Wijs man die Eijffinger, het uit de euro stappen heeft de minste consequenties.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor mensen die eens nog een avondje tegen een econoom willen aanlullen. Het is wel een aanhanger van griekenland privatiseren ipv griekenland laten defaulten.
Het enige wat dit tegenhoudt is het dreigement dat andere PIS landen dan ook zullen vallen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:
[..]
Wijs man die Eijffinger, het uit de euro stappen heeft de minste consequenties.
Met een pak geld mee van de EU , soort afscheidbonus die verplicht moet worden besteed aan het aflossen van leningen onder streng toezicht van de ECB, kan de Drachme weer ingevoerd worden en dan hoeft de bevolking geen loonsverlagingen meer te verduren
Ik vind dat Griekenland als ie uit de Euro stapt, dan dus niet gevallen is en de schulden kan afbetalen door de uitstapbonus.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:28 schreef BertV het volgende:
[..]
Het enige wat dit tegenhoudt is het dreigement dat andere PIS landen dan ook zullen vallen.
quote:wo 22 jun 2011, 08:07
Griekse econoom ziet alles stranden
http://www.telegraaf.nl/d(...)html?tl=mostread-DFT
ATHENE - Terwijl premier George Papandreou afgelopen nacht met het mes tussen de tanden streed voor vertrouwen van het parlement, zijn de problemen van de Griekse economie veel dieper geworteld dan een simpel fiat voor een nieuwe ministersploeg kan verbloemen.
Want Griekenland is tot op het bot ziek, zeggen economen.
Van rijkste miljardair tot armste schoonmaker; overal heerst corruptie, leegloop en belastingontduiking.
Econoom Demis Xantopoulos denkt dat zijn land uiteindelijk de eurozone zal moeten verlaten.
Failliet en met de staart tussen de benen.
Bij de grote Griekse banken was het gisteren drukker dan op een gewone dinsdag. Opvallend veel middenstanders haalden geld van hun rekening, bevreesd voor een run op de banken na een mogelijk bankroet van hun land.
De allerrijksten kozen al veel eerder eieren voor hun geld en sluisden hun vermogen naar Zwitserland, Andorra, Bermuda en de Kaaiman-eilanden
Dat weten we binnen 2 weken. Maar ik geloof nooit dat de Griekse bevolking een ja zal zeggen. En dan moet alles weer op de tekentafel. Tijd die Griekenland niet heeft omdat de ATM's leeg lopen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mooi, ik neem aan dat die tweede stemming dan ook wel gaat lukken. Dan krijg je een tijdje uitstel en uiteindelijk wel een default, maar binnen de EMU. Tegen de tijd dat we het kunnen opvangen.
Die paar demonstranten zijn niet 'de Griekse bevolking', en daarnaast heeft 'de Griekse bevolking' niet zoveel te willen omdat Griekenland blut is. Het gaat niet over hoe zij hun eigen geld besteden, maar of ze voldoen aan de voorwaarden om ons geld te krijgen. Wat telt in deze rekening is wat 'de Duitser', 'de Nederlander', 'de Fin', 'de Fransman' etc etc etc er van zal vinden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat weten we binnen 2 weken. Maar ik geloof nooit dat de Griekse bevolking een ja zal zeggen. En dan moet alles weer op de tekentafel. Tijd die Griekenland niet heeft omdat de ATM's leeg lopen.
Ik heb nog geen grootschalige demonstraties anders gezien in andere landen dat we griekenland maar moeten laten defaulten of in ieder geval geen geld naar toe sturen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:25 schreef HiZ het volgende:
Het is daarom ook volstrekt democratisch dat er draconische voorwaarden worden verbonden aan het geld van IMF/EU; zomaar geld geven omdat de Grieken anders boos worden is nu juist wat al die tientallen miljoenen mensen die dat geld moeten opbrengen woest maakt.
Ik moet je hier wel gelijk in geven. Ik ben geen antiglobalist maar ik zie wel degelijk de problemen die het met zich meebrengt. Prima dat er antiglobalisten zijn. Misschien zorgen ze er dan wel voor dat men wakker blijft en de globalisten niet al te hard van stapel gaan. Dit omdat je eenmaal genomen beslissingen niet meer kunt terugdraaien. De fout met Griekenland is daar een goed voorbeeld van. Te snel toelating en nu kun je niet meer terug en zal je geld moeten blijven pompen in dit land.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen grootschalige demonstraties anders gezien in andere landen dat we griekenland maar moeten laten defaulten of in ieder geval geen geld naar toe sturen.
En als er al zulke demostraties gehouden worden zijn ze vaak van antiglobalisten en weten de fokkers hier niet hoe snel en hard ze die moeten afzeiken.
Het is een paradoxquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:46 schreef SeLang het volgende:
Maar ik begin behoorlijk moe te worden van die hele Griekenland discussie want dit is niet waar we het over moeten hebben.
Griekenland (maar ook Ierland en Portugal) kunnen dat geld nooit terug betalen, dat is volkomen duidelijk. De discussie moet dus zijn of we een permanente vorm van fiscale unie willen met permanente subsidies voor PIIGS of niet.
Als het antwoord op die vraag "nee" is dan maken verdere bailouts het alleen maar duurder en moet je gewoon nu de stekker eruit trekken.
Tuurlijk kun je eenmaal genomen beslissingen wel terug draaien, maar gemaakte fouten toegeven is het moeilijkste wat er is. In europa zou men nu moeten zeggen vanaf heden geldt het verdrag van maastricht hard, als je over 2 jaar niet aan de normen voldoet wordt je de euro uitgedonderd en kom je bij de groep landen die willen toetreden tot de euro maar niet voldoen aan de gestelde eisen. Dan wordt het waarschijnlijk wel even rustig in de euro en blijven er nog maar een land of 6 over of zo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:37 schreef Cherna het volgende:
Dit omdat je eenmaal genomen beslissingen niet meer kunt terugdraaien.
Tja als de EU nu een democratische instelling was zou ik zeggen ja. Maar dat is het nu juist. Het is een vorm van communisme voor de heren die zich aldaar verrijken. Het verdrag van Lissabon waar bijna de gehele EU bevolking een duidelijke nee had uitgesproken is er toch gekomen. In een ander jasje dat wel maar het is precies hetzelfde.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je eenmaal genomen beslissingen wel terug draaien, maar gemaakte fouten toegeven is het moeilijkste wat er is. In europa zou men nu moeten zeggen vanaf heden geldt het verdrag van maastricht hard, als je over 2 jaar niet aan de normen voldoet wordt je de euro uitgedonderd en kom je bij de groep landen die willen toetreden tot de euro maar niet voldoen aan de gestelde eisen. Dan wordt het waarschijnlijk wel even rustig in de euro en blijven er nog maar een land of 6 over of zo.
Der Spiegel had ook al zo'n onderzoekjequote:Op woensdag 22 juni 2011 11:21 schreef Drugshond het volgende:
Zullen we het makkelijk maken dan.
Poll: PIIGS landen blijven in de Euro
• Ja, we hebben daar zelf voor gekozen.
• Sofort ausradieren
• Geen idee, geef mijn portie maar aan fikkie
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Helaas wel, alleen dan moet de politici niet raar opkijken als hun geloofwaardigheid steeds verder afbrokkeld omdat hun afpsraken maken die men niet na hoeft te komen, maar de burgers wel alle stomme regeltjes die men bedenkt zou moeten slikken. Als het zo door blijft gaan verwacht ik nog wel wat bizarre ontwikkelingen omtrent europa, populisten en een steeds rumoerigere wordende groep burgers.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja als de EU nu een democratische instelling was zou ik zeggen ja. Maar dat is het nu juist. Het is een vorm van communisme voor de heren die zich aldaar verrijken. Het verdrag van Lissabon waar bijna de gehele EU bevolking een duidelijke nee had uitgesproken is er toch gekomen. In een ander jasje dat wel maar het is precies hetzelfde.
Dan had men Frankrijk er bijvoorbeeld ook al eerder uit kunnen/moeten gooien?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je eenmaal genomen beslissingen wel terug draaien, maar gemaakte fouten toegeven is het moeilijkste wat er is. In europa zou men nu moeten zeggen vanaf heden geldt het verdrag van maastricht hard, als je over 2 jaar niet aan de normen voldoet wordt je de euro uitgedonderd en kom je bij de groep landen die willen toetreden tot de euro maar niet voldoen aan de gestelde eisen. Dan wordt het waarschijnlijk wel even rustig in de euro en blijven er nog maar een land of 6 over of zo.
Absoluut, maar ook frankrijk zou het niet zo ver hebben laten komen als de regels goed nageleefd zouden worden. Het zijn helaas gewoon oppertune mensen die in brussel/strasbourg zitten en op een of andere maneir er genoegen in hebben om zoveel mogelijk macht te verzamelen zonder zichzelf aan de door hun bedachte regeltjes te hoeven houden. Waarbij we dan ook nog eens als burgers leidzaam moeten toezien dat ze om de week een verhuizing maken, meer als de balkenende norm verdienen en ook nog eens geen belasting er over hoeven te betalen, mega riante onkosten vergoedingen voor zichzelf geregeld hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Dan had men Frankrijk er bijvoorbeeld ook al eerder uit kunnen/moeten gooien?
En Duitslandquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Dan had men Frankrijk er bijvoorbeeld ook al eerder uit kunnen/moeten gooien?
En er is nooit iets over gezegd IIRC.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:06 schreef SeLang het volgende:
Het ergste is nog dat toen Duitsland en Frankrijk het stabiliteitspact voor het eerst schonden er nieteens sprake was van een crisis.
Als we goed luisteren naar onze politici en meegaan in het blijven helpen van de grieken gebeurt natuurlijk op den duur hetzelfde met de hele euro. Wel makkelijk kan ik mijn huis met een briefje afrekenen en krijg ik nog geld terug ook.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:36 schreef Drugshond het volgende:
Toekomstbeeld Griekenland.
[ afbeelding ]
De anarchisten willen natuurlijk veel meer bezuinigingen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:49 schreef levanteudtherevival het volgende:
Maar wat willen die Griekse demonstranten nu precies? ik bedoel het zullen niet allemaal anarchisten etc. zijn. Er zullen vast nog wel zinnige mensen tussen zitten, maar wat willen die bereiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |