abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2011 @ 15:41:03 #226
347415 r8v2
Relbie.
pi_99322343
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:22 schreef PeeJay1980 het volgende:
Niet nodig, deze loopt kogelvrij. Ook geen elektrische problemen :)
Nog niet :P.
pi_99322562
quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:41 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nog niet :P.
16 jaar oud en 1 van de laatste 480's geleverd in Nederland. De eerste versies hadden veel meer problemen.
Ik heb er wel vertrouwen in ;)

De 480 van mijn schoonmoeder is ouder en loopt ook probleemloos. En de 480 die zij ervoor had ook.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:50:23 #228
347415 r8v2
Relbie.
pi_99322673
Oh er zijn wel goede. Maar ook heel veel slechte :P. Met de introductie hadden zelfs veel dealers moeite met de complexiteit van voornamelijk het elektrische systeem. De eerste V70 had zelfs nog systemen die in de 480 geintroduceerd werden :P.
pi_99322972
quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:50 schreef r8v2 het volgende:
Oh er zijn wel goede. Maar ook heel veel slechte :P. Met de introductie hadden zelfs veel dealers moeite met de complexiteit van voornamelijk het elektrische systeem. De eerste V70 had zelfs nog systemen die in de 480 geintroduceerd werden :P.
Veel zijn slecht inderdaad. Vooral veel turbo's zijn afgetrapt :(
Zijn ook weinig dealers die er echt verstand van hebben trouwens.
Mijn schoonvader heeft er al een paar tot op het laatste onderdeel helemaal uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet, dus die weet alle plekken wel te vinden ;)

Het is niet alleen de eerste V70 waarbij het systeem op die van de 480 gebaseerd is ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99323838
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:54 schreef cosmick het volgende:
Nou, de Classic viel toch ff wat tegen. Op zich een fijne auto, maar er waren toch wat minpuntjes (trillend stuur bij afremmen, benzinelucht, aardig wat (diepe) krassen).

Vond ik reden genoeg om toch even verder te kijken. En maar goed ook, want na een rit in deze V70 uit 2002 was ik (en de auto) verkocht.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dealeronderhouden, nieuwe distributieriem etc etc. In Momentum-uitvoering dus niet de meest luxe versie, maar wel alle noodzakelijke dingetjes (airco, alarm, cruiscontrol etc). Bij een Volvo-specialist in Hardenberg gekocht dus dat zit (vast) wel goed.

Donderdag haal ik 'm op. Can't wait ;).
Goede keuze!

Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. :P Hoeveel heeft deze gelopen? :)

Je hebt nu vrijwel dezelfde V70 als ik heb! 8-) Die van mij is uit 2001 en eigenlijk de net-niet-basisuitvoering: Comfortline, niet eens halfleer. Maar gelukkig wel climate control (dacht dat 't standaard was bij V70's en S60's maar er is schijnbaar ook een handmatige airco-versie maar die kom je gelukkig zelden tegen), cruise control, alarm, altijd bij de dealer onderhouden geweest (complete bijbel aan facturen zit erbij) enz enz. :P Ben er echt extreem tevreden over. :) En het rijdt beter dan een V70 Classic. :P Enig nadeeltje dat ik me kan bedenken zijn de A-stijlen die soms in de weg zitten bij het kijken en dat je de diepte van de voorkant niet goed in kan schatten. Maar ik was voorheen ook vierkante 940's, 740's, 850's en 240's gewend. :P En een Amazon was ook makkelijk met de voorkant. :P
  maandag 11 juli 2011 @ 18:05:02 #231
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_99327882
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Goede keuze!

Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. :P Hoeveel heeft deze gelopen? :)
Dank! Die Classic leek mooi en vond ik niet duur gezien de kilometerstand. Maar 't viel gewoon tegen. En ook de toko die 'm te koop aanbood. En ik vond het niet zo prettig dat ik binnenin benzine rook. De 2002 V70 heeft 212k gelopen. Fors, maar het feit dat ie bij een Volvo-specialist (Hardenberg) te koop stond, alle beurten heeft gehad enzovoorts lijkt me dat geen probleem.

Ik mis alleen nog de mistlampen en hmm.. eigenlijk is zo'n dakspoilertje toch ook wel mooi :P.
pi_99330763
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
Wie heeft mij weer uit het lijstje in de OP gehaald? :{
Je bent niet de enige. Had het tot het vorige topic toe volledig bijgewerkt, maar die wijzigingen staan niet in de wiki...

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Goede keuze!

Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. :P Hoeveel heeft deze gelopen? :)

Je hebt nu vrijwel dezelfde V70 als ik heb! 8-) Die van mij is uit 2001 en eigenlijk de net-niet-basisuitvoering: Comfortline, niet eens halfleer. Maar gelukkig wel climate control (dacht dat 't standaard was bij V70's en S60's maar er is schijnbaar ook een handmatige airco-versie maar die kom je gelukkig zelden tegen), cruise control, alarm, altijd bij de dealer onderhouden geweest (complete bijbel aan facturen zit erbij) enz enz. :P Ben er echt extreem tevreden over. :) En het rijdt beter dan een V70 Classic. :P Enig nadeeltje dat ik me kan bedenken zijn de A-stijlen die soms in de weg zitten bij het kijken en dat je de diepte van de voorkant niet goed in kan schatten. Maar ik was voorheen ook vierkante 940's, 740's, 850's en 240's gewend. :P En een Amazon was ook makkelijk met de voorkant. :P
Sterker nog, er zijn zelfs ultra-basisuitvoeringen van S80's zónder airco :X Heb er zelf een gehad met een handmatige. Werkte prima verder. Met die ecc van mij heb ik alleen maar problemen (en ik ben niet de enige).
pi_99330779
Ja de mijne heeft 283k gelopen maar heeft weinig/geen problemen gekend, in tegenstelling tot die van m'n pa die even oud is en maar 140 gelopen heeft (hij heeft hem al een flink aantal jaren maar rijdt nauwelijks).

Mistlampen heb ik wel, alleen ik heb geen dakrails en dat ziet er eigenlijk niet uit op een V70. :P Misschien toch maar een dakspoiler regelen. :P
  maandag 11 juli 2011 @ 21:33:04 #234
347415 r8v2
Relbie.
pi_99339555
Na 4 ton doet mijn ECC het nog prima. Maar dat is dan ook geen S80 :+.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:42:43 #235
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99340217
Gezien een maatje van mij in de SC fan was heb ik deze volvo op foto gezet. Is de getunede 850 T5-R van een goede vriend van mij. Heb de afgelopen 4 dagen hier lol mee kunnen beleven in Goteborg.







Bij droog weer was het al een beetje tè. Wielspin in z'n 2 en 3 met tractiecontrolle aan en dan ook niet zo zuinig. Ik heb al in meer 'snelle' jongens mogen rijden, maar zo explosief als die turbo is met alleen fwd dat is gewoon héérlijk

Specs:
2.3 liter T5-R blok
Garrett GT30-71R
3 inch piping voor de turbo
3 inch uitlaat van voor naar achter zonder cat
Andere brandstofpomp en injectoren
Porsche 911 remmerij
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:45:01 #236
347415 r8v2
Relbie.
pi_99340375
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
pi_99340405
Alleen jammer van de velgen en de "dikke" uitlaatpot.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 11 juli 2011 @ 21:45:52 #238
202014 JJH
Knetter. O+
pi_99340430
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef x3ro het volgende:
Gezien een maatje van mij in de SC fan was heb ik deze volvo op foto gezet. Is de getunede 850 T5-R van een goede vriend van mij. Heb de afgelopen 4 dagen hier lol mee kunnen beleven in Goteborg.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij droog weer was het al een beetje tè. Wielspin in z'n 2 en 3 met tractiecontrolle aan en dan ook niet zo zuinig. Ik heb al in meer 'snelle' jongens mogen rijden, maar zo explosief als die turbo is met alleen fwd dat is gewoon héérlijk

Specs:
2.3 liter T5-R blok
Garrett GT30-71R
3 inch piping voor de turbo
3 inch uitlaat van voor naar achter zonder cat
Andere brandstofpomp en injectoren
Porsche 911 remmerij
Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof. :N
  maandag 11 juli 2011 @ 21:47:42 #239
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99340558
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ook :D
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:48:45 #240
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99340617
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Alleen jammer van de velgen en de "dikke" uitlaatpot.
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op ;(

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef JJH het volgende:

[..]

Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof. :N
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:49:35 #241
347415 r8v2
Relbie.
pi_99340681
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:47 schreef x3ro het volgende:

[..]

http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ook :D
Ja, maar dat is een bedrijf. Ik vind het juist zo mooi dat dat kereltje met vanallerlei onderdelen 500pk in elkaar knutselt. En het is een 242 O+.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:49:49 #242
202014 JJH
Knetter. O+
pi_99340698
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op ;(

[..]

Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
Daar valt toch amper meer mee te rijden... :D
  maandag 11 juli 2011 @ 21:50:58 #243
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_99340765
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijk :')
pi_99340822
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef x3ro het volgende:

[..]

Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op ;(

[..]

Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forum :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 11 juli 2011 @ 21:51:50 #245
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_99340825
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:49 schreef JJH het volgende:

[..]

Daar valt toch amper meer mee te rijden... :D
De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pesten :D

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forum :P
Lag er al onder, loopt goed met de rest van de setup en is niet aan vervaning toe :P

Is van mijn maat, meneer is ook maar 23 dus moet prijstechnisch ook leuk blijven.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:53:29 #246
347415 r8v2
Relbie.
pi_99340926
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:50 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijk :')
Er is geen mooiere sedan dan een 140/240 O+.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:55:08 #247
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_99341020
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 11 juli 2011 @ 21:56:11 #248
202014 JJH
Knetter. O+
pi_99341088
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef x3ro het volgende:

[..]

De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pesten :D


Dat is wel vet. :D _O-
  maandag 11 juli 2011 @ 21:56:39 #249
202014 JJH
Knetter. O+
pi_99341117
Maar ook in de 3, 4, en 5 heb je torquesteer als een malle volgens mij. :D
  maandag 11 juli 2011 @ 21:59:02 #250
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_99341273
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:55 schreef Hyman het volgende:

[..]

:~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')