IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 14:42 |
![]() Met: ![]() Tot: ![]() En natuurlijk: ![]() ![]() Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Flex82 Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 MisterManiac - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie mithrandirrr UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 V50 CasB (zijn pappa) Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden [ Bericht 2% gewijzigd door IrishBastard op 18-06-2011 19:20:09 ] | |
cosmick | zaterdag 18 juni 2011 @ 16:49 |
Ik heb net hierin proefgereden: http://www.autotrader.nl/(...)e--7558|kleur--blauw Ziet er van binnen en buiten tip top uit. Airco werkt prima en ook de automaat schakelt naar behoren. Eigenlijk niets op aan te merken, behalve wat vocht in de koplamp. Inruilprijs was volgens verwachting. Zit alleen geen garantie op.. althans niet zwart op wit. En dat vind ik ff een obstakel. Wat rijden dat ding zeg! Pfoeh...! Ik denk er nog even over. Heb iig Volodealer Serva in Amersfoort ff gemaild (bel ze maandag) voor meer info over de auto. Daar is ie namelijk in onderhoud geweest. Spannend!!! [ Bericht 5% gewijzigd door cosmick op 18-06-2011 16:57:26 ] | |
ArcticBlizzard | zaterdag 18 juni 2011 @ 16:58 |
Geen garantie vind ik persoonlijk niet zo gek gezien de leeftijd van de auto. | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:02 |
Wel een mooie wagen ![]() ![]() | |
cosmick | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:20 |
Nee, lijkt me ook niet ![]() | |
Agiath | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:33 |
OP updaten, ik sta er niet tussen | |
DaDude1987 | zaterdag 18 juni 2011 @ 17:35 |
OP updaten: Volvo 340 DL, gewoon handgeschakeld. Wat een bak! Heeft mij veel rijplezier op geleverd! | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:19 |
Ik wil ook in de OP S40 phase 2 1.8 en een Amazon 131 | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:32 |
Ga je gang, kun je op de wiki doen ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:44 |
OP wiki aangepast, nu weer een heel topic wachten ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 18:52 |
Heb jullie toegevoegd, kan zelf de wiki niet editten, of weet in ieder geval mijn login niet ![]() Kan iemand mij daar even bij zetten als S40 2.0 van 1997? ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:01 |
Pics! | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:01 |
Gedaan ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:04 |
Waarom heb ik de indruk dat de wiki een beetje verneukt is? ![]() Zie OP ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:06 |
Oh lol ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:07 |
Ohnee, dan zou er nog geen bal van kloppen, aangezien ik niets anders heb aangepast ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:08 |
![]() Nouja, volgende topic wellicht beter. Ofzo ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:08 |
Dan pas je de OP handmatig aan, want als je een nieuw deel opent, dan doet ie em automagisch meenemen | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:11 |
Kut ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:18 |
Zo, ben je even bezig maar dan heb je ook wat. Iedereen die nu nog iets tegen komt mag het onthouden tot het volgende topic ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:18 |
Bijna ![]() ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:19 |
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo ![]() Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:19 |
![]() Zo om het nieuwe topic te vieren | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:19 |
Je had em doormiden geknipt, er staat een url ding, die mn naam aan een plaatje koppelt | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:20 |
Done. Wel mijn fout dus ![]() | |
Hyman | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:22 |
Zo, en nu niemand meer aanzitten | |
CasB | zaterdag 18 juni 2011 @ 19:30 |
Ik ga waarschijnlijk binnenkort op zoek naar een 850 statuion. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten? | |
Bart-Willem | zaterdag 18 juni 2011 @ 22:31 |
Waarom moet ik verwijderd worden? ![]() ![]() | |
cosmick | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:15 |
Zwijmel zwijmel. ![]() ![]() ![]() Dub dub. Las op het Volvo-forum dat de T6 niet de beste Volvo is, temeer door bemoeienis van GM. Auto voelde echter in het half uur dat ik er mee gereden heb goed en degelijk aan. Smetteloos van binnen en van buiten. Nergens een kraakje en een soepel werkende automaat. | |
Bart-Willem | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:17 |
Ding ziet er goed uit, en als het goed bevalt allemaal: waarom niet? ![]() ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:48 |
Je Amazon, volgens Hyman? | |
IrishBastard | zaterdag 18 juni 2011 @ 23:49 |
Eens. | |
r8v2 | zondag 19 juni 2011 @ 00:56 |
Christus lieve hemel. En ik vind dat mijn 945 precies genoeg knopjes heeft ![]() | |
Sjoegerd | zondag 19 juni 2011 @ 02:34 |
T6 lijkt me wel een ongelooflijk fijn en soepel blok ![]() | |
Mikkie | zondag 19 juni 2011 @ 10:41 |
Mja, Volvo heeft toen wel meer dubieuze invloeden gehad (zoals de Franse S/V40). Als je er een goed gevoel bij hebt, zou ik het gewoon doen. Lekker gedistingeerde klassebak. Als je er niet schokkend veel km's meer rijdt, zal het met onderhoud misschien ook wel meevallen. | |
Bart-Willem | zondag 19 juni 2011 @ 17:39 |
Ja die heb ik niet meer inderdaad. ![]() ![]() Wat ik wel heb is: - Volvo V70 2.4 automaat uit 2001 - Volvo 244 diesel automaat uit 1979 (te koop overigens ![]() - witte Volvo 240 sedan uit 1986 (komt binnenkort te koop, staat nog op stalling en geen idee wat er allemaal aan moet gebeuren voor de APK) - en m'n vriendin heeft een 740 GLE sedan automaat uit 1990 (vreemd genoeg is dat ding met dezelfde motor en automaatbak veel zuiniger dan m'n ex-940 automaat en zelfde motor ![]() | |
UncleFunk | zondag 19 juni 2011 @ 19:04 |
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken. Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex. | |
cosmick | zondag 19 juni 2011 @ 19:31 |
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit). Alleen: op de site staat "dealeronderhouden" en "facturen aanwezig". In de praktijk komt het er op neer dat ik daar zelf achteraan moet bij Volvo Amersfoort (was ie in onderhoud). Beetje vaag. En verkoper beweerde aan de hand van lettertjes op de distributieriem te zien dat deze voorlopig niet vervangen hoefde te worden. Nou, dat wil ik wel even zeker weten. Als dat allemaal duidelijk was en gelijk te overleggen was, had ik 'm gelijk gekocht. Eigenlijk wilde ik 'm voor komend weekend hebben (vakantie), maar ik denk er nog ff over. | |
UncleFunk | zondag 19 juni 2011 @ 19:37 |
Het onderhoud van zo'n bak is erg duur. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het "rioleringsstelsel" over de motor, ofwel de twee turbo's. Die zitten behoorlijk in de weg als men ergens bij moet. Dat zal ook wel voor de distributieriem gelden... Overigens zijn er nog meer zwakke punten aan deze auto's, maar ik begreep dat je je al goed had ingelezen op het Volvoforum. Heb zelf een 2.9 gehad (heb inmiddels een S60 2.4T), en dat reed goddelijk. Die is alleen niet te vergelijken met een T6. | |
cosmick | zondag 19 juni 2011 @ 20:53 |
Ja, allereerst deze topics goed doorgelezen (volg het eigenlijk al jaren ![]() Eigenlijk vind ik (en vooral mijn vriendin) een V70 mooier. Een automaat (kan zij er ook in rijden) is op dit moment niet zo goed te vinden (met niet al te hoge kilometerstand). Althans in de buurt. Nog even blijven zoeken. Wel leuk al die reacties hier ![]() | |
Bart-Willem | zondag 19 juni 2011 @ 22:54 |
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is. ![]() Ik zie nu ook dat type van GM, maar is dat ook niet weer via AW toevallig? ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Bart-Willem op 19-06-2011 23:05:00 ] | |
PICHT | maandag 20 juni 2011 @ 11:22 |
Net een s90 executive in Malakka gespot, wat een wagen ![]() | |
Sjoegerd | maandag 20 juni 2011 @ 12:49 |
940 met andere badge ![]() | |
IrishBastard | maandag 20 juni 2011 @ 13:08 |
960 toch? | |
Sjoegerd | maandag 20 juni 2011 @ 13:17 |
940, 960.. Whatever ![]() | |
IrishBastard | maandag 20 juni 2011 @ 13:23 |
Daar zit wel een verschil tussen hè ![]() | |
Sjoegerd | maandag 20 juni 2011 @ 13:24 |
Valt ook wel weer mee ![]() | |
IrishBastard | maandag 20 juni 2011 @ 13:25 |
Onderstel achter en motorisering was anders, en kleuren en dergelijke ![]() ![]() | |
Bart-Willem | maandag 20 juni 2011 @ 20:21 |
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz. ![]() Trouwens: naast de 850 T5 sedan van m'n broer weet ik nog een leuke T5 Estate te koop. Het gaat om een zwarte T5 met beige lederen interieur en een km-stand van slechts 192.000. 8) Ding komt uit 1995 en heeft nog een Belgisch kenteken (even invoeren, wat BPM afrekenen, APK erop en klaar). Ding zal rond de 2000-2250 oid moeten kosten. Er was iemand toch op zoek naar een Estate ipv sedan? ![]() | |
IrishBastard | maandag 20 juni 2011 @ 21:05 |
En die exclusive was helemaal vet, met ruime achterbank/stoelen en die middenconsole met koelvak ![]() | |
Bart-Willem | maandag 20 juni 2011 @ 21:45 |
Vrienden van m'n ouders kochten altijd zulke versies, gloednieuw! ![]() ![]() ![]() | |
CasB | maandag 20 juni 2011 @ 23:48 |
![]() | |
Gambolputty | dinsdag 21 juni 2011 @ 08:12 |
Volgens de BPM calculator van Autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php) is dat wel ongeveer 112 euro. | |
CasB | dinsdag 21 juni 2011 @ 09:26 |
Oh, dat valt dan nog best mee. ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 21 juni 2011 @ 09:53 |
Invoer valt ook wel mee dacht ik ![]() | |
CasB | dinsdag 21 juni 2011 @ 10:49 |
Ik zit een beetje te kijken wat er allemaal bij komt kijken, pffft. ![]() BPM is waarschijnlijk rond de 190 euro. Tijdelijk verzekeren: 125 euro. APK + documenten, etc: 185 euro. Dus dan zou er nog ongeveer 500 euro bij komen. | |
Mikkie | dinsdag 21 juni 2011 @ 12:42 |
Dat klopt wel aardig ja. Een Kurzkennzeichen kost je rond de 120 euro en daar heb je dan meteen een vijfdaagse WA-verzekering bij zitten. Autopapieren in NL kosten iets meer dan 100 euro geloof ik. Dan nog een APK'tje van een paar tientjes en een geeltje voor NL-kentekenplaten. Edit: oh wacht, het ging om invoer uit België, zie ik net. Geen idee hoe het daar zit met een tijdelijk kenteken en verzekering. | |
mithrandirrr | dinsdag 21 juni 2011 @ 15:36 |
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe ![]() Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen. Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat). V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch. Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten.. Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen! [ Bericht 5% gewijzigd door mithrandirrr op 21-06-2011 16:50:59 ] | |
Bart-Willem | dinsdag 21 juni 2011 @ 17:44 |
Wat is je budget? Invoeren @ RDW kost 91 Euro (da's inclusief de NL-papieren dan, en daarmee kan je kentekenplaten laten drukken wat je ca 25 Euro gaat kosten). BPM zal een paar Euro zijn (hooguit tientjeswerk). ![]() Dus het zal ongeveer zo worden: - BPM max 115 Euro - Invoeren + papieren: 91 Euro - APK: sowieso 45 Euro, maar als er iets aan gedaan moet worden om doorheen te krijgen wordt dat meer natuurlijk) - kentekenplaten: 25 Euro Totaal: reken op 275 Euro, mocht de APK tegenvallen wat meer. ![]() | |
scarback | woensdag 22 juni 2011 @ 15:19 |
ik wil ook in de OP: de oude amazon van bart willem (130, 1969) | |
Sjoegerd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:05 |
Hyman vind dat ik een 340 moet kopen. | |
Barcaconia | woensdag 22 juni 2011 @ 19:09 |
![]() | |
Hyman | woensdag 22 juni 2011 @ 19:11 |
Beter dan de citroen die jij wilde ![]() of je moet een DS nemen | |
Hyman | woensdag 22 juni 2011 @ 19:11 |
Zal ik Sjoerd weer verbeteren in zn dt fouten ![]() | |
Hyman | woensdag 22 juni 2011 @ 19:11 |
Oh nee, dat heb ik gisteren al gedaaan. | |
Barcaconia | woensdag 22 juni 2011 @ 19:19 |
Zijn jullie een stelletje? | |
Sjoegerd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:36 |
ZX in goede staat is beter te vinden ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:37 |
Nee ![]() | |
Hyman | woensdag 22 juni 2011 @ 19:37 |
![]() Nee gek ![]() | |
Barcaconia | woensdag 22 juni 2011 @ 19:39 |
Hihi dubbele ontkenning. | |
Hyman | woensdag 22 juni 2011 @ 19:41 |
Doen ze in Amerika alleen maar, dus dat zegt niets. | |
UncleFunk | woensdag 22 juni 2011 @ 21:03 |
T6-bakken zijn wel degelijk van GM. Het betreft type 4T65E. Deze zijn ook geleverd in XC90's. Als zo'n bak een totale revisie nodig heeft, ben je eigenlijk goed de sigaar, omdat bepaalde onderdelen niet los verkocht worden door Volvo. Je bent dan in feite veroordeeld tot een sloopbak, die uiteraard ook de nodige slijtage kent. Bij de dealer eentje halen kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel ¤5000 meenemen. En voor hoeveel kilometer die het doet? De bak blijft immers lijden onder het te grote vermogen. Op dit moment staat mijn S60, met een AW50-55SN, bij een automaatrevisiebedrijf voor een revisie (gelukkig onder garantie). Schakelt perfect, maar de bak slipt héél soms en de lockup schiet eraf als de bak warm is. Niets gemerkt dus tijdens de proefrit! Een slechte automaatbak bemerk je helaas niet altijd direct bij een proefrit. Overigens liggen de AW'tjes wel in meer auto's, zoals Lexus, Toyota en Saab. Toyota adviseert om de zoveel kilometer een ATF-wissel, Volvo alleen als het om taxi's gaat. Bij Toyota zijn er nauwelijks problemen mee. Direct verband? | |
UncleFunk | woensdag 22 juni 2011 @ 21:12 |
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken. Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn. Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur! | |
CorsaAJoy | woensdag 22 juni 2011 @ 21:39 |
Ik heb een Volvo 142 b20 de luxe uit 1974 en een Volvo 164 e uit 1973. | |
mithrandirrr | donderdag 23 juni 2011 @ 11:55 |
Budget is om en nabij de ¤10.000,- voor een 2.0t of een c70. Er staan er een aantal op de autosites, maar ben nog niet wezen proefrijden. Zou graag ook een ietswat aangeklede versie hebben met indien mogelijk xenon verlichting (half) lederen bekleding, een spoilertje en een schuif/kanteldak. Behoorlijk hoge eisen dus! Eerste generatie C70 ben ik niet zo happig op doordat daar misschien nog de kinderziektes in zitten? In ieder geval de airco geeft nog wel eens problemen met de types < 2000. Ben je anders van mening? [ Bericht 7% gewijzigd door mithrandirrr op 23-06-2011 12:08:14 ] | |
Mikkie | donderdag 23 juni 2011 @ 12:11 |
Of je zoekt een C70 cabrio! Al gaat dat je denk ik niet lukken voor dat bedrag, in goede staat. | |
mithrandirrr | donderdag 23 juni 2011 @ 12:13 |
Naaah ik vind die stoffe kap echt niet mooi staan. Zonder kap wel érg fraai! | |
IrishBastard | donderdag 23 juni 2011 @ 12:48 |
Eens. | |
Hyman | donderdag 23 juni 2011 @ 18:18 |
![]() Nieuwe sleutelhanger | |
PICHT | zaterdag 25 juni 2011 @ 09:29 |
En weer terug in Nederland, straks de 480 even vertroetelen en uitlaten ![]() | |
CasB | zaterdag 25 juni 2011 @ 09:53 |
Ik ga zometeen een proefrit maken. ![]() | |
PICHT | zaterdag 25 juni 2011 @ 09:55 |
Succes en post je bevindingen ![]() | |
CasB | zaterdag 25 juni 2011 @ 12:33 |
Je zult het niet geloven, maar hij is gister verkocht. ![]() Nu kan ik weer verder gaan zoeken. ![]() | |
cosmick | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:01 |
Ik ga na de vakantie weer rustig verder zoeken. Liefst V70, zeker automaat en bijvoorkeur max 200k. Eventueel een Classic. Was gisteren bij schoonouders en twee buurmannen hadden allebei redelijk recent na elkaar een V70 gekocht. Beiden op nieuw kenteken, dus geimporteerd. En aangezien Hengelo dicht bij Duitsland ligt, is dat ook nog een optie ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:03 |
Ik zou een classic kopen ipv het nieuwere model. De duurzaamheid van volvo's loopt aardig terug met de nieuwere modellen. Teveel ford samenwerking. | |
cosmick | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:49 |
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7019401 | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:51 |
Idem ![]() | |
MisterJ.Lo | zaterdag 25 juni 2011 @ 14:11 |
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden. Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113 [ Bericht 6% gewijzigd door MisterJ.Lo op 25-06-2011 14:25:14 ] | |
cosmick | zaterdag 25 juni 2011 @ 15:44 |
Da's niet duur! Jammer dat 't een diesel is. | |
MisterJ.Lo | zaterdag 25 juni 2011 @ 16:05 |
Benzine. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7855161 http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7624431 http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7747711 | |
mithrandirrr | zaterdag 25 juni 2011 @ 16:17 |
Schitterende wagens vind ik dit en voor mijn gevoel zijn ze veel beter gebouwd. In ieder geval het interieur. Ons pa heeft een V70 2,5tdi uit 2000 gehad. Dit was werkelijk een heerlijke auto. Nu rijdt hij een V70 D5 uit 2004 en op uiterlijk is hij erg mooi, maar dat interieur..... als ik aan het plastic trek hoor je het kraken enzo. Dat hoort toch niet bij een volvo!! Ik heb dit helaas ook gemerkt bij de latere versies... S40 jonger dan 2004, V50 etc... Dit weerhoud me ervan zo'n auto te kopen... | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 25 juni 2011 @ 16:37 |
Ik wilde een tijdje een volvo kopen. Beetje leasesites gekeken naar s40 om tweedehands te kopen. Daar zag je ook de onderhoudshistorie en de s40'scoorde daar bedroevend slecht. Toen wat in gaan lezen en ford heeft volvo dus verneukt. Ja, ouwe volvo's waren beter. Da's nie alleen een gevoel helaas. ![]() | |
Mikkie | zondag 26 juni 2011 @ 02:12 |
Ik ook, maar ik ben echt een cabriofan dus zou enorm vaak met het dak open rijden ![]() | |
mithrandirrr | zondag 26 juni 2011 @ 03:21 |
Hmm c70 met hardtop heb ik eigenlijk nooit gezien! Oude model dan hè ![]() [ Bericht 53% gewijzigd door mithrandirrr op 26-06-2011 03:40:58 ] | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 03:23 |
![]() | |
MisterJ.Lo | zondag 26 juni 2011 @ 04:02 |
Prachtige wagens zijn dat. Vooral met dichte dak.![]() | |
mithrandirrr | zondag 26 juni 2011 @ 04:54 |
Ja bij de huidige is het inderdaad schitterend! | |
Mikkie | zondag 26 juni 2011 @ 10:40 |
![]() ![]() Ik vind zo'n hardtop niet misstaan ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 10:56 |
Nog nooit bewust zien rijden ![]() | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 11:29 |
Toch zou ik voor de gewone C70 gaan, al dat extra gewicht kan niet fijn zijn voor het rijgedrag ![]() | |
Mikkie | zondag 26 juni 2011 @ 12:38 |
Mwoah, een C70 koop je om comfortabel te cruisen, niet om te boenderen. Die extra kilo's boeien me niet, cabrio wel ![]() | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 12:54 |
Ik zou toch wel voor een C70 T5 gaan dan, dus dan wil ik wel de prestaties ![]() | |
Mikkie | zondag 26 juni 2011 @ 13:02 |
Mja, maar goed dat smaken verschillen. Ik wil ook wel een potente motor, maar ook blijven cruisen. Want inmiddels ben ik er ook wel achter dat power leuk is, maar dat je er vaak geen gebruik van maakt. Hoe vaak ik niet gewoon 85 op de cruise rij in plaats van voluit poken... Natuurlijk is die T5 dan heerlijk, maar de keren dat je daar echt mee kan boenderen zijn te verwaarlozen in verhouding met de keren dat je geniet van het cabriorijden. Vind ik. Maar daarom ben ik cabrioliefhebber ![]() | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 13:04 |
Mja, zo heeft ieder zijn voorkeuren. Ik zie het voordeel van de cabrio niet zo, zie mezelf niet stukken gaan touren met het dak open ofzo ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 13:10 |
ach dat beetje verschil. je rijdt niet echt op wegen irl waar dat het verschil gaat maken. een open dak daarentegen ![]() | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 13:13 |
Scheelt 100 kilo, en waarschijnlijk een stuk stijfheid. Ik zou het wel weten ![]() Dat is dan wel in combinatie met het feit dat zo'n open dak me dus echt gestolen kan worden ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 13:15 |
als je snelheid wilt is een motor top. | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 13:15 |
Om maar even appels met peren te gaan vergelijken ![]() | |
Lagrinta | zondag 26 juni 2011 @ 13:18 |
Die C70 cabrio is zo slap als wat. Neemt niet weg dat het een mooie auto is. | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 13:20 |
voor echte stijfheid en rijplezier koop je bmw natuurlijk. ouwe volvo's zijn ook tof. nieuwe volvo's zijn opgewaardeerde fordjes. *runs* | |
Hyman | zondag 26 juni 2011 @ 13:33 |
http://www.oudevolvo.nl/volvo/amazon_cabrio/internetfotos.html Die eerste ![]() | |
Gambolputty | zondag 26 juni 2011 @ 13:38 |
Jawel hoor ![]() Da's een Ford Focus met een pakje aan. | |
Mikkie | zondag 26 juni 2011 @ 13:42 |
Juist! ![]() Daar zit dus het verschil tussen ons ![]() Het ergste is dat er wel een kern van waarheid in zit. Geldt niet voor alles natuurlijk, maar voor sommige zaken zeker wel. | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 14:17 |
Ik vind het ook jammer. Vind de nieuwe modellen best netjes, en niet zo patserig als de meeste andere merken. Had nu een s40 gehad als ze nog zo degelijk waren als de volvo's van 15 jaar terug. | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 14:57 |
Wat rijd je nu dan, wat wel degelijk genoeg is? ![]() Het is jammer dat de 'degelijkheid' afgenomen is, maar vraag me af hoe het in verhouding tot andere merken momenteel staat. Qua prijs/kwaliteit lijkt het me namelijk nog steeds niet meer dan redelijk ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 15:00 |
volkswagen. maar heb serieus zitten twijfelen. | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 15:02 |
Maar Volkswagen is wel een stuk duurder? | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 15:07 |
in welk opzicht. | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 15:09 |
Zit eens te kijken naar nieuwprijzen, ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld een V70 staat ten opzichte van een Passat Variant ![]() | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 15:12 |
Ah, behoorlijk onvergelijkbaar. Scheelt 10k op de kale prijzen, maar Volvo heeft standaard een véél uitgebreider pakket ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 15:13 |
ik denk dat volkswagen gemiddeld iets goedkoper is als je de basisuitvoering neemt. extra's kosten bij vag altijd een rib uit je lijf, dat dan weer wel. | |
IrishBastard | zondag 26 juni 2011 @ 15:14 |
Mja, maar die basisuitvoeringen zijn dus niet echt vergelijkbaar, aangezien ik die bij Volvo al behoorlijk compleet vind. Volkswagen levert zelfs nog gewoon stalen velgen standaard ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 26 juni 2011 @ 15:32 |
jups. ruiten en wielen zijn wel standaard. dat was een meevallertje. ![]() | |
CasB | zondag 26 juni 2011 @ 19:52 |
Volgens mij heeft een V70 ook flink wat meer ruimte dan een Passat, in de achterbak dan.. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 09:45 |
Na een week vakantie (alleen met scooter gereden ivm evenement) is het zo heerlijk relaxt naar huis cruisen met de 940. Ook met een caravan erachter ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 09:57 |
Na mijn S40 al weer 3/4 jaar te rijden is het even afzien om in een Swift rond te karren nu hij even bij de schadehersteller staat ![]() | |
Mikkie | maandag 27 juni 2011 @ 10:03 |
Ah joh, dan leer je je eigen auto waarderen. Ik had dat een tijdje terug ook, toen vroeg ik me af of ik het gas wel genoeg indrukte in de leenauto ![]() ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 10:16 |
Absoluut, dat was exact wat ik dacht ![]() ![]() | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 12:26 |
Onze s40's schelen niet veel dan! (zie dat je 1997 2.0) hebt. Wat is jouw km stand en geen problemen met remleidingen etc? Mijne rijdt ook nog zooo fijn. | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 12:29 |
Auto is modeljaar 1996, dus overjarig ![]() ![]() Remleidingen heb ik nooit iets over gehoord van de garage, neem aan dat zoiets met de APK toch wel nagelopen wordt ![]() ![]() Voorheen op zich wel altijd zijn beurten gehad, alleen tussen de laatste beurt bij de vorige eigenaar en mijn eerste zat 35k ofzo ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 12:39 |
S40's ![]() ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 12:43 |
Keistoer ![]() | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 12:46 |
Ik draag Volvo een warm hart toe maar S/V40's (uitgezonderd de laatste serie S40) zijn echt bras-auto's. Zoveelste Nederlandse-autobouwfaal. Halve Carisma's ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 12:49 |
Wat een doordachte opmerking ![]() Volgens mij zijn het best prima wagens die, afgezien van hun Renaultbak in een aantal modellen, behoorlijk betrouwbaar zijn. Zeker voor het geld wat ze toen gekost hebben. Daarbij hebben ze een in mijn ogen redelijk vooruitstrevende (nu dus nog steeds best moderne) vormgeving, wat van de oudere Volvo modellen niet gezegd kan worden ![]() | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 12:51 |
Ga eens in Zweden kijken. Er rijden daar nog meer 2 en 7 series rond dan S/V40's ![]() ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 12:52 |
Wat een onzin ![]() En het is niet heel vreemd dat er in Zweden minder geimporteerde auto's zijn, lijkt mij zo ![]() Maar kwaliteit valt natuurlijk alleen af te lezen aan het aantal auto's dat er in Zweden rondrijdt ![]() | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 12:54 |
Geimporteerde auto's? De S/V40 was ook gewoon te koop bij de dealer daar hoor. Maar die wilden ze niet, en terecht. En ja. | |
IrishBastard | maandag 27 juni 2011 @ 12:56 |
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt. Qua prijs/kwaliteit is de S/V40 toch zeker een goed model geweest ![]() ![]() Ter vergelijk, kijk dan eens hoeveel S/V40's er hier in Nederland rondrijden in vergelijk tot de 2 en 7 serie die volgens jou zo prima zijn ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 27 juni 2011 @ 13:25 |
Ik zie nog aardig wat 850's rondrijden anders. Ook een meuk aan S/V40.. 200 en 700 zie je eigenlijk zowat niet meer. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 13:58 |
Das het eeuwige probleem. Form before function. En goedkopigheid. Iets waar nederlanders nogal goed in zijn. Kijk ook maar naar die frikandellen als de 440/460. Ze gaan om de haverklap kapot, rotten onder je kont vandaan maarja, ze zijn niet zo zwaar en zijn nog relatief zuinig ![]() | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 14:01 |
1000 S/V40's op een boot ga jij bij de dealer in Zweden niets van merken hoor qua prijs... Daarbij moet alles daar geimporteerd worden, evenals hier in NL. En nog rijden er nog meer VW/Audi's daar uit de tijd van de S/V40's dan die baggerhokken zelf. | |
Sjoegerd | maandag 27 juni 2011 @ 15:00 |
Tja ik zou zelf denk ik ook wel een 700 of 850 prefereren boven een x40. Maar daarbij wil ik wel zeggen dat ik een x40 geen slechte auto vind. Een vriend van me heeft er één en die rijd toch wel verdomd plezierig. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 15:07 |
Een 2, 7 of 9-serie rijdt sowieso beter want RWD ![]() | |
ArcticBlizzard | maandag 27 juni 2011 @ 15:48 |
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 15:51 |
Ja, AWD is inderdaad goed te vergelijken met RWD ![]() | |
ArcticBlizzard | maandag 27 juni 2011 @ 15:55 |
Je bent zelf een auto van 25 jaar oud aan het vergelijken met een nieuwe(re) die daarbij nog eens in hele andere prijsklasses vallen. En dat is wel te vergelijken??? Een 740 is een onveilig en vervuilend hok wanneer je het vergelijkt met een nieuwe S80. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 16:00 |
Een onveilig hok ![]() En FWD en AWD is voor leaserijders en huisvrouwen ![]() | |
ArcticBlizzard | maandag 27 juni 2011 @ 16:31 |
Wat mij betreft een onveilig hok ja. Destijds voldeed het prima en was het zijn tijd zelfs ver vooruit wat veiligheid betreft. Nu hopeloos achterhaald. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 16:38 |
De modus is uit 2007. Dat is alweer 12 jaar verder dan een 440... En liever m'n benen kapot dan filet americain in mijn schedel ![]() | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 17:28 |
Kan iemand misschien iets vertellen over de levensduur van de turbo bij een S40 2.0t? | |
ArcticBlizzard | maandag 27 juni 2011 @ 18:54 |
Dat bedoel ik dus, appels met peren....... | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 19:15 |
Hmm ik had een hele geschikte kandidaat gevonden voor een relatief lage prijs. Echter toen ik het kenteken in google invoerde kwam ik op deze site terecht: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2801/1300034 Hier zie ik dat er toch wel wat krassen op de bumper zitten. Ook liggen er andere velgen op dan bij de advertentie. Zaterdag ga ik even kijken. De vraagprijs is ¤6300,= Is dat de moeite of hebben jullie er een hard hoofd in? | |
Bart-Willem | maandag 27 juni 2011 @ 20:07 |
Ziet er netjes uit. ![]() ![]() Wat betreft de kwaliteit van S40/V40's: alleen de GDI-motoren zijn wat minder (dat zijn de Mitsu-benzineblokken) en bij de allereerste serie willen de panelen in de c-stijl wel eens loslaten maar heel slecht zijn ze niet. ![]() ![]() ![]() | |
Hyman | maandag 27 juni 2011 @ 20:40 |
Jammer dat ie geen spoilertje heeft | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 20:40 |
Dat ben ik met je eens, maar daar is iets aan te doen. | |
UncleFunk | maandag 27 juni 2011 @ 22:46 |
Een turbo is in principe gebouwd op de levensduur van de auto. In de praktijk wordt dat helaas vaak niet waargemaakt. Het ligt ook zeer aan de rijstijl, maar zo rond de 250.000 km zou ik er serieus rekening mee houden dat het moment van vervangen gekomen is. Nog even over die knoep, dat is waarschijnlijk het gelijmde dak. Heeft mijn vriendin d'r S40 ook last van. We hebben dat ding trouwens ruim drie jaar en buiten wat draagarmen en een koplamp nooit dingen aan hoeven vervangen buiten regulier onderhoud. Oja, en de bekende lekkage bij de achterlichten is een keer opgelost. Als je trouwens op zoek gaat naar een C70 cabrio (best mogelijk voor dat budget; zou alleen wel iets meer ervoor uittrekken), besef dan wel dat die wagens nog weleens willen torderen, met name met de grotere bandenmaten. Wat betreft je vraag over kinderziektes, deze auto's kennen hun zwakke punten, zoals remklauwen, raamschakelaars en airco. Ik zou ze echter niet laten staan. Goed onderhoud is natuurlijk wel van belang, ook bij een Volvo. [ Bericht 1% gewijzigd door UncleFunk op 27-06-2011 22:54:27 ] | |
Mikkie | maandag 27 juni 2011 @ 23:02 |
Opvallend dat ie, ondanks veiling in februari, al sinds november 2010 tenaamgesteld is. Dat zou ik zeker even navragen. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 23:26 |
Dat is eerder logisch. Hij is door een bedrijf gekocht en dus in de bedrijfsvoorraad gekomen. Als een auto in de bedrijfsvoorraad zit issie in principe van niemand (als in, niemand is er verantwoordelijk voor), dus dat wordt ook niet geregistreerd als zodanig. | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 23:29 |
InderdaadThx voor de info ![]() ![]() @Mikkie, Dat vond ik inderdaad ook vreemd. Lijkt wel of er een paar rare dingen zijn gebeurd tussen november 2010 en nu... Zou de garage die hem nu verkoopt hem dan ook op de veiling hebben aangeboden? En waarom zit er zoveel tijd tussen (schade?). Zeker iets dat ik moet checken. Verder hoop ik dat de motor e.d. goed in orde is en dat er niet teveel onderhoud aan zit te komen (remschijven om maar iets te noemen). | |
Sjoegerd | maandag 27 juni 2011 @ 23:33 |
Auto's die bij BVA te koop staan komen meestal voort uit een faillissement of inbeslagname ![]() | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 23:34 |
Oke! Op deze foto's staat hij er iets beter bij: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 27 juni 2011 @ 23:36 |
Tenminste, dat is wat ik er van weet. Het komt natuurlijk ook wel eens voor dat er vanwege andere redenen aangeboden word. Worden bijvoorbeeld ook wel eens ex-lease auto's aangeboden. | |
UncleFunk | maandag 27 juni 2011 @ 23:41 |
@mithrandirrr: Ik had je even verward met IrishBastard. Hij sprak over een knoep bij zijn S40. | |
r8v2 | maandag 27 juni 2011 @ 23:44 |
Lijkt me duidelijk dus. Bedrijf heeft goedkoop auto gekocht bij veiling, netjes opgelapt en verkoopt hem nu. Hoe moeilijk is het? | |
bleiblei | maandag 27 juni 2011 @ 23:45 |
Woei, mag over twee weken mee doen hier. We hebben afgelopen zaterdag een V40 2.0T sports edition uit 2004 gekocht ![]() | |
mithrandirrr | maandag 27 juni 2011 @ 23:47 |
Lijkt me prima ![]() Nice! @ bleiblei | |
Sjoegerd | maandag 27 juni 2011 @ 23:52 |
Pics ![]() Bij mij duurt t nog wel even voor ik hier officieel mee mag doen ![]() ![]() | |
bleiblei | maandag 27 juni 2011 @ 23:59 |
Over twee weken kom ik wel showen ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 28 juni 2011 @ 00:04 |
Welke kleur heeft ie? | |
bleiblei | dinsdag 28 juni 2011 @ 00:09 |
Zwart ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 28 juni 2011 @ 00:11 |
Beste kleur voor een V40 naar mijn idee ![]() Steekt zwarte achterklep niet zo af ![]() | |
r8v2 | dinsdag 28 juni 2011 @ 15:10 |
Voor de klassieke Volvo-liefhebberts is er 16 juli een mini-beurs op het terrein van de Klassieke Volvogarage in Helmond (na de brand in Mierlo zit daar nu Wim's Classics). | |
Jay-K | dinsdag 28 juni 2011 @ 20:39 |
Ik zit zelf ook te kijken naar een Volvo V40 uit 2000/2001. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Bepaalde motoren die beter/slechter zijn etc? | |
IrishBastard | dinsdag 28 juni 2011 @ 22:30 |
Auto ook weer terug van schadeherstel. Zijstijl rechts mooi bijgewerkt (zat een steenslag deuk in van een grasmaaier). Nou wel weer even in de was gaan zetten, want ze hebben hem helemaal ontvet ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 29 juni 2011 @ 19:55 |
Waarom heb ik nou geen 5000 euro op de plank liggen en maandelijks genoeg budget om een duurdere auto te onderhouden? Zo'n gave S40 T4 op marktplaats in cream yellow ![]() | |
Hyman | woensdag 29 juni 2011 @ 20:02 |
Vraag het je pa, of je je spaarrekening mag plunderen, en vraag of hij de WB betaald. | |
Sjoegerd | woensdag 29 juni 2011 @ 20:07 |
Wegenbelasting is het probleem niet zo. Meer de verzekering ![]() | |
Hyman | woensdag 29 juni 2011 @ 20:27 |
op je pa's naam ook nog? | |
Sjoegerd | woensdag 29 juni 2011 @ 20:31 |
Vinden ze denk ik niet zo leuk bij een T4 ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 29 juni 2011 @ 20:45 |
Voor die T4 die jij bedoelt kom ik met mijn gegevens op veertig euro per maand... da's minder dan ik voor mijn 320d betaal ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 29 juni 2011 @ 20:53 |
Voor 80 per maand ja ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 29 juni 2011 @ 20:58 |
Mja, wie leuk wil rijden moet pijn lijden... Met m'n vorige auto betaalde ik per kwartaal minder aan vaste lasten dan ik nu per maand betaal ![]() Ik zit ook 'gewoon' op 60 euro per maand voor een auto van tien jaar oud. Helaas is het stelsel zo. De kunst is om zo weinig mogelijk schade te rijden, dan kun je een heel eind groeien in je korting en dan wordt het leuk. Zat net voor de grap even te rekenen: als ik nu op trede 15 ofzo zou staan, zou ik nog iets meer dan 20 euro per maand betalen. Dat zijn leuke bedragen. Helaas ben ik nog niet zo ver ![]() | |
Lagrinta | woensdag 29 juni 2011 @ 21:00 |
Dat doe je toch niet? Dit is meer Golfjes of Civicjes-achtige taferelen. Een verzekering op je vaders naam, wat voor kleuter ben je dan. Gewoon bij je vader in de verzekering, krijg je korting en bouw je no claim op. | |
mithrandirrr | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:02 |
Als alles goed gaat ben ik komende week de trotse eigenaar van een schitterende blauwe V40 2.0t Europa Sports uit 2003!!! Ging aanvankelijk voor de S40 kijken maar ik had er geen goed gevoel bij. Auto zou altijd daar in onderhoud zijn geweest en het was gewoon een universele autozaak. Tevens had hij op eigenlijk elk deel wel een klein krasje en hoorde ik toch wel wat rammeltjes met Proefrijden (hoeft niks serieus te zijn). Toen doorgereden naar de volgende kandidaat (waren immers toch al een goed eind op pad. ). De V40 stond te koop bij Volvo dealer die hem altijd in onderhoud heeft gehad (1 eigenaar). Schitterend exememplaar!! Maar we konden het niet eens worden over de prijs. Later op de middag hebben ze me terug gebeld en maandag laat ik weten of ik akkoord ga. (ik denk het wel ![]() Moet nog wel een proefrit maken!! Maar met een km stand van 124k maak ik me daar niet zo'n zorgen over! | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:05 |
Pica's ![]() | |
mithrandirrr | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:07 |
Zeer binnenkort I hope!! | |
IrishBastard | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:23 |
Klinkt zeker goed! Ben erg benieuwd naar de foto's. Let bij aankoop wel even op 'simpele' zaken als draagarmen, stuurkogels en alle rubbers. Heb gemerkt dat kijken naar een simpele onderhoudshistorie en de kilometerstand daar natuurlijk niet zo veel over zeggen. Had zelf ook een auto met een prima gedocumenteerde (motor)onderhoudshistorie, maar met zo weinig kilometers op die leeftijd zit je wel precies voor al je 'bewegende delen' ![]() | |
Mikkie | zaterdag 2 juli 2011 @ 19:31 |
Klinkt goed! Wel zeker nog even een kritische proefrit maken. En natuurlijk foto's plaatsen als je 'm hebt ![]() | |
Daffodil31LE | zondag 3 juli 2011 @ 03:19 |
Even wat fotootjes posten, da's leuker dan een keer op "volg topic" klikken.![]() De linkerauto in dit geval. Een '78er 66DL, compleet gestript en opnieuw opgebouwd, ditmaal als GL. Kwam tijdens een clubritje van DCN net na een regenbui in een slip terecht, gleed met linkervoorwiel in een greppel met een hoge berm ernaast en kwam op de rechterkant weer op de weg te liggen ![]() ![]() Dat was een '86er 344 1.4 CVT, prima wagen voor 200 euro. Helaas vond een klojo in een Slopel van niet en probeerde zijn Astra op de achterbank te parkeren via het linker achterportier... Van de 740 Ti heb ik alleen nog een mooie dashboardfoto, ongeveer een jaar voordat hij het definitief opgaf: ![]() | |
Bart-Willem | zondag 3 juli 2011 @ 11:51 |
Grappig, de 340 met de kleur 220 die maar 2-3 jaar gebruikt is. Mag je raden in welke kleur mijn 244 diesel gespoten is. ![]() | |
r8v2 | maandag 4 juli 2011 @ 10:01 |
De kleur bruin op de Katterug van mijn pa is nog veel erger ![]() | |
Bart-Willem | maandag 4 juli 2011 @ 12:03 |
Da's toch dat sahara-geel van de Amazon? ![]() | |
r8v2 | maandag 4 juli 2011 @ 12:22 |
Geen idee of dat Sahara geel is, maar dit is het idee:![]() Lever, zo zou je het kunnen omschrijven. Ook wel bekend als shit color ![]() | |
Bart-Willem | maandag 4 juli 2011 @ 23:59 |
Ik noem het altijd: gehoorapparaat-beige. ![]() ![]() | |
Kriegel | dinsdag 5 juli 2011 @ 00:14 |
Khaki noemen ze die kleur. http://en.wikipedia.org/wiki/Khaki_%28color%29 Bij "shit color" moet ik persoonlijk eerder aan chocoladebruin denken. Wat ik gek genoeg op sommige auto's lang niet lelijk vind, maar ik heb een rare smaak. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 12:42 |
Chocoladebruin is wel tof op 240's ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:08 |
Mooi rood is niet lelijk ![]() ![]() ![]() http://www.autoblog.nl/ar(...)e-divisie#post-44192 | |
r8v2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:30 |
Ja toch jammer dat het FWD/AWD is ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:34 |
Ik zag vandaag een duitse volvo estate, zeer nieuw rype; ik herkende de achterkant iig niet. | |
r8v2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 19:37 |
Deze toevallig? ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:32 |
Mee eens. Maarja de doorsnee consument maakt het weinig uit. Zo denkt het merendeel van de bmw 1 serie rijders dat het een fwd betreft....... | |
Bart-Willem | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:35 |
Volvo kent officieel de kleur "khaki" niet. ![]() ![]() Die kleur is alleen geoorloofd op de 79/80-modellen (precies zoals jij die post) en dan uiteraard met een voorspoiler onder de bumper. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 20:37 |
Zijn volgens mij ook alleen maar geleverd op die modellen he ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 5 juli 2011 @ 21:31 |
Volgens mij ook, ik heb die kleur ook gezien op de DL-versie (met de vierkante koplampen welke ook geleverd is in 79/80). Later zijn er wel 2 andere bruine kleuren bij gekomen waarvan 1 voor de 264 maar die zie je zelden. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 5 juli 2011 @ 23:45 |
Zo eentje met vierkante koplampen heeft de vriend van mijn zusje ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 7 juli 2011 @ 10:02 |
Poster Klassiekerdag![]() | |
Bart-Willem | donderdag 7 juli 2011 @ 13:54 |
Leuke poster, zelf lopen fotosoepen? ![]() | |
r8v2 | donderdag 7 juli 2011 @ 13:55 |
Nope, door dhr. van Vugt gemaakt ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 7 juli 2011 @ 13:57 |
Oja, dat viel te verwachten. ![]() | |
mithrandirrr | donderdag 7 juli 2011 @ 23:42 |
![]() ![]() ![]() Mijn oude schatje naast de nieuwe! Zal snel mooie foto's maken! | |
IrishBastard | donderdag 7 juli 2011 @ 23:47 |
Nice, die nieuwe ![]() | |
mithrandirrr | vrijdag 8 juli 2011 @ 00:00 |
Dank je! Oude was ook nog heel mooi!! Edit: Wat meer foto's. Moet haar nog wel goed wassen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 89% gewijzigd door mithrandirrr op 08-07-2011 17:36:28 ] | |
Hyman | vrijdag 8 juli 2011 @ 20:40 |
nóg beter wassen? Hij glimt al harder dan de zon | |
IrishBastard | zaterdag 9 juli 2011 @ 03:24 |
Mooi spul ![]() | |
Mikkie | zaterdag 9 juli 2011 @ 12:46 |
Seht gut aus! Het blijven mooie auto's ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 9 juli 2011 @ 17:19 |
Net ding zeg! ![]() ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 9 juli 2011 @ 20:25 |
Gruwelijk lekkere bak, mithrandirrr. Zeker in die kleur. Gewoon de juiste looks met de blokjesgrille, koplampwissers en black duals. Daarnaast een prima motor voor zo'n auto. Heb een tijdje terug overwogen er zo een te kopen. Uiteindelijk bij m'n huidige S60 2.4T uitgekomen. | |
cosmick | zondag 10 juli 2011 @ 12:55 |
Zo. Weer veilig terug van Bretagne met de Laguna (zonder airco en meer gezeik). Deze week op jacht naar een V70. Hier eerst toch maar 's kijken. De 140pk zal niet echt overhouden gok ik. Begrijp alleen niet "dubbele airbag, enkele airbag". Wat is het nou? En de gril lijkt me niet standaard. | |
Bart-Willem | zondag 10 juli 2011 @ 16:50 |
Grille hebben ze zwart gespoten zo te zien. ![]() ![]() Als je goed kijkt zie je op de interieurfoto ook "SRS airbag" staan naast het luchtroostertje. ![]() ![]() | |
mithrandirrr | zondag 10 juli 2011 @ 18:22 |
Thanks!! Het rijdt idd zalig!! | |
cosmick | zondag 10 juli 2011 @ 20:38 |
Ah ok dank. Ga morgenochtend even goed kijken en natuurlijk rijden. | |
cosmick | maandag 11 juli 2011 @ 14:54 |
Nou, de Classic viel toch ff wat tegen. Op zich een fijne auto, maar er waren toch wat minpuntjes (trillend stuur bij afremmen, benzinelucht, aardig wat (diepe) krassen). Vond ik reden genoeg om toch even verder te kijken. En maar goed ook, want na een rit in deze V70 uit 2002 was ik (en de auto) verkocht. ![]() ![]() Dealeronderhouden, nieuwe distributieriem etc etc. In Momentum-uitvoering dus niet de meest luxe versie, maar wel alle noodzakelijke dingetjes (airco, alarm, cruiscontrol etc). Bij een Volvo-specialist in Hardenberg gekocht dus dat zit (vast) wel goed. Donderdag haal ik 'm op. Can't wait ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 11 juli 2011 @ 15:11 |
Wie heeft mij weer uit het lijstje in de OP gehaald? ![]() Ik wil er weer in!! Met een 480 GT Turbo en mijn nieuwe auto (C30 is exit): ![]() ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 15:18 |
Ojee, een 480 ![]() ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 11 juli 2011 @ 15:22 |
Niet nodig, deze loopt kogelvrij. Ook geen elektrische problemen ![]() Enige punt dat aandacht nodig heeft zijn de achter spatborden. Dat wordt deze zomer verholpen. | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 15:41 |
Nog niet ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 11 juli 2011 @ 15:46 |
16 jaar oud en 1 van de laatste 480's geleverd in Nederland. De eerste versies hadden veel meer problemen. Ik heb er wel vertrouwen in ![]() De 480 van mijn schoonmoeder is ouder en loopt ook probleemloos. En de 480 die zij ervoor had ook. | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 15:50 |
Oh er zijn wel goede. Maar ook heel veel slechte ![]() ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 11 juli 2011 @ 15:58 |
Veel zijn slecht inderdaad. Vooral veel turbo's zijn afgetrapt ![]() Zijn ook weinig dealers die er echt verstand van hebben trouwens. Mijn schoonvader heeft er al een paar tot op het laatste onderdeel helemaal uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet, dus die weet alle plekken wel te vinden ![]() Het is niet alleen de eerste V70 waarbij het systeem op die van de 480 gebaseerd is ![]() | |
Bart-Willem | maandag 11 juli 2011 @ 16:21 |
Goede keuze! Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. ![]() ![]() Je hebt nu vrijwel dezelfde V70 als ik heb! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
cosmick | maandag 11 juli 2011 @ 18:05 |
Dank! Die Classic leek mooi en vond ik niet duur gezien de kilometerstand. Maar 't viel gewoon tegen. En ook de toko die 'm te koop aanbood. En ik vond het niet zo prettig dat ik binnenin benzine rook. De 2002 V70 heeft 212k gelopen. Fors, maar het feit dat ie bij een Volvo-specialist (Hardenberg) te koop stond, alle beurten heeft gehad enzovoorts lijkt me dat geen probleem. Ik mis alleen nog de mistlampen en hmm.. eigenlijk is zo'n dakspoilertje toch ook wel mooi ![]() | |
UncleFunk | maandag 11 juli 2011 @ 19:09 |
Je bent niet de enige. Had het tot het vorige topic toe volledig bijgewerkt, maar die wijzigingen staan niet in de wiki... Sterker nog, er zijn zelfs ultra-basisuitvoeringen van S80's zónder airco ![]() | |
Bart-Willem | maandag 11 juli 2011 @ 19:09 |
Ja de mijne heeft 283k gelopen maar heeft weinig/geen problemen gekend, in tegenstelling tot die van m'n pa die even oud is en maar 140 gelopen heeft (hij heeft hem al een flink aantal jaren maar rijdt nauwelijks). Mistlampen heb ik wel, alleen ik heb geen dakrails en dat ziet er eigenlijk niet uit op een V70. ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 21:33 |
Na 4 ton doet mijn ECC het nog prima. Maar dat is dan ook geen S80 ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 21:42 |
Gezien een maatje van mij in de SC fan was heb ik deze volvo op foto gezet. Is de getunede 850 T5-R van een goede vriend van mij. Heb de afgelopen 4 dagen hier lol mee kunnen beleven in Goteborg.![]() ![]() ![]() Bij droog weer was het al een beetje tè. Wielspin in z'n 2 en 3 met tractiecontrolle aan en dan ook niet zo zuinig. Ik heb al in meer 'snelle' jongens mogen rijden, maar zo explosief als die turbo is met alleen fwd dat is gewoon héérlijk Specs: 2.3 liter T5-R blok Garrett GT30-71R 3 inch piping voor de turbo 3 inch uitlaat van voor naar achter zonder cat Andere brandstofpomp en injectoren Porsche 911 remmerij | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 21:45 |
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas: | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 21:45 |
Alleen jammer van de velgen en de "dikke" uitlaatpot. | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 21:45 |
Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof. ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 21:47 |
http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ook ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 21:48 |
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op ![]() Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal. | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 21:49 |
Ja, maar dat is een bedrijf. Ik vind het juist zo mooi dat dat kereltje met vanallerlei onderdelen 500pk in elkaar knutselt. En het is een 242 ![]() | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 21:49 |
Daar valt toch amper meer mee te rijden... ![]() | |
IrishBastard | maandag 11 juli 2011 @ 21:50 |
Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijk ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 21:51 |
Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forum ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 21:51 |
De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pesten ![]() Lag er al onder, loopt goed met de rest van de setup en is niet aan vervaning toe ![]() Is van mijn maat, meneer is ook maar 23 dus moet prijstechnisch ook leuk blijven. | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 21:53 |
Er is geen mooiere sedan dan een 140/240 ![]() | |
Hyman | maandag 11 juli 2011 @ 21:55 |
| |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 21:56 |
Dat is wel vet. ![]() ![]() | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 21:56 |
Maar ook in de 3, 4, en 5 heb je torquesteer als een malle volgens mij. ![]() | |
IrishBastard | maandag 11 juli 2011 @ 21:59 |
![]() | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 21:59 |
Pff, die mag niet eens in de buurt komen ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 22:11 |
Dat gezicht van die dude in de Porker ![]() ![]() Idd wel torquesteer, handjes goed aan 't stuur ![]() En dat doot een 850 met 258k op de klok ![]() | |
UncleFunk | maandag 11 juli 2011 @ 22:14 |
Die van mij ook niet ![]() | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 22:16 |
Ooit zou ik ook wel eens zo'n dikke sleeper willen hebben. Maar dan wel met rwd. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 22:18 |
Mag ik hopen dat t niet zijn daily is ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 22:19 |
940 met T5 blok ![]() | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 22:21 |
Dat zal vast wel passen. Maar ik denk dat er met en B230 ook zat gekke dingen te doen zijn. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 22:22 |
B230 is een redblock toch? Zijn ook zat gekke dingen mee gedaan ja ![]() | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 22:23 |
![]() Die dingen zijn werkelijk onverwoestbaar. In Italië is ie al als 2.3 16v geleverd. En natuurlijk ook gewoon met turbo in de 940 turbo. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 22:26 |
Heb nog filmpjes gezien van 740 turbo's die meer zijwaarts dan vooruit gingen ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 22:30 |
Nope, dat is zijn daily ![]() En JJH, een sleeper rwd zou idd 'leuker' zijn, maar hier heb ik me geweldig mee vermaakt ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 22:34 |
Lijkt me niet comfortabel te rijden om eerlijk te zijn. | |
JJH | maandag 11 juli 2011 @ 22:37 |
Dat kan ik ook. Van de winter ook zo gelachen, ik was aan het spelen geweest in de sneeuw op een grote parkeerplaats. Draai daarna weer de weg op, stuur scherp in gas erop en tegensturen. Van de andere kant kwam een vrouwtje dat me met doodsangst aankeek. ![]() | |
x3ro | maandag 11 juli 2011 @ 22:39 |
Mwah, is ook perfect mee te cruisen, gewoon leer/alcantare stoelen, elec. zonnedak, climatecontrol ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 juli 2011 @ 22:53 |
Wil eigenlijk nog wel een 850.. een witte ![]() | |
r8v2 | maandag 11 juli 2011 @ 23:03 |
Dat is bij mij elke winter standaard. Terrified weggebruikers die denken dat ik mijn 240 hok ergens inveeg ![]() | |
CasB | donderdag 14 juli 2011 @ 20:18 |
Ik wil graag in de OP. Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Volvo 850 T-5. ![]() | |
powerflux | donderdag 14 juli 2011 @ 20:25 |
supervet! gefeliciteerd ![]() | |
CasB | donderdag 14 juli 2011 @ 20:25 |
Yep, zal morgen ff foto's posten. ![]() | |
Barcaconia | donderdag 14 juli 2011 @ 20:29 |
Heeft iemand nog een aircopomp liggen voor een hele vroege 240 ('75-'84)? | |
Dimitri_ | donderdag 14 juli 2011 @ 22:14 |
Ben vorige week op en neer naar Polen geweest met de 740, terugweg via Tsjechië.. Heenweg 1100 km in 12 uur, terugweg 1400 km in 14 uur. Zelfs de 200 aangetikt, bergaf bij Nürnberg. Heb alleen nog niet ingelogd in internetbankieren om de tankstations op te tellen.. | |
Mikkie | vrijdag 15 juli 2011 @ 00:40 |
Dat wordt pijn lijden ![]() | |
cosmick | vrijdag 15 juli 2011 @ 09:17 |
Cool! | |
cosmick | vrijdag 15 juli 2011 @ 09:20 |
Gisteren m'n V70N opgehaald ![]() Mooi afgeleverd; nieuw stuurwiel (was een beetje bezweet), APK, grote beurt, nieuwe olie versnellingsbak en nog wat kleine dingetjes. Al gelijk een paar honderd kilometer gereden (in de regen, airco en ruitenwissers doen het iig prima) en zoooooooooeven met die automaat. De bekende Eland-stickertjes komen vandaag binnen. Foto's maak ik ff als 't droog is en de auto ontdaan is van de druppels ![]() | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:22 |
Ik vraag me af of je zo'n airco nog wel af kunt vullen. Waarschijnlijk gaat dit om R12 (= freon), maar dat is al langere tijd verboden. Alleen oude voorraad mag nog worden gebruikt in originele installaties, maar niet in gerepareerde dan wel gereviseerde installaties. Ombouwen naar R134a kan, maar ook dat koelmiddel is uitlopend. Misschien kun je terecht bij de Volvo Klassieker Vereniging voor die aircopomp? | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:23 |
Waarom is de bakolie gedaan? Preventief onderhoud of ... ? | |
cosmick | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:27 |
Preventief onderhoud. Zat bij de grote beurt in. | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:28 |
Mooi zo! Dat zou men vaker mogen doen; het scheelt een hoop revisies. Maar goed, Volvo schrijft het niet voor ... Alleen bij taxi's. | |
cosmick | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:32 |
Klopt, ik heb inmiddels veel gelezen hier (en op het volvo-forum.nl). En idd; Volvo schrijft het niet voor (alleen bij Taxi's) maar bij Volvospecialist Hardenberg doen ze 't om de 60.000 kilometers. Nog wel een flinke lijst aan dingetjes gemaakt die ik er op wil hebben (dakspoiler, bekerhouder in dashboard, speakers in de achterdeuren (!), houten stripjes deuren en boven dashboardkastje etc). Bruins (tevens Volvospecialist) zit hier letterlijk om de hoek. Volgende week maar 's langs. | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:35 |
Een dakspoiler is nog aardig prijzig. Ligt er wel aan of hij nog fabrieksaf in die kleur te krijgen is of dat je hem moet spuiten. Reken in elk geval op zo'n 500 à 600 incl. als hij nog gespoten moet worden en op zo'n 450 als dat niet hoeft. De "houten" strips zijn stervensduur. Ik geloof 300+! | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:36 |
-dubbel- | |
cosmick | vrijdag 15 juli 2011 @ 13:43 |
Brrr. De imitaties kosten geen drol, maar schijnen ook weer niet lekker te passen. Ik las op volvo-forum.nl dat je ze voor pak 'm beet 220 euro uit Engeland kan halen. Op Ebay zijn ze zijn goedkoper: http://cgi.ebay.nl/VOLVO-(...)&hash=item2ea8cd029c Damnit. Da's het nu ook weer niet waard. Misschien dat zoiets tweedehands te krijgen is? Hoe heten die dingen officieel eigenlijk? | |
Bart-Willem | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:15 |
Ik kwam er vandaag achter dat ik waarschijnlijk ook geen speakers in de achterdeuren heb. Is dat bij jou het geval dan? ![]() | |
bleiblei | vrijdag 15 juli 2011 @ 14:22 |
Ik zou onze aanwinst hier nog posten! Wordt wel tijd om em te poetsen geloof ik ![]() Een v40 2.0T Sports Edition uit 2004. Rijdt echt fantastisch ![]() | |
SQ | vrijdag 15 juli 2011 @ 15:07 |
1 week toch? ![]() | |
cosmick | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:10 |
Klopt ja. Op zich wel aardig geluid, maar je mist toch wat achter je. De roosters zitten er wel (hopelijk ook de draadjes) dus snel maar even speakers regelen. | |
r8v2 | vrijdag 15 juli 2011 @ 16:26 |
Uit dit artikel:Ik zeg, elektromotor, accu's en meuk eruit en puur RWD op benzine ![]() | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 20:23 |
De lijn van deze wagens blijft prachtig. Veel plezier ermee! | |
UncleFunk | vrijdag 15 juli 2011 @ 20:25 |
Ik weet helaas niet hoe die dingen officieel heten; wellicht iets met het woord "lijsten" erin. Tweedehands zijn ze best te krijgen, maar wellicht ook niet al te goedkoop. Daarbij slijt in mijn S60 de houtstructuur van die dingen achter de deurgrepen. Dat zal bij andere gebruikte exemplaren ook wel het geval zijn. | |
bleiblei | vrijdag 15 juli 2011 @ 20:57 |
Thanx ![]() Maar die inlegdingen, zijn die er niet veel goedkoper van andere partijen? Ik kan mij voorstellen dat Volvo origineel wel duur is, maar 3rd party moet wel lukken lijkt mij voor 100 euro. Al vraag ik mij wel af hoe je ze vervangt? Zitten die met klemmetjes vast ofzo? | |
CasB | vrijdag 15 juli 2011 @ 21:22 |
Pics van mijn nieuwe bak:![]() ![]() | |
cosmick | zaterdag 16 juli 2011 @ 11:57 |
Mooi hoor! | |
cosmick | zaterdag 16 juli 2011 @ 12:04 |
![]() ![]() Spiegelen he, die achterruiten ![]() | |
PICHT | zaterdag 16 juli 2011 @ 16:33 |
Kak, ik heb weer onderhoud aan m'n 480. Één van de vijf remlichten is stuk. | |
r8v2 | woensdag 20 juli 2011 @ 15:05 |
Duplo-lampjes? ![]() Schaamteloze kick... | |
Agiath | woensdag 20 juli 2011 @ 19:20 |
Volvo 940 is weer ingeschreven en heeft al een succesvolle tocht naar zuid belgie en terug achter de rug ![]() Enige grote probleem is nog dat de claxon het niet doet, en dat ligt niet aan de zekering, dat heb ik al nagekeken. Iemand nog een tip? Ga zo nog wel even googlen | |
r8v2 | woensdag 20 juli 2011 @ 19:32 |
Claxon vastgerot? Gebeurd nog wel eens. Anders meet even of er stroom op komt. | |
Bart-Willem | woensdag 20 juli 2011 @ 20:16 |
Meestal is het de massa of contact in het stuur (komt ook extreem vaak voor bij 240's). Op zich een redelijk makkelijke fix. ![]() | |
cosmick | vrijdag 22 juli 2011 @ 17:05 |
Ik heb dan ook inmiddels een mooie rolhoes (Marktplaats) en een originele bekerhouder voor in het dashboard ![]() En gratis een brandend motormanagementlampje waarvoor ik volgende week maar ff langs de garage ga ![]() | |
Hyman | vrijdag 22 juli 2011 @ 19:31 |
padum | |
Hyman | vrijdag 22 juli 2011 @ 19:31 |
tsh! |