Zo eentje met vierkante koplampen heeft de vriend van mijn zusje . Ding heeft 2 ton gelopen maar hij is zo perfect onderhouden dat het net lijkt alsof ie er nog maar 20.000 op heeft staan .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij ook, ik heb die kleur ook gezien op de DL-versie (met de vierkante koplampen welke ook geleverd is in 79/80). Later zijn er wel 2 andere bruine kleuren bij gekomen waarvan 1 voor de 264 maar die zie je zelden.
Nope, door dhr. van Vugt gemaakt .quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Leuke poster, zelf lopen fotosoepen?
Ah ok dank. Ga morgenochtend even goed kijken en natuurlijk rijden.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Grille hebben ze zwart gespoten zo te zien. Ik geloof dat bij de V70 Classics de dubbele airbag al standaard is, in ieder geval wel bij de latere modeljaren en daar valt 1999 ook onder.
Als je goed kijkt zie je op de interieurfoto ook "SRS airbag" staan naast het luchtroostertje. Nou ja: het is niet te lezen maar ik weet dat 't er staat.
Nog niet .quote:Op maandag 11 juli 2011 15:22 schreef PeeJay1980 het volgende:
Niet nodig, deze loopt kogelvrij. Ook geen elektrische problemen
16 jaar oud en 1 van de laatste 480's geleverd in Nederland. De eerste versies hadden veel meer problemen.quote:
Veel zijn slecht inderdaad. Vooral veel turbo's zijn afgetraptquote:Op maandag 11 juli 2011 15:50 schreef r8v2 het volgende:
Oh er zijn wel goede. Maar ook heel veel slechte . Met de introductie hadden zelfs veel dealers moeite met de complexiteit van voornamelijk het elektrische systeem. De eerste V70 had zelfs nog systemen die in de 480 geintroduceerd werden .
Goede keuze!quote:Op maandag 11 juli 2011 14:54 schreef cosmick het volgende:
Nou, de Classic viel toch ff wat tegen. Op zich een fijne auto, maar er waren toch wat minpuntjes (trillend stuur bij afremmen, benzinelucht, aardig wat (diepe) krassen).
Vond ik reden genoeg om toch even verder te kijken. En maar goed ook, want na een rit in deze V70 uit 2002 was ik (en de auto) verkocht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dealeronderhouden, nieuwe distributieriem etc etc. In Momentum-uitvoering dus niet de meest luxe versie, maar wel alle noodzakelijke dingetjes (airco, alarm, cruiscontrol etc). Bij een Volvo-specialist in Hardenberg gekocht dus dat zit (vast) wel goed.
Donderdag haal ik 'm op. Can't wait .
Dank! Die Classic leek mooi en vond ik niet duur gezien de kilometerstand. Maar 't viel gewoon tegen. En ook de toko die 'm te koop aanbood. En ik vond het niet zo prettig dat ik binnenin benzine rook. De 2002 V70 heeft 212k gelopen. Fors, maar het feit dat ie bij een Volvo-specialist (Hardenberg) te koop stond, alle beurten heeft gehad enzovoorts lijkt me dat geen probleem.quote:Op maandag 11 juli 2011 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Goede keuze!
Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. Hoeveel heeft deze gelopen?
Je bent niet de enige. Had het tot het vorige topic toe volledig bijgewerkt, maar die wijzigingen staan niet in de wiki...quote:Op maandag 11 juli 2011 15:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
Wie heeft mij weer uit het lijstje in de OP gehaald?
Sterker nog, er zijn zelfs ultra-basisuitvoeringen van S80's zónder airco Heb er zelf een gehad met een handmatige. Werkte prima verder. Met die ecc van mij heb ik alleen maar problemen (en ik ben niet de enige).quote:Op maandag 11 juli 2011 16:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Goede keuze!
Eerlijk gezegd vond ik het al raar dat je bereid was zoveel neer te lappen voor een V70 Classic, alhoewel de auto het met zijn km-stand misschien wel waard was als 'ie verder in extreem nette staat verkeerde. Maar da's helaas niet het geval. Hoeveel heeft deze gelopen?
Je hebt nu vrijwel dezelfde V70 als ik heb! Die van mij is uit 2001 en eigenlijk de net-niet-basisuitvoering: Comfortline, niet eens halfleer. Maar gelukkig wel climate control (dacht dat 't standaard was bij V70's en S60's maar er is schijnbaar ook een handmatige airco-versie maar die kom je gelukkig zelden tegen), cruise control, alarm, altijd bij de dealer onderhouden geweest (complete bijbel aan facturen zit erbij) enz enz. Ben er echt extreem tevreden over. En het rijdt beter dan een V70 Classic. Enig nadeeltje dat ik me kan bedenken zijn de A-stijlen die soms in de weg zitten bij het kijken en dat je de diepte van de voorkant niet goed in kan schatten. Maar ik was voorheen ook vierkante 940's, 740's, 850's en 240's gewend. En een Amazon was ook makkelijk met de voorkant.
Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef x3ro het volgende:
Gezien een maatje van mij in de SC fan was heb ik deze volvo op foto gezet. Is de getunede 850 T5-R van een goede vriend van mij. Heb de afgelopen 4 dagen hier lol mee kunnen beleven in Goteborg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij droog weer was het al een beetje tè. Wielspin in z'n 2 en 3 met tractiecontrolle aan en dan ook niet zo zuinig. Ik heb al in meer 'snelle' jongens mogen rijden, maar zo explosief als die turbo is met alleen fwd dat is gewoon héérlijk
Specs:
2.3 liter T5-R blok
Garrett GT30-71R
3 inch piping voor de turbo
3 inch uitlaat van voor naar achter zonder cat
Andere brandstofpomp en injectoren
Porsche 911 remmerij
http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ookquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee opquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Alleen jammer van de velgen en de "dikke" uitlaatpot.
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef JJH het volgende:
[..]
Hoeveel pk levert dat? Zoveel vermogen op de voorbandjes is niet tof.
Ja, maar dat is een bedrijf. Ik vind het juist zo mooi dat dat kereltje met vanallerlei onderdelen 500pk in elkaar knutselt. En het is een 242 .quote:Op maandag 11 juli 2011 21:47 schreef x3ro het volgende:
[..]
http://www.vankronenburg.nl/hoofd_nl.html hebben ook een of 2 hele snelle volvo's en nog Nederlands ook
Daar valt toch amper meer mee te rijden...quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op
[..]
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijkquote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forumquote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is 3 inch van voor naar achteren, kun je vrij weinig kanten mee op
[..]
Ergens tussen de 400 en 450 op de voorwielen. Op dyno had 'ie er 415 maar liep niet optimaal.
De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pestenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Daar valt toch amper meer mee te rijden...
Lag er al onder, loopt goed met de rest van de setup en is niet aan vervaning toequote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zijn genoeg nette oplossingen van Ferrita of Simons.. Kijk maar op het 850 forum
Er is geen mooiere sedan dan een 140/240 .quote:Op maandag 11 juli 2011 21:50 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Gaat hard, maar ik vind het echt ontzettend lelijk
quote:Op maandag 11 juli 2011 21:45 schreef r8v2 het volgende:
Er blijft maar 1 Volvo Turbo de allergrootste baas:
Dat is wel vet.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
De 1e en 2e versnelling zijn vrij nutteloos, maar dat is omdat hij geen standalone ECU heeft waar je de turbodruk per versnelling kan begrenzen. Deze auto is echt voor rollende sprints gemaakt vanaf zo'n 50 km/h. In Zweden hebben we er een gepimpte Evo 9 en een 911 4S mee zitten pesten
Dat gezicht van die dude in de Porker Die dacht dat z'n Porsche t niet meer deed omdat hij die blokkendoos niet los kon rijdenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef JJH het volgende:
Maar ook in de 3, 4, en 5 heb je torquesteer als een malle volgens mij.
Die van mij ook nietquote:Op maandag 11 juli 2011 21:33 schreef r8v2 het volgende:
Na 4 ton doet mijn ECC het nog prima. Maar dat is dan ook geen S80 .
Ooit zou ik ook wel eens zo'n dikke sleeper willen hebben. Maar dan wel met rwd.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat gezicht van die dude in de Porker Die dacht dat z'n Porsche t niet meer deed omdat hij die blokkendoos niet los kon rijden
Idd wel torquesteer, handjes goed aan 't stuur
En dat doot een 850 met 258k op de klok
Mag ik hopen dat t niet zijn daily isquote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat gezicht van die dude in de Porker Die dacht dat z'n Porsche t niet meer deed omdat hij die blokkendoos niet los kon rijden
Idd wel torquesteer, handjes goed aan 't stuur
En dat doot een 850 met 258k op de klok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |