abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98474067

Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

En de laatste reactie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, vraag me af of hij dan nog steeds kapsones heeft :P
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:02:30 #2
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_98474130
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:04:36 #3
32402 s0k
..............................
pi_98474216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Niet echt een aflevering waar veel voldoening uit te halen is, deze laatste aflevering. Ze zouden eigenlijk de arm van Jaime Lannister er af moeten hakken zodat hij niet meer kan zwaardvechten en die schenken aan z'n zus of vader.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..................................................................................................................................................
pi_98474261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:02 schreef Drakire het volgende:
Ik ben blij dat jullie het allemaal nog zo vet vinden, ik vond zoals ik al eerder zei de laatste e.p. best tegenvallen.
Misschien de boeken maar eens bestellen want naar seizoen 2 van de serie kijk ik niet meer naar uit.
Wat had je er van verwacht dan?

Ik vind dat ze wel mooi de verhaallijnen voor seizoen twee hebben opgezet.
Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_98474279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:04 schreef s0k het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:09:33 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98474409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:05 schreef neilpad het volgende:

[..]

Dany met haar draakjes. De Night's Watch die erop uit trekt. King of the North. Tyrion naar King's Landing.
En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_98474499
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

En Arya met die smidsjongen. Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Ik bedoel maar. Er is nog genoeg om naar uit te kijken.
Ik las al ergens anders dat ze het bij Game Of Thrones wel beter doen zo dan de standaard cliffhanger. Stel dat ze het moment met Ned hadden gepakt ofzo.. dan vraag je je een jaar lang alleen maar af is hij nu wel of niet dood... Nu is er veel meer om naar uit te kijken. Een open cliffhanger ofzo :') .
pi_98474517
quote:

[..]

Dit. Ben eigenlijk best wel hyped voor seizoen 2. Eerste seizoen had best wat meer actie mogen hebben, had graag Drogo en z'n Khalasar in een gave battle gezien maar hopelijk krijgen we in seizoen genoeg actie ;)
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:18:18 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_98474834
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_98475680
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Wel jammer dat het nu is afgelopen, ik ben nieuwsgierig naar wat er nou achter "The Wall" is (maar tegen de tijd dat het weer begint heb ik alle boeken wel uitgelezen denk ik).
pi_98476091
Maak even een nieuwe titel met toffe quote erin (K)
Kattentrapper...
pi_98476318
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Op zich ben ik ook wel benieuwd naar Sansa aan het hof. Die was deze aflevering opeens ook wel sterk.
Echt? Ik kreeg een beetje de indruk dat ze op instorten stond.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_98476492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.

Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_98476538
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:18 schreef Karina het volgende:
Het is wel jammer dat het inderdaad begint met de white walkers, maar dat je de rest van het seizoen alleen maar te horen mrijgt hoe eng ze zijn. Zonder te weten of ze echt zo goed zijn in een battle.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 juni 2011 @ 19:55:18 #15
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_98476641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik neem aan sterk geacteerd. Ik vond het iig heel goed gedaan. Ook al vind ik haar een lelijk vervelend secreet.

Ik wil ook de boeken gaan kopen, maar mij kennende komen die terecht op de wachtlijst van meer dan 30 boeken voor ik uberhaupt serieus ga overwegen ze te lezen :')
Lelijk vind ik haar niet, wel strontirritant :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_98476850
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 19:59:51 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_98476879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik dacht, die springt naar beneden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Fingon het volgende:
Dit is trouwens ook echt vet, de glazen waar o.a. Tyrion en Tywin uit drinken, handgeblazen.
Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
niet zo tof doen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:02:51 #18
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98477024
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik dacht, die springt naar beneden.

Serieus? Ik dacht dat ze Joffry een duw wilde geven.
pi_98477101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Dat dacht ik inderdaad ook, of anders met z'n tweeën naar beneden :P

quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Karina het volgende:
[..]

Mooie glazen, beetje duur, 25 pond per stuk.
Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:04:48 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_98477143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Jester65 het volgende:

[..]

Ja, maar daarna, toen ze heel even alleen achterbleef voordat ze achter Joffrey aan moest.
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:06:50 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_98477254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Fingon het volgende:

Mja, 25 pond voor iets wat volgens mij zeker een half manuur kost valt wel mee, handgemaakt is nou eenmaal duurder.
Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
niet zo tof doen
pi_98477695
Zo mooi zijn ze niet eens.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98478380
Precies, prullen zijn het. Had ze niet eens echt opgemerkt tijdens de aflevering.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:29:54 #24
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98478443
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_98478530
ik vind de slogan overigens wel toepasselijk die op de poster staat, 'you win or you die' en dan ned stark op de troon. optie 2 voor hem dus :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:01:07 #26
312527 Cowwithmilk
'De Witte Motor'
pi_98480466
quote:

[..]

Helemaal mee eens! In mijn mening hebben ze dit briljant gedaan, ik kan niet wachten tot de eerstvolgende aflevering aangezien alle voorbereidingen in aflevering 10 dan verder gewerkt worden. Een redelijk gesloten einde had er voor gezorgd dat ik over een maandje de hele serie alweer vergeten was.
pi_98483975
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik zou nooit 1 glas kopen, dan zou ik er 4 nemen, dan is het 100 pond, zo zat ik een beetje te denken eigenlijk.
Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:08:22 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_98485106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef Creatix het volgende:

[..]

Leuk en duur grapje als je de scene een paar keer over moet doen met de Imp die de glas verrot smijt en rustig vermeld; "Here's your peace"
Dat zijn suikerglazen :+
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
pi_98485719
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat zijn suikerglazen :+
Maar dan nog, met $8M per aflevering mogen er best wel een of twee glazen sneuvelen.
Owwwww toch wel :o
pi_98489131
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:29 schreef Zhenar het volgende:
Sansa is echt geweldig. Hoe ze van dom wicht veranderd is in een getraumatiseerd, in continue staat van paniek verkerend, maar toch wraaklustig meisje... echt een knap staaltje acteerwerk. (Al helpt de huil-ogen/wangen makeup ook wel natuurlijk). Hoe ze Joffrey bedreigt "Maybe he'll bring me your head as a gift." En later overweegt hem van de brug te duwen (je ziet Joffrey nog even terugdeinsen/schrikken)... Ik vind het erg sterk gedaan.
Zeer sterk inderdaad. Sowieso de ontwikkelingen van de personages. Ned die eerst onverschrokken, nobel en sterk is en helemaal gebroken is aan het eind. Daenerys die begint als een onderdanig wicht en uitgroeit tot een sterke vrouw.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_98493619
Sansa is mij inderdaad ook positief opgevallen deze laatste aflevering. Tot deze aflevering vond ik het niet echt overtuigend, beetje mat. Maar de laatste aflevering met de scene op de brug bij de afgehakte hoofden was top.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:56:22 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98494216
Maar volgend seizoen dus door zonder Sean Bean, die met zijn status net dat beetje extra moest geven aan de uitstraling van deze serie.
Ik ben benieuwd wie de top/first billed positie van Bean over gaat nemen en hoe het promo materiaal er dan uit komt te zien.
Dat was nu ook vrijwel volledig op Sean Bean gefocust natuurlijk.
pi_98494523
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
pi_98494712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was. Ik vind Tyrion en Arya de belangrijkste dragers van de serie op het moment.
Arya? Ben je niet goed bij je hoofd? :') Dat was de hele serie een randfiguur en gaat nu pas blijkbaar in seizoen twee wat interessants doen. Tyrion is wel goed maar de serie dragen? Ik weet niet of het goed of slecht is maar er is niet echt een karakter dat de serie draagt op het moment.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:12:38 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98494853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:
Ik vond Sean Bean en het karakter dat hij speelde een van de minst interessante uit de hele serie. Komt misschien ook wel een beetje door het feit dat ik weet dat hij nooit echt een lead was.
Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-06-2011 01:18:52 ]
pi_98495520

:')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:38:48 #37
202546 Baszh
The Dude abides
pi_98495537
:D
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 juni 2011 @ 01:54:33 #38
Rawr
pi_98495839
Plaatje doet het niet, ook niet na 4x F5'en ;(
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 22 juni 2011 @ 02:00:52 #39
202546 Baszh
The Dude abides
pi_98495923

Zo dan? :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:07:41 #40
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98497436
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_98500422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:07 schreef DenWauwelaar het volgende:
Een einde dat ik niet aan zag komen en interesse wekt voor het volgende seizoen. Tof!
Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.

Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI :').
Amen.
pi_98500477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Met je tweede zin ben ik het niet eens, Sean Bean was echt wel dé lead, wanneer hij in beeld kwam spatte de gewichtigheid van het scherm.
Dat zijn karakter minder interessant was komt voort uit het feit dat hij een oprecht goede man was, hondstrouw en een goede vader. Weinig opmerkelijks te melden rond hem, je zou hem bijna kunnen omschrijven als degelijk en saai.

Het zijn juist de karakters met een rauw/ongepolijst randje en scherpe/sarcastische opmerkingen (Tyrion) die vaak populairder zijn, maar dat maakt ze nog niet tot dé lead character.
vind dat tyrion toch wel de beste acteerprestatie neerzet. Altijd als hij in beeld kwam veerde ik even op
pi_98500874
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:45 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik wilde dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik klikte op maandagochtend perongeluk dit topic open en zag direct een chick met een draakje op haar schouder. Bah.

Dacht wel gelijk: wauw, dat is nice CGI :').
Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
pi_98501058
Ben ook druk de boeken aan het lezen. Ik kan echt niet een jaar wachten...

Het valt me op dat de serie echt heel dicht bij de boeken blijft, maar dat is ook wel zo omdat George RR Martin betrokken is bij de serie denk ik. Maar de verfilming is goed. Vooral de kindacteurs presteren echt heel goed. In de boeken staan veel kinderen centraal en dat kan weleens misgaan op TV / Film als de kinderen niet zo goed acteren. Maar Sansa, Arya en Joffrey zijn echt heel sterk en trouw aan het boek. Ga seizoen 2 ook zeker checken en ook de DVD'tjes kopen van seizoen 1 als er leuke features bij zitten!
pi_98501117
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:00 schreef Creatix het volgende:

[..]

Had ik ook op een maandag ochtend, zo'n grappig iemand die gelijk neerzet dat Ned onthoofd word...
had de serie gisteren aan iemand aangeraden dus even op youtube de gewonen S1 trailer gezocht, zegt ie: ziet er goed uit alleen kut dat er meteen onder staat dat sean bean in aflevering 9 sterft :(
pi_98501246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Maar dat is juist wel leuk aan deze serie (zowel boeken als tv) dat de (ogenschijnlijke) lead die alle virtues van eer, trouw en goedheid vertegenwoordigd daar een hoge prijs voor betaald. In de boeken is het wellicht wat minder sterk met Ned centraal. Maar toch verwacht je niet dat de "goeierik" zo snel het loodje legt. Dat maakt het daarna ook heel spannend aangaande alle andere karakters die je liefhebt vind ik.

En volgens mij noem je karakters zoals Tyrion, breakthrough karakters. Die in eerste instantie niet bedoeld zijn om de lead te zijn maar die zo goed presteren of populair zijn bij de achterban dat ze dat wel een beetje worden. Zoals Homer in de simpsons of The Fonz in happy days of Sheldon Cooper in the big bang theory om maar wat voorbeeldjes te noemen.
pi_98504700
Ned Stark, Khal Drogho en King Robert zijn alle 3 weg, die waren nou juist alle 3 een baas :'(

Verder was het een leuke aflevering maar niet een legendarische season finale waar je toch op hoopt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:57:31 #49
32402 s0k
pi_98504786
quote:
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.

Titel: Game Of Thrones 4-Copy Boxed Set - George R. R. Martin Paperback
Aantal: 1

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Pff, al 5 dagen over tijd. Vermoeiend zeg.
..................................................................................................................................................
pi_98504834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met nummer xxxxxxxxx helaas nog niet kunnen leveren.

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoper ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:06:33 #51
32402 s0k
pi_98505132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:58 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Ik heb de losse boeken besteld, was goedkoper ;)
Ach, vond dit makkelijker. Ben trouwens wel al de ebooks aan het lezen, maar een boek is wel chiller dan een telefoon :P
pi_98505186
"Of Bean terugkeert als geest, in een flashback of helemaal niet moeten we afwachten. Zeker is wel dat de makers op zoek zijn naar grote namen die hem kunnen vervangen. Tot minstens april 2012 zullen we moeten wachten op een vervolg. Voor wie niet kan wachten moet op zoek gaan naar de boeken."

Even geciteerd van nosoap.nl
pi_98506635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:57 schreef s0k het volgende:
[quote=mail van bol.com]

[/quote]

Ik kreeg het mailtje ook net, erg jammer.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_98508444
Ik ben wel benieuwd hoe ze sommige nieuwe karakters gaan neerzetten. Is het noemen van een naam als een spoiler te beschouwen??
pi_98508487
Ben ik de enige die zo wat heeft van... dat draken gedoe enzo mag wel weg blijven?

Ik dacht, eindelijk een ruige serie zonder te veel fantasy!
pi_98508761
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Ben ik de enige die zo wat heeft van... dat draken gedoe enzo mag wel weg blijven?

In het begin van de serie dacht ik ook "laat ze aub niet te veel fantasygezever gebruiken".. Met die "zombie" in Castle Black had ik echt ff een WTF momentje. Ik had Drogo graag langer in de serie gezien maar ben eigenlijk wel blij dat ie niet opeens weer springlevend is na die "blood magic".. Die verhaallijn met Daenerys en haar draken vind ik onverwacht toch eigenlijk wel heel gaaf..

Als er maar niet wizards met puntmutsjes met vuurballen gaan gooien enzo.. dan haak ik echt af ;)
pi_98508799
quote:

[..]

Mee eens, wordt een leuk seizoen. :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:03 #58
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_98509344
quote:

Ja! :+

Ik ben het met je eens als het nu ineens alleen nog maar om die draken zou draaien, maar het blijft gewoon om de mensen gaan. Vergeet ook niet dat de Targaryens aan de macht zijn gekomen doordat ze draken bezaten. Dat Dany, als laatst levende Targaryen, nu dus weer draken tot haar beschikking heeft, betekent wel heel wat voor haar.
pi_98509407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:36 schreef FokkenopFok het volgende:

[..]

Mee eens, wordt een leuk seizoen. :)
Nu gaat de serie pas echt "beginnen". Dit eerste seizoen is eigenlijk nog maar het opzetten van het schaakbord (plus een paar eerste zetjes).
pi_98510704
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:58:51 #61
58560 Oksel
Gezellig.
pi_98512146
Tering, goede serie.. _O_
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:08:28 #62
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98512593
quote:

