Hoe harder de £ instort deste beter (voor mijquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je zou maar in Engeland wonen, dan hoor je zelf bij de PIIGGS.
Met elke wanhoopsactie om de banken van Griekenland te redden, neemt het wantrouwen toe.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.
Dat komt natuurlijk omdat dat stabieler maken voor elkaar wordt gekregen door een default. Tenminste in het plan van Nederland en in mindere mate Duitsland.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering.
Kom je erachter?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.
Het zal wel populistisch zijn om de situatie in 1 zin samen te vatten:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als die Griekse banken omvallen, dan gaan er en paar rijke reders 2 miljard verliezen nou en.
Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?quote:Op zondag 19 juni 2011 18:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vanavond wordt er wellicht geschiedenis geschreven als de avond dat het doek voor de euro viel!!!![]()
Ik ben ook zo'n goud-onderduiker, gewoon tegoeden parkeren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef RobbieD het volgende:
[..]
Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?
Je had van een fractie van dat bedrag een stel wapens kunnen aanschaffen voor als er in Nederland nog eens de pleuris uitbreekt. Daar heb je vele malen meer aan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:57 schreef RobbieD het volgende:
[..]
Nou dat gebeurde dus niet en hopelijk zal het ook nooit gebeuren. Niettemin ben ik blij dat ik een jaarinkomen aan fysiek goud heb opgebouwd. Of .... zal dit niet voldoende blijken?
Lijkt mij wat overdreven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je had van een fractie van dat bedrag een stel wapens kunnen aanschaffen voor als er in Nederland nog eens de pleuris uitbreekt. Daar heb je vele malen meer aan.
Een jaarinkomen aan goud niet?quote:
De kans dat het met een sisser afloopt is gelukkig veel groter.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een jaarinkomen aan goud niet?![]()
als ik moet kiezen tussen goud en een wapen (met natuurlijk een goede voorraad kogels) dan weet ik wel wat ik kies tijdens een nationale crisis.
Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
als ik moet kiezen tussen goud en een wapen (met natuurlijk een goede voorraad kogels) dan weet ik wel wat ik kies tijdens een nationale crisis.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.
Blijkt hoe vreemd die Grieken redeneren en met zulke levensopvattingen is het land niet meer te redden. Maar goed het schijnt ook dat die corrupte bende(bestuur) daar de mensen ook mondeling belooft had hun hele leven lang van drinkwater gebruik te kunnen maken zonder te betalen. Het bestuur kreeg dan weer gratis maaltijden en hotelkamers. Het land is een corrupte bende en de arme burger aldaar heeft het nakijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:54 schreef pberends het volgende:
Grieken: Waarom betalen voor water?
"De mensen vinden water een geschenk van God. Het water komt uit de lucht vallen, dus ze zeggen: Waarom moet je ervoor betalen?", legt een inwoner uit.
Terechte opmerking.
IJsland was en is geen lid van Eurosystem, dus IJslandse banken konden niet bij de ECB lenen, of rechtstreeks meeliften op de kracht en lage rente van de euro. Ik denk ook niet dat de ECB IJslandse staatsobligaties als onderpand accepteerde voor leningen aan banken binnen het Eurosystem (dan waren de rapen nog gaarder geweest dan ze nu al zijn).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:31 schreef Drugshond het volgende:
Hetzelfde dacht ijsland ook... (toen ze een Europese banklicentie haden) de rest weten we inmiddels.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:10 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik herinner me een James Bond-film waarin iemand die keuzes op vernuftige wijze in een enkele oplossing had weten te combineren.
Ben vorige maand 2 weken in Engeland geweest en heb geconstateerd dat daar sprake is van een redelijke inflatie vergeleken met enkele jaren geleden, terwijl de lonen gelijk zijn gebleven. De onderbuik gevoelens die dat met zich meebrengt zijn een stuk groter dan de bezuinigingen die daar gepland zijn heb ik gemerkt. Vooral bij de lagere inkomens en die zijn er veel in het noorden (waar ik vooral geweest ben).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland klagen ze erover dan hun strand/ zuip vakanties in Spanje zo duur zijn geworden. De "gestegen euro" krijgt de schuld.
Omdat de "oplossing" het schuldenprobleem van Griekenland alleen maar groter maakt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat mij bevreemdt is dat elke actie om de financien van griekenland stabieler te maken resulteert in een afwaardering. Dan klopt er iets niet aan het ratingsysteem, en is het waardeloos en zelfs onbelangrijk. Dan moet het ook niet zo'n grote invloed hebben, imho.
[..]
Is al twee jaar vrij stabielquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland klagen ze erover dan hun strand/ zuip vakanties in Spanje zo duur zijn geworden. De "gestegen euro" krijgt de schuld.
hoe kan een daling van de schuld, of het uitsmeren van de looptijd, of het verstrekken van liquiditeit rating technisch slechter zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:29 schreef iamcj het volgende:
[..]
Omdat de "oplossing" het schuldenprobleem van Griekenland alleen maar groter maakt?
Volgens mij nemen de schulden niet af maar toe, de discussie gaat namelijk ook over het toekennen van een steunpakket in de vorm van leningen. Samen met de bezuinigingen die er voor zorgen dat de economie van Griekenland krimpt neemt dus het ratio schuld/BBP snel toe.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hoe kan een daling van de schuld, of het uitsmeren van de looptijd, of het verstrekken van liquiditeit rating technisch slechter zijn?
Volgens mij gaat de discussie primair over een haircut. Ik lees uit Fitch dat zij de rating verlagen als defacto de schuld van Griekenland verlaagd wordt, te weten als banken 'on'vrijwillig betere voorwaarden aan de Grieken verstrekken. De totale schuld wordt immers niet groter: hetzij worden schulden vervangen door andere schulden met betere voorwaarden, hetzij worden schulden afgewaardeerd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij nemen de schulden niet af maar toe, de discussie gaat namelijk ook over het toekennen van een steunpakket in de vorm van leningen. Samen met de bezuinigingen die er voor zorgen dat de economie van Griekenland krimpt neemt dus het ratio schuld/BBP snel toe.
Daarnaast is het ratingtechnisch slechter omdat er juist een deel van de schulden over een langere periode afbetaald gaat worden. Het beginsel van opportunity costs speelt daarin een belangrijke rol, omdat gedurende de periode waarin de afbetaling wordt uitgesteld er sprake van is dat het bedrag dat daarmee gepaard gaat niet voor andere zaken gebruikt kan worden.
vroeger kon een bank berooft worden, nu berooft de bank zelf en wordt niet gestraftquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:33 schreef iamcj het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, ik kan geen radio luisteren of een bank maakt er reclame.
Dat is al zo. Sinds de crunch is er een kleine hausse ontstaan in vakantie-in-eigen-land. De B&B's doen goede zaken, al wordt het kamperen ook steeds populairder.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Is al twee jaar vrij stabiel
Zal wel druk worden in Zuid-Engeland...
ach, zolang je voor elke regel bullshit op internet niet een stroomstoot via je keyboard krijgt.....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger kon een bank berooft worden, nu berooft de bank zelf en wordt niet gestraft
Dat "met een sisser aflopen", daar hoop ik ook op, maar helaas is mijn gut feeling dat Griekenland, Portugal en Ierland - en ondanks alle ontkenningen ook Spanje - de draaikolk zullen blijken te zijn die linksom of rechtsom de euro doen verzuipen. Parkeren is niet precies wat ik voor ogen heb, het gaat mij om waardebehoud.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:57 schreef BertV het volgende:
[..]
De kans dat het met een sisser afloopt is gelukkig veel groter.
Dus dan liever goud. Niet om rijk(er) te worden, maar om je geld te parkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |