Kunnen de niet-lezers tenminste ook een beetje meekrijgen waar die verstokte lezers nou in vredesnaam al jaren zo enthousiast over zijn.![]()
Nee, maar op m'n iPad is het dan ineens wel weer hipquote:Op zondag 3 juli 2011 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik pis nog harder op veel te dure Apple-producten dan boeken.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nee, maar op m'n iPad is het dan ineens wel weer hip
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevondenquote:Op maandag 4 juli 2011 14:18 schreef N-E-R-D het volgende:
Ik wil de boeken ook gaan lezen maar ben totaal geen lezer en ben er dan ook nog steeds niet aan begonnen. Maar het is denk al heel wat dat de serie mij het idee heeft gegeven dat ik de boeken wil gaan lezen
Ik heb ook een stronthekel aan radio trouwens; dus ik denk niet dat luisterboeken zo boeiend zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevonden
(geldt trouwens ook voor pberends)
Haha nee vind ik verschrikkelijk en dan mis ik ook de helft want, ben veel te snel afgeleid.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Voor mensen zoals jij zijn audioboeken uitgevonden
wie heeft het hier over radio? Al lijken audio boeken mij zeer saai... Het leuke aan de boeken te lezen is dat je helemaal zelf in je hooft de personages en omgevingen vormt. Ik heb teminste als ik een boek lees dat ik het helemaal voor me zie. (wat ik overigens denk ik niet zou hebben als ik de audio boeken zou luisteren)quote:Op maandag 4 juli 2011 14:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb ook een stronthekel aan radio trouwens; dus ik denk niet dat luisterboeken zo boeiend zijn.
Zelf ook weer begonnen, boekje 1 bijna alweer uit. Doe rustig aan, want het duurt waarschijnlijk toch nog wel even voor het nieuwe boek in het Nederlandsch uitkomt.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Vanmiddag in de trein weer begonnen in het eerste boek.
. Het was weer even terug.
Het ligt er aan wie de boeken voorleest. De voorlezer van Game of Thrones is een engelse toneelacteur, die goed de verschillende karakters kan overbrengen.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:04 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
wie heeft het hier over radio? Al lijken audio boeken mij zeer saai... Het leuke aan de boeken te lezen is dat je helemaal zelf in je hooft de personages en omgevingen vormt. Ik heb teminste als ik een boek lees dat ik het helemaal voor me zie. (wat ik overigens denk ik niet zou hebben als ik de audio boeken zou luisteren)
Naast dat een audioboek verrek lang duurt, Clash of Kings duurt volgens mij 37 uur(!!) in audio...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:03 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Het ligt er aan wie de boeken voorleest. De voorlezer van Game of Thrones is een engelse toneelacteur, die goed de verschillende karakters kan overbrengen.
Dat gezegd hebbende, ik vind zelf lezen ook leuker
Dat zal nog lastig worden, want volgens mij zullen er best veel karakters in voor komen die je in de serie niet ziet...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:37 schreef Wihakayda het volgende:
[ afbeelding ]
Daar gaan mn zomerdagen
Ik hoop dat ik het leuk vindt, na deel 1 niet gelezen te hebben.... Heb alleen de serie gezien, maar kan gewoon niet wachten hoe het verder gaat. Toch vind ik het fijn om de karakters te zien spelen op tv, de emotie op de gezichten van de acteurs te kunnen zien, geluid erbij te horen....
Ben benieuwd![]()
Hmm... Hoop dan maar dat het niet al te storend is. Heb geen zin om deel 1 te lezenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:50 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat zal nog lastig worden, want volgens mij zullen er best veel karakters in voor komen die je in de serie niet ziet...
No shit dat het spoileren isquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef Wihakayda het volgende:
Ben alleen een beetje bang dat het voelt als spoileren... lezen wat er gaat gebeuren... Maarjah, ik ga nu beginnen, we shall see
Ben nu bij pagina 50 ofzo... Beetje vermoeide oogjes aan het krijgen haha, lang niet meer zo intensief gelezen. Tot nog toe bevalt het goed. De setting mis ik zoals ik had gedacht niet zo, er wordt uitvoerig beschreven hoe iets of iemand eruit ziet, dat is wel prettig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:13 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, beginnen bij het 2e boek als je de serie gezien hebt.
Ach, in de boeken word je overspoelt met namen, ik had daar tijdens het lezen ook weleens moeite mee. De naam Roose Bolton zegt me helemaal niks nu, maar het is ook al een tijdje geleden dat ik boek 1 gelezen heb.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:14 schreef Bril_idioot het volgende:
Alleen een personage als Roose Bolton (degene die de leiding heeft over de Stark-troepen die Tywin aanvielen) zal wel even moeilijk te plaatsen zijn, lijkt me. Aangezien die in de tv-serie totaal niet behandeld wordt.
Ja, of de Black Fish.. Net klaar met boek 1, hij is wel baasquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:14 schreef Bril_idioot het volgende:
Alleen een personage als Roose Bolton (degene die de leiding heeft over de Stark-troepen die Tywin aanvielen) zal wel even moeilijk te plaatsen zijn, lijkt me. Aangezien die in de tv-serie totaal niet behandeld wordt.
Engels, omdat ik de originele taal prefereer en mijn Engels goed genoeg is.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Wihakayda het volgende:
even wat vraagjes aan de boekenlezers:
- Lezen jullie in het NL of de Engelse versies? (en waarom die keus?)
http://grrm.livejournal.com/226116.htmlquote:Working Away
Jul. 5th, 2011 at 7:16 PM
One more monkey down.
Today I delivered the first draft of "Blackwater" to Dan and David. (Finally) A bit overdue, as always. And probably too long and long expensive, as my scripts always are. (I got to write the Battle of the Blackwater. I tried to be good and restrain myself, but you know how things go. Oh, well. I knew the job was dangerous when I took it).
This is television... (no, it's not TV, it's HBO)... so there will undoubtedly be many further drafts and revisions. But the first draft is the hard one.
And it's a good thing it's done. On Sunday I leave for the first leg of my US book tour.
Wat is daar mis mee? De Nederlandse versie komt ook nog eens in een mooie hardcoverserie.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:21 schreef Drakire het volgende:
__! Deze boeken in het Nederlands gaan lezen.
1 seizoen per boek is de planning, dus dat valt wel mee.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:14 schreef Ryon het volgende:
Ik heb alle boeken inmiddels uitgelezen. De behoefte om de serie te kijken is nu echter wel weer een beetje verdwenen. Pas vanaf halverwege boek 3 kwam alles voor mij echt tot leven. Maar het duurt nog wel een seizoentje of 4 voordat ze daar bij zijn.
Heb vandeweek gelezen dat het niet uit te sluiten is dat men 1 boek over 2 seizoenen uit zal moeten smeren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
1 seizoen per boek is de planning, dus dat valt wel mee.
Daar zou ik niet heel treurig over zijn, tbhquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb vandeweek gelezen dat het niet uit te sluiten is dat men 1 boek over 2 seizoenen uit zal moeten smeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |