abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:35:57 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98462139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je zou maar in Engeland wonen, dan hoor je zelf bij de PIIGGS.
Hoe harder de £ instort deste beter (voor mij :P )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:43:37 #182
324665 meth77
to do or not to do
pi_98462551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.
Met elke wanhoopsactie om de banken van Griekenland te redden, neemt het wantrouwen toe.
Nu weer vrijwillig verplicht banken laten meedokken, ze lijken wel gek

Wat gebeurd er als die Griekse banken omvallen, dan gaan er en paar rijke reders 2 miljard verlliezen nou en

Laat dat land toch terug naar de Drachme gaan, dan kunnen ze lekker goedkoop worden voor ons :9
pi_98462848
quote:
Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering.
Dat komt natuurlijk omdat dat stabieler maken voor elkaar wordt gekregen door een default. Tenminste in het plan van Nederland en in mindere mate Duitsland.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:49:34 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98462913
quote:

Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.

Kom je erachter?
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:51:21 #185
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98463024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wat gebeurd er als die Griekse banken omvallen, dan gaan er en paar rijke reders 2 miljard verliezen nou en.
Het zal wel populistisch zijn om de situatie in 1 zin samen te vatten:
De banken willen belastinggeld zien anders vertrouwen ze elkaar niet.
Gewoon (weer) inspelen op het Stockholmsyndroom bij politici.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_98463261
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kom je erachter?
Joh :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:57:04 #187
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_98463427
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vanavond wordt er wellicht geschiedenis geschreven als de avond dat het doek voor de euro viel!!! *O* *O*
Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?
In Gold we trust
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:59:41 #188
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98463611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef RobbieD het volgende:

[..]

Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?
Ik ben ook zo'n goud-onderduiker, gewoon tegoeden parkeren.
Maar hoe wil je handelen (een jaar?) terwijl de meeste anderen geen goud hebben?

Uiteindelijk moet er toch weer een munt komen. En snel ook.
pi_98463762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef RobbieD het volgende:

[..]

Je had van een fractie van dat bedrag een stel wapens kunnen aanschaffen voor als er in Nederland nog eens de pleuris uitbreekt. Daar heb je vele malen meer aan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98465197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je had van een fractie van dat bedrag een stel wapens kunnen aanschaffen voor als er in Nederland nog eens de pleuris uitbreekt. Daar heb je vele malen meer aan.
Lijkt mij wat overdreven. :')
pi_98465581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lijkt mij wat overdreven. :')
Een jaarinkomen aan goud niet? :')

als ik moet kiezen tussen goud en een wapen (met natuurlijk een goede voorraad kogels) dan weet ik wel wat ik kies tijdens een nationale crisis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 15:57:08 #192
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98466296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een jaarinkomen aan goud niet? :')

als ik moet kiezen tussen goud en een wapen (met natuurlijk een goede voorraad kogels) dan weet ik wel wat ik kies tijdens een nationale crisis.
De kans dat het met een sisser afloopt is gelukkig veel groter.
Dus dan liever goud. Niet om rijk(er) te worden, maar om je geld te parkeren.
pi_98467074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:18:28 #194
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98467458
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.

Zijn tijd ver vooruit, maar hopelijk gebruikt ie z'n gouden wapen alleen met afstandbediening.
pi_98469158
Grieken: Waarom betalen voor water?

"De mensen vinden water een geschenk van God. Het water komt uit de lucht vallen, dus ze zeggen: Waarom moet je ervoor betalen?", legt een inwoner uit.

Terechte opmerking.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:08:39 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98469715
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:54 schreef pberends het volgende:
Grieken: Waarom betalen voor water?

"De mensen vinden water een geschenk van God. Het water komt uit de lucht vallen, dus ze zeggen: Waarom moet je ervoor betalen?", legt een inwoner uit.

Terechte opmerking.
Blijkt hoe vreemd die Grieken redeneren en met zulke levensopvattingen is het land niet meer te redden. Maar goed het schijnt ook dat die corrupte bende(bestuur) daar de mensen ook mondeling belooft had hun hele leven lang van drinkwater gebruik te kunnen maken zonder te betalen. Het bestuur kreeg dan weer gratis maaltijden en hotelkamers. Het land is een corrupte bende en de arme burger aldaar heeft het nakijken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_98469841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:31 schreef Drugshond het volgende:

Hetzelfde dacht ijsland ook... (toen ze een Europese banklicentie haden) de rest weten we inmiddels.
IJsland was en is geen lid van Eurosystem, dus IJslandse banken konden niet bij de ECB lenen, of rechtstreeks meeliften op de kracht en lage rente van de euro. Ik denk ook niet dat de ECB IJslandse staatsobligaties als onderpand accepteerde voor leningen aan banken binnen het Eurosystem (dan waren de rapen nog gaarder geweest dan ze nu al zijn).

Ze konden natuurlijk wel veel te goedkoop spaargeld ophalen in eurolanden. Dat heeft er toe bijgedragen dat ook de lokale banken hier hogere spaarrente gingen bieden - in zoverre demonstreert IJsland dat in ieder geval die helft van mijn idee goed zou kunnen werken. Of er ook EU-banken op IJsland actief waren weet ik niet, maar ik vermoed gezien de minimale marktomvang van niet.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:17:42 #198
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98470048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef dvr het volgende:

[..]

_O-

Maar vanavond zou het toch tot een climax komen die hele Griekse crisis?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98470354
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland klagen ze erover dan hun strand/ zuip vakanties in Spanje zo duur zijn geworden. De "gestegen euro" krijgt de schuld.
Ben vorige maand 2 weken in Engeland geweest en heb geconstateerd dat daar sprake is van een redelijke inflatie vergeleken met enkele jaren geleden, terwijl de lonen gelijk zijn gebleven. De onderbuik gevoelens die dat met zich meebrengt zijn een stuk groter dan de bezuinigingen die daar gepland zijn heb ik gemerkt. Vooral bij de lagere inkomens en die zijn er veel in het noorden (waar ik vooral geweest ben).

Ondanks dat men meer dan 40% bezuinigd op verschillende departementen, beschouwt men de bezuinigingen min of meer als een niet ontkoombaar feit. Terwijl de prijsstijgingen leiden tot directe verarming en enorme woede teweeg brengen. Gelukkig voor de autoriteiten beseffen de mensen het proces van inflatie en de herkomst daarvan niet zo goed, maar vroeg of laat ontspoord het daar als de autoriteiten niet tijdig ingrijpen. Engeland is imo al jaren aan het afgleiden richting een bananenrepubliek.

[ Bericht 0% gewijzigd door piepeloi55 op 21-06-2011 17:33:56 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:29:36 #200
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98470522
quote:

[..]

Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.

[..]

Omdat de "oplossing" het schuldenprobleem van Griekenland alleen maar groter maakt?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:33:23 #201
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98470668
Wat mij trouwens opvalt, ik kan geen radio luisteren of een bank maakt er reclame.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_98470720
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier in Engeland klagen ze erover dan hun strand/ zuip vakanties in Spanje zo duur zijn geworden. De "gestegen euro" krijgt de schuld.
Is al twee jaar vrij stabiel :')

Zal wel druk worden in Zuid-Engeland...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_98470892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:29 schreef iamcj het volgende:

[..]

Omdat de "oplossing" het schuldenprobleem van Griekenland alleen maar groter maakt?
hoe kan een daling van de schuld, of het uitsmeren van de looptijd, of het verstrekken van liquiditeit rating technisch slechter zijn?
pi_98471782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hoe kan een daling van de schuld, of het uitsmeren van de looptijd, of het verstrekken van liquiditeit rating technisch slechter zijn?
Volgens mij nemen de schulden niet af maar toe, de discussie gaat namelijk ook over het toekennen van een steunpakket in de vorm van leningen. Samen met de bezuinigingen die er voor zorgen dat de economie van Griekenland krimpt neemt dus het ratio schuld/BBP snel toe.

Daarnaast is het ratingtechnisch slechter omdat er juist een deel van de schulden over een langere periode afbetaald gaat worden. Het beginsel van opportunity costs speelt daarin een belangrijke rol, omdat gedurende de periode waarin de afbetaling wordt uitgesteld er sprake van is dat het bedrag dat daarmee gepaard gaat niet voor andere zaken gebruikt kan worden.
pi_98472558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij nemen de schulden niet af maar toe, de discussie gaat namelijk ook over het toekennen van een steunpakket in de vorm van leningen. Samen met de bezuinigingen die er voor zorgen dat de economie van Griekenland krimpt neemt dus het ratio schuld/BBP snel toe.

Daarnaast is het ratingtechnisch slechter omdat er juist een deel van de schulden over een langere periode afbetaald gaat worden. Het beginsel van opportunity costs speelt daarin een belangrijke rol, omdat gedurende de periode waarin de afbetaling wordt uitgesteld er sprake van is dat het bedrag dat daarmee gepaard gaat niet voor andere zaken gebruikt kan worden.
Volgens mij gaat de discussie primair over een haircut. Ik lees uit Fitch dat zij de rating verlagen als defacto de schuld van Griekenland verlaagd wordt, te weten als banken 'on'vrijwillig betere voorwaarden aan de Grieken verstrekken. De totale schuld wordt immers niet groter: hetzij worden schulden vervangen door andere schulden met betere voorwaarden, hetzij worden schulden afgewaardeerd.

Over opportunity costs: ik heb niet zoveel verstand van een hoop dingen, maar ik weet wel dat een tragere uitgaande cash flow nimmer of nooit een slechtere rating kan veroorzaken. En dat een bedrag wat ik niet of later moet uitbetalen ten allen tijde WEL voor andere zaken gerbruikt kan worden (lees: rentebetaling).

Ofwel: Fitch praat poep. Nog steeds. Tijd voor een materieel begrip van rating, niet een formeel.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:43:03 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98473417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:33 schreef iamcj het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, ik kan geen radio luisteren of een bank maakt er reclame.
vroeger kon een bank berooft worden, nu berooft de bank zelf en wordt niet gestraft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:03:46 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98474188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Is al twee jaar vrij stabiel :')

Zal wel druk worden in Zuid-Engeland...
Dat is al zo. Sinds de crunch is er een kleine hausse ontstaan in vakantie-in-eigen-land. De B&B's doen goede zaken, al wordt het kamperen ook steeds populairder.
Mijn reisverslagen
pi_98476720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger kon een bank berooft worden, nu berooft de bank zelf en wordt niet gestraft
ach, zolang je voor elke regel bullshit op internet niet een stroomstoot via je keyboard krijgt.....
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:40:41 #209
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_98479070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:57 schreef BertV het volgende:

[..]

De kans dat het met een sisser afloopt is gelukkig veel groter.
Dus dan liever goud. Niet om rijk(er) te worden, maar om je geld te parkeren.
Dat "met een sisser aflopen", daar hoop ik ook op, maar helaas is mijn gut feeling dat Griekenland, Portugal en Ierland - en ondanks alle ontkenningen ook Spanje - de draaikolk zullen blijken te zijn die linksom of rechtsom de euro doen verzuipen. Parkeren is niet precies wat ik voor ogen heb, het gaat mij om waardebehoud.

[ Bericht 4% gewijzigd door RobbieD op 21-06-2011 20:42:57 (onvolledige gereageerd) ]
In Gold we trust
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:49:23 #210
324162 levanteudtherevival
Luctor et Emergo!
pi_98483777
Maar wat willen die Griekse demonstranten nu precies? ik bedoel het zullen niet allemaal anarchisten etc. zijn. Er zullen vast nog wel zinnige mensen tussen zitten, maar wat willen die bereiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')