abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98459379
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat is de aard van het volk, dat moet je niet willen veranderen, die mensen worden nooit Duitsers, nooit.
Vriendjespolitiek en corruptie zit er zo diep in
quote:
Corruption is an everyday part of life in Greece – so much so that an average Greek pays ¤1,355 in bribes each year.

Corruption is so rife that 13.4 per cent of respondents even demanded bribe money from those carrying out the questionnaire.
:')
pi_98459416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef meth77 het volgende:
Good old Britain gaat niet meedoen met het geld geven aan Griekenland

[..]

De Britten hebben binnenkort zelf geld nodig. We mogen echt dankbaar zijn dat zij niet bij de euro zitten.
pi_98459599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zoiets heet toch een default? ;) Ik vind het verstandig van Fitch, de EU probeert een semantische constructie op te tuigen, een verstandig econoom kijkt door die papieren werkelijkheid heen.
het zijn juist de ratings agencies die er een mooie spin aan proberen te geven. Die rating moet gebaseerd zijn op de feitelijke omstandigheden, en welk naampje eraan gegevem kan daar toch geen invloed op hebben? Wat Fitch zegt is als er daadwerkelijk geherstrucuteerd wordt, de rating omlaag gaat. Da's de omgekeerde wereld. Als er geherstructureerd wordt, wordt het default risico juist lager.
pi_98459784
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Die rating moet gebaseerd zijn op de feitelijke omstandigheden, en welk naampje eraan gegevem kan daar toch geen invloed op hebben? Wat Fitch zegt is als er daadwerkelijk geherstrucuteerd wordt, de rating omlaag gaat. Da's de omgekeerde wereld. Als er geherstructureerd wordt, wordt het default risico juist lager.
Als er geherstructureerd wordt is dat een default, daar past maar één rating bij, een D.
quote:
D : has defaulted on obligations and Fitch believes that it will generally default on most or all obligations
Wat mijns inziens een verstandiger zou zijn is om de kredietbeoordeling niet meer als waarderinsgrondslag te hanteren, maar daarvoor een objectief en voor iedereen waarneembare grondslag voor op te stellen. Wie heeft er besloten om op basis van die ratingbedrijven te gaan waarderen?
pi_98459805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zoiets heet toch een default? ;) Ik vind het verstandig van Fitch, het is juist de EU die probeert een semantische constructie op te tuigen, een verstandig econoom kijkt door die papieren werkelijkheid heen.
Fitch &co die het wel normaal vinden als de VS jaarlijks het schuldplafond verhoogt is dat dan de verstandige econoom waar je het over hebt. ;)
pi_98459848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:39 schreef Basp1 het volgende:
Fitch &co die het wel normaal vinden als de VS jaarlijks het schuldplafond verhoogt is dat dan de verstandige econoom waar je het over hebt. ;)
Nee, dat niet. ;) Zelfs economen kennen hun zwaktes.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:45:09 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98460011
quote:
Der Spiegel: How the Euro Became Europe's Greatest Threat

The euro is becoming an ever greater threat to Europe's common future. The currency union chains together economies that are simply incompatible. Politicians approve one bailout package after the other and, in doing so, have set down a dangerous path that could burden Europeans for generations to come and set the EU back by decades.

In the past 14 months, politicians in the euro-zone nations have adopted one bailout package after the next, convening for hectic summit meetings, wrangling over lazy compromises and building up risks of gigantic dimensions.

For just as long, they have been avoiding an important conclusion, namely that things cannot continue this way. The old euro no longer exists in its intended form, and the European Monetary Union isn't working. We need a Plan B.

Instead, those in responsible positions are getting bogged down in crisis management, as they seek to placate the public and sugarcoat the problems. They say that there is only a government debt crisis in a few euro countries but no euro crisis, citing as evidence the fact that the value of the European common currency has remained relatively stable against other currencies like the dollar.

But if it wasn't for the euro, Greece's debt crisis would be an isolated problem -- one that was tough for the country, but easy for Europe to bear. It is only because Greece is part of the euro zone that Athens' debts are a problem for all of its partners -- and pose a threat to the common currency.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:45:43 #168
324665 meth77
to do or not to do
pi_98460031
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:55 schreef Aether het volgende:

Kredietbeoordelaar: afwaardering is gelijk aan bankroet Griekenland
Kredietbeoordelaar Fitch waarschuwt dat vrijwillige afwaardering van Grieks schuldpapier door private partijen zoals banken beschouwd zal worden als een bankroet van Griekenland.

Fitch, een van de grote drie beoordelaars van kredietwaardigheid naast Standard & Poors en Moody’s, zendt daarmee een signaal uit richting de ministers van Financiën van de eurozone die op 3 juli weer bijeenkomen om te praten over de aanpak van de schuldencrisis in Griekenland
Heel juist, een wanbetaler is een wanbetaler
pi_98460083
Trouwens belachelijk dat men pas weer op 3 juli bij elkaar wil komen. Kennelijk moet er nog heel wat uitonderhandeld worden.
pi_98460103
Rating agencies :')

Die lui hebben de hele crisis niet aan zien komen, dus wat voor een waarde moeten we nog hechten een hun oordeel? Overigens is Griekenland natuurlijk failliet, de enige vraag die rest is of de eurozone solidair wil blijven met de Grieken. Het lijkt mij dat er nog wel een paar haircutjes bij kunnen in het kapsel van de Grieken :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98460396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als er geherstructureerd wordt is dat een default, daar past maar één rating bij, een D.

[..]

Wat mijns inziens een verstandiger zou zijn is om de kredietbeoordeling niet meer als waarderinsgrondslag te hanteren, maar daarvoor een objectief en voor iedereen waarneembare grondslag voor op te stellen. Wie heeft er besloten om op basis van die ratingbedrijven te gaan waarderen?
Een rating is forward looking. Wat is anders het nut? Dus als je het probleem duurzaam probeert in evenwicht te brengen, wordt je afgewaardeerd. Als je niks doet en het in de plomp laat zakken niet. Nuttig voor investeerders en beleidsmakers, zo'n rating :)

Een objectieve en voor iedereen waarneembare grondslag? Hoe had je dat in gedachten?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:58:44 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98460582
"Each Eurozone Household Will Guarantee ¤1,450 Of Greek Debt By 2014"

Je zou maar in de eurozone wonen :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98460762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:47 schreef xenobinol het volgende:
Rating agencies :')

Die lui hebben de hele crisis niet aan zien komen, dus wat voor een waarde moeten we nog hechten een hun oordeel? Overigens is Griekenland natuurlijk failliet, de enige vraag die rest is of de eurozone solidair wil blijven met de Grieken. Het lijkt mij dat er nog wel een paar haircutjes bij kunnen in het kapsel van de Grieken :)
Er is niks met credit rating agencies 8-) . Daarbij komt ook nog eens dat ze veel meer doen dan alleen de kredietwaardigheid van landen bepalen natuurlijk. Het is een beetje jammer dat ze vooral daarom bekend zijn. En ja, het hele gegeven van AAA, AA, BB etc. is natuurlijk enigszins lachwekkend. Want je bent in wezen continu een stap te laat.

En ja, ze hadden de crisis moeten zien aankomen, daar ben ik het mee eens :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:05:23 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98460862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:02 schreef dvr het volgende:

Reguliere devaluatie daarentegen werkt perfect, zie ook Engeland dat ondanks de zware devaluatie van het pond nog nauwelijks serieuze protesten gezien heeft,
Hier in Engeland klagen ze erover dan hun strand/ zuip vakanties in Spanje zo duur zijn geworden. De "gestegen euro" krijgt de schuld.
Mijn reisverslagen
pi_98461048
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier in Engeland klagen ze erover dan hun strand/ zuip vakanties in Spanje zo duur zijn geworden. De "gestegen euro" krijgt de schuld.
Dan moet griekenland maar defaulten kunnen ze daar wederom hun goedkope vakanties houden. En als we dan slim zijn beginnen we daar net zo'n huizen boom als in spanje. :D
pi_98461108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Een rating is forward looking. Wat is anders het nut? Dus als je het probleem duurzaam probeert in evenwicht te brengen, wordt je afgewaardeerd. Als je niks doet en het in de plomp laat zakken niet. Nuttig voor investeerders en beleidsmakers, zo'n rating :)
Dan stel je dus voor de rating nu al op een D te zetten? Terwijl de uitkomst van het politieke proces, waarin een aantal landen op een vrijwillige default aanstuurt, nog ongewis is? Als men toch voor de koers van de ECB kiest (het zal men niks verbazen als dat toch uiteindelijk de uitkomst wordt, de ECB kan nu met deze berichten van Fitch schermen), dus geen deelname van obligatiehouders, dan is er geen reden om nu de rating op D te zetten want dan is er geen default komen.

De ratings op zich zijn trouwens al forward looking, je hoeft dus niet met de ratings ook weer forward looking te gaan zijn op de forward looking ratings.

quote:
Een objectieve en voor iedereen waarneembare grondslag? Hoe had je dat in gedachten?
De noodzaak lijkt mij in ieder geval evident, nu zijn spelen een paar partijen, welke niet transparant zijn, een grote rol in het hele proces. Een grondslag waar ik als eerst aan denk zijn prijzen, maar ik sta open voor andere ideeën.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:13:45 #177
324665 meth77
to do or not to do
pi_98461225
quote:

[..]

Nou die engelsen hebben die Spanje vakantie al verwisseld voor Egypte
pi_98461637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:58 schreef SeLang het volgende:
"Each Eurozone Household Will Guarantee ¤1,450 Of Greek Debt By 2014"

Je zou maar in de eurozone wonen :')
Ja, je kan maar beter in Engeland wonen, waar de banken (neem ik aan) wel tegen veel te lage rentes geld aan Griekenland uitleenden maar nu niet op de blaren te hoeven zitten omdat de Eurolanden wel bijspringen. :+
pi_98461727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan stel je dus voor de rating nu al op een D te zetten? Terwijl de uitkomst van het politieke proces, waarin een aantal landen op een vrijwillige default aanstuurt, nog ongewis is? Als men toch voor de koers van de ECB kiest (het zal men niks verbazen als dat toch uiteindelijk de uitkomst wordt, de ECB kan nu met deze berichten van Fitch schermen), dus geen deelname van obligatiehouders, dan is er geen reden om nu de rating op D te zetten want dan is er geen default komen.

De ratings op zich zijn trouwens al forward looking, je hoeft dus niet met de ratings ook weer forward looking te gaan zijn op de forward looking ratings.
Je moet politicus worden met je gedraai! :)

Het zal me boeien welke letter ze eraan willen hangen. Als de markt nu eenduidig een default inprijst, is dat het meerst waarschijnlijke scenario.
Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.

quote:
De noodzaak lijkt mij in ieder geval evident, nu zijn spelen een paar partijen, welke niet transparant zijn, een grote rol in het hele proces. Een grondslag waar ik als eerst aan denk zijn prijzen, maar ik sta open voor andere ideeën.
eens vwb de noodzaak, maar eerst maar een common sense boven een papiertje of een persbericht.
pi_98461738
quote:

[..]

Je zou maar in Engeland wonen, dan hoor je zelf bij de PIIGGS.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:35:57 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98462139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je zou maar in Engeland wonen, dan hoor je zelf bij de PIIGGS.
Hoe harder de £ instort deste beter (voor mij :P )
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:43:37 #182
324665 meth77
to do or not to do
pi_98462551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.
Met elke wanhoopsactie om de banken van Griekenland te redden, neemt het wantrouwen toe.
Nu weer vrijwillig verplicht banken laten meedokken, ze lijken wel gek

Wat gebeurd er als die Griekse banken omvallen, dan gaan er en paar rijke reders 2 miljard verlliezen nou en

Laat dat land toch terug naar de Drachme gaan, dan kunnen ze lekker goedkoop worden voor ons :9
pi_98462848
quote:
Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering.
Dat komt natuurlijk omdat dat stabieler maken voor elkaar wordt gekregen door een default. Tenminste in het plan van Nederland en in mindere mate Duitsland.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:49:34 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98462913
quote:

Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.

Kom je erachter?
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:51:21 #185
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98463024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wat gebeurd er als die Griekse banken omvallen, dan gaan er en paar rijke reders 2 miljard verliezen nou en.
Het zal wel populistisch zijn om de situatie in 1 zin samen te vatten:
De banken willen belastinggeld zien anders vertrouwen ze elkaar niet.
Gewoon (weer) inspelen op het Stockholmsyndroom bij politici.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_98463261
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kom je erachter?
Joh :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:57:04 #187
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_98463427
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vanavond wordt er wellicht geschiedenis geschreven als de avond dat het doek voor de euro viel!!! *O* *O*
Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?
In Gold we trust
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:59:41 #188
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98463611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef RobbieD het volgende:

[..]

Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?
Ik ben ook zo'n goud-onderduiker, gewoon tegoeden parkeren.
Maar hoe wil je handelen (een jaar?) terwijl de meeste anderen geen goud hebben?

Uiteindelijk moet er toch weer een munt komen. En snel ook.
pi_98463762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef RobbieD het volgende:

[..]

Je had van een fractie van dat bedrag een stel wapens kunnen aanschaffen voor als er in Nederland nog eens de pleuris uitbreekt. Daar heb je vele malen meer aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98465197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je had van een fractie van dat bedrag een stel wapens kunnen aanschaffen voor als er in Nederland nog eens de pleuris uitbreekt. Daar heb je vele malen meer aan.
Lijkt mij wat overdreven. :')
pi_98465581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lijkt mij wat overdreven. :')
Een jaarinkomen aan goud niet? :')

als ik moet kiezen tussen goud en een wapen (met natuurlijk een goede voorraad kogels) dan weet ik wel wat ik kies tijdens een nationale crisis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 15:57:08 #192
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98466296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een jaarinkomen aan goud niet? :')

als ik moet kiezen tussen goud en een wapen (met natuurlijk een goede voorraad kogels) dan weet ik wel wat ik kies tijdens een nationale crisis.
De kans dat het met een sisser afloopt is gelukkig veel groter.
Dus dan liever goud. Niet om rijk(er) te worden, maar om je geld te parkeren.
pi_98467074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:18:28 #194
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98467458
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.

Zijn tijd ver vooruit, maar hopelijk gebruikt ie z'n gouden wapen alleen met afstandbediening.
pi_98469158
Grieken: Waarom betalen voor water?

"De mensen vinden water een geschenk van God. Het water komt uit de lucht vallen, dus ze zeggen: Waarom moet je ervoor betalen?", legt een inwoner uit.

Terechte opmerking.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:08:39 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98469715
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:54 schreef pberends het volgende:
Grieken: Waarom betalen voor water?

"De mensen vinden water een geschenk van God. Het water komt uit de lucht vallen, dus ze zeggen: Waarom moet je ervoor betalen?", legt een inwoner uit.

Terechte opmerking.
Blijkt hoe vreemd die Grieken redeneren en met zulke levensopvattingen is het land niet meer te redden. Maar goed het schijnt ook dat die corrupte bende(bestuur) daar de mensen ook mondeling belooft had hun hele leven lang van drinkwater gebruik te kunnen maken zonder te betalen. Het bestuur kreeg dan weer gratis maaltijden en hotelkamers. Het land is een corrupte bende en de arme burger aldaar heeft het nakijken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_98469841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:31 schreef Drugshond het volgende:

Hetzelfde dacht ijsland ook... (toen ze een Europese banklicentie haden) de rest weten we inmiddels.
IJsland was en is geen lid van Eurosystem, dus IJslandse banken konden niet bij de ECB lenen, of rechtstreeks meeliften op de kracht en lage rente van de euro. Ik denk ook niet dat de ECB IJslandse staatsobligaties als onderpand accepteerde voor leningen aan banken binnen het Eurosystem (dan waren de rapen nog gaarder geweest dan ze nu al zijn).

Ze konden natuurlijk wel veel te goedkoop spaargeld ophalen in eurolanden. Dat heeft er toe bijgedragen dat ook de lokale banken hier hogere spaarrente gingen bieden - in zoverre demonstreert IJsland dat in ieder geval die helft van mijn idee goed zou kunnen werken. Of er ook EU-banken op IJsland actief waren weet ik niet, maar ik vermoed gezien de minimale marktomvang van niet.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:17:42 #198
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98470048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef dvr het volgende:

[..]

_O-

Maar vanavond zou het toch tot een climax komen die hele Griekse crisis?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98470354
quote:
Ben vorige maand 2 weken in Engeland geweest en heb geconstateerd dat daar sprake is van een redelijke inflatie vergeleken met enkele jaren geleden, terwijl de lonen gelijk zijn gebleven. De onderbuik gevoelens die dat met zich meebrengt zijn een stuk groter dan de bezuinigingen die daar gepland zijn heb ik gemerkt. Vooral bij de lagere inkomens en die zijn er veel in het noorden (waar ik vooral geweest ben).

Ondanks dat men meer dan 40% bezuinigd op verschillende departementen, beschouwt men de bezuinigingen min of meer als een niet ontkoombaar feit. Terwijl de prijsstijgingen leiden tot directe verarming en enorme woede teweeg brengen. Gelukkig voor de autoriteiten beseffen de mensen het proces van inflatie en de herkomst daarvan niet zo goed, maar vroeg of laat ontspoord het daar als de autoriteiten niet tijdig ingrijpen. Engeland is imo al jaren aan het afgleiden richting een bananenrepubliek.

[ Bericht 0% gewijzigd door piepeloi55 op 21-06-2011 17:33:56 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:29:36 #200
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98470522
quote:

[..]

[..]

Omdat de "oplossing" het schuldenprobleem van Griekenland alleen maar groter maakt?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:33:23 #201
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98470668
Wat mij trouwens opvalt, ik kan geen radio luisteren of een bank maakt er reclame.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_98470720
quote:

[..]

Is al twee jaar vrij stabiel :')

Zal wel druk worden in Zuid-Engeland...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_98470892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:29 schreef iamcj het volgende:

[..]

Omdat de "oplossing" het schuldenprobleem van Griekenland alleen maar groter maakt?
hoe kan een daling van de schuld, of het uitsmeren van de looptijd, of het verstrekken van liquiditeit rating technisch slechter zijn?
pi_98471782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hoe kan een daling van de schuld, of het uitsmeren van de looptijd, of het verstrekken van liquiditeit rating technisch slechter zijn?
Volgens mij nemen de schulden niet af maar toe, de discussie gaat namelijk ook over het toekennen van een steunpakket in de vorm van leningen. Samen met de bezuinigingen die er voor zorgen dat de economie van Griekenland krimpt neemt dus het ratio schuld/BBP snel toe.

Daarnaast is het ratingtechnisch slechter omdat er juist een deel van de schulden over een langere periode afbetaald gaat worden. Het beginsel van opportunity costs speelt daarin een belangrijke rol, omdat gedurende de periode waarin de afbetaling wordt uitgesteld er sprake van is dat het bedrag dat daarmee gepaard gaat niet voor andere zaken gebruikt kan worden.
pi_98472558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij nemen de schulden niet af maar toe, de discussie gaat namelijk ook over het toekennen van een steunpakket in de vorm van leningen. Samen met de bezuinigingen die er voor zorgen dat de economie van Griekenland krimpt neemt dus het ratio schuld/BBP snel toe.

Daarnaast is het ratingtechnisch slechter omdat er juist een deel van de schulden over een langere periode afbetaald gaat worden. Het beginsel van opportunity costs speelt daarin een belangrijke rol, omdat gedurende de periode waarin de afbetaling wordt uitgesteld er sprake van is dat het bedrag dat daarmee gepaard gaat niet voor andere zaken gebruikt kan worden.
Volgens mij gaat de discussie primair over een haircut. Ik lees uit Fitch dat zij de rating verlagen als defacto de schuld van Griekenland verlaagd wordt, te weten als banken 'on'vrijwillig betere voorwaarden aan de Grieken verstrekken. De totale schuld wordt immers niet groter: hetzij worden schulden vervangen door andere schulden met betere voorwaarden, hetzij worden schulden afgewaardeerd.

Over opportunity costs: ik heb niet zoveel verstand van een hoop dingen, maar ik weet wel dat een tragere uitgaande cash flow nimmer of nooit een slechtere rating kan veroorzaken. En dat een bedrag wat ik niet of later moet uitbetalen ten allen tijde WEL voor andere zaken gerbruikt kan worden (lees: rentebetaling).

Ofwel: Fitch praat poep. Nog steeds. Tijd voor een materieel begrip van rating, niet een formeel.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:43:03 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98473417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:33 schreef iamcj het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, ik kan geen radio luisteren of een bank maakt er reclame.
vroeger kon een bank berooft worden, nu berooft de bank zelf en wordt niet gestraft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:03:46 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98474188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Is al twee jaar vrij stabiel :')

Zal wel druk worden in Zuid-Engeland...
Dat is al zo. Sinds de crunch is er een kleine hausse ontstaan in vakantie-in-eigen-land. De B&B's doen goede zaken, al wordt het kamperen ook steeds populairder.
Mijn reisverslagen
pi_98476720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger kon een bank berooft worden, nu berooft de bank zelf en wordt niet gestraft
ach, zolang je voor elke regel bullshit op internet niet een stroomstoot via je keyboard krijgt.....
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:40:41 #209
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_98479070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:57 schreef BertV het volgende:

[..]

De kans dat het met een sisser afloopt is gelukkig veel groter.
Dus dan liever goud. Niet om rijk(er) te worden, maar om je geld te parkeren.
Dat "met een sisser aflopen", daar hoop ik ook op, maar helaas is mijn gut feeling dat Griekenland, Portugal en Ierland - en ondanks alle ontkenningen ook Spanje - de draaikolk zullen blijken te zijn die linksom of rechtsom de euro doen verzuipen. Parkeren is niet precies wat ik voor ogen heb, het gaat mij om waardebehoud.

[ Bericht 4% gewijzigd door RobbieD op 21-06-2011 20:42:57 (onvolledige gereageerd) ]
In Gold we trust
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:49:23 #210
324162 levanteudtherevival
Luctor et Emergo!
pi_98483777
Maar wat willen die Griekse demonstranten nu precies? ik bedoel het zullen niet allemaal anarchisten etc. zijn. Er zullen vast nog wel zinnige mensen tussen zitten, maar wat willen die bereiken?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:21:57 #211
323876 michaelmoore
pi_98486016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:40 schreef RobbieD het volgende:

[..]

Dat "met een sisser aflopen", daar hoop ik ook op, maar helaas is mijn gut feeling dat Griekenland, Portugal en Ierland - en ondanks alle ontkenningen ook Spanje - de draaikolk zullen blijken te zijn die linksom of rechtsom de euro doen verzuipen. Parkeren is niet precies wat ik voor ogen heb, het gaat mij om waardebehoud.
Dat denk ik ook, de euro is veel te duur voor hen en die zogenaamde interne devaluatie brengt diepe armoede en geen beter concurrentiepositie voor die landen

Het is te vergelijken met een handeltje met je buurjongetje waarbij je hem geld leent om jouw fiets en je Iphone te kunnen kopen, en als ie dan niet de geld kan terugbetalen dan geef je hem nog wat, met de opmerking, dat hij geld bij zijn ouwe moer en zusje moet halen, en de fiets van zijn zusje moet gaan verhuren aan haarzelf :W :P

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2011 00:36:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:02:55 #212
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98491891
Papandreou heeft vote of confidence binnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:24:26 #213
323876 michaelmoore
pi_98492918
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:02 schreef eleusis het volgende:
uitstel van executie, benieuwd hoe de bevolking die extra bezuinigingen gaat oppakken
pi_98493762
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:02 schreef eleusis het volgende:
Mooi, ik neem aan dat die tweede stemming dan ook wel gaat lukken. Dan krijg je een tijdje uitstel en uiteindelijk wel een default, maar binnen de EMU. Tegen de tijd dat we het kunnen opvangen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:48:06 #215
323876 michaelmoore
pi_98493914
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:44 schreef HiZ het volgende:
Tegen de tijd dat we het kunnen opvangen......
...... komen Portugal en in het kielzog Spanje

De banken en pensioenfondsen hebben nu hun lesje wel geleerd, die stappen in geen enkele lening van Zuid-Europa meer, die gaan vast hun wonden likken
pi_98496664
quote:
Mooi, ik neem aan dat die tweede stemming dan ook wel gaat lukken. Dan krijg je een tijdje uitstel en uiteindelijk wel een default, maar binnen de EMU. Tegen de tijd dat we het kunnen opvangen.
Ik begreep van het NOS-Journaal dat het bij de tweede stemming gaat om het doorvoeren van de door de EU en het IMF geëiste bezuinigingen. Bij deze stemming ging het om het steunen van het gewijzigde kabinet. De tweede stemming is dus van een geheel andere aard, want daar spelen politieke belangen veel meer een rol. In de documentaire van gisterenavond kun je zien dat cliëntelisme diepgeworteld is in de Griekse politiek, het is dus maar zeer de vraag of die tweede stemming dan ook wel gaat lukken. Ook omdat de EU en het IMF het ongeloofwaardige dreigement (non-credible threat in de speltheorie/economie) geuit hebben dat zij stoppen met steun als het geëiste bezuinigingsbedrag niet gehaald wordt waardoor er politiek gezien een veel kleinere incentive is om in te stemmen met de voorstellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-06-2011 03:22:33 ]
pi_98496883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ook omdat de EU en het IMF het ongeloofwaardige dreigement [..] geuit hebben dat zij stoppen met steun als het geëiste bezuinigingsbedrag niet gehaald wordt
Daar is niets ongeloofwaardigs aan. Wat hadden ze dan moeten zeggen, "bedenk zelf de voorwaarden maar, wij betalen wel"?

Ik heb weer een leuk idee voor Jan Kees, dus ik hoop dat hij meeleest: Hij moet aangeven, dat banken die zich nu niet aanmelden om als belanghebbende private partij een vrijwillige duit in de zak te doen, zodadelijk ook niet gesteund zullen worden als de Griekse bailout niet doorgaat en ze als gevolg daarvan dreigen om te vallen. Die banken waren dan immers niet belanghebbend?
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:52:14 #218
324665 meth77
to do or not to do
pi_98498035
quote:
di 21 jun 2011, 18:00
Die Eurozone, das war einmal
http://www.telegraaf.nl/d(...)as_war_einmal__.html
AMSTERDAM - Het is alweer meer dan twee jaar geleden dat de regeringen van de belangrijkste ontwikkelde landen hun mouwen opstroopten en hun economieën met gezond spierballenvertoon van de ondergang redden.
Ze voorkwamen een kredietcrisis die qua gevolgen vergelijkbaar zou zijn geweest met de crisis van 1929, vooral door voor de private sector niet te behappen hoeveelheden schulden naar de publieke sector over te hevelen.

Een probaat lapmiddel dat maar even werkt, wil het geen doekje voor het bloeden worden. Noodmaatregelen moeten nu plaatsmaken voor kordate actie die overheidsschulden doet verminderen en de ontwikkelde economieën weer zonder hulpmotortje doet groeien. Maar dergelijke plannen vergen meer dan het openen van geldpakhuizen, en de manoeuvreerruimte is thans uiterst beperkt.

Geen Europeaan maakt zich nog illusies over de solvabiliteit van Griekenland of de ernst van de situatie in Portugal en Ierland, maar wie neemt hiervoor uiteindelijk de financiële verantwoordelijkheid?
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:53:27 #219
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98498053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 04:54 schreef dvr het volgende:

[..]

Hij moet aangeven, dat banken die zich nu niet aanmelden om als belanghebbende private partij een vrijwillige duit in de zak te doen, zodadelijk ook niet gesteund zullen worden als de Griekse bailout niet doorgaat en ze als gevolg daarvan dreigen om te vallen. Die banken waren dan immers niet belanghebbend?
Ja, dat zou kunnen in een wereld waarin de politici zich niet laten gijzelen door de financiële wereld. Helaas zijn de rollen omgedraaid; betaal belastinggeld, of anders laten we de EU klappen omdat we elkaar niet meer vertrouwen. Pure bedreiging met een sausje blufpoker, en het werkt.

http://www.telegraaf.nl/d(...)lles_stranden__.html
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:54:38 #220
324665 meth77
to do or not to do
pi_98498080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

...... komen Portugal en in het kielzog Spanje
[ afbeelding ]

De banken en pensioenfondsen hebben nu hun lesje wel geleerd, die stappen in geen enkele lening van Zuid-Europa meer, die gaan vast hun wonden likken.
Het vertrouwen dat ieder euro-lening gelijk is aan de sterkste is definitief over
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:56:05 #221
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98498110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef meth77 het volgende:

[..]

Het vertrouwen dat ieder euro-lening gelijk is aan de sterkste is definitief over

Beetje laat om nu te stoppen met leningen aan zuidelijke landen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:02:55 #222
324665 meth77
to do or not to do
pi_98498221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Beetje laat om nu te stoppen met leningen aan zuidelijke landen.
Beter laat dan nooit., trouwens de ING heeft de schuldpositie al fors afgebouwd hoor, de ECB heeft het meeste opgekocht, dus de EU belastingbetaler gaat bloeden
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:06:18 #223
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98498290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:02 schreef meth77 het volgende:

[..]

...trouwens de ING heeft de schuldpositie al fors afgebouwd hoor...
ja, een ING econoom haast te melden dat de vrijwillige bijdrage die aan private investeerders wordt gevraagd bij nieuwe steun voor Griekenland vooral een symbolische geste is.

Een beetje zout in de wonden strooien op het moment dat je veilig zit, niet constructief, wel tekenend voor dat slag mensen.

Natuurlijk toevallig goed voor het aandeel ING, de situatie een beetje door laten schemeren op een zogenaamd subtiele manier.

[ Bericht 4% gewijzigd door BertV op 22-06-2011 10:30:29 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:09:37 #224
324665 meth77
to do or not to do
pi_98498353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:06 schreef BertV het volgende:

[..]

ja, een ING econoom haast te melden dat de vrijwillige bijdrage die aan private investeerders wordt gevraagd bij nieuwe steun voor Griekenland vooral een symbolische geste is.

Een beetje zout in de wonden strooien op het moment dat je veilig zit, niet constructief, wel tekenend voor dat slag mensen.
Wel amusant.
pi_98498440
quote:
BD-lezersavond over crisis in GriekenlandTILBURG - De torenhoge Griekse staatsschuld houdt Europa al maanden in de greep.

Hoe kon Griekenland zo ernstig in de problemen komen? Is het nodig dat Europa Griekenland financieel steunt en wat kunnen de gevolgen van deze crisis zijn voor de andere eurolanden en de belastingbetalers?

In samenwerking met de Universiteit van Tilburg organiseert het Brabants Dagblad maandag 27 juni om 20.00 uur een openbaar college over de Griekse tragedie. Hoogleraar financiële economie Sylvester Eijffinger gaat het eerst uitleggen en zal vervolgens vragen uit het publiek beantwoorden. De avond staat onder leiding van Anita de Haas, chef ecnomieredactie van het Brabants Dagblad Maandag 30 juni: 20.00 tot 21.30 uur.

◦Toegang: gratis
◦Aula Universiteit Tilburg, hoofdgebouw K Ontvangst vanaf 19.30 uur
◦Aanmelden, met naam en woonplaats, gewenst via: economieredactie@bd.nl
◦Naar dat adres kunt u ook alvast uw vragen sturen
Voor mensen die eens nog een avondje tegen een econoom willen aanlullen. Het is wel een aanhanger van griekenland privatiseren ipv griekenland laten defaulten.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:18:53 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_98498539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor mensen die eens nog een avondje tegen een econoom willen aanlullen. Het is wel een aanhanger van griekenland privatiseren ipv griekenland laten defaulten.
Wijs man die Eijffinger, het uit de euro stappen heeft de minste consequenties.
Met een pak geld mee van de EU , soort afscheidbonus die verplicht moet worden besteed aan het aflossen van leningen onder streng toezicht van de ECB, kan de Drachme weer ingevoerd worden en dan hoeft de bevolking geen loonsverlagingen meer te verduren
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:28:53 #227
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98498727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wijs man die Eijffinger, het uit de euro stappen heeft de minste consequenties.
Met een pak geld mee van de EU , soort afscheidbonus die verplicht moet worden besteed aan het aflossen van leningen onder streng toezicht van de ECB, kan de Drachme weer ingevoerd worden en dan hoeft de bevolking geen loonsverlagingen meer te verduren
Het enige wat dit tegenhoudt is het dreigement dat andere PIS landen dan ook zullen vallen. :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:39:05 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_98498893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:28 schreef BertV het volgende:

[..]

Het enige wat dit tegenhoudt is het dreigement dat andere PIS landen dan ook zullen vallen. :P
Ik vind dat Griekenland als ie uit de Euro stapt, dan dus niet gevallen is en de schulden kan afbetalen door de uitstapbonus.
De obligaties moeten wel net als de banktegoeden worden geconverteerd naar de nieuwe Drachme met pariteit aan de Euro

[ Bericht 2% gewijzigd door meth77 op 22-06-2011 10:16:28 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:45:07 #229
324665 meth77
to do or not to do
pi_98499005
quote:
wo 22 jun 2011, 08:07
Griekse econoom ziet alles stranden
http://www.telegraaf.nl/d(...)html?tl=mostread-DFT
ATHENE - Terwijl premier George Papandreou afgelopen nacht met het mes tussen de tanden streed voor vertrouwen van het parlement, zijn de problemen van de Griekse economie veel dieper geworteld dan een simpel fiat voor een nieuwe ministersploeg kan verbloemen.
Want Griekenland is tot op het bot ziek, zeggen economen.
Van rijkste miljardair tot armste schoonmaker; overal heerst corruptie, leegloop en belastingontduiking.
Econoom Demis Xantopoulos denkt dat zijn land uiteindelijk de eurozone zal moeten verlaten.
Failliet en met de staart tussen de benen.

Bij de grote Griekse banken was het gisteren drukker dan op een gewone dinsdag. Opvallend veel middenstanders haalden geld van hun rekening, bevreesd voor een run op de banken na een mogelijk bankroet van hun land.
De allerrijksten kozen al veel eerder eieren voor hun geld en sluisden hun vermogen naar Zwitserland, Andorra, Bermuda en de Kaaiman-eilanden
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:10:14 #230
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_98499543
quote:

[..]

Dat weten we binnen 2 weken. Maar ik geloof nooit dat de Griekse bevolking een ja zal zeggen. En dan moet alles weer op de tekentafel. Tijd die Griekenland niet heeft omdat de ATM's leeg lopen.
pi_98499909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat weten we binnen 2 weken. Maar ik geloof nooit dat de Griekse bevolking een ja zal zeggen. En dan moet alles weer op de tekentafel. Tijd die Griekenland niet heeft omdat de ATM's leeg lopen.
Die paar demonstranten zijn niet 'de Griekse bevolking', en daarnaast heeft 'de Griekse bevolking' niet zoveel te willen omdat Griekenland blut is. Het gaat niet over hoe zij hun eigen geld besteden, maar of ze voldoen aan de voorwaarden om ons geld te krijgen. Wat telt in deze rekening is wat 'de Duitser', 'de Nederlander', 'de Fin', 'de Fransman' etc etc etc er van zal vinden.

Het is daarom ook volstrekt democratisch dat er draconische voorwaarden worden verbonden aan het geld van IMF/EU; zomaar geld geven omdat de Grieken anders boos worden is nu juist wat al die tientallen miljoenen mensen die dat geld moeten opbrengen woest maakt.
pi_98499982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:25 schreef HiZ het volgende:

Het is daarom ook volstrekt democratisch dat er draconische voorwaarden worden verbonden aan het geld van IMF/EU; zomaar geld geven omdat de Grieken anders boos worden is nu juist wat al die tientallen miljoenen mensen die dat geld moeten opbrengen woest maakt.
Ik heb nog geen grootschalige demonstraties anders gezien in andere landen dat we griekenland maar moeten laten defaulten of in ieder geval geen geld naar toe sturen.

En als er al zulke demostraties gehouden worden zijn ze vaak van antiglobalisten en weten de fokkers hier niet hoe snel en hard ze die moeten afzeiken. :D
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:32:42 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98500100
-niet doen-

[FB] Waar de huizenmarkt emoties oproept

[ Bericht 72% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-06-2011 13:10:53 ]
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:37:15 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98500217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen grootschalige demonstraties anders gezien in andere landen dat we griekenland maar moeten laten defaulten of in ieder geval geen geld naar toe sturen.

En als er al zulke demostraties gehouden worden zijn ze vaak van antiglobalisten en weten de fokkers hier niet hoe snel en hard ze die moeten afzeiken. :D
Ik moet je hier wel gelijk in geven. Ik ben geen antiglobalist maar ik zie wel degelijk de problemen die het met zich meebrengt. Prima dat er antiglobalisten zijn. Misschien zorgen ze er dan wel voor dat men wakker blijft en de globalisten niet al te hard van stapel gaan. Dit omdat je eenmaal genomen beslissingen niet meer kunt terugdraaien. De fout met Griekenland is daar een goed voorbeeld van. Te snel toelating en nu kun je niet meer terug en zal je geld moeten blijven pompen in dit land.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:46:34 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98500466
Maar ik begin behoorlijk moe te worden van die hele Griekenland discussie want dit is niet waar we het over moeten hebben.

Griekenland (maar ook Ierland en Portugal) kunnen dat geld nooit terug betalen, dat is volkomen duidelijk. De discussie moet dus zijn of we een permanente vorm van fiscale unie willen met permanente subsidies voor PIIGS of niet.

Als het antwoord op die vraag "nee" is dan maken verdere bailouts het alleen maar duurder en moet je gewoon nu de stekker eruit trekken.
Mijn reisverslagen
pi_98501183
Hoor al van mensen dat ze Griekse euro's gaan sparen/hamsteren want ‘die worden geld waard’ :')
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:46 schreef SeLang het volgende:
Maar ik begin behoorlijk moe te worden van die hele Griekenland discussie want dit is niet waar we het over moeten hebben.

Griekenland (maar ook Ierland en Portugal) kunnen dat geld nooit terug betalen, dat is volkomen duidelijk. De discussie moet dus zijn of we een permanente vorm van fiscale unie willen met permanente subsidies voor PIIGS of niet.

Als het antwoord op die vraag "nee" is dan maken verdere bailouts het alleen maar duurder en moet je gewoon nu de stekker eruit trekken.
Het is een paradox ;)
Niets doen heeft geen zin en wel iets doen heeft ook geen zin.
Als je een permanente vorm van subsidies/unie wilt maken zul je een aantal landen als paria's merken binnen de unie wat de samenwerking helemaal zal bemoeilijken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:17:54 #237
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98501414
Zolang er vertrouwen is, kan het systeem blijven bestaan.
pi_98501535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:37 schreef Cherna het volgende:

Dit omdat je eenmaal genomen beslissingen niet meer kunt terugdraaien.
Tuurlijk kun je eenmaal genomen beslissingen wel terug draaien, maar gemaakte fouten toegeven is het moeilijkste wat er is. In europa zou men nu moeten zeggen vanaf heden geldt het verdrag van maastricht hard, als je over 2 jaar niet aan de normen voldoet wordt je de euro uitgedonderd en kom je bij de groep landen die willen toetreden tot de euro maar niet voldoen aan de gestelde eisen. Dan wordt het waarschijnlijk wel even rustig in de euro en blijven er nog maar een land of 6 over of zo. :D
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:21:41 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:33:38 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98501960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je eenmaal genomen beslissingen wel terug draaien, maar gemaakte fouten toegeven is het moeilijkste wat er is. In europa zou men nu moeten zeggen vanaf heden geldt het verdrag van maastricht hard, als je over 2 jaar niet aan de normen voldoet wordt je de euro uitgedonderd en kom je bij de groep landen die willen toetreden tot de euro maar niet voldoen aan de gestelde eisen. Dan wordt het waarschijnlijk wel even rustig in de euro en blijven er nog maar een land of 6 over of zo. :D
Tja als de EU nu een democratische instelling was zou ik zeggen ja. Maar dat is het nu juist. Het is een vorm van communisme voor de heren die zich aldaar verrijken. Het verdrag van Lissabon waar bijna de gehele EU bevolking een duidelijke nee had uitgesproken is er toch gekomen. In een ander jasje dat wel maar het is precies hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')