Mja, je zag natuurlijk vanaf 10min in aflevering 1 al dat er wat fantasy bij zou komen. Maar je hebt een punt, teveel series die daarna 'over the top' worden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:21:24 #63
32402 s0k
pi_98513227
Denk dat de boekenlezers over het algemeen wel kunnen stellen dat de elementen van politiek, strategie en intriges wel dominant zullen blijven.
pi_98513256
Net (eindelijk) de eerste aflevering gezien: _O_
pi_98513339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:22 schreef ConscienceNL het volgende:
snel weg hier voordat we je het plezier vergallen met spoilers! :)
pi_98515036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:22 schreef ConscienceNL het volgende:
SPOILER
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98515197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:35 schreef Cliffy het volgende:
Als er maar niet wizards met puntmutsjes met vuurballen gaan gooien enzo.. dan haak ik echt af ;)
Nee, dat soort fantasy is dit absoluut niet, gelukkig. Ik houd daar ook niet van.
Imho is het fantasy-element in deze serie ondergeschikt aan de character-driven gebeurtenissen.
Met andere woorden: het zijn niet magiërs met vuurbollen die bepalen hoe het verhaal gaat lopen, maar de gewone mensen met hun stommiteiten of slimmigheden, en de gevolgen van de beslissingen die zij nemen.

Als bovenstaande in een spoiler moet, meld het dan even en ga me niet quoten aub :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:15:30 #68
32402 s0k
pi_98515444
Het is zo verleidelijk om te spoileren als je boek 2 aan het lezen bent. :9
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:26:22 #69
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_98518008
Gisteren gelijk heel de serie er doorheen geramd, lovely! Vond het wel verfrissend hoe ze met fantasy begonnen en eindigden, en er tussendoor eigenlijk enkel over spraken. En tering wat is die uit de kluiten gewassen zuigeling eng.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_98518191
Het is wel fantasy he? Dat betekent dat er altijd bovennatuurlijke dingen in voorkomen.

SPOILER
pi_98518237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef BlackSheep het volgende:
Gisteren gelijk heel de serie er doorheen geramd, lovely! Vond het wel verfrissend hoe ze met fantasy begonnen en eindigden, en er tussendoor eigenlijk enkel over spraken. En tering wat is die uit de kluiten gewassen zuigeling eng.
Lord Arryn?
  Moderator / Redactie FP woensdag 22 juni 2011 @ 18:55:21 #72
Rawr
pi_98519300
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lord Arryn?
Ik dacht aan Tyrion toen ik dat las :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:28:56 #73
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_98521101
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Lord Arryn?
Ja dat ventje inderdaad. Echt heel goed neergezet. Zo'n mannetje wat alles in zijn schoot geworpen krijgt en ook veel te belangrijke beslissingen mag nemen, omdat ie anders gaat janken.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_98523894
Ken de boeken niet, en ga hier verder niet teveel lezen omdat ik niet gespoiled wil worden, maar wil even kwijt dat ik afgelopen dagen seizoen 1 heb gekeken... wat een meesterwerk!
pi_98524111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:19 schreef VacaLoca het volgende:
Ken de boeken niet, en ga hier verder niet teveel lezen omdat ik niet gespoiled wil worden, maar wil even kwijt dat ik afgelopen dagen seizoen 1 heb gekeken... wat een meesterwerk!
hier wordt als het goed is niet teveel over de boeken gesproken, daar schijnt inmiddels een apart topic voor te zijn, en anders in spoilers
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:27:39 #76
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98524273

Deze infographic is vast al eens langsgekomen?
Zo niet, best handig op momenten. :)
pi_98524973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Deze niet volgens mij. Wel een paar andere duidelijkere.. Beter onoverzichtelijk allemaal. Daarnaast hadden andere foto's erbij. Is dan toch ff wat duidelijker.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:55:35 #78
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_98525960
Is het niet een idee om, zolang we toch wachten op seizoen 2, een apart topic te openen waarin je de serie kunt bespreken mét boekspoilers? Dat zie je sowieso al in veel GoT fora... Ik heb in ieder geval de afgelopen 10 weken wel gemerkt dat ik niet echt zin had om hier te posten, omdat je toch al snel gaat spoileren als je de boeken kent (heb wel met veel plezier meegelezen trouwens). Maar nu er nog zoveel maanden zitten tussen nu en het volgende seizoen, lijkt het me wel lachen om vanuit een lezersperspectief over de serie te kunnen posten.

Bijvoorbeeld over...
SPOILER
Als er meer mensen voor voelen, dan is het wellicht leuk een topic te openen? :s)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_98526221
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:55 schreef Zhenar het volgende:
Is het niet een idee om, zolang we toch wachten op seizoen 2, een apart topic te openen waarin je de serie kunt bespreken mét boekspoilers? Dat zie je sowieso al in veel GoT fora... Ik heb in ieder geval de afgelopen 10 weken wel gemerkt dat ik niet echt zin had om hier te posten, omdat je toch al snel gaat spoileren als je de boeken kent (heb wel met veel plezier meegelezen trouwens). Maar nu er nog zoveel maanden zitten tussen nu en het volgende seizoen, lijkt het me wel lachen om vanuit een lezersperspectief over de serie te kunnen posten.

Bijvoorbeeld over...
SPOILER
Als er meer mensen voor voelen, dan is het wellicht leuk een topic te openen? :s)
Goed plan! Ik mis het ook wel een beetje en hier wordt er vrij krampachtig over gedaan.
pi_98527065
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:55 schreef Zhenar het volgende:
SPOILER
Ja! *O*

Ik ben ook wel voor dat topic wat je voorstelt. Ik vind 't vooral altijd erg leuk om te gissen naar acteurs die een bepaalde rol moeten spelen
SPOILER
O, en we kunnen de DVD/Blue Ray al pre-orderen!
Releasedatum alleen nog niet bekend.
http://www.amazon.com/gp/(...)p=1789&creative=9325
pi_98527448
quote:
[ afbeelding ]

Wat een snertgraphic. Onoverzichtelijk als de neten en Joffrey e.d. staan erop als kinderen van Robert en Cersei terwijl ze duidelijk bastaarden zijn van Cersei en Jaime.
pi_98530972
Ik moet echt eens stoppen met alle spoilers te lezen en daardoor de boeken voor mezelf te verpesten :')
Kattentrapper...
pi_98532148
quote:
[ afbeelding ]

dit is dan ook nog de oude variant. Ik heb al ergens een linkje met (toen) een nieuwere variant gezien. Welke site is dit ook al weer?
pi_98533011
Stond in een eerder deel van dit topic. Ze komen regelmatig voorbij, geen idee van welke site ze geplukt worden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 01:52:53 #85
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_98541319
Goede finale. Ik kan trouwens prima wachten tot april. Er is meer in het leven dan GOT.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_98542121
quote:

Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.

Maja net als met True Blood, ook van HBO.. waren ze ook nogal dol op nogal ver gaan met het paranormale.
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:13:16 #87
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_98542727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:28 schreef eLiNSANIUM het volgende:

[..]

dit is dan ook nog de oude variant. Ik heb al ergens een linkje met (toen) een nieuwere variant gezien. Welke site is dit ook al weer?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Stond in een eerder deel van dit topic. Ze komen regelmatig voorbij, geen idee van welke site ze geplukt worden.
Staat rechtsonder op de infographic, hier komen ze vandaan: http://hauteslides.com/20(...)acter-relationships/

Nog geen geupdate versie sinds de laatste aflevering alleen.
pi_98543759
Ik zat op de site met merchandise te kijken, deze vind ik wel heel mooi!

donderdag 23 juni 2011 @ 10:18:44 #89
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_98544755
Mijn boeken moeten zometeen binnenkomen.

SCHIET OOOOP!!!..
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:00:21 #90
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_98545849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 05:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Mja ik had wel hetzelfde. Deze serie is erg sterk, maar kan het prima af zonder paranormaal gebeuren. Nu ken ik de boeken niet en is dat misschien wel belangrijk onderdeel van het gebeuren, maar persoonlijk vind ik het sterker zonder.

Maja net als met True Blood, ook van HBO.. waren ze ook nogal dol op nogal ver gaan met het paranormale.
SPOILER: met subtiele boekverwijzingen
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:18:53 #91
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98546444
quote:

Eindelijk? Denk aan Spartacus. Het is er dus wel degelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 05:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Het verhaal ligt al vast naturlijk GoT en True Blood zijn gebaseerd op bestaande verhalen. Kun je moeilijk iets anders van maken.

En een 'ruige serie' is lastig interessant te houden. Begrijp me niet verkeerd, ik had ook prima kunnen leven met gewoon politieke spelletjes en wat hardere beelden (echt ruig vind ik de serie niet. Je ziet amper wat van de echte gevechten, en een keer een hoofd die eraf gaat, vind ik niet meteen ruig) en wat drama. Maar dit is wat GoT altijd zou zijn.
Ik denk dat de serie zonder alle magie het niet langer dan 2 seizoenen op niveau zou volhouden, omdat het steeds hetzelfde zou zijn.

Als True Blood alleen maar over het vampier vs mens principe was gegaan, waren ze daar ook zo klaar mee.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_98546599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nee, dat soort fantasy is dit absoluut niet, gelukkig. Ik houd daar ook niet van.
Imho is het fantasy-element in deze serie ondergeschikt aan de character-driven gebeurtenissen.
Met andere woorden: het zijn niet magiërs met vuurbollen die bepalen hoe het verhaal gaat lopen, maar de gewone mensen met hun stommiteiten of slimmigheden, en de gevolgen van de beslissingen die zij nemen.

Als bovenstaande in een spoiler moet, meld het dan even en ga me niet quoten aub :)
Meer de O+ Robin Hobb O+ benadering dus.

Edit: dat is trouwens een sterke aanrader voor mensen die de boeken van GRR Martin niet willen lezen vanwege spoilers, maar wel graag aan iets soortgelijks beginnen. Hele toffe boeken, ook gericht op intriges rondom een troon. Beginnen met Boeken van de Zieners, dan Boeken van de Levende Schepen en tenslotte Boeken van de Nar. Aanrader _O_.

Ook qua hoeveelheid blood en gore komt het erg in de buurt van GoT.
Amen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:20:06 #93
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98548548
Ik geef het openlijk toe, ik geil op die chick van de imp. Ik hoop dat ze nog een fatsoenlijke rol krijgt met veel naakt :P
pi_98550064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:20 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik geef het openlijk toe, ik geil op die chick van de imp. Ik hoop dat ze nog een fatsoenlijke rol krijgt met veel naakt :P
Die chick heeft in porno gespeeld, zoek maar op :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:05:41 #95
32402 s0k
pi_98550303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:00 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die chick heeft in porno gespeeld, zoek maar op :P
Nou je het zegt, 1x zoeken op een willekeurige torrent site en je krijgt genoeg dubieuze hits op de naam "Sibel Kekilli" :')
pi_98554366
Genoeg porno te vinden van haar, jammer genoeg in het Duits :')
pi_98554516
Nice. :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:53:15 #98
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98558013
Ow dat wist ik niet. Interessant.
pi_98559688
interessant ja, dat is t :D

misschien is er nog wel ergens een filmpje met een lilliputter te vinden ;)
pi_98560108
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Meer de O+ Robin Hobb O+ benadering dus.

Edit: dat is trouwens een sterke aanrader voor mensen die de boeken van GRR Martin niet willen lezen vanwege spoilers, maar wel graag aan iets soortgelijks beginnen. Hele toffe boeken, ook gericht op intriges rondom een troon. Beginnen met Boeken van de Zieners, dan Boeken van de Levende Schepen en tenslotte Boeken van de Nar. Aanrader _O_.

Ook qua hoeveelheid blood en gore komt het erg in de buurt van GoT.
Boeken van de Levende Schepen speelt zich toch alleen af in hetzelfde universum als de Zieners en de Nar? De Boeken van de Nar waren een vervolg op de Boeken van de Zieners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')